temperatura motor, imi creste temperatura la motor
![]() ![]() ![]() |
temperatura motor, imi creste temperatura la motor
florinsmith |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 13 July 13 ![]() |
|
||
--------------------
megane1
megane 1
2003/turcia
|
|||
BV87FFF |
![]()
Post
#2
|
Tilicar Group: Members Posts: 212 Joined: 27 May 11 From: Brasov [sau] Fagaras ![]() |
S-a "obosit" senzorul de temperatura ? S-a "obosit" doar indicatorul ? Pui diagnoza pe motor si ii dai talpa. O sa iti dea pe diagnoza temperatura la care lucreaza motorul. Apoi vezi daca e temperatura mare sau e in parametrii.
|
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v RXE / 1999 / 110CP Once BMW, always a BMW =))
|
|
Horatiu Mihai |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 132 Joined: 31 March 12 ![]() |
Buna ! Poti incerca sa-i schimbi lichidul de racire, verifica sa nu piarda lichid pe undeva sau verifica pompa de apa, daca zici ca ventilatorul functioneaza si termostatul e nou .
![]() |
--------------------
Renault
Megane
2002
|
|
florinsmith |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 13 July 13 ![]() |
am pus testerul pe masina si cei de la service mi-au spus ca functioneaza in parametrii normali de temperatura.
singura suparare este indicatorul care creste peste jumate. o sa incerc sa schimb si lichidul de racire si pompa de apa sa o verific.multumesc |
--------------------
megane1
megane 1
2003/turcia
|
|
jas2 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Sunt curios cum verifici pompa de apa...
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
radunre |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
cateva informatii din partea ta ar fi utile:
- cand ai facut ultima data schimbul de antigel ? - cand ai schimbat pompa de apa ? Poti continua cu schimbarea senzorului de temperatura antigel, din cate stiu e identic cu cel de Logan si costa pe la 20ron. E clar ca este o problema daca inainte nu facea si acum face. Vasul de expansiune nu se deschide cu motorul cald, instalatia de racire este sub presiune si poti fi grav ranit si in plus, sistemul nu functioneaza corect daca este depresurizat. This post has been edited by radunre: 30 Oct 2013, 15:46 |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
snowdream |
![]()
Post
#7
|
![]() posesor de meganel Group: Members Posts: 176 Joined: 21 July 06 From: Ilfov ![]() |
si eu patesc ceva asemanator dar acul se ridica doar daca opresc masina pentru 5-10 min si ii dau cheie sta in treimea superioara. dupa cateva secunde revine la normal. Am fost cu ea la service si mi-au zis ca e de la indicator ca a "obosit"... ca ar primi impulsurile ceva mai defazat... asa ca m-am linistit.... termostatul si radiatorul sunt relativ noi 4 ani .....
![]() |
--------------------
Renault
Megane I RTA
2000/ 1.6/8v
|
|
florinsmith |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 13 July 13 ![]() |
multumesc pentru rapsunsuri.
pompa de apa am verificat si este schimbata in 2012. antigelul complet nu l-am schimbat niciodata doar am completat. o sa il schimb pe tot. o sa schimb si senzorul de temperatura.m-am pe radiator si nu am vazut nici o sonda. |
--------------------
megane1
megane 1
2003/turcia
|
|
radunre |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Senzorul de temperatura ar trebui sa fie unul cu 3 sau 4 contacte si este infipt in cutia termostatului nu pe radiator.
|
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
roland |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(snowdream @ 30 Oct 2013, 15:52) si eu patesc ceva asemanator dar acul se ridica doar daca opresc masina pentru 5-10 min si ii dau cheie sta in treimea superioara. dupa cateva secunde revine la normal. Am fost cu ea la service si mi-au zis ca e de la indicator ca a "obosit"... ca ar primi impulsurile ceva mai defazat... asa ca m-am linistit.... termostatul si radiatorul sunt relativ noi 4 ani ..... ![]() Cei din service, din pacate, nu sunt informati. Fenomenul este perfect normal si se numeste "heat soak". Ideea e urmatoarea, pe scurt: - motorul e forjat, e cald, antigelul curge si face racirea - opresti motorul, antigelul nu mai circula si se supraincalzeste pe o perioada de cateva minute in zona din motor (nu in radiator) - senzorul detecteaza ca e "prea cald", de aceea cand pornesti motorul dupa cateva minute dupa ce l-ai oprit (si era foarte cald), indicatorul urca - imediat ce antigelul se invarte, temperatura revine, indicatorul coboara Se intampla la orice masina, e bine documentat pe net, de aceea e bine ca dupa o forja mare (gen autostrada, viteza mare, caldura mare, multi km) e bine sa lasi putin motorul la relanti, sa se raceasca antigelul. Am urmarit si eu fenomenul cu tester-ul si, intr-adevar, dupa ce opresti motoul temperatura urca inca, pentru ca antigelul preia caldura de la motor si nu circula, mai ales daca opresti dupa o forja. |
--------------------
.
.
.
|
|
snowdream |
![]()
Post
#11
|
![]() posesor de meganel Group: Members Posts: 176 Joined: 21 July 06 From: Ilfov ![]() |
Sunt perfect de acord cu ceea ce spui tu... de calcat asa de rau nu o calc
![]() ![]() ![]() This post has been edited by snowdream: 31 Oct 2013, 10:49 |
--------------------
Renault
Megane I RTA
2000/ 1.6/8v
|
|
snowdream |
![]()
Post
#12
|
![]() posesor de meganel Group: Members Posts: 176 Joined: 21 July 06 From: Ilfov ![]() |
o intrebare as avea legata de chestia asta . De ce masina da afara apa din borcan pe la buson dupa o rulare cu o viteaza medie de 140 -150 km\h. E ceva infundat ???
![]() Busonul este nou are maxim 3 luni de cand l-am montat pe acelasi motiv si strans bine . Ajunsese la minim de unde era la jumatate inainte de drumul asta |
--------------------
Renault
Megane I RTA
2000/ 1.6/8v
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
snowdream |
![]()
Post
#14
|
![]() posesor de meganel Group: Members Posts: 176 Joined: 21 July 06 From: Ilfov ![]() |
Mda.. .acum 3 ani am mai schimbat una..... o sa vad daca mai bag banul in ea sau ii fac vant.... o sa ma duc sa se uite un mecanic la ea... Totusi nu inteleg cum s-a intamplat din nou....
|
--------------------
Renault
Megane I RTA
2000/ 1.6/8v
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Acu 3 ani ... s-a verificat amanuntit chiuloasa? s-a verificat si refacut planeitatea ei? ai schimbat semeringurile de supapa si verificat amanuntit pentru ca totul sa fie ok?
Daca nu s-au facut .. atunci uite de ce s-a intamplat .. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
snowdream |
![]()
Post
#16
|
![]() posesor de meganel Group: Members Posts: 176 Joined: 21 July 06 From: Ilfov ![]() |
Da.... tot ce era de schimbat de la uzura a fost schimbat ca la carte ca am zis sa o fac cum trebuie....
|
--------------------
Renault
Megane I RTA
2000/ 1.6/8v
|
|
Maxy25 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 26 March 11 ![]() |
Salut colegi , si mie mi s-a intamplat asa ceva , dar numai vara pe calduri de 30-35 grade in aglomeratie (ajungea acul de la caldura la 5a-6a linie ) intra ventilatorul si revenea la 3a-4a linie si mi s-a parut si mi se pare normal sa se intample . Am schimbat pompa de apa si distributia in primavara. Nu-mi fac probleme pe partea asta , eu zic ca se exagereaza cu problema asta.
|
--------------------
renault
megane
1,6 16v classic 2001
- bv79bcm
|
|
snowdream |
![]()
Post
#18
|
![]() posesor de meganel Group: Members Posts: 176 Joined: 21 July 06 From: Ilfov ![]() |
am fos la mecanic.... garnitura e ok... a verificat temperatura motorului si etanseitatea sistemului de racire totul a iesit ok .......mai putin ceva la partea electrica de la ceasuri care se pare ca e pe moarte... pt ca si ca indicatorul de benzina face ceva figuri nu prea mai vrea sa arate ca e plin.... asa ca .... m-am linistit....
![]() ![]() In nici un caz nu am sa schimb acele ceasuri atat timp cat imi arata km facuti si viteza restul nu conteaza ![]() |
--------------------
Renault
Megane I RTA
2000/ 1.6/8v
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(snowdream @ 4 Nov 2013, 11:34) oDe ce masina da afara apa din borcan pe la buson dupa o rulare cu o viteaza medie de 140 -150 km\h. QUOTE(snowdream @ 8 Nov 2013, 11:17) am fos la mecanic.... garnitura e ok... a verificat temperatura motorului si etanseitatea sistemului de racire totul a iesit ok .......mai putin ceva la partea electrica de la ceasuri care se pare ca e pe moarte Nu stiu ce sa zic ... ce au ceasurile cu faptul ca tie iti arunca antigelul afara ..??? |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
snowdream |
![]()
Post
#20
|
![]() posesor de meganel Group: Members Posts: 176 Joined: 21 July 06 From: Ilfov ![]() |
ciudat ca e ca nivelul a ramas ok .... de vreo 3 zile si nu a mai dat afara .... si am zis sa ii fac si restul de teste.... pare a fi OK troaca.... oricum o tin sub observatie... Lucru clar e ca ceva si la partea electrica la ceasuri.... oi fi prea paranoic si eu
![]() |
--------------------
Renault
Megane I RTA
2000/ 1.6/8v
|
|
snowdream |
![]()
Post
#21
|
![]() posesor de meganel Group: Members Posts: 176 Joined: 21 July 06 From: Ilfov ![]() |
am uitat sa spun dar am curatat si gura borcanului inainte de a o duce la verificare.... se pare ca din cauza asta pierdeam pe la capac....
![]() |
--------------------
Renault
Megane I RTA
2000/ 1.6/8v
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Daca totul este in parametrii, nivelul antigelului nu are de ce sa ajunga la gura borcanului ... daca nivelul urca atat de mult ... imi mentin parerea ca exista o problema ..
La mine, de exemplu, cu motorul la temperatura de functionare antigelul sta un pic mai sus de maxim (antigelul un pic sub nivelul maxim cu motorul rece), dar pana la capac mai are ... |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
pepelutza |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 463 Joined: 17 November 10 From: brasov ![]() |
@cj98czh... Daca totul este in parametrii, nivelul antigelului nu are de ce sa ajunga la gura borcanului ... daca nivelul urca atat de mult ... imi mentin parerea ca exista o problema ..
Total de acord ! This post has been edited by pepelutza: 13 Nov 2013, 09:22 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007 , dynamique 1,6 , 16v 110 CP
- BV-10---S
|
|
snowdream |
![]()
Post
#24
|
![]() posesor de meganel Group: Members Posts: 176 Joined: 21 July 06 From: Ilfov ![]() |
a trecut deja mai mult de 1 sapt decand am pus ultima data lichid.... nivelul cand e rece e un deget peste minim cand e in sarcina e la jumatate borcan. Am desfacut acum 2 zile busonul cand era rece si lichidul s-a dus pana aproape de maxim, deci e undeva pe acolo tot chiar daca arata mai putin .... misterele reno.... nu imi mai bat capul.
![]() |
--------------------
Renault
Megane I RTA
2000/ 1.6/8v
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nu este nici un mister este un lucru normal care se intampla la toate marcile, circuitul de recire este sub presiune (nu mare dar este) si de aici urcarea nivelului la antigel cand desfaci busonul ...
Dar tu spui altceva .. "am uitat sa spun dar am curatat si gura borcanului inainte de a o duce la verificare.... se pare ca din cauza asta pierdeam pe la capac...." De acolo si raspunsul meu .. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
snowdream |
![]()
Post
#26
|
![]() posesor de meganel Group: Members Posts: 176 Joined: 21 July 06 From: Ilfov ![]() |
ai dreptate... dar cum a aparut a si disparut.... facand o chestie care aparent nu are legatura cu problema. Urme de scurgeri nu are pe nicaieri.... acum ... deci asa tre arate acum nivelul.
Candva era cum spui tu legat de nivelul lichidului, acum si-a schimbat comportamentul |
--------------------
Renault
Megane I RTA
2000/ 1.6/8v
|
|
amotibes |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 11 August 13 ![]() |
daca imi poate spune cineva pozitia acului de temperatura optima si asta din motiv ca nu am caldura si e frig aici in CEHIA
MULTUMESC ANTICIPAT PS . acul meu nu urca mai sus de mijloc sta incapatinat paralel cu drumul |
--------------------
renault
Laguna
2008, 2,0 benzina, 140CP
|
|
dan_g |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 212 Joined: 23 December 10 From: Iasi ![]() |
Eu stiu ca e normal sa stea orizontal.
|
--------------------
Renault
Megane 3
2011 1.5 dCi 110
- -
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
@snowdream - este posibil sa fi pus buson de alta valoare. El se deschide la o anumita presiune.
@amotibes - Acul trebuie sa stea perfect orizontal cand te uiti la el din pozitia soferului. Faptul ca nu ai caldura este de la schimbatorul de caldura cel mai probabil si nu de la termostat (daca la el te gandeai). Acum sa va spun ce am patit eu cu temperatura la un clio2 2008: La inceput cand am luat masina imi tot aparea temperatura foarte mare pe ceas fara un motiv anume. M-am dus cu masina la garantie, nu au constatat defectul. Dupa cateva sute de km am constatat ca daca dau drumul la ventilatie creste temperatura. Cum opream ventilatia, cum scadea, iar m-am dus cu ea la garantie, de data asta au observat problema, dar nu gaseau cauza. Au zis ei ca au curatat contacte la mufe... vrajeala. Dupa inca cativa zeci de km am constatat ca imi crestea temperatura si doar daca tineam piciorul pe frana. Atunci m-am dus la Serusul de pe centura, care mie mi se pare cel mai OK si acolo au constatat "o masa lipsa la plansa de bord" nu prea am inghitit galusca, cert este ca nu stiu ce i-au facut insa acum nu prea se mai manifesta fenomenul, decat daca bag toti consumatorii si o las vreo ora asa. |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
GT 205TCe 2009
- B 666 BIG
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 04:59 |