Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

schimbare motor kangoo

alin_veres
post 11 Oct 2011, 21:12
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 4 September 11




salutare lista

am un prieten care ar dori sa faca cateva modificari la kangoo -ul lui

si anume

masina este echipata cu motor 1.5 dci 48kw si ar dori sa isi puna motor mai mare -1.9 dti

ce trebuie sa faca??
se poate face operatiunea asta ??

si daca ar fi o idee buna...?


mersi


--------------------
renault megane - cj 08 xkm 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 11 Oct 2011, 21:27
Post #2


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Pe langa motorul pe care vrei sa-l schimbi mai trebuie sa schimbi:
Instalatia electrica(BCI/UCH/)
Cutia de viteze+timoneria
Prinderile(tampoanele)
Planetare(poate si discurile)
Esapamentul.....
Mai bine se orienteaza spre un 1.5 identic dar cu putere marita.

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexgabriel26
post 20 Oct 2011, 23:45
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 133
Joined: 14 April 11




Sfat:
Foloseste masina asa cum este, modificarile sunt prea mari si prea costisitoare pentru schimbatul de motor. Recomand chiptuning.


--------------------
Renault Kangoo - B-02-MLL 2008 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 21 Oct 2011, 09:27
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




QUOTE
Pe langa motorul pe care vrei sa-l schimbi mai trebuie sa schimbi:
Instalatia electrica(BCI/UCH/)


Nu trebuie sa schimbe instalatia electrica - se poate rezolva foarte simplu sa isi invete cheile existente pe injectia de pe noul motor.

In principiu in habitaclu nu prea are de ce sa umble...

This post has been edited by bubu782001: 21 Oct 2011, 09:28


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 21 Oct 2011, 20:29
Post #5


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(bubu782001 @ 21 Oct 2011, 09:27)
Nu trebuie sa schimbe instalatia electrica

Esti destul de priceput.
Explica te rog cum faci sa functioneze un motor 1.9 cu instalatie de 1.5.
In conditiile in care TOTUL este diferit si NIMIC nu se aseamana.
Cheile sunt ultima problema a cuiva care face treaba asta.
@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 31 Oct 2011, 16:01
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Sa ne lamurim putin. Nu am zis ca se va folosi instalatia electrica a motorului vechi.

Chiar tin sa specific aici: "noul" motor TREBUIE vina cu instalatia lui electrica originala (difera mufe la injectie, senzori etc)

Practic injectia are nevoie de un +12V permanent si +12v prin contact - respectiv de ceva relee (releu actionare pompa de benzina, releu blocare injectie, releu GMV etc.). Conform schemei iti pot spune ORICE injectie de pe orice Renault ce conexiuni are nevoie.

Acuma, SINGURELE legaturi (semnale) pe care le are un calculator de injectie cu habitaclu sunt:

- liniile K si L de diagnoza (asta daca are mufa de diagnoza in habitaclu)
- linia verlog (antidemaraj)
- firul de autorizare compresor AC
- martorii de bord (martorul de injectie, martorul temperatura apa, martorul presiune ulei si cam astia sunt - de baza).

EVIDENT la masinile mai noi, mai sunt si liniile CAN BUS, respectiv comenzile de pilot automat - insa aici apare marele avantaj ca dispar MULTE din liniile de martori si alte semnale ce acuma sunt transmise prin reteaua CAN.

Revenim la SWAP-ul pe care vrea sa il faca colegul nostru. Cum se face treba?
Simplu (cel putin pentru mine).

- se virginizeaza "noul" calculator de injectie de pe motorul 1.9 dti,
- se PUNE "noul" motor cu tot cu instalatia lui electrica.

Injectia asta acuma, fiind virgina, invata PRIMUL cod de cheie pe care il vede. Cum se virginizeaza? Sa zicem ca ma pricep la asta. wink.gif

Tinand cont de vechimea masinii 99% conectorul de diagnoza se afla la motor - deci liniile K si L tot acolo o sa fie legate. Deci practic are doar cateva fire de legat (asta direct la mufa racordului motor-habitaclul).

- linia verlog (antidemaraj)
- eventual firul de autorizare compresor AC (asta daca motorul nou are AC)
- martorul de injectie
- martorul temperatura apa
- martorul presiune ulei

Evident mai trebuie sa-si lege si releele, sigurantele si alimentarea de dupa si inainte de contact. Aici este de recomandat sa foloseasca panoul de sigurante/releee de la motor al masinii donatoare.

Chiar am facut operatiuni din astea - si nu una, mai multe.

Dupa cum spuneam UCH-ul/BCI-ul nu trebuie schimbat. In instalatia din habitaclu schimbarile sunt inexistente.

Astea fiind spuse la partea electrica. Cu privire la aspectele mecanice, CV, tampoane, timonerie...deja e alta poveste la care sincer eu unul nu ma bag.

Scuzati pentru postul lung, insa am incercat sa explic mai detaliat.

This post has been edited by bubu782001: 31 Oct 2011, 19:31


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 31 Oct 2011, 18:06
Post #7


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Teoria este una si Practica este alta....
Ce in teorie pare OK in practica este imposibil.
Sper ca sfaturile de pe aici sa ajute!

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 31 Oct 2011, 19:30
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




espacern nu este nici o teorie. Serios iti spun acuma.
Sunt chestii facute de un bun amic. O laguna cu un motor 2.0 16v benzina a trecut pe un 2.0 8v benzina. Diferente majore ECU, instalatie motor etc. A fost de munca pe partea mecanica - mai mult ca sigur o spun pentru ca masina era in aceasta "schimbare" de mai bine de 2 luni insa partea electrica a durat FIX o seara - in jurul orei 16.00 am inceput sa lucrez la ea..iar pe la ora 19.00 am terminat - masina pornind la prima cheie.

Ca este greu...posibil insa pe partea de instalatie electrica mie unul nu mi se pare atat de greu. Pe mecanica este, cum se zice, "NASPA" smile.gif) eu unul urasc mecanica, uleiul si surubaraia...

Aceiasi poveste a fost repetata pe un Megane 1 dar in discutie au fost 2 motoare 1.6 8v respectiv un 1.6 16v.
Aici a fost ceva mai greu, deoarece motorul in cauza (cel care facea inlocuirea) avea si cablajul ciopartit...a fost de munca ca la balamuc. Pot spune ca in 3 zile am reusit sa il pun cap la cap - pe langa ciopartire, instalatia mai era si modificata de un "injiner iscusit"- efectiv a trebuie sa ii refac instalatia fir cu fir dupa schemele oficiale. Nu spun ca nu a fost de munca. Dar nu a fost un capat de tara.

Acuma, daca omul cumpara ce are nevoie la acel motor - instalatia electrica, tampoanele..si tot ce ii mai trebuie, 99% se poate face fara prea mari batai de cap.

Cel mai aiurea este cu omologarea. Cred ca e singura chestie care pe mine ma sperie cu adevarat la acest capitol.
Chiar apropo, daca eu vreau sa-mi pun un motor D4F 784 - deci tot D4F ca al meu (numai ca asta mai are si un turbo "ratacit" pe acolo...+ inca vreo 30cp in plus..si o gramada la cuplu) oare as avea probleme la omologare?

This post has been edited by bubu782001: 31 Oct 2011, 19:34


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 31 Oct 2011, 21:44
Post #9


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(bubu782001 @ 31 Oct 2011, 19:30)
oare as avea probleme la omologare?

Asta este diferenta intre teorie si practica!
Daca operatiunea(transplantul) se realizeaza la un service Renault si se elibereaza"gartia"atunci ai sanse sa faci si omologarea.
Vezi cazurile de pe forum cand ACELASI TIP de motor sunt schimbate in afara retelei Renault si este greu sa se faca omologarea.
@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 1 Nov 2011, 07:32
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




...da. Din pacate aici ai foarte mare dreptate.


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
T.rac3Er
post 1 Nov 2011, 13:03
Post #11


cr8or


Group: Members
Posts: 1.461
Joined: 25 July 04




te duci in jermania unde motorul e considerat piesa de schimb, nu ca la bananier country of rrromania.
apropo.
ai un logan euro3 (cum se vindeau la inceput) si ai posibilitatea sa cumperi un logan euro 5 dauna totala spate, dar fata perfecta, de unde iti transplantezi motorul si cutia. caroseria e una si aceeasi mai putin faceliftul care e un lucru trivial. de ce oare sa fie asa de greu la omologare sa iti accepte ca masina este ok. nu vorbim de montat in garaj de baieti la o bere ci intr-un service autorizat.
e ca si la inlocuirea unui motor defect cu altul.
dar din nefericire traim in tara rrrrromaneasca


--------------------
Citro-mobil C4 2006 VTR+
Why waste energy on fighting the old when you can just use it to create something new. All life has the creation gift inside. Use it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 1 Nov 2011, 14:23
Post #12


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(T.rac3Er @ 1 Nov 2011, 13:03)
de unde iti transplantezi motorul si cutia.

Este luata in considerare partea buna cu seria VIN stantata(fata de la Logan).
@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 12:36
Dacia