Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Temperatura lichid racire

babanu_ralu
post 16 Jun 2011, 17:52
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 22 May 07




Salutare @ll. Ma chinuie o intrebare de mult timp, am tot cautat topicuri pe aceasta tema dar nu prea am gasit ce ma interesa. Din cate cunosc eu, temperatura optima de functionare a unui motor diesel este de 87 grade C. La temperatura asta a lichidului de racire, implicit a motorului, consumul este optim, noxele minime, uzura minima. Problema este ca la megane I ceasul care indica temperatura apei este doar gradat cu liniute, nu este marcata temperatura de 90 de grade la care normal motorul ar trebui sa functioneze. Interbarea mea este : voua unde va sta acul la indicatorul temperaturii lichid racire motor? Mie imi sta tot timpul undeva sub gradatia de jumatate.(acolo am presupus eu ca este 90 grade)


--------------------
Merceds Benz E class 2006 - gl 07 zrb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jubyl3r
post 16 Jun 2011, 18:10
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




Fix pe linia a-3-a trebuie sa stea, si eu ma confrunt cu problema asta si de 1 saptamana incerc sa ii gasesc rezolvare.

Am schimbat termostat + antigel 6 l, acum urmeaza cand adun ceva bani sa schimb si sonda temperatura bord si o sa vedem daca gasesc rezolvare.

This post has been edited by jubyl3r: 16 Jun 2011, 18:10


--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
babanu_ralu
post 16 Jun 2011, 18:18
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 22 May 07




QUOTE(jubyl3r @ 16 Jun 2011, 18:10)
Fix pe linia a-3-a trebuie sa stea, si eu ma confrunt cu problema asta si de 1 saptamana incerc sa ii gasesc rezolvare.

Am schimbat termostat + antigel 6 l, acum urmeaza cand adun ceva bani sa schimb si sonda temperatura bord si o sa vedem daca gasesc rezolvare.
*


Banuiesc ca a treia de sus. Cat te-a costat termostatul ?


--------------------
Merceds Benz E class 2006 - gl 07 zrb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MirceaVio
post 17 Jun 2011, 10:06
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 418
Joined: 15 October 08
From: Oradea




Mie imi sta acul, cand e cald motorul, putin deasupra de linia a 3-a. Unde am aratat pe poza.

This post has been edited by MirceaVio: 17 Jun 2011, 10:06

Attached thumbnail(s)
Bord.jpg ( Size: 33.4k ) Number of downloads: 1934


--------------------
Renault Megane 1.6e Classic/Megane 2.2 1.6, 16v Dynamique - 1998 / 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 17 Jun 2011, 10:11
Post #5


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.331
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




La mine este asa:



Attached thumbnail(s)
ABCD0003.jpg ( Size: 485.17k ) Number of downloads: 2201


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jubyl3r
post 17 Jun 2011, 10:20
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




@babanu_ralu, da a 3 de sus acolo unde a aratat userul @MirceaVio.

Pe termostat am dat 50 de la Gates (crek m-am tepuit putin si acum stau si ma gandesc sa nu fie cu buba direct din fabrica si deaia sa nu imi stea acul cum trebuie). Oricum schimb si sonda temperatura bord si daca tot face e clar... m-am tepuit cu termostat :|, iar demontat, antigel (pfff).


--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaolin_taval
post 17 Jun 2011, 10:21
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 139
Joined: 27 February 08
From: bucuresti




Si la mine sta ca la cj98czh iar la drum in afara orasului scate cu 1 linie si ceva


--------------------
renault megane 2002 break - OT-87-RMY
1.6 16v 79kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
babanu_ralu
post 17 Jun 2011, 15:42
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 22 May 07




QUOTE(shaolin_taval @ 17 Jun 2011, 10:21)
Si la mine sta ca la cj98czh iar la drum in afara orasului scate cu 1 linie si ceva
*


Cred ca asa trebuie sa stea, la jumatatea indicatorului, insa nu trebuie sa coboare nicio liniuta indiferent de temperatura exterioara sau drumul pe care mergi. Parerea mea este ca acel termostat care nu tine apa in jurul valorii de 90 grade +/- 3 grade inseamna ca nu functioneaza corect si de aici consum de combustibil crescut cu aprox 1 litru (daca motorul merge rece) , de asemeni noxe mai mari si respectiv uzura prematura a motorului. Recomand calduros sa schimbati termostatul! Eu asa am facut la masina mea, urmeaza sa-i fac si meganului sotiei wink.gif . Problema este ca , din ce am vazut eu, un termostat bun este aprox 350 ron..hmm cam scump daca stau sa ma gandesc ca cel de mercedes a costat cam tot atat(pe original).

This post has been edited by babanu_ralu: 17 Jun 2011, 15:45


--------------------
Merceds Benz E class 2006 - gl 07 zrb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 17 Jun 2011, 15:59
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Esti sigur ca 350 ron si nu 35 ron ?

Iata cum am schimbat eu 5-6 termostate degeaba...Nici acum nu sunt f multumit...Oscileaza acul intre linia unde trebuie sa stea si cea imediat inferioara.
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=193246&hl=


Aveti grija la termostate...sunt numai facaturi.

This post has been edited by jas2: 17 Jun 2011, 15:59


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jubyl3r
post 17 Jun 2011, 16:02
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




eh o fi 350 dar ma indoiesc ca toti au bani sa bage pe un termostat 3 foi jumate :|. Eu o sa schimb si sonda temperatura si o sa ii pun si capacul la vasul de expansiune cand ajunge de la userul aseldmi si daca face la fel la drum intins( adik la relanti pe loc sta la jumate fix la drum intins scade sub jumate cu o linie) o sa schimb cand am bani din nou termostatul... dar o sa caut ceva mai bunicel Behr sau Whaler.


Astea de logan Vernet sau cum le-or zice nu sunt bune?


--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 17 Jun 2011, 16:12
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Atentie La Vernet...sunt fake-uri,nu sunt originale.

Dupa cum spui,cumpara ceva de calitate si nu mai ai probleme.

Tu ai mers fara capac ?

Din experienta recomand capacele cu maro nu cele cu albastru.

This post has been edited by jas2: 17 Jun 2011, 16:13


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jubyl3r
post 17 Jun 2011, 16:17
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




nu am mers fara capac, dar am unul care scapa(fasaie) aer. Ma gandeam sa iau unul de logan, dar am gasit la userul mai sus mentionat si a spus ca imi trimite unul de megane 1 biggrin.gif.


Pai si unul bun ce marca ar avea...si eventual un pret ?

This post has been edited by jubyl3r: 17 Jun 2011, 16:17


--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 17 Jun 2011, 16:35
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Nu exista de Logan sau Megane...este la fel...si la Solentza si Supernova...la fel.
Este vreo 15 lei un capac...

Si ce daca sasaie ? E normal...Asa isi pastreaza o anumita presiune...mai da pe la supapa...

Si al meu sasaie.


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jubyl3r
post 17 Jun 2011, 16:39
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




pai e curios ca cel original maroniu cu alb nu fasaia. De super nova am luat de la cineva in proba si nu se potriveste (ochiometric arata la fel dar la filet e alta
poveste, eu am incercat sa il pun si nu merge, nu reusesc sa il infiletez)

L.E Si pana la urma ai rezolvat prin schimb de termostat? Am citit postul tau cu probleme!

This post has been edited by jubyl3r: 17 Jun 2011, 16:40


--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 17 Jun 2011, 17:59
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




Am pus unul pe care am dat 70 lei dar nu mai stiu firma...Nu sunt asa multumit pentru ca nu est ca inainte...Oscileaza pana la o linie sub fata de linia de mijloc unde ar trebui sa stea punct.Mai lucrez la asta...Cineva mi-a spus ca nu este bine calibrat,deschide greu si inchide la fel.Ar trebui sa fie mai rapid...


This post has been edited by cj98czh: 24 Jun 2011, 22:22


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jubyl3r
post 17 Jun 2011, 18:10
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




nasol ca s-a inchis, sunt sigur ca multi au nevoie de explicatii :| printre care si eu sad.gif(


--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
babanu_ralu
post 17 Jun 2011, 20:23
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 22 May 07




Nu cred ca s-a inchis topicul. Imi dau seama ca foarte multa lume nu da importanta acestui fapt. Motorul este calculat dpdv mecanic sa lucreze la temperaturi intre 87-97 grade celsius. Orice abatere de la aceste valori insemana iesirea din norme. Deci impilicit uzura in exces. ESTE ABSOLUT O TAMPENIE SA CREZI CA ESTE O CHESTIE MINORA CARE NU TE AFECTEAZA. Numai ganditi-va la noxe eliminate si nu in ultimul rand la consum ..care arde buzunarul. Un extra consum de 0,7 litri/100km inseamna la 1000km 7 litri x 5,25= 36,75 lei. Pentru un diesel care face minim 20.000km anual inseamna 735 lei...exact cat asigurarea RCA si impozit anual la un loc..think about it!!!!

This post has been edited by babanu_ralu: 17 Jun 2011, 20:50


--------------------
Merceds Benz E class 2006 - gl 07 zrb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
babanu_ralu
post 24 Jun 2011, 20:52
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 22 May 07




Eu unul nu m-am lamurit ce fel de termostat ar trebui sa iau. Ce producator livreaza piesele(n.r. termostatele) firmei renault. Mai concret..la mercedes behr face termostatele..la renault le face....???

This post has been edited by cj98czh: 24 Jun 2011, 22:23


--------------------
Merceds Benz E class 2006 - gl 07 zrb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 24 Jun 2011, 22:22
Post #19


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.331
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Jas eu zic sa te linistesti si sa nu-ti porti razboiul pe unde apuci ... cel putin la mine pe sectiune nu ai nici o sansa .... aaa ba da ... ai una daca continui tot asa ... te las pe tine sa ghicesti care .... eu unul m-am saturat "fineturile" tale ...

Si inca ceva ... topicurile nu sunt ale tale ... si nici informatia acestui forum ... scrii pentru ca asa vrei nu pt. ca te obliga cineva ... si o faci respectand un regulament .... si din cate imi aduc aminte acel topic la care tot faci referire a fost inchis tocmai pentru unele din posturile tale ... motiv cu care ai luat si o scurta vacanta ... sau ma insel? nu cauta vina altora ... uita-te la tine prima data ....

Si de acum inainte dor ON Topic va rog!

This post has been edited by cj98czh: 24 Jun 2011, 22:26


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jubyl3r
post 24 Jun 2011, 23:12
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




@babanu_ralu, eu zic ca Dauphinoise Thomson France acum nu sunt 100% sigur, dar eu deasta caut acum ca sa il schimb cu Gates-ul luat de aproximativ o luna si la care imi sta acul sub linia de ora 9. Daca gaseste careva pe undeva Dauphinoise Thomson France 89 grade C original sa ma anunte si pe mine.

Am mai auzit ca si Calorstat iar fac pentru Dacia/Renault precum si Vernet... dar de lamurit ne poate lamuri doar o persoana de la Renault, sau cine stie exact cu ce se mananca asta.


--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
babanu_ralu
post 26 Jun 2011, 20:57
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 22 May 07




@cj98czh :
Daca tot iti place sa editezi toate topicurile..de ce nu le si scrii tu pe toate? Scriu pe forumuri de mai multi ani, dar moderator mai zelos ca tine nu am intalnit.
Anyway, daca chiar le stii pe toate, unde as putea gasi termostat original ptr megane I 1,9dci?


--------------------
Merceds Benz E class 2006 - gl 07 zrb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_viteza
post 4 Jul 2011, 08:51
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 3 July 11




Cred ca asa trebuie sa stea, la jumatatea indicatorului, insa nu trebuie sa coboare nicio liniuta indiferent de temperatura exterioara sau drumul pe care mergi. Parerea mea este ca acel termostat care nu tine apa in jurul valorii de 90 grade +/- 3 grade inseamna ca nu functioneaza

ACEASTA AFIRMATIE ESTE FACUTA DE UN ALT MEMBRU. NU VREAU SA IL CONTRAZIC , DAR ...

Iata ce spune cartea pt Megane 1:

Coolant temperature indicator : In normal use , the needle should be below zone ''4a'' .Under severe conditions , the needle may enter this area but this is not serios unless the warning light illuminates .

Adica :Indicator temperatura lichid de racire : În condiții normale de utilizare, acul trebuie să fie sub zona''4a'';În condiții severe, acul poate intra în aceasta zona, dar nu este nimic serios cu exceptia cazului cand se aprinde si lumina de avertizare ( lumina de avertizare este un beculet rosu din bord pe care scrie '' stop '' , se aprinde cand pui contactul , se stinge dupa ce porneste motorul si se afla deasupra beculetului care se aprinde cand tragi frana de mana )

Zona ''4a'' la care se face referire Fotografie0048.jpg ( Size: 437.87k ) Number of downloads: 1907
Fotografie0055.jpg ( Size: 527.6k ) Number of downloads: 1609


Acul poate sa urce 2 liniute mai sus de jumatate , sau poate chiar sa treaca de ele , daca nu se aprinde becul rosu ,e ok .(totusi nu fortati nota , daca acul se incapataneaza sa treaca si de a 2-a liniuta peste jumatate , porniti aerul conditionat , in acel moment electroventilatorul va porni si va scadea temperatura motorului , verificat de mine !)






Asa ca lasati termostatele si sondele de temperatura in pace , nu au nimic - parerea mea


Asa cum indica acul in imaginea urmatoare motorul are exact 87 grade , temperatura masurata cu ocazia efectuarii ITP-ului.

062011112459.jpg ( Size: 378.95k ) Number of downloads: 1613





Daca la drum lung , sa mai fie si iarna , scade la prima liniuta sub jumatate , si in loc de 87 are 85 de grade .... eu zic ca nu are nimic , ganditiva la ce au patit aia care au zburat cu naveta Challenger sau cu Columbia ... alea erau navete spatiale si aveau tehnologie ''by NASA '' ! Probleme a avut ala cu Audi R8 cand i-a luat foc pe autostrada , iata ca la marci de renume se intampla lucruri mult mai grave.

Eu ma confrunt cu altceva : cand plec la drum lung sonda de benzina sta la jumatate , cu cat merg mai mult cu atat scade mai mult, dupa vreo cateva sute de km , se apropie de ultimele 2 liniute , ca sa-mi indice din nou jumatate ,trebuie sa platesc de fiecare data 100 ron, asta problema sad.gif Va salut , cu respect ...

This post has been edited by dan_viteza: 4 Jul 2011, 10:52


--------------------
renault megane 2002 classic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
babanu_ralu
post 5 Jul 2011, 20:10
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 22 May 07




Multumesc mult pentru post. In sfarsit relatii complete si la obiect. biggrin.gif


--------------------
Merceds Benz E class 2006 - gl 07 zrb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jubyl3r
post 5 Jul 2011, 20:19
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




@dan_viteza, multumesc si eu pentru postul complet. Trecand la problema ta...s-ar putea sa ai un contact imperfect la mufa de sub bancheta spate(acolo unde se afla capacul de la pompa de benzina) sau un contact imperfect in bord.


--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jas2
post 5 Jul 2011, 22:07
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.382
Joined: 4 December 09
From: BUCURESTI




jubyl3r

Era o ironie a omului...E "suparat " ca trebuie sa alimenteze...ca noi toti de altfel de cand cu preturile astea... biggrin.gif


--------------------
Renault Megane 2.2 06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jubyl3r
post 6 Jul 2011, 12:28
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




biggrin.gif oboseala isi spune cuvantul...nu citisem atent smile.gif

offtopic

Am o mica intrebare: E normal ca apa din vasul de expansiune sa creasca cand desurubez capacul la linia de maxim? In mers cu capacul pus e sub linia de jumate cu putin...

Ciudat, blink.gif

This post has been edited by jubyl3r: 6 Jul 2011, 12:38


--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaolin_taval
post 6 Jul 2011, 19:01
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 139
Joined: 27 February 08
From: bucuresti




@jubyl3r asa patesc si eu si se face un pic de presiune in vas.Nu cred ca e bine.Eu am bagat solutie din aia cu pilitura de fier sa astup niste fisuri/pori si de atunci am vazut ca face presiune vasul si cand il desfac creste nivelul in el.nu cred ca e bine ce am facut dar macar am astupat fisurile.sper sa nu afecteze pompa de apa sau altceva am vreo 6 luni de cand am bagat si doar presiunea a crescut in vas.


--------------------
renault megane 2002 break - OT-87-RMY
1.6 16v 79kw
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_viteza
post 6 Jul 2011, 21:00
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 3 July 11




E normal , sistemul de racire lucreaza sub presiune dopul de la vasul de expansiune are o supapa care refuleaza la o anumita presiune . Inainte sa astupi fisurile cu pilitura , presiunea se pierdea tocmai din cauza acelor fisuri . Chiar si pe acel dop daca este original, scrie sa nu il desfaci imediat dupa ce ai oprit motorul , vei risca sa te oparesti excl.gif .La fel se intampla si la mine, daca desfac dopul de la vasul de expansiune , nivelul creste cu 3-4 mm , aproximatix .

This post has been edited by dan_viteza: 6 Jul 2011, 21:11


--------------------
renault megane 2002 classic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jubyl3r
post 6 Jul 2011, 21:04
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 392
Joined: 23 January 11
From: B o t o s a n i




1. Sa inteleg ca nu am nici o problema?
2. E normal sa creasca putin nivelul apei in vas dupa ce se desurubeaza incet capacul?(Pana acum cu vechiul capac statea la linia de maxim fie ca avea sau nu capac, dar asta din cauza ca scapa presiune(zic eu).


--------------------
Renault Megane Coach 1996 1.6e DA0F - BT xx ADY
"Ignorance is bliss"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_viteza
post 6 Jul 2011, 21:20
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 3 July 11




Nu , nu ai nici o problema . Probleme ai fi putut avea din cauza acelui dop de la vasul de expansiune care pierdea presiunea in totalitate , in asemenea cazuri s-ar putea sa se supraincalzeasca motorul . Cand il insurubezi , ai grija sa nu il lasi prea slab , dar totusi nu iti pune mintea cu el biggrin.gif

Si la mine creste nivelul din vas cu citiva mm daca il deschid la putin timp dupa ce am oprit motorul

This post has been edited by dan_viteza: 7 Jul 2011, 05:47


--------------------
renault megane 2002 classic
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 10:58
Dacia