Rampa, Serpentine
![]() ![]() ![]() |
Rampa, Serpentine
djprometeu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 15 April 10 ![]() |
|
||
--------------------
renault
clio symbol
2008
|
|||
vallixx |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
In mod normal chestiile astea se invata la scoala de soferi, insa intr-adevar putini instructori ( spre deloc ) abordeaza subiectul.
In primul rand sa clarificam: rampa=urcare, panta=coborare De obicei rampele sau serpentinele in urcare se abordeaza cu o treapta de viteza care sa-ti permita urcarea astfel incat sa iti tina turatia motorului undeva " la mijloc". Adica nici jos de tot pentru ca nu vei avea putere, dar nici foarte sus pentru ca nu vei avea racire si iti va fierbe motorul. Depinde de gradul de inclinatie al rampei. Coborarea se face de principiu cu masina tinuta in frana de motor, de obicei in treapta cu care s-a urcat rampa. Ocazional se mai ajuta frana de motor cu cea de serviciu, incercand sa nu se faca abuz de frana de serviciu intrucat se va incalzi puternic si se poate ajunge in situatia de a nu mai avea frana functionala. Fenomenul este ca " pedala se duce la fund " iar frana din parti. In acest caz se opreste si se asteapta pana la racirea discurilor care NU SE RACESC CU APA pentru ca se pot crapa de la socul termic. In plus se pot decali sau ovaliza. Un alt aspect important si foarte putin abordat de instuctori este plecarea din rampa, fara a scapa masina catre inapoi. Tehnica folosita cu succes de mine este asa: Masina e imobilizata in rampa, piciorul drept pe frana. Se calca ambreiajul, se cupleaza treapta 1 si se ridica ambreiajul pana la momentul in care masina " da sa plece". Cand masina " da sa plece ", se muta piciorul drept de pe frana pe acceleratie, masina nu va pleca inapoi fiind tinuta din ambreiaj. Se accereleaza usor timp in care se elibereaza complet pedala de amberiaj. Scuze pentru postul lung, poate este totusi de folos celor mai noi intr-ale soferiei. "Succesuri !" This post has been edited by vallixx: 4 May 2010, 08:15 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
cmandrei |
![]()
Post
#3
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Comentez ca nu ma pot abtine
![]() "incercand sa nu se faca abuz de frana de serviciu intrucat se va incalzi puternic si se poate ajunge in situatia de a nu mai avea frana functionala." - cu asta din pacate nu prea sunt de acord ... frana de serviciu trebuie folosita de cate ori este nevoie si asa cum este nevoie avand in vedere conditiile de drum ... nici nu se pune problema sa ne gandim la ceva de genul "sa nu o apasa ca poate se incinge si nu mai merge" ... cine face asa ceva sa-mi spuna ca sa stiu sa nu ies pe drum atunci ... Nu stiu de ce, defapt stiu dar nu va spun ca o sa ziceti ca-s dus, nu sunt adeptul utilizarii franei de motor des, cel mai mult o folosesc cand "ma dau"/conduc sportiv ... altfel nu prea, sau no' chiar daca exista nu se simte, adica: sa cobori un deal cu treapta 2 sau 3 ar fi o frana de motor, sa-l cobori in treapta 4 e ca si cum n-ar fi. Cum se negociaza un viraj, o serpentina ... pentru mine e foarte greu de explicat in cuvinte (un numar decent) cel mai normal este de exersat. Hai sa zic scurt: intr-o serpentina (e adevarat ca depinde inclinatia si cat de stransa este) se merge in treapta 2 (de cele mai multe ori) sau 3 (daca e mai larga), poate chiar si treapta 1 dar asta inseamna sa fie deja in afara drumurilor asfaltate cred eu (sau foarte foarte rar). Cu ce viteza ? hai sa o zicem pe cea corecta ca daca ne jucam e altceva: cel mai probabil as intra cu treapta 3 4 la hai sa zicem 40km/h, as da treapta 2 sau as lasa in 3 (valea prahovei daca e liber fara sa tai curba) as reduce la aprox. 30 si cam atat ... la iesire daca esti in 2 poti calca cat vrei acceleratia, daca esti in 3 suuuuuuper frumos ca sa nu fie probleme. Nu dati cu pietre, nu aruncati cu nimic, nu invat pe nimeni nimic, doar mi-ai scris opinia ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
vallixx |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Andrei, evident ca nu sfatuiesc sa nu se folosesaca frana...ci sa nu se faca abuz.
Daca cobori o panta lunga de cateva zeci de km ( Cheia, Dealul Negru, Transfagarasan ...etc..) numai din frana de serviciu iti garantez eu ca nu ajungi jos intreg. Normal ca frana trebuie folosita ori de cate ori este cazul, dar daca o incingi si ramai fara frane pe serpentine la vre-un viraj .......nu te vad prea bine, mai ales daca esti incepator si nu stii ce sa faci si cum sa reactionezi. Eu zic ca frana de motor pe serpentine in coborare este absolut necesara. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
cmandrei |
![]()
Post
#5
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Asa este ai dreptate nu mai zic nimic de chestia asta ...
![]() P.S. eu imi dau avant (accelerez) la vale pe dealul negru si tot pedala o folosesc cel mai mult ... nu zic ca o scot din viteza daca cum am mai spus, in treapta 4 numai frana de motor nu e ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
gxg_coman |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 413 Joined: 17 February 09 From: Bucuresti ![]() |
eu consider ca nu se poate spune o viteza standard cu care sa abordezi o serpentina. tine de fiecare sofer. unul taie curba intr un fel, altul in alt fel... de asemenea nu mi se pare nici foarte sigur. poate eu care am 4 milioane de kilometri la activ si cauciucuri foarte bune si amortizoare noi(presupunem) ii dau un sfat unui incepator care are si cauciucuri nasoale si amortizoare cu 50% uzura si saracul sare cu masina de pe sosea din cauza sfaturilor mele de "profesionist". ce as recomanda eu este sa se abordeze curba in asa fel incat forta centrifuga sa nu isi simta aproape deloc prezenta. in felul asta garantat nu se poate intampla nimic si siguranta este deplina. asa cum a spus si cmandrei nu dati cu pietre. este doar parerea mea. sper ca nu sunt singurul care gandeste asa.
|
--------------------
renault
laguna
1.5 dci/ 110 CP
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#7
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Un singur lucru
![]() ![]() ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
bardu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
Pentru mine un lucru e cert, nu scot masina la liber in coborare.
Taiatul curbei este un lucru foarte periculos pe care multi nesimtiti il fac chiar daca vin din exteriorul curbei si sarmanul din interior trebuie sai faca loc bizonului chiar daca acesta are un viraj mult mai usor de luat. In panta e bine sa o iei putin mai turat de jos mai ales daca ai o "masina aspirata" cu putini bidivii. Legat de forta centrifuga, in viraje de multe ori actionarea franei te poate baga in rahat mai mult decat o mica accelerare. Zic si eu, nu dati cu pietre, cate bordeie atatea obicee ![]() PS Masina nu iarta. |
--------------------
Renault
Symbol
Fidji
- MS-08-?MS Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
vallixx |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Nu numai ca nu dam cu pietre dar este absolut corect ceea ce spui.
Negociarea corecta a virajului se face cu franare pe linia dreapta de dinaintea virajului, iar virajul propriu zis se ia cu viteza constanta sau cu o usoara accelalerare, depinde de pasageri. Daca au probleme gen ameteli, rau de masina, atunci tii virajul constant, ca daca franez inainte de viraj si accelerez in viraj o sa am de curatat presurile... ![]() Daca pasagerii nu au probleme sau daca esti singur in masina, atunci franezi inainte de viraj iar in viraj accelerezi usurel sau mai puternic, in functie de cat de sportiv vrei sa mergi. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
cmandrei |
![]()
Post
#10
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
In viraj ... ai vrut sa spui de la jumatate incolo nu ? {asta in mod "normal"}
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
drlv85 |
![]()
Post
#11
|
![]() om cu symbol pe mana Group: Members Posts: 80 Joined: 12 November 08 From: Böblingen .de ![]() |
QUOTE(vallixx @ 4 May 2010, 09:47) Daca cobori o panta lunga de cateva zeci de km ( Cheia, Dealul Negru, Transfagarasan ...etc..) numai din frana de serviciu iti garantez eu ca nu ajungi jos intreg. Te contrazic. Eu am coborat Transfagarasanu, oprind doar de 2 ori, si conducand absolut normal, doar cu frana din pedala fara pic de frana de motor, in mijlocul verii fara nici un fel de problema la sfarsit (unde mai pui ca eram si cu placutele uzate 70% ca le-am verificat inainte - alea originale undeva la 55mii km daca-mi aduc bine aminte). Si nu, nu cred ca sunt eu vreo exceptie. QUOTE(bardu @ 4 May 2010, 11:27) Stiu ca lume 'interzice lasatul pe liber', dar la ce i`am zis mai sus lui vallixx adaug si: 'majoritatea pantelor coborate pe liber in deplina siguranta'. Peste toate povestile despre cum se conduce masina in functie de traseu, gxg_coman a punctat cel mai bine ![]() This post has been edited by drlv85: 4 May 2010, 17:07 |
--------------------
Renault
Symbol 1.5 dci
*2006 *60KW/82CP *Motor: K9K-706
- GL-XX-DVR 24-10-2006 -> 0k Km
20-12-2008 -> 40k Km 06-12-2009 -> 60k Km 01-10-2010 -> 80k Km 10-01-2011 -> 87k Km 01-09-2011 -> 104k Km |
|
djprometeu |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 15 April 10 ![]() |
Cum se spunea in primul post...putini instructori abordeaza acest subiect(chiar spre deloc). Am intalnit pe cineva care a facut scoala recent, a auzit multe povest cu rampe, serpentine, viteze, iesiri de pe carosabil etc, omul s-a speriast putin si cum era la scoala i-a spus instructorului sa accentueze lectiile putin mai mult la urcarea in rampa si sa faca exercitii pe o zona cu serpentine, sa stie cum sa faca omu, sa se descurce ceea ce este foarte bine...i-am si zis pentru ca multi nu prea insista pe subiectele la scoala si mai ales la practica ce zic...fac scoala si ma invat pe drum si cand ajunge la ceva neprevazut sau o rampa, serpentina cum este acest caz nu stie ce sa faca...ma rog...dupa cum ziceam omul nostru cere lectii in plus la rampa, serpentine...instructorul de acolo zice ca da da...facem, nici o problema, orele de practica trec, omu insista asupra suboiectului dar vine examenul si ramane fara cerinta indeplinita. Dupa ce a luat examenul ii zisese la instructor despre asta la care acesta ii raspunde ca nu a avut timp si sa mearga sa intrebe la prieteni si sa invete...frumoasa replica ii zic eu(eu unul l-as fi batut...mai ales dupa ce dai un ban si te astepti sa iesi sofer de la o scoala)...in fine...intr-o zi(dupa ce si-a luat masina)omul meu are un drum urgent bucuresti-busteni-sinaia pana la sibiu...prin zona muntiilor sunt niste serpentine destul de urate unele si a ramas al meu om blocat pe serpentine, ajunsese cu motorul subturat, a facut nenumarate porniri din rampa, si l-au trecut toate apele pana a trecut de pericol(asta dupa aproape un an de experienta de sofat). norocul lui ca nu a fost aglomerat si a avut spatiu de manevra.
Nu este un caz singular acesta cu instructorii, mai stiu multe persoane care au iesit dintr-o scoala mai prosti decat au intrat. Pacat ca asa se intampla accidente. Instructorii zic ca lasa ca inveti in trafic si ei saracii nu stiu sa porneasca de pe loc...daramite rampa, intersectii si mai ales situatii neprevazute. Mai e si scumpa pe deasupra. ![]() |
--------------------
renault
clio symbol
2008
|
|
gxg_coman |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 413 Joined: 17 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(djprometeu @ 4 May 2010, 17:11) Conteaza mult o scoala buna si un instructor care vrea sa te invete si are experienta si iti da sfaturiile care trebuie chiar daca multi spun ca cel mai mult inveti in trafic...intradevar dar initierea o faci la scoala si trebuie sa o faci cat mai bine cu putinta! djprometeu are foarte mare dreptate. asa cum la facultate nu poti invata matematici speciale fara notiunile de baza din scoala generala si liceu, nici la volan nu te poti perfectiona fara sa ai notiunile de baza invatate la scoala de soferi. si eu sunt de parere ca scoala de soferi te invata doar sa tii volanul drept si sa schimbi vitezele. |
--------------------
renault
laguna
1.5 dci/ 110 CP
|
|
SandelBS |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 989 Joined: 5 December 09 ![]() |
Sper sa nu radeti de mine din cauza nepriceperii initiale. Pe la inceput nu foloseam frana de motor, fiind din Braila la scoala nu am avut unde sa merg pe serpentine, dar instructorul mi-a aratat pornirea din rampa cu frana de mana, pe care o folosesc mereu cand e nevoie, altfel nu incerc si mi spunea ca regreta ca nu sunt ore mai multe ca sa ne invete cum trebuie. Asa ca vara trecuta la 2 luni dupa ce aveam masina, cu 10000 km condusi ( am avut parte de munte, dar nu cine stie ce) , eram pe Transfagarasan. Am folosit doar frana de serviciu astfel ca pe la jumatatea drumului, din dreapta fata iesea fum. am oprit , am asteptat sa se raceasca ( stiam ca nu trebuie sa dai cu nimic pe discuri, cu toate ca unul dintre pasageri ma sfatuia sa dau cu apa rece, asa ca am asteptat). atunci mi s-a blocat si centura ( nu stiu daca a fost coincidenta sau era legat de supraincalzire, nu cred ca e asa ceva). Restul drumului nu am mai avut probleme, dar de atunci, la pante gen tranfagarasan treapta 2, restul depinzand de situatie. la urcare, trebuie sa tin motorul la turatie ridicata si treapta inferioara. eu multe lucruri le-am invatat singur, ca pana nu te lovesti singur de probleme nu inveti. Cred ca daca as fi avut un experimentat langa mine sa ma bata la cap tot timpul nu as fi invatat nimic. Si nu am avut probleme pana acum ( nu pun la socoteala usoara atingere in parcare). Nu vreau sa fiu rautacios, dar daca nu te pricepi , adica gresesti o data, nu-ti dai seama de ce , data viitoare poate fi fatal... si mai bine te lasi.
|
--------------------
Renault
Koleos
2013, 2.0 dci 173 cp
|
|
bardu |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
QUOTE(cmandrei @ 4 May 2010, 13:05) Aia este cheia ![]() ![]() @drlv85 multumesc ca m-ai citat complet, "pentru mine" este mult mai lejer sa merg lin fara sa tot pedalez frana, sa innebunesc stopurile si sa ard placutele & sabotii si sa scrijelesc discurile si tamburii! Oricum in frana de motor (daca se poate numi asa coborarea in treapta 4 sau 5) consumul de combustibil este aproape zero si motorul se lubrifiaza mai bine. Apropos, ce faci in caz ca ti se opreste motorul din diverse motive si esti pe liber, sau esti atat de sigur de masina ca nu se poate intampla? |
--------------------
Renault
Symbol
Fidji
- MS-08-?MS Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
lucianm |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 799 Joined: 13 December 06 From: Iasi ![]() |
Ca tehnica de abordare a virajelor incetinesc inainte de viraj, ma apropii cat se poate de interiorul curbei fara sa ies din banda apoi iau virajul la acceleratie constanta sau accelerez. ( de la jumatate incolo
![]() La plecarea din rampa cateodata folosesc frana de mana daca panta este prea mare, in general ma misc repede de pe frana pe accleratie. cred ca folosirea franei de motor este mai buna - consum 0 la cele cu injectie - motorul se unge mai bine - servofrana mai eficienta nu stiu ce avantaj aduce lasatul pe liber. |
--------------------
VW
Golf 6 1.4 TSI
2011
|
|
vallixx |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cmandrei @ 4 May 2010, 13:05) Da, da, da exact....nu m-am exprimat eu bine. Poti accelera si inainte de jumatatea ( apexul ) lui, dar mai "cu mila" asa ... ![]() QUOTE(drlv85 @ 4 May 2010, 17:04) Te contrazic. Eu am coborat Transfagarasanu, oprind doar de 2 ori, si conducand absolut normal, doar cu frana din pedala fara pic de frana de motor, in mijlocul verii fara nici un fel de problema la sfarsit (unde mai pui ca eram si cu placutele uzate 70% ca le-am verificat inainte - alea originale undeva la 55mii km daca-mi aduc bine aminte). Si nu, nu cred ca sunt eu vreo exceptie. Tu poti sa ma contrazici, imi pare bine ca ai ajuns jos si tu intreg si masina intreaga, fiecare face cum stie, dar raman la recomandarea mea...mergeti cu masina cu frana de motor.... This post has been edited by vallixx: 5 May 2010, 08:16 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
cmandrei |
![]()
Post
#18
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
QUOTE(bardu @ 4 May 2010, 21:07) Apropos, ce faci in caz ca ti se opreste motorul din diverse motive si esti pe liber, sau esti atat de sigur de masina ca nu se poate intampla? Nu stiu daca pe mine ma intrebi ... dar incerc sa raspund. Nu am un program artistic gata pregatit si batut in cuie pentru orice situatie care poate sa apara ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
bardu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
Andrei intrebarea nu era pentru tine
![]() Important e sa iti pastrezi sangele rece si sa actionezi cam asa cum ai spus, chiar daca poti deregla bine distributia bagand in treapta 2 cu motorul oprit si eliberand ambreiajul. . |
--------------------
Renault
Symbol
Fidji
- MS-08-?MS Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
gxg_coman |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 413 Joined: 17 February 09 From: Bucuresti ![]() |
mai bine dereglezi distributia decat sa te dereglezi pe tine sau toata masina si eventual si alta pe langa ea.
|
--------------------
renault
laguna
1.5 dci/ 110 CP
|
|
bardu |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 602 Joined: 21 March 08 ![]() |
Si eu ce am zis?
|
--------------------
Renault
Symbol
Fidji
- MS-08-?MS Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana. 1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km! |
|
gxg_coman |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 413 Joined: 17 February 09 From: Bucuresti ![]() |
era o intarire a afirmatiei tale
|
--------------------
renault
laguna
1.5 dci/ 110 CP
|
|
cip31 |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 229 Joined: 22 August 09 ![]() |
Frana de motor se foloseste din motive de siguranta-aderenta, in cazul drumului alunecos si pentru a face economie la placute/saboti de frana in cazul coborarii unor pante lungi (evitarea supraincalzirii sistemului de franare in zona rotilor).
|
--------------------
Renault
clio symbol
2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km Membru fara probleme, deocamdata!
|
|
vallixx |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Nici gand ! Frana de motor se foloseste intr-adevar din motive de siguranta, dar deopotriva si pe drum alunecos si pe drum uscat. Si nu din dorinta de a economisi placutele sau sabotii ci din cauza pericolului de a ramane fara frane ... Incalzirea puternica a franelor le reduce eficacitatea, iar in final duce la lipsa completa a franarii. This post has been edited by vallixx: 5 May 2010, 14:49 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
titilev |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 12 April 10 ![]() |
contrar parerii unora sustin ca frana de motor este mai mult decit necesara ajutand la siguranta celor din masina si mareste durata de viata a sistemului de frinare
eu nu asi cobori niciodata fara frana de motor |
--------------------
renault
symbol 2010
expresion 1.2 l ,75CP
- GJ 71 KKK
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 14:17 |