Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Dispozitiv curatat injectoare, Intentionez sa-mi fac o "scula"

bubu782001
post 19 Nov 2010, 00:56
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Deci...
Ce vreau eu sa fac (pentru mine in primul rand apoi 100% si pentru altii).

Doresc sa-mi construiesc o instalatie pentru curatat injectoare (benzinare).

Deja am tot ce-mi trebuie, adica baia de ultrasunete, generatorul de impulsuri pentru injectoare (asta este construit de mine - incet si cu rabdare).

Ma gandesc sa ii pun o pompa de benzina pe circuit inchis de Dacia 1310Li, deci sa nu fie din aceea imersata in rezervor, care sa traga un amestec de benzina + lichid de curatare injectoare din baia de ultrasunete. O sa ii pun si un filtru de benzina - (chiar doua filtre ma gandesc sa pun, unul la intrarea pompei si unul la iesire).

La pompa de benzina o sa ii pun si un regulator de turatie (un regulator de turatie cu un potentiometru) pentru a nu forta injectorul. Pompa trebuie sa bage cat sa vad forma jetului - respectiv sa circule lichidul prin injector pentru a spala resturile de mizerii/calamina ce se strang prin injector, aceste mizerii fiind macerate de baia cu ultrasunete.

Intentionez sa mai cumpar pe urma 4 eprubete gradate (costa cam 3 lei bucata radmasa.gif ) care o sa stea sub rampa la testele cu injectoarele puse pe rampa iar pompa cand va baga in rampa lichid, injectoarele vor trebui sa incarce simultan eprubetele. Astfel voi vedea care injector trebuie curatat si care este ok, sau daca sunt ok si omul a venit "pus pe fapte rele" insa de fapt injectoarele lui sunt ok. Se pot face teste preeliminarii - inainte si dupa. Asta ajuta la curatarea cat mai corecta.

Acuma nu stiu cat de OK este cuva de curatare cu ultrasunete (are puterea de maxim 35W - reglabila) sper sa fie indeajuns icon_mrgreen.gif .
In orice caz la injectoarele de benzina nu este recomandat sa se bage vibratii puternice deoarece sunt destul de fine.

Daca este ok si merge conform principiilor mele, o sa incerc sa fac si o "mica afacere" din asta in sensul ca dupa ce ma conving ca totul este OK, o sa taxez operatiunea (nu va speriati o sa iau ieftin...cu foarte MULT sub pretul pietii) CU CONDITIA ca doritorii sa le demonteze personal de pe masina sau un pic mai mult si ma ocup personal de demontarea/montarea injectoarelor pe masina.

Per ansamblu intentionez macar sa-mi scot banii pe baia de ultrasunete si pe pompa de benzina in rest totul e ok - nu intentionez sa ma imbogatesc din asta...dar daca DA DOMNUL radmasa.gif ...de ce nu? CU privire la pret ganditi-va ca mai sunt si lichidul de curatat injectare + 1/2 litrii de benzina...(se aduna - deci nu raman cu mare lucru...). Doar din placeea de a ajuta colegii de pe forum.

Intradevar nu am mufe speciale pentru injectoare insa astea sunt nimicuri...un tub varnish pus pe fir direct si infipt pe piciorus face treaba....

Daca o sa ma plictisesc, o sa vand inventia cu totul unui service (am vazut pe multi care bagau compresorul pe ele si alte balarii, bateau cu injectorul in masa cica sa il curete...eu zic ca este o diferenta).

Nota.
NUMAI la benzinare. Orice benzinara (nu doar Renault).

Din cate am inteles injectoarele intretinute curate (la un 2 -3 ani curatare) le prelungesti considerabil durata lor de viata.

Astept pareri sfaturi si de ce nu...critici.

PS. Singura chestie ce NU pot asigura (si spun din start asta) sunt ORINGURILE - care se pot gasi chiar pe forum (am vazut anunturi). Insa daca ai grija si atentie poti sa le scoti pe cele originale fara NICI o problema. Eu le-am scos de peste 5 ori pe ale mele si nu au nici o pb.

Trebuie sa recunosc ideea cu baia de ultrasunete mi-a dat-o un amic foarte bun cu care am sa folosesc "inventia" - adica cand are el nevoie o ia el, cand am eu nevoie o iau...eu smile.gif)
Restul "instalatiei" cu pompa, generatorul de impulsuri regulatorul de turatie pentru pompa, este ideea mea. O sa revin cu informatii de cum merg lucrurile... Sper ca in acest week-end sa si termin de facut jucaria. In orice caz NU este un lucru rau de avut in garaj si asta...sub 300 lei.

<span class='edit'>19 Nov 2010, 11:09:</span>
Binenteles ca o sa "upgradez" in tim jucaria in sensul ca o sa fac un modul (bazat pe un PIC) care sa-mi dea optiunea sa selectez ordinea de alimentare a injectoarelor pentru simulare ciclu motor (ex. 1, 3, 2, 4).

De asemenea se poate selecta timpul de pulsuri.
De exemplu la 800 rpm avem 13,33 rotatii pe secunda. Ori cum un injector da un puls (un jet) la fiecare revolutie a motorului (deci la o rotatie completa avem cate un puls de la fiecare injector), la 13,33 rotatii avem 13,33 pulsuri per injector.

Pe scurt putem "simula" turatia motorului prin asta.
O sa pun un potentiometru cu un afisaj (pe care o sa-mi arate o valoare cand reglez potentiometrul - adica turatia pe care o doresc).

In principiu "scula" o fac pentru HOBBY insa dupa cum am spus de ce nu...si ceva banuti (ideal sa-mi acopar investitia - dupa..."mai vedem" biggrin.gif )

Singura chestie pe care nu o stiu momentan, este cum sa controlez presiunea in rampa sau presiunea pe injector.
Insa ma gandesc sa pun un manometru de benzina pe iesirea pompei iar prin reglajul turatie pompei respectiv la pulsurile injectorului sa poate obtine o presiune cat de cat constanta. Pompa intentionez sa o caut de la dezmembrari.


This post has been edited by bubu782001: 19 Nov 2010, 11:33


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian806
post 19 Nov 2011, 23:42
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 1 January 11




salut.
mai povesteste cateva lucruri despre mica ta afacere.
poate atasezi si ceva poze.


--------------------
Renault Megane II 2005, 1.6 16V
Megane II, 1.6 16V, 83kW
Laguna III, 2.0 173CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 20 Nov 2011, 00:58
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Nu e o afacere - este idee. Si a ramas tot la stadiul de idee din lipsa timpului si a anumitor componente cheie. Evident ca daca as da drumul unui sistem de acest gen si ar da rezultate ok, probabil ar putea fi folosit cu "succesuri" si in scopuri comerciale.

Baia de ultrasunete de exemplu o am, pompa de benzina nu am gasit ceva a-mi fie pe plac (vreau una metalica pusa pe circuit - nu vreau una de imersie), ideal ar fi sa folosesc un regulator de presiune de la o injectie monopuct (asta stiu ca se pot si regla dintr-un surub - unele modele). Emulsia de curatat ar putea fi din solutie de curatat injectoare gasita la magazine - costa ceva insa poate fi refolosita de multe ori (trecuta printr-un sistem de filtraj - filtru auto de injectie).

Marea problema este ca intreaga jucarie nu prea poate fi folosita in casa (benzina miros nevasta...deci o combinatie un pic cam imposibila. Singura alternativa ar fi intr-un atelier/garaj sau afara vara in aer liber.

Ideea este inca la stadiul de idee si probabil ca o sa fie si pusa in aplicare, insa este nevoie de timp si putin chef. Ar fi destul de terminat si multe idei de pus in practica insa timpul opreste multe.

Apoi ar trebui proiectat un sistem (bazat pe un microcontroler) care sa permita setarea unui timer de functionare atat pentru oscilator cat si pentru pompa.

Fiind setat acel timp pot vedea exact diferentele de debit ale injectoarelor.

De altfel si oscilatorul am sa il integrez tot in microcontroler de unde o sa rezulte o rata de esantionare de cativa herti, convertita in RPM - selectia ar trebui sa fie facuta pe un LCD. La fel si timerul tot digital o sa fie setat iar comanda de start/stop ar trebui sa fie facuta automat prin intermediul unui tranzistor + releu puse pe una din iesirile microcontrolerului.

Conceptul poate iesi foarte profi si cu o precizie foarte ridicata (asta este de fapt ce ma intereseaza - pentru a vedea exact diferentele intre injectoare, respectiv pentru comparatie).

Eeeh multateorie, vorbaraie multa...sa speram ca odata o sa am timp sa o fac.
Jucaria ar fi foarte utila pentru diagnoza/reparatia injectoarelor infundate.

This post has been edited by bubu782001: 20 Nov 2011, 01:02


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tamango
post 20 Nov 2011, 10:26
Post #4


Biciclist


Group: Members
Posts: 1.330
Joined: 30 January 07
From: Bucuresti




Bubu, ce pot sa zic decat ... SUCCES. Se vede ca esti pasionat. up.gif


--------------------
Suzuki Vitara 1,6 AT 2017
Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
comanr
post 20 Nov 2011, 10:55
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 386
Joined: 24 November 08




bravo ,frumoasa idee numai ca exista deja si se cheama aparat de curatat injectoare,realizat dupa ultimele norme de securitate in vigoare ...


--------------------
Renault Modus 1.5dci 2005
...realitatea e destul de subtire
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 20 Nov 2011, 12:25
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




QUOTE
bravo ,frumoasa idee numai ca exista deja si se cheama aparat de curatat injectoare,realizat dupa ultimele norme de securitate in vigoare ...,


Si daca se gaseste ce treaba are asta cu mine?
Asa se gasesc si ECU-uri de vanzare chiar noi noute insa lumea tot vine la mine pt immo off, pt invatat chei pt virginizare, pt reparat calculatoare de injectie samd...

@comanr stiu ca se gasesc de cumparat. Nu am zis ca reinventez apa calda. Nu stiu insa despre ce "norme de securitate in vigoare" vorbesti. Atata timp cat se folosesc incinte inchise si componente de calitate nu vad unde sa fie probleme...

Un generator de pusluri, un timer si un sistem de cuplare prin releu (care poate fi inlocuit usor cu un optocuplor - ca sa obtin o separare galvanica perfecta).

In alta ordine de idei, cat costa m-ar costa pe mine piesele ? Eu iti pun pariu ca mai mult de 100 euro pe mine nu ma costa - incluzand pompa de benzina, debitmetrul si rampa... in rest cat costa un ATMEGA8? ~ 20 - 25 lei. Un LCD 8x2 tot pe acolo... restul pieselor pana in 20 lei... Se pot seta/programa cicluri de curatare care sa simuleze mai multe moduri de utilizare a injectoarelor.


Se poate folosi lichid special de ultrasunete - complet inofensiv (neinflamabil daca la asta te gandesti) care se gaseste la bidoane pt laboratoarele de chimie.

O jucarie gata facuta costa intre 500 si 1500 de euro...pret care este destul de mare. Ori eu fac asta ca sa-mi curat injectoarele mele.

PS in Romania toate ideile, toate conceptele, indiferent de natura lor sunt distruse inca de la nastere de oameni care au acest tip de gandire. Mai optimisti ca o coada de matura.

Ar trebui sa stam cu mainile in san si sa nu mai facem nimic - ce sens are sa mai gandim, cand totul este de cumparat "conform normelor" ?

CREDE SI NU CERCETA

Cu stima,

This post has been edited by bubu782001: 20 Nov 2011, 13:13


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gedan
post 21 Nov 2011, 08:54
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 296
Joined: 7 July 08
From: Dr. Taberei




salut,

poti folosi o pompa de benzina moto, sunt cu membrana si merg la 12v.

debitul de benzina nu trebuie sa simuleze mersul motorului, tu de fapt vrei sa le cureti, deci baga presiune mai mare.
exista supape de retur pentru benzina reglabile, vezi la un mercedes mai vechi.

succes!



--------------------
renault twingo 1996
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 21 Nov 2011, 09:48
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Pai de fapt pentru asta mi-ar trebui acel debitmetru - sa pot avea si un retur.

...si zici ca exista supape de retur separate? Ar fi o treaba.

In alta ordine de idei, daca bag prea mare presiune nu au de suferit injectoarele ? Ma refer la aspecte precum, calibrare injectoarelor, microfiltru intern, duze etc?

Eu ma gandeam sa folosesc asa ceva. http://piese-auto.anunturi-auto.4tuning.ro...ina-412255.html

Include si regulatorul si manometrul. Reglajul presiunii se poate realiza relativ simplu printr-un regulator de turatie la pompa de benzina. Sistemul o sa contina si retur pe rampa de benzina.

Ce nu stiu inca (insa urmeaza sa ma documentez) ar fi diametrul injectorului (de fapt a corpului) care se cupleaza la rampa - portiunea aceea cu oring.

Nu stiu daca aceste diemetre sunt universale sau daca exista niste dimensiuni standard.

Daca ar fi universale as putea utiliza o rampa de injectoare gata facuta de la orice masina ce urmeaza a fi dezmembrata iar pe ea injectoare de la diferite masini.

Daca difera insa diametrele, atunci se complica putin treaba, in sensul ca trebuie contruita dintr-o o bara de inox o rampa, cu niste stuturi filetate. In aceste filete or sa intre asa-numitele "injector bosses", care pot fi facute la strung la dimensiuni diferite ( in functie de dimensiunile injectoarelor se schimba acele stuturi). Ceva similare cu astea. http://www.dune-buggy.com/turbo/images/injectorbosses.jpg

Este drept toate jucarelele astea maresc putin pretul final al instalatiei - insa nu cred ca ajunge la pretul uneia instalatii cu totul (din cele gasite pe net), iar atata timp cat se folosesc componente de calitate rezultatele nu cred ca or sa fie neglijabile.

This post has been edited by bubu782001: 21 Nov 2011, 10:45


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 23:27
Dacia