Stiati ca . . . ?, Topic despre secretele Lagunei II
![]() ![]() ![]() |
Stiati ca . . . ?, Topic despre secretele Lagunei II
StefanT |
![]()
Post
#1
|
||
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|||
cj98czh |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nu stiu cum este la laguna ... dar eu cate masini am condus cu Ac clasic sau automat .... in momentul in care pornea compresorul GMV-ul pornea ... 1 daca masina era dotata cu 2 .... si nu pornea pentru racirea motorului ci pentru racirea radiatorului de AC ..
This post has been edited by cj98czh: 26 May 2011, 14:56 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
StefanT |
![]()
Post
#3
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Da, pai asa e si la Laguna. Insa, am dat exemplu particular mai sus cand GMV-ul era decuplat, si aerul pornit.
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
bogdan.stavar |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.226 Joined: 24 April 10 From: Braila ![]() |
bun topic....stiati ca....airbagurile la laguna 2 se deschid in 2 faze in functie de gravitatea accidentului
![]() mai stiati ca puteti activa/dezactiva functia de inchidere automata a usilor la peste 10 km/h doar tinand apasat 5 secunde pe butonul de inchidere centralizata a usilor din masina ![]() This post has been edited by bogdan.stavar: 26 May 2011, 15:11 |
--------------------
Renault
Laguna II
2005 / Initiale Paris / 2.2 DCI Cutie Automata
|
|
StefanT |
![]()
Post
#5
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
De airbag-uri am aflat si eu de curand. Insa eu stiam ca deschiderea in 2 faze nu este ceea ce stpui tu, ci faptul ca se deschid prima data mai putin si apoi de tot, ptr a preveni ranile si arsurile. Deci nu exista sa se deschida doar pe treapta 1. Insa asa stiam eu, poate gresesc.
Cat despre functia de inchidere automata, la mine nu a mers decat din ddt2000 desi stiam ca asa ar trebui sa mearga, cum ai spus tu. |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
bold.cristian |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 128 Joined: 27 February 10 ![]() |
|
--------------------
Renault
(pr) Koleos 2.0DCi BVA
2008
|
|
Dj_captainu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 362 Joined: 14 June 08 From: Bucuresti ![]() |
Interesant topic...am aflat si eu acum cum se activeaza functia de inchidere automata a usilor
![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2
2003 , 1.9DCI, 120CP
- IL-16-RYN Laguna 2 Dynamique
|
|
StefanT |
![]()
Post
#8
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Bogdan, stiam gresit, ai avut dreptate
![]() Airbag-uri dual-stage Cele mai multe autovehicule construite dupa anul 2000 au in dotare un sistem de airbag-uri frontale denumit "dual stage" (in 2 trepte). Prin ce e diferit acesta fata de sistemul clasic? Chiar numele sau ne spune despre ce e vorba: airbag-urile dual-stage contin 2 incarcaturi explozive care se pot declansa independent (fie simultan fie decalat in timp) Microprocesorul care controleaza declansarea airbag-urilor poate lua decizia sa umfle punga de aer cu o cantitate mai mica de gaz detonand una din incarcaturile explozive. Aceasta situatie este intalnita atunci cand soferul sau pasagerul din fata nu are pusa centura de siguranta si o deschidere la presiune maxima a airbag-ului ar putea produce rani suplimentare ocupantului. De asemenea, unele autoturisme pot fi programate electronic sa deschida unul sau mai multe airbag-uri de tip dual-stage la presiune mai mica pentru a preveni anumite situatii periculoase pentru ocupantii vehiculului (la recomandarea medicului in anumite afectiuni este necesara ajustarea presiunii la care se deschide airbag-ul, sau anumite persoane mai "voluminoase" pentru care nu se pot asigura distantele minime de protectie in cazul declansarii sistemului de airbag-uri). Diferenta dintre sistemele single-stage si dual-stage constau deci in existenta a 2 incarcaturi explozive, practic exista 4 contacte electrice pentru sistemele dual-stage. Una din incarcaturile explozive este mai mica iar cealalta mai mare. Comparativ, ar fi vorba de o proportie 30-70%. In cazul unui impact sever, microprocesorul care controleaza sistemul airbag poate lua decizia de a detona ambele incarcaturi simultan sau secvential insa aproape instantaneu. Nu va puteti da seama daca a avut loc o singura explozie sau 2 pentru ca totul se petrece foarte repede. Este insa foarte important sa stiti ca in anumite situatii este posibil ca airbag-ul declansat odata sa se mai umfle inca odata. Au existat cazuri in care in cazul unui accident in lant, primul impact sa fie trecut cu bine prin declansarea sistemului airbag insa loviturile incasate ulterior sa le fie fatale celor care au scapat de impactul initial. In aceste cazuri un sistem airbag dual-stage poate sa salveze vieti prin faptul ca se poate declansa si a 2-a oara daca este nevoie. De asemenea, pentru echipele de salvare sau pentru cei care incarca sa acorde primul ajutor in caz de accident este foarte important de stiut daca un airbag odata declansat se mai poate activa odata. Este nevoie de luarea unor masuri de precautie suplimentare in cazul masinilor accidentate si dotate cu sistem airbag modern. De cele mai multe ori, prin simpla deconectare a bateriei nu se acopera 100% riscul declansarii ulterioare a airbag-ului. Prin deconectarea bateriei, incepe procesul prin care scade curentul inmagazinat in condensatorii circuitelor electrice care asigura functionarea airbag-urilor. Este posibil ca pentru inca un anumit interval de timp acest sistem sa mai fie functional si sa poata declansa airbag-urile. This post has been edited by StefanT: 26 May 2011, 15:27 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
fazer |
![]()
Post
#9
|
![]() Rider and Driver! Group: Members Posts: 429 Joined: 1 November 09 From: TIMISOARA ![]() |
QUOTE(bold.cristian @ 26 May 2011, 15:22) ![]() |
--------------------
Renault Megane
III 1.5 dci 110 cp Grandtour
2012, K9K 636, Bose, Honda VFR 800 Fi
- De ...TM.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#10
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Cui nu i se pare interesant, nu e obligat sa posteze
![]() Alta curiozitate, sistemul de climatizare de la Laguna 2 incorporeaza pe langa senzorul de umiditate, si un senzor de "ensoillement", asa cum apare el in DDT2000. Sau mai bine zis, senzor de lumina solara. Adica da mai departe informatii catre modulul de climatizare, daca exista lumina solara puternica ce bate direct prin parbrizul masinii (senzorul este pozitional pe mijlocul plansei de bord, mai spre parbriz). Astfel, modulul de climatizare decide cresterea/ scaderea turatie GMV-ului de interior (ventilator), si cred eu trecerea pe recirculare/ aer exterior. De asemenea, unul dintre parametrii de care mai tine cont, pe langa umiditatea interioara, este si temperatura aerului citita de senzorul din oglinda dreapta. Toate acestea, doar pe modul AUTO al climei. EDIT: Pentru cine este curios, senzorul masoara lumina solara in wati per metru patrat (w/m2), valorlle maxime si minime fiind 450 (in soare puternic) respectiv 0 (noaptea), si 39 mediu (soare puternic dar cu citire la umbra). Acest senzor este prezent pe toate nivelurile de dotare, spre deosebire de senzorii de ploaie/ lumina faruri. This post has been edited by StefanT: 26 May 2011, 15:38 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Yutcaru |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.180 Joined: 1 August 08 From: Timisoara ![]() |
Felicitari de topic si de cunostintele din domeniu,asa mai invatam si noi cate ceva.
Acum vin cu una bucata intrebare : ce e ala GMV,pt ca chiar nu stiu ( sau mai bine zis nu pot sa-mi dau seama de unde vine numele ) Greu si cu novici astia......... ![]() |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16 valve 120 CP
2001 Expression
- TM 24 GBY
|
|
gabize |
![]()
Post
#12
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
![]() ![]() ![]() STIATI CA... GMV = grup moto-ventilator ?? Adicalea, pentru cei ca noi, mai nepriceputi, e ventilatorul de pe radiatorul masinii (cel exterior, din fata) si, cred ca tot GMV se numeste si cel din habitaclu, de pe climatizare. P.S. - si eu eram nedumerit, nu stiam ce-i ala, si cam asta am priceput multumita lui google. This post has been edited by gabizegrean: 26 May 2011, 17:31 |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
StefanT |
![]()
Post
#13
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Dap, GMV este si ventilatorul din habitaclu, deoarece este denumirea generala Grup Moto Ventilator. Din DDT am deprins si eu denumirea
![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
stany |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 382 Joined: 29 August 10 From: Vaslui ![]() |
eu am observat ca este ceva in spate pe undeva prin zona portbagajului si daca ai remorca tiuie la semnalizare si mers inapoi:D
|
--------------------
Renault
laguna
1.6, 2002, expression. Seat Leon S, 2003
|
|
StefanT |
![]()
Post
#15
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Sa nu fi fost chiar remorca
![]() This post has been edited by StefanT: 26 May 2011, 20:17 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
bogdan.stavar |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.226 Joined: 24 April 10 From: Braila ![]() |
stiati ca laguna e prevazute cu 4 bujii incandescente ce au rol pe timpul iernii sa faca mult mai repede cald in masina
![]() 26 May 2011, 21:19: stiati ca in momentul opririi motorului si a pornirii avariilor acestea nu vor mai scoate nici un sunet ![]() This post has been edited by bogdan.stavar: 26 May 2011, 20:19 |
--------------------
Renault
Laguna II
2005 / Initiale Paris / 2.2 DCI Cutie Automata
|
|
StefanT |
![]()
Post
#17
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Adica sa incalzeasca apa in motor, practic, nu? Este o chestie generala la diesel, sau particulala motoarelor dci? Daca nu ma insel si 1.5-urile au asa ceva, nu?
EDIT: Chestia cu avariile am observat-o de curand ![]() This post has been edited by StefanT: 26 May 2011, 20:21 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
stany |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 382 Joined: 29 August 10 From: Vaslui ![]() |
tot ce-i posibil sa fie vreun gadget de la carligul de remorcare pus prin portbagaj pe sub tapiterie nu am idee...dar nu se aude decat din interior deci nu e de la remorca...si nu e chestie de aia care tipa cand dai inapoi ca se aude doar cand e conectata la priza remorca...cine stie ce o fi...am inteles ca pe undeva prin spate ar fi un modul care tipa la senzorii de parcare din fabrica...poate o fi ceva asemanator si pentru carlig
|
--------------------
Renault
laguna
1.6, 2002, expression. Seat Leon S, 2003
|
|
StefanT |
![]()
Post
#19
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
No, pai atunci o fi doar la alea cu senzori de parcare OEM?
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
stany |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 382 Joined: 29 August 10 From: Vaslui ![]() |
eu nu am senzori de parcare de nici un fel dar am auzit de existenta acelui modul tot aici pe forum ...
|
--------------------
Renault
laguna
1.6, 2002, expression. Seat Leon S, 2003
|
|
fyn11 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 11 February 07 ![]() |
Mai stie cineva alte coduri secrete inafara de cele de la introducerea cartelei in cititor+ buton CB? Si tot aducand vb ce semnificatie au acelea? stiu ca indica cant de motorina ramasa si ....?
|
--------------------
Renault
laguna
2006 1.9dci dinamique
|
|
StefanT |
![]()
Post
#22
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Consum instant i litri/ ora, eventuale erori... s-a discutat,
Pun si o poza cu senzorul de lumina solara de care vorbeam mai devreme |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
przamfiri |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru in crestere :} Group: Members Posts: 1.607 Joined: 2 May 07 From: Moreni ![]() |
[quote=bogdan.stavar,26 May 2011, 20:18]
stiati ca laguna e prevazute cu 4 bujii incandescente ce au rol pe timpul iernii sa faca mult mai repede cald in masina ![]() se numesc termoplonjoni sa nu crezi ca vreau sa ma dau mare .... ![]() This post has been edited by przamfiri: 26 May 2011, 23:13 Attached File(s) ![]() |
--------------------
renault
laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO
si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:} |
|
bogdan.stavar |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.226 Joined: 24 April 10 From: Braila ![]() |
[quote=przamfiri,27 May 2011, 00:11]
[quote=bogdan.stavar,26 May 2011, 20:18] stiati ca laguna e prevazute cu 4 bujii incandescente ce au rol pe timpul iernii sa faca mult mai repede cald in masina ![]() se numesc termoplonjoni sa nu crezi ca vreau sa ma dau mare .... ![]() [/quote] multumesc pt completare dar specific ca asa ceva nu e general pe motoarele diesel cum credea cineva mai sus ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2005 / Initiale Paris / 2.2 DCI Cutie Automata
|
|
przamfiri |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru in crestere :} Group: Members Posts: 1.607 Joined: 2 May 07 From: Moreni ![]() |
asta nu stiu....asa ca nu zic nimic
![]() |
--------------------
renault
laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO
si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:} |
|
StefanT |
![]()
Post
#26
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu eram, dar intrebam, nu ziceam
![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
bad_x |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 5 February 08 ![]() |
bogdan.stavar eu stiam ca airbagurile se deschid in functie de pozitia scaunului nu neaparat de gravitate
|
--------------------
Renault
laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP
2004
|
|
bogdanbby |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 291 Joined: 13 March 11 ![]() |
salutare. e adevarat ca nu sar aibagurile dca mergi fara centura?
|
--------------------
renault
laguna 2
model privilege 2002 2,2 dci
- bh 24 bby
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
pai fiind fara centura un airbag in figura echivaleaza cu un baros in figura .... asa ca nu este mai bine sa nu sara? .... nu sare .... iei volanul in fata .... deci mai bine cu centura ...
![]() Ca tot se vorbea de termoplonjoane .... ele se pun in general pe masini destinate pietelor cu clima mai rece .... ca exemplu .... pe majoritatea produse pt. Germania exista .... pt.cele facute pentru Franta ... nu prea .. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
bogdan.stavar |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.226 Joined: 24 April 10 From: Braila ![]() |
airbagurile se deschid in functie de locul unde este lovita masina si se deschid indiferent daca ai centura sau nu si indiferent daca masina este in mers sau stationata.
|
--------------------
Renault
Laguna II
2005 / Initiale Paris / 2.2 DCI Cutie Automata
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 20:06 |