Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Inlocuire rulmenti cutie viteze PK6

andu911
post 3 Mar 2014, 23:04
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Materiale necesare: rulmenti arbori - 6 bucati; diferential - 2 bucati

Pentru arbori cei 6 rulmenti se impart in: 3 de acelasi tip, 2 de acelasi tip si 1 de alt tip.
Primii 3 rulmenti sunt de tip 30305.
Ceilalti 2 rulmenti sunt originali Renault si nu se gasesc separat. Dar puteti cumpara in locul lor, 2 bucati 30205. Sunt rulmenti conici si in majoritatea cazurilor veti avea nevoie doar de partea din interior. De fapt, la acesti rulmenti "speciali Renault" difera doar carcasa.
Iar al 3-lea tip de rulment este tot 30205, dar cu carcasa normala.

In concluzie, daca vreti sa schimbati rulmentii puteti sa cumparati 3 buc 30305 si 3 buc 30205.
Sau daca vreti sa schimbati si toate carcasele, cumparati 3 buc 30305, 1 buc 30205 si 2 buc Renault 8200200188.

Tot ce am spus eu aici este valabil pentru PK6 018. Nu bag mana in foc ca se potrivesc toti rulmentii si pe alte tipuri de PK6.


La diferential, avem EC12606S01H106 si EC12694S02H106 de la SNR.

Apoi, va mai trebuie simeringul 8200544206 de pe arborele primar. Si eventual simeringul de la planetara dreapta, pe care oricum il puteti schimba si cu cutia montata pe masina. Codul lui pe Corteco este 12017115B

1 buc tub silicon...manualul spune Loctite.. dar merge orice alt echivalent de la Elring, Victor Reinz sau Corteco. ( 703141410 de la Reinz)

In rest, cutia trebuie sa fie pe 0 cand ridicati capacul, cu ambele leviere de selectare scoase (au niste stifturi). La fel si cand il puneti la loc. Atentie la mecanism, fiindca are doar o singura pozitie. Exersati de cateva ori inainte de a pune siliconul, sa nu va treziti ca ati inchis cutia si nu intra in nicio viteza. biggrin.gif Eventual retineti sau marcati pozitia axului de selectare.
Atentie la saiba de pe axul de selectare, in momentul in care ridicati capacul, este posibil sa ramana lipita pe interior.

Rulmentii se pot scoate cu presa de separare. Dar mie mi-a fost mai lejer sa-i tai cu Dremelul. In sensul ca, daca esti atent, tai rulmentul pana mai ramane putin din el, apoi ori pocneste singur, ori il poti pocni singur cu o dalta mica. O sa va spun si de ce mi-a convenit mai mult metoda asta. Fiindca atunci cand puneti noul rulment, il puteti bate pe cel vechi deasupra celui nou si nu va ramane presat pe ax, fiindca e crapat. E mai curat decat cu tubulare sau cu tevi. Desi toti rulmentii de pe arbori au diametrul interior de 25 de milimetri. Adica orice teava zincata de 1 zoll (25,4mm) e perfecta. La diferential sunt alte dimensiuni.




Attached thumbnail(s)
14022014889.jpg ( Size: 220.37k ) Number of downloads: 1176
14022014890.jpg ( Size: 212.45k ) Number of downloads: 1282
14022014891.jpg ( Size: 928.63k ) Number of downloads: 1323
14022014896.jpg ( Size: 834.88k ) Number of downloads: 1342
15022014898.jpg ( Size: 676.02k ) Number of downloads: 1296
15022014901.jpg ( Size: 776.65k ) Number of downloads: 450
15022014905.jpg ( Size: 883.88k ) Number of downloads: 463
15022014904.jpg ( Size: 777.41k ) Number of downloads: 463
21022014910.jpg ( Size: 771.03k ) Number of downloads: 437


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maytow_airis
post 4 Mar 2014, 00:03
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 525
Joined: 20 August 09
From: Alta Tara




Bravo! Bine lucrat. Pentru mine este ca si cum mi-ar spune un doctor: "apuca bisturiul cu mana care scrii,fa o incizie de la stern pana la pelvis,preleva ficatul..... si daca ai sa-i pui altul in loc, bine, daca nu asta e!" biggrin.gif
On: Daca-mi permiti o intrebare: dupa parerea ta, cam ce vezi tu acolo,in "matele" cutiei,este necesar un schimb mai des de ulei in cutie? Adica sunt urme de uzura vizibile? renault imi spune ca e "pe viata" uleiul din cutie.... dar pentru mine,parerea celui care desface cutii,este mai plauzibila decat ce spune Renault in carte.
Multumesc anticipat.


--------------------
renault Laguna 2, Laguna 3 Expresion, 2009 1.5 dci 110cp (fara FAP)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 4 Mar 2014, 00:28
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Parerea mea e ca ar trebui schimbat la maxim 50.000 km. Mai ales ca in PK6 intra doar 2.2 litri. Daca intrau 4-5 litri, ca la alte cutii, as fi zis ca merge acelasi ulei si 100.000 de km.

Edit: ca sa fiu mai clar... oricine poate merge si 200.000 km cu acelasi ulei in cutie, sunt convins ca nu tuseste. Dar cand o s-o desfaca dupa 200.000 km, o sa se vada pe sincroane si pe pinioane.

This post has been edited by andu911: 4 Mar 2014, 00:31


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 4 Mar 2014, 07:18
Post #4


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(andu911 @ 4 Mar 2014, 00:04)
Rulmentii se pot scoate cu presa de separare. Dar mie mi-a fost mai lejer sa-i tai cu Dremelul

Metoda este intradevar mai comoda dar ce facem cu particulele fine de span care raman?
Si odata montajul terminat si uleiul nou introdus se vor regasi prin toata cutia.....nu?

Oricum de apreciat disponibilitatea de a posta detalii din "culisele" reparatiei.....BRAVO!

@+


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
melcu
post 4 Mar 2014, 08:12
Post #5


Halatu'...cat e halatu' ?


Group: Members
Posts: 1.140
Joined: 12 July 06
From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA




Scheiße, deci asa arata o cutie, ha ? blink.gif Le-ai mai pus la loc ? Ti-au ramas suruburi ?
Glumesc, evident! Felicitari pentru reusita si pentru ca ti-ai facut timp sa impartasesti experienta! Cat despre uleiul din cutie eu sunt satul de "filled for life", am cutie automata si cred ca stiu ce inseamna sa schimbi uleiul. Imi aduc aminte cand am intrat in posesia masinii ... erori, smuceli. E adevarat, am plimbat vreo 32L de ulei prin cutie, dar acum schimba impecabil!


--------------------
Renault Laguna 2 2002 Privilege 3.0 V6 CVA - B-33-RTN
Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459

Formatez drivere de cooler...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 4 Mar 2014, 08:18
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Le cureti si tu sa nu ramana span pe ele. Cel mai indicat este cu spray de curatat frane. Apoi le suflii cu compresorul. Daca n-ai... te chinui cu carpa. biggrin.gif

Edit: oricum, dupa ce montezi cutia la loc pe masina, poti pune un ulei "de proba". In sensul ca NFP este destul de scump ( in jur de 50 lei / l) si vrei sa vezi daca e perfect etansa, sa nu curga pe la simeringuri sau pe la silicon. Eu am pus vechiul ulei pe care l-am trecut printr-o sita, am mers cu el vreo 20 de km, apoi am pus uleiul proaspat. Pe fundul cutiei exista un magnet, care are rolul sa retina orice particula de span.



This post has been edited by andu911: 4 Mar 2014, 08:26


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 4 Mar 2014, 15:32
Post #7


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




multumim Alex pentru poze si explicatii.. wink.gif


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanbby
post 4 Mar 2014, 21:00
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 13 March 11




andu911 ce simptome avea cutia de viteze, ma gandesc ca avea ceva de te-ai decis sa schimbi rulmenti. la mine cand masina e in frana de motor se aude ceva zgomot ceva de genu ca si cand ai merge cu spatele


--------------------
renault laguna 2 model privilege 2002 2,2 dci - bh 24 bby
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordi
post 4 Mar 2014, 21:28
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.185
Joined: 25 March 10
From: Ploiesti




mie dupa ce mi-a schimbat rulmentii imi intra f greu in marsarier. In timp s-a mai lasat, dar intra lejer numai daca o miscam un pic in treapta 1, asa ca mare atentie altfel.... nu-i pentru oricine. bafta.


--------------------
ex. Renault LAGUNA II 1,9 dci, 120hp 2004 Expression - PH-XX-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 4 Mar 2014, 21:34
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




N-avea niciun simptom, doar ca era pacat sa nu-i schimb, din moment ce am demontat-o de pe masina. 2-3 rulmenti erau mai uzati. Probabil ar mai fi mers inca 50.000 km.

Ideea e ca exista un lot de cutii PK6, care sunt cu probleme. In sensul ca rulmentii care s-au montat pe arbori, provin dintr-un lot cu defecte.

Simptomele sunt huruit in treptele 3,4 sau 5,6.


QUOTE(jordi @ 4 Mar 2014, 21:28)
mie dupa ce mi-a schimbat rulmentii imi intra f greu in marsarier. In timp s-a mai lasat, dar intra lejer numai daca o miscam un pic in treapta 1, asa ca mare atentie altfel.... nu-i pentru oricine. bafta.
*



E normal sa se intample asta, mai ales cu uleiul rece. Fiindca se strang din nou carcasele la cuplu. Arborii sunt cu rulmenti conici, n-ai ce face. Dupa cateva mii de kilometri, "isi fac din nou loc". Bine, e vorba de sutimi de milimetru. Deci stai fara nicio grija.

Partea ciudata e ca in dialogys, in cel in engleza, cuplul de strangere al suruburilor este de 24nm, iar in cel in romana, este de 28nm. biggrin.gif


This post has been edited by andu911: 4 Mar 2014, 21:47

Attached thumbnail(s)
lista.JPG ( Size: 70.6k ) Number of downloads: 346


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 4 Mar 2014, 23:03
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.886
Joined: 4 February 09




Las' ca doreii strang ei la cuplu de numa-numa...
Care e uleiul pentru PK6 acum? Eu am PK6 si 2.0T si era intr-o vreme TRP iar acum sa fie NFJ? 75w-80? Asta nu e mineral? Nu e mai ok un sintetic de genul 75w-90?
La o cautare dupa NFP imi da numai NFJ: ULEI

This post has been edited by audiofilu': 4 Mar 2014, 23:07


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 4 Mar 2014, 23:05
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




NFP ii spune acum.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pishky
post 5 Mar 2014, 07:28
Post #13


rca Naspa


Group: Members
Posts: 3.521
Joined: 26 January 11
From: Constanta




ma uit in portbagaj si zic de care mi-a pus si mie dom mecanic, dar poza seamana izbitor (toate astea la pk4)


--------------------
Reno, dizel, ca nu-mi permit o benzina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 5 Mar 2014, 10:06
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.886
Joined: 4 February 09




M-am edificat, trebuie ce a spus andu...


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ady_vasiloiu
post 5 Mar 2014, 15:37
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 12 March 12
From: Ploiesti




Foloseste NFP.Eu l-am luat de la baietii de la Sima din Focsani (30 ron pe 2 bidoane de 1 l) oferta din magazie smile.gif)


--------------------
RENAULT CLIO 3 1.5dci dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 5 Mar 2014, 15:55
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.886
Joined: 4 February 09




M-am uitat azi in agenda si e schimbat la 103000km cu acest NFP dar eu am notat indice de vascozitate 75w-90... o fi 80 sau 90?


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
postasu
post 5 Mar 2014, 16:06
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.195
Joined: 23 August 11
From: Timisoara




l-am schimbat eu in urma cu 2 saptamani la mine NFP 75W80. 50 lei/L

This post has been edited by postasu: 5 Mar 2014, 16:06


--------------------
Renault Laguna III 2008 - TM ......
Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw,

Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 5 Mar 2014, 17:09
Post #18


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




puneti ce ulei vreti dar sa fie 75w 80


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanbby
post 7 Mar 2014, 22:04
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 291
Joined: 13 March 11




andu911 cat au costat rulmenti la cutie?


--------------------
renault laguna 2 model privilege 2002 2,2 dci - bh 24 bby
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 8 Mar 2014, 03:02
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Pai depinde ce marca pui... un rulment 30305 de la SKF costa vreo 50 de lei, iar de la KOYO vreo 20-25 de lei.
Cei de la diferential sunt mai scumpi, ca sunt doar pe original(SNR). Vreo 250 de lei amandoi.

Deci, in principiu, rulmentii de pe arbori costa in jur de 200 de lei, toti 6, iar cei de pe diferential 250. Total in jur de 450. 500 cu tot cu simeringuri.

Daca are cineva nevoie, am ramas cu 3 bucati de SKF 30305 si 1 buc SKF 30205 pe care nu i-am mai montat.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bad_x
post 9 Mar 2014, 11:34
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 717
Joined: 5 February 08




asa arata cutia mea dupa ce am desfacuto,si o furca de viteze cu problema

si o poza unde aveam o mica sapatura in camasa la rulment

This post has been edited by bad_x: 9 Mar 2014, 11:36

Attached thumbnail(s)
DSC_9342.JPG ( Size: 2.29mb ) Number of downloads: 259
DSC_9345.JPG ( Size: 2.64mb ) Number of downloads: 260
DSC_9344.JPG ( Size: 2.61mb ) Number of downloads: 251
DSC_9341.1.JPG ( Size: 345.9k ) Number of downloads: 254


--------------------
Renault laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 9 Mar 2014, 12:59
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




aia nu e de la rulmentul de la diferential ?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dominy
post 9 Mar 2014, 21:44
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 608
Joined: 19 July 06




salut, foarte misto ceea ce ai facut andu911, ar trebui mutat topicul la tutoriale

sanatate


--------------------
renault laguna 2 2002 dci 120 hp - GL 22 DOM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bad_x
post 10 Mar 2014, 07:56
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 717
Joined: 5 February 08




QUOTE(andu911 @ 9 Mar 2014, 12:59)
aia nu e de la rulmentul de la diferential ?
*



Bada,desi huruia cutia rau de tot in a 3-a si a 4-a am fost cu ea pana la mare si inapoi
In viteza a 6-a nu se auzea deloc


--------------------
Renault laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 10 Mar 2014, 09:28
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Pai da, fiindca 1,2.5 si 6 sunt pe un arbore, iar rulmentii de la 3 si 4 sunt pe alt arbore.

Cred ca rulmentul de la diferential s-a deteriorat din cauza vreunei bucati sarite din rulmentii defecti.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bad_x
post 10 Mar 2014, 23:30
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 717
Joined: 5 February 08




cat te-au costat rulmentii?
eu am luat toti rulmenti originali si ma costat in jur de 950 lei


--------------------
Renault laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 11 Mar 2014, 01:21
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




In jur de 200-250 lei cei 6 de la arbori. Iar cei 2 de la diferential 250.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
floryn85
post 13 Jun 2014, 09:16
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 187
Joined: 12 June 08




Andu911 ma bate si pe mine sa schimb rulmentii din cutie decat sa risc iar si sa iau o cutie s.h. cutia mea e tot pk6 la motorul de 107 cai.imi huruie a 3-a si a 4-a,restul vitezelor merg normal.trimite-mi te rog exact codurile fiecarui rulment in parte si de unde le-ai comandat.e mult mai convenabil sa dau 500 lei pe rulmenti decat sa risc iar si sa iau una s.h. care sub 9 mil nu o gasesti.ms anticipat!


--------------------
renault laguna 2 2003 expresion
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 17:30
Dacia