Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme megane 1 1.6 1997

blad3bd
post 20 Jul 2012, 15:15
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 30 September 09
From: Barlad




AM ce am cu reno,am peri albi in cap de la ele,inainte am avut un reno laguna cu probleme acu am un reno megane 1 din 1997 motor 1.6 clasic (cred 8 v ).

Cand am luato mam apucat sa curat toate contactele cu spray contact , ca oricum nu ii mergeau multe...aerotherma.

alte probleme nu le-am putut rezolva,cum ar fi


curent la mp3,nu am (am desfacut siguranta cu siguranta,nu sunt arse nici una,am dat cu spray contact ,nimic...),becul din "tavan" nu merge,ceasul cu ora exacta e mort.

in bord : benzina e full mereu chiar daca ii scot mufa de curent de la pompa.
vitezometru e mort si el
turometru a mers vreo 2-3 zile.
beculetul care tot palpaie in susul ceasurilor ,a palpait si el la fel
kilometrajul electronic,a aratat si el vreo 2-3 zile,acu e mort.
(precizez ca am avut prb cu bateria,am incarcato dar ma gandesc sa o schimb)
as vrea sa ii dau un reset la calculator ,dar nu stiu cum)


geamurile electrice nu mergeau,dar cu spray contact au mers excelent pana azi,cand am lasat geamul de la sofer,nu lam ridicat decat cu ,curent direct la motoras,cand apas pe buton sa il ridic sau cobor,se aude un tacanit in spatele tabloului de sigurante,ca si cum ar cupla vreoun releu,dar nu am nici o idee.


si se mai aude un bazait in bord deasupra ceasurilor,presupun iarasi ca e vorba despre reciclarea aerului.

claxon-mort
proiectoare am dar nu lumineaza.

as putea sa ii fac mode test la ea ?!?!?!?

niste indicii ,sfaturi ar fii ok.ms

p.s. sfaturi precum sa o duc la demembrari am tot primit smile.gif

This post has been edited by blad3bd: 20 Jul 2012, 15:25


--------------------
renault Megane 1997 1.6 classic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 20 Jul 2012, 16:30
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(blad3bd @ 20 Jul 2012, 16:15)
p.s. sfaturi precum sa o duc la demembrari am tot primit smile.gif
*



Pai avand in vedere ca ai luat o masina neingrijita nu te mira ca ai probleme asa ca ori urmezi sfatul de mai sus, ori gasesti un electrician priceput c are sa te ajute sa-i dai de cap ..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blad3bd
post 20 Jul 2012, 19:41
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 30 September 09
From: Barlad




eu vreau sa o aduc la un stadiu acceptabil,masina functioneaza perfect cand vine vb de motor,consum,si restu...de abia se aude cand e pornita,eu vreau sa ii fac partea electrica din interior,eu is din barlad,si avem doar 2 service-uri electrice si amandoua f scumpe,de exemplu am duso sa imi faca indicatorul de benzina si s-a uitat o zi pe sub ea peste tot,si a zis sa o las la ei ca dureaza vreo 2-3 zile,dar totusi sa ii dau 50 lei pentru ziua aia...deci pentru toate cred m-ar ajunge o avere....asta e motivu care am apelat aici pt. niste sfaturi sa le repar eu...daca se pot,daca nu ori le las asa ori o duc la service.


--------------------
renault Megane 1997 1.6 classic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 21 Jul 2012, 06:33
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




http://www.google.ro/cse?cx=partner-pub-56...%201&gsc.page=1

http://www.reno.ro/Indicator-carburant-t142954.html
http://www.google.ro/cse?cx=partner-pub-56...rd%20megane%201

Salut,ai scormonit forumul dupa raspunsuri la problemele tale ?
Sigur nu.De ce ?

Pentru ca totusi vreau sa te ajut,am cautat eu pentru tine...

In viitor nu posta intrebari ci cauta raspunsuri...

This post has been edited by jas2: 21 Jul 2012, 06:36


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blad3bd
post 21 Jul 2012, 09:13
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 30 September 09
From: Barlad




Am rascolit forumul asta o saptamana,la ce probeme am postat nu am gasit raspunsuri,ori am fi omis,ms pt ajutor wink.gif

la indicator benzina (am scos pompa afara ,am desfacut plutitoru bucatica cu bucatica,l-am curatat,asambat) probema la el este urmatoarea : indiferent daca e sau nu mufa connectata la pompa ,indicatorul e plin,cand pun cheia el se ridica singur pana la capat , si nu coboara.


la kilometraj,am abs pe masina dar am vazut ca senzorii de la pacutee de frana sta atarnati (adica am placute fara senzor ? )


azi am sa incerc cu mode testu,sper sa mearga



--------------------------------------------
Am desfacut bordul si am in tota 12 beculete arse,le caut sa le schimb.
luni am sa schimb si ceasurile cu totul din bord...poate asta e cauza.

This post has been edited by blad3bd: 21 Jul 2012, 13:35


--------------------
renault Megane 1997 1.6 classic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vta
post 21 Jul 2012, 17:17
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 October 06




pai ....
1. trebuie sa dai ceasurile jos ( desfaci bordul ca nu e greu ) si verifici pinii de la ceasuri ( si instrumentele de bord si cel de la casetofon ) ca nu au pini oxidati.
2. daca ai abs inseamna ca informatia de viteza vine de la centrala abs in mod electronic, deci este posibil sa nu iti mearga abs - ai apucat sa il testezi??? - sau sa ai fir oxidat/intrerupt - daca nu iti merge abs-ul si nu se aprinde becul de abs in bord este posibil ca cel de la care ai cumparat-o sa fi intrerupt becul...
3. megane-ul nu citeste informatia de la sensori de placute de frana ( au asa stiu ) dar sunt placute de frana cu senzor care se potrivesc la megane si daia iti atarna firul - nu ai unde sa il cuplezi.
4. la proiectoare verifici becurile ca sunt ok ( H1 ) si mufele. daca sunt ok este foarte posibil sa fie din blocul de lumini ( lampile de ceata iti merg??? ) sau fir intrerupt.
5. claxonul poate chiar este mort ( si eu l-am schimbat ) sau oxidate contactele de pe volan - cel mai simplu test este cu un voltmetru digital - scoti mufa de la claxon, pui voltmetrul si rogi pe cineva sa apese pe claxon - ar trebui sa ai 13-14V cu motorul pornit - daca ai mai putin sau deloc ( 5-10V ) fie sunt contactele oxidate de pe volan fie intrerupt cablul, daca ai claxonul este defect.

si inca ceva - sper sa nu ma insel - este foarte posibil ca cel de la care ai cumparat masina sa ii fi schimbat UCH-ul din diverse motive si ala care l-a schimbat sa nu fi stiut ce are de facut pana la capat si de aici poti avea toate probleme astea - fire legate incorect sau nu mai sunt legate deloc ( de ex. ca si presupunere - nu stiu daca asa functioneaza dar asa imi aduc aminte - cand am schimbat pompa mea de benzina am vazut ca litometrul este de fapt o rezistenta care creste odata cu consumarea benzinei deci daca pui cele 2 fire de la litometru in scurt inseamna rezervor plin).

ar trebui sa ii faci si o diagnoza ca nu se stie niciodata ce informatii utile poti primi despre defecte.

pe de alta parte daca nu stii catusi de putina electrica si electronica ca sa intelegi cum functioneaza diverse componente parerea mea e sa o duci la un service ca poti face mai mult rau decat bine.

succes!


--------------------
Renault Megane 1 Classic 2002 - 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blad3bd
post 22 Jul 2012, 21:30
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 30 September 09
From: Barlad




Nu merge chestia cu mode test,am tinut apasat pe butonul din bord,am pornit masina, nimic,si la capatul butonului de la stergatoare ,pornit masina , la fel nimic.

P.S. Cand am luat masina avea consum de 10-11,si aveam "sarma" de la injectie aprinsa,m-am uitat sub capota si era "cazuta" mufa "din poza",acu am consum de 6.



<span class='edit'>23 Jul 2012, 17:18:</span>
Am mai observat 2 probeme
1. cand sta a relanti , are cam 750 rm,daca calc frana da sa moara si apoi ii creste pana a 1000 rm,daca iau picioru de pe frana revine a 750-800 rm ?!?!
si tremura volanu ca un vibrator cand virez pe loc,mai tare in stanga.

2. cand pornesc ac-ul ,imi apare apa la picioare in dreptu pedalei de acceleratie,foarte putin 20 ml...

This post has been edited by cj98czh: 24 Jul 2012, 07:00

Attached thumbnail(s)
5034147_5.jpg ( Size: 113.28k ) Number of downloads: 1509


--------------------
renault Megane 1997 1.6 classic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vta
post 24 Jul 2012, 09:21
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 October 06




1. este posibil sa ai un scurt sau o scurgere de curent la triplele de pe spate, scoate toate mufele de la lampile de pe spate si apasa frana, daca nu mai face cureti mufele etc. daca inca mai face inseamna ca e de la altceva si anume, la ce ma gandesc, coroborat cu tremuratul volanului, am o impresie ca MPP-ul ( motoras pas-cu-pas ) nu isi mai face treaba cum ar trebui si de ce zic asta pentru ca pe circuitul de servodirectie ai un sensor de presiune care transmite datele la ecu si cand creste presiunea ecu trimite comanda la MPP sa creasca un pic turatia pentru a nu se opri motorul ceea ce la tine nu prea se intampla bag de seama iar cand apesi frana creste consumul de curent si automat alternatorul se invarte mai greu.

2. cauta pe forum cum sa desfunzi celebrele furtune de scurgere a apei din sistemul ac al masinii ( chiar e mega discutat ).

aia de pe galerie trebuie sa fie una din sondele lambda, e normal sa consume mult mai mult cu ea scoasa sau defecta.

deci, la mode test , tii apasat pe butonul de cb ( din capatul manetei de stergatoare ) si pui contactul. asa ar trebui sa iti intre in mode test.

succes!


--------------------
Renault Megane 1 Classic 2002 - 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dragos34
post 24 Jul 2012, 18:07
Post #9


You`ll never walk alone


Group: Members
Posts: 222
Joined: 19 August 10
From: Botosani




Unde a incercuit el in poza,nu e galerie,e corp clapeta acceleratie si mai exact e vb de mufa de la mpp. Sonda lambda e intradevar pe galerie,in fata motorului jos.


--------------------
Renault Scenic 1,9 dCi 2001
Nicio fapta buna nu ramane nepedepsita.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vta
post 25 Jul 2012, 10:34
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 October 06




spunea ceva de galerie ( pe poza )...iar pe galerie numai sonda lambda trebe' sa fie.
nu mi-am putut da seama din poza ce e pentru ca nu am vazut un motor din 97' ( am un megane 1 1.6 16V 2002 ).



--------------------
Renault Megane 1 Classic 2002 - 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blad3bd
post 28 Jul 2012, 15:50
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 30 September 09
From: Barlad




QUOTE(vta @ 24 Jul 2012, 09:21)
1. este posibil sa ai un scurt sau o scurgere de curent la triplele de pe spate, scoate toate mufele de la lampile de pe spate si apasa frana, daca nu mai face cureti mufele etc. daca inca mai face inseamna ca e de la altceva si anume, la ce ma gandesc, coroborat cu tremuratul volanului, am o impresie ca MPP-ul ( motoras pas-cu-pas ) nu isi mai face treaba cum ar trebui si de ce zic asta pentru ca pe circuitul de servodirectie ai un sensor de presiune care transmite datele la ecu si cand creste presiunea ecu trimite comanda la MPP sa creasca un pic turatia pentru a nu se opri motorul ceea ce la tine nu prea se intampla bag de seama iar cand apesi frana creste consumul de curent si automat alternatorul se invarte mai greu.

2. cauta pe forum cum sa desfunzi celebrele furtune de scurgere a apei din sistemul ac al masinii ( chiar e mega discutat ).

aia de pe galerie trebuie sa fie una din sondele lambda, e normal sa consume mult mai mult cu ea scoasa sau defecta.

deci, la mode test , tii apasat pe butonul de cb ( din capatul manetei de stergatoare ) si pui contactul. asa ar trebui sa iti intre in mode test.

succes!
*




am scos mufele de la spate si la fel face,iar dupa cum spune Dragos34,nu e pe galerie ,am gresit eu,este pe corp clapeta acceleratie,(am mai observat ca am mici probleme la vitezele 1,2 si 3,pana intr-o 1200-1300 de turatii,tremura bordul)dupa vitezele astea e normal,ma gandeam sa curat clapeta acceleratie,parca simt si la picior e un pic cam blocata la inceput(adica tre sa apas mai cu forta)

iar la mpp aveam mufa cazuta,dar eu l-am scos si l-am curatat,e la fel,adica si atunci cand era cazuta mufa se comporta la fel,este motorasul de relanti nu ?!?.
am mai observat ca e prins doar intr-un sing surub,si nu are nici un fel de garnitura(a... nu e de bine nu?)
tre sa cumpar unul nou ? este ieftin vreo 50-70 lei...

am reusit cu furtunele de scurgere a apei,era plina toata zona de sub baterie pana in celalalt capat de pamant inflorit smile.gif) ,frunze ,etc...

iar mode test nu are cum sa imi mearga deoarece nu merge butonul :| din capat ,am sa caut altul :|


cu kilometrajul nu reusesc , am schimbat ceasul si este la fel tot nu merge...,iar mufa aia spre abs de sub stergatoare ,aia alba,nu dau de ea...este una neagra acolo una mai lungueata si una cu releu pe ea...atat,am sa fac niste poze pentru idei...(sau poate am pe cutie,cum imi dau seama ?,la mine nu se aprinde nici un bec abs,dar in tabloul de sigurante de langa baterie,am sigurante pentru abs,3 parca...)

si mai este o chestie motorul meu pe benzina nu se aude ca un benzinar biggrin.gif,mai degraba ca un diesel dar mai silentios...am sa postez si un video.



Motor 1.6 1997 > Sunet-ul la motor <

29 Jul 2012, 15:23:
Un raspuns ?!

This post has been edited by blad3bd: 29 Jul 2012, 15:23

Attached thumbnail(s)
Image0239.jpg ( Size: 415.06k ) Number of downloads: 1478
Image0240.jpg ( Size: 244.21k ) Number of downloads: 1386


--------------------
renault Megane 1997 1.6 classic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vta
post 30 Jul 2012, 18:16
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 28 October 06




la faza cu frana tind sa cred ca e de la servofrana dar ... nu am avut probleme de genul asta cu a mea.
si tind sa cred ca e de acolo pt. ca isi ia presiune din motor...ar trebui verificat de cineva care stie bine ce si cum.

la mpp ( da este motoras pas-cu-pas ) trebuie musai cele 2 suruburi si granitura ( oring )!!!
la faza cu tremuratul este posibil sa fie bieleta antibasculare - este aia de sub masina pe langa schimbatorul de viteza ( nu ai cum sa o ratezi pt. ca e rasucita ).
eu sunt la a-3-a pana acum pt. ca mereu cand am avut bani sa imi iau ceva "kalumea" am uitat si cand imi trebuia nu aveam bani.
ca sa iti dai seama daca este de acolo bieleta inspre schimbator care o bucsa mare de cauciuc cu 2 aripioare - acele 2 aripioare nu trebuie sa fie rupte.
daca e de acolo cumpara de ex. ruville ( e vreo 200 lei ) ca daca faci ca mine si iei de solenta ( ca se potriveste ) in 2000-3000 km pui alta.

iar sunetul ala de la motor sigur nu suna bine!!!
asa face un diesel cand are probleme la injectoare ( alea tacane cam la fel ) sau ai probleme la tacheti.
tot la fel trebuie sa se uite un "cunoscator".

bafta in continuare!


--------------------
Renault Megane 1 Classic 2002 - 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blad3bd
post 30 Jul 2012, 19:04
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 30 September 09
From: Barlad




Ok ,cred ca pana la urma am sa iau sfatul tau,si am sa ma duc la cineva care intradevar cunoaste mecanica,si daca este grava sau sustine cam aceeasi idee ca tine,am sa o duc la dez.,daca zice ca se rezolva (cum sper),ar fii OK.
oricum me mult ,si am sa mai revin cu ce s-a intamplat.

P.s. ca sa schimb tacheti,bielete si multe altele...nu se merita,masina ma costat 25 mil.,nu bag alte 15 in ea :|


Moderator edit: REGULAMENT: Punctul 2 Lit. g - Este interzisa citarea integrala a ultimului mesaj (post) dintr-un topic. Se pot da doar citate partiale din ultimul post, atunci cand necesitatea discutiei o impune. Este recomandata evitarea citarii posturilor anterioare (exceptie facand ultimul post) aflate la mica distanta (2-8 posturi), putand fi utilizata adresarea directa catre un alt utilizator. Atunci cand situatia o cere este de dorit a se utiliza citate partiale la obiect.

Este interzista citarea posturilor impreauna cu orice fel de imagine atasata. Nerespectarea acestei reguli duce in prina instanta la avertizare si ulterior la limitarea dreptului de a posta mesaje pe forum.


This post has been edited by cj98czh: 30 Jul 2012, 21:50


--------------------
renault Megane 1997 1.6 classic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 12:23
Dacia