Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Fum negru dupa revizie

BogdanFl
post 8 Jun 2014, 23:04
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 30 September 13




Salut,

Vineri am fost in reprezentanta (Pitesti, nu dau nume) pentru o revizie (filtre + ulei). Cand mi-a inlocuit filtrul de motorina, mesterul a constatat ca nu fusese schimbat de peste 60.000km (era foarte ruginit, mufa de la senzorul de apa oxidata - am mers cu mesajul "Check fuel filter" aproximativ 40.000 km) - teoretic, in cei 40.000km am avut filtrul schimbat de 2 ori, practic se pare ca mi-am luat o mare teapa (schimbate intr-un service "acasa la dorel").

Dupa ce am plecat din reprezentanta, masina a inceput sa scoata un fum foarte negru, am zis ca o fi motorina de proasta calitate si am alimentat dintr-o alta benzinarie.

La un drum spre Bucuresti, mers mai sportiv pentru a curata eventualele depuneri, masina mergea "in suturi", defapt era doar un zgomot de la motor, turometrul era stabil, la fel si vitezometrul insa zgomotul suna a "mers in suturi".

Pe Pitesti - Bucuresti si retur mi-a consumat ~25l motorina, adica cu ~15 mai mult decat de obicei. Cand accelerez, in spatele meu e un nor mare de fum, aproape constant. La 150km/h se vedea fumul negru in spatele masinii (ceea ce mi se pare dubios avand in vedere viteza).

Per total, cei 25l de motorina au fost alimentati din 3 benzinarii diferite (numai variante de motorina premium).

Toata ziua, diversi "dorei" si-au dat cu parerea, unul ca e turbina, altul ca s-au dus injectoarele, etc...

Intrebarea mea este: atunci cand injectoarele au probleme, nu este afisat un mesaj sau ceva pe CB? Ar trebui sa ma sperii sau sunt doar depunerile care ajung sa fie in sfarsit evacuate?

A avut cineva probleme similare? (Imi cer scuze daca exista deja acest topic, am folosit functia de cautare dar nu am fost lamurit).

PS: Mentionez ca am obiceiul de a merge 2 zile din 5 cu ea subturata (1800rpm) insa nu am avut problema aceasta pana la revizia de vineri.

This post has been edited by BogdanFl: 8 Jun 2014, 23:12


--------------------
Renault Megane Sedan - AG-11-YPU 2008, 1.5 DCI, 106 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 9 Jun 2014, 08:15
Post #2


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Cand masina iti consuma cu 150% mai mult si lasi norul de fum negru in spatele tau e clar ca e o problema destul de serioasa. Daca eliminai doar depuneri de pe traseu nu iti crestea consumul.
Ai fost la service-ul unde ai facut revizia la masina sa-ti acorde si ei o parere?


--------------------
Renault Megane Sport Tourer - CT-XX-LEA 2012 Privilege 1.5 dCI
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mumus
post 9 Jun 2014, 08:59
Post #3


familist :)


Group: Members
Posts: 668
Joined: 13 July 10
From: Brasov




Fumul in general inseamna motorina nearsa, asta poate avea mai multe cauze,


--------------------
Seat Toledo 2014
No more renault
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BogdanFl
post 9 Jun 2014, 09:37
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 30 September 13




In urma unor teste azi:
-> Plecat de pe loc cu scartaiala, motor rece: dara de fum pe asfalt de vreo 5 metrii lungime... urmatoarele 2 plecari s-au lasat fara dâră pe asfalt insa cu fum vizibil in oglinda.
-> Am dat la o parte aparatoarea de la motor, si undeva in dreapta, pe motor (nu sus, undeva pe sub furtune) se vede ceva stralucind; bag mana si ating o substanta de culoarea neagra, nu foarte vascoasa.
-> Motorul are mai multa putere insa cu AC pornit, la plecarea de pe loc da sa se infunde si isi revine imediat.
-> Nivel ulei: putin peste maxim;

Voi merge maine inapoi la service, astazi nu au program.

PS: daca ajuta in identificarea unei posibile cauze:
- masina are 111.000 km;
- ulei elf 5w40
- de pe la unul si altul am aflat ca e posibil sa aiba debitul marit de cei care nu au schimbat filtrul de motorina, tocmai pentru a trece prin filtrul ala vechi.

LE: adaugat poze informative smile.gif
2014_06_09_10.45.08.jpg ( Size: 365.92k ) Number of downloads: 603
2014_06_09_10.45.55.jpg ( Size: 378.33k ) Number of downloads: 687
2014_06_09_10.47.53.jpg ( Size: 859.05k ) Number of downloads: 667
2014_06_09_10.48.20.jpg ( Size: 503.91k ) Number of downloads: 655


This post has been edited by BogdanFl: 9 Jun 2014, 11:09


--------------------
Renault Megane Sedan - AG-11-YPU 2008, 1.5 DCI, 106 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BogdanFl
post 10 Jun 2014, 10:39
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 30 September 13




LE: pus pe calculator, stabilit problema: corp clapeta; pret: 1800RON.
Stie cineva daca se poate pune ceva de la dezmembrari sau daca se poate repara?

Parca nu imi vine sa dau 1800RON.


--------------------
Renault Megane Sedan - AG-11-YPU 2008, 1.5 DCI, 106 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bylexus
post 10 Jun 2014, 10:49
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 538
Joined: 2 January 09
From: Oradea




Vinde-o...


--------------------
Renault Symbol - BH 90 DBA 2012 Start 1.2 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BogdanFl
post 10 Jun 2014, 11:08
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 30 September 13




Nu e o optiune.. si nu vad de ce sa o vand, chiar asa cazuta sa fie? :-s


--------------------
Renault Megane Sedan - AG-11-YPU 2008, 1.5 DCI, 106 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CrissGabriel
post 10 Jun 2014, 11:18
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 191
Joined: 11 June 12
From: Petrosani, HD




Nu te descuraja, dute la un mecanic priceput sa iti desfaca sa vada exact problema. De gasit ai toate sansele la dezmembrari. Eu am gasit motor cu 2200 RON si parca toarce mai bine ca cel orginal asa ca succes!


--------------------
Renault Megane 2.2 1.5dci 78kW 6+1 2008 Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BogdanFl
post 10 Jun 2014, 18:44
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 30 September 13




Multumesc CrissGabriel, aveam nevoie sa aud de la cineva ca exista optiuni.

Revin cu o nelamurire deoarece maine mai cotizez 100RON pentru inca un test pe calculator. Am desfacut furtunul care duce la clapeta aceea si era blocata pe deschis, am incercat sa o inchid cu mana dar se pare ca e blocata; de asemenea, inauntru si peste tot in jurul corpului respectiv e o solutie destul de vascoasa, banuiesc ca ulei.

Cand motorul este oprit nu ar trebui sa se inchida? Mecanicul respectiv (care a stat pe langa mine cat am umblat pe acolo) nu a stiut sa-mi spuna, e pe acelasi principiu: daca nu merge, inlocuiesti.

This post has been edited by BogdanFl: 10 Jun 2014, 18:44


--------------------
Renault Megane Sedan - AG-11-YPU 2008, 1.5 DCI, 106 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CrissGabriel
post 10 Jun 2014, 19:20
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 191
Joined: 11 June 12
From: Petrosani, HD




Daca erai pe apropate iti faceam eu diagnoza GRATUITA. Aviz celor din judetul Hunedoara, am achizitionat de curand o interfata Can Clip si sunt dispus sa fac diagnoze gratuite tuturor celor de pe forum.

Referitor la clapeta nu iti pot da prea multe detalii pana nu vad exact despre ce este vorba. Ideea e sa desfaci/cureti si sa vezi daca este ceva blocat/defect, caz in care inlocuirea cu alta SH este binemeritata.

Da-mi un PM si iti pot excplica cum faci rost de ea mai ieftin, doar sa fi sigur care este piesa defecta.

Cu Stima,


--------------------
Renault Megane 2.2 1.5dci 78kW 6+1 2008 Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mumus
post 11 Jun 2014, 09:56
Post #11


familist :)


Group: Members
Posts: 668
Joined: 13 July 10
From: Brasov




Clapeta cu motorul oprit sta inchisa, sau aproape inchisa, tu sigur ai ori vreo mufa iesita ori motorasul defect, verifica mai intai daca ai tensiune peste tot, uleiul din clapeta este normal.

This post has been edited by mumus: 11 Jun 2014, 09:57


--------------------
Seat Toledo 2014
No more renault
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 11 Jun 2014, 10:11
Post #12


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Clapeta de la motorul diesel nu este la fel ca cea de la benzina(functie/aspect)....de stiut.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BogdanFl
post 11 Jun 2014, 11:22
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 30 September 13




am inlocuit-o cu una de la dezmembrari (200RON).. a mea era velo(ceva) valeo si asta e johnson control. ca si serie, difera doar litera de la sfarsit, a mea era F, asta e C. Inca nu stiu daca e doar asta de vina, am aceleasi probleme si dupa inlocuire.. astept sa o pun pe calculator, poate are nevoie de reinitializare sau ceva.

Pe cea veche am desfacut-o cu mecanicul si avea un piciorus de plastic rupt si blocat, iar clapeta nu se mai misca in niciun fel, de asemenea, la partea electronica avea destul de mult ulei.

Ca si mod de stat al clapetei, la ambele sta pe deschis cu motorul oprit.. nu am vazut-o sa se miste nici cu ceva talpa la acceleratie. Revin cu completari dupa ce fac o verificare pe calculator smile.gif

This post has been edited by BogdanFl: 11 Jun 2014, 11:49


--------------------
Renault Megane Sedan - AG-11-YPU 2008, 1.5 DCI, 106 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 11 Jun 2014, 11:39
Post #14


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




Daca ai rezolvat problema curata bine si repara clapeta veche. Sa o ai in standby in caz de pica iar. Macar asa ai timp sa o bibilesti si sa te asiguri ca totul functioneaza cum trebuie, nefiind presat de nevoia de transport.


--------------------
Renault Megane Sport Tourer - CT-XX-LEA 2012 Privilege 1.5 dCI
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meggeo81
post 11 Jun 2014, 12:55
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 29 April 11




pina nu-i cureti admisia si egr-ul de depuneri nu rezolvi fumul cu diagnozele.


--------------------
reno megane s - DB-67-GEO 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BogdanFl
post 11 Jun 2014, 13:11
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 30 September 13




EGR nu e partea care intra in corp clapeta? In partea dinspre clapeta nu avea depuneri foarte mari, doar ceva ulei amestecat cu funingine, strat foarte subtire.

Nu incerc sa rezolv fumul cu diagnoza, incerc sa o fac sa nu mai "sughita" la 3000+ turatii si sa nu imi mai consume asa mult.

Astea nu se curata in mers agresiv? Chiar e nevoie sa le desfac? :-s
Nu stiu ce reprezinta admisia, poate cineva mai cu experienta sa-mi zica exact ce piese sa desfac pentru curatare, portofelul meu zice ca ajunge pentru luna asta, restul le fac acasa. EGR sunt in stare sa-l desfac singur.

Total cheltuit (1500 RON):
- Revizie Amat: 900 RON (filtre, ulei, o bucsa ciudata, diagnoza);
- Motorina: 500 RON (am mers cam cat mergeam cu 200) - deci 300;
- Corp clapeta SH: 200 RON
- Manopera: 100 RON


--------------------
Renault Megane Sedan - AG-11-YPU 2008, 1.5 DCI, 106 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinCT
post 11 Jun 2014, 13:16
Post #17


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




http://www.reno.ro/index.php?showtopic=106877&st=0
Recomand pentru studiu. Desfacusem si eu EGR-ul la Megane si nu era foarte murdar dar e clar ca nu se curata de tot cand scoti masina in extraurban. Din cand in cand trebuie si o curatare mecanica, in special daca rulezi mult in oras.


--------------------
Renault Megane Sport Tourer - CT-XX-LEA 2012 Privilege 1.5 dCI
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BogdanFl
post 11 Jun 2014, 21:06
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 30 September 13




Multumesc tuturor celor care m-au ajutat cu sfaturi si informatii!

In urma diagnozei facute de un meserias s-a constatat ca furtunul de la turbo era spart (mi-a zis asta fara a ridica capota).

M-am intors la service, ne-am uitat pe sub capota si undeva deasupra unui motor, langa radiator, era ulei - sau ceva solutie neagra (inclusiv pe motorul ala, banuiesc ca s-a scurs si in el). Gaura in furtunul cu pricina e de aproximativ 2 degete.

Sper sa se rezolve totul prin inlocuirea furtunului respectiv ca deja nu o mai suport.

Maine merg sa caut furtunul si sa-i mai fac o verificare pe calculator, la acelasi meserias, ca sa fiu sigur ca e totul in regula.

Rezolvat: inlocuit furtun turbosuflanta (unul SH, cu gaura, vulcanizat bine). S-a schimbat total confortul masinii; cred ca l-am avut spart de cand am cumparat-o - cel vechi era facut din 2 bucati cu prindere la ambele capete ca prinderea de la turbo, iar unde era intrerupt avea o teava mica de care era prins cu 4 coliere.

Multumesc inca odata tuturor.

This post has been edited by BogdanFl: 12 Jun 2014, 11:24


--------------------
Renault Megane Sedan - AG-11-YPU 2008, 1.5 DCI, 106 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 01:22
Dacia