Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Distributie

dj_bonssay
post 7 Apr 2010, 12:05
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




A venit timpul sa schimb si eu distrubitia... bine-nteles obligat de circumstante. Mi s-a oprit masina in mers, fara nici o pocnitura sau ceva si nici prin cap nu mi-a trecut ca e posibil sa fie de la distributie. Asa ca am adus-o la mecanic si cand a incercat sa o porneasca verdictul a fost simplu: distributia. Astazi o sa dea capacul de la chiulasa si o sa vedem ce e pe acolo. Am si eu nevoie de cateva sfaturi de la cei patiti sau care au schimbat de curand distributia: preturi, la ce sa fiu atent, ce ar mai fi de schimbat daca tot desfac motorul. Citisem pe undeva pe forum si am inteles ca se poate pune curea si rola intinzatoare de la un model de Dacia pe motorina. E adevarat? De la ce model? Multumesc!


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomas
post 7 Apr 2010, 23:36
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 4 January 09
From: RM.VALCEA




Nu umbla la motor pt distributie,da jos decat un capac schimba doua role si o curea si gata,ar mai fi si carenajul de la roata din dreapta de dat jos.
Acum depinde de tine ce piese vrei ce garantie etc,pe mine m-a costat 650 ron in 2008 cu tot cu manopera(e vorba de contitech made USA)
Despre potriviri nu stiu sa-ti spun....


--------------------
RENAULT 19 1.8I 1995 BERLINA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maryusuku
post 8 Apr 2010, 07:03
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 904
Joined: 24 January 09




cum sa nu umble la motor?daca e sarit din punct?supape indoite...si alte nebunii?


--------------------
renault 19 - BT 04 CVR 1989/phase1/1721 txe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomas
post 8 Apr 2010, 10:51
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 4 January 09
From: RM.VALCEA




A mea a fost destul de chinuita si tot nu am reusit sa-i indoi supapele,asa ca imi mentin parerea.
La el daca se rupea cureaua in mers si troznea atunci era o problema de trebuia sa dea motoru jos si sa-l ia la mana asa cum spui tu,dar pt a schimba "distributia" am scris mai sus.
Nu cred sa fie nevoie de ce zici tu Maryusuku.


--------------------
RENAULT 19 1.8I 1995 BERLINA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 8 Apr 2010, 11:48
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Asa mi-a recomandat si mecanicul. Schimbat curea + role, pus la punct si incercat la pornit. Daca merge inseamna ca-s norocos. Daca nu merge si sunt una sau mai multe supape strambe in cel mai rau caz mai stramb una (parerea mea) si oricum trebuie sa desfac motorul caz in care schimb toate supapele.. pretul fiind 15-20 ron/bucata. Am gasit pret pt set distributie.. 500 ron si daca le iau separat, de la acelasi producator spaniol ar ajunge la 380. Va multumesc pentru sfaturi si mai astept pareri in legatura cu subiectul asta.

8 Apr 2010, 11:50:
Despre ce carenaj e vb ca nu-mi dau seama?

This post has been edited by dj_bonssay: 8 Apr 2010, 11:50


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maryusuku
post 8 Apr 2010, 13:33
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 904
Joined: 24 January 09




sa aiba norocul tau tomas!eu unul cred ca e ceva si pe la motor mai ales ca incercat sa o porneasca.daca mai asteptam un pic o sa vedem daca e norocos tongue.gif


--------------------
renault 19 - BT 04 CVR 1989/phase1/1721 txe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomas
post 8 Apr 2010, 13:42
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 4 January 09
From: RM.VALCEA




La mine le-am schimbat cand am luat-o de la un prieten de-al meu care a chinuit-o rau(scarturi,turat in 6000 chiar maxim,de asa e cand ai 20 de ani).
A trebuit sa o verific pe la motor ma intelegi de ce si apoi asta se face cand iei masina la mana a doua(kit distributie,ulei si filtre)daca vrei sa te duca si sa te aduca de undeva daca nu .....
Actualmente pot spune ca am baza pe ea dupa ce i-am segmentat motoru i-am schimbat semeringurile la supape(la turatie mare imi scotea uleiul afara). smile.gif


--------------------
RENAULT 19 1.8I 1995 BERLINA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 8 Apr 2010, 19:06
Post #8


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




tomas la o masina care i se rupe cureaua de distributie in mers sigur s-a strambat ceva . cazul este altul .a schimbat de bunavoie si nu batut piston in supapa.


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomas
post 8 Apr 2010, 21:15
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 4 January 09
From: RM.VALCEA




Da daca se rupe in mers si mai face si trosc sunt probleme de probleme,de la supape in jos nu prea mai raman piese intregi sa zic asa.
Acum de eu stiu ce sa zic,colegu nostru de forum zice ca nu a troznit nimic,acum ramane de vazut ce zice nea mecanicu,oricum sper sa nu fie nevoie la colegu nostru de desfacut motor ca atunci se mai lungeste lista cu:supape,semeringuri supape,garnitura capac,garnitura chiulasa ...........


--------------------
RENAULT 19 1.8I 1995 BERLINA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 10 Apr 2010, 10:27
Post #10


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




piston, bieleta ,in cazuri nefericite......................
dar pt un cost minim se poate merge si pe varianta mecanicului ..
doar ca la carte o curea tensionata , montata , dupa demontre se schimba smile.gif


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomas
post 10 Apr 2010, 15:13
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 4 January 09
From: RM.VALCEA




Adevarat,dar sa speram ca al nostru coleg de forum nu o fi asa ghinionist.


--------------------
RENAULT 19 1.8I 1995 BERLINA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 11 Apr 2010, 00:34
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Pai am vazut cureaua si e rupta, intr-adevar. Iar mecanicul meu.. fiind genul practic a zis ca obligatoriu tre sa schimb si rolele fiindca una flambeaza rau. Probabil ca din cauza ei s-a rupt cureaua, fiindca nu e imbatranita si a fost schimbata acum 40-50.000 de km. Din ce am auzit se schimba din 60 in 60 de mii. Luni fac comanda pentru piese si sper ca marti sa facem o proba. Daca tre sa desfac motorul pt macar 1 supapa, clar le schimb pe toate. Asta este, mergem mai departe.


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 11 Apr 2010, 14:37
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




eu am patit-o mai pe la inceputurile mele cu R19.
curea rupta, am schimbat tot ce era de schimbat prin chiulasa.
Partea proasat e ca acel motor nu a mai fost in regula niciodata drept urmare l-am schimbat cu altul.
dj_bonssay, nu e mai ieftin sa iei un motor sh si sa-i schimbi numai distributia?
in al tau s-ar putea sa bagi multi bani nu de alta dar nu stii ce s-a intamplat pe acolo.
Ia gandeste-te supape, ghiduri supape, garnitura chiulasa, alte garnituri, rectificat chiulasa, manopera ...ajungi la 250 Euro.
Cu banii astia iei un alt motor.
Eu asa as face in locul tau... ce motor ai tu ?


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 13 Apr 2010, 21:56
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




S-a rezolvat problema. Am luat un kit si mi-a montat in prima instanta numai cureaua.. a facut mecanicosu' ceva verificari si apoi a dat la cheie.. a pornit din prima. El zice ca am avut noroc ca am capacitate mare si injectie monopunct. Zice ca motorul seamana foarte bine cu un model de Volvo pe care l-a avut el cu mult timp in urma doar ca ala era multipunct si cand i s-a rupt cureaua s-au strambat 3 supape si a muncit la el de s-a saturat. A ramas sa schimbe rolele si maine ma duc sa iau masina. Deci se pare ca sunt si cazuri cand scapi fara supape indoite sau chiuloase crapate etc etc. Multumesc de sfaturi.

13 Apr 2010, 21:57:
@renault19tse Nici acum nu stiu ce model de motor am sau capacitatea lui. Am postat cateva poze dar nu mi-a zis nimeni sigur. Nu cred ca e ce scrie in certificat.

This post has been edited by dj_bonssay: 13 Apr 2010, 21:57


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maryusuku
post 14 Apr 2010, 06:45
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 904
Joined: 24 January 09




vezi poate iti zic cei de la R.A.R. biggrin.gif


--------------------
renault 19 - BT 04 CVR 1989/phase1/1721 txe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 14 Apr 2010, 13:57
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




unde ai poze ?
iti spun eu ce model ai ...e baccara cumva masina ta ?
mai pune poze sa le vad.


14 Apr 2010, 14:00:
da mare noroc ai avut smile.gif

este un motor fie de 1721 fie de 1794 monopunct oricum.
ala de 1794 a fost pus si pe Laguna 1

dar Volvo 460 a folosit mult timp motoarele de Renault in special cele de 1,7.


This post has been edited by renault19tse: 14 Apr 2010, 14:00


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 15 Apr 2010, 21:18
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Cam asa arata motorul meu. E monopuct, injectie Bosch, Baccara intr-adevar. Cei de la RAR sunt in plop si plopu-n aer. Ei mi-au trecut tipul de motor gresit in certificat.

Attached thumbnail(s)
DSC00607.JPG ( Size: 240.73k ) Number of downloads: 562
DSC00608.JPG ( Size: 224.75k ) Number of downloads: 623
DSC00611.JPG ( Size: 273k ) Number of downloads: 579


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 15 Apr 2010, 22:40
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




o sa caut si iti spun ce tip de motor ai....


15 Apr 2010, 22:41:
ai scapat asa pt ca poate n-ai incercat sa o pornesti dupa ce s-a oprit.
daca mai ii dadeai o cheie....faceai ghiveci tot ce e prin chiulasa.


This post has been edited by renault19tse: 15 Apr 2010, 22:41


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
testariauto
post 15 Apr 2010, 23:29
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 14 April 10
From: Bucuresti / Targoviste




La colegul dj_bonssay motorul este un model mai vechi (dar si mai bine conceput. La acest model niciodata pistonul nu ajunge la supape, chiar daca se rupe cureaua de distributie. La modelele mai noi insa au redus camera de ardere, si pistonul in astfel de cazuri (ghinioniste) pistonul loveste supapele si apar defecte ca:
- supape (si tot ce tine de ele) distruse
- chiulasa fisurata
- axa cu came rupta
- pistoanr sparte


--------------------
vw sharan - b113tdi 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 16 Apr 2010, 00:00
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




QUOTE(renault19tse @ 15 Apr 2010, 22:40)
o sa caut si iti spun ce tip de motor ai....
<span class='edit'>15 Apr 2010, 22:41:</span>
ai scapat asa pt ca poate n-ai incercat sa o pornesti dupa ce s-a oprit.
daca mai ii dadeai o cheie....faceai ghiveci tot ce e prin chiulasa.
*



Chiar i-am dat. Prima data am crezut ca am ramas fara benzina, avand in vedere ca eram in drum spre peco. Am pus 5 l de benzina si am dat la automat. Logic.. n-a pornit. Mi s-a parut suspect sunetul pe care-l scotea electromotorul, deci am scos filtrul de aer si am miscat de fire crezand ca poate nu face contact ceva pe undeva si apoi am incercat iar sa o pornesc. Cand zic ca am fost norocos eu chiar vorbesc serios smile.gif)))). In alta ordine de idei nu cred ca-s prea multi cei carora li se opreste motorul in mers si nu incearca sa o porneasca din nou... mi se pare instinctual...

M-ar ajuta foarte mult sa-mi spui ce motor am. Eu am mai cautat dupa poze pe net si am gasit un F3P asemanator, dar nu stiu sigur care model. Mentionez ca masina a avut cutie automata pe care am schimbat-o dupa ce am cumparat-o, poate te ajuta la ceva.


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj77shv
post 18 Apr 2010, 15:48
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 342
Joined: 21 April 08
From: Cluj-Napoca




Eu zic ca-i F3N monopunct.


--------------------
Renault Laguna 3 Grandtour 2.0dCi, BVA6 - CJ-56/95-JON 2008 - Initiale Paris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomas
post 23 Apr 2010, 16:49
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 269
Joined: 4 January 09
From: RM.VALCEA




Mi se pare a fi F3P monopunct.


--------------------
RENAULT 19 1.8I 1995 BERLINA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 25 Apr 2010, 23:31
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




Este F3P mono.. asta e si parerea mea.. dar nu stiu ce model... mai astept pareri


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 26 Apr 2010, 22:35
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




Salut.
M-am documentat.
Pe Baccara a fost pus F3P mono sau multipunct.
Tu ai F3P monopunct de 1794 cmc.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 28 Apr 2010, 18:32
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Am schimbat si eu de curand distributia la monopunctul meu de 1.7. Masina o am de 10 ani. In acest interval am mers aproape 100.000 km cu ea. Cureaua era in stare f.buna si acum, insa rolele erau praf (incepusera sa faca zgomot in permanenta) - acesta fiind si motivul pentru care am schimbat-o.
Deci raman la concluzia ca intervalul de 60.000 km impus de Renault in Romania e cam fortat, 90 de mii merge fara probleme. Insa e bine sa puneti kit original - eu l-am gasit la un superpret de 260 RON. Cureaua e facuta de Gates ( Made in England) si difera fata de cele aftermarket de acelasi brand. Rolele sun INA.

This post has been edited by tynn: 28 Apr 2010, 18:33


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 28 Apr 2010, 20:40
Post #26


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




in mod normal in proiectare se ia un coeficient de x2 sau x3.
dseci faptul ca a tinut .....


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 28 Apr 2010, 20:58
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




eu am patit-o odata si de atunci nu ma mai joc.
4 ani sau 60000 km.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tynn
post 28 Apr 2010, 22:52
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.222
Joined: 3 August 05
From: Constanta




Parerea mea este ca cel mai bine este sa verifici vizual cureaua cel putin o data pe an si reduci semnificativ sansele sa ai probleme.
Daca esti ghinionist de fel, o poti pati si inainte de termen...


--------------------
Dacia Logan 1.4 MPI 2008
Dacia Duster Prestige 4x4 Dci 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dj_bonssay
post 30 Apr 2010, 12:56
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 399
Joined: 5 October 07




QUOTE(renault19tse @ 26 Apr 2010, 22:35)
Salut.
M-am documentat.
Pe Baccara a fost pus F3P mono sau multipunct.
Tu ai F3P monopunct de 1794 cmc.
*



Multumesc mult ca te-ai interesat. De acum am sa-mi gasesc piesele de schimb mai usor.. sper smile.gif). In alta ordine de idei e motorul F3P dar de care F3P? F3P 706,707,708,760 ?? Cum imi dau seama? scrie pe undeva pe motor?


--------------------
Renault 19 1993, Hatchback
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj77shv
post 30 Apr 2010, 13:56
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 342
Joined: 21 April 08
From: Cluj-Napoca




Cauta sub senzorul de detonatii(ala dintre bujiile 2 si3). Trebuie sa fie o placuta acolo pe care scrie tipul si seria motorului.


--------------------
Renault Laguna 3 Grandtour 2.0dCi, BVA6 - CJ-56/95-JON 2008 - Initiale Paris
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th August 2025 - 20:55
Dacia