Zdrăngănit volan, o mică întrebare
![]() ![]() ![]() |
Zdrăngănit volan, o mică întrebare
hordy |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
|
||
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|||
VyRuZ |
![]()
Post
#2
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Lovește metal pe metal, deoarece partea din spate a airbag-ului este din metal, idem corpul volanului.
Se desface scoțând borna de la baterie din rațiuni de siguranță, după ce în prealabil ai rotit volanul 180 de grade astfel încât "fundul" său să fie-n sus; ai să poți identifica după o gaură-n volan (în partea din spate), pe unde introduci o șurubelniță după care apeși pe ea și tragi ușor de airbag în jos. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
- B-***-**F
09/2007 If it ain't broke, don't fix it.
|
|
hordy |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Adică airbagul este prins doar în ceva cleme care cedau când bag eu șurubelnița ? Nici un șurub nimic ? E posibil să mai fi fost poate desfăcut și să nu fi fost prins în toate punctele, că bănuiesc că are niște cleme care prind de jur împrejur. VyRuZ, oare risc mult scoțând airbagul chiar dacă scot și borna ?
|
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
VyRuZ |
![]()
Post
#4
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Airbag-ul este prins într-o clemă dublă pe care practic apeși atunci când introduci șurubelnița prin gaura aceea din volan. Ce să zic, eu l-am desfăcut de 2 ori și recunosc că mi-a fost ceva frică, însă nu am pățit nimic. Cât riști... nu știu să-ți zic. Din ce știu eu, airbag-ul este umplu cu "sodium azide" (nu am idee cum se traduce acel "azide" în română) care este un material extrem de toxic și destul de volatil, adică este sensibil la căldură și șocuri mecanice. Însă dacă lucrezi finuț, totul ar trebui să fie OK.
P.S. - OOPS, acum văd că scriu pe aria Megane 1. Eu am Megane 2, procesul explicat mai sus este pentru Megane 2. Nu am idee dacă se potrivește și la 1. Mă interesez acum. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
- B-***-**F
09/2007 If it ain't broke, don't fix it.
|
|
hordy |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Ok merci, o să mă uit și eu să văd daca e vro gaură sub volan
|
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
VyRuZ |
![]()
Post
#6
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Hmm, nu am găsit ceva concludent, însă se pare că la M1 airbag-ul este prins de volan cu două șuruburi, Cică se desfac acelea apoi se ridică de airbag în sus et voila!
Poate ne ajută un coleg cu M1? L.E. - Ia, vezi aici. Explică și cum se scoate airbag-ul. ![]() This post has been edited by VyRuZ: 1 Nov 2010, 17:30 |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
- B-***-**F
09/2007 If it ain't broke, don't fix it.
|
|
hordy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Când am venit acum de la muncă am tras puțin fără să forțez de airbag și am sesizat că din cauza faptului că nu sunt prinse foarte bine cele două șurube are loc bătaia respectivă. Are un joc de vro 3 grade stânga dreapta. Când mișc stânga dreapta mai sună ușor ca și cum ai pune o sârmă la spițele de la bicicletă
![]() Merci |
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
stoica_bogdan |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 28 October 10 ![]() |
cred ca beleaua sunt arcurile care tin ridicata partea de sus a volanului, acestea cu timpul se lasa si astfel intre cele doua parti ale volanului nu mai exista acea presiune pe care o exercita arcurile ca ele sa nu se atinga!!! aceeasi problema o am si eu, si vroiam sa intreb pe cineva unde pot gasi acele 6 arcuri si cat m-ar costa?
|
--------------------
renault
megane 1
- DB-03-WCT
2000
|
|
hordy |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Poi și dacă pui ceva sub capac ca să nu zdrăngăne, de exemplu burete cu adeziv sau ceva de genu, nu merge?
|
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
stoica_bogdan |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 28 October 10 ![]() |
pai nu cred ca merge ca trebuie sa fie o oarecare presiune exercitata de niste arcuri ca altfel cand dai intr-o groapa claxoneaza masina singura, intelegi? trebuiesc niste arcuri calibrate la o anumita presiune, nici prea mica, ca sa nu iti claxoneze masina singura si sa iti zdrancane volanul, dar nici prea mare ca astfel trebuie sa te urci in picioare pe volan ca sa claxonezi!!!
|
--------------------
renault
megane 1
- DB-03-WCT
2000
|
|
hordy |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Ce nu mi se pare în regulă la mine, încă nu am desfăcut că nu am trusă de torxuri și din ce am văzut cam doar de așa ceva am nevoie la mașină, este faptul că partea de sus pe care apas, care ar trebui să fie sub presiune cum spui si tu are și un joc de de jos în sus nu doar pe înălțime. Bănuiesc că lipsește un șurub, oricum sâmbătă îmi fac timp și desfac volanul
|
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
stoica_bogdan |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 28 October 10 ![]() |
surupurile sunt cu siguranta, dar am impresia ca s-au decalibrat arcurile acelea! chiar te rog sa verifici!!! te salut!!!
|
--------------------
renault
megane 1
- DB-03-WCT
2000
|
|
radunre |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Arcurile alea (6 buc) nu se pot decalibra nici in 100 de ani, este general acceptat de posesorii Megane I ca se apasa prea greu pt. a claxona.
Daca joaca airbag-ul pot fii cam 2 probleme, suruburi desfacute sau lipsa (2 buc torx 20 sau 25) sau arcuri cazute/lipsa. |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
- MS
2009 Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
stoica_bogdan |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 28 October 10 ![]() |
radunre crede-ma ca stiu mai bine decat tine, ca in urma cu o luna am desfacut volanul si nu erau nici surupurile slabe si nici arcurile lipsa sau cazute pt ca ele sunt introduse pe o tija din plastic si nu au cum sa cada!!!
asta e problema, sunt decalibrate, eu am pus alte arcuri putin mai mari si mai slabe!!! mai mari pt a ridica partea de sus a volanului mai mult,si mai slabe pt ca asa am avut de pe la niste clante de usa, pura inventie!!! dar nu sunt chiar asa bune, oricum mai bune decat cele pe care le aveam, nu mai zdrancane asa de rau, dar tot mai zdrancane putin!!! sper ca m-am facut inteles!!! |
--------------------
renault
megane 1
- DB-03-WCT
2000
|
|
hordy |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Prietene eu nu m-am uitat acolo încă din cauza lipsei de timp. Sâmbătă voi desface. Din ce povestești tu, parte o rezolvare ușoară cu zdrăncănitul. Dacă acoperim partea metalică cu o bandă de burete adezivă cum se pune la uși pentru antifonare, vă bătea dar nu se va mai auzi. Sau dacă arcul e pe tijă și zici că e slăbit, de ce nu adaptezi o șaibă de cauciuc pe tijă la baza ei ? Astfel arcul va avea o rază mai mare de eficiență.
La mine oricum bănuiesc lipsa vreunui șurub din cauza cursei care o face în 4 sensuri, și pe înălțime și pe adâncime. Dacă ar fi doar un șurub lipsă s-ar deplasa doar pe OY adică pe înălțime. Off că abia aștept să desfac. @stoica_bogdan de ce chei ai avut nevoie când ai desfăcut volanul ? |
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
stoica_bogdan |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 28 October 10 ![]() |
da, ai dreptate cu acele saibi de cauciuc puse sub arcuri,nu m-am gandit, dar nu stiu daca mai am arcurile ca le-am schimbat, sambata voi desface si eu din nou volanul, eu am desfacut doar partea de sus a volanului, nu am desfacut si air bag-ul, sau sa scot volanul afara de pe consola, nu am vrut sa m-a risc inutil, pt ca la tine zdrancanitil e intre cele doua parti ale volanului nu sub volan sau in air bag, mie mi-a trebuit doar un torx, nu stiu de cat era, pentru a desface cele 2 surupuri de sub volan!!! eu acum sunt in sibiu pana vineri seara, iar masina este acasa (dambovita), sambata vorbim dupa ce il desfac si eu!!! daca intampini probleme chiar te rog sa m-a suni!!! 0767095406
3 Nov 2010, 11:38: p.s.:pentru orice eventualitate nu uita sa scoti borna de la baterie inainte sa te apuci de aceasta operatie!!! bafta!!! This post has been edited by stoica_bogdan: 3 Nov 2010, 10:38 |
--------------------
renault
megane 1
- DB-03-WCT
2000
|
|
hordy |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
La mine zgomotul e între airbag (dacă e ăla pe care apeși când claxonezi de scrie mare airbag) și partea superioară a volanului.
|
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
stoica_bogdan |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 28 October 10 ![]() |
exact, volanul e format din 2 parti componente, partea de sus (in care e air bag-ul) si parte de jos unde se prinde volanul in consola (teava aceea care duce la directie);
eu m-am referit ca nu am mai desfacut air bag-ul, inutil, adica nu l-am mai demufat sa il scot afara din masina, partea de sus a volanului, ci doar l-am pus pe bord atat cat mi-a dat voie cablul de la air bag, ca nu e prea lung nici acesta,cam 20 de cm poti sa il indepartezi de volan!!! zdrancanitul e intre air bag si partea de jos a volanului, iar pe partea de jos a volanului se afla 3 contacte cu cate 2 arcuri fiecare, acele arcuri daca nu ar exista, masina ar claxona in continuu, ca s-ar apropia cele 2 parti ale volanului si s-ar atinge acele contacte, ele exista acolo, dar nu mai au aceeasi presiune ca ele sa tina impinsa partea de sus a volanului si astfel sa nu ii dea voie sa joace si sa zdrancane!!! sper ca m-am facut inteles!!! |
--------------------
renault
megane 1
- DB-03-WCT
2000
|
|
hordy |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Perfect. Atunci sâmbătă când voi desface voi avea pregătite 3 șaibe de cauciuc sau ceva de genul ăsta făcute de mine pentru a eficientiza rolul arcurilor. Merci mult
|
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
hordy |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Am rezolvat problema cu păcănelile și cu zgomotele alea. Am dat volanul jos cu ajutorul a două torxuri, practic acelea două care merg și la fețele de uși.
Am sesizat că și zgomotul dar și mișcările de care vă spuneam mai sus vin de la ansamblul arcului, dar de vină nu este arcul. Arcele acelea practic cum spunea și "radunre" nu se pot slăbi nici într-o sută de ani. Problema e de la ansamblul arcului, mai exact de la clema cu care se prinde în partea de jos a volanului. Datorită trecerii timpului, acea clemă se slăbește, stă prins acolo ansamblul arcului dar permite un mic joc, joc care produce acele zdrăngănituri puternice când volanul este montat. Rezolvare: am pus puțină bandă izolatoare peste gaură, am astupat oarecum gaura cu bandă izolatoare și am forțat clema la locul ei permițând să tragă după ea și banda. Clema a intrat și banda a fixat-o astfel încât stă acolo ca la prima tinerețe. Nu joacă, nu păcăne nu sună nu nimic. Sunt foarte mulțumit de munca prestată, nici un zgomot nimic din volan, nici sunetul ca de arc pe care îl aveam inițial ![]() P.S. am folosit ideea cu banda deoarece la demontare am văzut folosit același procedeu pentru partea superioară a clemei care prinde capacul superiori. Am lăsat și banda aia acolo. P.S.2 o mică ciudățenie am văzut acolo dar am lăsat-o așa în ideea de a vă întreba pe voi inițial. La partea unde e și claxonul, sunt de o parte și de alta a mufei 4 șuruburi care practic prind banda aia albă de care tot spuneați pentru airbag. Două dintre ele sunt unite printr-o tăbliță care are o "coadă" ce pică peste un braț din interiorul volanului . Între acea "codiță de metal" și metalul din volan era bandă adezivă. Ce vă întreb e dacă nu cumva acolo nu trebuia să fie bandă pentru a face masă ? This post has been edited by hordy: 6 Nov 2010, 16:42 |
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
mitzunator |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 25 December 07 From: Craiova ![]() |
urate volane la aceste masini,urate probleme creaza,urate 100% sa vezi la mine cum face si cum apas cu 2 maini si cu piciorul stang ca sa claxonez.
|
--------------------
Renault
Megane 2
2008 [B][SIZE=7][COLOR=green]Megane 2 berlina 1,5 dci km
|
|
hordy |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 13 June 10 From: Bistrița ![]() |
Sunt convins că dacă îl desfaci și îl aranjezi puțin vei avea satisfacție maximă. La mine și de apăsat se apasă mai ușor acuma. Dacă e poziționat corect și prin stabil merge brici
|
--------------------
Renault
-
- BN40RDY
- Ex : Megane 1.4 16v - 1999 hatchback
Ex : Opel Vectra A 2.0i - 1990 berlină Ex : Renault Scenic 1,2 1.9Dci - 2001 Van |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th July 2025 - 18:03 |