Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Baterie

okornel
post 11 Feb 2011, 18:27
Post #1


okornel


Group: Members
Posts: 14
Joined: 17 November 07




De citeva zile nu vrea sa porneasca, si pe tabloul de bord arde becul la baterie. Apoi citeodata mai porneste, peste noapte... si in timpul mersului arde becul la baterue. Ma gindesc ca poate e ceva la generator... a mai intilnit cineva asa probleme?

This post has been edited by okornel: 11 Feb 2011, 18:27


--------------------
Renault Laguna II 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bad_x
post 11 Feb 2011, 18:30
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 717
Joined: 5 February 08




verifica incarcarea la masina si bornele la baterie sa nu fie oxidate


--------------------
Renault laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
okornel
post 11 Feb 2011, 18:44
Post #3


okornel


Group: Members
Posts: 14
Joined: 17 November 07




din partea bateriei masina primeste electricitate, pot incuia portierele, toate becurile se aprind.. dar motorul nu porneste...


--------------------
Renault Laguna II 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xionitax
post 11 Feb 2011, 18:57
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 7 February 10




sigur s-au terminat carbuni la alternator,ti-o spun din propria expierenta


--------------------
Renault Laguna - SV - 08 CSL 1.9 dCi Concorde-2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
okornel
post 11 Feb 2011, 19:00
Post #5


okornel


Group: Members
Posts: 14
Joined: 17 November 07




si cum se procedeaza in asa caz?


--------------------
Renault Laguna II 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xionitax
post 11 Feb 2011, 19:07
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 93
Joined: 7 February 10




la mine e diesel,deci nu pot verifica,cu masina pornita,sa scot bornele de la baterie,sa verific daca incarca alternatorul.daca esti pe benzina ai putea face acest lucru,daca nu ar trebui sa dai alternatorul jos sa verifici carbunii.


11 Feb 2011, 20:10:
pe mine m-au lasat in granita cu Austria,pe autostrada,la 2800-3000 de turatii mai incarca,dar sub nici vorba.


11 Feb 2011, 20:15:
cand am dat jos alternatorul,carbuni ce au m-ai ramas din ei ,au ros si din periile colectoare de la rotor.

11 Feb 2011, 20:27:
mai sigur ar fi sa mergi la un electonist,sa-ti verifice incarcarea,ar trebui sa-ti incarce cu 14V,EU NU SUNT DE MESERIE

This post has been edited by xionitax: 11 Feb 2011, 19:27


--------------------
Renault Laguna - SV - 08 CSL 1.9 dCi Concorde-2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bad_x
post 11 Feb 2011, 21:15
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 717
Joined: 5 February 08





xionitax cine tia zis tie ca nu poti masura incarcarea la diesel cu motorul pornit? sau nu am inteles eu bine


--------------------
Renault laguna 2 1.9dci privilege gri perlat 88KW/120 CP 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
amadi
post 11 Feb 2011, 21:34
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 971
Joined: 17 January 08
From: Mehedinti




ce-mi place faza cu scosul bornelor de la baterie cu motorul pornit radmasa.gif . asa, sfatuieste omul sa-si arda calculatoarele.

e clar ca daca se aprinde becul alternatorul nu incarca. sunt mai multe cauze,1. contacte imperfecte (la firele de la excitator), 2. releul de incarcare (nu stiu de care ai pe masina), 3. carbunii de la alternator, 4. ..... etc. astea au fost importantele.

laugh.gif scoate si bornele sa vezi daca ai intre 13,8 si 14,2V ca poate arzi si aparatul de masura biggrin.gif


--------------------
renault laguna 2 2002 privilege
:( 1.9 dci 120hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 11 Feb 2011, 22:02
Post #9


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




Poti in mai multe feluri verifica.
O metoda "batraneasca", eu nu ma bazez pe ea, e sa pozitionezi masina cu farurile spre un zid, la distanta de 2-3m. Pornesti motorul, pornesti farurile, si daca in accelerare se intensifica lumina pe zid, atunci functioneaza alternatorul. Insa nu poti sti daca incarcare e in parametri optimi.
O metoda mai "eleganta", este sa inlocuiesti zidul cu un multimetru (sau voltmetru de CC), pe care-l legi la bornele bateriei. Vezi ce tensiune ai cu motorul oprit, si apoi cu el pornit. In mod normal, ar trebui sa inregistrezi o crestere in momentul in care motorul e pornit. Daca nu e relevant, poti face aceleasi masuratori, cu motorul oprit/pornit, dar si cu un consumator mai mare (ex. faruri pornite). Valorile tensiunii in timpul incarcarii ar trebui sa fie undeva intre 13-14V cc.

NU DECONECTA BATERIA CU MOTORUL PORNIT!!! Mai mare tampenie nici ca am mai auzit. Chiar daca nu arzi nimic, sunt curios ce erori vor raporta calculatoarele.

This post has been edited by gabizegrean: 11 Feb 2011, 22:03


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ddorin
post 11 Feb 2011, 22:16
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 12 October 10




QUOTE(gabizegrean @ 11 Feb 2011, 22:02)

NU DECONECTA BATERIA CU MOTORUL PORNIT!!! Mai mare tampenie nici ca am mai auzit. Chiar daca nu arzi nimic, sunt curios ce erori vor raporta calculatoarele.
*



eu am facuto de nevoie , aveam bateria descarcata complet, si a trebuit sa imprumut una de la un prieten s o pornesc, apoi am decuplato si mi am puso pe a mea .. si nu mia dat nici o eroare in bord


--------------------
Laguna 2 Grandtour Model Dynamique 19DCI 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xxla20
post 11 Feb 2011, 22:45
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 15 November 10
From: satu mare




@ddorin si eu am facut acelasi lucru la mai multe masini la nevoie si nu s-a intamplat nimic, nici o eroare nici o alta chestie de genul, in unele manuale de utilizare a autoturismelor chiar poate fi gasita o astfel de procedura pentru a putea porni o masina a carei acumulator s-a descarcat. in cazul colegului de mai sus, daca deconecteaza bateria si motorul se opreste instant e clar ca alternatorul nu incarca.


--------------------
renault laguna 1,9 dci privilege - sm99nmt 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fubiansky
post 12 Feb 2011, 03:39
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 362
Joined: 23 July 07
From: Arad




Nu a crapat pentru ca, calculatoarele nu sunt chiar asa de simple si au protectii.
Dar asta nu inseamna ca nu dauneaza.
Ai sanse mari sa ramai fara calculatorul de bord Cd-player etc la care protectiile nu sunt cine stie ce (o dioda ultrarapida pe intrare si un circuit pentru eliminarea spike-urilor)
Cand motorul este pornit bateria devine "consumator" si mai are un rol important in filtrare.

Jucati-va pana cand odata face poc si apoi sa vezi plansete

xxla20....

Nu vreau sa fiu rautacios, departe de mine gandul asta dar vreau sa vad cu ochii mei, negru pe alb unde scrie ca pentru verificarea alternatorului se scot bornele de la baterie.

ddorin...

Ba iti garantez ca ai eroare (cel putin pe partea de incarcare)
Pune testerul si ai sa vezi
Daca nu apare pe bord nu inseamna ca nu ai.

gabizegrean...

La alternatoarele din ziua de azi nu fluctueaza incarcarea.
Ori incarca ori nu incarca indiferent de turatia motorului
Daca fluctueaza exista o problema la releul de incarcare

Intradevar exista alternatoare la care calculatorul regleaza intensitatea campului magnetic din inductor (defapt intervine in anumite limite) astfel reglandu-se tensiunea de incarcare.
Si unele modele de laguna au astfel de alternator, cei drept putine dar exista

This post has been edited by Fubiansky: 12 Feb 2011, 03:50


--------------------
Renault Laguna II 1.9dci 120cp 270 Nm 2002 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 12 Feb 2011, 09:20
Post #13


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




Fubiansky: tocmai din acest motiv am specificat si eu ca nu ma bazez pe varianta "batraneasca", stiind ca la unele masini e irelevanta.
Insa a doua varianta, mai ales ca e iarna, iar bateria oricat de buna ar fi nu lucreaza in parametri, ar trebui sa dea ceva rezultate.
Oricum, metoda e una "de compromis", cel mai bine ar fi sa apeleze la un service autorizat.


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
okornel
post 12 Feb 2011, 12:00
Post #14


okornel


Group: Members
Posts: 14
Joined: 17 November 07




problema e ca bateria e atit de slaba incit practic nu ajunge putere sa pornesc motorul... cind si cum.


--------------------
Renault Laguna II 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yutcaru
post 12 Feb 2011, 13:19
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.180
Joined: 1 August 08
From: Timisoara




Degeaba ai voltajul bun la o baterie,daca amperajul e slab,sfatul meu este sa schimbi bateria
Poti sa ai 14 volti la baterie daca amperajul e mort,nu-ti va porni acea masina.
Fa proba cu o baterie de la vre-un coleg,vecin,prieten si vb dupa


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16 valve 120 CP - TM 24 GBY 2001 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
okornel
post 12 Feb 2011, 14:34
Post #16


okornel


Group: Members
Posts: 14
Joined: 17 November 07




pentru ce alta baterie? e clar ca problema e in generator, dar bateria care e pusa acum pur si simplu s-a descarcat de la atitea porniri de motor fara incarcare.


--------------------
Renault Laguna II 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
garc3a2000
post 12 Feb 2011, 15:32
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 659
Joined: 1 November 09
From: Slatina




okornel,esti sigur ca nu e bateria?
Daca da atunci poti verifica alta piesa,dara poti avea 12v in baterie si amperi,, neam'',mai ales ca ai spus chiar tu ca mai porneste cand vrea ea[poate e mai cald afara]


--------------------
renault laguna ll 2.2/110KW - es/4197-BVS 2002 privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 01:27
Dacia