Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Mici sfaturi pt propietarii de diesel, (unii stiu aceste lucruri dar poate...)

elbengoso
post 8 Dec 2009, 19:38
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 20 September 09




1. la pornire iarna: la 40 litri de motorina adaug 10 litri de benzina. cine gaseste petrol sau popular "gaz lampant" e si mai bun dar proportia sa nu depaseasca 30%
2. daca dupa 2 incercari la cheie de 15 secunde nu porneste nu mai are rost sa o chinui. se poate incerca cu spray pt pornire sau varianta clasica -> festila. cel mai indicat este ca festila sa se faca cu benzina, cu motorina scoate mult fum ce nu face chiar bine. se pune festila la gura de aer din galerie in locul filtrului si o pers actioneaza demarorul. garantat sare de pe loc ca ars.
3. cei mai multi dintre noi nu au rezervorul plin si din pacate merg cu el pe gol. la varsta masinilor noastre s-a adunat destula mizerie in rezervor. astfel se aduna in injectoare mizerie cat incape. solutia este un dop sau doua de lichid de frana amestecata in motorina. curata tot fara discutie. lasa injectoarele ca noi, sa nu mai pun la socoteala cum va "toarce" motorul.

astept si alte sfaturi si trucuri pe acest topic destinate propietarilor de diesel

This post has been edited by elbengoso: 8 Dec 2009, 19:40


--------------------
RENAULT 25 Turbo-DX 1986 - CV69LMR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 8 Dec 2009, 19:50
Post #2


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




QUOTE(elbengoso @ 8 Dec 2009, 20:38)
1. la pornire iarna: la 40 litri de motorina adaug 10 litri de benzina.
*



clar...si producatorul recomanda asta.. scrie pe fiecare buson treaba asta...tot romanul este inginer si plin de trucuri....


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elbengoso
post 8 Dec 2009, 19:56
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 20 September 09




QUOTE(M i h a i @ 8 Dec 2009, 20:50)
clar...si producatorul recomanda asta.. scrie pe fiecare buson treaba asta...tot romanul este inginer si plin de trucuri....
*


dar romanul nu beneficiaza de motorina cum este in tara producatoare. ai vazut vreodata gradul de filtrabilitate la rece?
pana una alta intreaba soferii de meserie si pe cei care si-au batut neuronul ani de zile cu motorina de la noi din tara. poate pe cei care au luat motorina de -25grade si la -15 incalzeau filtrul de motorina sau pe cei care au pornit si le-a inghetat filtrul in mers.

This post has been edited by elbengoso: 8 Dec 2009, 20:00


--------------------
RENAULT 25 Turbo-DX 1986 - CV69LMR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RAIDER
post 8 Dec 2009, 20:22
Post #4


RAIDER


Group: Members
Posts: 64
Joined: 30 April 09
From: Cluj Napoca




Fii serios mon ami.
Am o jucarie de douaj de ani, e frig, am ceva mizerie n rezervor da` un strop de benzina sau alt rahat nu bag in rezervor.
Mi am luat diesel ca sa am diesel, nu avion.
Ei, acum la pornire e adevarat, probleme pot aparea. Las bujiile la incalzit de 3 4 ori dimineata si verific sa am socul tras fara sa exagerez cu el, cam odata pe saptamana. Si merge, ies cu ea zilnic, filtru de motorina curat, unul mic transparent suplimentar in fata filtrului principal si motorina de la pompa de camioane din Petrom. ( 3.62 litrul, azi am facut plinul ).
Niciodata nu m am gandit sa i incalzesc nasu` dimineata.
O baterie solida, un filtru curat, rabdare dimineata un minut in plus si asta e tot secretul.


--------------------
Dacia Nova 1999 Gti 1.6 - CJ 10 EVY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 8 Dec 2009, 20:24
Post #5


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




elbengoso>>>>''soferii de meserie'' sa lasam faze de genul..sunt sofer pe Camion Roman si tractor Universal ..pun motorina la bidon si sunt cel mai profesionist....Stiu 2 soferi meseriasi tongue.gif ...colegi de forum cu noi care au 200.000 km cu megane...nu au avut probleme cu motorina..ca deh..au bagat numai de la pompa.....vorbesti de alte generatii de ''soferi'' si ''masini'' .......incepem si noi sa fim din ce in ce mai moderni..

This post has been edited by M i h a i: 8 Dec 2009, 20:25


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elbengoso
post 9 Dec 2009, 20:42
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 20 September 09




@ Mihai - "pun motorina la bidon si sunt cel mai profesionist" - sa stii ca un camion roman si un tractor nu te fac "cel mai profesionist". poate mai au si altii aceleasi categorii cu tine pe permis sau mai grav poate chiar mai multi km parcursi. nu stiu cum porneste roman-ul tau la -25 grade dar eu personal am stat pe banca cu Volvo FH420(2002) cu motorina Petrom pana au venit cei de la service sa inlocuiasca filtru de motorina si sa reseteze calculatorul (desigur contra cost de s-au crucit patronii). dupa ce am inceput sa "mulg vaca" si sa pun 20% petrol ca era mai ieftin s-a schimbat treaba. nu-mi povesti ca stiu destule din astea. ii am pe ai mei care sa-mi faca teorie. sfatul si sugestia sunt pt cei care considera ca ar avea nevoie iar "cei mai profesionisti" le stiu pe ale lor. apoi daca tu compari injectia de Megane (probabil common-rail) cu cea clasica imi pare rau. incepem sa fim mai moderni, ai dreptate, dar eu tot cu una din '86 ma lupt si cred ca nu sunt singurul.

Cei care au injectoare piezzo sa NU dea D-zeu sa prindeti apa la injectoare ca apoi bagatul de alcool tehnic si alte cele sunt doar frectie la piciorul de lemn.

@ RAIDER - ai dreptate. diferenta e ca a mea pleaca din prima. la diesel o baterie buna e intotdeauna necesara si cu asta sunt intru totul de acord cu tine, eu folosesc o "ROMBAT PREMIER" de 75 Ah si 750 EN si sunt foarte multumit. te rog sa faci un experiment si anume sa iei niste motorina intr-un pet si sa o bagi in congelator. acolo sunt max -15C. apoi vezi dimineata cum arata. cu mizeria aia fiecare diesel e fortat sa porneasca dimineata in judetul Covasna pe timp de iarna. Apoi pune niste benzina in ea si refa experimentul. o sa vezi diferenta. cei care produc, distribuie si vand aditivi pentru motorina ar muri de foame daca nu ar fi nevoie, nu crezi? si din cate am vazut eu pe la benzinarii sunt pline rafturile cu aditivi pt motorina. Firmele serioase in aditivii de motorina pun isopropil (fiind mai eficient ca metanolul) in conditiile in care inca se mai pot gasi si cu metanol. Daca zici de un amestec de benzina in motorina iti face masina racheta gandeste-te cum e cu metanol naughty.gif

din ciclu ineptii auzite: pt spalat sistemul de racire al masinii - apa, 2 pumni de soda caustica si petrol (desi eu nu stiu de unde se mai poate cumpara). se lasa sa mearga 10 minute apoi se da drumul la toata apa (fiecare unde poate dar atentie amestecul e nociv atat pt oameni cat si pentru mediu).
sper din suflet sa NU spalati sistemul de racire asa. Ganditi-va cat aluminiu este in componenta sistemului de racire.

This post has been edited by elbengoso: 9 Dec 2009, 21:32


--------------------
RENAULT 25 Turbo-DX 1986 - CV69LMR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 11 Dec 2009, 22:44
Post #7


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




era un fel de a spune cu '''sunt sofer pe Camion Roman si tractor Universal ..pun motorina la bidon si sunt cel mai profesionist''' ..
Vad ca esti dn cv...iarna nu prea ai parte de temperaturi fericite...ai si o masina veche....etc...Ai afirmat mai sus ca '''la pornire iarna: la 40 litri de motorina adaug 10 litri de benzina.''' Daca imi spui ce producator de diesel recomanda asta ...chiar nu mai zic nimic...este exact ca metabondul....


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 12 Dec 2009, 10:17
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




O dreptate are. In 92-93 eram pe Valea Oltului cu tatal meu, aveam pe vreamea aia un Passat Combi, diesel de 1.6. Asa de frig a fost, incat furtunul de tur, undeva inainte de filtru, a inghetat si a plesnit, motorina nu mai era asa de fluida. Dupa remedierea problemei, masina tot se oprea, nu mergea bine.. motorina nu mai era fluida... Norocul a facut ca tata sa aiba in masina o canistra de 5 litri cu benzina, o luase pentru un amic de-al lui si a uitat sa o dea jos din masina... A bagat cei 5 litri de benzina in rezervor, peste cca 25-30 de motorina, a aerisit instalatia si s-a remediat problema. Erau din cate imi aduc aminte in jur de -30 in noaptea aia de iarna.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petry
post 12 Dec 2009, 11:59
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 201
Joined: 27 April 07
From: Calafat Dolj




Ptr.Mihai.Ce vrei sa spui de Metabond?Nu de alta dar eu am pus aditiv ptr. ulei in motor o doza de Metabond in ideea ca masina are ceva kilometri si pot sa-ti spun ca am facut 9000 de km de atunci si uleiul nu s-a negrit decat foarte putin.
O doza de Metabond este mai scumpa decat un schimb de ulei cu filtru cu tot,acum depinde de care ulei bagi.Nu cred ca am facut ceva rau motorului si acest tratament nu-l faci la fiecare schimb de ulei.
Va invit sa va dati cu parerea in aceasta privinta.
Va salut!
Sa nu apara confuzii,a mea vechitura este benzinara si GPL.


--------------------
Renault 25 TX 1989 Injectie 120CP - DJ06XMJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 12 Dec 2009, 12:09
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Caz.

Motor VW 1.6 D, schimb de ulei la 8.000, curea si rola intinzatoare la 60.000.
A 7-oara a pus o rola mai ieftina, alta nu aveau si nu putea astepta 2 zile.
La 503.000 KM s-a spart rola si s-a facut varza motorul, la demontare toata lumea a ramas stupefiata, uzurile nu numai ca erau un limite, dar erau extrem de mici pentru 503.00 Km. Omul punea ulei bun, nu stiu ce marca si la fiecare schimb adauga aditiv de ulei Liqui Moly.
KM nu erau de la nou, ci de la ultima reparatie.


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stejar
post 22 Dec 2009, 12:27
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 5 December 09




este jmecher tare uleiul ala Liqui moli .are in componenta bisulfura de moliblen sau cv de genu .tata pune mereu asha cv si este foarte multzumit.are 770.000 de km q masina ,motrul nu a fost desfacut niciodata si merge perfect nu imi consuma mult . wub.gif


--------------------
renault 25 TXi 2.0 r25 1987 - isxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 22 Dec 2009, 23:48
Post #12


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.328
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Al dracu R25-ul meu... nu a beneficiat niciodata de tratamentul minune si a pornit oricat a fost de frig si nici cu motorina nu am avut vreodata probleme.... cum spunea cineva mai sus alea nu sunt sfaturi sunt chinuri pt. pompa de injectie....

Poate de asta a ajuns acum la 560.000 km fara sa se fi umblat la motor???


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 05:13
Dacia