Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Turatia motorului, Noul symbol, 1,2 16v

SandelBS
post 8 Dec 2009, 23:38
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 5 December 09




Am citit multe opinii pe diferite teme in care se ajungea la concluzia ca motorul trebuie turat cat mai mult, schimbarea sa se faca la 3000+ rpm. La masina mea, in treapta 2,3,4 la 3000 rpm se vad cp, raspunde mai bine etc. Dar in treapta a 5 pana unde e bn sa-l duc. De la 150km/h in sus, incepe sa vibreze, iar la 170deja e suparator. Pt 170, sunt 5500 rpm iar pt 150 parca 5000. E vreo problema daca l-as mentine mai mult la puterea maxima?


--------------------
Renault Koleos 2013, 2.0 dci 173 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 8 Dec 2009, 23:43
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Da, o sa ai o problema... cu politia daca mentii prea mult la putere maxima in viteza a5a.
Poti in schimb sa tii motorul la putere maxima in viteza a3a, si nu cred ca vei avea nicio problema pe autostrada din punctul de vedere de mai sus.

A, nepoliticos si eu, uitai sa iti raspund la cealalta intrebare:
QUOTE
Dar in treapta a 5 pana unde e bn sa-l duc.


Ca sa iti raspund, Bistrita Nasaud e cam de la Cluj pana la Maramures, deci poti sa-l duci pana la Maramures. Sau daca vii dinspre Mures, din sud est, tot pana la granita cu Maramures poti merge ca sa ramai in BN.


This post has been edited by diesel_power: 8 Dec 2009, 23:48


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SandelBS
post 9 Dec 2009, 00:07
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 5 December 09




nu ma intereseaza de politie ci strict tehnic. admit ca in limba romana, cuvintele au multe sensuri, insa asta o spui la sectiunea cafenea.


--------------------
Renault Koleos 2013, 2.0 dci 173 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu11
post 9 Dec 2009, 07:13
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.079
Joined: 21 January 08
From: Bucuresti




SandelBS eu zic sa renunti la mircisme pana nu iei ban. Daca citeai regulamentul vedeai ca sunt interzise.
Cat despre motor daca e bine sau nu sa il tii la putere maxima depinde doar de tine.



--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 9 Dec 2009, 09:43
Post #5


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




SandelBS ... cred ca din ceea ce ai citit nu ai inteles foarte bine "esenta".

Motorul NU trebuie turat cat mai mult ci SUBTURAT CAT MAI PUTIN si e o diferenta majora, te rog sa ma crezi.

Vibratiile de care spui tu vin cel mai probabil de la anvelope, echilibrare sau chiar anvelopele in sine (sau poate doar una).

RPM la care schimbi tu treptele de viteza nu ti le poate impune sau explica nimeni de pe forum in mod clar in asa fel incat sa nu genereze "cearta", pentru ca fiecare conduce ca el. Unul 4000 indiferent, altul 2500 ca ajunge, altul frana de motor pana rupe cutia, unul pune si piciorul pe frana ca placutele sunt mai ieftine etc.

Pe tema turatiilor exista multe informatii pe acest forum, chiar in zona clio pe care probabil ca ar fi bine sa le citesti/recitesti, mai linistit asa.

Pana in 3000 rpm, probabil ca scrie si in cartea masinii tale, schimbi ca sa ai consum "optim"; cum e definit ? hai sa nu incepem/continuam.

Concluzie. Condu ca tine, dar sa ai grija atat de tine cat si de ceilalti participanti la trafic. Turatiile tin de stilul tau de condus si de moment. Pentru ca nu iti pot spune ca, daca mergi cu 1800 rpm in treapa V e gresit (pentru ca masinuta mea poate si vede des chestia asta) si nu iti pot spune ca daca mergi in treapta IV cu 5250 rpm e gresit (poate din punct de vedere al vitezei legale dar cam atat).

Mai departe, ulei bun si schimbat la timp, filtru de ulei idem, lichid de racire si grija multa.

Spor,


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jri22
post 12 Dec 2009, 20:40
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 203
Joined: 4 January 07




motorul 1,2 16v este extraordinar la turatii ridicate...de f multe ori am mers "in blana" pe autostrada pe distante apreciabile...ex:autostrada soarelui (160 km) strabatuta intr-o ora fara probleme....
ai sesizat ca viteza a V-a se limiteaza turatia pe la 5500rpm=>motorul si electronica se ingrijesc singure de suprasarcini...un sfat ref la motorasul in cauza:nu-l tura la rece (nici vara/nici iarna)+ulei cit mai elastic...


--------------------
renault clio 2002 1.2 16v HB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 12 Dec 2009, 22:05
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Numai prostii ai spus radmasa.gif
Ulei elastic, motorul se ingrijeste de suprasarcini.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SandelBS
post 13 Dec 2009, 14:02
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 5 December 09




Azi am pus anvelope de iarna si am mers cu 150, pe un DJ, si nu s-a mai simtit nicio vibratie, deci ai avut dreptate cmandrei. Diesel power, te-ai referit doar la termenii care i-a folosit ma gandesc, iar mai mult de 5500 rpm nu depaseste (170km/h). jri22, merge bine la 3000+ rpm, in treapta 2,3 si 4.


--------------------
Renault Koleos 2013, 2.0 dci 173 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 13 Dec 2009, 15:25
Post #9


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Andrei are dreptate vis a vis de turatii, fiecare merge in stilul sau, insa extremele in general sunt daunatoare. Adica nici nu-l subtura dar nici nu-i da pana ii sar pistoanele prin capota.

Uleiul elastic la care se referea Jri22 probabil ca insemna ulei care sa acopere o plaja cat mai mare de temparaturi adica sa eficient cat poate si cand e rece, adica probabil un 5W40.

Motorul nu se ingrijeste de nicio suprasarcina, poate doar de supraturare.
Limita la care se "taie gazul" e pe la 6250 parca, dar intr-a 5-a nu o vei atinge niciodata.
Faptul ca nu trece de 5500 este pentru ca nu mai poate, nu pentru ca este protejat.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
titilev
post 21 Apr 2010, 20:12
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 12 April 10




Salut.Sunt si eu un proaspat posesor de Symbol 1,2 16V.Am citit cite ceva pe aici dar nu prea m-am lamurit in legatura cu motorul 'subturat'.Asi vrea sa mai dezvoltam putin ideea.
Pina sa iau Symbolul am avut o Dacie pe GPL.Am conduso 3 ani.Prin localitati mergeam cu 55 59 60 km/h in treapta a V-a.Eu am fost al treilea proprietar.Primul a fost nasul meu care mergea cu masina tot asa.Al doilea a fost socrul meu care tot la fel mergea(el ma invatat sa merg asa pt economie).Deci cunosc masina si stiu cum a fost condusa.
Masina era din '97 si a ajuns la REMAT fara sa i se umble la motor si fara sa ajunga sa consume ulei.Tin sa precizez ca a avut GPL timp de aproape 6 ani.


--------------------
renault symbol 2010 - GJ 71 KKK expresion 1.2 l ,75CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 21 Apr 2010, 20:22
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




Se recomanda folosirea celei mai mari trepte de viteza fara a obosi motorul - ceva in genul acesta scrie intr-un manual de intretinere smile.gif.

LE: titilev iti recomand calduros sa citesti manualul masinii tale si eu mi-am rupt vreo 2 ore din timp si am citit carticica masinii atunci cand a fost timpul si sunt destule chestii interesante

This post has been edited by neajiji: 21 Apr 2010, 20:24


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
titilev
post 21 Apr 2010, 20:40
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 12 April 10




in carte da sfaturi pt condusul economic.si anume :
se schimba treptele la 2400 pt treapta superioara si se scade pina la 1000 pt treapta inferioara.
am citit cartile din scoarta in scoarta
alte sfaturi nu se dau

This post has been edited by titilev: 21 Apr 2010, 21:00

Attached thumbnail(s)
turatie.PNG ( Size: 265.87k ) Number of downloads: 1023


--------------------
renault symbol 2010 - GJ 71 KKK expresion 1.2 l ,75CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 21 Apr 2010, 21:06
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




Inseamna ca poti schimba viteza incepand cu 2400rpm, urmand ca treapta in care se introduce sa nu determine subturarea motorului.


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
titilev
post 21 Apr 2010, 21:39
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 12 April 10




Logic.Am testat in mers,de la 2400 in treapta 4 scade la 1800 in treapta 5.asta la 60 km/h


--------------------
renault symbol 2010 - GJ 71 KKK expresion 1.2 l ,75CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorinrs
post 21 Apr 2010, 23:28
Post #15


Kalakitza


Group: Members
Posts: 259
Joined: 24 October 06




Multi vad, putini pricep, si mai putini au scris aici ce trebuie...in fine, stiu ca o sa sariti pe mine insa nu m-am putut abtine:
1.Nu exista subturare la motoarele pe benzina atita timp cit ai deja 1000 de rpm pe orice treapta de viteza si motorul tau nu e dotat cu turbo (turbina, la sistemul tip compresor nu se aplica).
2.Masinile moderne sint dotate cu limitatoare de rpm pentru a preveni supraturarea excesiva si posibila distrugere a motorului.Prin urmare, daca aveti un ulei sintetic de calitate, dati-le pe coaja cum vreti si cum va simtiti bine, chiar si pina la rosu, evident daca nu va pasa de consum.
3.Nu exista mers standard sau cel mai bine sau alte timpenii. Exista stilul propriu si exista si unii care stiu sa mearga economic. Pentru asta va dau un link sa cititi ce si cum: http://ecomodder.com/forum/EM-hypermiling-...-ecodriving.php

E mult mai important la motoarele pe benzina cum le intretii (ulei,filtre, bujii, etc) decit cite ture le dai sau daca schimbi a 5- a la 40 la ora (ceea ce nu e rau deloc pentru economia de carburant).

This post has been edited by sorinrs: 22 Apr 2010, 00:32


--------------------
Renault Clio - B-xx-SRS 2005 Symbol dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 22 Apr 2010, 08:52
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




1. Cred ca nu ai mers niciodata cu o masina cu motor aspirat, de exemplu si banala dacie daca avea sub 1400rpm era subturata, sau 1.4 8V MPI daca scade sub 1500rpm este subturat si astea sunt doar cateva exemple.
2. Adevarat cu limitarea de supraturare, dar asta nu inseamna sa mergi pe autostrada cu a 3-a la 5500-6000ture
3. Aici sunt de acord


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorinrs
post 22 Apr 2010, 10:33
Post #17


Kalakitza


Group: Members
Posts: 259
Joined: 24 October 06




QUOTE(neajiji @ 22 Apr 2010, 09:52)
1. Cred  ca nu ai mers niciodata cu o masina cu motor aspirat, de exemplu si banala dacie daca avea sub 1400rpm era subturata, sau 1.4 8V MPI daca scade sub 1500rpm este subturat si astea sunt doar cateva exemple.
2. Adevarat cu limitarea de supraturare, dar asta nu inseamna sa mergi pe autostrada cu a 3-a la 5500-6000ture
3. Aici sunt de acord
*



Neajiji, iti pot spune ca nu cred ca ai sa mergi dumneata cit vei trai cu cite masini si motocilcete pe benzina aspirate am mers, merg si voi merge eu (bmw seria 3,5,7,honda civic si accord,nissan maxima, almera,toyota corola, avensis, landcruiser 90, 120, 100,vw polo si passat,mazda 6 sport,seat cordoba, logan, clio, megane,velsatis,safrane, java si cz, mz, ural si nipru bmw si suzuki, honda si kawasaki si multe altele) , ca dacia 1300 nu intra in categoria masini pt ca motorul ei era penibil construit si ca tremura din toate maruntaiele si la ralanti si in mers si ca motorul 1,4 8v mpi nu are nici un gret daca la 1000 de ture il accelerezi lin pe orice treapta de viteza. Despre mers cu a 3-a la 6000 de ture pe autostrada nu vad sensul sau ideea comnetariului, eu nepomenind de asta, insa e normal sa ajungi la 6000 de ture daca vrei sa mergi sportiv pe serpentine, de exemplu. Masinile mele vad foarte des zona rosie a turometrului si sint in perfecta conditie chiar si la 173 000 de km (honda accord).


--------------------
Renault Clio - B-xx-SRS 2005 Symbol dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
neajiji
post 22 Apr 2010, 10:44
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 768
Joined: 1 January 07




Umbla sanatos atunci cu parcul tau de masini. Pana la urma fiecare intelege ce vrea din topicul acesta. Eu ma retrag din discutie smile.gif


--------------------
X Y Z
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
titilev
post 22 Apr 2010, 13:30
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 12 April 10




'sorinrs'.sunt de acord cu tine.nu pt ca as avea vreo scoala de inginerie mecanica ci pt simplul fapt ca bunul simt imi spune ca atita timp cit motorul merge 'rotund' si nu are sacadari atunci zic eu ca este condus corect.


--------------------
renault symbol 2010 - GJ 71 KKK expresion 1.2 l ,75CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cip31
post 22 Apr 2010, 16:01
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 229
Joined: 22 August 09




Ca recomandare, am citit si eu pe undeva urmatoarele:

-pentru a reduce la minim gradul de uzura al motorului, trebuie sa-l utilizati cat mai mult in plaja de turatii corespunzatoare momentului maxim;
-la benzina, curba de moment motor are variatii mai mari decat la diesel ;
-la diesel veti observa ca momentul maxim incepe sa apara la turatii mai joase decat la benzina si se pastreaza aproape constant pe un interval de turatie mai mare;
-in marea majoritate a cazurilor diesel-urile sunt mai elastice decat benzinarele.


--------------------
Renault clio symbol 2007 1.5 dci 85 CP 50.000 km
Membru fara probleme, deocamdata!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bardu
post 23 Apr 2010, 07:12
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 602
Joined: 21 March 08




Asta cu momentul maxim este valabila la competitiile sportive si nu se impaca deloc cu mersul urban sau in localitati, darmite cu consumul si uzura.
Celelalte informatii m-au facut efectiv sa-mi bag singur unghia in gat radmasa.gif.
@SandelBS, atata vreme cat ai motorel incalzit si intretinerea la zi poti sa-i dai CU SIMT DE RASPUNDERE SI RESPECT PENTRU CEILALTI SI FATA DE LEGE cat te tin bocancii si buzunarul.


--------------------
Renault Symbol - MS-08-?MS Fidji
Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana.
1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 05:35
Dacia