Inlocuire tacheti + Culbutori!
![]() ![]() ![]() |
Inlocuire tacheti + Culbutori!
clau_logo |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 27 September 08 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 sedan
- AR08YTC
|
|||
AdyF |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 23 August 08 From: Baia Mare ![]() |
Salut, mai mult ca sigur acel tzacanit vine de la defazor, ai schimbat fulia defazoare ?
|
--------------------
Renault
Laguna 1.8 16V
2001/Privilege
- MM-07-CVR Oltcit Club 1.3 12TRS 1987 - MM-03-JIG
|
|
clau_logo |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 27 September 08 ![]() |
Salut Ady,
Din pacate acea rola nu s-a schimbat doar curea si intanzatorul. Ma uit sa vad cat costa una si o sa o schimb saptamana asta,m-am gandit ca nu face de la ea ci e mai grav sunetul dupa principiul pune tot raul inainte. Daca ar fi fost tachet sau culbutor ma gandesc ca ar fi facut tot timpul chiar si la turatie mai mare,dar cand e rece nu se aude pentru ca sta turat ulterior incepe sa se auda. Aveti idee ce cod de piesa are aceasta fulie defazoare si cam cat costa? This post has been edited by clau_logo: 1 Dec 2012, 23:24 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 sedan
- AR08YTC
|
|
pishky |
![]()
Post
#4
|
![]() rca Naspa Group: Members Posts: 3.521 Joined: 26 January 11 From: Constanta ![]() |
cu toata stima, daca iti trebuie un film pt tacheti si culbutori... insemana ca acolo nu e treaba ta, daca pt prima oara ii vezi in film...nu te baga.
la tacheti si culbutori sunt timpi care se masoara cu lera (a se citi zecimi de milimetru) si alte sf-uri, daca nu esti mecanic in viata de zi cu zi, nu te baga -> mergi la service. This post has been edited by pishky: 1 Dec 2012, 21:28 |
--------------------
Reno,
dizel,
ca nu-mi permit o benzina
|
|
clau_logo |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 27 September 08 ![]() |
Imi pare rau,dar daca crezi ca m-as fi bagat de unul singur sa ii schimb,atunci te inseli amarnic.
1 la mana am nevoie sa am habar ce se intampla acolo pentru ca voi fi cu mecanicul impreuna. 2 la mana si te rog sa imi scuzi aroganta dar atat lera cat si scule mai profesionale detin, decat la service si nu e prima data cand vad tacheti si culbutori. 3 la mana inca merg pe ideea acelei fulii defazoare asa ca astept sa vad ce imi spune testul de compresie si sa vad daca e problema pe admisie sau pe evacuare. 4 la mana incerc pe cat posibil sa adun mai multe informatii care puse cap la cap sa imi rezolve problema. 5 la mana iti dau un exemplu foarte scurt: reprezentanta Renault Arad, e de la supape trebuie schimbat tot blocul motor cu tot cu tacheti si culbutori valve,pistoane si cam tot ce e pe acolo pret 3000 EUR asa ca sper ca acuma te-am convins. 6 la mana amicul meu e mecanic si vrem sa o facem impreuna. Sper sa nu te fi suparat prea tare dar sper sa fie suficiente motivele mele pentru care impreuna cu ajutorul vostru sa imi adun informatiile necesare pentru a putea sa imi rezolv masina nu de alta dar e si destul de frig afara si nu vreau sa inghet cu mana pe scule. Merci frumos si scuze de aroganta.Astept in continuare parerile voastre in cazul in care doriti si puteti sa ma ajutati. This post has been edited by clau_logo: 1 Dec 2012, 23:25 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 sedan
- AR08YTC
|
|
sagitarius |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 468 Joined: 11 July 12 ![]() |
eu zic sa aprofundezi deocamdata CUR BUTORII si dupa aia sa aduni informatii care nu-ti vor fi de folos vreodata ....
![]() ![]() qwote : 6 la mana amicul meu e mecanic si vrem sa o facem impreuna. ![]() asta este partea cu care sunt de ACORD This post has been edited by sagitarius: 1 Dec 2012, 22:07 |
--------------------
Renault
Megane
2003
- b-92-abb
|
|
Gabryel.GLN |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.839 Joined: 14 December 09 From: Constanța ![]() |
|
--------------------
Renault
Espace V INITIALE PARIS
2016/1.6 dci 160CP
|
|
clau_logo |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 27 September 08 ![]() |
Imi cer scuze pentru gresala de ortografie in care am persistat,vad ca se propaga ideea prin care multi se iau de tine pentru o gresala si se simt excitati si uita ideea pentru care e un forum construit aceea de a ajuta.
Eu zic sa va dati drumul mai departe.Bafta pe mai departe,sper totusi ca mai exista anumite persoane care pot ajuta fara sa tina cont de o simpla gresala de ortografie. This post has been edited by clau_logo: 1 Dec 2012, 23:12 |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 sedan
- AR08YTC
|
|
bogdan.stavar |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.226 Joined: 24 April 10 From: Braila ![]() |
bine ai venit pe forum si imi pare rau ca ai dat peste oameni pe care problema ta ii depaseste si nu pot decat sa se bage in seama pe diferite greseli. Succes la cautat.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2005 / Initiale Paris / 2.2 DCI Cutie Automata
|
|
andu911 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Am si eu o intrebare...de fapt 2 intrebari
![]() 1. De ce nu scrii "f4p engine manual" pe Google ? Ca direct pe prima pagina a cautarii iti va aparea manulul de reparatii... Mult mai complet decat orice comentariu de aici. 2. Pentru ce vrei sa faci test de compresie ??? Edit: Parerea mea e sa dai jos capacul de la chiulasa si sa arunci macar o privire peste ce se intampla acolo, evident cu motorul pornit. O sa stropeasca cu ulei pe langa, dar daca te deranjeaza acest lucru, atunci nu are rost sa ne mai chinuim sa scriem aici. Deci, mai intai uita-te la chestia asta si vezi ca poate e vreun tachet blocat... This post has been edited by andu911: 2 Dec 2012, 00:00 |
--------------------
-
-
-
|
|
pishky |
![]()
Post
#11
|
![]() rca Naspa Group: Members Posts: 3.521 Joined: 26 January 11 From: Constanta ![]() |
nu fac misto, incerc sa iti explic faptul ca treburile asea cu culbutori ( si altele, tot ce tine de timpii motorului) sunt al naibi de stufoase, si nu le poate face decat cineva care asta face zi de zi.
daca nu stii foarte bine ce faci nu te baga, poti face foarte mult rau. despre reprezentanta, stai linistit ca si in Constanta e in pom service-ul reno. (mie mi-au recomandat sa schimb masina - la reprezentanta) exista multe service-uri de ghetou, unde se lucreaza cu pasiune / ieftin / bine. daca intradevar problema se dovedeste a fi de la culbutori - e destul de serioasa si trebuie sa mergi la cineva priceput. |
--------------------
Reno,
dizel,
ca nu-mi permit o benzina
|
|
siriteanu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 748 Joined: 19 May 11 From: Iasi ![]() |
Am aceeasi motorizare 1.8 16v . Cand am luat masina, la relanti se auzea ca un diesel, am schimbat fulua defazoare si s-a rezolvat. ( Se pare ca e o buba comuna a lor ). Eu aveam sunetul ciudat doar in relanti...cand motorul se accelera nu aveam nici o problema. Am schimbat de asemenea si garniturile la galeria de admisie si la clapeta de acceleratie si am obtinut un relanti mai stabil si-un sunet mai rotund al motorului.
Totusi si eu sunt interesat de "resurscitarea" acestui motor, de asta voi urmari acest topic pe care sper sa ne tii la curent cu operatiunea. Succes |
--------------------
Renault
Laguna II Ph II 1.9 Dci 96KW
Dynamique 2006
-
|
|
tacufmr_lagunaII |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 599 Joined: 25 April 07 From: Brasov ![]() |
@pishky: Sunt tare curios cum poti masura si regla timpii de deschidere-inchidere a unei supape cu o lera (dispozitiv pentru verificare-setare lungimi-distante) avand in vedere ca sunt 2 unitati de masura diferite (mm si s). Colegilor acea vreme s-a dus (vezi Dacia veche si altele din vremea ei), astazi acele reglaje se fac in mod automat prin umplerea tachetului cu ulei (in prima faza).
@Clau: cred ca prima oara trebuie sa verifici acea fulie de care se tot vorbeste, daca defectul nu este de acolo atunci demonteaza capacul superior al motorului pentru a avea acces la axele cu came, culbutori, tacheti si altele si verifica daca nu ai cumva o uzura prematura pe profilul camelor datorate fie lipsei de presiune ulei in partea superioara, fie in urma blocarii unui tachet. |
--------------------
Renault
Laguna II
2007, 1.9 dci, 131 CP
- BV - 32 - UMY
|
|
clau_logo |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 27 September 08 ![]() |
Salutare,
Baieti va multumesc mult de tot pana in acest moment vad ca se aduna puncte la capitolul fulie defazoare,voi vorbi maine dimineata sa vad cam cat costa una si sa incerc sa o schimb. Da din pacate doar la relanti acea bataie se aude si se simte o bataie foarte fina in acel capat din partea stanga a motorului (cum te uiti la el). Voi vedea ce si cum sper saptamana asta sa ii dau de cap. Ca si o paranteza mi s-a ars si un motoras de dirijare aer cald si rece si un motoras de la inchiderea usii din spate dreapta.Sper ca incet si cu rabdare sa incerc sa o rezolv bineinteles si in functie de disponibilitati. @pishky nu am crezut ca faci misto niciodata mi-a placut reply-ul tau pentru ca a fost argumentat. Baieti momentan va multumesc mult pentru opinii si va tin la curent cum rezolva ceva. |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 sedan
- AR08YTC
|
|
siriteanu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 748 Joined: 19 May 11 From: Iasi ![]() |
fulia defazoare, este antrenata de cureaua de distributie, si este chiar in stanga motorului, privit din fata .. adica pe partea dreapta a masinii. nu i-am inteles niciodata rolul, dar stiu ca acea fulie, este ca un "ambreiaj"care controleaza timpii de deschidere a spupapelor pe axul de admisie, in functie de temperatura motorului si alte chestii complicate ...este controlata de o electrovalva care daca nu actioneaza corect o poate strica destul de repede...si conteaza destul de mult uleiul, intrucat ea lucreaza cu uleiul din motor pentru lubrifiere.
pretul aceste fulii, care se gaseste doar pe original se invarte in jurul a 800 ron + curea distributie care se schimba o data cu ea..sau chiar tot kit-ul. rog colegii sa ma corecteze daca am spus ceva gresit ( nu sunt mecanic de meserie dar ma "pasioneaza"masina mea ) sau sa ma completeze. te rog inca o data, sa ne tii la curent cu detaliile problemei, in special valorile care trebuie sa iasa la testul de compresie, si ce mai poti afla despre resurscitarea acestui motor. spor la treaba |
--------------------
Renault
Laguna II Ph II 1.9 Dci 96KW
Dynamique 2006
-
|
|
andu911 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Repet si eu intrebarea.... ca vad ca initiatorul topicului n-are chef sa mai si raspunda la intrebari... ca o paranteza, aici nu e vocea clientului... deci nu ne plateste nimeni sa raspundem.
Deci... ce aveti cu testul de compresie ? |
--------------------
-
-
-
|
|
pishky |
![]()
Post
#17
|
![]() rca Naspa Group: Members Posts: 3.521 Joined: 26 January 11 From: Constanta ![]() |
QUOTE(tacufmr_lagunaII @ 2 Dec 2012, 11:40) @pishky: Sunt tare curios cum poti masura si regla timpii de deschidere-inchidere a unei supape cu o lera (dispozitiv pentru verificare-setare lungimi-distante) avand in vedere ca sunt 2 unitati de masura diferite (mm si s). Colegilor acea vreme s-a dus (vezi Dacia veche si altele din vremea ei), astazi acele reglaje se fac in mod automat prin umplerea tachetului cu ulei (in prima faza). nu pot sa dau un raspuns foarte competent direct, am sa ma mai informez si iti zic, stiu ca se leaga de punctul mort superior si punctul mort inferior, de timpii ce sunt dictati de axa cu came. stiu ca se regleaza sa aiba o anumita bataiae (abatere / lag), sa inchida si sa deschida supapele la anumiti timpi, axa cu came actioneaza culbutorii, iar distanta se transforma din milimetrii in sec (sutimi / miimi de secunda) la rotatia camelor. daca nu este corect raspunsul revin in scurt timp cu o explicatie decenta. logica mea asa eaga timii masurati cu lera (intr-adevar o unealta ce masoara zecimi / sutimi de milimetru) de timpii masurati cu ceasul (iarasi sutimi / miimi de secunda) daca acum sunt cu hidraulica sau mai stiu eu ce......e altceva. This post has been edited by pishky: 3 Dec 2012, 19:49 |
--------------------
Reno,
dizel,
ca nu-mi permit o benzina
|
|
siriteanu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 748 Joined: 19 May 11 From: Iasi ![]() |
nici o stire cu motorul asta? ori s-a lasat initiatorul pagubas ..
|
--------------------
Renault
Laguna II Ph II 1.9 Dci 96KW
Dynamique 2006
-
|
|
clau_logo |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 27 September 08 ![]() |
Salutare,
Din pacate nu m-am lasat pagubas dar de 6 zile sunt pe butuci si eu. Si nici macar cu tuica fiarta sau cu vin nu vrea sa treaca asa ca am trecut la treburi mai serioase adica antibiotic. Nu am mai facut nimic pe la masina,am incercat sa caut o fulie defazoare la dezmembrari dar din pacate nu prea am gasit nici acolo,mi s-a spus sa astept vreo 2 saptamani pana cand ii va veni vreo masina ca a mea. La testul de compresie am apucat in schimb sa merg mi s-a comunicat doar ca masina e in grafic,au golit uleiul din ea au pus un fel de spuma sa curete motorul l-au lasat pornit vreo 20 de min dupa care au pus ulei inapoi.Uleiul pus este Mobil 1. Total manopera cu tot cu ulei 350 lei. Legat de testul de compresie,mi s-a comunicat ca nu necesita schimbarea tacheti+culbutori si ca motorul este in parametri.Au masurat presiunea in rampa de injectoare a fost ok,pe grafice in schimb ce am observat a fost ca la diferite turatii mentinuta masina acel grafic avea oscilatii (ca valurile Dunarii) si mi s-a spus sa pun benzina cu o cifra octanica mai mare. In rest anomalii mi s-a spus ca nu sunt,nici pe admisie si nici pe evacuare,totul functioneaza normal. Acuma concluzia mea ar fi ca dupa operatiunea asta parca motorul e mai silentios si nu mai tremura asa de tare. Legat de fulia defazoare am gasit si eu pe nou la 750 RON acuma tinand cont ca vin si sarbatorile nu prea ma lasa mana sa dau banii astia dar ramane de vazut,cei de la service unde am facut testul de compresie mi-au spus ca in timp fulia astea poate sa creeze joc la axele cu came si prin urmare mai departe la tacheti si culbutori. Sper sa revin si cu detalii mai noi dupa ce o sa imi revin cu sanatatea si o sa ma pot ocupa de ea mai departe. Ne auzim si scuze de intarziere. |
--------------------
Renault
Laguna 2
2001 sedan
- AR08YTC
|
|
siriteanu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 748 Joined: 19 May 11 From: Iasi ![]() |
fiind o piesa destul de importanta care are o foarte mare legatura cu buna functionare a motorului, nu cred ca iti recomanda vreun coleg de pe forum, sau vreun mecanic sa o iei din dezmembrari. poti lua una la fel de ciufulita ca a ta, sau care te tine 1000 de km si iar face figuri.
pe principiul tot ce-i ieftin e scump, eu recomand sa iei piesa pe original, noua, sa o ilocuiesti impreuna cu tot kit-ul de distributie, kit-ul de accesorii, garnituri la galeria de adimisie ( sunt 5 ) garnituri clapeta acceleratie ( sunt 2 ) o curatare temeinica, un schimb de ulei si filtre, benzina, si-ai sa vezi atunci diferenta. cum s-a procedat la testul de compresie? ce-au facut acolo si ce valori trebuie sa aiba ? |
--------------------
Renault
Laguna II Ph II 1.9 Dci 96KW
Dynamique 2006
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 21:10 |