Directie mult mai usoara pe vreme rece, Scenic 1.9 dci
![]() ![]() ![]() |
Directie mult mai usoara pe vreme rece, Scenic 1.9 dci
hordy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
|
||
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|||
c_costel |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 18 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Posibil sa fie si de la anvelope care se mai intaresc de la frig si nu mai au aceeasi aderenta ca vara .
|
--------------------
renault
modus
- h 593 r
2005 1,2 dinamyque
|
|
romeo_id |
![]()
Post
#3
|
![]() Engineer Group: Members Posts: 449 Joined: 8 August 11 ![]() |
Mai plauzibila e varianta cu anvelopele. Uleiului i se mareste vascozitatea ceea ce se traduce printr-o fluiditate mai scazuta a lichidului. Fluiditate scazuta inseamna rezistenta mai mare la miscare.
|
--------------------
Renault
Clio 2, 1.2 16V 2003 Authentique
Kadjar 1.6 dCi 4WD 2016 Zen
|
|
hordy |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Poi când își "pierde uleiul de servo din proprietăți" ce-și pierde defapt ? nu vâscozitatea?
|
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
betamax |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
QUOTE(hordy @ 29 Nov 2011, 22:45) Good question. In plus, la servodirectie, coeficientul de frecare guma-asfalt este insesizabil. Dar nici vascozitatea uleiului servo nu stiu cat e de relevanta, mai degraba niste garnituri care intarite la frig care reduc pierderile de presiune din pompa servo. |
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
hordy |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Nu pierd ulei de servo, concluzionez că nici presiunea nu se pierde. Uleiul ar ieși prin orice orificiu.Hmzzz să ne mai gândim
![]() |
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
jas2 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Ar mai fi o varianta...
Rulmentii de la flansa sa fie fara vaselina sau dusi. Comportamentul normal ar fi directie usoara (deci cand e frig rulmentul se contracta si merge mai usor) Comportament anormal ar fi directie un pic greoaie cand e cald,fiindca elementele se dilata(frecarea creste). Cred ca titlul trebuia sa sune:" Directie greoaie cand e cald" ![]() This post has been edited by jas2: 1 Dec 2011, 11:04 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
hordy |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Am pacaitul la virare dar tind sa cred ca nu e din cauza rulmentilor de la flansa, au fost schimbati de circa un an de zile și mașina are același comportament. Cum pot fi verificați fără a fi dați jos de pe mașină?
L.E. Cum as putea sa le pun vaselină ? Sau altfel întrebat, demontarea lor implică neaparat dat de pe fața jos telescop cu tot cu arc ? This post has been edited by hordy: 1 Dec 2011, 12:54 |
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
jas2 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Da
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
espacern |
![]()
Post
#11
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(hordy @ 1 Dec 2011, 12:06) Sau altfel întrebat, demontarea lor implică neaparat dat de pe fața jos telescop cu tot cu arc ? Se demonteaza ansamblul amortizor+arc de pe masina. Se demonteaza arcul prin depresare si dupa desfacerea amortizorului ai acces la rulmentul de la flansa. Este un loc unde intra apa si nisip fin care impreuna distrug unsoarea din rulment. Poate o curatare urmata de o ungere rezolva problema(daca spui ca au 1 an). @+ |
--------------------
.
.
- .
. RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
hordy |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Pocănitul la viraje apare doar pe loc, în mers nu sună nu face nimic. Vorbisem cu trami i-am explicat cum sună și zicea că e posibil să fie crucea de cardan. Mi-ar plăcea să fie doar rulmenții pentru că sunt destul de ieftini. O să "îmi trag de la gură" zilele astea și dacă găsesc timp voi cumpăra doi rulmenți și voi merge la service să se faca schimbul. Ar fi foarte frumos sa fie doar ei. Nu mă deranjează sunetul pe cât mă deranjează că știu că pot avea o direcție mult mai ușoară și plăcut de folosit.
L.E. în seara asta m-ati pus pe gânduri. Dacă pușcă la viraje doar pe loc în mișcare nu pușcă deloc s-ar putea să fie din rulmenți ? Rulmenții se învârt și la viraje pe loc și la viraje în mișcare. În schimb la mișcare crește presiunea exercitată de pompa de servo și atunci ce ajută la dispariția pocniturilor ? Prea multe întrebări am, doamne mașinile astea. Îmi vine să mă apuc să studiez mecanica ![]() This post has been edited by hordy: 1 Dec 2011, 23:11 |
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
tr_viorel |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 11 January 08 From: Craiova, Dolj ![]() |
Pentru Hordy: verificarea rulmentilor de flansa se face prin rotirea volanului stanga dreapta de o alta persoana si tinerea mainii proprii pe fiecare dintre arcuri, Daca vibreaza la virare, sigur este flansa.
2 Dec 2011, 11:01: Se subintelege ca se lucreaza cu motorul pornit. This post has been edited by tr_viorel: 2 Dec 2011, 11:01 |
--------------------
RENAULT
Megane 2.1
dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
|
|
hordy |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Am verificat. Nu vibrează arcurile deloc. Puțin puțin se mișcă la viraj dar nu scot nici un sunet, nu vibrează. Când stăteam aplecat sunetul apărea deundeva de la mijlocul mașinii.
|
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
betamax |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
QUOTE(hordy @ 30 Nov 2011, 22:44) Nu pierd ulei de servo, concluzionez că nici presiunea nu se pierde. Uleiul ar ieși prin orice orificiu.Hmzzz să ne mai gândim ![]() Poti sa ai pierderi de presiune intr-o incinta fara sa ai pierderi de fluid in exterior, fluidul "scapa" inapoi in incinta de unde este pompat. E simplu de imaginat. |
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
hordy |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Întrebarea care se pune este : ce ar troscăni în centrul direcției sau în drept cu volanul în zona casetei de direcție. Este pe acolo vreun șurub ceva să fie prins ? Auzeam odata pe forum de un șurub la axul volanului, eu însă nu găsesc nimic de genul ăsta.
L.e. pff cât ma mai macin cu cetitul pe net despre amortizoare, flanșe și restul. Acum marea mea dilemă e : arcul trebuie sa se învârtă când virezi stânga dreapta sau tre sa stea țeapăn ? L.L.E am reverificat azi, nu se rotesc deloc arcurile doar coboară circa 1 cm, tind să cred că normal This post has been edited by hordy: 3 Dec 2011, 10:21 |
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
hordy |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Am schimbat rulmentii, pacanitul se mentine. Au verificat si sunetul se aude din caseta de directie de la cremaliera. Volanul continua sa fie cand usor cand mai greu de invartit. O sa schimb si lichidul de servo asa ca o premonitie.
Să văd ce pierde lichidul defapt când pierde din proprietăți. |
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
sorin_m1 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 23 September 10 From: bucuresti ![]() |
La masinile unui alt fabricant, s-a montat la un moment dat un miniradiator pentru uleiul de servo, deoarece atunci cand se incalzea acel ulei, directia devenea extrem de greoaie.
Asa ca, incerca si un schimb de ulei.... Sigur nu o sa-i strice. |
--------------------
renault
megane 2 facelift
2007
|
|
hordy |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
asta urmeaza doar ca e destul de greoi de schimbat din ce am vazut. O sa imi dea ceva batai de cap
28 Mar 2012, 08:24: A venit caldura, iar fac muschi. Ieri a fost putin mai rece aveam o directie frumoasa This post has been edited by hordy: 28 Mar 2012, 08:24 |
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
R19/16v |
![]()
Post
#20
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Daca nu rezolvi nimic cu inlocuitul lichidului cauta sa inlocuiesti pompa.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
radunre |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
hordy, daca citesti topic-ul care trateaza caseta de directie la M I, am povestit cum era la mine inainte sa-mi cedeze complet caseta de directie. Practic aveam prierderi interne (asa cum a explicat betamax) din cauza unei garnituri de pe pistonul casetei.
Citeste aici: http://www.reno.ro/Probleme-Servodirectie-...ml#entry1508543 |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
- MS
2009 Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
hordy |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Stiu topicul, diferentele la mine sunt următoarele : masina face așa decand o am. Nu pierd complet servo doar că e mai tare direcția la virare. La mine nu face când si cum, face constant. Când e foarte frig am o direcție de zici că sunt pe gheață. Când e foarte cald am o direcție durere, dar tot am servo. Merge clar mai ușor decât dacă virez cu motorul oprit de ex. Nu am pățit să pierd direcția de tot. Sunetul la viraj pe loc, se intensificat in functie de cat de tare e directia și vine sigur din cremalieră. Nu am pierdere externă și nici pilitură pe filtru. Sper să rezolv sâmbătă să îl schimb dacă voi reuși singur neavând o rampă. Mi-ar fi mult mai ușor dacă aș ști care și unde e poziționat "robinetul" care da drumul lichidului.
This post has been edited by hordy: 29 Mar 2012, 09:22 |
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
radunre |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Daca doar vrei sa schimbi uleiul hidraulic, recomand sa desfaci furtunul de retur din rezervor (de ulei hidraulic), il pui intr-un PET de 1-2L si pornesti motorul la relanti, rogi pe cineva sa miste de volan st-dr (pana la blocajul mecanic) si intre timp poti sacrifica 1L de ulei pe post de curatator, turnandu-l in rezervor, ulei care va fi urgent pompat in caseta si evacuat in PET, dupa ce nu mai curge ulei pe retur, opresti motorul, montezi furtunul si completezi in rezervor pana la limita max., pornesti din nou motorul si faci miscari st-dr din volan in timp ce completezi cu ulei in rezervor, in scurt timp ~1 min. se aeriseste circuitul si nu mai scade nivelul. La sfarsit te asiguri ca nivelul de ulei e aproape de max.
LE. nu exista robinet de scurgere, ai nevoie de un patent bun sau surubelnita, depinde de tipul colierului de la furtunul de retur. In sistem intra ~1L de ulei, daca e complet golit ceea ce nu va fi cazul la tine. This post has been edited by radunre: 29 Mar 2012, 14:31 |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
- MS
2009 Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#24
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Eu cred ca este pompa uzata pentru ca iarna, cand e frig, uleiul devine mai vascos, deci presiunea creste, prin urmare si gradul de asistare.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
hordy |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Repet o veche intrabare : cand uleiul își pierde din proprietăți, ce își pierde defapt ?
L.e. eu tind să cred că iarna și când e frig crește vâscozitatea dar până la nivelul la care ar trebui să fie normal. De fel sunt optimist. Sper să rezolv cu schimb de ulei ![]() This post has been edited by hordy: 29 Mar 2012, 23:16 |
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
hordy |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Ciudat. Azi 6grade, mașina a avut o direcție "de logan" (cunoscătorii știu ce direcție ușoară are loganul cu servo). Ce am sesizat este că după dacă am virat pe loc maxim stânga/dreapta, păcăniturile alea care parcă rupeau mașina în două, care atunci când volanul merge mai greu sunt cam 3 când virez stânga 3 când virez dreapta și doar pe loc sau la viteze foarte mici, pușcăturile au dispărut. Se mai auzea câte o pușcătură sensibilă pe capete aproape de punctul blocator. Să am tot timpul așa o direcție, aș iubi mașina asta.
|
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
cj98czh |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Pocniturile alea pot sa fie date de rulmentii de la flanse.
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
hordy |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Au fost schimbati acum de circa o luna si tot asa. Deci ei sigur nu. Nu pocneste arcul. Acei rulmenti la scenic sunt jos sub arc
|
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
`v4l3n7in` |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 4 April 12 ![]() |
Sal Hordy,
Am vazut ca mi-ai lasat un mesaj, doar ca mi-a fost blocat contul si a trebuit sa deschid altul pana se lamuresc treburile. Legat de directie, la mine a fost nasoala crucea cardanica de la coloana de directie. Era foarte ruginita si avea un joc destul de mare. Problema este ca eu pentru Clio nu am gasit sa cumpar doar crucea aia si a trebuit sa iau toata coloana. Cam asta este, in rest Doamne ajuta, m-am saturat pana peste cap de Reno (cel putin de Clio) ![]() Apropo - la mine servo e electrica dar exact aceleasi pocnituri le aveam, si doar pe loc sau la viteza fff mica (parcare). Senzatia era ca in orice clipa puteam ramane cu volanul in mana ![]() This post has been edited by `v4l3n7in`: 4 Apr 2012, 21:46 |
--------------------
Renault
Clio 2
2001 Bicorp
|
|
hordy |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
La mine nu e o problemă cu volanul. Dacă am muzica pornită sau aerul nu aud pocniturile. Însă se aud ca și cum ar pușca pe mijloc jos în față în două. Și eu tot crucea o bănuiesc. Sincer să fiu caseta nu pentru că dacă era caseta făcea tot timpul nu doar când merge greu direcția. Cred că la oricine anuleaza servo și virează va pușca. Să văd eu cum ajung să verific crucea și să văd cât de ușor poate fi înlocuită
|
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th August 2025 - 13:51 |