Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Colantarea masinii - totul despre, discutii despre: protectie, design, inmatriculare

jon_nxt
post 3 May 2010, 14:55
Post #1


Membru declarat anti-bizoni


Group: Members
Posts: 216
Joined: 15 August 08
From: Bucuresti




Salut,

Am dat cateva search-uri insa nu am gasit ce ma intereseaza. Asa ca rog staff-ul sa scuze deschiderea inoportuna si sa stearga topicul, eventual sa ma redirecteze catre un topic activ cu probleme identice.
Ontopic: de ceva vreme am niste pitici pe creier: masina mea e o culoare dificila (e un verde cameleon) care vara imi transforma masina intr-un cuptor, mai ales daca am ghinionul sa nu gasesc un loc de parcare umbrit. Asa ca ma tot uit pe net dupa ceva informatii despre tot ceea ce e de stiut despre aceasta problema.
Vreau sa colantez sa zicem doar anumite parti ale masinii (in special partea de sus a habitaclului si eventual capota si portbagajul) cu o culoare mai deschisa in ideea de a reduce energia absorbita in interior pe timpul verii.
Ce nedumeriri am (sunt multe si rog colegii de forum mai experimentati sa ma lamureasca):
- ce probleme legate de certificatul de inmatriculare pot aparea (si care sunt limitele pana la care nu sunt necesare modificari ale certificatului);
- care sunt in realitate plusurile si minusurile colantarii;
- ce parametri calitativi trebuie sa aiba o folie pentru a ma asigura ca fac ceva de calitate? eventual exemple;
- ce culoare e cea mai recomandata pentru ceea ce vreau eu / ce culori dau bine cu culoarea de baza a masinii;
- firme recomandate pentru aceasta operatiune, impresiile voastre;
- partea artistica - asta e ca un bonus - legat de asta puteti sa postati poze cu chestii interesante pe care le-ati vazut sau ati vrea sa le puneti pe masina.
- orice altceva ce mi-a scapat mie, care sunt un ignorant in acest subiect.

Sper ca nu va pun sa imi povestiti "cum s-a descoperit apa calda" si astept parerile voastre cat mai la obiect intr-o discutie deschisa tuturor.

Multumesc.


--------------------
Renault Laguna 2, phase 1 1.9 dCi Dynamique, 2001
"Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 3 May 2010, 15:05
Post #2


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




nu mai bine iti pui folii solare pe geamuri?


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon_nxt
post 3 May 2010, 15:10
Post #3


Membru declarat anti-bizoni


Group: Members
Posts: 216
Joined: 15 August 08
From: Bucuresti




Cred ca mare parte din caldura ce este primita in interior este datorata si suprafetei mari a plafonului, care datorita culorii inchise absoarbe multa energie, fara a mai reflecta inapoi in mediul inconjurator. Colantarea doar a geamurilor nu este suficienta. Sau este? Detaliaza, te rog. De-aia am deschis topicul, pentru a afla mai multe.


--------------------
Renault Laguna 2, phase 1 1.9 dCi Dynamique, 2001
"Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex.vano
post 3 May 2010, 15:12
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 171
Joined: 9 February 08
From: Bucuresti, 5




Sunt curios ce faceai daca era masina de culoare neagra.

Vorba lui Fratzica, mai bine folii solare.

Iar daca dai de un "Garcea" pus pe fapte mari, sa nu te mire cand te intreaba de ce masina in 2 culori cand pe talon e trecuta una singura.

This post has been edited by alex.vano: 3 May 2010, 15:13


--------------------
Renault Clio 75 caluti - numar de sarpe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon_nxt
post 3 May 2010, 15:22
Post #5


Membru declarat anti-bizoni


Group: Members
Posts: 216
Joined: 15 August 08
From: Bucuresti




Pai verdele meu "cameleon" e mai mult negru. Rar bate in verde, numai in muchiile care reflecta soarele. Dar asa a scris politia in talon: verde blink.gif . Nici macar nu scrie metalizat sau verde178920 sau mai stiu eu ce nuanta. Doar verde... Si asta e una din problemele la care vreau sa aflu raspuns: ce probleme pot sa am cu politia si ce pot sa fac si cum pot sa le evit. Mi-am dat si eu seama ca daca am doua culori pe masina si doar una in talon... deci ce e de facut? Modificat in talon ceea ce implica plata unei taxe? Macar se poate face asa ceva? Ce ma fac daca vreau sa pun chestii personalizate de genul vinilurilor? Care au mai multe culori? In ce limite pot sa ma joc?

This post has been edited by jon_nxt: 3 May 2010, 15:23


--------------------
Renault Laguna 2, phase 1 1.9 dCi Dynamique, 2001
"Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 3 May 2010, 15:31
Post #6


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




pai daca nuanta predominanta e verde... verde ramane. Ca si la pasaport m-a intrebat ce culoare au ochii si i-am zis verde si maro... s-a uitat ciudat la mine biggrin.gif si pana la urma a trecut culoarea predominanta


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 3 May 2010, 15:32
Post #7


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




daca tii mortis sa colantezi masina, fa-o, dar te va costa vreo 1200 RON colantatul complet si vreo 100 ron cred trecerea autocolantului in talon. De banii astia pui niste folii bune gen llumar sau 3M si iti ramane si de un frigider auto pe care il umpli cu beri, fara alcool desigur smile.gif
Diferenta se va simti sigur.


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon_nxt
post 3 May 2010, 15:41
Post #8


Membru declarat anti-bizoni


Group: Members
Posts: 216
Joined: 15 August 08
From: Bucuresti




Sa stii ca nu sunt "gica contra" insa vreau sa aflu cat mai multe inainte de a lua o decizie. Ok, sa zicem ca aplicarea foliilor in geam ar fi o solutie mai ieftina si poate la fel de buna dpdv termic. Ce se intampla insa daca vreau cu ocazia asta sa protejez si vopseaua? (sa presupunem ca banii nu ar fi o problema). Sau... poate colantez chiar in culoarea verde (facand de asemenea presupunerea ca aceasta folie e mai buna izolatoare termica decat vopseaua originala) si nu mai am nevoie sa modific talonul.
Si daca la final am sa ajung la concluzia ca foliile pe geam sunt varianta optima, fac cinste cu o bere - tot fara alcool. cheers.gif

P.S. P170410_07.41.jpg ( Size: 348.21k ) Number of downloads: 3518
- uite "verdele" meu blush.gif

This post has been edited by jon_nxt: 3 May 2010, 15:49


--------------------
Renault Laguna 2, phase 1 1.9 dCi Dynamique, 2001
"Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 3 May 2010, 15:51
Post #9


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




daca vrei sa protejezi vopseaua exista si folie transparenta... nu stiu cum arata pe o masina... dar e cea mai usoara modalitate de a proteja masina si a nu schimba acte.


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fratzica
post 3 May 2010, 15:56
Post #10


Zen


Group: Moderatori
Posts: 2.925
Joined: 6 April 04




folia nu izoleaza termic. Folia poate doar sa reflecte razele solare. Intr-adevar, daca ai colanta masina in culoarea alb, s-ar simti bine de tot schimbarea. Daca ai adauga si foliile, deja n-ai mai avea probleme. Te-ar duce totul cam in 15 milioane, daca poti face rost de un pachet folii + colantare. Poti sa colantezi si tu masina, si te-ar costa 2-3 milioane toata treaba, e plin de tutoriale pe net.


--------------------
Kia Sportage T-GDI 2021
"The happier we are, the less we see." - some japanese guy
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon_nxt
post 3 May 2010, 16:04
Post #11


Membru declarat anti-bizoni


Group: Members
Posts: 216
Joined: 15 August 08
From: Bucuresti




@rtBK: da, asta e varianta cea mai lipsita de problemele cu garcea; ar fi interesant acum de aflat cum arata pe o masina si daca dupa o vreme ma razgandesc si vreau sa o dau jos sau sa o schimb... imi afecteaza in vreun fel vopseaua de dedesubt?
@Fratzica: nu m-as incumeta sa fac singur. Fara o mana buna si ceva experienta ies numai cute. Vad peste tot pe drumuri treaba facuta de mantuiala. Nu as vrea asa ceva.


--------------------
Renault Laguna 2, phase 1 1.9 dCi Dynamique, 2001
"Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtBK
post 3 May 2010, 16:06
Post #12


Unique like everyone else


Group: Members
Posts: 3.955
Joined: 19 January 08
From: Bucuresti




dupa ce dai jos folia trebuie decontaminata tabla pentru eventuale reziduri, in rest nu cred ca ai probleme.


--------------------
Renault Clio 4GT Line 2017

Trek Valencia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon_nxt
post 3 May 2010, 16:15
Post #13


Membru declarat anti-bizoni


Group: Members
Posts: 216
Joined: 15 August 08
From: Bucuresti




Si cred ca am gasit ceva legat de modificari aduse certificatului de inmatriculare aici.
Nu stiu cat de actuala este informatia.
Citez din pagina: "Pentru modificarile la care se refera la schimbarea domiciliului in cadrul aceluiasi judet sau la schimbarea motorului cu un altul de o capacitate cilindrica diferita, fisa va fi vizata de organele fiscale." Pentru schimbarea culorii sa inteleg ca nu e necesar sa trec pe la administratia financiara pt ca adresa si capacitatea cilindrica raman la fel?


--------------------
Renault Laguna 2, phase 1 1.9 dCi Dynamique, 2001
"Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipi13
post 3 May 2010, 16:32
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 14 December 07




eu stiu ca daca noua culoare este aplicata pe o suprafata de cel mult 30 la suta din suprafata masinii nu mai trebuie schimabare in talon. dar nu strica sa mai intrebi.....


--------------------
Laguna 2 Dinamique Grandtour 2.2 dci, 110 kw - B-62-TPG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itmanro
post 3 May 2010, 16:51
Post #15


Drive the Change


Group: Members
Posts: 201
Joined: 5 December 07
From: Baia Mare




Ma bag si eu in seama. biggrin.gif
Nu necesita nimic suplimentar in certificat daca nu colantezi mai mult de 30%. Culoarea care reflecta cel mai bine razele solare este alb. Deci... ca sa arate si bine, io zic sa faci plafonul, porbagajul si mijlocul capotei. Folia folosita frecvent este Oracal 650 sau 3M cred.
Incearca aici sa gasesti ceva: http://www.dcmdesign.ro si http://www.colantaridesign.ro .
Recomandarea este sa mergi la cineva care se pricepe sa o faca , pentru ca altfel te chinui, raman bule de aer, etc. Eu mi-am luat folie negru mat, sa imi pun pe plafon si capota insa cand am vazut cat de greu se pune am renuntat. O sa merg si eu la cineva profi. Oricum mi-am pus pe grila, pe capota ceva putin, pe stalpii de la usi, parasolar parbriz si se shimba aspectul masinii total.

De afectat nu afecteaza(chiar protejeaza) insa daca o sa o dai jos, o sa trebuiasca decontaminare+polish profesional, pentru a uniformiza vopseaua.
Ori daca faci plafonul, grila, mijlocul capotei si portbagajul + folii pe geamuri + parasolar parbriz, rezolvi si aspectul si caldura.
Bafta.


--------------------
Renault Laguna II Black 1.6 16V Autentique - MM 23 SBY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotty
post 3 May 2010, 18:42
Post #16


fagocer™ haituit


Group: Members
Posts: 4.627
Joined: 20 August 07
From: oriunde vreti voi....




ce presupune decontaminarea vopselei?


--------------------
Private Spice Member
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itmanro
post 3 May 2010, 18:47
Post #17


Drive the Change


Group: Members
Posts: 201
Joined: 5 December 07
From: Baia Mare




Nu stiu nici eu foarte bine, dar am vazut cum se face. Se face cu ceva solutie speciala, care inlatura urmele de adeziv de la folie, iar dupa aia cu polish si ramane ca noua.


--------------------
Renault Laguna II Black 1.6 16V Autentique - MM 23 SBY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
btc01
post 3 May 2010, 20:01
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 24 August 05




Salut jon_nxt,

Cum spunea cineva mai sus - ma bag si eu in seama... rolleyes.gif

Eu am folie aplicata pe geamuri - inchise pe usi spate + luneta si transparente pe usile din fata. Deja am un an de cand le-am pus si pot sa-ti spun ca nu am sesizat nici o diferenta referitoare la scaderea sau cresterea temperaturii din masina lasata la soare. Poate exista o diferenta de juma de grad, dar nu e sesizabila. Asta e o parere personala.

Am si o parere bazata pe argumente logice: cele mai fierbinti zone ale habitaclului sunt 3: parbriz, acoperis (plafon) si luneta. Asta din cauza unghiului de inclinare. Geamurile laterale (din usi) au o inclinatie mult mai mare - ele sunt aproape verticale. Din aceasta cauza ele se incing doar daca soarele bate dintr-o parte a masinii. In concluzie intr-o zi torida, cu soare puternic, cele mai incinse zone vor fi parbrizul si luneta, plafonul fiind izolat oarecum. Drept urmare daca vei aplica folii doar pe geamurile laterale aportul de caldura va scade nesemnificativ. Ca sa ai rezultate notabile ar trebui facute urmatoarele lucruri, in ordinea importantei:

1 parbriz atermic
2 folie luneta
3 colantare acoperis
4 folii geamuri laterale

Nu pretind ca am 100% dreptate, dar daca cineva are alta parere criticati constructiv, astfel incat cel ce a initiat topicul sa isi poata forma o parere obiectiva.

@ itmanro: grila dintre faruri e colantata sau vopsita cu negru? arata super...


later edit: am uitat unde vroiam sa ajung: jon_nxt, faptul ca ai masina de culoare verde inchis nu duce la incingerea habitaclului in zilele de vara. Cred ca daca ti-ar place sa colantezi cu negru masina nu ar conta (vizavi de alb). Parerea mea esta ca habitaclul se incinge din cauza suprafetelor de sticla incinse la 50-60 grade, nu a plafonului sau a fetelor de usi.

This post has been edited by btc01: 3 May 2010, 20:13


--------------------
Renault Laguna II Break 1.6 16V 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mucii_salbatici
post 3 May 2010, 20:34
Post #19


Membru marunt


Group: Members
Posts: 79
Joined: 28 September 07
From: Brasov




jon_nxt , esti sigur ca este o diferenta semnificativa intre temp. interioara a celor doua masini , una alba si una neagra, dupa ce au stat acelasi timp la soare?
Eu zic ca merita verificat (cu termometrul) inainte de a incepe modificarile de culoare.
Spun asta pentru ca , daca dam crezare celor de la Mit Buster, aceasta diferenta este ceva de ordinul: 65 gr C in masina alba si 69 in masina neagra.
Asadar nu prea merita nici o straduinta.Daca as fi in locul tau, as verifica personal treaba asta.


--------------------
. Ex Laguna II 2002 Expression 1.9 dCI 79 KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon_nxt
post 3 May 2010, 20:43
Post #20


Membru declarat anti-bizoni


Group: Members
Posts: 216
Joined: 15 August 08
From: Bucuresti




...In sfarsit, vad ca discutia incepe sa se "încingã"... ma bucur ca au aparut si pareri mai ample. Va multumesc pentru sfaturile si parerile voastre exprimate aici. Dar nu va opriti... smile.gif
@btc01: da, daca ma gandesc bine ai foarte mare dreptate; la urma urmei efectul de sera care se produce prin geamuri (mai ales prin parbriz si luneta care sunt mai oblice) este predominant. Iar plafonul are cred o oarecare izolatie prin acea mocheta (si presupun ca sub ea mai e ceva pana la tabla).
Cred ca ar merita inceput cu astea: intai parbriz atermic si luneta/geamurile cu folie - oricum ies mai ieftin decat colantarea - plus faptul ca e si mai putina bataie de cap cu agentii din trafic.
@itmanro: da, arata bestial grila; si sunt si pleoape la faruri sau doar folie? biggrin.gif

This post has been edited by jon_nxt: 3 May 2010, 20:43


--------------------
Renault Laguna 2, phase 1 1.9 dCi Dynamique, 2001
"Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
btc01
post 3 May 2010, 22:09
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 24 August 05




putin offtopic: eu am platit pentru folii 600 RON pt laguna break, luneta + 4 geamuri usi + cele 2 triunghiuri dintre luneta si usi. Folie lamar. Pe Virtutii, in spate la Mc Donalds. S-au miscat repede baietii si au facut treaba bine... Sper sa nu primesc vreo mustrare pt reclama, dar vreau sa ofer un pret de referinta pt folii...

Legat de colantare: cred ca ar trebui privita ca un tuning exterior al masinii, caz in care s-ar potrivi mai bine si o modificare a altor elemente de caroserie - praguri, spoiler, etc. Doar o simpla colantare nu cred ca face bine aspectului exterior...Parerea mea.


--------------------
Renault Laguna II Break 1.6 16V 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itmanro
post 3 May 2010, 22:13
Post #22


Drive the Change


Group: Members
Posts: 201
Joined: 5 December 07
From: Baia Mare




Tot ce vedeti facut acolo e facut de mine personal cu folie. Inclusiv pleoapele.
Bine... modelul nu e gata. Mai urmeaza sa se continue pe plafon si portbagaj.
Si inca odata. Grila e cu folie.

Bafta.

This post has been edited by itmanro: 3 May 2010, 22:19


--------------------
Renault Laguna II Black 1.6 16V Autentique - MM 23 SBY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon_nxt
post 4 May 2010, 14:47
Post #23


Membru declarat anti-bizoni


Group: Members
Posts: 216
Joined: 15 August 08
From: Bucuresti




Cumva pentru praguri sunt alte tipuri de colant mai rezistent la zgarieturi? Ma gandesc ca aici suprafata e mai expusa la pietricele, nisip, praf si alte obiecte nedorite care o lovesc.


--------------------
Renault Laguna 2, phase 1 1.9 dCi Dynamique, 2001
"Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itmanro
post 4 May 2010, 21:20
Post #24


Drive the Change


Group: Members
Posts: 201
Joined: 5 December 07
From: Baia Mare




Exista colant la diferite grosimi. Acolo se poate pune colant care se foloseste la banner-e de catre firmele de publicitate. Am dat niste link-uri mai sus. Uita-te acolo si ia legatura cu ei si intreaba.


--------------------
Renault Laguna II Black 1.6 16V Autentique - MM 23 SBY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 5 May 2010, 09:46
Post #25


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




QUOTE(jon_nxt @ 3 May 2010, 14:55)
Salut,

Am dat cateva search-uri insa nu am gasit ce ma intereseaza. Asa ca rog staff-ul sa scuze deschiderea inoportuna si sa stearga topicul, eventual sa ma redirecteze catre un topic activ cu probleme identice.
Ontopic: de ceva vreme am niste pitici pe creier: masina mea e o culoare dificila (e un verde cameleon) care vara imi transforma masina intr-un cuptor, mai ales daca am ghinionul sa nu gasesc un loc de parcare umbrit. Asa ca ma tot uit pe net dupa ceva informatii despre tot ceea ce e de stiut despre aceasta problema.
Vreau sa colantez sa zicem doar anumite parti ale masinii (in special partea de sus a habitaclului si eventual capota si portbagajul) cu o culoare mai deschisa in ideea de a reduce energia absorbita in interior pe timpul verii.
Ce nedumeriri am (sunt multe si rog colegii de forum mai experimentati sa ma lamureasca):
- ce probleme legate de certificatul de inmatriculare pot aparea (si care sunt limitele pana la care nu sunt necesare modificari ale certificatului);
- care sunt in realitate plusurile si minusurile colantarii;
- ce parametri calitativi trebuie sa aiba o folie pentru a ma asigura ca fac ceva de calitate? eventual exemple;
- ce culoare e cea mai recomandata pentru ceea ce vreau eu / ce culori dau bine cu culoarea de baza a masinii;
- firme recomandate pentru aceasta operatiune, impresiile voastre;
- partea artistica - asta e ca un bonus - legat de asta puteti sa postati poze cu chestii interesante pe care le-ati vazut sau ati vrea sa le puneti pe masina.
- orice altceva ce mi-a scapat mie, care sunt un ignorant in acest subiect.

Sper ca nu va pun sa imi povestiti "cum s-a descoperit apa calda" si astept parerile voastre cat mai la obiect intr-o discutie deschisa tuturor.

Multumesc.
*


decat sa pui pe masina toate ,,prostiile" mai bine faci ca mine
cand am masina in soare si in habitaclu este o temperatura de nesuportat ,bag cartela ,pornesc motorul cuplez AC si astept cateva minute afara si apoi urc in masina si gata
Doamne Ajuta


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon_nxt
post 5 May 2010, 10:14
Post #26


Membru declarat anti-bizoni


Group: Members
Posts: 216
Joined: 15 August 08
From: Bucuresti




Pai asa fac acum... happy.gif Dar uneori e atat de fierbinte in interior incat mi se aprinde in bord martorul de scaune incalzite (desi eu nu am scaune incalzite) blink.gif E un semn galben cu un scaun din profil cu niste liniute ondulate pe verticala care blink-aie repede... pana se mai raceste in masina dupa ce incepe sa isi faca efectul climatronicul.
Dar topicul l-am deschis in ideea de a vedea ce inseamna variantele alternative. Si nu ma gandesc la colantare ca la o prostie pentru ca daca pui ceva de calitate poate chiar protejezi vopseaua si daca mai si obtii o reducere a caldurii in interior cu atat mai bine.



--------------------
Renault Laguna 2, phase 1 1.9 dCi Dynamique, 2001
"Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PMG_tr
post 5 May 2010, 10:29
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 737
Joined: 14 January 09
From: Turnu Magurele




pai si cat m-ar costa sa colantez toata masina cu ceva de calitate...undeva pe-aproape o pot revopsi...asa ca...notiunea de protectie a vopselei eu nu prea o inteleg...m-am bagat si eu in seama tongue.gif ....acum fiecare cu gusturile lui, iar faptul ca ti se aprinde martorul de la scaune incalzite...cred ca alta e problema, deoarece mie nu mi s-a aprins niciodata, numai bine


--------------------
Renault Laguna 2 1,9 DCI 74kw 2003 expresion - TR-04-CWY
NU FURA! Guvernul uraste concurenta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gotty
post 5 May 2010, 10:42
Post #28


fagocer™ haituit


Group: Members
Posts: 4.627
Joined: 20 August 07
From: oriunde vreti voi....




colantatul costa cam 1000 ron,vopsitul cel mai ieftin 3000 ron(fara factura)...cam mare diferenta...


--------------------
Private Spice Member
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusa10
post 5 May 2010, 13:28
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 420
Joined: 18 December 07




Pina acum 2 saptamini am avut partea de sus de culoarea galbena masina fiind neagra.
Am pus folie galbena pt. ca am facut taxi si am avut folia 2 ani deasupra si nu am simtit nici o diferenta de temperatura.Ceva diferenta o fi fost daca masina era la soare si inauntru era 56 grade cu folia sa fi fost 52 dar pentru atit nu merita.Distractia a inceput cind am dat-o jos,dupa 2 veri de stat la soare lipiciul de pe folie sa uscat pe masina si a venit jos dupa 5 dupa-mese de frecat cu benzina .Daca puneti folia pt protectia vopselei mai rau ii faceti.In momentul cind o dati jos va dati seama ce ati facut.Noroc ca ma pasioneaza chestia cu polish-ul si am si sculele necesare ca am rezolvat problema.


--------------------
laguna II 1,9dci 2003 privilege
“Nu aruncați gunoaiele! Din ele se fac show-uri TV”
Woody Allen
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Crys_b
post 5 May 2010, 18:21
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 22 April 10




scz ca ma bag si io in seama.eu am o laguna 2gri si sincer si in a mea se face cuptor cind o parchez la soare,dar eu am gasit solutie mai buna.miam montat o alarma cu pornire la telecomanda si imi las climatronicu setat pe temperatura mica cand o parchez,o pornesc cu 2-3 min inainte de plecare si cind ma urc in masina temperatura este cat se poate de OK.
Toata chestia te costa maxim 100 euro si e foarte tare;iarna ti se incalzeste in masina iar vara se raceste.


This post has been edited by Crys_b: 5 May 2010, 19:17


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 2002,EXPRESION
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th April 2025 - 20:01
Dacia