Salutare colegi de marca,
De mult nu am mai scris ceva pe aici dar zilele trecute "Leguma" s-a simtit ignorata si mi-a aprins pe bord un martor

.
Context: Eram pe serpentinele dintre Sacele si Cheia (mergeam de la Sacele la Bucuresti). La un moment dat intr-o curba ac de par am prins niste namol sau ceva sub rotile din dreapta si am patinat destul de urat (aveam vreo 30-40 lejer, intr-a doua turat mai mult decat suficient). A intrat imediat ESP-ul in ajutor si mi-a corectat traiectoria desi din fericire nu venea nimic pe sensul opus. Intre timp insa am ridicat si eu piciorul de pe acceleratie si masina a tremurat destul de urat pana am apasat si ambreiajul iar imediat dupa tremurat mi s-a aprins martorul bujii incandescente/probleme electrica (este cel sub martorul de rezervor aproape gol, are ca simboluri o rezistenta electrica si un mic ecran cu un zigzag pentru cei care nu stiu despre ce e vorba).
Stiu ca exista o sumedenie de cauze pentru care se aprinde acest martor deoarece in mare el semnaleaza o problema de natura electrica: circuite intrerupte (cabluri rupte, smulse, mufe sarite), bujii arse, senzori prajiti, etc.
Rezolvare: Am fost la un test CLIP. Mi-a gasit imediat "DEFECT FUNCTIONARE CAPTOR SUPRAPRESIUNE". Dupa ce s-a uitat electricianul la cabluri a gasit cablu intrerupt chiar la intrarea in mufa. Mufa nu este una originala din ce-am vazut deci a mai fost schimbata de anteriorul proprietar. Mi-a recomandat una noua, pret 350RON. Am zis pas si l-am rugat sa lege firul batraneste si sa-l izoleze cu banda izoliera. Am semnat niste hartii ca sunt de acord si constient ca reparatia nu a fost una conforma procedurilor.
Cost: 66 RON. Din care am aflat si ca masina nu are nicio alta problema de natura eletrica sau in calculator.
Senzorul de supraalimentare/captorul suprapresiune se afla pe un furtun care trece prin stanga bateriei, prin dreapta capacului motor. In el intra o mufa cu niste fire care din cauza vibratiilor mai sar sau sare chiar mufa ca e prinsa prost doar in niste cleme. A mea era prinsa si cu un soricel dar firul se pare ca tot a sarit. Comportamentul masinii a ramas relativ acelasi ca raspuns la comenzi (accelaratie in principal). Electricianul mi-a zis ca ar fi trebuit sa vad un consum mai ridicat dar

eram in coborare pe serpentinele alea si am facut o medie de 4.8 traseul Sacele - Bucuresti ceea ce mi s-a parut rezonabil.
Cred ca trebuie facut un Subthread separat pentru acest martor si adunate acolo toate post-urile cu rezolvarile efective pentru fiecare cauza gasita.
This post has been edited by amne: 16 Feb 2011, 17:49