Raport diagnoza: Throttle valve position..., Probleme cu clapeta de acceleratie
![]() ![]() ![]() |
Raport diagnoza: Throttle valve position..., Probleme cu clapeta de acceleratie
m-eel |
![]()
Post
#1
|
||
![]() electronist la masini Group: Members Posts: 67 Joined: 9 October 06 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane - Hatchback
- IS 13 RUX
2001 - 1.4 16v
|
|||
Dodone |
![]()
Post
#2
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
La ora asta nu pot sa fac poze, ca ploua cu galeata.
La motorul 1.6 16v corpul clapeta se afla aproape de parbriz aprox. la jumatatea acestuia, putin defazat spre aripa dreapta. Se demonteaza putin cam anevoios. Trebuie sa ai set de surubelnite torx, sa demontezi canalizatia de admisie aer, carcasa filtru aer. Apoi sunt 4 suruburi lungi, ce ies dinspre corp clapeta spre tabla ce desparte compartimentul motor de habitaclu, la care trebuie sa lucri pe neve, mai mult le pipai. Dar prima operatiune ar tebui sa fie urmatoarea: mergi la o reprezentanta Renault si cumperi cele doua garnituri de cauciuc tip O ring (sunt de dimensiuni diferite, aprox. 40 ron/set ). Acestea isi pierd in timp proprietatile elastice si scapa aer fals, cel putin pe langa una din ele. Nu recomand decat garnituri de origine. Corpul clapeta trebuie curatat cu un spray de curatat special pt. admisii ( curata bine depunerile, dar piesa ramane un pic uleioasa, nu uscata), se gaseste prin hipermarket-uri. Trebuie insistat la capetele axei clapetei. |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
m-eel |
![]()
Post
#3
|
![]() electronist la masini Group: Members Posts: 67 Joined: 9 October 06 From: Iasi ![]() |
Multumesc de raspuns... o sa incerc azi sa arunc o privire cam cum sta treaba pe la motor... Deci trebuie schimbate garniturile O ring !? O sa ma interesesez de unde pot sa le procur... la reprezentanta ma usuca sigur de bani. Vroiam sa mai intreb lumea daca mai sunt chestii de astea care se murdaresc care trebuiesc curatate... ca pana acuma 1 problema majora o fost senzorul volanta care m-o disperat si l-am curatat si de atunci n-o mai facut probleme... acuma e clapeta murdara (sper)... as vrea sa stiu daca ati mai descoperit altceva ce trebuie curatat. Ar trebui la tutorial pus o pagina cu "curatirea" anuala a rahaturilor astea care ne impedica de la a ne bucura pe deplin de masina...
|
--------------------
Renault
Megane - Hatchback
- IS 13 RUX
2001 - 1.4 16v
|
|
ISseby |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 9 September 08 From: Iasi ![]() |
Referitor la garniturile clapetei, le-am cautat si eu prin magazine, insa peste tot cam acelasi raspuns: fie ca nu reusesc sa le procure, fie ca vin doar in set de garnituri iar pretul era f. mare. In final, le-am luat de la Renault si au costat 60lei perechea.
De asemenea nu se potrivesc de la Logan. |
--------------------
Renault
Megane Hatchback RXE
1.6/16v, 79kw, 1999
|
|
m-eel |
![]()
Post
#5
|
![]() electronist la masini Group: Members Posts: 67 Joined: 9 October 06 From: Iasi ![]() |
Aha...tipic bulangisme romanesti... sa te forteze sa le faci vanzare la "reprezentanti" care vand cu adaos 200% produsele. Am sa caut si poate intreb si la service sa faca o comanda in cazul asta... mersi de raspuns.
|
--------------------
Renault
Megane - Hatchback
- IS 13 RUX
2001 - 1.4 16v
|
|
Dodone |
![]()
Post
#6
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
@ m-eel si nu numai...
Sunt unele piese care se produc exclusiv pentru reteaua Renault. Le gasesti si in alte magazine din oras, dar cumparate tot din reteaua Renault, la care mai pun un adaos, peste cel din reprezentanta Renault. Stiu asta de la un vanzator dintr-un magazin de piese auto, care a avut bunul simt sa-mi explice detaliul acesta si sa nu-mi ia banii aiurea. Sunt alte piese - in mod special cele din cauciuc - care sunt facute si de producatorii aftermarket, dar sunt departe de tot de calitatea pieselor de origine. Ex.: bucsa bara stabilizatoare, cea tip dop, din capatul barei: - piesa de origine, 80 lei, durata de viata 80.000 km.; - piesa FEBI, 25 lei, durata de viata 7.000 km.; - piesa no name Italia, 9 lei, nu am montat-o cauciucul arata jenant. Din aceste motive, din experienta personala, te-am trimis direct la Renault sa cumperi O ringurile. |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
m-eel |
![]()
Post
#7
|
![]() electronist la masini Group: Members Posts: 67 Joined: 9 October 06 From: Iasi ![]() |
Salutare... multumesc de sfaturi... am fost azi si am intrebat la service (in Iasi) si raspunsul a fost: "se aduce pe comanda 400 de mii bucata, deci 800 in total, evident de la Renault Piese d'origine". Am plecat oarecum multumit cu gandul ca exista si m-am oprit la Autocenter si am intrebat... acelasi pret insa ajung mai repede (3-4 zile).
Info: Pentru cei din Iasi care vor sa mai incerce, se gasesc garnituri la Autocenter langa Moara de Foc. Paranteza: Eu de obicei evit sa cumpar "pies d'origine" pentru ca sunt exagerat de scumpe iar calitativ sunt penale (unele). Exemplul dat de tine mi se pare ok pentru piesa respectiva dar un alt exemplu: Reglajul de la ambreiaj: am avut probleme cu el (se ajutsa de fiecare data la prima apasare, cred ca aluneca in gol) si am fost sa intreb la magazin si mi-au zis ca e 1 milion 500 de la renault. Am intrebat la service si mi-au zis 800 de mii de la Bosch si cand am schimbat piesa am vazut cum arata "piese d'origine" si aia Bosch... dupa parerea mea era mai trendy aia de la Bosch... acuma cum e norocul... si ca alt exemplu sunt amortizoarele care costa destul de mult pe cand am gasit un kit suspensii (arcuri si amortizoare mai tari ce-i drept) cu 10 milioane din belgia... eu personal clar o sa merg pe astea pentru cele de la Renault desi originale costa prea mult si se duc destul de rapid... din nou is pareri personale astea si nu vreau sa le luati ca si cum as sustine ceva ![]() Revenind la problema: As dori sa-mi spuneti si mie ce scule sunt necesare pentru desfacerea clapetei si ce spray sa iau pentru a-l curata. Ca rasplata o sa fac poze in timpul procesului poate facem un Tutorial si pentru Megane I la treaba asta ca am vazut ca la Laguna este. Daca sunt oameni care au desfacut si mai tin minte cum... va rog sa-mi scrieti si mie pasii... stiu ca nu e greu dar am o cota mai mare de incredere daca citesc oleaca pasii. Va multumesc pentru ajutor. p.s. La service o zis ca nu se baga la asa ceva... si ca ar trebui sa cumpar o clapeta noua (8-9 milioane) ceea ce m-ar lasa fara gologani... ![]() This post has been edited by m-eel: 10 Nov 2009, 17:48 |
--------------------
Renault
Megane - Hatchback
- IS 13 RUX
2001 - 1.4 16v
|
|
Shafu |
![]()
Post
#8
|
![]() SHĂFU' Group: Members Posts: 777 Joined: 19 April 07 From: Iași ![]() |
Te sfatuiesc sa mergi la Bras sa iei si garniturile de la ei ca sa ai garantie pentru ca, curatarea clapetei nu se face asa usor ca la dacie si iti trebuie multa atentie. @ISseby a facut asta recent la bras si iti poate spune cat costa exact. e vorba de 0,8 h manopera in jur de 70 lei maxim plus cele doua garnituri. Daca dai un search vezi ca cei care sau jucat cu clapeta de acceleratie, acum se plang de relanti de 1000-1500 rpm. Acum tu alegi daca vrei sa faci asta pentru ca e putin mai mult de desfacut si de ridicat motorul sa poti ajunge acolo
![]() This post has been edited by Shafu: 10 Nov 2009, 21:36 |
--------------------
Renault
Megane Clasic
2001 1.6 16v
|
|
m-eel |
![]()
Post
#9
|
![]() electronist la masini Group: Members Posts: 67 Joined: 9 October 06 From: Iasi ![]() |
Nu e vorba ca ma zgarcesc la bani, e vorba de principiu, iar principiul meu este corectitudinea. Eu personal nu pot cere cuiva niste bani nejustificati pentru un produs. Mai concret: Sunt ferm convins ca la un service la care nu am "pile" sau nu "il stiu ne nea Nicu" o sa faca treaba buna sau uneori chiar nu o sa faca treaba (am auzit si cazuri de astea) dar o sa ma taxeze pentru servicii la sange. Daca ma apuc eu sa fac ceva stiu ca in primul rand il fac pentru mine, imi gasesc timp liber si stau si o zi sa curat piesa dar stiu ca am grija sa iasa ce trebuie. Daca unii colegi de forum au reusit, nu vad de ce sa nu reusesc si eu.
@Shafu' Nu cred ca e vb de ridicat motorul ci mai degraba de desfacut 5-10 suruburi si desfacut admisia, prilej cu care o sa curat si tubulatura de la admisie (lucru care sigur nu l-ar face la service). Mai mult, referitor la Bras, desi am fost la ei de 2 ori pentru ca am zis ca sunt cei mai in masura sa se ocupe de un Renault, am fost frapat sa vad ca dupa prima vizita am gasit 1 surub cu saiba destul de mare rezemat pe tevile de la ABS (nici azi nu stiu de unde e scos) iar a 2-a oara, dupa reparatii in valoare de 90 de milioane mi-au cerut 500 de mii pe un bec (imi trebuiau 4) ceea e imens zic eu. O fi becuri bune dar mi-am luat din Carefour cu 100 de mii Philips care zic eu ca-s aceptabile si sunt de 5 ori mai ieftine. Mai mult cand am ajuns seara acasa cu masina proaspat scoasa din service am constatat ca nu merge reglajul la un far schimbat de ei... am facut drum inapoi a 2-a zi si au constatat ca nu pusesera o mufa... moment in care am intrebat daca au reglat farurile si au zis ca nu (desi se impunea acest lucru avand in vedere ca se schimbasera farurile).... deci concluziile le tragi tu singur. Prefer sa sacrific o zi dar sa stiu ca am o clapeta de aer curata decat sa stau in dubii daca bani care i-am dat pentru treaba asta chiar s-au meritat. This post has been edited by m-eel: 10 Nov 2009, 22:46 |
--------------------
Renault
Megane - Hatchback
- IS 13 RUX
2001 - 1.4 16v
|
|
Dodone |
![]()
Post
#10
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Am uitat sa scriu. Trebuie slabit tamponul motor superior, de pe aripa interioara drapta si ridicat putin motorul.
Daca operatiunea costa 70 lei si primesti garantie, e moca. |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
m-eel |
![]()
Post
#11
|
![]() electronist la masini Group: Members Posts: 67 Joined: 9 October 06 From: Iasi ![]() |
Am efectuat cu succes operatia de curatare clapeta !! Yey !
E bine ca am desfacut singur pentru ca pe parcurs am gasit si alte probleme precum: - firele de la senzorul de presiune de la pompa de directie erau dezizolate insa nu se atingeau (nu faceau scurt) dar nici mult nu mai era... le-am reizolat - o bobina schimbata de 1 an la un service nu era prinsa cu surub si iesise partial din locas (se ridicase) cred ca de la trepidatiile motorului -> am pus surub si am strans-o - am luat in casa captorul de aer cu tot cu preincalzitorul aferent si cu suportul de filtru de aer (plasticaraie in mare) si le-am spalat cu detergent si degresant (aveau musculite si mazga uleioasa) - am reusit sa scot clapeta fara sa desfac si sa ridic motorul (poate e altfel pozitionata la 1.4 sau o fi mai mic motorul) insa nu am putut sa scot si plasticul ala mare care vine in partea din spate a clapetei (intre parbriz si motor) ca l-as fi spalat si pe ala ![]() - clapeta nu era foarte murdara... doar putin in dreptul fantelor...acolo unde ramane putin loc (ca nu se inchide de tot) si am curatat mazga cu spray de curatat jentile (mai aveam prin casa ![]() - am verificat si la motorul care comanda clapeta daca totul e inregula insa era curat si "placut uscat" si nu am insisitat acolo ca nu aveam de ce - am schimbat garniturile de la clapeta (desi cele vechi nu erau deteriorate ci putin aplatizate) - am curatat si plasticaraia aia dintre parbriz si motor (un fel de distribuitor de aer) cu carpa si degresant cat am putut ajunge inauntru ei. - am remontat totul la loc si mufita de comanda de la clapeta am dat-o cu spray contact - am pornit masina si relantiul la inceput a fost mare (1500) dar e normal ca asa face shocul ala automat, insa dupa ce s-a incalzit motorul a scazut la valoarea normala (parca 750) - ca si concluzie: nu cred ca a fost necesara manevra (ca nu era murdara clapeta) dar ca efect, am senzatia ca turatia e mult mai stabila acuma la relanti - problema ramasa: trebuie sa caut un racord intre captorul de aer si preincalzitor (furtunul ala cu spire de plastic si textil de diametru mare) care s-a rupt in 2 locuri si l-am scos de tot. Multumesc colegilor de pe forum pentru ajutor si impartasirea opiniilor lor. p.s. sper sa nu mai fie erori si sa scap doar cu 800 de mii (2 garnituri) decat 8 milioane (o clapeta noua) This post has been edited by m-eel: 21 Nov 2009, 16:57 |
--------------------
Renault
Megane - Hatchback
- IS 13 RUX
2001 - 1.4 16v
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th August 2025 - 14:59 |