Utilizare cutie automata - corect sau nu
![]() ![]() ![]() |
Utilizare cutie automata - corect sau nu
aditd |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 29 June 11 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2
|
|||
bogdan.stavar |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.226 Joined: 24 April 10 From: Braila ![]() |
Nu are treaba ca se mai misca putin pe parked, e normal sa faca asa pana se blocheaza roata insa daca vei continua sa conduci asa in stil "manual" cu siguranta o vei farama. Automata e automata, nu dai pe netru apoi pe drive si etc si mai ales in viteza. Asta nu e valabil numai la reno ci la cutia automata, odata pusa pe D acolo o lasi si la semafor stai cu piciorul pe frana sau tragi frana de mana dar nicidecum nu o scoti pe N. Aceste schimbari dese afecteaza cutia care intr-un final va scoate sunete ciudate cand va trece din N in D si invers. Mai mult, pentru protectia cutiei e bine ca atunci cand treci pe manula sa o faci la plecarea dupa loc si nu in mers, asa cum pentru protectia cutiilor automate cu S sa se faca trecerea de la D in S la plecarea dupa loc si nu in mers.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2005 / Initiale Paris / 2.2 DCI Cutie Automata
|
|
melcu |
![]()
Post
#3
|
![]() Halatu'...cat e halatu' ? Group: Members Posts: 1.140 Joined: 12 July 06 From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA ![]() |
De acord cu Bogdan mai putin la faza cu frana de mana. In momentul in care stai la semafor, cu leviedul in D si frana de serviciu apasata, cutia trece in "idle", mai exact se decupleaza "ambreiajele". Daca tragi frana de mana si iei piciorul cutia va interpreta gresit si acest lucru poate duce (probabil in multi ani) la uzarea prematura. Si asa cutiile automate folosite la Reno nu sunt intretinute corect (cu ulei ce nu se schimba niciodata, etc)....
D'asta ai cutie automata. O lasi sa "putrezeasca" in Drive cat timp te misti cu masina. Despre P si la mine si la toate pe care le-am vazut face absolut la fel. In P 2-3cm inainte si-napoi. E o chestie normala. |
--------------------
Renault
Laguna 2
2002 Privilege 3.0 V6 CVA
- B-33-RTN Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459 Formatez drivere de cooler... |
|
Lex Luthor |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.112 Joined: 25 April 05 ![]() |
Subscriu la cele spuse de Melcu mai sus. Nu o tin pe N decat cand stau la cate o bariera de cale ferata sau cand trebuie sa astept pe cineva mai mult de 1-2 minute (ca sa nu mai tin piciorul pe pedala de frana atat de mult).
Oricum se simte ca atunci cand este cutia in D si stai mai mult cu masina franata, dupa cateva secunde (cred ca 10-20) se decupleaza cutia. |
--------------------
----
----
---- ---
|
|
melcu |
![]()
Post
#5
|
![]() Halatu'...cat e halatu' ? Group: Members Posts: 1.140 Joined: 12 July 06 From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA ![]() |
Lex Luthor, am urmarit comportamentul cutiei cu testerul pus. Dupa ce masina s-a oprit complet (nu se mai invart rotile), cutia trece in "idle" dupa aproximativ 3 secunde.
Ambreiajele alea din cutie nu sunt foarte incantate de trecerile din D in N si invers in mers. Am tot auzit prin jurul meu oameni care in anumite circumstante accelereaza pana la 60-70km/h apoi trec in N si cand scade viteza (sa zicem 30-40km/h) iar in D. Acest lucru duce, cum ziceam, la uzarea prematura a cutiei. Eu personal nu ma joc cu ea decat cand plec de pe loc si cand ajung la destinatie. La caile ferate, daca prind bariera, ori astept in D ori opresc motorul cu cutia in P. Ca fapt divers, in exploatoarea cutiei automate nu ar trebui (si nu este indicat sa): - tractati alte masini - sa fie tractata masina (lucru specificat, daca nu ma insel, si in cartea tehnica) - se va ridica pe platforma - cand se urca o bordura (cu fata/cu spatele) este de preferat sa se vina putin lansat (intelegi ideea, nu sa rupi masina, dar nici sa lipesti roata de bordura si apoi as accelerezi). De altfel nici accelerarea cu piciorul pe frana nu este o idee buna (nu confundati launch control de la DSG). Acest lucru poate sa dauneze convertizorului de cuplu. - intretinerea periodica (reimprospatarea uleiului la ~60.000km - cei care au posibilitatea sa schimbe si filtrul -> cu atat mai bine). Stiu stiu, lifetime, bla bla. Mie Reno mi-a catalogat cutia: de schimbat : ~4000 euro (avea 174.500km si nu fusese "intretinuta" niciodata). Am explicat pe aici pe forum cum si in ce conditii primitive am facut schimbul de ulei si ete ca am acum putin peste 200.000 si cutia merge impecabil. |
--------------------
Renault
Laguna 2
2002 Privilege 3.0 V6 CVA
- B-33-RTN Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459 Formatez drivere de cooler... |
|
aditd |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 29 June 11 ![]() |
Am priceput. Mersi de ajutor.
Ar mai fi o dilema: in ultima vreme am observat ca atunci cand pornesc masina ( in general dupa ce a stat mai mult - 12 h ) nu pot sa o scot de pe P. Adica trebuie sa astept vreo ceva secunde, in general sa apas butonul si frana inca odata, poate chiar de 2 ori si abia dupa o pot scoate din P. Acum, poate as putea sa o scot si din prima dar ar trebuie sa aloc forta pentru asta ( am evitat varianta ). Mai mentionez ca mai acu vreo 2 - 3 ani nu era problema asta. |
--------------------
Renault
Laguna
2
|
|
melcu |
![]()
Post
#7
|
![]() Halatu'...cat e halatu' ? Group: Members Posts: 1.140 Joined: 12 July 06 From: Bucuresti / Pottstown, PA,USA ![]() |
Sa nu ai probleme cu blocatorul de la levier. cand apesi pe frana, in zona schimbatorului se aude "click" ?
Nu stiu exact principiul de functionare, dar presupun ca nu are treaba uleiul. Doar nu-i marmelada sa nu poti trage maneta in D. |
--------------------
Renault
Laguna 2
2002 Privilege 3.0 V6 CVA
- B-33-RTN Toyota Yaris Sol 1.33 VVT-i - B-202-CSM
Totoya Prius V-Five - HRL-1459 Formatez drivere de cooler... |
|
aditd |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 29 June 11 ![]() |
Se aude click cand apas frana de fiecarea data, dar o sa mai acord atentie la detaliul asta.
Uleiul l-am schimbat acu vreo 20.000 km nu cred sa fie de acolo. Nu cred sa fie de acolo, pentru ca in rest ( la schimbare R - D sau chiar daca opresc masina timp de 10 min ) nu am nici un fel de problema. Sau poate sa creasca vascozitatea uleilui daca o las mai mult timp fara sa merg? This post has been edited by aditd: 27 Jun 2013, 12:30 |
--------------------
Renault
Laguna
2
|
|
alexov |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 14 August 13 ![]() |
Salut,
stii tu ceva, dar nu toata informatii, cu trecutul din D in N la stop. Poti sa faci asta, DAR numai cu masina oprita. Si, la fel, cand treci din N in D. Sau cand schimbi din D in R sau din R in D masina trebuie sa fie oprita complet. Oricum, si daca o scoti in N trebuie sa stai cu piciorul pe frana sau "pe aproape" ca nu se stie cand nimeresti o strada in panta si o ia la vale ![]() |
--------------------
Nissan / Peugeot
teren / hatchback
2002 / 2008
- B11XXX
|
|
darser |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 10 August 15 ![]() |
Salut , imi puteti spune ce inseamna si cum se foloseste 2,1 de dupa P,R, N, D si butonul mic de pe maneta schinbatorului?mai am un buton * dar banuiesc ca se apasa iarna pe zapada.Multumesc
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2/ 1.5dci
2005
|
|
renodood |
![]()
Post
#11
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
In mod normal, iarna poti porni in mod manual si cu a 2-a, ca sa nu piarda aderenta.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
Aco |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 742 Joined: 19 April 13 From: Ploiesti ![]() |
2 si 1 inseamna ca masina va merge fie numai cu viteza a 2a fie numai cu a 1a. Sunt folositoare la urcari abrupte, etc.
|
--------------------
Renault
Laguna II 2.0dci
2007
|
|
darser |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 10 August 15 ![]() |
Multumesc deci la urcari si la tractari folosesc 2,1 .Si butonul mic de pe schimbator?
|
--------------------
Renault
Megane 2/ 1.5dci
2005
|
|
darser |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 10 August 15 ![]() |
Butonul mic imi zicea fostul proprietar, cica la depasiri ar fi bun ca ar da demaraj . Ma gandesc ca ceva nu se leaga , apesi butonul si ce? daca ii in D ce ii mai faci?
|
--------------------
Renault
Megane 2/ 1.5dci
2005
|
|
Aco |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 742 Joined: 19 April 13 From: Ploiesti ![]() |
Daca atunci cand ai butonul apasat si esti in D masina nu are tendinta sa plece de pe loc, cum face in mod normal, inseamna ca e modul de iarna. N-ai manual?
|
--------------------
Renault
Laguna II 2.0dci
2007
|
|
renodood |
![]()
Post
#16
|
![]() Sofer dement Group: Members Posts: 1.988 Joined: 23 November 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(darser @ 18 Aug 2015, 19:05) Butonul mic imi zicea fostul proprietar, cica la depasiri ar fi bun ca ar da demaraj . Ma gandesc ca ceva nu se leaga , apesi butonul si ce? daca ii in D ce ii mai faci? Avea chef de glume proaste. Masinile astea n-au buton 'sport', au doar functii de confort si siguranta, adica mod de iarna pentru pornire cu treapta a 2 a ca sa aiba reducere de cuplu si ajutor frana de motor in mod manual. |
--------------------
Renault
Laguna 2 Grandtour
2002 1.9 DCi 107Cp Autentique
|
|
darser |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 10 August 15 ![]() |
Multumesc de raspunsuri.
![]() This post has been edited by darser: 20 Aug 2015, 19:13 |
--------------------
Renault
Megane 2/ 1.5dci
2005
|
|
darser |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 10 August 15 ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2/ 1.5dci
2005
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 23:01 |