Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme cu apa - dispare din vasul de expansiune

jon
post 16 Jul 2011, 13:28
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 4 March 08




buna ziua!din nou am probleme cu renaultul meu diesel si implicit am nevoie de sfatul vostru.
problema este ca imi dispare apa din vasul de expansiune 50-80 grame cam la 100km si nu pot sa imi dau seama pe unde dispare sau catre ce sa imi indrept atentia.pe teava nu o scoate in ulei nu o baga iar pe la furtune sau radiator nu se vede nimic(la cele care sunt in fata si se vad usor ca in spatele motorului nu stiu daca mai sunt furtune de apa).intii am suspectat garnitura de chiuloasa dar dar nu cred ca este ea pt ca nu baga apa in ulei iar fum nu scoate decat daca o turez puternic si atunci scoate fum negru,funingine nu aburi sau altceva(motor 1,9 diesel).pe langa asta cred ca se incinge destul de tare si anume in afara porneste termocupla de vreo 5 ori intr-o suta de km iar in oras sta mai mult pornita .va rog sa ma ajutati mai ales cei care au diesel macar sa aflu cate grade sunt acolo unde porneste termocupla ca poate ma sperii degeaba si cum porneste la voi unde va indica in bord.pentru asta atasez o poza facuta chiar atunci cand porneste termocupla.termocupla am fiert-o intr-o cana de apa si a inceput sa deschida la 87 de grade si vreau sa va spun ca de frica sa nu ard garnitura am dat si termostatul jos sa isi faca racirea mai bine dar tot degaba aceeasi poveste.cei care au diesel va rog sa ma ajutati sa scap de problema asta!


Attached thumbnail(s)
termocupla.jpg ( Size: 970.63k ) Number of downloads: 1427


--------------------
renault , 19, 1992,diesel motor fq8 1,9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 16 Jul 2011, 14:39
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Nu mai stiu la cat porneste ventilatorul radiatorului, dar scrie toate infoarmatiile pe sonda-termocupla, care se afla pe radiator.

Termostatul este ok, scrie pe el. De regula pentru diesel descid de la 87-89 grade celsius.

Ce culoare are lichidul de racire? Daca incepe sa capete culoare rosiatica, inseamna ca scapa compresie in sistemul de racire.
Am patit asa la diesel... scapa compresie in sistemul de racire, cresteau presiunea si temperatura, iar lichidul de recire se pierdea prin supapa dopului de la capacul vasului de expansiune, sub forma de abur.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon
post 17 Jul 2011, 00:27
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 4 March 08




lichidul de racire pare albastrui cum este antigelul dar asta in vas si am mai completat dar maine o sa scot putina apa din radiator sa vad cum este.termocupla intradevar incepe sa deschida la 87 de grade (am fiert-o eu si am masurat temperatura apei)dar de ce sta mai tot timpul pornita?in trei minute dupa ce pornesc incepe si termocupla iar in afara, mai ales pe drum drept, nu cred ca ar trebui sa porneasca deloc iar la mine aproximativ din 15 in 15 min porneste fie ca e noapta(e mai racoare) sau ploua .cineva cu diesel sa imi spuna la el daca porneste in afara termocupla si cat de des

This post has been edited by jon: 17 Jul 2011, 10:44


--------------------
renault , 19, 1992,diesel motor fq8 1,9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 17 Jul 2011, 11:13
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




In afara, nu trebuie sa porneasca, fie ca este diesel fie ca este benzina. Din poza postata de tine, temperatura este sub cea de lucru. Temperatura de fuctioanre este mult mai sus. Termostatul sau sonda-termoculpla deschide la 87?

Ventilatorul radiator trebuie sa porneasca la 92 grade celsius si sa se opreasca la 82. Asa trebuie sa lucreze sonda cu termocuplaj.

Termostatul incepe deschiderea la 87.



--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon
post 17 Jul 2011, 19:27
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 4 March 08




am verificat apa si nu este rosie.termocupla am probat-o eu si deschide la 87 de grade.termostatul deocamdata e dat jos ca sa isi faca racirea mai bine.tipul de la care am luat masina mi-a zis atunci ca daca imi trece cu 2 liniute peste jumatate (acolo unde este acul in poza)imi arde garnitura de chiuluasa ca asa a patit el din cauza asta nu stiu care e temperatura normala de lucru si unde ar trebui sa porneasca termocupla deasta atept rapuns de la cineva cu diesel sa imi zica unde ii porneste lui,cum indica in bord ca poate imi fac griji degeaba ,poate am gresit cu ceva cand am fiert termocupla(cu toate ca 87 de grade scria si pe ea)si poate m-am inselat si porneste mai devreme de 87 .si pe langa asta unde se duce apa?mai sunt furtune de apa in spatele motorului pe care nu le vad?


--------------------
renault , 19, 1992,diesel motor fq8 1,9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kristi79
post 18 Jul 2011, 22:24
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 11 September 09
From: buzau




In mod normal termocupla trebuie sa cupleze la o temperatura mai mare decat cea de deschidere a termostatului,la tine este invers si nu este bine, deoarece in momentul cand deschide termostatul pleaca si electroventilatorul,iar acesta ar trebui sa plece cam la 5 grade dupa ce deschide termostatul.Disparitia apei pote fi cauzata si de radiator spart,asa am patit eu,nu se observa decat atunci cand declansa termostatul si iesea putin abur din el,pana sa spart de tot!Remediu-inlocuire,nu incerca substante de astupat!


--------------------
renault 19 - bz05vnu 1994,1721cc,54kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon
post 19 Jul 2011, 09:25
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 4 March 08




termostatul nu mai este de loc ca l-am dat jos de frica sa nu prajesc garnitura iar radiatorul la ochi nu se vede sa curga .o sa incerc sa fac rost de alt radiator dar pana atunci lamuritima cu temperatura apei.deci nu am termostat ,termocupla porneste la 87 de grade ,cand merg in oras sta mai mult pornita iar in afara din 15 in 15 min.E BINE ? sa imi fac griji sau nu?cei cu diesel la voi cum este?
ce temperatura credeti ca are apa in poza aia?


--------------------
renault , 19, 1992,diesel motor fq8 1,9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 19 Jul 2011, 13:35
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Termocupla sau mai corect spus termocontactul de pe radiator trebuie sa comande elctroventilatorul doar cand stai mult pe loc sau mergi cu viteza mica, in niciun caz la drum lung nu e normal sa-ti declanseze. La viteza, fluxul de aer care raceste radiatorul este mut mai mare decat cel produs de electroventilator. E foarte posibil sa ai radiatorul infundat sau vreun furtun de racire. Schimba in prima faza radiatorul si vezi daca se schimba ceva.
Daca acul din bord iti indica corect, in poza ai cam 75-80 grC.


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon
post 20 Jul 2011, 15:22
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 4 March 08




asa cred si eu ca ar fi normal tynn sa nu porneasca in afara deloc .radiatorul l-am mai schimbat odata dar prin febroarie cred, oricum era mai racoare afara(tot din cauza ca pornea des termocupla )si am crezut ca s-a rezolvat problema atunci dar cand au venit caldurile a revenit si problema cu bonus pierderi de apa inexplicabile.tu ai diesel?cum pot sa verific furtunele ?trebuie sa le dau jos sau se pot verifica pe masina?la care se acord o atentie sporita?


--------------------
renault , 19, 1992,diesel motor fq8 1,9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 20 Jul 2011, 15:50
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.639
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




Mocheta ai verificat-o(sa nu fie uda)? S-ar putea sa piarda pe la radiatorul de caldura(sau furtunele lui)... verifica si in interior la aeroterma.

This post has been edited by sorin1983: 20 Jul 2011, 15:50


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
"Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 20 Jul 2011, 16:15
Post #11


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




E foarte posibil sa nu mai functioneze supapa din capacul vasului de expansiune, sau sa pierzi pe la un dop anti-inghet.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon
post 20 Jul 2011, 19:34
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 4 March 08




mocheta in interior nu am verificat-o dar maine o sa ma uit,dopul la borcan l-am schimbat ca cel care il aveam eu fasaia cand era motorul cald sau cand apasam pe furtun iar eu am concluzionat ca nu mai e bun .e drept ca cel care il am acum e de la dezmembrari dar pare in regula nu pare sa dea apa sau sa fasaie etc.dar ce sunt dopurile alea antiinghet si unde sunt situate ca nu stiu ce sa verific .!

This post has been edited by jon: 20 Jul 2011, 19:38


--------------------
renault , 19, 1992,diesel motor fq8 1,9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon
post 22 Jul 2011, 14:45
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 4 March 08




am verificat mocheta nu e uda.dati-mi detalii despre dopurile alea antiinghet ca nu stiu unde sa caut.


--------------------
renault , 19, 1992,diesel motor fq8 1,9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 22 Jul 2011, 14:48
Post #14


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Sunt pe bloc, din loc in loc, nu stiu sa-ti spun pe de rost pe unde sunt.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 22 Jul 2011, 20:37
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Acele dopuri nu sunt anti-inghet, acelea sunt dopuri care acopera orificii tehnice.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon
post 23 Jul 2011, 15:02
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 4 March 08




multumesc baieti!o sa caut dopurile alea sa vad daca imi dau seama unde sunt si sper sa fie de acolo ca sa rezolv odata problema.poate prinde aer pe acolo si din cauza asta porneste termocupla asa des.va tin la curent!


--------------------
renault , 19, 1992,diesel motor fq8 1,9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 23 Jul 2011, 20:02
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Daca ai aer in instalatie, in radiator, nu porneste. La fel ca atunci cand nu ai apa suficienta si temperatura indicata este mica, dar motorul este foarte incins.

De unde esti? Unde locuesti?


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon
post 23 Jul 2011, 22:30
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 4 March 08




sunt din craiova.am tras concluzia asta pt ca la dacii daca nu era aerisita bine se incingea motorul mai rau ca de obicei.oricum o sa caut dopurile alea sa vad daca le gasesc


--------------------
renault , 19, 1992,diesel motor fq8 1,9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 23 Jul 2011, 22:47
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Pe 13 august sunt in Craiova. Daca nu reusesti pana atunci, iti dau o mana de ajutor.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon
post 24 Jul 2011, 08:54
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 4 March 08




ok. multumesc mult!sper sa rezolv pana atunci dar daca nu tinem legatura.

24 Jul 2011, 17:31:
pe bloc nu am gasit nimic adica semne ca ar curge pe undeva pe la vreun dop din ala(sper ca m-am uitat unde trebuie).o sa mai caut si va tin la curent!

This post has been edited by jon: 24 Jul 2011, 17:31


--------------------
renault , 19, 1992,diesel motor fq8 1,9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 26 Jul 2011, 12:43
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




Dopurile alea sunt pe partea cu galeria de admisie evacuare ,alea le vezi numa pe sub masina ,mi se pare ca is 3 chiar sub saxsafon


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA - bh 10 twa 2004 1994
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon
post 26 Jul 2011, 13:18
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 4 March 08




vladut88 multumesc pt informatie o sa verific acolo ca eu nu m-am uitat decat in fata acolo am crezut ca sunt.o sa revin sa va spun ce am rezolvat!


--------------------
renault , 19, 1992,diesel motor fq8 1,9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 26 Jul 2011, 14:35
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




eu am acest motor care il ai tu pe un aro 10 ,mie imi pierdea la stutu de sus deasupra la sonda de temperatura de pe chiulasa si ajungea pe electromotor ,am rezolvat acolo prin strangerea tuturor colierelor ,apoi imi pierdea langa filtru de ulei ,e un stut care la mine e infundat din fabrica cu un furtun si cu un dop ( din fabrica adica la aro campu lung ) ,la tine poate nu e infundat ,verifica toate colierele eu dupa ce am verificat tot ce e colier nu am mai avut treaba


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA - bh 10 twa 2004 1994
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon
post 26 Jul 2011, 20:16
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 4 March 08




multumesc pentru sfat!maine seara cand vin de la serviciu o sa verific toate colierele .daca ai acelasi motor ai putea te rog sa imi spui si mie cam la ce temperatura sta apa cand mergi in afara ?


--------------------
renault , 19, 1992,diesel motor fq8 1,9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 26 Jul 2011, 21:04
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




acuma exact ca si la renault 19 nu va sta apa ,masina e mult mai grea ,are forma aerodinamica de caramida ,radiatoru e de golf 2 ,si are 2 electroventilatoare (nu stiu provenienta exacta) termostat am de 82 si termocupla e de 83 /68 porneste si in timpu mersului dar mai rar ,si mai si obtureaza ventilatoarele fluxu de aer ca is montate in fata radiatorului si stopeaza destul de mult

Apa sta cam la 80 85 de grade mai mult de atat nu mia urcat

This post has been edited by vladut88: 26 Jul 2011, 21:07


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA - bh 10 twa 2004 1994
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
enache sorin
post 27 Jul 2011, 20:55
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 242
Joined: 27 November 09




SALUT! TOTUSI S AR PUTEA SA FIE GARNITURA DE CHIULOASA, I TI DA APA PE EVACUARE SI SE EVAPORA PANA LA FINAL!!!


--------------------
renault 25 baccara 1991
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon
post 2 Aug 2011, 12:54
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 4 March 08




salut!am reusit in final sa verific colierele si sa ma uit in spate la dopurile alea dar degeaba.problema persista.o sa risc si o sa plec cu ea asa cum la mare si poate scoate cap pe undeva sa stiu ce sa schimb.oricum o sa va tin la curent daca mai descopar ceva intre timp.


--------------------
renault , 19, 1992,diesel motor fq8 1,9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon
post 23 Aug 2011, 22:38
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 4 March 08




salut baieti !am reusit sa ma intorc cu masina dupa 1500 de km inca pe roti biggrin.gif dar asta nu e neaaparat un lucru bun fiindca problema persista si chiar s-a inrautatit.pe drum inapoi tot drumul a stat acul la jumatatea gradatiilor si termocupla aproape nonstop pornita cu toate ca nu am termostat si am tinut caldura deschisa sa o ajut sa isi faca racirea mai bine(m-am copt ca o gogoasa).deci asta nu il consider un lucru bun si am decis sa cumpar un radiator nou sa vad diferenta.sper ca nu gresesc si dau banii degeaba(este vreo 600 de lei) asa ca daca aveti alte ideii as fi recunoscator.aaa!am observat ca pe blocul motor chiar sub termostat este un dop ,anti-inghet'(cred asta fiindca seamana cu cele din 3 din spate)care este umed dar nu stiu daca este apa sau ulei pt ca este motorul murdar dar o sa il spal sa imi dau seama ce se pierde pe acolo .problema este de unde fac rost de dop ,cat costa si cum il schimb ca nu am nici o idee.astept parerile voastre cateva zile apoi o sa fac comanda de radiator.


--------------------
renault , 19, 1992,diesel motor fq8 1,9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon
post 26 Aug 2011, 17:07
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 4 March 08




salut baieti!astazi am schimbat radiatorul cu unul nou de aluminiu(580 lei)si am observat ca o parte din apa o pierdeam pe la termocupla era uda in partea de jos dar si pe la dopul de sub termostat pe care nu stiu cum sa il schimb deocamdata insa partea cu incalzitul prea tare inca nu s-a rezolvat si chiar nu mai am nici o idee inafara de termocupla(o suspectez m-a pacalit cumva cand am probat-o si ca porneste prea devreme si cum indica in poza sa fie o temperatura de vreo 70 de grade).va rog frumos sa va dati cu parerea mai ales cei cu diesel si avand in vedere ca nu este nici o inbunatatire cu noul radiator inseamna ca si cel vechi este bun deci o sal vand sa mai recuperez din paguba.cei interesati sa imi lase pm


--------------------
renault , 19, 1992,diesel motor fq8 1,9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon
post 31 Aug 2011, 14:13
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 4 March 08




ma ajuta si pe mine cineva?cum scot dopul ala din blocul motor?haideti baieti va rog frumos!


--------------------
renault , 19, 1992,diesel motor fq8 1,9
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 23:01
Dacia