mesaj "change oil soon", Eroare?
![]() ![]() ![]() |
mesaj "change oil soon", Eroare?
Sailas2006 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 20 November 10 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Astra H 1.7 CDTI -
EX Megane 2.1 - 1.5 DCI Nici viitorul nu mai e ce a fost ...
|
|||
VyRuZ |
![]()
Post
#2
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Când ai schimbat uleiul ultima dată? Am impresia că te anunță nu doar dacă ajunge service counter-ul la 1500 de Km ci și dacă a trecut un an de zile de la ultimul schimb de ulei. Așa PARCĂ am citit pe aici.
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
Sailas2006 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 20 November 10 From: Bucuresti ![]() |
Am masina de nici 2 luni, nu stiu cand a fost facut ultimul schimb de ulei desi fostul proprietar a tinut toate chitantele si foile de la intrarile in service. Maine dupamasa o sa ma uit si o sa va spun.
Deci nu este un motiv de ingrijorare ... chiar ma bucur. Ma gandeam ca cine stie ce are si ... Sper sa fie bine. |
--------------------
Opel
Astra H 1.7 CDTI -
EX Megane 2.1 - 1.5 DCI Nici viitorul nu mai e ce a fost ...
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#4
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Am găsit exact cum șade treaba cu uleiul.
QUOTE(cipman) Ca sa traduc ce scrie in carte: mesajul apare cu 2 luni sau cu 1.500 km inante de limita de 12 luni sau 15.000 km de la ultima setare/resetare. Asta e valabil pt. conditiile actuale cand periodicitatea reviziilor pe plaiurile mioritice e de 15000 km sau 12 luni. Deci, dacă intervalul e setat la 12 luni, mai ai 2 luni până se face anu' cu uleiu' din motor. Mergi cu el un an sau 10 000 de Km, apoi schimbă-l. Se schimbă și la perioadă de timp deoarece își pierde din proprietăți după 12 luni de la turnarea în motor și na, nu-și mai face treaba cum trebuie. ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
Sebz |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 13 September 10 From: Sibiu ![]() |
Mai scurt si la subiect ,schimba neaparat uleiul dupa ce iti cumperi o masina sh.
Pentru 350 ron (cu toate filtrele si manopera inclusa) nu se merita sa crezi pe cuvant fostul proprietar cand iti spune ca la schimbat saptamana trecuta. |
--------------------
renault megane II
renault megane II
2004 MEGANE II 1.6 16V 2004
|
|
oana2009 |
![]()
Post
#6
|
![]() Zambeste, maine va fi mai rau! Group: Members Posts: 465 Joined: 27 February 10 From: Brasov ![]() |
Astazi mi-a aparut si mie pe comp de bord change oil soon...se poate sa apara asa si daca trebuie sa completez? Eu masina de cand am luat-o i-am schimbat uleiul, filtrele, etc...deci uleiul este schimbat si nu am facut inca 10-12 mii, am abia 8 mii...
|
--------------------
Renault
Megane Influence II HATCHBACK 1,6 16v 110 cp
2005&2007 When a man opens a car door for his wife, it’s either a new car or a new wife.
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#7
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Se face un an de cand a fost resetat ultima oara counterul.
Nu trebuie sa completezi, ca doar n-ai TDI ![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
oana2009 |
![]()
Post
#8
|
![]() Zambeste, maine va fi mai rau! Group: Members Posts: 465 Joined: 27 February 10 From: Brasov ![]() |
Si in cazul asta ce trebuie facut?
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane Influence II HATCHBACK 1,6 16v 110 cp
2005&2007 When a man opens a car door for his wife, it’s either a new car or a new wife.
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#9
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Sa schimbi uleiul
![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
daniel4ro |
![]()
Post
#10
|
![]() forumist anti Group: Members Posts: 1.166 Joined: 16 September 07 From: B U Z Ă U city ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2.1
2004 SEDANiel4ro Privilege, 1.5 DCI , 82 CP
- Numar DREPTUNGHIULAR
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#11
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Lasă 10 000, că nu e o investiție uriașă 200 de Lei pe schimb + 5 L de Elf 5W40 și filtru.
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
oana2009 |
![]()
Post
#12
|
![]() Zambeste, maine va fi mai rau! Group: Members Posts: 465 Joined: 27 February 10 From: Brasov ![]() |
Pai normal nu se merge cu uleiul 10-15 mii km???Eu nu am decat vreo 8 mii....
|
--------------------
Renault
Megane Influence II HATCHBACK 1,6 16v 110 cp
2005&2007 When a man opens a car door for his wife, it’s either a new car or a new wife.
|
|
M i h a i |
![]()
Post
#13
|
![]() _______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 ![]() |
apare la an ori la km...inseamna ca ai facut 8000 km si ai implinit anul...ideal este sa se schimbe pt ca uleiul isi pierde proprietatile odata cu varsta..nu numai in functie de km....toata lumea are 1 an si 10000 km...15.000..20000...in afara 30.000 km...
|
--------------------
------
------
------
|
|
oana2009 |
![]()
Post
#14
|
![]() Zambeste, maine va fi mai rau! Group: Members Posts: 465 Joined: 27 February 10 From: Brasov ![]() |
Ok, multumesc de raspunsuri...
![]() |
--------------------
Renault
Megane Influence II HATCHBACK 1,6 16v 110 cp
2005&2007 When a man opens a car door for his wife, it’s either a new car or a new wife.
|
|
ric26ct |
![]()
Post
#15
|
![]() ric26ct Group: Members Posts: 461 Joined: 19 February 10 From: Constanta ![]() |
Din cate stiu uleiul ELF este sintetic, deci nu vad problema degradarii lui in timp singura problema este uzajul de kilometri.
Daca nu ai inca 15 000 km eu zic sa nu il schimi, e doar o risipa de bani si o metoda de profit pentru service |
--------------------
renault
megane 2
2005, 1,5 dci 101 cp, confort-expression Skoda Octavia 1,9 tdi
|
|
nonic |
![]()
Post
#16
|
![]() Together we can do more Group: Members Posts: 3.964 Joined: 22 May 09 From: Ploiesti ![]() |
Daca masina este folosita des la drumuri scurte sau in oras este indicat sa se schimbe uleiul mai repede.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.5 dci
2004 Privilege Sedan
|
|
ric26ct |
![]()
Post
#17
|
![]() ric26ct Group: Members Posts: 461 Joined: 19 February 10 From: Constanta ![]() |
Care este argumentul ???
|
--------------------
renault
megane 2
2005, 1,5 dci 101 cp, confort-expression Skoda Octavia 1,9 tdi
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#18
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
QUOTE(ric26ct @ 27 Dec 2010, 23:45) Din cate stiu uleiul ELF este sintetic, deci nu vad problema degradarii lui in timp singura problema este uzajul de kilometri. Uleiul ELF este semi-sintetic, cu excepția unor anumite "modele". Elf Evolution SXR, par example, este "Synthetic Technology", nu Fully Synthetic. Cu alte cuvinte este un semi-sintetic mai evoluat. Singurul care apare la ELF pe site ca fiind FULL Synthetic este "ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30". ![]() În condiții normale de trafic, unde motorul "se lăfăie", uleiul sintetic se schimbă, în funcție de produs, la 15 000 de Km. Unde stai la turații mici (presiune mică de ulei), se încinge motorul sau dimpotrivă, nu apucă să ajungă la temp. optimă de funcționare decât rar, îl soliciți ș.a.m.d., se recomandă schimbarea lui la un nr. mai mic de kilometri. Eu am să-l schimb p-al meu la 12 000. Să nu fie nici 10, nici 15 000, ci între. ![]() Oana, schimbă uleiul la 10-12 000 de Km, în funcție de preferințe. Tu, având benzinar care este mai curat decât Diesel-ul, poți să-l schimbi, dacă ai sintetic, destul de lejer la 12 000, mai ales că BV-ul nu e la fel de aglomerat ca Bucureștiul ca să ucizi motorul. ![]() Dacă decizi să-l schimbi la 12 000 de Km, data viitoare când mergi la un service să-ți pui mașina pe CLIP, roagă-l pe mecanic să-ți modifice intervalul de service la 12 000 de Km (sau la cât dorești tu, până la urmă). În cazul de față, nu este nevoie să schimbi uleiul ACUM. Mașina te anunță că trebuie să-l schimbi după următorii 2000 de Km ori după următoarele 2 luni. Atâta tot. A mea avea intervalul setat la 20 000, așa venise din Franța. L-am pus la 10 000. This post has been edited by VyRuZ: 28 Dec 2010, 00:30 |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
nonic |
![]()
Post
#19
|
![]() Together we can do more Group: Members Posts: 3.964 Joined: 22 May 09 From: Ploiesti ![]() |
Atunci cand mergi in regim de oras se intampla cam asa:
1. Faci drumuri scurte. Uleiul nu are timp sa ajunga la temperatura nominala (si optima), ceea ce face ca aditivii sa nu-si faca treaba lor. In plus, condensul si umezeala din motor ii reduce foarte mult proprietatile lui de ungere. Se recomanda ca daca mergi exclusiv prin oras, o data pe saptamana sau o data la doua saptamani sa faci un drum mai lung (30-40 km), daca este posibil in afara, sa se arda toata umezeala si resturile din motor. 2. Stai mult cu motorul la relanti. Amestecul este foarte bogat in benzina, arderea se face destul de prost, pentru ca nu intra suficient aer in motor, si benzina contamineaza uleiul (fuel dilution) in cazul motoarelor Otto. In plus, racirea motorului se face mai prost, uleiul e un pic mai fierbinte decat trebuie si asta il deterioreaza. 3. Accelerezi la turatii mici. Presiunea uleiului depinde de turatie, asa ca in momentul ala fortezi motorul cu o ungere insuficienta, ceea ce duce la uzura prematura. 4. Este mult praf in aer. Praful ajunge in uleiul din motor si nu face bine. Oricat de bun ar fi filtrul de aer, nu este perfect. Nu numai mecanicii spun asta, scrie si in manualul de intretinere si toti producatorii de ulei spun acelasi lucru. Unele uleiuri rezista mai bine in timp, altele mai putin. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.5 dci
2004 Privilege Sedan
|
|
ric26ct |
![]()
Post
#20
|
![]() ric26ct Group: Members Posts: 461 Joined: 19 February 10 From: Constanta ![]() |
Atunci explica si mie de ce acelasi ulei in franta se schimba la 30 000 km. Nu e tot acelasi motor??
This post has been edited by ric26ct: 28 Dec 2010, 00:21 |
--------------------
renault
megane 2
2005, 1,5 dci 101 cp, confort-expression Skoda Octavia 1,9 tdi
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#21
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Mă îndoiesc că se schimbă la 30 000. Eu aveam intervalul setat, pt Megane 2, la 20 000 din Franța.
Să nu uităm că în Franța, cu excepția orașelor mari și aglomerate, traficul este lejer, aerul curat și carburanții sunt mai buni decât ai noștri. Drept urmare, la ei uleiul "duce" mai mult. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
ric26ct |
![]()
Post
#22
|
![]() ric26ct Group: Members Posts: 461 Joined: 19 February 10 From: Constanta ![]() |
CB al meu atata spune 30 000 km. Iar despre ulei scrie chiar pe siteul elf: Lubrifiant sintetic de inalta performanta, ce asigura economie de combustibil – 6.5% conform diagramei UTAC- conceput pentru toate tipurile de autoturisme pe benzina si diesel.
http://www.lubadmin.com/Restitution.aspx?M...51&Parametre1=2 Fiecare face cum vrea eu unul schimb doar la 15 000 km strict. Si la noi in afara de cateva orase traficul este lejer in schimb ca aer ai dreptate numai praf peste tot, asa ca recomand schimbarea filtrului de aer la 10 000 km cel mult. This post has been edited by ric26ct: 28 Dec 2010, 00:37 |
--------------------
renault
megane 2
2005, 1,5 dci 101 cp, confort-expression Skoda Octavia 1,9 tdi
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#23
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Uită-te mai bine în link-ul pus de tine, ai să vezi că singurul ulei la care scrie 100% sintetic este Excellium 0W30 FULL-TECH. Restul scrie că-s sintetice sau obținute prin tehnologia șmecheră de sinteză ELF. Deci dacă bagi 0W30, bagi sintetic. Dacă nu... pare rău.
![]() Până acum, fără supărare, ți s-au adus argumente, însă după toată tevatura le-ai tăiat cu un simplu "eu fac cum vreau". De ce le-ai mai cerut, atunci? Sigur, fiecare schimbă uleiul la cât dorește, este bunul lui și face ce vrea cu el. Consensul la ora actuală pe forum este că uleiul se ține cam 10-12 000 de Km, din câte am văzut eu, pentru că traficul la noi e vitreg și este bine, repet, să ajuți motorul un pic măcar cu un ulei schimbat mai rapid, ca să-l ții "în formă" cât mai mult. Intervalurile de service erau inițial 10 000 pt. Diesel și 15 000 pt. benzină (la Dacia). Acum (în 2008) le-au extins cu 5000 de Km, însă la finalul documentului, scrie clar, negru pe alb, că intervalul de schimbare pt. ulei și filtre se împarte la 2 în cazurile în care: - mergi cu sub 30 Km/h în 50% din timpul de folosire a mașinii/an; - mergi mai mult de 5000 de Km/an la peste 30 de grade sau sub -5 grade; - mergi în praf mai mult de 1000 de Km/an; - mergi peste 3000 de Km/an într-o țară cu uleiuri neconforme Renault sau carburanți neconformi Renault; - tractezi o remorcă mai grea de 500 de kile mai mult de 30% din timpul de folosire a mașini/an; - folosești autoturismul la relanti mai mult de 50% din timpul de utilizare/an. Atașez documentul oficial. This post has been edited by VyRuZ: 28 Dec 2010, 00:47 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
ric26ct |
![]()
Post
#24
|
![]() ric26ct Group: Members Posts: 461 Joined: 19 February 10 From: Constanta ![]() |
Dca te uiti in link-ul de mai de sus ai sa vezi ca am zis sintetic nu FULL SINTETIC.
![]() Ma refeream la argumente clare intampinate in practica nu la un argument dat de un producator doar de dragul profitului. De exemplu eu am schimbat uleiul la 15 000 km iar acum am 120 000 km cu acelasi motor si nu consuma nici macar un garm de ulei asta la logan, iar la megane fostul proprietar a schimbat uleiul cum ii afisa pe bord la 30 000 km iar acum are 130 000 km masina si nu consuma gram de ulei, de restul trage tu concluziile, si in cazul in care vrei sa aduci profit altora nu ai decat. Rolul forumului e sa ne informam intre noi ca sa nu ne faca alti de bani inutili, iar renault romania consider ca e pe primul loc la asa ceva. This post has been edited by ric26ct: 28 Dec 2010, 00:54 |
--------------------
renault
megane 2
2005, 1,5 dci 101 cp, confort-expression Skoda Octavia 1,9 tdi
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#25
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Adică fostul proprietar al Megane-ului făcea mai mult de 30 000 de km/an, sau schimba uleiul la intervalul de 12 luni, ignorând ce zicea CB-ul?
![]() Domnule, mulțumesc frumos pt. recomandări, și pe cuvânt că nu-s ironic, însă știi cum e cu mașinile: uneori ai noroc, alteori nu; dacă ție mașina îți merge brici la 130 000 de Km cu schimburi din 30 în 30 000, poate ai avut noroc. Altuia poate n-o să-i meargă așa norocul. ![]() Banii mei nu ajung la Renault, ajung la omul de la care cumpăr uleiul. Nu fac reviziile la service. Eu aleg să schimb uleiul la 12 000 pentru că am medie orară de 18 Km/h în 1200 de Km. Am și ceva kilometri cu mașina, și cam vreau să protejez motorul. Și, repet, 200 de Lei pe an pt. ulei cu filtru și cu schimb nu mi se pare absolut deloc mult. Eu fac cam 12 000 de Km/an. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
nlu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 20 February 07 ![]() |
Eu il schimb la 7500-8000, conform manualului, merg mai mult in localitate si cu motorul rece, dar cand o prind afara mananca jar (dupa ce atinge temperatura normala de functionare)
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane sedane Expression 1.6 16v 2007
Megane IV estate 1,3 tce 140/2019
|
|
M i h a i |
![]()
Post
#27
|
![]() _______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 ![]() |
QUOTE(VyRuZ @ 28 Dec 2010, 00:25) 1.Mă îndoiesc că se schimbă la 30 000 2.Să nu uităm că în Franța, cu excepția orașelor mari și aglomerate, traficul este lejer, aerul curat și carburanții sunt mai buni decât ai noștri. Drept urmare, la ei uleiul "duce" mai mult. pt al meu 1.9 dci in franta se face la 30.000 km....pt Ro la 15.000...filtrul de motorina la fel..pt Ro odata la 30.000...la fel ca pt franta.... mecanicii de la renault au spus...pfoaaaa...30k? prea mult.... eu il schimb numai la 30 k...cu asta de acum am 40 k...il schimb in 2 luni...de ce il las asa? simplu...l-am schimbat la 30 k si era curat ca lacrima..(nu din cauza banilor..este ieftin la 1.9 nu ca la 1.5 ...se schimba numai elementul filtrant....iar daca nu aveam bani de intretinere nu o tineam.. ![]() Pentru moderatori..... propun lipire..ori stergerea acestui topic...deoarece mai este unul identic aici..problema a fost discutata de mai mult timp..nu este ceva nou.. http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40252&hl This post has been edited by M i h a i: 29 Dec 2010, 18:01 |
--------------------
------
------
------
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#28
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
La 1.5 dCi merge filtrul de origine de Logan 1.5 dCi, așa am înțeles, care pe mine m-a costat... 25 de Lei. Așa că nu văd diferența aceea mare de cost de schimb de ulei între 1.9 și 1.5.
![]() Da d-le, nu caut polemici, eu încerc doar să respect indicațiile fabricantului coroborate cu un pic de logică. Repet: fiecare face cum dorește. Eu rămân la cei 12 000 de Km ai mei, din motivele enumerate mai sus. ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
ric26ct |
![]()
Post
#29
|
![]() ric26ct Group: Members Posts: 461 Joined: 19 February 10 From: Constanta ![]() |
La logan nu este filtru de motorina cu locas pentru senzorul de apa ca la megane, este filtru simplu si de asta costa 25 lei , de exemplu eu trebuie sa iau din ala de 250 lei, ca de.... mai are un locas in plus in care sa bagi senzorul.
![]() |
--------------------
renault
megane 2
2005, 1,5 dci 101 cp, confort-expression Skoda Octavia 1,9 tdi
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#30
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Vorbeam despre filtrul de ulei la 25 de Lei, ric. Cel de motorină costă 90 de Lei, original Mahle, dacă știi ce să cauți. Evident, pe cod de Logan. Este o discuție la Tutoriale.
![]() This post has been edited by VyRuZ: 30 Dec 2010, 03:46 |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 16:17 |