Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

pierdere ulei pe la galeria de admisie

escu28
post 7 Feb 2016, 20:27
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 7 February 16




Salut. Un Laguna 2 1,9tdi 120cp. Cutia de viteze este balta de ulei pierdut pe la supapa de deschidere a galeriei de admisie. Acea piesa din plastic unde evident imbinarea dintre tubul de plasitc si supapa nu este etansa. Nu am cunostinte mecanice insa am inteles ca singura sursa de la care provine acel ulei, este garnitura distrusa de la turbo....sau asa ceva.

Cate ceva despre functionalitatea masinii. Masina merge fara probleme, trage bine, nici un zgomot de motor ciudat sau ceva care ar putea influienta nefavorabil comportamentul de drum. Insa datorita acestei pierderi de ulei dupa fiecare 1000km trebuie sa adaug cam 500-600ml ulei.

Masina am cumparato acum 4 ani, iar fostul proprietar mi-a spus ca turbo a fost schimbat o data. Daca ma uit la piesa pot vedea ca este Garett, adica originala insa daca a fost nou sau restaurat, asta nu am aflat, deci nu stiu.

Pierderea de ulei de cand am cumparat-o a fost constanta, dar o pierdere insignifianta. insa din vara anului trecut a inceput sa piarda foarte mult.

Daca ma uit la fumul scos pe esapament, nici un semn de fum negru.

Mai este o chestie, daca desfac busonul de ulei pe care sta si joja, observ eliminare de gaze cu o oarecare presiune si as zice un firicel de fum. asta dupa ce motorul este cald si masina a fost condusa.

Acum, exista cineva care a experimentat ceva similar. Daca da, care ar fi cauzele acestei pierderi de ulei si gazeler ce ies pe la buson?

multumesc!


--------------------
renault laguna 2 2002 1.9tdi 120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
garc3a2000
post 7 Feb 2016, 21:02
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 659
Joined: 1 November 09
From: Slatina




Cati km are masina.
Pune o poza sa stim fix de ce vb ( eu am alt tip de motor).
La mine cand a inceput sa arunce ulei ( pe la simeringuri , garnituri etc) si sa scoata gaze pe la buson m-a lasat turbo.
Uneori, f rar, turbo cand se defecteaza intoarce gazele.
Nu spun ca asta s-a intamplat la tine , dar sa iei in calcul si varianta asta.


--------------------
renault laguna ll 2.2/110KW 2002 privilege - es/4197-BVS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lupu_Cadmiel
post 7 Feb 2016, 21:31
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 749
Joined: 9 October 14
From: Dumbrava Timis




In 4 ani la tine plus la vechiu proprietar,daca ai facut si in jur de 20-25.000km se apropie de nr de 100.000km deci posibil sa fie turbo de vina.chiar daca nu pierde putere sesizabil sau nu ti se pare pentru ca circuli zi de zi cu ea asa. Insa poti sa ii faci o verificare. Altfel mai ai varianta sa fie semeringurile de la supape .


--------------------
Renault Laguna 2 2002 1.9dci 88kw 120cp 290.000km - M 3185 BK
Renault Talisman 2021, 2.0 blue dCi 160cp Intens 75.000km
Renault Trafic 2006 1.9dCi 100cp 268000k,
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
escu28
post 7 Feb 2016, 23:44
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 7 February 16




hei. multumesc de raspuns la amandoi. Masina are acum 249.000km, cumparata la 198.000km. poza am sa fac maine. deci din ce inteleg este ca trebuie sa fie una din doua cauze (sau chiar amandoua): - semeringurile de la supape sau turbo. totusi sper sa fie turbo.....din ratiuni financiare, pentru ca desi poate sa fie mai scump, inlocuirea este mai simpla. eu locuiesc in Norvegia si aici intr-un service low cost o operatie de inlocuire semeringuri supape poate echivala cu costul masini la vanzare. daca e turbo as putea gasi la dezmembrari unul rezonabil la pret si cu putina indrazneala si mult noroc, as incerca sa il inlocuiesc eu. Totusi mi-ar place sa aud opinii si pareri inanite de a trece la treaba. Un turbo inlocuit degeaba atunci cand defapt semerigurile de la supape sunt de vina...nu ma incanta. Despre o verificare in service, daca la asta te referi Lupu, am fost si mi-au spus acelasi lucru.....una din doua. dar care este nu stiu sigur? ma intreb daca exista altfel de verificari prin care sa restrangem cele doua posiblitati la una?!?!?!
Multumesc.
revin maine cu poza wink.gif


--------------------
renault laguna 2 2002 1.9tdi 120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lupu_Cadmiel
post 8 Feb 2016, 07:22
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 749
Joined: 9 October 14
From: Dumbrava Timis




Turbina o poti verifica singur. Dai furtunu jos ce vine de la filtru de aer la turina si te joci putin cu axul turbinei. Daca are joc sus jos sau mai rau inainte si inapoi(stanga dreapta) atunci ii varza. Daca se misca putin sus jos nu ii nimic insa poate sa scape si ceva ulei. Daca nu are joc sau nu atinge inca paletii in carcasa, scoti furtunu de la epurator afara si mergi asa vreo 200-300km si desfaci dinou turbina si te uiti sa vezi daca are sau nu ulei la palete , daca are si inca mult atunci ii clar ca ii turbina. Ai grija cand scoti furtunu de la epurator ce intra in celalalt furtun dintre filtru si turbina sa obturezi bine gaura aia. Dar in partea astalalta sa il lasi scos afara sau atarnat in jos, sa nu astupi si aici la epurator ca spargi motoru. Si in legatura cu simeringurile stai linistit ca nu ii o mare filosofie . dai capacu de la culbutori jos si ajungi la supape, ma rog dai distributia jos apoi axu cu came si ajungi la supape. Va trebui doar sa faci semne pe cureaua de la distributie si pe fulii ca sa o pui inapoi la punct. Daca ai putina indemanare si curaj o sa o repari singur.


--------------------
Renault Laguna 2 2002 1.9dci 88kw 120cp 290.000km - M 3185 BK
Renault Talisman 2021, 2.0 blue dCi 160cp Intens 75.000km
Renault Trafic 2006 1.9dCi 100cp 268000k,
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 8 Feb 2016, 07:49
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




QUOTE
Si in legatura cu simeringurile stai linistit ca nu ii o mare filosofie . dai capacu de la culbutori jos si ajungi la supape, ma rog dai distributia jos apoi axu cu came si ajungi la supape. Va trebui doar sa faci semne pe cureaua de la distributie si pe fulii ca sa o pui inapoi la punct. Daca ai putina indemanare si curaj o sa o repari singur.


Nu cred ca merg schimbate fara sa nu demontezi chiulasa !


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lupu_Cadmiel
post 8 Feb 2016, 10:50
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 749
Joined: 9 October 14
From: Dumbrava Timis




Asta numai stiu. Si eu credca va trebui sa le schimb. Dar nustiu daca se da sau nu chiuloasa jos.


--------------------
Renault Laguna 2 2002 1.9dci 88kw 120cp 290.000km - M 3185 BK
Renault Talisman 2021, 2.0 blue dCi 160cp Intens 75.000km
Renault Trafic 2006 1.9dCi 100cp 268000k,
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 8 Feb 2016, 13:26
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Pai atunci cand scoti siguranta care tine supapa si arcul la un loc , nu cade supapa in cilindru ? Zic si eu ..., poate ma insel !


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lupu_Cadmiel
post 8 Feb 2016, 13:44
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 749
Joined: 9 October 14
From: Dumbrava Timis




Da. Ai mare dreptate. Bine ca ai zis ca poate desfacea saracu supapele si picau in motor. Bine de stiu asta pentru cine vrea sa umble pe acolo. Deci practiv trebuie si o garnitura de chiuloasa si o cheie dinamometrica. Da sigur nu consta toate astea cat reparatia la service


--------------------
Renault Laguna 2 2002 1.9dci 88kw 120cp 290.000km - M 3185 BK
Renault Talisman 2021, 2.0 blue dCi 160cp Intens 75.000km
Renault Trafic 2006 1.9dCi 100cp 268000k,
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
escu28
post 8 Feb 2016, 18:49
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 7 February 16




Salut Baieti,
Asa cum am zis vin cu ceva imagini. NU stiu cat de relevante sunt dar cel putin puteti sa va faceti o mica idee. Despre desfacut motorul si umblat la supape...nu e de mine. Sper totusi sa nu fie asta.

8 Feb 2016, 18:51:
ce vedeti acolo sunt frutune imbacsite de ulei ce este aruncat pe pa valva aia de aer...gaz si uleiul cade direct pe ele si apoi se aseaza "linistit" pentru o "prajeala" lenta pe cutia de viteze:-)

This post has been edited by escu28: 8 Feb 2016, 18:51

Attached thumbnail(s)
20160208_161755.jpg ( Size: 2.21mb ) Number of downloads: 1114
20160208_161809.jpg ( Size: 1.5mb ) Number of downloads: 1133
20160208_161822.jpg ( Size: 1.68mb ) Number of downloads: 1098


--------------------
renault laguna 2 2002 1.9tdi 120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuli23
post 8 Feb 2016, 18:58
Post #11


you have to scream if you wanna go faster


Group: Members
Posts: 1.057
Joined: 11 April 12
From: Bucuresti




toate lagunele au au ulei pe acolo.. vapori de ulei. Nu prea ai ce -i face. Sa schimbi epuratorul ca de curatat il cam cureti degeaba ( ai tutoriale pe aici pe forum trebuie doar sa cauti ) sa schimbi dumperul (acea clapeta) se uzeaza axul si mai scapa si pe acolo vapori.. Turbina e posibil sa mai scape ulei si uite asa se face baltoaca acolo...


--------------------
Renault Laguna II 2003 1.9 dci hatchback - B-CFX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mih_ll
post 8 Feb 2016, 19:24
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 25 July 15




Eu am desfăcut epuratorul de ulei și e ciudat ca nu are absolut nimic înăuntru care sa tina uleiul și sa nu se ducă la turbina....
Iar ulei pe acolo nu cred ca ajunge de la dumneavoastră,mai degrabă de la egr sau de mai de jos de pe la garnituri de la turbina....
Epuratorul acela când mașină merge tunata și turbina trage mai mult aer pe tubulatura ar trebui sa nu lase uleiul sa se ducă în tubulatura dar el fiind praf turbina trage uleiul. și mai e și,ajutat de presiunea din motor și asa tot uleiul în loc sa se întoarcă în motor o ia pe tubulatura.
Eu zic ca dacă era motorul dus când scoteai furtunasul sau joja de ulei trebuia sa iasă fum în exces și sa arunce ulei la ralanti,o urma de fum cred ca e normal sa scoată....


--------------------
renault Laguna II 2002 - vn06zlh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
escu28
post 8 Feb 2016, 19:59
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 7 February 16




ce zice mih_II are sens. epuratorul a fost schimbat anul trecut si odata cu el am desfundat si canalul de retur pentru ca era infundat de mizerie. totusi egr nu lucreaza cu ulei ci cu gaze. Din ce stiu eu egr are rolul de a deschide pentru preluare gazelor pana ce motorul ajunge la temperatura optima, apoi inchide. dar acum stiti cu totii ca oricat ai curata un egr...tot se depune mizerie care face ca acea clapeta sa ramana putin deschisa...si astfel trece uleiul prin ea pe tubulatura. Sau poate gresesc?!?!?!

8 Feb 2016, 20:03:
apropo IULI....din poza se pare ca masinii tale ii cam place "blana". sper sa nu-ti faci balna viata totusi! de permis nu mai zic.......condu prudent omu`! smile.gif

This post has been edited by escu28: 8 Feb 2016, 20:03


--------------------
renault laguna 2 2002 1.9tdi 120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 8 Feb 2016, 20:52
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




N-are nici o treaba EGR-ul cu uleiul prezent pe tubulatura de admisie ( doar ca se va imbacsi mult mai repede , ulei + funingine = "smoala" ) . Uleiul in exces in acea zona poate fi ori de la turbina ( uzura pronuntata ) , ori de la epurator ( epurator infundat sau presiune mare in carter de la uzura mare a segmentilor ) .
Putin ulei e normal sa ai , este rezultatul condensarii vaporilor de ulei , dar daca balteste de ulei ... nu e ok !


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuli23
post 8 Feb 2016, 22:46
Post #15


you have to scream if you wanna go faster


Group: Members
Posts: 1.057
Joined: 11 April 12
From: Bucuresti




nu-mi permite buzunaru sa merg cu 200 si nici masina in conditii normale... Era un drum drept cu o usoara panta si eram curios daca e chiar atat de batrana. Mi-am facut damblaua cand a ajuns acu la 200 si m-am oprit .


--------------------
Renault Laguna II 2003 1.9 dci hatchback - B-CFX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
felea_sterian
post 17 Feb 2016, 21:46
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 13 September 15




laguna 1.9 120 cp, 2002. la fel imi dadea si mie ulei la clapeta de pe admisie aer. din verificari a reiesit ca furtunul de admisie aer era crapat in partea de jos, unde e prins cu colier iar corpul din plastic al clapetei, care face legatura din furtun si conducta metalica era crapat. acesta fiind prins cu 3 suruburi, un mester a strans prea tare si astfel a cedat, avand o fisura aproape insesizabila. am rezolvat cu furtun nou iar in momentul montarii am etansat tot folosind silicon.


--------------------
renault laguna II 2002 dinamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabiradu
post 18 Feb 2016, 00:31
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 7 October 13
From: Bucuresti




salut, azi am fo cu masina la reno ca aveam pierderi de ulei, pe la tija de retur de la turbo in baia de ulei,vezi topic "consum ulei".
pe langa asta am si eu acolo unde au toti, dar mi-au spus ca acolo unde am pus sagetile in poza exista o garnitura oring de admisie daca nu ma insel (90lei mi-au zis, sau daca o gasesti tu, o poti schimba singur ca trebuie doar sa desfaci 3 suruburi (incercuite in poze), o schimbi si gata pirderile, cica, urmeaza si la mine.
daca aveti scurgere acolo, si strangeti cum mi-a strans mie un gospodar (cercurile din poza) nu rezolvati nimic, ba mai mult, crapati/spargeti in zonele incercuite in poza si mai rau faceti(cum mi s-a intamplat la mine)...
am sa revin dupa ce schimb garnitura...
spor.

Attached thumbnail(s)
Untitled.jpg ( Size: 314.43k ) Number of downloads: 1090


--------------------
Renault Laguna II GrandTour 2004 1.9 DCi Privilege 120CP Euro 3
Daewoo Matiz 2007 45.5 CP Euro 4
Renault Laguna 2 2006 2.0 dci 150 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuli23
post 18 Feb 2016, 12:56
Post #18


you have to scream if you wanna go faster


Group: Members
Posts: 1.057
Joined: 11 April 12
From: Bucuresti




eu cand am curatat egr-ul tipul de la service mi-a pus o pasta rosie care rezista la temp si tot musteste de ulei. Eu zic ca o simpla garnitura nu te scapa de ulei in zon. Ulei se mai pierde si pe la axul dumperului ca-i din plastic si se uzeaza (iar un dumper costa ceva la renault ) plus ca oricat strangi colieru ala tot scapa....asa-i la dci-uri batrane


--------------------
Renault Laguna II 2003 1.9 dci hatchback - B-CFX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabiradu
post 18 Feb 2016, 20:45
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 7 October 13
From: Bucuresti




dumperul ala, sau supapa separare aer la reno automoldoa, ca am revenit la ei, costa 228 lei ( online e pe la 150-170), intai am sa schimb garnitura ( 40 lei) si pe urma cand mai vin banuti si pe el.
la reno filaret mi-a zis mecanicul ca daca las asa, o sa curga ulei pe furtune si dai in altele, plus ceva cu clima pe acolo.
eu vreau sa scap de urme de ulei, mai ales ca arata ca nou dupa spalare,vreau sa-l mentin.


--------------------
Renault Laguna II GrandTour 2004 1.9 DCi Privilege 120CP Euro 3
Daewoo Matiz 2007 45.5 CP Euro 4
Renault Laguna 2 2006 2.0 dci 150 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mih_ll
post 18 Feb 2016, 22:02
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 25 July 15




Eu cred ca normal ar fi ca în acel loc sa nu ajungă ulei în asa fel încât sa curgă pe acolo....dacă ajunge ulei acolo cred ca sunt 3 motive:1-epuratorul e dus și nu mai poate sa tina uleiul în el și sa se întoarcă în motor și asa ajunge pe tubulatura turbinei care îl trage îl duce pe toată tubulatura ei care se "termina" sus la dumper.2-turbina scăpa ulei și îl împinge prin tubulatura pana la dumper.
3-e motorul dus și arunca uleiul prin epuratorul și se întâmplă ca la pc.1.
Eu unu astea cred ca sunt motivele din care ar putea ajunge ulei acolo...un loc în care în mod normal ar trebui sa fie doar asa unsuros interioarele nu sa vedem ulei pe afara..


--------------------
renault Laguna II 2002 - vn06zlh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mih_ll
post 28 Feb 2016, 12:09
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 25 July 15




Îmi da cineva dreptate sau sa ma contrazică....


--------------------
renault Laguna II 2002 - vn06zlh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RENO SS DPR
post 28 Feb 2016, 12:29
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 235
Joined: 25 February 11




Prima varianta...e des intalnita. Toate sunt posibile, dar prima e cel mai des intalnita.


--------------------
RENAULT LAGUNA 2.0 Dci 2007
No religion ! ONLY God !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabiradu
post 1 Mar 2016, 09:50
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 7 October 13
From: Bucuresti




am schimbat garnitura acolo, ce sa zic, dupa un drum piatra-bucuresti mers cu 140-160 km/h mai am putin ulei la dumper dar trebuie schimbat, pentru ca am vazut ca este crapat cand am schimbat garnitura.
voi cumpara altul, dar next time, ca voi pleca din tara si masina va sta pe bara vreo luna....
daca nici atunci nu se va rezolva, o sa verific turbina, segmentarea mi se pare costisitoare...
spor!


--------------------
Renault Laguna II GrandTour 2004 1.9 DCi Privilege 120CP Euro 3
Daewoo Matiz 2007 45.5 CP Euro 4
Renault Laguna 2 2006 2.0 dci 150 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mih_ll
post 1 Mar 2016, 17:34
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 25 July 15




La dumper normal nu ar trebui sa ajungă ulei...


--------------------
renault Laguna II 2002 - vn06zlh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 1 Mar 2016, 18:26
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Ideal ar fi sa nu ajunga ulei acolo , practic insa la o masina veche de 12-13 ani sunt inevitabile scaparile de ulei ( uzura motorului , a turbinei si eficienta proasta a epuratorului ) . Important este cat ulei se afla pe circuitul de aer !!!


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lupu_Cadmiel
post 1 Mar 2016, 18:27
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 749
Joined: 9 October 14
From: Dumbrava Timis




ori scapa turbina ori scapa epuratorul. La mine ii varianta 2 si de cand am scos epuratoru afara ii curat ca lacrima acolo. Dar imi iasa gazele afara si uleiu care inainte ajungea in turbina. Va trebui sa schimb epuratorul...

1 Mar 2016, 18:28:
exact ce zicea si colegu. important ii cat ulei ai pe admisie. Si in poza la dumper nu pare a fi mare tragedie. Am vazut un 1.9dci al unui amic care are balta de ulei pe zona respectiva


This post has been edited by Lupu_Cadmiel: 1 Mar 2016, 18:28


--------------------
Renault Laguna 2 2002 1.9dci 88kw 120cp 290.000km - M 3185 BK
Renault Talisman 2021, 2.0 blue dCi 160cp Intens 75.000km
Renault Trafic 2006 1.9dCi 100cp 268000k,
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mih_ll
post 1 Mar 2016, 21:50
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 25 July 15




Corect.cel mai ușor ar fi sa ajungă ulei acolo din cauza epuratorului...


--------------------
renault Laguna II 2002 - vn06zlh
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabiradu
post 2 Mar 2016, 20:29
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 168
Joined: 7 October 13
From: Bucuresti




o sa tin minte, ca o trag pe dreapta.
masina are 16 ani, 287.000 km. love it. doar ca vreau sa fie ok, fara ulei pe motor.
incet incet o sa ajungem si acolo.
spor!


--------------------
Renault Laguna II GrandTour 2004 1.9 DCi Privilege 120CP Euro 3
Daewoo Matiz 2007 45.5 CP Euro 4
Renault Laguna 2 2006 2.0 dci 150 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lupu_Cadmiel
post 2 Mar 2016, 20:58
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 749
Joined: 9 October 14
From: Dumbrava Timis




Apropo 12 ani:))smile.gif). Si multi km fara probleme. Ai u 9000km mai putin ca mine:-D dar ii mai tanara cu 2 ani:))


--------------------
Renault Laguna 2 2002 1.9dci 88kw 120cp 290.000km - M 3185 BK
Renault Talisman 2021, 2.0 blue dCi 160cp Intens 75.000km
Renault Trafic 2006 1.9dCi 100cp 268000k,
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th April 2025 - 01:46
Dacia