Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

consum mai mare cu caldura pornita?, un pariu

MATEA BOGDAN
post 15 Dec 2010, 15:23
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 13 December 07
From: PLOIESTI




Saluatre
Stiu ca o sa ma injure lumea ca probabil s-a mai discutat acum cine stie cat timp problema asta dar eu nu am gasit.
Am facut un pariu cu cineva ca atunci cand mergi cu masina cu caldura la maxim (fara AC) masina nu consuma decat insignifiant mai mult. Omul a zis ca lui ii ia cel putin un litru/100 km mai mult ceea ce mi se pare aberant. Faptul ca pompa de apa impinge ceva mai mult sa treaca apa si prin calorifer iar electroventilatorul consuma mai mult curent din alternator nu ar trebuie sa influenteze asa drastic consumul. Parerea mea. Asta ca si curiozitate/pariu

Mai am alte intrebari - daca se catadicseste cineva sa-mi raspunda:.
- Masina scoate fum albastru cand porneste iarna, pe frig. Ce inseamna asta?
- Porneste la frig urat (tremura toata in primele 3-4 secunde si se aude zgomote in motor ca si cum nu ar avea ulei deloc (e pe max in realitate)
- pirede ulei usor spre partea dreapta fata de centrul masinii, dar in cantit mici (o pata de aprov 4-5 cm intr-o zi) dar baia de ulei e intacta.

Cam atat. Multumesc anticipat pentru orice binevoitor
Accept injuraturile pentru offtopic
O zi buna

This post has been edited by MATEA BOGDAN: 15 Dec 2010, 15:29


--------------------
RENAULT MEGANE II - ph 09 wpu 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VyRuZ
post 15 Dec 2010, 15:25
Post #2


Chauffeur du Renault


Group: Members
Posts: 1.099
Joined: 3 December 09
From: București




Dacă ai diesel cu rezistențe de încălzire, cum au, din câte am înțeles, UNELE 1.5-uri și 1.9-uri, atunci vei avea un consum mai mare sub 5 grade Celsius, cel puțin până când se încinge suficient motorul ca să se decupleze rezistențele auxiliare.

This post has been edited by VyRuZ: 15 Dec 2010, 15:25


--------------------
Renault Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW, - B-***-**F 09/2007
If it ain't broke, don't fix it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai_dorin
post 15 Dec 2010, 15:29
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.144
Joined: 23 September 07
From: Bucuresti




Ai consum mai mare deoarece motorul iarna va merge mai mult timp rece, de aici si consumul mai ridicat. Consumul nu este influentat de caldura din masina.

Fumul albastru, dupa cum inveti si la scoala este dat de uleiul "mancat" de motor la ardere.

Bujiile cand le-ai schimbat ultima data?

This post has been edited by mihai_dorin: 15 Dec 2010, 15:31


--------------------
Renault Megane Sedan 1.6 16v 2007 Privilege + Mio C720b
“Omul este cel mai putin el însusi, atunci cand vorbeste în propria persoana. Da-i o masca, și el va va spune adevarul. ” Oscar Wilde
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MATEA BOGDAN
post 15 Dec 2010, 15:32
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 13 December 07
From: PLOIESTI




uau!
rapid raspuns! merci
pai din cate am auzit rezistentele ar fi doar cand e AC-ul pornit. Si chiar daca ar fi asa alea sunt electrice...cat poate sa streseze alternatorul?
in afara de asta era vorba de drum intins...
Bafta

15 Dec 2010, 15:38:
La naiba! dar voi stati pe net nu gluma!
Asadar:
Stiu ca fumul albastru e consum de ulei si cel negru de motorina dar vara nu scoate acel fum aproape deloc de aceea nu am schimbat bujiile nici o data de cand am luat masina - 2008. Mentionez ca am luat-o second hand si e fabricatie 2005.
deci consumul DUPA CE MOTORUL ESTE CALD nu este influentat de faptul ca este dat drumul la caldura in masina

This post has been edited by MATEA BOGDAN: 15 Dec 2010, 15:38


--------------------
RENAULT MEGANE II - ph 09 wpu 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VyRuZ
post 15 Dec 2010, 15:43
Post #5


Chauffeur du Renault


Group: Members
Posts: 1.099
Joined: 3 December 09
From: București




Nope, căldura de la calorifer nu influențează consumul.

Evident, am omis să specific că mașina consumă iarna mai mult, că na, oricine știe asta, e deja un truism. Însă rezistențele acelea merg fără A/C pornit, și de moment ce mașina menține relanti-ul la 900 RPM cât timp ele funcționează, e clar că-s mari consumatoare de curent.


--------------------
Renault Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW, - B-***-**F 09/2007
If it ain't broke, don't fix it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai_dorin
post 15 Dec 2010, 15:53
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.144
Joined: 23 September 07
From: Bucuresti




Bujiile au un interval stabilit de schimb parca 30.000km sau 3 ani..


--------------------
Renault Megane Sedan 1.6 16v 2007 Privilege + Mio C720b
“Omul este cel mai putin el însusi, atunci cand vorbeste în propria persoana. Da-i o masca, și el va va spune adevarul. ” Oscar Wilde
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 15 Dec 2010, 15:55
Post #7


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




La tine da smile.gif
La dCiul lui, nu prea wink.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MATEA BOGDAN
post 15 Dec 2010, 15:56
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 13 December 07
From: PLOIESTI




Ok. Am inteles . Aceiasi masina in aceleasi conditii (de iarna) cu motorul cald, nu consuma decat fff putin mai mult daca pornesti caldura.
Referitor la celelalte intrebari : sa schimb bujiile? de aia sa scoata fum albastru?
Sau s-o fi "dat pe ulei?" Si de ce se aude asa naspa motorul in primele secunde? asa fac si masinile voastre?


--------------------
RENAULT MEGANE II - ph 09 wpu 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 15 Dec 2010, 16:00
Post #9


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.382
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Cati km are masina ta? era adusa de afara?


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 15 Dec 2010, 16:00
Post #10


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Bujia n-are legatura cu uleiul ars.
Folosirea aerului cald nu influenteaza deloc consumul de carburant.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi A
post 15 Dec 2010, 16:04
Post #11


Impatimit


Group: Members
Posts: 410
Joined: 20 April 09




Influenteaza putin, deoarece atunci cand dai incalzirea pe 27, practic mai racesti si tu antigelul cu ventilatorul pentru masina. Astfel masina se incalzeste mai greu, consuma mai mult pana cand se incalzeste.


--------------------
Renault Megane Sedan 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 15 Dec 2010, 16:06
Post #12


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




El a spus ca il intereseaza consumul DUPA ce masina a ajuns la temperatura de functionare.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi A
post 15 Dec 2010, 16:08
Post #13


Impatimit


Group: Members
Posts: 410
Joined: 20 April 09




Ah, atunci nu influenteaza. Chiar ca masina odata incalzita merge mai bine pe vreme mai rece decat pe vreme mai calda.


--------------------
Renault Megane Sedan 2005 Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
skorpio_bog
post 15 Dec 2010, 16:47
Post #14


Sports cars are difficult to justify, but easy to love


Group: Members
Posts: 4.369
Joined: 6 September 06
From: UK/RO




fumul scos este albastru sau gri/albicios? daca e varianta a doua si daca spui ca vara nu scoate asa ceva, nu mananca nici un ulei, asa scoate iarna de la frig. Dupa ce se incalzeste motorul mai scoate? In mod normal nu ar mai trebui sa scoata.

Consumul mai mare de motorina in sezonul rece e normal, nu are legatura numai cu temperatura la care e setata caldura.


--------------------
Renault Megane 4 RS Trophy 300 EDC 2019
VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012
Renault Megane 2 1.5dci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danyos
post 15 Dec 2010, 17:51
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 275
Joined: 30 June 09
From: focsani /vrancea




un fum alb la prima pornire de dimineata si un zgomot ciudat pe la motor l-am avut si eu , de cand a inceput sa vina doamna iarna cu adevarat ,problema s-a rezolvat cu schimbarea acelor buji si consumul intradevar odata cu venirea timpului rece creste la orice autoturism indiferent ca este diesel sau benzina , asta se stie wink.gif

This post has been edited by danyos: 15 Dec 2010, 17:52


--------------------
scenic 2 renault - VN 10 XTX 2005 dynamique 1.5 dci
danios
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 15 Dec 2010, 18:46
Post #16


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




QUOTE(R19/16v @ 15 Dec 2010, 16:06)
El a spus ca il intereseaza consumul DUPA ce masina a ajuns la temperatura de functionare.
*


daca va ajunge la temperatura de functionare.....asta inseamna acul la jumatate...90 C parca... sa vezi ce frumos este la -25.....mai ajunge acul ala din parti la jumatate...si cand este gata gata sa ajunga mai stai pe loc cu ea 5 min si se duce in jos acul.... smile.gif ..probat si testat la dci ul meu... la consum nu m-am uitat pentru ca nu ma interesat....


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 15 Dec 2010, 18:58
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Pentru cine nu stie, antigelul trece prin calorifer tot timpul cat functioneaza motorul, nu e cu robinet ca la dacia 1300, e cu clapeta de mixaj aer cald-aer rece... si e cam la toate autoturismele de vre-o 20 de ani incoace. Iar ventilatorul nu cred ca consuma mai mult de 50-75W, pana la 1L/100km mai e mult. Prin comparatie, compresorul de AC care adauga circa 1L/100, consuma 500-800W. Pe langa asta, nu cred ca merge nimeni vre-o data cu ventilatorul oprit, fie vara, fie iarna, fie climatizare auto, fie manuala.

This post has been edited by 19vik: 15 Dec 2010, 19:00


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
solidconvert
post 15 Dec 2010, 19:00
Post #18


Donator


Group: Members
Posts: 3.247
Joined: 3 May 06
From: Bucuresti




Asa este si la mine... cand este ger nasol de tot(sa zicem -22 ca atat am prins cel mai mult)greu, greu de tot a ajuns acul spre mijloc unde trebuie sa stea, iar daca stateam pe loc 3-4min. cobora destul de repede...


--------------------
. . .
Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 15 Dec 2010, 19:02
Post #19


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




se poate verifica la relanti consumul..in test mode...daca incanta pe cineva...


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 15 Dec 2010, 19:03
Post #20


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Deh, ati vrut motoare eficiente tongue.gif 2.0Tu' se incalzeste mintenas si asa ramane blush.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hack
post 15 Dec 2010, 19:14
Post #21


Megan' ti-ai luat?!


Group: Members
Posts: 5.147
Joined: 12 April 07
From: The Moon




Depinde cat de mare ai si talpa laugh.gif ...


--------------------
Reno Megan' Sedan 2.2 2007 Expression 1.6l/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 15 Dec 2010, 19:17
Post #22


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




nu poti sa ai talpa mare...ca la -25 nu ai cum sa i dai....astepti sa ajunga la jumatate si pe urma...asta daca tii la turbina...si nu este masina de firma....daca era benzina aspirata chiar nu ma interesa aspectul asta....dar odata ce ai turbo, trebuie sa fii mai moderat cu talpa cand este rece..pana ajunge la jumate....pe urma 4800..in limitare.. tongue.gif ..glumesc..


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mahamann
post 15 Dec 2010, 19:21
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 23 July 10
From: Bucuresti




te-ai gandit sa scrii la mythbusters ? radmasa.gif


--------------------
Megane 2.2 1.5dci Kadjar 140 GPF 2007/2020
De 10k € imi iau un BMW seria 3 care a fost făcut o singură dată daună totală!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 15 Dec 2010, 19:28
Post #24


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




La masina din dotare(cu motor 2.0T)exista sistem de incalzire electric cu rezistente.Caldura este disponibila imediat.Cred ca consumul nu este substantial marit.
Poate din cauza asta are alternatorul un invelis ce actioneaza ca un radiator?
Numai bine!


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MATEA BOGDAN
post 16 Dec 2010, 10:00
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 13 December 07
From: PLOIESTI




Salutare iar!
Tare forumul asta. Raspunde lumea la tot ce intrebi.
Asadar :
Pentru Mihai : ma incanta verificarea aia in test mode dar nu stu cum se face.
merci anticipat pentru lamurire.

Pentru Skorpio: masina scoate doar la pornire fum albastru de consum ulei . Are aprox. 160.000 de km acum , am adus-o din Franta in 2008 si avea 124.000 km. Probabil mai consuma ceva eli dar e normal la km astia nu? Dupa ce se incalzeste nu mai scoate fum decat foarte putin cand ii dau talpa sau cand mai trag cate o barca ceva si urca o panta cand o tin la 3000-3300 constant.
Avand in vedere ca in vedere ca , cu aceste bujii cu care am cumparat masina (si nu erau noi) am facut deja 36.000 de km, o sa schimb bujiile. Nu stiu exact de care sa pun dar nu mai intreb ca ma injurati.

Am citit tot topicul ala cu bucsa de teflon de pe dreapta(de la caseta de directe) care cloncane dar nu am inteles foarte bine daca cineva o poate face sau daca e mai bine sa reconditionez caseta cu totul.

A, si inca o chestie. Motorasul de la stropitorile alea de parbriz merge dar chestiile alea arunca apa pe oriunde dar numai pe parbriz nu. Se pot inlocui? Ca am incerca sa le reglez cu un ac dar degeaba
Cam atat.

Multumesc inca o data

meganu' sa triasca



--------------------
RENAULT MEGANE II - ph 09 wpu 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 17 Dec 2010, 00:09
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Motorul termic transforma caldura in lucru mecanic.
Daca pornesti caloriferul, atunci tot aerul de afara ce are temperatura de -5 grade, sa zicem, va trece prin calorifer si va avea 27 grade la iesire.
Toata aceasta caldura care se pierde in procesul incalzirii aerului ce trece prin calorifer, nu se va mai transforma in lucru mecanic, ceea ce inseamna combustibil in plus.

Acelasi lucru se intampla si cu motorul, care pierde din caldura datorita frigului.

De aici si consumul mai ridicat iarna...
Un al doilea motiv al consumului ridicat, este densitatea aerului strabatut de masina.

Bine, mai sunt destule motive....putem face o lista intreaga... de la vascozitatea uleiului din motor si cutie, pana la curentul consumat in plus...


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 17 Dec 2010, 02:23
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Uiti un lucru esential: pentru a transforma caldura in lucru mecanic, trebuie sa ai o diferenta de temperatura (2 surse, una calda, una rece). Motorul trebuie racit. Vrand, nevrand, o parte din caldura se pierde oricum fiind cedata in atmosfera ca atare (fara a mai fi transformata in lucru mecanic). Fie ca racesti motorul doar prin radiator, fie ca il racesti prin radiator si calorifer, caldura cedata este aceeasi, reglata prin termostat si ventilatoare. De ce oare la benzinarul meu, daca stau mult in trafic, cu tot frigul de afara si caldura in functiune, mai porneste cateodata ventilatorul de pe radiator? Nu acelasi lucru pot sa spun despre un diesel, aici s-ar putea sa ai dreptate, caci dupa 7-8-10 km ajung la destinatie tot tremurand de frig in el si motorul abia daca are 50-60 de grade.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th July 2025 - 17:47
Dacia