Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

martor "probleme electronice" aprins

betamax
post 21 Dec 2009, 17:12
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




S-a intamplat vineri noaptea, la masina din semnatura, motor JAOF. Masina a mers in continuare fara probleme. Sambata tot fara probleme, dar becul tot aprins. Astazi insa, cu becul tot aprins, relantiul nu a mai fost constant, cea mai joasa turatie fiind pe la 1500 rot/min. si parca motorul duduie mai tare.
In cartea masinii scrie ca pot fi probleme cu injectia, cutia automata (nu e cazul), asistenta tractiune (nu e cazul), etc.
Deci, daca i s-a mai intamplat cuiva, ajutor cer. Mai concret, ce-ar putea fi la injectie sau la etc.

PS. Pentru cei degraba saritori la intelectul altuia, mentionez ca stiu bine ce inseamna "etc".


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
little_x
post 21 Dec 2009, 17:44
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 30 April 09
From: Sibiu




imi poti spune cum arata becul care zici ca iti ramane apris pentru ca si la mine de cateva zile imi rmen un bec aprins in bord si nu stiu ce inseamna


--------------------
Renault Megane RT - SB-08-NFA `96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 21 Dec 2009, 18:30
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




Un dreptunghi in care este inscris un soi de semnal alternativ ascutit - asemanator EKG (fara ochelari l-am confundat cu dezaburirea lunetei).


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
little_x
post 26 Dec 2009, 22:27
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 30 April 09
From: Sibiu




asta e si la mine

cand ramene becul aprins in bord merge masina perfect
iar cand astept la pornire sa se stinga nu imi merge motorul rotund

cineva mia zis ca sunt una sau mai ulte buji devina
am sa e schimb zilele astea sa vad daca tot asa face


--------------------
Renault Megane RT - SB-08-NFA `96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georginho
post 27 Dec 2009, 11:39
Post #5


Inventiv


Group: Members
Posts: 1.002
Joined: 6 July 07




Da, este vorba de bujii.
Acum cand e si mai racoare nu-si mai fac bine treaba.


--------------------
*** *** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BluBear
post 27 Dec 2009, 19:08
Post #6


nu...


Group: Validating DaciaClub
Posts: 662
Joined: 3 August 09
From: Bucuresti




Bujii, bobine, fise sau mup :\


--------------------
Renault Megane Coach CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 29 Dec 2009, 10:25
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




Ce e "mup"-ul ala ? Ca am mai vazut referiri la el si in alt topic.
Am fost cu masina la tester (25 ron) si n-am facut mai nimic. Cica e model vechi (calculatorul) si nu da multe informatii. In functie de parametrii indicati, meseriasul e de parere ca amestecul e prea bogat (n-are aer), d-aia mere balbait la relanti (care acum e 1000 - 1400 rot/min). Mi-a sugerat sa dau jos sonda lambda, sa vad cum merge fara ea si pe urma mai vedem.


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BluBear
post 29 Dec 2009, 14:05
Post #8


nu...


Group: Validating DaciaClub
Posts: 662
Joined: 3 August 09
From: Bucuresti




MUP este senzorul de presiune admisie.Cum deschizi capota e un plastic negru in dreptul volanului care are un furtunas.Ai grija ca nu gasesti peste tot testere si pt masinile astea.Intr`adevar sunt vechi si nu au toti.Daca iti pune o masina asemanatoare in locul ei in program nu o sa mearga totul in regula si mai dai si bani.


--------------------
Renault Megane Coach CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 29 Dec 2009, 14:07
Post #9


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




MUPul ala e de fapt MAP - Manifold Absolute Pressure


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 30 Dec 2009, 11:25
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




QUOTE(BluBear @ 29 Dec 2009, 14:05)
Ai grija ca nu gasesti peste tot testere si pt masinile astea.Intr`adevar sunt vechi si nu au toti.Daca iti pune o masina asemanatoare in locul ei in program nu o sa mearga totul in regula si mai dai si bani.
*



Da cred ca asta a fost, tipul nu avea programul pentru masina mea. Pe de alta parte, o diagnosticare la reprezentanta (unde probabil voi ajunge) este 1 milion. Se pare ca am verificat proverbul "lenesul mai mult alearga, scumpul mai mult pagubeste".

R19/16V, buna corectia.

This post has been edited by betamax: 30 Dec 2009, 11:30


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 5 Jan 2010, 12:00
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




Problema reolvata (mai corect, diagnosticata) in 5 min la reprezentanta AMAT: captor presiune defect. De fapt, s-a rupt stutul pe care venea un furtunel de la galeria de admisie(cred). Beleaua e insa alta, rahatul ala de captor (nu mai mare decat un pachet de tigari) costa 7 milioane jumate!!! Deci evident ca voi incerca repararea (lipirea) lui ca solutie de moment, apoi voi lua drumul centrelor de dezmembrari. Am sa va tin la curent.

This post has been edited by betamax: 5 Jan 2010, 12:00


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
little_x
post 5 Jan 2010, 14:55
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 30 April 09
From: Sibiu




pai si cum ai reusit sal faci sa se rupa
si crezi ca asta e problema pentru care se aprinde becul la toti ?
sau poate fi si alta cauza


--------------------
Renault Megane RT - SB-08-NFA `96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
betamax
post 6 Jan 2010, 23:43
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.343
Joined: 11 September 08
From: din lumea asta, prost făcută..




S-a rupt pur si simplu, capota nu mai fusese ridicata de cel putin 2 luni, pana la prima testare. Pot fi mai multe cauze care pot determina aprinderea becului respectiv, am enumerat cateva in primul post, atat mi-a spus mie carticica. Oricum, am lipit (si intarit) stutul ala cu rasina epoxidica, e totul OK acum, sper sa tina. Imediat dupa ce am montat obiectul inapoi pe masina relantiul a revenit la 700-750 de ture, becul din bord nu s-a mai aprins, masina merge ca-n vremurile ei bune.
Sugestia mea e ca, cel putin pentru diagnosticare, trebuie mers la reprezentanta.Pe mine m-a costat 80 RON o treaba de 5 min., dar a meritat, decat sa fi bajbait pe la n meseriasi. Parerea mea !


--------------------
renault Scenic Rx4 2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW
"... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BluBear
post 7 Jan 2010, 13:40
Post #14


nu...


Group: Validating DaciaClub
Posts: 662
Joined: 3 August 09
From: Bucuresti




mup map captor ii spui cum vrei.ideea e ca e plasticu ala de pe panou in fata soferului.Are in el o membrana care strange si formeaza vid in furtunul ala.Pe mine m`a costat 200ron nou...nu stiu de unde scorurile astea... :\


--------------------
Renault Megane Coach CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 7 Jan 2010, 14:43
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




Ca idee, senzorul de presiune admisie, sau de presiune absoluta, sau de presiune atmosferica, sau MAP, sau cum vreti sa-i ziceti, e legat cu furtunasul ala la galeria de admisie. Nu senzorul creeaza vid in furtunas, ci motorul si trage membrana mai mult sau mai putin, care membrana pe partea cealalta e la presiunea atmosferica, functie si de aceasta presiune (daca esti la munte la 2000 m, sau la mare la 5 m, sau daca aerul are 35 de grade, sau -15 grade, are densitati diferite... intelegeti voi). Daca e furtunasul scos, sau stutul rupt, motorul trage aer fals pe acolo.
La o masina din alta gama am patit eu, nu s-a rupt stutul senzorului ci furtunasul scapase din stutul din galeria de admisie, relanti-ul oscila undeva intre 1500-2000 rpm.
Ca o solutie temporara, poti sa obturezi furtunasul si relantiul ar trebui sa stea unde trebuie.



--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 8th August 2025 - 16:30
Dacia