Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cred ca mi s-a dus turbina, Turbo

ofilip
post 20 May 2013, 11:11
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 1 January 11




Salutare.
Sunt posesorul unui Clio 3, hatchback, 2007, 1.5 D, 60kw, 82 cp,
cod motor k9k750.
Cred ca mi s-a dus turbina.
- este plina de ulei pe exterior, cu motorul rece merge bine.
- s-a incalzit motorul incepe sa scoata un sunet (alt sunet decat cel clasic de suierat cand o calci), parca s-ar lovi paletele de corpul turbinei.
- fum alb in spate inca nu am vazut.
- dar cand incepe sa aiba acel zgomot nici nu mai trage, o calc si nu pleaca
Ce vroiam eu sa va intreb?
Stie cineva un cod de turbina pentru acest model de masina/motor? Ca nu as vrea sa stau cu masina hacuita nu-stiu cate zile..... si poate si un loc de unde sa o iau mai ieftin(noua)

This post has been edited by ofilip: 20 May 2013, 11:18


--------------------
renault clio simbol dinamic 2007 - b62vfe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silk
post 20 May 2013, 11:47
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 387
Joined: 1 November 11
From: Bucuresti




Nu este mai simplu sa cauti direct ce scrie pe turbina ta ?
Astfel, nu ai nici un dubiu ca tu cauti ceea ce trebuie ...


--------------------
Renault Megane 1.6 16V SE 2011 - so sylk
Plecat in depresie......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bw02c
post 21 May 2013, 07:21
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 20 November 12
From: Brasov




Aceeasi problema am avut-o si eu acum 1 luna . la mine se pare ca iesise furtunul de la turbo putin intr-un colt pe unde tragea aer fals + turbina era plina de ulei si se auzea acel suierat si nu mai tragea deloc, dupa ce am fost la 10 service-uri , unde am auzit fel si fel de pareri ( turbina dusa , intercooler dus etc ) m-am incumetat si am fost la reprezentanta pt o parere finala , acolo baietii au descoperit ca furtunul de la turbo care ajunge la EGR ( rog pe cineva sa ma corecteze daca nu este asa ) era scos intr-un colt ! total manopera 80 lei cu tot cu spaga smile.gif

cea mai ieftina turbina este in jur de 1100 lei ( ASAM - produsa undeva la Iasi , dar nu mai este livrabila ) restul depasesc 1500 +


--------------------
Renault Megane 2004 1.6 16V - BV17LMR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ofilip
post 21 May 2013, 11:26
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 1 January 11




Cand imi facea acel zgomot si masina nu mai tragea, scotea fum negru in spate.
Ieri am schimbat uleiul, si filtrul de ulei. Ce a curs de acolo parca era apa, m-am speriat ce ulei nasol era in ea, nici nu spun ce aveam pus(cel recomandat!), am schimbat cu alta firma.
Inca nu mi-a mai scos acel zgomot, drept ca nici nu am avut curat sa o mai calc.
Voi cauta si eu sa vad daca nu am vre-un furtun ceva pe undeva, scos, crapat sau alte cele.


--------------------
renault clio simbol dinamic 2007 - b62vfe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
swimm3r
post 21 May 2013, 14:34
Post #5


Nobody


Group: Members
Posts: 35
Joined: 22 June 09
From: Arad




Salut,

am si eu aproape aceasi problema. Turbo este plin de ulei pe exterior, dar masina trage bine si la rece si la cald, doar ca pana se incalzeste motorul, scoate fum albastru.

Cu motorul cald, cand o calc puternic, scoate mult fum negru de cateva ori, si apoi fumul dispare.

La 5000 km, consuma/pierde cam ~ 1 litru de ulei.

Codul meu motor este k9k-700, 48 KW (turbo fara intercooler).

@ofilip
Ai gasit de unde era uleiul pe turbo?





--------------------
Renault Mégane III Ph.3 Estate Limited, 1.5 dCi FAP 81 kW, 2016 - AR xx yyy
Renault Clio II, 1.5 dCi 48 kW, 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silk
post 22 May 2013, 12:16
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 387
Joined: 1 November 11
From: Bucuresti




@ swimm3r : vezi ca nu este in regula consumul asa mare de ulei.
Daca acel consum se datoreaza uzurii turbosuflantei, asteapta-te ca in curand sa o dea pe ulei.

Documenteaza-te ce e de facut in situatia asta, daca nu te duci la service si sa vezi de unde e pb : motor sau turbina.


--------------------
Renault Megane 1.6 16V SE 2011 - so sylk
Plecat in depresie......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
moise
post 17 Jun 2013, 10:34
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 2 December 06




in general motoarele cu turbine sunt mai pretentioase la pornire nu se baga piciorul in ea pana nu se incalzeste motorul si nu se preteaza la mers in oras ,turbina ca sa aiba efect trebuie sa mearga in parametri optimi temperatura gaze si debit gaze, cu cat merge mai la relanti sau la putere mica se depune calamina pe rotor ce va duce la colmatarea labirintilor de etansare , la oprire lasati masina sa mearga 1-2 minute in gol mai ales daca veniti de la drum intins si apoi sa o opriti in special la cele cu motor pe motorina


--------------------
Dacia Nova GTI 2000 CU INJECTIE - CT05TWM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silk
post 17 Jun 2013, 11:19
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 387
Joined: 1 November 11
From: Bucuresti




QUOTE(moise @ 17 Jun 2013, 11:34)
in general motoarele cu turbine sunt mai pretentioase la pornire nu se baga piciorul in ea pana nu se incalzeste motorul si nu se preteaza la mers in oras ,turbina ca sa aiba efect trebuie sa mearga in parametri optimi temperatura gaze si debit gaze, cu cat merge mai la relanti sau la putere mica se depune calamina pe rotor ce va duce la colmatarea labirintilor de etansare , la oprire lasati masina sa mearga 1-2 minute in gol mai ales daca veniti de la drum intins si apoi sa o opriti in special la cele cu motor pe motorina
*




De acord cu tine, motorarele cu turbosuflante sunt mai pretentioase decat cele "transpirate" ( a se citi "aspirate" ).
Cum la nici un motor nu e recomandat sa se bage piciorul in el pana nu ajunge la o anumita temperatura, nici la cele cu turbo nu e recomandat, Trebuie grija mare la filtrul de aer si la filtrul de ulei, la schimbul de ulei,

Legat de partea cu mersul al relanti nu sunt de acord. Turbosuflantele cu geometrie variabila nu au probleme cu mersul al relanti, au doar o turatie mai mica la arbore. Si cele cu valva de descarcare se intampla la fel. Daca parametrii de functionare ai motorului sunt OK, revizie la zi, calamina de care amintesti nu o sa se depuna prea curand.

Numa' bine.


--------------------
Renault Megane 1.6 16V SE 2011 - so sylk
Plecat in depresie......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 00:33
Dacia