Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Incalzire motor

alexbogdan
post 20 Jun 2013, 14:34
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 16 October 09




Buna ziua.
Am un Clio RNA 1.4 din 2000 la care de cateva zile mi se incalzeste motorul fff tare cand merg in aglomeratia urbana. Ajunge temperatura pana aproape de maxim... pe indicator trece de gradatiile cu un punct, peste prima gradatie cu 2 puncte ...

Acest lucru se intampla in special cand sunt in trafic, in rest nu exista o incalzire a motorului fata de normal (indicatorul "sta" la orizontala).

Aveti cumva vreo idee? Vreun sfat?

Precizez ca acum 1 an am mers cu masina pe munte, subturata mult timp si mi s-a supraincalzit motorul mi-a iesit antigelul si apa distilata din recipient, am cumpletat cu apa din sticla pana la service si am refacut circuitul de racire + inlocuit senzorul de temperatura.

Multumesc anticipat pentru sfaturi.
Bogdan


--------------------
Renault Clio RNA Symbol 2000/1.4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oanadenisa
post 20 Jun 2013, 14:43
Post #2


RENAULT


Group: Members
Posts: 939
Joined: 19 April 09
From: Focsani




termostatul face probleme


--------------------
Renault Clio 1.4 8v /GPL expresion 2003 - VN
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 20 Jun 2013, 14:44
Post #3


Haha


Group: Members
Posts: 8.788
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




electroventilatorul fonctioneaza?

cand dai drumul la Ac porneste?



--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 20 Jun 2013, 14:46
Post #4


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




si la mine cand e pornit a/c ul sta la mijloc, cand e oprit mai creste o linie, 2 dar ventilaorul merge ....

vezi sa nu iti fie obturati fagurii de la radiator si sa nu mai traga aer cum trebuie ....


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexbogdan
post 20 Jun 2013, 15:09
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 16 October 09




Aerul conditionat merge impecabil... masina are 13 ani si nu l-am incarcat niciodata, merge bine. Daca ieri nu scade temperatura - mi s-a intamplat cand am stat in trafic la pasajul obor (exact acolo unde a crescut si acum 2 sapt tot la acelas nivel) - porneam aerul conditionat, dar a revenit la normal dupa ce am iesit din pasaj.
Termostatul e nou, l-am inlocuit anul trecut dupa ce mi-a fiert apa...


Attached thumbnail(s)
Photo0630.jpg ( Size: 321.96k ) Number of downloads: 487


--------------------
Renault Clio RNA Symbol 2000/1.4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 20 Jun 2013, 15:31
Post #6


Haha


Group: Members
Posts: 8.788
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




corect

ma refer la faptul ca atunci cand pornesti Ac automat pleaca electroventilatorul........verificare daca merge. inteleg din ce ai scris ca atunci cand ai dat drumul la Ac a scazut temperatura.

doar o opinie: probabil senzorul de temperatura defect si nu comanda electoventilatorului sa porneasca sau aer in instalatie.(din cate stiu sunt 2 unul pe elctro ventilator si o sonda pentru indicator)
sper sa nu vorbesc gresit excl.gif

oricum acul de temperatua este sus rau.

daca era ciupita garnitura/chiulosa care nu este plana pe bloc obervai lipsa antigel sau ulei in borcan+spuma, ceea ce nu este cazul.

This post has been edited by wolfin: 20 Jun 2013, 15:49


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arinin
post 20 Jun 2013, 16:20
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 6 April 13




este foarte sus, nu-ti porneste deloc ventilatorul? dupa 95-100(adica dupa jumate) grade ar trebui sa porneasca automat


--------------------
renault clio/megane 2000/2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexbogdan
post 20 Jun 2013, 16:27
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 16 October 09




Cand am patit asta - incalzirea din poza, ieri 19.06.13 - eram in drum spre mecanic sa ii faca o inspectie generala inainte de a pleca in concediu.
De obicei ventialorul porneste - cel putin atunci cand ma opresc undeva acesta merge in continuare, isi face treaba. Aseara pentru a vedea ce are my mechanic a turat-o pe loc pentru mult timp (vreo 3-4 min) ca sa vada cum creste temperatura...dar nu a mai crescut, in plus cand a avut tendinta sa creasca... a pornit ventilatorul.


--------------------
Renault Clio RNA Symbol 2000/1.4 8V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andri1940
post 20 Jun 2013, 16:49
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.741
Joined: 23 March 08
From: Pitesti




alexbogdan, verifica totusi functionarea termostatului, sunt multe de calitate proasta si crapa repede. Daca aveai un laptop cu DDT2000 dadeai o tura cu masina si vedeai exact la cat deschidea, monitorizand temperatura lichidului de racire.

Fara diagnoza, te plimbi cu masina si cand sesizezi ca acul de la apa a trecut de jumatea scalei, te dai jos si pui mana pe radiatorul de racire. Daca nu e foarte cald, inseanna ca termostatul deschide mai greu si asta duce la supraincalzirea motorului.


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16v Dynamique 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tudorelghiorghiasa
post 20 Jun 2013, 17:29
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 222
Joined: 24 November 07
From: IASI




Intrebare?
cand ti-a fiert motorul garnitura de chiuloasa nu a avut de suferit? Nu a-i sesizat urme de ulei in vasul de expansiune?


Am patit si eu cu acelasi tip de masina dar la mne era dus un senzor care dadea comanda de pornire a ventilatorului. Parca senzorul de temperatura....oricum e ceva de atunci si nu imi mai amintesc exact.

Oricum verifica si termostatul ....am fost nevoit sa schimb si eu si surpriza...am nimerit unul defect din cutie........


--------------------
scenic 2000 1.6 16 v peugeot 207 diesel 2007 - IS 09 >>>
RENAULT SCENIC 2000 1.6 16 V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 20 Jun 2013, 17:37
Post #11


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




Exact asa am patit si eu azi... ca in poza cu temperatura, dar dupa ce am pornit de pe loc a scazut temperatura ... cand am ajuns acasa am lasat motorul sa mearga si ventilatorul porneste ..... Poate era prea cald si nu a facut fata ...


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 20 Jun 2013, 17:47
Post #12


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Nu ar trebui sa existe o asemenea situatie indiferent de conditii.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tudorelghiorghiasa
post 20 Jun 2013, 18:15
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 222
Joined: 24 November 07
From: IASI




Indiferent cum se manifesta aceste fenomene nu sunt normale. eu am 2 masini difeite, una pe motorina si una pe benzina. Niciodata nu creste nivelul temperaturii asa mult. Normal daca totul functioneaza corect, la 90 grade se deschide termostatul, porneste electroventilatorul si se raceste apa. Dar pe indicatorul de la bord este vorba de 2 liniute mazim. Eu niciodata nu am apucat un indicator al temperaturii apei asa de sus.
Oricum trebuie verificate cateva lucruri:
1 termostatul
2 releul de cuplare a ventilatorului.
3. nivelul apei din instalatie
4. gradul de uzura al radiatorului.


--------------------
scenic 2000 1.6 16 v peugeot 207 diesel 2007 - IS 09 >>>
RENAULT SCENIC 2000 1.6 16 V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
speedx265dell
post 20 Jun 2013, 20:39
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 30 December 12
From: bucuresti




Buna seara! stie cineva de ce atunci cand se incalzeste motorul si porneste acel ventilator, el ramane pornit si dupa ce masina sa oprit? Am probleme cu bateria si faptul ca acel ventilator mai merge cateva min in plus dupa ce opresc masina raman fara curent. nu il pot face sa se opreasca odata cu masina? sau sa cupleze mai devreme cand trece temperatura de jumatate? astfel motorul va sta mereu rece. ms anticipat


--------------------
Renault clio 2 1999 1.2 8v 43kw
evolution
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arinin
post 20 Jun 2013, 21:36
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 6 April 13




legat de temperatura, credeti ca va ridica si la mine mult pentru un mers de 15 minute in bucuresti fara curea de accesorii? altfel nu am cum sa ajung la service


--------------------
renault clio/megane 2000/2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 20 Jun 2013, 21:39
Post #16


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




@arinin Fara curea de accesorii cel mai probabil nu ai pompa de apa, alternator si servo. Eu n-as face asta, dar daca e musai sa o faci, fa-o noaptea si cat mai repede cu putinta.

@speedx265dell ventilatorul trebuie sa mearga, nu il poti opri. E mai scumpa reparatia ce o necesita un motor fiert decat o baterie.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 21 Jun 2013, 10:01
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




@arinin: si resturile curelei de accesorii unde sunt? ca daca au ramas prin zona, si sunt trase de vreo rola si ajung la distributie...ura si la gara motor.
Nu e mai usor sa chemi platforma? daca cauti pe net, gasesti si cu 150 RON pt distante scurte. Cei de la service nu au platforma?


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tudorelghiorghiasa
post 21 Jun 2013, 11:06
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 222
Joined: 24 November 07
From: IASI




Haideti sa lamurim cateva lucruri:
1. daca cureaua de accesorii s-a rupt si crezi ca a-i scos-o de acolo poti sa mergi fara grija la service. Racirea motorului nu are legatura cu acea curea de accesorii. Pompa de apa este rotita de cureaua de distributie.
Trebuie sa te asiguri ca este scoasa afara cureaua de accesorii rupta pentru ca, asa cum ti-a zis si celelalt coleg, poate fi agatatat la distributie si poti nenoroci motorul. Daca e scoasa si ai bateria buna, opresti tot ceea ce inseamna consumator, nu vei avea servodirectie si AC si fuga la service.



@speedx265dell functionarea pe anumite perioade de timp dupa oprirea motorului este aproximativ normala si acest sistem a fost creat tocmai pentru a nu supraincalzi motorul dupa oprirea lui atunci cand s-a mers pe caldura mare.

Normal, chiar daca merge cateva minute dupa oprirea motorului el trebuie sa se opreasca. Daca bateria e buna nu se intampla nimic.

Problema e atunci cand merge fara sa se opreasca


--------------------
scenic 2000 1.6 16 v peugeot 207 diesel 2007 - IS 09 >>>
RENAULT SCENIC 2000 1.6 16 V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 21 Jun 2013, 11:09
Post #19


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Atat eu, cat si tu, ne-am pripit. Nici macar nu a zis omu' ce masina si ce motor are si ne-am dat fiecare cu presupusu' asupra antrenarii pompei de apa...
Exista situatii in care pompa e antrenata de cureaua de distributie, dar exista si situatii in care pompa e antrenata de cureaua de accesorii....


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tudorelghiorghiasa
post 21 Jun 2013, 11:20
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 222
Joined: 24 November 07
From: IASI




Am zis si io bazat pe faptul ca are RENAULT. Poate m-am inselat.
Dar principiul e acelasi. Pana la urma noi ne spunem experienta, el face ce vrea. Ca e masina lui.

eu personal cu Clio 2000 1.4 8v benzina am mers 10 km prin oras ca atunci s-a rupt cureaua. Am scos-o afara, am oprit tot ce inseamna consumator si directia service. Nu s-a intamplat nimic.
Cand s-a rupt cureaua mi s-au aprins martorii in bord, motorul mergea, l-am oprit si am sunat la service sa anunt. Mi-au spus sa scot toata cureaua afara si sa ma duc la ei ca nu se intampla nimic.

Si asa am facut.


Dar el mai are o varianta. Seara, cand nu e circulatie si daca i-l tine, sufa + amic cu alta masina si tractare la service. Oricum cred ca e mai ieftin decat platfaorma. Ca oricum ii trebuie bani pentru schimbarea kitului de accesorii.


--------------------
scenic 2000 1.6 16 v peugeot 207 diesel 2007 - IS 09 >>>
RENAULT SCENIC 2000 1.6 16 V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 21 Jun 2013, 11:27
Post #21


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




La RENAULTul meu Scenic 1 Ph2 1.9 dci pompa de apa era antreanata de cureaua de accesorii, d-aia zic.


CT940.jpg

This post has been edited by R19/16v: 21 Jun 2013, 11:29


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tudorelghiorghiasa
post 21 Jun 2013, 11:38
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 222
Joined: 24 November 07
From: IASI




Da da te cred si stiu. sa zica ce motor are si vedem


--------------------
scenic 2000 1.6 16 v peugeot 207 diesel 2007 - IS 09 >>>
RENAULT SCENIC 2000 1.6 16 V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
arinin
post 21 Jun 2013, 14:06
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 6 April 13




Tocmai ce m-am intors de la service (motor 1.4 8v 2000 clio). Stiu ce trebuia sa fac smile.gif, nu e prima oara cand imi sare (nu s-a rupt), aveam probleme cu intinzatoru care a facut sa-mi sara de 2 ori 2 curele noi, acum sper sa fie ok. Am plecat pe la 9.30, am prins toate semanafoarele rosii de eram cu ochii numai pe unde as putea sa bag daca raman fara baterie sau se incinge dar nu am avut deloc probleme, si nu exagerez daca zic ca statea apa mai jos decat imi sta cu respectiva curea pusa... dar am avut o alta problema cand m-am intors, lichid de servo aproape de capac si imi dadea peste capac pe afara(nu inteleg de ce era la nivelul ala), am mai scos din el cu o carpa si sa vad acum daca mai am problema

This post has been edited by arinin: 21 Jun 2013, 14:06


--------------------
renault clio/megane 2000/2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tudorelghiorghiasa
post 21 Jun 2013, 15:29
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 222
Joined: 24 November 07
From: IASI




QUOTE(arinin @ 21 Jun 2013, 14:06)
Tocmai ce m-am intors de la service (motor 1.4 8v 2000 clio). Stiu ce trebuia sa fac smile.gif, nu e prima oara cand imi sare (nu s-a rupt), aveam probleme cu intinzatoru care a facut sa-mi sara de 2 ori 2 curele noi, acum sper sa fie ok. Am plecat pe la 9.30, am prins toate semanafoarele rosii de eram cu ochii numai pe unde as putea sa bag daca raman fara baterie sau se incinge dar nu am avut deloc probleme, si nu exagerez daca zic ca statea apa mai jos decat imi sta cu respectiva curea pusa... dar am avut o alta problema cand m-am intors, lichid de servo aproape de capac si imi dadea peste capac pe afara(nu inteleg de ce era la nivelul ala), am mai scos din el cu o carpa si sa vad acum daca mai am problema
*


deci pompa de apa este antrenata de cureau de distributie. fara cureaua de accesorii nu se supraincalzeste deloc motorul.
Daca da afara lichidul de servo este din cauza faptului ca ai mers fara servo si daca nu ma insel eu trebuie sa faci o aerisire a acestei instalatii (dar nu garantez ca e adevarat).

ATENTIE: DE ACEEA SE RECOMANDA SCHIMBAREA COMPLETA A CHITULUI DE ACCESORII (ROLE+CUREA)


--------------------
scenic 2000 1.6 16 v peugeot 207 diesel 2007 - IS 09 >>>
RENAULT SCENIC 2000 1.6 16 V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 12:19
Dacia