Renault R19 Chamade, 1.6 D sau 1.9 D ?!
![]() ![]() ![]() |
Renault R19 Chamade, 1.6 D sau 1.9 D ?!
zsoltpihe |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 18 July 09 From: MIERCUREA-NIRAJULUI JUD.MURES ![]() |
|
||
--------------------
Renault / Renault
r11 GTE Turbo 1.4 Benzina / r19 Chamade Diesel
1986 / 1990
- MS 10 TYC
|
|||
R19/16v |
![]()
Post
#2
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
RENAU-F8M 730
1596 cmc 40kW 55PS Diesel aspirat de R9/11, Clio, Rapid, Super5 etc This post has been edited by R19/16v: 3 Aug 2011, 07:53 |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
zsoltpihe |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 18 July 09 From: MIERCUREA-NIRAJULUI JUD.MURES ![]() |
Ms R19/16v pt raspuns,asta stiam....
Dar cum asi putea identifica ce este de 1.6 si ce a ramas de pe 1.9 ? Ma enerveaza un pic cum merge masinaria asta...la inceput merea cat de cat,dar cand urcam pe dealuri cu 2-5 pers scoatea fum negru si nici nu prea tragea...si-si consumul era cam mare,dupa cum am calculat peste 6,pe la 7-7.5 poate cateodata si 8 l/100km. Acum m-am dus la un prieten mecanic si am scazut din debit,sa primeasca mai putina motorina,acum nu mai scoate fum negru cand se chinuie,dar nici nu prea vrea sa mearga cand urc dealurile/cand o fortez un pic. Nush... galeria de admisie este sigur de 1.9 ,poate si asta este o cauza,ca trage mai greu aer,pt ca galeria de 1.6 este facut mai "simplu",nu tre sa traga prin multe furtunuri etc... M-am mai gandit si la varianta aia ca,cutia este de 1.9(cel original) si rapoartele nus "compatibile"/potrivite pt acest motor(1.6) si acolo pierde multa putere ![]() |
--------------------
Renault / Renault
r11 GTE Turbo 1.4 Benzina / r19 Chamade Diesel
1986 / 1990
- MS 10 TYC
|
|
tynn |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Spune-ne atunci ce cod de cutie ai, sa vedem daca este cea originala pt. motor 1.9
|
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
zsoltpihe |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 18 July 09 From: MIERCUREA-NIRAJULUI JUD.MURES ![]() |
Cod CV:
JB3028 1041618 |
--------------------
Renault / Renault
r11 GTE Turbo 1.4 Benzina / r19 Chamade Diesel
1986 / 1990
- MS 10 TYC
|
|
tynn |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
E clar atunci, ai cutie de diesel aspirat 1.9. Cutia asta (JB3 028) s-a montat si pe benzinarele 1.7 monopunct (eu exact aceeasi cutie ca si tine am).
Deci acum se explica de ce e puturoasa, asta este o cutie cu rapoarte lungi, iar motorul tau de 1.6 are cuplul mic si trebuie sa tragi de el in ture ca sa faca fata. |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#7
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
028 a fost pusa pe o groaza de masini...
L 42D - L 42F L 42N - C 37D B/C 37F - B 37H C 37N B/K/L/S 481 B/K/L/S 482 K/L 48E B/K/L 48F B/K/L/S 48H K/L 48M B/C/L 533 B/C/L/S 534 B/C/L 53B B/C 53E B/C/L 53C B/C/L/S 53J |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
zsoltpihe |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 18 July 09 From: MIERCUREA-NIRAJULUI JUD.MURES ![]() |
Deci prin faptul asta se explica,din cauza cutie am "pierderea" aia de putere.
![]() Asi putea pune cutie de r9/11 pe masina mea r19 fara modificari,se potriveste sau trebuie facut modificari? ... clar ca mai bine asi pune un motor original inapoi pe masina de 1.9 D ...sau dece nu una de 1.9 TD,parca acelea au 92 sau 95 HP...dar costa cam mult un motor ![]() Si daca am pompa de injectie de 1.9 pe motorul actual de 1.6 in afara ca imi baga mai multa motorina decat i-ar trebuii ( ca daca asa este mai micsorez debitul sa bage mai putina motorina si teoretic am si rezolvat poblema asta), mai face ceva,adica imi influenteaza functionarea motorului ? |
--------------------
Renault / Renault
r11 GTE Turbo 1.4 Benzina / r19 Chamade Diesel
1986 / 1990
- MS 10 TYC
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Studiaza daca poti transforma motorul intr-unul de 1,9 prin scbimbarea arborelui si pistoanelor(alezare), poate chiulasa etc, in principal, dar sa ramana in acte ca F8M(taxe mici).
This post has been edited by BLUE R 19: 4 Aug 2011, 20:43 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
tynn |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(R19/16v @ 4 Aug 2011, 09:33) ...insa nu in combinatie cu motorul 1.6D (care dealtfel nu a echipat R19), deci nu vad relevanta replicii @blueR19 - ar fi cea mai buna solutie, insa ma tem ca prin alezarea blocului de 1.6 se vor subtia cam tare peretii acestuia. Si ca sa fie posibila aceasta operatiune, ar trebui ca motorul de 1.6 sa aiba aceeasi cursa a pistonului cu cel de 1.9. Trebuie obligatoriu sa ai 2 blocuri motor dezechipate in fata (un 1.6 si un 1.9) si sa le compari pana la cel mai mic detaliu ca sa vezi daca este posibila conversia. |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Alezarea nu subtiaza mult buza, care oricum este foarte groasa(2mm din diametru, deci 1 mm pe raza-un mizilic la blocul ala. Arborele in schimb are cursa mult mai mare (cu 9,5 mm). Trebuie aflat daca are loc in rotatie, la paliere etc, eventual cu mici ajustari, daca deranjeaza baia se rezolva usor. Conteaza si inaltimea blocului. Eu nu m-as mira sa mearga.
Ca studiu de caz: blocurile dacia de 1,4 si 1,6 cu palier marit sunt identice, putandu-se introduce in ele fara modificari arbore si set dupa dorinta. Cel de 1,6 are cursa mai mare dar se compenseaza prin pistoane cu inaltime mai mica fata de 1,4. Cat despre F merita studiata si posibilitatea transformarii benzinarelor in diesel. |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
zsoltpihe |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 18 July 09 From: MIERCUREA-NIRAJULUI JUD.MURES ![]() |
Ms pt raspunsuri
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault / Renault
r11 GTE Turbo 1.4 Benzina / r19 Chamade Diesel
1986 / 1990
- MS 10 TYC
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Ca principiu cu orice 1,9 de pe R 19 si Megane 1 mergi la sigur, si de pe alte modele este la fel dar poate variaza suportii , galeriile.
Totusi gandeste-te la varianta cu transformarea care daca merge este mai ieftina, mai buna, ai taxe mici de 1,6(impozit, asigurare).Tot ai omologat si fotografiat motorul f8m cu admisia de f8q. Daca-l transformi in 1,9 devine 1,9 ![]() |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
zsoltpihe |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 18 July 09 From: MIERCUREA-NIRAJULUI JUD.MURES ![]() |
Ms pt raspunsuri
![]() ![]() Acum asi deschide un alt subiect. ![]() Momentan am frane fata cu discuri pline ... dar asi vrea eu sa-i pun discuri ventilate,acum intrebarea mea ar fii (defapt 2 intrebari principale): - de pe ce model de renault asi mai putea cumpara discuri ventilate in afara de r19? ... de aia intreb pt ca discurile le-asi cumpara de la dezmembrari daca asi gasii in stare f buna,daca nu le-asi lua noi. - si ma intereseaza daca ar trebuii sa schimb si etrierii ? eu ma gandesc ca totusi nu merg etrierii astea cu discuri ventilate,dar poate stiti voi mai bine ![]() |
--------------------
Renault / Renault
r11 GTE Turbo 1.4 Benzina / r19 Chamade Diesel
1986 / 1990
- MS 10 TYC
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
Da, se schimba si etrierul. Discul este mult mai gros.
Cred ca merg cele de Logan. Dar trebuie verificat. |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
zsoltpihe |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 18 July 09 From: MIERCUREA-NIRAJULUI JUD.MURES ![]() |
Ms Alexander ... eu ma gandeam sa iau de pe un renault,r19,clio1,megane1 ... cred ca de pe r19 se potriveste,dar nush de pe clio si megane
![]() Si ar mai trebuii schimbat ceva ? pompa de frana poata sa ramana asta pe care am acum ? |
--------------------
Renault / Renault
r11 GTE Turbo 1.4 Benzina / r19 Chamade Diesel
1986 / 1990
- MS 10 TYC
|
|
tynn |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Pompa de frana nu trebuie schimbata daca pui discuri de acelasi diametru. Insa dupa cum ti s-a spus si mai sus, trebuie sa schimbi si etrierii. Insa parerea mea e ca te complici inutil, oricum motorizarea ta nu are nici pe departe valente sportive ca sa ai nevoie de frane mai performante. Eventual ar merita sa-ti pui pe spate discuri in loc de tamburi si atunci s-ar schimba treaba vizibil.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
zsoltpihe |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 18 July 09 From: MIERCUREA-NIRAJULUI JUD.MURES ![]() |
Disc pe spate ... m-am gandit si eu la varianta aia,defapt vroiam sa imi pun disc ventilat pe fata si dupa aia disc pe spate in loc de tambur.
Insa intrebarea mea ar fii : de pe ce model s-ar potrivii discul ? Eu am facut operatia asta la R11 pe care am avut,pe puntea spate a unui diesel am pus disc(sistem de franare r11 turbo) in loc de tambur,acolo a fost simplu,am desfacut 4 suruburi,am scos sistemul de franare(tamburul)adica tot sistemul de acolo cu rulment cu tot si am pus in locul ei sistemul pe disc. |
--------------------
Renault / Renault
r11 GTE Turbo 1.4 Benzina / r19 Chamade Diesel
1986 / 1990
- MS 10 TYC
|
|
tynn |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
16V -ul a fost echipat cu frane disc spate si imi face impresia ca si celelalte modele care aveau ABS.
Insa daca vrei sa faci transformarea asta, ai nevoie de puntea completa. Si bineinteles furtune etriere, cabluri frana de mana si probabil alte mici chestii. This post has been edited by tynn: 7 Aug 2011, 20:50 |
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
AlexanderCarstoc |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.281 Joined: 22 September 08 From: B u c u r e s t i ![]() |
Poti sa iei doar fuzetele spate cu tot cu conductele de frana de pe un R19 si cablul de frana de mana.
Iar pe fata, tot asa, discurile si etrierele. Daca iei de R19 1.8 16V, sa stii ca nu poti sa pui roti mai mici de 15". De restul nu stiu. |
--------------------
>> Renault-uri
11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<<
Giant Escape M8
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
>> Daca iei de R19 1.8 16V, sa stii ca nu poti sa pui roti mai mici de 15". De restul nu stiu.
Incap de minim 14 |
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
zsoltpihe |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 18 July 09 From: MIERCUREA-NIRAJULUI JUD.MURES ![]() |
Ms mult pt info
![]() |
--------------------
Renault / Renault
r11 GTE Turbo 1.4 Benzina / r19 Chamade Diesel
1986 / 1990
- MS 10 TYC
|
|
zsoltpihe |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 18 July 09 From: MIERCUREA-NIRAJULUI JUD.MURES ![]() |
Salutare tuturor
![]() Am revenit cu niste probleme,defapt una care momentan ma deranjeaza cel mai mult si anume,ieri am vrut sa schimb cd playerul si din greseala sau atins cele doua fire + si - si imediat am auzit o pocnire mica dinspre tabloul de sigurante,nu m-am speriat ma gandeam ca schimb siguranta si gata,dar surpriza toate sigurantele erau bune,le-am verificat pe rand,am verificat tot ce functioneaza cu curent si totul functioneaza,dupa multe cautari ma gandeam sa verific si inchiderea centralizata,adica din telecomanda(pt ca din butonul din interior am incercat si functiona) si surpriza ,nu functioneaza telecomanda,adica nu reactioneaza,dar din butonul din interior functioneaza. Nush cine era priceputul ala care o legat cd playerul pe sistemul inchiderii,dar acum nu mai mere.Dar asi mai mentiona si faptul ca nici plafoniera nu functioneaza si totusi siguranta de acolo ii buna,nush are vreo legatura ![]() Acum nush ce sa ii fac,are vreo siguranta ascunsa pe undeva sistemul inchiderii,adica mai exact partea cu telecomanda ca aia nu mere,sau vreun releu so fii dus ? ![]() ![]() Va rog ff mult sa ma ajutati,cu poze daca aveti vreo banuiala,cu explicatii ceva unde sa caut defectiunea ... habar nu am ce so intamplat acolo ![]() Ms anticipat si o zii buna va doresc tuturor ! 3 Oct 2011, 16:04: Nimeni nimic ? ![]() This post has been edited by zsoltpihe: 3 Oct 2011, 15:04 |
--------------------
Renault / Renault
r11 GTE Turbo 1.4 Benzina / r19 Chamade Diesel
1986 / 1990
- MS 10 TYC
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Ce pot eu sa iti spun este ca mie nu imi mergea telecomanda, dupa ce am tras fire de la butonul din bord la plafoniera(unele lungi pe sub bord si mascate pe langa parbriz) a functionat fara probleme. Nu am investigat problema sa aflu cauza.
|
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
zsoltpihe |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 18 July 09 From: MIERCUREA-NIRAJULUI JUD.MURES ![]() |
Ms BLUE R 19 ... dar nu pot sa cred ca nu stie nimeni unde sunt amplasate sigurantele si sau releele sistemului inchiderii,mai exact a telecomenzii
![]() |
--------------------
Renault / Renault
r11 GTE Turbo 1.4 Benzina / r19 Chamade Diesel
1986 / 1990
- MS 10 TYC
|
|
zsoltpihe |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 18 July 09 From: MIERCUREA-NIRAJULUI JUD.MURES ![]() |
Problema rezolvata
![]() Insa au aparut alte probleme grave ![]() - Mi-sa dus pompa de frana,am pus alta,dar nu am reusit sa fac frane bune pe ea,oricat am aerisit sistemul nu se intarea pedala si nu frana asa cum trebuia,defapt abia frana un pic,daca trebuia sa franez brusc nu aveam nicio sansa sa ma opresc,am pus alta pompa si tot asa face(cei drept din dezmembari am luat pompele,ultima pompa era scoasa de pe un r19 recent adus si era bun pe masina aia,nu inteleg care ar fii problema ![]() - Alta problema ![]() - Si cea mai grava problema,a inceput sa picure pompa de injectie ![]() Acum nu stiu din ce cauza nu imi porneste,nu stiu ce i-sa intamplat brusc de dimineata pana seara,o fii din cauza pierderii motorinei din pompa(am auzit de la cineva ca fii din cauza asta) sau so fii dus bujiile...dar asa dintr-o data ... Bujiile inca nu le-am verificat,dar cand am cumparat masina proprietarul mi-a zis ca nu demult au fost schimbate bujiile,adica 3 bujii noi de marca bosh au fost puse (numai 3 ca al 4lea era buna si nu l-a mai schimbat),ceea ce se si simtea,la fiecare pornire dimineata cand era mai fric parca pornea in 3 pistoane timp de cateva secunde,pana ce se incalzea si al 4lea. Ce ziceti in legatura cu problemele astea,stiti ceva explicatii,orice ? ![]() |
--------------------
Renault / Renault
r11 GTE Turbo 1.4 Benzina / r19 Chamade Diesel
1986 / 1990
- MS 10 TYC
|
|
zsoltpihe |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 18 July 09 From: MIERCUREA-NIRAJULUI JUD.MURES ![]() |
Scurgerea lichidului de racire rezolvata.
Scurgerea pompei de injectie si pornire grea rezolvata. Acum ma bate gandul sa ii pun o alta cutie,am vorbit cu cineva (mecanic) si mi-a zis ca ar trebuii sa caut o cutie pt motorul asta,o cutie de fuga,ca sa imi consume cat mai putin in afara.Cu cutia asta nu mere bine,adica ca sa ma duc de ex. cu 80km/h am rot/min peste 2000... la 100km/h este aproape pe 3000rot/min...nu e bine asa,merge prea turat parerea mea,in afara imi consuma mai mult ca in oras ![]() Stiti cumva care este cutia ceea mai de fuga,care au fost puse pe motorul asta de 1.6 f8m care am eu pe masina(care de fabrica au fost puse pe r9/11,rapid,r5) ?? ![]() |
--------------------
Renault / Renault
r11 GTE Turbo 1.4 Benzina / r19 Chamade Diesel
1986 / 1990
- MS 10 TYC
|
|
tynn |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.222 Joined: 3 August 05 From: Constanta ![]() |
Tie in niciun caz nu iti trebuie cutie de fuga, asta ai tu pe masina acum. Iti trebuie o cutie lunga, cu raporturi de demultiplicare mai mari.
|
--------------------
Dacia
Logan
1.4 MPI 2008 Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
|
|
Horyca |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 8 September 09 From: Cluj-Napoca ![]() |
Daca este cutia originala si nu iti face probleme las-o asa cum ii nu pune alta, banuiesc ca au facut ei niste calcule cand au montat aceasta cutie... eu unul nu cred ca o sa reusesti sa scazi consumul schimband cutia. pui o cutie mai "lunga", motorul nu o sa mai fie asa turat dar o sa fie mai fortat iar prin oras cred ca o sa consume chiar mai mult, mai pierzi si din putere...
plus de asta daca cutia iti merge bine dece sa risti sa iti ei o cutie mai putin buna, nu vad rostul, parerea mea este ca daca te gadesti puntin gasesti cel putin alte 10 lucruri mult mai urgente de schimbat pe masina ta... ![]() |
--------------------
Renault
19 Chamade I
1991 Renault 19 Chamade (model 1) 1721 cm3,54 kw, F3NL740, L53B, an 1991.
|
|
zsoltpihe |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 18 July 09 From: MIERCUREA-NIRAJULUI JUD.MURES ![]() |
Ms pt raspunsuri .... da este cutia ei originala si da ai dreptatein ceea ce ai zis.
Acum insa s-a schimbat situatia,nu ma mai ocup cu cutia,ieri am fost la fostul proprietar in BN pt ceva acte si m-am inteles cumva cu el,mi-a dat motorul original al masinii,cel de 1.9 F8Q,dar inca nush ce are,asa mi-a zis ca are fisura la 2 supape,sper ca nu are multe probleme si daca reusesc sa readuc la viata motorul ala pun inapoi pe masina,numai ca trebuie desfacut sa vedem in ce stare este,multi km sigur nu are motorul,masina acum are 232000km,dar de aproape 8 ani mere cu motorul de 1.6 F8M. Vom vedea,cand o sa fie ceva banuti in plus desfacem si vedem,pana atunci mere tot asa ca pana acum. This post has been edited by zsoltpihe: 14 Dec 2011, 21:42 |
--------------------
Renault / Renault
r11 GTE Turbo 1.4 Benzina / r19 Chamade Diesel
1986 / 1990
- MS 10 TYC
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 10:16 |