Calea ferata Semmering – Austria, Cateva vorbe si mai multe poze
![]() ![]() ![]() |
Calea ferata Semmering – Austria, Cateva vorbe si mai multe poze
gibonu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.182 Joined: 29 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|||
bion |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
in 1942 s-a hotarta fabricare ain doi a `shpe mii de locomotive de rzboi. Carcateristicile partii de rulare permiteau abordare podurilor si terasamentelor provizorii. Din sreia aia a facut parte si modelul... Acu de ce acrie in ruseste pe ID ala nu spune.
PS ai si mers cu bahn-ul ala sau numai ai vizitat muzeul. aia pare olista de preturi pentru curse triset america cabina cl. I si II . This post has been edited by bion: 17 Mar 2014, 20:54 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
gibonu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.182 Joined: 29 May 06 ![]() |
@bion
Multumesc pentru completare. 02.08.2013 – Partea a II-a Biletul de tren. 2 adulti, dus-intors = 38 Euro. 41 km = distanta dintre Murzzuschlag si Gloggnitz. 01.JPG ( Size: 340.58k ) Number of downloads: 124 Pe peron, in asteptarea trenului. 02.JPG ( Size: 352.74k ) Number of downloads: 123 Loc special pentru fumat. 03.JPG ( Size: 379.02k ) Number of downloads: 129 Pana sa vina trenul, trebui spus ca acesta cale ferata (peste pasul Semmering) faca parte din calea ferata principala sudica, care face legatura dintre Viena si Graz, Klagenfurt si apoi Italia. Trenurile care opresc in statiile mici precum pasul Semmering sau Murzzuschlag nu am putut sa le gasesc pe site-ul principal al OBB-ului (Caile Ferate Austrice). Link-ul in care se regasesc trenurile care opresec in zona pasului Semmering (doar in germana): http://www.semmeringbahn.at/fahrplan.php (indicat de un prieten austriac). Inca ceva. In anul 2012 a inceput constructia tunelului pe sub pasul Semmering. Acest tunel, cu o lungime totala de 27,3 km are un capat la Murzzuschlag si celalat capat la Gloggnitz. Se pare ca va costa peste 3 (trei) miliarde de Euro si ca va fi gata in anul 2024. Tunelul face parte dintr-un proiect mai amplu, de modernizare a intregii cai ferate intre Viena si Graz. Cand aceasta cale ferata va fi gata, trenurile de calatori vor circula cu o viteze de 230 km/h, reducand substantial timpul calatoriei. De asemenea, tunelul va ajuta trasportul de marfa, deoarece in acest moment, trenurile de marfa care traverseaza pasul Semmering trebuie sa foloseasca doua sau chiar trei locomotive. Ne-am urcat in tren. Cam asta arata interiorul vagoanelor de clasa a II-a. 04.JPG ( Size: 432.47k ) Number of downloads: 170 05.JPG ( Size: 371.71k ) Number of downloads: 164 Cele doua poze de mai sus sunt din trenuri diferite deoarece am mers cu 4 trenuri in ziua aceea: La dus: Murzzuschlag - Semmering si Semmering - Gloggnitz. La intors: Gloggnitz - Semmering si Semmering - Murzzuschlag. Asta era singura posibilitate pentru a calatori doar pe bucata Murzzuschlag - Semmering - Gloggnitz. La fel, (daca nu ma insel) era singura posibilitate pentru a putea cobora din tren in statia Semmering. Aparat montat in tren, de la care se poate cumpara biletul de calatorie (inclusiv plata cu cardul bancar este posibila). 06.JPG ( Size: 341.38k ) Number of downloads: 161 O parte dintre multele limbi in care functioneaza acest aparat. 07.JPG ( Size: 354.84k ) Number of downloads: 147 Ecranele montate in tavanul vagonului arata, sucesiv, fie viteza de deplasare a trenului 08.JPG ( Size: 334.1k ) Number of downloads: 144 fie pozitia pe harta a acestuia. 09.JPG ( Size: 353.25k ) Number of downloads: 153 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
UXE |
![]()
Post
#4
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Deci te poti sui in tren si sa cumperi bilet , doar daca vezi controlorul ca vine?
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
Sudsemnatu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Huligan Group: Members Posts: 1.703 Joined: 28 November 06 From: Bucuresti ![]() |
pai controlorul vine oricum
![]() ![]() |
--------------------
Skoda Fabia 2005
Ex: Dacia Nova/Logan/Supernova
2000/2007/2002 Midland Alan 52/PNI ML 160
Speed doesn't kill people, its the sudden stop that does |
|
gibonu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.182 Joined: 29 May 06 ![]() |
@UXE
Probabil biletul cumparat din tren (de la automat) este mai scump fata de cel cumparat de la casa de bilete / automatul din gara. @Sudsemnatu Nu cred ca isi pune cineva problema in Austria sa se urce fara bilet in tren. Sau sa nu isi ia bilet de la automatul din tren, imediat dupa ce s-a urcat. La fel cu cred ca niciun controlor nu isi risca locul de munca pentru cativa euro primiti de la un pasager prins fara bilet. 02.08.2013 – Partea a III-a Ajungem în gara Semmering. 01.JPG ( Size: 382.88k ) Number of downloads: 90 Înscrierea în Patrimimoniul UNESCO a căii ferate Semering și a peisajului înconjurător. 02.JPG ( Size: 419.05k ) Number of downloads: 68 Câteva cuvinte despre “prima cale ferată montană din Lume”, si costul acesteia de aproximativ 300 milioane de Euro (in banii de azi). 03.JPG ( Size: 412.18k ) Number of downloads: 52 De asemenea, câteva cuvinte despre construcția acestei căi ferate, fără dinamită și fără utilaje moderne (la fel ca și în cazul căii ferate Oravița – Anina). 04.JPG ( Size: 403.28k ) Number of downloads: 39 Despre locomotive cu abur, diesel și electrice, precum și despre testarea acestora pe calea ferată Semmering. 05.JPG ( Size: 396.67k ) Number of downloads: 23 06.JPG ( Size: 398.87k ) Number of downloads: 21 Tunelul pe sub pasul Semmering (despre care am vorbit mai sus) și includerea, în premiera, a unei căii ferate in Patrimoniul UNESCO. 07.JPG ( Size: 385.52k ) Number of downloads: 23 Cel mai cunoscut viaduct al căii ferate. 08.JPG ( Size: 365.6k ) Number of downloads: 58 Ultimele 4 poze au fost făcute lângă gara din Gloggnitz, însă asta contează mai puțin. Înapoi în pasul Semmering, câteva vorbe despre constructorul șef Carl Ritrer von Ghega. 09.JPG ( Size: 416.83k ) Number of downloads: 53 10.JPG ( Size: 364.56k ) Number of downloads: 15 Trecem peste greșala austriacă conform cărei von Ghega a obținut diploma de inginer in anul 1918, însă a murit în anul 1860. Probabil un monumet în memoria lui von Ghega. 11.JPG ( Size: 382k ) Number of downloads: 30 12.JPG ( Size: 389.46k ) Number of downloads: 29 Și una dintre cugetările constructorului. 13.JPG ( Size: 373.72k ) Number of downloads: 32 Intr-o traducere aproximativă (Google translate): “Prin intermediul căii ferate distanțele dispar, interesele materiale sunt promovate, cultura crește și se răspândește”. Numele inginerului era Carlo Ghega, de origine albaneză (deși era născut la Veneția). Ritter este un titlu nobiliar, similar cu cel de cavaler. Pentru construcția căii ferate peste pasul Semmering, Ghega a primit titlul nobiliar in anul 1851, deși construcția a fost terminată în anul 1854. Von Ghega este în continuare prețuit în Austria. În anul 1967 era pe bancnota de 20 de șilingi (poza de pe Wikipedia). 14.JPG ( Size: 51.98k ) Number of downloads: 44 În final, un amănunt interesant. După finalizarea construcției la calea ferată Semmering, von Ghega a primit sarcina de a construi o cale ferată în Transilvania (cel putin așa scrie pe Wikipedia). Mai multe informații n-am reușit să gasesc. Însă, având în vedere faptul că construcția căii ferate Oravița – Anina a început în anul 1856, cu 4 ani înainte de moartea lui von Ghega, este posibil ca acestă să fi avut o oarecare implicare. În zona pasului Semmering există un muzeu (nu l-am văzut) dedicat lui von Ghega: http://www.ghega-museum.at/ unde este posibil să fie expuse mai multe amănunte despre cariera inginerului. În afara de muzeu dedicat lui von Ghega, în clădirea gării Semmering există un mic muzeu, pe care n-am apucat să-l vedem. Automotor (după ștergătoare și sirenă) expus în gara Semmering. 15.JPG ( Size: 379.35k ) Number of downloads: 85 Trenurile de azi, care se plimbă peste pasul Semmering cu viteaza minimă de 60 km/h. 16.JPG ( Size: 370.11k ) Number of downloads: 107 17.JPG ( Size: 368.33k ) Number of downloads: 95 This post has been edited by gibonu: 25 Mar 2014, 18:04 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
gibonu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.182 Joined: 29 May 06 ![]() |
02.08.2013 – Partea a IV-a
Înainte de plimbarea cu trenul peste pasul Semmering am fost avertizat de către prietenul austriac că trenul merge destul de repede și că nu voi vedea mare lucru. Și așa a fost (însă nu îmi pare rău ca am fost). Asă că, cu scuzele de rigoare pentru calitatea pozele, cam ceea ce se poate vedea din tren. Între Semmering si Gloggnitz. 01.JPG ( Size: 392.73k ) Number of downloads: 79 Gara din Gloggnitz (landul Austria Inferioara). 02.JPG ( Size: 352.41k ) Number of downloads: 70 Între Gloggnitz și Semmering. Pe unele bucăti, calea ferată este triplă. 03.JPG ( Size: 358.2k ) Number of downloads: 58 Câteva piesaje. 04.JPG ( Size: 355.87k ) Number of downloads: 65 05.JPG ( Size: 351.42k ) Number of downloads: 62 06.JPG ( Size: 387.48k ) Number of downloads: 57 Și câteva viaducte. 07.JPG ( Size: 359.89k ) Number of downloads: 64 08.JPG ( Size: 372.5k ) Number of downloads: 59 08a.JPG ( Size: 358.79k ) Number of downloads: 66 08b.JPG ( Size: 387.51k ) Number of downloads: 69 Stivă de lemne lângă gara Semmering. Mi-a plăcut faptul că stiva de lemne nu stătea direct pe sol, ci pe doi pari, probabil pentru ca lemnele sa nu intre în contact direct cu umiditatea din sol. 09.JPG ( Size: 399.84k ) Number of downloads: 70 Alte peisaje, între Semmering și Murzzuschlag. 10.JPG ( Size: 356.7k ) Number of downloads: 76 11.JPG ( Size: 336.51k ) Number of downloads: 63 12.JPG ( Size: 904.81k ) Number of downloads: 55 13.JPG ( Size: 330.89k ) Number of downloads: 50 Un copil și un câine dormeau fară probleme pe podeau vagonului. În RO, probabil se chema Protecția Copilului. 14.JPG ( Size: 336.56k ) Number of downloads: 73 Si inca ceva, desi nu are legatura cu calea ferata: prima bancnota de Euro pe care am vazut-o scrisă și în chirilice. 15.JPG ( Size: 359.69k ) Number of downloads: 102 În final, câteva cifre legate de cele două căi ferate (cifre găsite în diverse locuri pe Internet) Nu sunt un specialist în domeniul căilor ferate, așa că îmi cer scuze anticipat dacă aceste nu sunt exacte. Construcție. Oravița – Anina: 1856 - 1863 Semmering: 1848 – 1854 Lungime. Oravița – Anina: 33,4 km Semmering: 41, 8 km Diferența de nivel acoperita. Oravița – Anina: 339 metri Semmering: 460 metri Altitudine maximă. Oravița – Anina: aprox. 600 metri* Semmering: 898 metri * n-am reușit să aflu altitudinea exactă, știu doar ca în tunelul Gârliște este punctul de maximă altitudine. Raza de curbură minimă a căii ferate. Oravița – Anina: 110 metri Semmering: 190 metri În ceea ce priveste spectaculozitatea traseului feroviar, după ce am avut ocazia să le văd pe amândouă, cred că Oravița – Anina este mult mai spectaculoasă față de Semmering. Cam asta a fost povestea căii ferate Semmering. Dacă are cineva vreo întrebare, cu cea mai mare plăcere. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
ipiq |
![]()
Post
#8
|
![]() The transporter Group: Members Posts: 1.924 Joined: 17 December 06 From: RO ![]() |
![]() Este for free la pescarie sau pe bani la amazon. ![]() |
--------------------
ex Renault Laguna
2
1.9dci Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014 Cine nu face fata... face spate!!! |
|
UXE |
![]()
Post
#9
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Curate geamurile din tren. La noi nu cred ca ai fi putut face
![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
gibonu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.182 Joined: 29 May 06 ![]() |
@ipiq
Multumesc pentru link. Abia aseara am apucat sa vad documentarul. Interesant. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 12:22 |