Dispozitiv curatat injectoare, Intentionez sa-mi fac o "scula"
![]() ![]() ![]() |
Dispozitiv curatat injectoare, Intentionez sa-mi fac o "scula"
bubu782001 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|||
iulian806 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 1 January 11 ![]() |
salut.
mai povesteste cateva lucruri despre mica ta afacere. poate atasezi si ceva poze. |
--------------------
Renault
Megane II
2005, 1.6 16V Megane II, 1.6 16V, 83kW
Laguna III, 2.0 173CP |
|
bubu782001 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Nu e o afacere - este idee. Si a ramas tot la stadiul de idee din lipsa timpului si a anumitor componente cheie. Evident ca daca as da drumul unui sistem de acest gen si ar da rezultate ok, probabil ar putea fi folosit cu "succesuri" si in scopuri comerciale.
Baia de ultrasunete de exemplu o am, pompa de benzina nu am gasit ceva a-mi fie pe plac (vreau una metalica pusa pe circuit - nu vreau una de imersie), ideal ar fi sa folosesc un regulator de presiune de la o injectie monopuct (asta stiu ca se pot si regla dintr-un surub - unele modele). Emulsia de curatat ar putea fi din solutie de curatat injectoare gasita la magazine - costa ceva insa poate fi refolosita de multe ori (trecuta printr-un sistem de filtraj - filtru auto de injectie). Marea problema este ca intreaga jucarie nu prea poate fi folosita in casa (benzina miros nevasta...deci o combinatie un pic cam imposibila. Singura alternativa ar fi intr-un atelier/garaj sau afara vara in aer liber. Ideea este inca la stadiul de idee si probabil ca o sa fie si pusa in aplicare, insa este nevoie de timp si putin chef. Ar fi destul de terminat si multe idei de pus in practica insa timpul opreste multe. Apoi ar trebui proiectat un sistem (bazat pe un microcontroler) care sa permita setarea unui timer de functionare atat pentru oscilator cat si pentru pompa. Fiind setat acel timp pot vedea exact diferentele de debit ale injectoarelor. De altfel si oscilatorul am sa il integrez tot in microcontroler de unde o sa rezulte o rata de esantionare de cativa herti, convertita in RPM - selectia ar trebui sa fie facuta pe un LCD. La fel si timerul tot digital o sa fie setat iar comanda de start/stop ar trebui sa fie facuta automat prin intermediul unui tranzistor + releu puse pe una din iesirile microcontrolerului. Conceptul poate iesi foarte profi si cu o precizie foarte ridicata (asta este de fapt ce ma intereseaza - pentru a vedea exact diferentele intre injectoare, respectiv pentru comparatie). Eeeh multateorie, vorbaraie multa...sa speram ca odata o sa am timp sa o fac. Jucaria ar fi foarte utila pentru diagnoza/reparatia injectoarelor infundate. This post has been edited by bubu782001: 20 Nov 2011, 01:02 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
Tamango |
![]()
Post
#4
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Bubu, ce pot sa zic decat ... SUCCES. Se vede ca esti pasionat.
![]() |
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
comanr |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 386 Joined: 24 November 08 ![]() |
bravo ,frumoasa idee numai ca exista deja si se cheama aparat de curatat injectoare,realizat dupa ultimele norme de securitate in vigoare ...
|
--------------------
Renault
Modus 1.5dci
2005 ...realitatea e destul de subtire
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
QUOTE bravo ,frumoasa idee numai ca exista deja si se cheama aparat de curatat injectoare,realizat dupa ultimele norme de securitate in vigoare ..., Si daca se gaseste ce treaba are asta cu mine? Asa se gasesc si ECU-uri de vanzare chiar noi noute insa lumea tot vine la mine pt immo off, pt invatat chei pt virginizare, pt reparat calculatoare de injectie samd... @comanr stiu ca se gasesc de cumparat. Nu am zis ca reinventez apa calda. Nu stiu insa despre ce "norme de securitate in vigoare" vorbesti. Atata timp cat se folosesc incinte inchise si componente de calitate nu vad unde sa fie probleme... Un generator de pusluri, un timer si un sistem de cuplare prin releu (care poate fi inlocuit usor cu un optocuplor - ca sa obtin o separare galvanica perfecta). In alta ordine de idei, cat costa m-ar costa pe mine piesele ? Eu iti pun pariu ca mai mult de 100 euro pe mine nu ma costa - incluzand pompa de benzina, debitmetrul si rampa... in rest cat costa un ATMEGA8? ~ 20 - 25 lei. Un LCD 8x2 tot pe acolo... restul pieselor pana in 20 lei... Se pot seta/programa cicluri de curatare care sa simuleze mai multe moduri de utilizare a injectoarelor. Se poate folosi lichid special de ultrasunete - complet inofensiv (neinflamabil daca la asta te gandesti) care se gaseste la bidoane pt laboratoarele de chimie. O jucarie gata facuta costa intre 500 si 1500 de euro...pret care este destul de mare. Ori eu fac asta ca sa-mi curat injectoarele mele. PS in Romania toate ideile, toate conceptele, indiferent de natura lor sunt distruse inca de la nastere de oameni care au acest tip de gandire. Mai optimisti ca o coada de matura. Ar trebui sa stam cu mainile in san si sa nu mai facem nimic - ce sens are sa mai gandim, cand totul este de cumparat "conform normelor" ? CREDE SI NU CERCETA Cu stima, This post has been edited by bubu782001: 20 Nov 2011, 13:13 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
gedan |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 7 July 08 From: Dr. Taberei ![]() |
salut,
poti folosi o pompa de benzina moto, sunt cu membrana si merg la 12v. debitul de benzina nu trebuie sa simuleze mersul motorului, tu de fapt vrei sa le cureti, deci baga presiune mai mare. exista supape de retur pentru benzina reglabile, vezi la un mercedes mai vechi. succes! |
--------------------
renault
twingo
1996
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Pai de fapt pentru asta mi-ar trebui acel debitmetru - sa pot avea si un retur.
...si zici ca exista supape de retur separate? Ar fi o treaba. In alta ordine de idei, daca bag prea mare presiune nu au de suferit injectoarele ? Ma refer la aspecte precum, calibrare injectoarelor, microfiltru intern, duze etc? Eu ma gandeam sa folosesc asa ceva. http://piese-auto.anunturi-auto.4tuning.ro...ina-412255.html Include si regulatorul si manometrul. Reglajul presiunii se poate realiza relativ simplu printr-un regulator de turatie la pompa de benzina. Sistemul o sa contina si retur pe rampa de benzina. Ce nu stiu inca (insa urmeaza sa ma documentez) ar fi diametrul injectorului (de fapt a corpului) care se cupleaza la rampa - portiunea aceea cu oring. Nu stiu daca aceste diemetre sunt universale sau daca exista niste dimensiuni standard. Daca ar fi universale as putea utiliza o rampa de injectoare gata facuta de la orice masina ce urmeaza a fi dezmembrata iar pe ea injectoare de la diferite masini. Daca difera insa diametrele, atunci se complica putin treaba, in sensul ca trebuie contruita dintr-o o bara de inox o rampa, cu niste stuturi filetate. In aceste filete or sa intre asa-numitele "injector bosses", care pot fi facute la strung la dimensiuni diferite ( in functie de dimensiunile injectoarelor se schimba acele stuturi). Ceva similare cu astea. http://www.dune-buggy.com/turbo/images/injectorbosses.jpg Este drept toate jucarelele astea maresc putin pretul final al instalatiei - insa nu cred ca ajunge la pretul uneia instalatii cu totul (din cele gasite pe net), iar atata timp cat se folosesc componente de calitate rezultatele nu cred ca or sa fie neglijabile. This post has been edited by bubu782001: 21 Nov 2011, 10:45 |
--------------------
Renault
Clio 3
- -
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 23:27 |