Wastegate gripat...cred?, Nici o miscare
![]() ![]() ![]() |
Wastegate gripat...cred?, Nici o miscare
radu.berbece |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 21 September 11 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
2005 Fidji
- VL-07-MSE
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Una e accelerat si alta e in sarcina, cum te uiti cand e in sarcina?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
radu.berbece |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 21 September 11 ![]() |
|
--------------------
Renault
Symbol
2005 Fidji
- VL-07-MSE
|
|
meggeo81 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 29 April 11 ![]() |
tureaza motorul la maxim , tu sau un prieten si uita-te la tija. se misca (virgula) cind ajunge motorul aproape de maxim. pina atunci...nimic.
|
--------------------
reno
megane s
2008
- DB-67-GEO
|
|
luckas_itd |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 21 April 08 From: Moreni ![]() |
Nu prea ai sa-l vezi actionand wastegate-ul doar accelerand normal,el incepe sa actioneze cand presiunea maxima in galerie este atinsa.cand il vezi lucrand se deschide alt traseu pentru a directiona gazele de evacuare,un fel de bypass al gazelor,nu mai trece prin palele turbinei le ocoleste pentru nu a mai crea presiune mai mare in galerie.Bafta
This post has been edited by luckas_itd: 15 Aug 2012, 00:12 |
--------------------
Renault
Clio symbol
2004,1.5 dci 65
- db-
|
|
meggeo81 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 29 April 11 ![]() |
"cind il vezi lucrind", nu se deschide nici un alt traseu. doar se inchid palele de la geometria variabila. asta face westgate-ul. iar dacaai 1,5dci, pune pe cineva sa o accelereze pina la maxim si o sa te convingi.
|
--------------------
reno
megane s
2008
- DB-67-GEO
|
|
gabidrideanu |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 268 Joined: 18 April 10 ![]() |
This post has been edited by gabidrideanu: 16 Aug 2012, 00:12 |
--------------------
Renault
Clio
2002 1.5dCi
- B-31-SIV
|
|
luckas_itd |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 21 April 08 From: Moreni ![]() |
@meggeo81,wastegate-ul nu are treaba cu variatia palelor turbinei.
|
--------------------
Renault
Clio symbol
2004,1.5 dci 65
- db-
|
|
radu.berbece |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 21 September 11 ![]() |
Multumesc.
Sa concluzionez ca wastegate se deschide atunci cand se atinge presiunea maxima (nominala) in admisie, si ar trebui sa-l vad lucrand aproape de numarul maxim de rpm pentru motorul meu (5000rpm)? Inca o intrebare: se poate monitoriza presiunea in timp real cu DDT2000 pentru motorul meu (60kw K9K-B7(706)? m-ar interesa sa o ajustez... ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2005 Fidji
- VL-07-MSE
|
|
luckas_itd |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 21 April 08 From: Moreni ![]() |
Da,se poate vedea in ddt2000.Din cate imi aduc aminte este data decat presiunea absoluta(presiunea data de turbina +cea atmosferica),vei intelege cand vei intra in ddt .Bafta
|
--------------------
Renault
Clio symbol
2004,1.5 dci 65
- db-
|
|
meggeo81 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 29 April 11 ![]() |
[QUOTE][@meggeo81,wastegate-ul nu are treaba cu variatia palelor turbinei./QUOTE]
atunci ce face wategate-ul? si implicit tija de la westgate? |
--------------------
reno
megane s
2008
- DB-67-GEO
|
|
luckas_itd |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 21 April 08 From: Moreni ![]() |
Cum am spus mai sus,cand presiunea in galeria de admisie ajunge la presiunea maxima, exemplu: tu ai 3200 de rotatii pe minut si 1.3 bar in galerie(sa zicem ca asta e presiunea maxima care trebuie) tu tot accelerezi motorul produce tot mai multe gaze de evacuare,deci turbina se invarte mai repede , compresorul normal si el va produce mai multa presiune in galerie de care nu este nevoie,atunci tija care este actionata de acea componenta (care sigur o vei vedea)ce deschide o poarta(de unde vine si numele wastegate)pentru ca gazele de evacuare sa nu mai treaca prin palele turbinei ca sa nu mai produca presiune suplimentara.Sper sa te poi lamuri din descrierea facuta de mine,bafta.
|
--------------------
Renault
Clio symbol
2004,1.5 dci 65
- db-
|
|
vallixx |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(meggeo81 @ 19 Aug 2012, 01:57) Explicatia data de colegul lukas este buna si se refera la turbinele cu geometrie fixa. La cele cu ceometrie variabila nu mai este necesar un bypass al gazelor, pentru ca este suficient sa pui palele turbinei paralele cu jetul de aer, astfel incat gazele de evacuare chiar daca trec prin turbina, nu o mai invart. This post has been edited by vallixx: 20 Aug 2012, 15:01 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
cj98czh |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.326 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(vallixx @ 20 Aug 2012, 16:00) La cele cu ceometrie variabila nu mai este necesar un bypass al gazelor, pentru ca este suficient sa pui palele turbinei paralele cu jetul de aer, astfel incat gazele de evacuare chiar daca trec prin turbina, nu o mai invart. Turbo se invarte de la pornirea motorului incontinu .... deci si in cazul geometriei variabile turbo se invarte ... ![]() http://paultan.org/2006/08/16/how-does-var...-geometry-work/ This post has been edited by cj98czh: 20 Aug 2012, 15:17 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
vallixx |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Evident, insa daca vrei ca el sa nu mai faca presiune, reduci unghiul palelelor astfel incat jetul de gaze sa nu invarta turbina mai mult decat ai nevoie.
M-am exprimat eu gresit mai sus. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
meggeo81 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 29 April 11 ![]() |
[QUOTE][atunci tija care este actionata de acea componenta (care sigur o vei vedea)ce deschide o poarta/QUOTE]
nu deschide nici o poarta! daca urmareai discutia si masina de care era vorba, disparea poarta. |
--------------------
reno
megane s
2008
- DB-67-GEO
|
|
luckas_itd |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 21 April 08 From: Moreni ![]() |
@geo
Nu inteleg ce vrei sa spui,sant 2 tipuri de turbosuflate:cu geometrie fixa(palele sant cu unghiul fix),si geometrie variabila(ghici ce fac palele astea).Cea cu geometrie fixa are wastegate cealalta nu ,omul care a deschis subiectul a intrebat strict de wastegate si tija in sine.Fiecare a raspuns problemei celui ce a deschis subiectul,asta e tot. |
--------------------
Renault
Clio symbol
2004,1.5 dci 65
- db-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 14:40 |