Romanasii tropa-tropa cu berlina-n Europa, Dacia 1310 berlina that is
![]() ![]() ![]() |
Romanasii tropa-tropa cu berlina-n Europa, Dacia 1310 berlina that is
STORMTROOPER |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|||
ydaniel |
![]()
Post
#2
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
aha:)deci de aia ai lipsit;) mai pune poze;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
kleampa |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 11 August 09 From: Bucuresti ![]() |
asta da vacanta
sper ca n-ai umplut totusi jumatate de portbagaj cu scule si piese de rezerva ![]() o poza cu "brandusa" se poate? ps: "brandusa" botez eu toate daciile This post has been edited by kleampa: 24 Aug 2009, 21:55 |
--------------------
Renault
Noul Symbol
2009 Lucrurile se fac in 3 feluri: corect, gresit si cum vreau eu.
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#4
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Piese de rezerva:
Un alternator reconditionat, la cel de pe masina nu s-a umblat niciodata O elice in caz ca ar fi cedat electro-ventilatorul, nu a fost cazul O bobina de inductie O pompa de benzina+2 membrane de Scornicesti Un set de semnalizari, modelul in bara Becuri pt faruri si triple Releu pt semnalizarea directiei, releu regulator de tensiune, releu de faruri O parindere electronica cu senzor 2 membrane pompa sprit 2 pivoti, in caz ca nu se stie 2 curele de alternator Trusa de chei, surubele, patent, ciocan si cam atit. Poze zic ca ar fi mai indicat sa postez la final. <span class='edit'>25 Aug 2009, 21:31:</span> Partea a II-a Viena Pentru ca in prima postare am omis sa postez harta treseului o fac acum: traseuconcediufinal-1.jpg Ei si ma trezesc dimineata, ma aranjez o trezesc si pe prietena sa mergem la micul dejun. Cit o astept pe ea vad ca in fata blocului de peste drum parcheaza un nefericit cu un Peugeot 206 si intra intr-un magazin. La etajul 3 al blocului de peste drum apare capul unei „doamne” care cum da cu ochii de masinuta dispare. Reapare cam in 30 de secunde. In 3-5 min apar si baietii de la serviciul de ridicat masini si ii salta omului masina. „Doamna” afiseaza un rinjet satisfacut, mai sta citeva minute, poate mai apare vre-un musteriu, si se retrage in plina glorie. Mergem la micul dejun, halim pe rupte, deah eram un pic cam fomisti si ne pregatim de mersul prin oras. Ah:: Viena, capitala valsului si a civilizatiei. Fosta capitala de imperiu te-ai astepta ca civilizatia sa fie la ea acasa. Ei, este si nu prea. Ma rog. Mai visez la un snitzel vienez, asa ca la mama lui, deah sunt si un pic de gourme, chit ca la burta nu se vede.Ne echipam, si pornim. Ma opresc intii la Cristinica sa vad daca totul este in regula, constat ca in urma forjei de pe Satu Mare - Viena mi-a papat vre-o 0.75L ulei.Completez, toate bune si frumoase pina aici. Prietena face niste poze , mie, masinii, bisericii, si ma intreaba ce fac la masina. Probabil se ingrijorase ca o sa ne lase masina la Viena, cind nu facusem nici macar ½ din drum. Ii explic ca mai nou Cristinica daca merge constant o perioada lunga cu viteza mai mare de 110 km/h o cam da nitel pe ulei. Oricum mie deja incepusera sa-mi umble niste idei prin cap, asta avind in vedere ca in etapa urmatoare urma sa facem cam vre-o 1100 km intr-o zi ca sa ajungem la Aabenraa. O luam la pas pe niste stradute, ajungem la o straduta ceva mai mare. Mai facem niste pozne. IMG_5574.jpg IMG_5271.jpg IMG_5272.jpg IMG_5282.jpg IMG_5301.jpg IMG_5314.jpg IMG_5322.jpg IMG_5324.jpg IMG_5330.jpg IMG_5335.jpg IMG_5339.jpg Mai hoinarim prin magazine si incet-incet se face 12.00 si noi abia ne apropiam de centru. In gindul meu vroiam sa vizitez si eu Hofburg-ul, Shornbrun-ul, Catedrala Sf. Stefan, si daca mai imi raminea timp si Belvedere. Ei planul de acasa nu se prea potriveste cu realitatea de la fata locului. Cu harta in mina ajungem la niste cladiri foarte frumoase. Constat ca era vorba de palatul de justitie varianta austriaca si la Palatul Parlamentului. IMG_5343.jpg IMG_5363.jpg IMG_5376.jpg 25 Aug 2009, 21:34: La parlament, constructorii/zugravii/restauratorii au gasit o varianta simpla pentru a suplini lipsa de spatiu locativ. IMG_5387.jpg IMG_5388.jpg IMG_5390.jpg IMG_5392.jpg IMG_5397.jpg IMG_5401.jpg IMG_5407.jpg IMG_5409.jpg IMG_5414.jpg IMG_5425.jpg IMG_5446.jpg Mai facem citeva pozne si observ ca in fata palatului parlamentului isi face aparitia un punc de informare pentru turisti.Ma apropii si domnisoara vazindu-ma turist ma intreaba daca nu as dori un pliant. Mai mult curios decit interesat o intreb in engleza, daca are in limba romana. Cauta prin lada cu pliante si imi scoate 2 in limba romana.Opa deci lumea stie de noi pe aici. Inca citeva pozne si imi iau prietena de mina si mergem spre Hofburg. IMG_5482.jpg IMG_5486.jpg IMG_5488.jpg IMG_5491.jpg IMG_5496.jpg IMG_5497.jpg IMG_5511.jpg IMG_5858.jpg IMG_5852.jpg 25 Aug 2009, 21:34: Intram prin parculet, care mi-a placut la nebuie si ajungem in spatele palatului. Inca citeva pozne, aparatul incepe sa faca figuri. Le rezolvam, luam bilet si intram. Cine a fost in palat stie despre ce e vorba, cine nu este rugat sa-l viziteze. Merita. IMG_5519.jpg IMG_5528.jpg IMG_5530.jpg IMG_5531.jpg IMG_5533.jpg IMG_5534.jpg IMG_5538.jpg IMG_5539.jpg IMG_5540.jpg IMG_5541.jpg IMG_5547.jpg IMG_5552.jpg IMG_5553.jpg IMG_5554.jpg IMG_5570.jpg IMG_5575.jpg 25 Aug 2009, 21:35: Se face ora 4.30 si intr-un final apoteotic iesim si noi din palat. Nu dam atentie norilor de ploaie care aparusera amenintator, ca doar deah pelerinele erau in camera, nu cu noi. Ca in camera trebuiau sa-si faca treaba de a ne apara de ploaie. Nu apucam sa mergem 5 min ca incepe o ploaie in terente de nu se mai vedea om cu persoana. Ne adapostim in porticul intrarii la o banca si asteptam. Bineinteles cit au mai iesit si intrat oamenii prin respectiva usa s-au uitat cam chioris la noi, dar asta e. Doi turisti rataciti prin Viena cu pelerinele la hotel. Dupa vre-o 30 de min ploaia se opreste si putem sa mergem iar pe strazi in liniste si pace. Hotarire de moment. Mergem la hotel sa luam pelerinele si pe urma continuam cu vizitatul. Ne indreptam catre hotel, dam peste cladirea asta. Nu am putut sa o pozez toata ca in piata din fata ei se organizase un cinematograf in aer liber si un festival de film sau ceva de genul asta. IMG_5675.jpg IMG_5584.jpg IMG_5603.jpg Mai fac citeva poze si mergem la hotel. IMG_5607.jpg IMG_5613.jpg IMG_5618.jpg IMG_5629.jpg IMG_5664.jpg IMG_5266.jpg IMG_5267.jpg Pe drum tramvaiul trecea printr-o intersectie pe unde se lucra la sinele lui. Si totusi miracol, se circula. IMG_5662.jpg IMG_5663.jpg 25 Aug 2009, 21:35: Dupa vre-o 30 min de odihna purcedem inapoi spre centru isteric. Intr-un final apoteotic ajungem al catedrala,. Un noroc mare ne insoteste, ajungem cred cu vre-o 15 min inainte sa se inchida.Mai apucam sa intram si sa o vizitam, asa un pic in viteza. Foarte frumoasa si impunatoare. Plecam. Constatam ca locul in care ne-a prins ploaia mai devreme era la numai 5 minute de mers pe jos de catedrala. Dar din cauza cladirilor mari nu vedeam turla/turnul de nici o culoare din unghiul in care eram. IMG_5706.jpg IMG_5709.jpg IMG_5711.jpg IMG_5715.jpg IMG_5722.jpg IMG_5723.jpg IMG_5726.jpg IMG_5727.jpg IMG_5745.jpg IMG_5746.jpg IMG_5752.jpg IMG_5770.jpg IMG_5772.jpg IMG_5776.jpg IMG_5780.jpg IMG_5784.jpg IMG_5786.jpg IMG_5787.jpg IMG_5812.jpg IMG_5813.jpg Ei si se lasa seara, si necesitatile fiziologice intruchipate in acest moment intr-o senzatie acuta de foame incep sa-si faca simtita prezenta.Bine-bine, vizitam-vizitam, dar noi cind mincam??. In drumul de intoarcere din oras prima data, am pus ochii pe un fel de cafenea/terasa/pub, la parterul unui bloc, unde era cam in permanenta ocupat, si portiile aratam destul de bine. In fine mergem la Einstein, caci asa se numea localul, ne asezam si intrebam de un meniu in limba engleza. Limba lui Goethe refuza in continuare sa se prinda de mine, nici scris nici vorbit nu percutam. Dupa ce traduc meniul prietenei ne hotarim ce sa luam si dam comanda. Eu „stiam” de la o colega ca in general in exterior portiile la restaurant nu sunt asa de mari precum la restaurantele din Romania, cel putin restaurantele din zona Ardealului-Transilvaniei. Cind imi vine cu portiile mai sa ramin masca. Astea nu erau puse pe farfurie ci pe ceva ce batea mai mult spre platou. O portie zdravana de snitel cu sunca si ceva maioneza, garnisita cu ceva mai multi multi cartofi prajiti, o salata pe care a mincat-o prietena, si sosuri. Apa minerala si inca citeva chestii. Total undeva pe la vre-o 25 E. Super bine zic eu. Punem burta la cale, si agale, incet-incet ne deplasam catre hotel. Ajungem, ne spalam si ne pregatim pentru a doua zi. 1100 km. Cu Dacia. 25 Aug 2009, 21:37: IMG_5835.jpg IMG_5839.jpg IMG_5843.jpg Viena – Aabenraa Dis de dimineata, trezirea –micul dejun- impachetarea in graba. Observ ca afara a inceput sa ploua. Nocorul nostru cam incepuse sa se epuizeze.Cu un rucsac in spate ma indrept spre masina. Deschid portbagajul, bag rucsacul, dau sa intru in masina. DEZASTRU. De la ploaie si coroborat cu indolenta celor care mi-au vopsit masina anul trecut, constat ca atit in partea soferului cit si in partea pasagerului sub bord m-am pricopsit cu o mare balta. Mocheta uda, presurile ude. Totul UD. Mi se mai demonstreaza inca o data daca era nevoie, ca in Romania, chiar daca dai bani in plus, pentru un serviciu, acesta tot prost/de mintuiala este facut.dar la pret se tine de nu-i adevarat. In fine le urez ceva de dulce baietilor, incerc cu vre-o 2-3 cirpe sa mai repar din dezastru si plec spre hotel. Parchez pe o straduta mai laturalnica si imi iau bagajele si mindra de la hotel. Ne inbarcam si ne pregatim de drum. Iesirea din Viena este simpla, 2-3 viraje stinga-dreapta si am ajuns pe autostrada. Directia Republica Ceha. Bineinteles vremea tot nu vroia sa tina cu noi.O tinea intr-o ploaie mitocaneasca destul de deasa. Picture003-3.jpg Picture011-2.jpg La vre-o 15 km de granita parca si ploaia se domoleste si ajungem la asfalt uscat.trecem in Cehia, nici un control, nici o granita/vama sau ceva asemanator. Doar o masina de politie austriaca, sta parcata pe un delusor privind la furnicarul de masini. Cind eu am configuratata asta de 1100 km, mai mult m observat ca din etapa asta de 1100 km, o distanta cam de vre-o 300 km era pe drumuri nationale si nu pe autostrada. de unde a rezultat si un mers cu 50/80 , localitati, semafoare, sensuri giratorii, samd. la litera regulamentului, fapt care a dus la pierderea a destul timp pe traseu. In fine Cehia am tranzitat-o fara nici o problema sau incident neplacut. Picture022.jpg Picture033.jpg Picture129.jpg Picture134.jpg Picture166-1.jpg Picture193.jpg Alimentam undeva la vre-o 75 km de Praga si ne pregatim de trecerea in Germania si mersul pe autobahn. Eu calculasem ca mai aveam vre-o 25-35 km, in realitatea erau ceva mai multi. Undeva pe la vre-o 100. Ma uit la ceas vad ca era cam 15.35 ora Romaniei. Aha, avem timp. Picture205.jpg Picture206.jpg Picture237.jpg Picture240.jpg Picture247.jpg Trecem printr-o serie de tunele, cu tirurile pe banda intii si turismele pe banda 2 si am ajuns in Germania. Pina in apropiere de Leipzig, unde nici prietena nu a fost foarte atenta, si combinata neatentia ei cu nestiinta mea, am ajuns sa intram spre oras. In fine, destul de repede remediem problema si suntem inapoi pe autostrada catre Hanovra. Dupa inca 100 km, aprox. Reusim sa o facem lata. La o iesire pe unde trebuia sa o luam spre Hanovra/Braunschweig ne indreptam spre Frankfurt/Berlin. Bineinteles la momentul respectiv nu realizam greseala si merge spre Berlin, crezind ca mergem spre Hanovra. Abia dupa vre-o 35 de km realizez ca noi trebuind sa iesim pe iesirea 37, nu aveam sa o intilnim prea curind din moment ce numarul de ordine al iesirilor continuau sa scada, 17-16-15. Opresc la o benzinarie si vinzatorul imi spune exact ceea ce aveam eu vaci banuieli. Merg spre Berlin nu spre Hanovra. Intorc, un fel de-a spune, si directia Hanovra. Daca pina atunci am mers potolit 100-110 km/h Cristinica a inceput un adevarat tur de forta , acul vitezometrului se stabilizase pe la 120-130 km/h depaseam tiruri si subnutriti intr-o veselie, (a se citi buburuze cu motoare sub 1.2 cmc) . Si mergeam. Dar ce folos, deja seara se lasa la orizont si noi eram inca la vre-o 140 km de Hanovra. Urma Hamburg inca vre-o 100 si ceva, si pe urma Aabenrra. Prietena deja incepuse cu spaimele ei ancestrale ca nu mai ajungem la destinatie. Eu, incercam sa o linistesc dar in acelasi timp trebuia sa fiu atent la drum. O dacie pe sosea la 130 km/h nesupravegheata nu face o impresie buna la 2000 km de casa. In fine intr-o mare vijiala trecem pe linga Hanovra si ne indreptam catre Hamburg. Observ ca becul de la benzina incepe sa clipeasca amenintator, si dupa inca vre-o 40 km incepe sa ramina aprins. In goana calului turbat gasim o benzinarie, bag ceva benzen, de ce euro mai aveam schimbati prin buzunar si mai departe. Era 10 seara cind am ajuns prin apropiere de Hanovra. Asta e. String din dinti si cu mare atentie nimeresc iesirea catre Hamburg. Iar forja pe autobahn, Cristinica se comporta impecabil. Nu ciriie, nu miriie, nu horcane nu troncane. Cuminte, isi vede de drum halind ca nebuna kilometri dupa kilometri. Trecem de Hamburg si ne indreptam spre Tunelul Elba. Ei si aici se lucra. Dar se lucra, in sensul ca din 3 benzi pe sens se mai circula pe una. Moment in care una bucata tir turcesc aflat pe banda intii, banda care se afla in reparatii ia subit stinga de volan si imi taie calea. Bag o frina de-mi iese fum din roti, fara absolut nici o exagerare, am vazut in oglinda retrovizoare fumul, si norocul meu ca la ora aia in momentul ala nu se afla nimeni in spatele meu ca altfel armonica eram facuti. Pe prietena o apuca istericalele, incepe sa tipe si sa plinga. Ca nu mai poate, ca ii e rau.Era speriata si nu pot spune ca nu o intelegeam. Trag un pic pe banda de urgenta, o linistesc un pic, intram in tunel si continuam incet incet pina la iesirea din el. Tunelul, destul de pustiu. Picture276.jpg Picture284.jpg Iesim din tunel si dam de un refugiu. Oprim, si hotarim sa inoptam aici. O sun pe gazda de la Aabenraa si ii spun ca nu mai ajungem in seara aia, era deja 12 noaptea, si noi mai aveam minim inca vre-o 200 km pina la Aabenraa. Deci exclus. Mormaie ceva in limba lui Anderssen, imi ureaza un noapte buna. Si asta e. Intre timp se facuse un frig afara de ziceai ca e februarie si nu inceputul lui august. Luam ceva haine mai groase din portbagaj si incercam sa motaim un pic sa ne linistim. Cu aceasta „ocazie” constat ca nu ma mai incadrez in limita de virsta 12-14 ani si nici inaltimea mea nu e pe la vre-o 1.20-1.35 m inaltime, iar dormitul pe bancheta din spate a daciutei mele, poate fi considerat cu usurinta un sport extrem pentru ca nu reuseam sa incap de nici o culoare. Nu ca in vremurile tineretii mele, cind ai mei conduceau in fata cind plecam dimineata la mare, iar eu pina in jur de 10-11 dormeam intr-o veselie pe bancheta din spate printre prosoape de plaja si genti de voiaj. Continuarea in episodul urmator. Sper ca nu am depasit limitele cu postarea aceasta. This post has been edited by STORMTROOPER: 25 Aug 2009, 20:37 |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
kleampa |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 11 August 09 From: Bucuresti ![]() |
da-i bataie in continuare
|
--------------------
Renault
Noul Symbol
2009 Lucrurile se fac in 3 feluri: corect, gresit si cum vreau eu.
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#6
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#7
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Un fragment de Cristinica se observa in poza a doua din a doua postare. Daca chiar se vrea o sa postez pozne cu ea din Ungaria, de pe autostrada, de la Viena si din Copenhaga. Personal preferam sa le postez la final ca o concluzie.
Ne trezim dimineata,ei bine, impropriu spus ca ne trezim, ca de dormit nu prea a fost vorba. Ma rog la rasaritul soarelui suntem treji, trec la volan, pornim, incet-incet catre granita. Nupa vre-o ora si jumatate trecem granita si iata-ne ajunsi in Danemarca.Prietena incepe sa prinda glas si incepe sa ma bata la cap sa renuntam , sa sun la cazare si sa anulez rezervarea si sa ne intoarcem. Resping categoric aceasta idee. Cum naiba sa nu o fac. Am condus atitea mii de kilometrii ca sa ma inec „la o aruncatura de bat de destinatie”. Si asa in gindul meu incepusem sa-mi dau bobirnace ca ratam Legolandul si Egeskov Castle, dar chiar nu mai mergea sa oprim si prin aceste locatii. Pornim dis-de-dimineata, in jurul autostrazii o chestie tare ciudata, pamintul era acoperit de un strat de aprox. 10-15 cm de ceata, de parca era inca in patura.Scuzat a-mi fi faptul ca parbrizul se prezinta in halul asta. Picture312.jpg Picture321.jpg Picture327.jpg Opresc la prima benzinarie, luam un sandwich, bagam benzen si mai iau si un litru de ulei pt Cristinica. Toti participantii la calatorie se hidrateaza, si pornim. Nu va puteti imagina cu ce bucurie am primit veste aratata de un indicator ca mai aveam vre-o 300 km pina la Copenhaga, vre-o 100 pina la Kolding si vre-o 170 pina la Odense. Parca prinsesem aripi si Cristinica la fel. Oboseala nici nu mai stam de ea. Ce face adrenalina asta din om. Nu tu cafea, ceai, sau alte bauturi energizante. Doar speranta ca dupa 2000 km parcursi de destinatie te mai despart doar 300 km. Un mizilic.Mai ales ca ii aveam de parcurs numai pe autostrada, nici macar un singur km pe drum national sau alte asemenea balarii. Dupa citiva kilometri ma dumiresc cum vine cu sistemul de semnalizari si indicatii danez. Este suficient sa stii unde vrei sa ajungi si sa te iei dupa indicatoare. Ajungi fara nici o problema. In zona Odense am intrat intr-o ceata de parca eram pe virf de munte. Stric numai peste pod. Ceata si ceata. Nu se vedea nimic. Toata lumea ca la o comanda data de undeva de sus a lasat-o incet cam pe la 50 km/h. Nu conta ca eram pe autostrada. Toate luminile aprinse si incet incet dupa cum se vedea si soseaua inaintam spre capatul podului. La capatul podului se termina si ceata. Probabil o fi fost la oferta speciala. Picture333-1.jpg Picture334.jpg Picture358.jpg Picture359.jpg Picture361.jpg Trecem de Odense si dupa ceva vreme ne apropiem de podul Storebaeltsbroen. O minune a tehnicii umane. 26 km de pod ceva de genul, mergi si mergi si mergi dar capul nu i-l vezi. Adica asta, pozat de altii 31 Aug 2009, 18:37: Storebaeltsbroen1.jpg Storebaeltsbroen2.jpg Storebaeltsbroen3.jpg Si pozele din masina. Picture383.jpg Picture408.jpg Picture414-1.jpg Picture421.jpg A fost prima si singura data cind am primit un flash, pt ca mergeam cu aprox. 90 km/h in zona de 110 km/h, pe banda intii pentru ca prietena sa faca niste poze. Oricum soferul cind a trecut pe linga noi s-a prins si si-a cerut scuze. Primul contact cu civilizatia daneza. Cel de la benzinarie nu se pune. Inca putin, vre-o 100 de km si am ajuns la Copenhaga. Ei aici incepe bilciul. Doar cu indicatiile de la Viamichelin in brate, fara harta gaseste o adresa intr-o capitala europeana in care nu ai mai fost nici-o data. SUCCESURI. Ma invirt un pic pe linga autostrada pina ajung in parcarea unui bloc unde vad o postarita. Opresc masina si ma duc la ea sa o intreb unde e adresa pe care o cautam. Intre timp calc in „politica” dar in nesimtirea mea nu observ nimic. Doamna imi da indicatiile de rigoare, imi spune ca sunt la vre-o 250-350 m de destinatie si cind dau sa urca in masina , ma opreste si imi spune sama duc cu adidasul intr-o balta sa-l spal. Nu ma prind in prima faza ce vrea. Insista. Iar nu ma Prind. Ma da un pic intr-o parte si-mi arata in ce am calcat. Ma prind. Ii multumesc frumos, ma curat pe talpa si inapoi la masina. Incet incet incep sa constientizez ceea ce se intipla in jurul meu. Era aproximativ ora 1 PM si eu abia vedeam cite o masina pe strada. Pietoni mai deloc. Intru in soc. Dupa ce la Viena se circula cu 70-80 km/h in plin centru si abia-abia reuseai sa-ti faci loc si gasesti un loc de parcare ma pomenesc acum intr-o capitala de tara straina pe unde trecea o masina la aprox. 10 min. Nu tu claxoane, nu tu injuraturi/zbierete si alte onomatopee. Incerc sa fiu atent la bicileta, dupa cum am citit pe net ca danezul de rind merge mai mult cu bicicleta decit cu masina. Si biciclisti erau un fel de „rara avis”. In fine in 10 min, ajung in dreptul unui supermarket de cartier. Intreb din nou, si mi se spune ca pe unde am venit, inapoi 150 m si ajung la destinatie. Mai fac o poza la muscle car. Picture502.jpg Picture520.jpg Si iata-ne la destinatie. COPENHAGA Emdrup Vaenge. Destinatia mea finala pentru 5 nopti. Facem poze. Suntem rupti de oboseala. Ne primeste gazda si-mi spune ca ma astepta mai pe diseara dupa cum am spus in e-mail. Ii spun ca initial a fost programata o oprire la Aabenraa, si sa vizitam Legaloand-ul, dar pt ca am ratat drumul si am fost nnevoiti sa dormim in masina am renuntat la idee si am venit direct. Ok. Ne duce in camera, ne prezinta imprejurimile. Dus, spalat si la masa. Se facuse ora 3.Ora Copenhagai. Din discutiile mele cu ea intelesesem ca in zona sunt 2 sepremarket-uri, le-am gasit, dar nu aveau mincare gatita, si noi eram cam rupti de foame, o pizzerie, care era in inchisa, proprietarul fiind in concediu, un magazin de legume, nu ma incalzea absolut deloc, si un fel de mini – restaurant , ceva gen fast-food, condus de un chinez.Dupa o ora de ratacire prin zona, gasim restaurantul chinezului si dupa ce ma dumiresc cu meniul din daneza, cu ajutorul vinzatoarei care mai stia ceva engleza, dam comanda. Friptura de pui la gratar cu cartofi prajiti si salata, sosuri, ca la meniu. Dupa vre-o 25 de min vine vinzatoarea cu 2 platouri pe care tronau cite o jumatate de pui fript cu cartofi din belsug, salata, sosuri, mirodenii si tot felul de alte chestii. Ramin efectiv masca. Prietena la fel. Incepem sa mincam, eram rupti de foamen, si mincam, si mincam si portiile nu se mai terminau. Dupa aproape o ora reusim sa dam gata platourile si incet incet facem o mica plimbare, pret de 2 statii de autobuz si un parculet si ne retragem spre camera. Rupti de somn ne culcam, gindindu-ne la ce o sa fie in ziua urmatoare. 31 Aug 2009, 18:37: Copenhaga- pe indelete in pasul turistului. Intreb gaza cum putem ajunge mai rapid in centru, autobuz sau metru. Imi spune metro. La 10 min de mers pe jos marcata cu S mare este statia de metrou. Bilete, de la chioscul din statia de peste drum de casa. Statia de peste drum de casa este inchisa asa ca pe principiul „lasa ca luam din statie de la ghiseul de bilete purcedem la drum”. In statie ghinion, nu exista ghiseu de bilete, doar un automat de bilete.Noroc cu o daneza draguta ca ne scoate din incurcatura si ne invata cum sa procedam. Ajungem pe peron, compostam biletele, si asteptam metroul. Inca un soc, vedeam metroul intrind in statie la 5 m de mine dar nu auzeam NIMIC. Parca era pe perna de aer. Ne urcam, banchete cu tapiterie de plus albastra. Moi si aratau aproape noi. Lume civilizata, nimeni nu zice nimic. O liniste de nu era adevarat. Pina ne asezam, metroul deja parcursese vre-o 10 metri. Ne prindem ca a plecat din statie. Intreb o alta daneza, la a cita statie trebuie sa cobor pentru centru. Imi arata tabela informatizata. OK. De aici ma prind. Ajungem in gara centrala. Ceva mai multa lume. Opa, incepe sa arate a oras populat.Stam bine. Mergem la biroul de informatii si ne luam un card pentru 72 h, cu care aveam sa alergam prin toata zona metropolitata si sa intram la majoritatea muzeelor si la Tivoli. (Danezii- -biroul de turism, sau mai stiu eu ce chestie asemanatoare au pus la punct urmatoarea chestie: pentru 450 dkk, achizitionez un CHP card valabil 72h cu care te plimbi pe autobuz,tramvai,metrou si tren prin zona metropolitata Copenhaga. Asta include din nor de la Helsiongor pina in sud la aeroportul Copenhaga.Pentru o idee de pret, doar intrarea la Tivoli era 215 dkk de caciula). Picture011-3.jpg Primaria Picture031.jpg Picture037.jpg Picture040.jpg Picture042.jpg Picture043.jpg Picture051.jpg Picture073.jpg Picture083.jpg Revenind la oile noaste. Luam card-ul si incet-incet incepem sa vagabondam. Ce ma frapeaza curatenia de pe strazi, nu vezi hirtii, pungi de plastic sau pet-uri aruncate pe jos. Nici macar chistoace de tigari. Tot danezul isi duce cuvinte gunoiul la unul dintre cosurile aflate din 2 in 2 metri cam peste tot. In fata primariei, ni se aduce aminte ca suntem romani. Apar in zona 3 reprezentante cu fuste inflorate ale natiei conlocuitoare cu traditionalul „Hai minca-ti-as sa-ti ghices sa-ti moara boracii din harem”. Bineinteles aceasta dulce fraza era adresata unei nemtoaice blonde de vre-o 1. 80 dar care nu a percutat la o asemenea oferta de nerefuzat. In liniste plecam din zona, si dupa 2-3 intersectii ajungem la Rosenborg Slot. Fosta resedinta a de vara a familiei regale. Aici se pastreaza bijuteriile coroanei si coroanele folosite la incoronare. Adica care se foloseau cindva, ultima ocazie la care a fost purtata o coroana, a fost in urma cu vre-o 40 si ceva de ani, la nu mai tin minte ce inmormintare a unui suveran european. Nu avem voie sa face poze. Ne multumim doar cu cele facute cu exteriorul si gradina. 31 Aug 2009, 18:38: [Picture090.jpg Picture098.jpg Picture103.jpg Picture105.jpg Picture112-1.jpg Picture118.jpg Picture121.jpg Picture126-1.jpg Picture129-1.jpg Picture144-1.jpg In curte pe iarba, stateau relaxati danezii la plaja, unii in pantaloni scurti, alti in slipi altii pur si simplu in chiloti. Ne mai plimbam prin curtea palatului, pozam soldatii la instructie. Pai viata este asta, unii viziteaza muzeul si altii fac instrctie cu arma si rucsacul in spate. Hala dreptate e pe lumea asta. Plecam de la palat. Militarii de la instructie au trecut la fotbal iar noi o luam pe o straduta si de indreptam spre Vor Frue Kirke (catedrala Maica Domnului) si la Rundertarn. Cel mai vechi observator astronomic aflat inca in exploatare. Rundertarn – Legenda spune ca in anul 1716 tarul Petru cel Mare al Rusiei, aflat cu ceva trebi mai importante la vecinii danezi, s-a urcat calare, urmat de tarina intr-o trasura trasa de 6 cai pina pe platforma turnului. Picture151.jpg Picture208.jpg 31 Aug 2009, 18:38: Copenhaga vazuta de la inaltime Picture159-1.jpg Picture174.jpg Picture175.jpg Picture179.jpg Picture191.jpg Vor Frue Kirke Picture148.jpg Picture210.jpg Picture212-1.jpg Picture215.jpg Picture220.jpg Picture221.jpg Picture230.jpg Picture235.jpg Si un descendent al lui Harald Dinte Albastru Picture242.jpg Plecam, mai facem un tur cu city circkle pentru a ne face planul pt ziua urmatoare si ne ducem spre masa. La masa, alte portii zdravene, mincam si la culcare. This post has been edited by STORMTROOPER: 31 Aug 2009, 17:38 |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
kleampa |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 11 August 09 From: Bucuresti ![]() |
la sfarsit daca se poate si bugetul pentru aceasta nazdravanie, asa in grosso modo
|
--------------------
Renault
Noul Symbol
2009 Lucrurile se fac in 3 feluri: corect, gresit si cum vreau eu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#9
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
frumos,foarte frumos:)
sper ca pompa de apa si placutele au fost bune:D |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#10
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.344 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
eugeniuz2004 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.004 Joined: 13 August 04 From: Iasi ![]() |
pe mine continuarea ma intereseaza mai MULT!
si la urma, evident, bugetul necesar! |
--------------------
Kia
Cee'd
2008 SW BEST
- IS-96-AEU
|
|
TWK |
![]()
Post
#12
|
![]() Rider on the Storm Group: Members Posts: 190 Joined: 21 February 07 ![]() |
Foarte tare excursia voastra si felul in care ai povestit-o pana acum. Felicitari! Astept cu nerabdare continuarea si cum au spus si colegii sunt tare curios cat ati cheltuit.
|
--------------------
Logan
1.4
2007
|
|
cool_io85 |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 3 September 09 ![]() |
Salut,
Spune-mi si mie te rog. Vreau sa merg si eu cu o Dacia 1310 din 1997 la Viena. Si am inteles ca nu pot iesi cu ea din tara deoarece nu am Euro 2, 3 sau 4 (nu stiu exact). Este adevarat? Te-a controlat cineva? |
--------------------
Dacia
1310
1997
- CT 14 ALC
|
|
catal1n2000 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 16 May 08 ![]() |
Deci de o ora nu m-am dezlipit de calculator si am savurat povestirea.
Cand e episodul urmator ![]() cat mai curand, sper ![]() Oricum conteaza si modul in care povestesti. Felicitari STORMTROOPER This post has been edited by catal1n2000: 3 Sep 2009, 19:10 |
--------------------
Toyota
Auris 1,33 VVTI
2010
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#15
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
@kleampa&einstein1984 - bugetul a fost gindit pentru niste cheltuieli mai mari decit am avut pe drum. Oricum a fost destul de marisor, dar la intoarcere mai aveam pe card aprox. 359 E. Bugetul total cheltuit a fost cam pe la 1.450 - 1.500 E pentru doua persoane. Aici includem absolut tot ceea ce s-a cheltuit de la iesirea din tara si pina la intrare. Oricum povestea nu se termina la intrarea in tara.
@ydaniel - atit pompa cit si placutele s-au comportat ireprosabil. La un moment dat am prins niste mizerie intre placute si discul de frina pe roata fata stinga si freca serios, roata mergea infrinata si se incalzea in disperare janta. Am curatat mizeria si nu am mai avut nici o problema. @cool_io85 - atita timp cit masina se prezinta intr-o stare mecanica&estetica buna si tu te bazezi pe ea, sau crezi ca te bazezi pe ea, poti iesi din tara si cu un Trabant. Am vazut destule prin Ungaria si Cehia. Nu te intreaba nimeni de sanatate si nu ai parte de controale cum sunt pe la noi. In 5.100 km cit am facut nu am vazut decit foarte rar politie sau ceva de genul asta, si doar prin zonele in care era normal sa fie. Succes si drumuri fara evenimente. Va multumesc pentru aprecieri. Continuarea o sa vina cred saptamina viitoare, deoarece acum am ceva probleme cu pc-ul si site-ul unde urc pozele si cum miine plec din Buc, nu am timp sa le repar. va multumesc inca o data. |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
catal1n2000 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 16 May 08 ![]() |
Asteptam continuarea:)
|
--------------------
Toyota
Auris 1,33 VVTI
2010
|
|
mau77mau |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 24 August 09 ![]() |
frumos drum ... felicitari pentru calatorie ... mai ales avand in vedere ca ai facut-o cu berlina
![]() |
--------------------
dacia
logan
2005/1,4
- b75mac
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#18
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Copenhaga- ziua 2&3
Prea multe nu ar fi de povestit pe aici . Incercam , si reusim destul de usor sa ne integram in masa de danezi care misunau prin capitala. Luam micul dejun si plecam mai departe. Tinta : Cristianborg Slot&Amalienborg Slot. Cele 2 resedinte ale familiei regale daneze. Din nou ne frapeaza curatenia si organizarea pe care le vedem in jurul nostru la tot pasul.O chestie pe care o observasem si in ziua precedenta. Daca pe tabela scrie ca la 10.24 autobuzul/trenul/metroul o sa fie in statie, pai la 10.24 mijlocul de locomotie este in statie cu usile larga deschise. Soferii/vatmanii, sunt foarte prietenosi gata sa te ajute, zimbitori si lipsiti de orice urma de stres. Lucru pe care il observam si la restul populatiei daneze aflate in zona. Vizitam in ordine Cristianborg-ul, cu salile in care se tin receptiile regale. In ultima sala se afla un LCD pe care se deruleaza scene din istoria palatului. Cele 2 incendii care l-au mistuit, ce s-a mai salvat din ele si cum a fost reconstruit. Amalienborg1.jpg Amalienborg2.jpg Amalienborg3.jpg Amalienborg4.jpg Amalienborg5.jpg Amalienborg6.jpg Amalienborg7.jpg Amalienborg8.jpg Amalienborg9.jpg Amalienborg10.jpg 7 Sep 2009, 18:35: Plecam din palat, si ne indreptam spre statia de vaporas. Picture106.jpg Da, la Copenhaga, poti ajunge dintr-o parte in alta a orasului cu vaporul. O familie de danezi, amindoi cam trecuti de 50 de ani, vazind ca suntem turisti, se opresc sa ne intrebe daca ne pot ajuta cu ceva. Ramin siderat. Asa ceva nu am mai vazut pina acum, si cred ca nici nu o sa vad prea curind. Le explic in engleza unde vreau sa ajung. Stiam unde vreau sa ajung si cu harta in fata stiam ca mai aveam vre-o 250 m pina la destinatie.Dar asa de proba am vrut sa vad daca se confirma ceea ce se spune despre nordici, ca sunt reci si zgirciti la vorba.Nici pomeneala de asa ceva Cu un zimbet larg ne spun sa ii urmam. In 5 min, ajungem la statia de imbarcare. Asta dupa ce in prealabil ne-au povestit cum au fost construite canalele din capitala de ce au fost contruite si ce rol mai au in prezent. Ne imbarcam, si pornim spre Amalienborg. Picture174.jpg Picture186.jpg Picture208.jpg Trecem pe linga biblioteca regala Picture111.jpg Picture140.jpg Pe vaporas un malaezian, si el in vizita. Intra in vorba cu noi, facem poze, ne face poze. La coborire vrea sa mergem la Mica Sirena. Ii explic candid ca pe Mica Sirena o gasim la locul ei, (speram) si la 12 noaptea, dar la Amalienborg inchide la 4. Ne salutam si plecam spre palat.Facem o mica oprire la fintina Gefion. Picture287.jpg Picture288.jpg 7 Sep 2009, 18:36: Ajungem la Amalienborg Slot, intram si aratam card-ul. Imediat domnisoara de la intrare/receptie, cum vreti sa-i ziceti (o alta vajnica descendenta a reginei valkyrie Brumhilda – a se vedea Inelul Nibelungilor-blonda, ochii albastri, cam 1.75-1.80 ,undeva pe la 90-60-90), ne primeste cu un zimbet larg si ne intreaba in ce limba vrem sa ne dea ghidul. Ii raspund : „Banuiesc ca in romana nu-l aveti?”. Se uita un pic surprisa la mine, si imi zimbeste frumos in timp ce imi spune ca nu imi poate satisface doleanta. Ii zic sa-mi dea 2 in engleza ca e bine si asa. Rasufla usurata. Picture218.jpg Amalienborg Slot Cristianborg.jpg Cristianborg1.jpg Cristianborg2.jpg Cristianborg3.jpg Cristianborg4.jpg Cristianborg5.jpg Cristianborg6.jpg Cristianborg7.jpg Cristianborg8.jpg Terminam de vizitat palatul, tot nu avem voie sa facem poze in el si iesim impreuna cu cei ce il administreaza. Ne oprim la Mica Sirena, mai facem niste poze si plecam. Picture301.jpg 7 Sep 2009, 18:37: Trecem pe linga Biserica de Marmura, biserica palatului, mai facem citeva poze, vrem sa intram, era inchis, trecuse bine de 5.00 PM asa ca luam vaporasul 2 statii. Picture273.jpg Picture274.jpg Trecem pe linga Opera si coborim la Nyhavn . Opera1.jpg Opera2.jpg Opera3.jpg Aici era aglomeratie. Frumos dar aglomerat. Picture352.jpg Picture354.jpg Picture363.jpg Picture364.jpg Picture368.jpg. 7 Sep 2009, 18:38: Ne urcam iar in vaporas si admiram apusul de soare pe canale Picture321.jpg Picture340.jpg Picture313.jpg Picture343.jpg Picture408.jpg Ajungem seara inapoi. Pina sa ajungem in centru mai vagabondam nitel pe strazi Picture375.jpg Picture389.jpg Picture421.jpg In centru. Vrem sa intram la Tivoli. Cozi la fiecare intrare, nu prea mari, dar suficiente cit sa ne taie elanul. Draci chiori, ce naiba, tot danezul merge vinerea la Tivoli de-s cozile astea? In 2 min se spulbera msiterul. Era concert Aqua.renuntam si lasam pentru ziua urmatoare.Mergem spre casa. Picture442.jpg 7 Sep 2009, 18:39: Ziua urmatoare, Helsingor si Hilerod. Zic eu. Mergem in gara luam trenul si suntem pe drum. Dupa ce mergem vre-o 3 statii constat ca de fapt suntem in trenul catre Hilerod si nu spre Helsingor. Ok. Schimbare de plan. Intii Fredericksborg Slot si pe urma Kronborg Slot. Ajungem la destinatie. O luam pe nsite stradute si dupa vre-o 20 de min ajungem la castel. Fosta resedinta regala, astazi muzeu national. Aratam cardul, intram si constatam ca spre deosebire de Amalienborg si Cristianborg putem vizita aproape tot castelul si putem face poze la tot ceea ce ne place. Singura conditie fara blitz ne conformam si ne punem pe pozat. Noroc ca aveam la mine si cardul de 4Gb ca altfel nu stiu ce faceam. Fredericksborg Slot Picture016.jpg Picture017.jpg Picture020.jpg Picture032.jpg Picture036.jpg Picture056.jpg Picture060.jpg Picture073.jpg Picture074.jpg Picture079.jpg Picture084.jpg 7 Sep 2009, 18:41: Picture122.jpg Picture127.jpg Picture138.jpg Picture146.jpg Picture151.jpg Picture190.jpg Picture192.jpg Picture230.jpg Picture251.jpg Picture253.jpg Picture263.jpg Picture278.jpg 7 Sep 2009, 18:41: Picture282.jpg Picture293.jpg Picture308.jpg Picture312.jpg Picture336.jpg Picture358.jpg Picture360.jpg Picture410.jpg Picture412.jpg Picture420.jpg Picture450.jpg Picture516.jpg 7 Sep 2009, 18:42: Picture530.jpg Picture534.jpg Picture542.jpg Picture575.jpg Picture579.jpg Socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din tirg asa ca terminam de vizitat pe la 5. PM, ne mai plimbam prin curtea castelului, si observam restul de turisti, printre care si un grup de francezi, care vedeau foarte bine ca si noi si altii de prin zona vroiau sa facem poze, dar nu se miscau de nici-o culoare. Cu greu imi inabusesc o dorinta subita de-ai trimite la origini, pre limba lui Voltaiere. Ne mai plimbam putin prin curtea castelului si observam o expozitie de aranjamente florale. Ma rog prietena o observa, eu eram preocupat sa pozez castelul si imprejurimile. De observat o observa dupa ce eu trecusem de poarta de acces, nu era nimeni la intrare la acel moment, si vrea sa vina dupa mine.Moment in care cineva apare si o intreaba de bilet. Bineinteles cum prietena nu rupe nici o boaba pe limba lui Andersen, ma striga.Omul de la poarta imi spune mie ceea ce i-a spus si ei : „Biletul la control”. Ii arat card-ul si ne spune ca nu e valabil la expozitie. Bine dar eu nu vreau sa vizitez expozitia ci sa fac niste poze la castel, si pentru ca eram obosit si nu vreau sa-mi iasa miscate am nevoie de gardul care desparte gradina castelului de expozitie ca sa-l folosesc pe post de trepied. Aha. Imi zimbeste frumos, imi spune ca nu-i nici o problema, pot sa fac cite poze vreau atit timp cit nu pozez aranjamentele florale. Bineintele prietena se uita la mine ca si cum vorbeam chineza, si nu pricepea de ce si eu si portarul zimbim. Ii explic si misterul se lamureste.si incet-incet ne indreptam spre Copenhaga. Pe drum ne mai intilnim cu un grup de romanasi. Facem cunostinta. Ne spun ca merg spre Helsingor. Nu percutam, si ne retragem spre Copenhaga. Ajunsi aici ne indreptam spre Tivoli. Pina sa nimerim intrarea nimerim afisul asta. Uite ma un romanas de-al nostru ce este in stare sa faca. Tiv.jpg Ne plimbam pina seara si facem poze la greu. Tivoli Tiv1.jpg Tiv2.jpg Tiv3.jpg Tiv4.jpg Tiv5.jpg Tiv6.jpg 7 Sep 2009, 18:44: Tiv7.jpg Tiv8.jpg Tiv9.jpg Tiv10.jpg Tiv11.jpg Tiv12.jpg Tiv13.jpg Tiv14.jpg Tiv15.jpg Tiv16.jpg Tiv17.jpg Pe ultima suta de metri, ne amintim ca totusi mai trebuie sa si mincam ceva inainte de culcare. Ora : 22.15.Opa??!!O mai fi deschis la chinez? Este o singura cale de a afla. Iesim din Tivoli, traversam un bulevard, in 2 minute vine si metroul. La 22.45 suntem la intrarea in restaurant. Vinzatoare ne vede, ne recunoaste, si ne invita sa luam loc. Este aproape 22.50 si restaurantul inchide la 23.00. Ne intreaba ce am dori sa mincam. Dam comanda si asteptam. Stai sa vezi ca astia ne aduc comanda miine la 12.00 cind deschid. Noroc ca am comandat la pachet. Pe la 23.15 este gata si mincarea. Platim&plecam. Pe fata vinzatoarei nici macar o umbra de plictis sau enervare ca „am avut tupeul sa vrem de mincare in apropiere de ora la care inchide restaurantul”. Plecam . This post has been edited by STORMTROOPER: 7 Sep 2009, 17:44 |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
TWK |
![]()
Post
#19
|
![]() Rider on the Storm Group: Members Posts: 190 Joined: 21 February 07 ![]() |
Superbe pozele si foarte frumos povestit, chiar asteptam continuarea. Sper sa ajung si eu vreodata prin Danemarca, dar cu situatia de acum slabe sanse pentru urmatorii 2-3 ani
![]() Asteptam episodul urmator! |
--------------------
Logan
1.4
2007
|
|
UXE |
![]()
Post
#20
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Frumoasa calatoria ... dar spune-mi cum reactionau strainii la vederea berlinei?
intorceau privirile ca la un Ferrari? ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
catal1n2000 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 16 May 08 ![]() |
Sa inteleg ca se va prelungi asteptarea, si nu vom vedea berlina, saptamana asta?
![]() |
--------------------
Toyota
Auris 1,33 VVTI
2010
|
|
ag02cws |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
E o dacie normala din 87 al carei posesor merita tot respectul. Inca o data e clar ca nu conteaza masina, conteaza soferul! Poate intelege si driverx
![]() |
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#23
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
@UXE – nu s-au uitat prea multi dupa noi. La ei nu exista faza: „ Ce are vecinul in curte”.Gazda ii schimn avea probleme sa creada ca masina are vre-o 22 de ani vechime. Chit ca nu mai vazuse modelul asta de masina pe la ei. 2 Tiristi la iesirea din Viena s-au crucit si-si scuipau in sin cind ne-au vazut cu Daciuta, dar in rest nici o problema.S-au crucit si mai rau cind au auzit de unde venit..
@catal1n2000 – prin iulie, inainte de plecare am postat citeva pozne cu babuta la sectiunea dedicata de pe forum. Era exact cum am plecat cu ea. @ag02cws – te rog frumos, sa avem reson. Dacia mea e „departea de a fi normala„, e paranormala. De fapt a fost in lotul pentru Irak, dar a fost refuzata la export.Probleme de motor. Oricum la o astfel de calatorie conteaza si masina, conteaza si soferul. Am un plus in schimb pentru ca m-am dus cu o masina, pe care multi o denigreaza, si afirma ca se strica cind ti-e lumea mai draga, dar omit sa spuna ca merg pe principiul „Las-o ba ca merge si asa” atit la piese cit si la consumabile. Dar este o masina in care in ciuda vechimii stiu exact ce am bagat si cit. A doua zi dis-de-dimineata ne imbarcam in trenul catre Helsingor. Iesim din gara si in 2 minute vedem castelul. Conform cardului avem voie sa vizitam doar o parte din castel si terasa. Picture006.jpg Picture015.jpg Picture017-1.jpg Picture019.jpg Picture020-1.jpg Ne plimbam prin castel si admiram expozitia de machete navale daneze, sunt si citeva exponate in starea in care au fost gasite. O piroga inuita. In fapt este o trecere in revista a istoriei maritime a santierelor navale daneze, din cele mai vechi timpuri si pina aproape de zilele noastre. Picture068.jpg Picture081.jpg Picture089.jpg Picture121.jpg Picture130.jpg 12 Sep 2009, 11:56: Picture131.jpg Picture144.jpg Picture163.jpg Picture184.jpg Picture212.jpg Picture228.jpg Urcam in tur. De aici panorama este superba. Picture230-1.jpg Picture231.jpg Picture233.jpg Picture238.jpg Picture244.jpg Picture247.jpg La coborire dam de specia indeobste cunoscuta ca „turistul latin” spaniolii si italienii. Galagiosi, zgomotosi, plini de ei, inginfati. Tipa cit ii tine gura, sa stie lumea ca au ajuns ei prin zona. Lipsiti de orice urma de bun simt. Ghida, o daneza maruntica, ii privea cu lehamite, probabil intrebindu-se de ce tocmai ea trebuia sa-i conduca in tur.Brusc mi se face rusine ca sunt de origine latina. Iesim din castel si incepem sa ne plimbam in jurul lui. Vedem cum din port pleaca ferry-boat-urile catre Helsingnorg in Suedia. Doar 20 de min pina in parcea cealalata. Neah - las ca mergem la Copenhaga si de acolo luam autobuzul pina la Malmo. 12 Sep 2009, 11:57: Picture275.jpg Picture277.jpg Picture278-1.jpg Picture281.jpg Picture286.jpg Picture291.jpg Picture294.jpg Picture307.jpg Picture313-1.jpg Picture314.jpg Picture332.jpg Picture356.jpg Picture360-1.jpg Ne intoarcem la Copenhaga si ne pregatim sa trecem podul la Malmo. Sau cel putin, asta era planul. Mergem in statie, asteptam autobuzul. Si asteptam, si asteptam. In ziua cind am achizitionat card-ul am luat si un pliant cu mersul autobuzului care traversa podul din ora in ora Pliantul fiind in daneza. Asteptam si asteptam. Pe pliant scria ca trebuia sa vina in statie la 14.40. era 15.15 si nici urma de autobuz. Intilnim 3 urmase ale Brumhildei care stateau pe o scara in fata unei case si sporovaiau. Le intreb daca ma pot ajuta si le spun care-i problema. Se uita pe pliant, se uita pe placuta aflata in statia de autobuz. Se uita un pic la noi si iar la pliant. Se prinde. Suride si ne spune ca daca vrem miine se ajungem la Malmo putem sa asteptam in continuare autobuzul in statie. Duminica nu circula, si cam era duminica. Ii multumim frumos si stam si ne uitam unul la celalalt. Suntem in Copenhaga. Este duminica dupa-amiaza, si a doua zi urma sa plecam. Malmo era la aproximativ 50 km de noi. Mergem sa-l vedem, asa in fuga sau nu? Hotarire in unanimitate : DA. Era si pacat. Cine stie cind ne mai intilneam cu o asemenea ocazie. Coborim in statia de metrou. In 10 min a venit si trenul si iata-ne in drum spre Malmo. 12 Sep 2009, 11:58: Ajungem in aprox. 40 min. Cind trecem podul prietena face niste pozne. oresund1.jpg oresund2.jpg oresund4.jpg Picture390.jpg Pacat ca nu am reusit sa luam autobuzul, masinile trec peste pod, trenul trece pe sub autostrada. Privelistea este super, dar pacat ca se tot interpun in fata noastra grinzile podului. Hotarit lucru.Daca mai ajungem pe aici trecem cu masina. Coborim in gara si incercam sa ne orientam. Picture408-1.jpg Il intrem pe un agent de paza din gara cum ajung in centru. Imi zimbeste si-mi arata o harta atirnata pe un perete. Imi arata unde suntem pe harta si pe unde e centru. Il rog sa mai repede, pentru ca avea un debit verbal foarte rapid si nu intelegeam chiar tot. Amabil imi repeta polologhia si iesim din gara. Suntem in oras. Surpriza, dupa ce am trecut de zona garii, parca au disparut oamenii. Si pe aici biciclete la greu, si pe aici canale, dar oameni, pauza. O luam frumos la pas pe stradute. Fara harta la noi, fara nimic, doar ne stabilim niste repere cit sa ajungem inapoi in gara sa luam trenul spre Kobenhavn. Picture415.jpg Picture441.jpg Picture445.jpg Picture450-1.jpg Picture462.jpg Picture473.jpg Ajungem la o bisericuta. Intram sa o vizitam si intram pe una din aripi. Incepem sa facem poze, cind aud zgomote de usi inchizindu-se. Halt, ce naiba??!! Ies repede din aripa o vad pe ingrijitoarea bisericii cum tacticoasa se pregatea sa inchida. Hello.!!Hey!! Suntem si noi pe aici!!Face niste ochi mari, :Dar voi de unde ati aparut? Pai acu 2 minute am intrat sa facem si noi niste poze! -Nu se mai poate trebuie sa inchid. 12 Sep 2009, 11:59: O rugam frumos sa mai stea 2 minute, dar ne refuza politicos si ne spune ca are un copil mic acasa care e bolnav si s-a invoit la sefi sa plece mai devreme.O salutam si iesim.Asta e data aviatoare. Daca va mai fi o data viitoare. Picture481.jpg Picture482.jpg Picture488.jpg Picture494.jpg Picture496.jpg Picture500.jpg Iar suntem pe strazi, iar liniste si pustiu. Lume, doar turisti rataciti ca noi. Unde naiba or fi suedezii astia??Unde naiba or fi suedezele astea?? Picture504.jpg Picture518.jpg Ajungem intr-un fel de piata la un magazin de suveniruri.Intram.Inauntru surpriza, dam peste malaezian-ul de acu 2 zile. Se uita la noi, nu-i vine sa creada? -Ati ajuns si aici? -Normal!Malmo este la 30 min de Copenhaga, crezi ca ratam? -Cum ati ajuns? -Cu trenul!Tu? -Cu autobuzul? -Ce autobuz ca nu circula duminica? -Cu un microbuz inchiriat. Se uita un pic in stinga/dreapta si-i face semn unui danez.Mi-l prezinta -Cu el am venit, este soferul. Il salutam.Curios intraba: -Ati venit de la Kobenhavn? -DA? -De unde sunteti? -Romania. -Nu se poate. Se uita un pic ciudat la noi si continua.Nu sunteti din Romania. Nu sunteti romani. -Ba suntem romani.Venim din Bucuresti, eu, Pitesti prietena. Se mai uita o data lung la noi. Eu cam 1.80, atletic, blond, ochii verzi, alb la fata. Prietena si ea pe la vre-o 1.70, blonda, ochii albastri, alba la fata si la piele. -Nu sunteti romani, continua.Faceti misto de mine. -Suntem romani, am venit in vizita in Danemarca, si acum am ajuns pt citeva ore si la Malmo. -Nu puteti fi romani. Majoritatea romanilor din Copenhaga, sunt inchisi la culoare, bruneti cu ochii negri, au niste haine foare colorate, si se ocupa cu cersitul prin fata primarie si cu furatul. Ii explic omului ca aia nu sunt romani, ci tigani cu cetatenie romana, il mai las vre-o 2 minute sa se uite chioris la noi, isi cere scuze si se retrage.Plecam si noi. Ne mai plimbam pe niste strazi, mai dam de o piata in care probabil a fost vre-un festival ceva, dupa ambalajele care tronau pe jos, si ne retragem spre gara. Frumos si Malmo. Pacat ca nu aveam mai mult timp la dispozitie sa-l vizitam mai mult. In gara vad ca din trenul care trebuia sa ne duca inapoi, coboara un individ care este luat imediat in primire de 2 politisti sudezi. El incerca sa le explice ceva, in germana, politistii vorbeau suedeza. Le arata ceva pe ecranul aparatului foto. Opa. Sa vezi ca nu aveam voie sa pozam podul din tren. O intreb pe controloare daca am voi sa fac poze din tren.Imi spune ca da, si daca vreau poate sa-mi serveasca si ca model pentru poze. Simpatica faza.Ne urcam in tren, ingindurati, dar de fapt eram mai mult tristi Acasa, constatam ca venicii dadeau o mica petrecere. Erau deja vre-o 3 sticle de vin golite pe masa, dar noi faceam eforturi sa ne dam seama daca vecinii nostrii si invitatii lor vorbeau. Nici vorba de muzica data tare sau alte zgomote care sa deranjeze vecinatatile. Ziua urmatoare era plecarea spre Praga, si daca la inceput, la plecare, prietena m-a intrebat candid: -Oare avem ce sa vedem,sa facem la Copenhaga?Acum mai ca ii venea sa plinga ca trebuia sa plecam. Pacat. Kobenhavn – Praga – sau trezirea la realitate, sfirsitul normalitatii sau a fost odata un vis frumos Ziua plecarii.Ne trezim dis-de-dimineata si incepem in goana calului turbat sa impachetam. Afara ploua de rupea. La naiba, vremea iar nu tine cu mine decit 50%. Urasc sa conduc pe ploaie, dar imi place racoarea pe care mi-o ofera. Mai schimb ultimele cuvinte cu gazda. Ne spune ca pina sa ajungem noi a plouat, si ca am fost foarte norocosi ca pe toata perioada sederii nu am avut parte de nici un pic de ploaie. Ii spun si eu, ca bunica mea are o vorba: „Atunci cind ploua cind trebuie sa pleci dintr-un loc in care ti-a placut sa stai, se spune ca si locului nu-i place/convine ca tu pleci.” Ne luam la revedere si plecam spre Gedser.La revedere KOBENHAV.Mi-a placut pacat ca nu mai pot sta. O sa-mi lipseasca curatenia de pe strazi, relaxarea oamenilor, zimbetul strainilor ce treceau pe linga mine. Bun-simtul danezului de rind, discutiile de seara/dimineata cu gazda. In fine o sa-mi lipseasca tot. Bineinteles la momentul respectiv nu prea constientizam chestiile astea. Lipsa lor am resimtit-o din plin la Praga si Budapesta. In Romania nu mai pun la socoteala. Era cam 7.45 pina in 10.00 ajungem. Asa ma uitasem eu la plecarea din tara ca era ferry-boat-ul catre Germania, din 2 in 2 ore. 8 – 10-12-samd. De plouat ploua in continuare. Si ploua urit. Vizibilitate mult diminuata lumea mergea pe autostrada cu 70-80km/h .Oprim sa punem niste benzen de cite coroane mai aveam prin buzunar si constat ca la danezi benzina este mai ieftina decit in Germania. Mai mergem si ploaia sta. Soseaua devine uscata si putem sa acceleram ca in regim de autostrada. Ajungem la intrarea pe chei. Un ceas suspendat imi arata ca este 10.16.Incep sa injur de toti sfintii si dracii din calendar .Dupa cum stiam eu urmatoarea cursa era la 12.00. Adica 2 ore de stat pe acolo si ajungeam in Germania pe la 14.00 si pina la Praga mai erau 600 km. Dupa o curba ajung in fata unui panou. : „Urmatoarea cursa la 11.00”. OPA. AL de Sus tine cu noi. Tragem repede la chei, vaporul nu se zarea inca. Avem timp de un sandwich si o gura de apa. Linga noi un cuplu de germani in vacanta isi fac poze la masina Ne oferim sa le facem si noi si ne fac si ei. Asteptam vaporul. Pe la 10.35 apare si Prins Joachim, trage la docuri, ies din el tiruri, autocare si restul de masini mici. Destul de putine. Prietena se uita mirata de unde tot ies. La 10.45 incepem imbarcarea .in 10 min, pe ceas toate masinile sunt in vapor .O sirena scurta si vaporul se desprinde de docuri. Incet-incet ne departam de tarmul danez. Ma surprinde ca vaporul nu are pic de tangaj. Lume pe punte lume sub punte. Plimbam vaporul dintr-o parte in alta si mergem la shop/duty-free. Luam ceva dulciuri pentru cei de acasa si revenim pe puntea superioara .Pina la debarcare stam si admiram peisajul.Vreme frumoasa, marea calma, norii, putini cit au mai ramas erau maturati de o briza racoroasa.Relaxare in mijlocul marii. Picture630.jpg Picture646.jpg Picture652.jpg Picture653.jpg Picture662.jpg Picture674.jpg 12 Sep 2009, 12:00: La 11.50 coborim din burta printului si na indreptam spre Rostok. In Danemarca am lasat vre-o 20 de grade si o briza racoroasa, aici ne intimpina un soare suparat foc pe noi si afara cred ca erau peste 35 de grade.Urit. Trecem in goana pe linga Rostock si la vre-o 20 km tragem intr-o benzinarie. Alimentam, plin pina in buza , mai halim ceva si la drum. De data asta imi permit sa merg relaxata. Cristinica se comporta impecabil. Mai depasim niste tiruri de Ilfov, ne saluta si le raspundem la salut. Probabil su uitam crucis de unde dreacu la vre-o 2000 km de casa ii depaseste o dacie cu numar de Buc. La un moment dat ma depaseste chestia asta. Picture1008.jpg Picture1009.jpg Incerc sa ma tin dupa ea. Aveam deja 130 km/h si nu reuseam sa ma apropii de ea de nici o culoare. Am renuntat. Ajungem la Berlin. Intram printr-un sistem de tuneluri, alternanta, cind soare cind intuneric. Nici nu mai stiam ce safac cu ochelarii de soare.sa-ii tin pe nas, sa-i las in torpedou. Trecem si de Berlin. Picture930.jpg Picture967.jpg Picture989.jpg La vre-o 150 km de granita cu cehia incepe ploiaia. De fapt daca ii spun furtuna nu se supara nimeni. Prietena care de felul ei este foarte spaimoasa. Incepe sa ma bata la cat sa oprim pe undeva pina se mai domolesc tunetele si fulgere. Nu ma apuc sa ma cert cu ea. Nu aveam nici un chef. Trag intr-o parcare si stam vre-o juma de ora. Deja era cam 6.00 PM, aproximativ, si mai aveam inca vre-o 200 km pina la Praga. Furtuna se mai domoleste. Pornim si ajungem in apropiere de Praga. Din cauza ploii intunericul se lasa ceva mai repede. La vre-o 2-3 km de intrarea in copitala ceha mi se aduce la cunostiiinta ca am ajuns in ceea ce reprezenta odata estul Europei. Iau 2 gropi de-mi clantane dintii in gura. Ma rog sa nu pateasca nimic daciuta. Nu simt nimic la directie. Ajungem in Praga, ratacim de 2 ori drumul, dar ajungem la destinatie. Botel Raceck . Un fost vas de agrement transformat in hotel plutitor. Frumos. Ma prezint la receptie iau in primire cheia si camera. Receptionerul imi spune ca restaurantul inchide la 23.00, deci daca vreau sa maninc ceva, sa ma grabesc, era 22.30. Imi iau prietena, lasam masina asa cum era, si mergem la masa. Ne intimpina un chelner prietenos, ne ia comanda si ne tragem si noi sufletul. Ne aduce 2 portii zdravene de friptura de piept de pui, deah carnivorul de mine, apa rece, prajitura la desert si gata. Este 24.20 . Toata lumea zimbeste, nimeni nu pare plictisit sau iritat ca am stat la masa pina la ora asta. Mai facem 2 poze de pe punte. Picture1059.jpg Ospatarul se ofera sa ne faca niste poze. Acceptam. Suntem rupti de oboseala, dar si ziua s-a terminat. This post has been edited by STORMTROOPER: 12 Sep 2009, 11:00 |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
engime |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 213 Joined: 11 November 08 From: Galati ![]() |
foarte frumos
![]() |
--------------------
Ford 2.0L 131 HP
Mondeo
1998
- GL-03-UIU
|
|
UXE |
![]()
Post
#25
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
splendid....
![]() ![]() asteptam continuare ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#26
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
mi-ar placea si mie excursie asa;)
eu am fost in danemarca,dar la un concurs si nu am vazut mai nimica. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
eugeniuz2004 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.004 Joined: 13 August 04 From: Iasi ![]() |
din atatea poz(N)e cu masina si cu voi doi nu ai pus niciuna... sa vedem si autorii... ca de altfel chiar ca m-ai captivat.
|
--------------------
Kia
Cee'd
2008 SW BEST
- IS-96-AEU
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#28
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Pentru ca ati cerut pozne cu eroii acestei expeditii, dar si avind in vedere ca prietena este mai rusionoasa de felul ei, postez o poza cu subsemnatul si domnisoara Cristinica facuta prin Ungaria, dupa ce m-am catarat pe autostrada.
IMG_5125.jpg Praga – sau orasul de aur, aur = tinichea???? Ne trezim la ora X, ne e foame. Normal as spune. Ne aranjam si ne urcam la micul dejun. Vrem o masa cuvedere la Viltava. Nu mai gasim. Ne multumim cu una pe centru salii de mese. Luam la cunostiinta de oferta de mincare pentru micul dejun. Constatam ca cele descrise pe tripadvisor sunt cit se poate de intemeiate. Nu avem parte de o mare diversitate de mincare, doar citeva feluri de salamuri, unul in genul salamului de Sibiu de la noi, destul de bun. Ceaiul are o culoare ciudat de neagra, de parca ar fi cafea nu ceai, in rest cam putine lucruri de remarcat. Coborim la receptie, baietii de la receptie foarte amabili ne dau toate informatiile pe care le solicitam, si incet-incet o luam pe firul apei spre centru isteric al orasului. Picture025.jpg Reusim in 2 ocazii sa evitam, in ultima clipa o ciocnire cu biciclisti. Dupa citiva pasi ne dumirim ca mult stimatii edili praghezi, am decretat ca pe trotuarele pe unde circula/merg pietonii, sa circule si bicilcistii, si roller-ii si skater-ii, asa ca pe masura ce ne apropiam de zona noastra de interes trebuia sa fim foarte atenti sa nu fim luati pe ghidon de vre-un biciclist cu MP3-ul in urechi, sau sa nu fim luati pe sus de vre-un tip cu skateul care facea figuri sa-si impresioneze prietena aflate pe role la 2-3 metri in fata lui. Trecem pe linga o cladire destul de maricica, bineinteles o pozam. Picture013.jpg Continuam, trecem printr-un tunel, Picture033.jpg Picture035.jpg si dupa el observam o bisericuta cocotata pe un fel de virf de deal. Eram destul de entuziasti dupa exeperimentul Copenhaga, asa ca urcam in viteza maxima.De fapt urc, muierea a aparut cam dupa vre-o 15 min. Facem iar citeva pozne si incepem sa ne preumblam prin zona. Picture042.jpg Picture046.jpg Picture048.jpg 16 Sep 2009, 16:34: Picture049.jpg Picture059.jpg Picture064.jpg Picture065.jpg Picture081-1.jpg Picture082.jpg Picture083.jpg Picture087.jpg Picture089-1.jpg Picture090.jpg Picture091.jpg Picture093.jpg Picture104.jpg Picture111-1.jpg Ca sa intram si sa vizitam biserica&pozam interiorul mai trebuia sa achitam o taca de vre-o 15 E. Cam mult pt buzunarul nostru de romani. Renuntam, mai ales ca nu aveam o reprezentare exacta a finantelor ramase pe card. Ne plimbam prin jurul bisericii, prin cimitir si o luam agale spre Castelul din Praga si Catedrala Sf. Vitus. Ratacim pe niste stradute si luam si apa minerala. Cea cu care plecasem din Bucuresti se terminase, si doar nu se facea sa facem setea pe meleaguri straine. 16 Sep 2009, 16:34: Picture124.jpg Picture129.jpg Picture134.jpg Picture142.jpg Picture152.jpg Picture153.jpg Picture174-1.jpg Picture181.jpg Mai schimbam niste euro, asa ca sa avem de cheltuiala , constat ca imbecilii lor nu se deosebesc cu prea mult de cei mioritici. Un individ cam pe la vre-o 19-20 de ani, a incercat timp de vre-o 45 de min sa-si verifice soldul de pe card. In acest rastimp sa format o ditamai coada in spatele lui, dar individul nu-i pasa. Vorbea la mobil la banconat, se uita pe MP4player ce videoclip avea pe acolo, mai scotea o hirtie si se chiora pe ea. Iar suna pe cineva, samd.. Noi renuntam O luam incet spre Podul Carol. Pe masura ce ne apropiem de obiectivul turistic, incep sa-si faca aparitia specia de muieri cunoscute indeobste la noi drept „papitoance” rujate, fardate tipator in toate culorile curcubeului si altele amestecate din clasicul spectru ROGVAIV , bluze mulate pe suncile atirnatoare, sunci urlind de durere din cauta constringerilor la care erau supuse in asa zisii pantaloni mulati. Ce sa mai vorbim, cu toate ca ar mai fi de vorbit, ne-am intors in Estul Europei. Aglomeratia pe strazi incepuse sa devina insuportabila, pentru noi obisnuiti cu civilizatia (intoarcerea in est si acomodare s-a dovedit cu mult mai grea decit acomodarea cu civilizatia&cultura vestica – daneza in cazul de fata). Mizeria deja incepuse sa-si faca simtita prezenta. Hirtii, pet-uri, damfuri de transpiratie de la cei ce trecea pe linga noi, mucuri de tigara aruncate pe jos, harmalaie, gaalgie. Parca eram la o petrecere cimpeneasca, lipseau lautarii si fumul de mici. 16 Sep 2009, 16:36: Picture187.jpg Picture188.jpg Picture211.jpg Picture232.jpg Ajungem al Podul Carol. Facem citeva poze pe linga el si incercam sa-l traversam. MARE GRESEALA. Podul era arhiplin, de parca era nu stiu ce manifestatie pe el, sau se dadea carne moca pe el. Nici vorba de asa ceva. Incercam sa facem citeva poze. Daca la Copenhaga cind incercai, luai pozitia sa faci o poza, absolut toata lumea se oprea si te lasa sa faci poza in liniste aici, parca de-ai dracu se bagau toti in cadru sa-i pozezi, sa ai amintiri si cu ei, chit ca pe mine nu ma interesa absolut de nicioculoare mirobolanta lor persoanlitate. Mortii si ranitii, trec in revista toti sfintii din calendarul ortodox si catolic, brevetez si niste injuraturi noi si continuam. In general sunt un om destul de calm, dar incepusem sa-mi ies din pepeni. Prietena incerca sa ma tina, sa ma calmeze, dar nici ea nu era prea departe de o izbucnire nervoasa. Cu chiu cu vai traversam podul si o luam spre catedrala. Avind in vedere ca deja se facuse cam 12.oo aveam si noi nevoie la o toaleta. Deah necesitati fiziologice. Toalete IOC.O intreb pe o duduie de la un birou de informatii unde gasesc o toaleta, imi raspunde candid ca trebuie sa cumpar ceva de la McDonalds daca vreau la buda. HA???POFTIM??CUM VINE ASTA??Vreau la buda si fac vinzare la un fast-food??Ori eu m-am dilit ori este ceva in neregula cu orasul asta. Nu tu o toaleta publica?La Kobenhav, gaseam toalete cam la fiecare pasul, in Viena nu am avut probleme si aici??!!??!!??!!??!!. Urcam spre catedrala. Undeva pitita pe o strada, in apropiere de catedrala gasim o toaleta. Rezolvam problema, si dau se ne continui drumul. Pe prietena o apuca pandaliile ca si-a uitat nu stiu ce la hotel si trebuie sa ne intoarcem. -Ce??Acum??Abia am ajuns aproape de catedrala. -Trebuie sa ne intoarcem!ACUM!! Dupa citeva parlamentari cedez, si o luam la trap spre statia de tramvai. Ii dau dreptate in mintea mea nemuritorului si inegalabilului Phil Hartman, din News Radio „Femeile, nu poti trai cu ele, nu le poti impusca pe toate! Cu toate ca nu sunt prea sigur de a doua parte”. Ajungem din nou la biroul de informatii pentru turisti si o intrem pe aceeasi tanti daca are bilete de tramvai. Imi spune ca nu tine asa ceva dar putem achizitiona de la magazinele care vind ziare si tututn. Si apucate maestre sa cauti un magazin de asta. Intr-un final apoteotic gasim si ne apucam sa traversam din nou podul. Ajungem la Botel, rezolvam problema si plecam inapoi. Constatam ca baietii de la receptie vind biletele de tramvai ceva mai scump decit in statie, nu luam. Ajungem din nou la pod, dar de data asta cu lectia invata. Ii spun prietenei sa stea lipita de spatele meu, bag capul intre umeri, ii iau privirea de taur turbat, curbez spatele, si incep sa despic multimea de pe pod intr-o viteza de prietena mea abia se tine dupa mine. Mai un umar impins, mai un cot bine plasat, mai un ghiozdan cu o sticla de apa si miracol. In 2 minute am traversat podul. Incepem din nou sa urcam spre catedrala. Ne oprim la magazin mai luam 2 bilete de tramvai pentru returul de seara si continuam. La jumatatea drumului incepe ploaia. Scoatem pelerinele, le imbracam si continuam. Ajungem la catedrala. Nu mai avem noroc catedrala tocmai se inchidea. La dracu. Asta e. Prietena incepe sa se vaicareasca ca ploaia i-a udat rochia (de parca am pus-o eu sa-si ia rochie si nu pantaloni scurti) si ca din cauza ploii or sa i se strice sandalele cumparate din Danemarca. Fac abstractie de aceste zgomote de fond si incep sa ma plimb in jurul catedralei. Picture243.jpg Picture266.jpg Picture286-1.jpg Picture295.jpg Picture296.jpg Picture297.jpg Picture304.jpg Picture308-1.jpg 16 Sep 2009, 16:36: Picture326.jpg Picture328.jpg Picture349.jpg Valeu dar mare e. Dupa vre-o 20 de min prietena constata ca eu numai atent la vaicarelile ei nu eram, se potoloeste si incepe si ea sa admire peisajul. Picture253-1.jpg Picture306.jpg Picture307-1.jpg Picture377.jpg Ne terminam vizitam si incepem coborirea. Mai pozam orasul de sus si seara se lasa agale. Picture446.jpg Picture447.jpg Mai de dimineata ochisem o pizzerie asa ca o luam la pas spre masa de seara. Picture386.jpg Picture449.jpg Picture458.jpg Ajungem. Comandam o pizza zdravana, si halim. Cind sa ne aduca nota, ospatarita imi spune o suma pentru cit am consumat si o suma pentru cit am consumat+bacsis.Stop Joc! Pai bacsisul nu ti-l lasam eu daca eram multumit de servicii, sau pe aici se cere din oficiu, inclus in nota? Stiam ca la danezi la restaurante era inclus in nota de calcul, dar aici?? Sunt un pic confuz. Nu mai am puterea sa port conversatii in contradictoriu.Platim, ma rog ce mai aveam prin buzunare dupa ce ne-am luat ceva suveniruri, si ne retragem spre botel. Picture480.jpg Picture485.jpg Picture487.jpg 16 Sep 2009, 16:38: Picture490.jpg Picture495.jpg Picture498.jpg Mai stam un pic pe punte si admiram Viltava noaptea. Frumos. O racoare placuta a noptii si adia o briza dinspre apa ceva de vis. NB. Avind in vedere ca saptamina aviatoare nu o sa am acces la pc&internet continuarea o sa o postez dupa data de 01.10.2009. This post has been edited by STORMTROOPER: 16 Sep 2009, 15:38 |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
ergo |
![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 20 July 06 ![]() |
Felicitari pentru excursie si pentru pozele minunate !
Imi permit totusi (cu scuzele de rigoare) sa nu fiu de acord cu tine in ceea ce priveste descrierea Pragai ! Corect, comparativ cu tarile nordice ai dreptate, dar totusi Praga este unul din cele mai frumoase orase europene (in multe clasamente este situat peste Viena), iar podul Carol trebuie facut la pas, calm, indiferent la agitatia din jur ! Ati urcat cumva in turnul de la capatul lui, sa vedeti ce priveliste aveti de acolo ? Asteptam continuarea ! |
--------------------
Dacia
Duster 1,5 DCI 4x4
2020
- B32MNZ
|
|
STORMTROOPER |
![]()
Post
#30
|
![]() Dacia berlina proud owner Group: Members Posts: 2.486 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti ![]() |
@ergo – Iti accept punctul de vedere, dar in data de 11.08.2009 cind eu ma aflam in minunata Praga, situatia se prezenta exact cum am descris-o eu. Nu neg ca Praga este un oras frumos din punct de vedere arhitectonic, dar cam atit. Am stat si la Viena, exact atita timp cit am stat si la cehi. Am vizitat obiective turistice, vremea a fost cam la fel, dar diferenta este clar in favoarea Vienei, daca stam sa le comparam. La Viena nu am avut parte de peturi si hirtii aruncate pe strada,chistoace de tigari la tot pasul si nu am avut parte de aglomeratie, sau de nesimtirea celor din jurul meu ca la Praga. Si da, Praga este mai curata ca Bucurestiul, daca aveam doar termenul asta de comparatie, era o alta discutie, dar acum la final de expeditie am putut sa fac comparatia intre 4 capitale europene, si sincer, daca as avea timp si bani, miine m-as urca in masina si as conduce non-stop pina la Copenhaga.
Exemplu: La fintina arteziana care se afla inainte de pod, nu am reusit sa fac nici macar o poza in care sa apara mai putin de 10 nesimtiti in ea.Pe podul Carol, efectiv nu se putea trece sau merge la pas. Toata lumea statea pe el, si parca asteptau sa se prabuseasca in apa. Prietena mea a fost calcata pe picioare, imbrincita si aproape ca a fost trintita pe jos. Eu fiind ceva mai infipt ma dezechilibrez/cad mai greu, asa ca oricit de relaxat pleci in concediu, iti cam trece cheful de vizitat in situatii de astea. |
--------------------
DACIA
1310 TX
1987
- 7-B-2414 blogul meu: http://blog-deroman.blogspot.ro
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 19:07 |