Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Calculator Renault 25, regulator aer fara comanda din calculator ?

iosif.h
post 7 Aug 2009, 22:34
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 June 09




Am ralantiul dereglat la un motor de 2165 cmc benzina, merge la 1800 rot/min, am verificat regulatorul de aer ( l-am demontat , am incercat un altul, nimic...) am fost la un service si mi-au zis ca este calculatorul ars !?? ( nu da comanda la regulator ) .
Mie nu-mi vine sa cred ca se poate arde calculatorul ! asa hodoronc - tronc, l-am demontat si arata super ok ( vizual si miros ) , am facut proba cu un alt calculator de rezerva tot de R25 automat si .... acelasi simptom.
Stie cineva cum pot proba comanda la regulatorul de aer ??
Provizoriu am gatuit furtunul spre regulator cu un dop gaurit pentru a reduce turatia.

O alta problema o am la cutia de viteze, musteste . Pot fi schimbate garnituri fara demontarea acesteia ???



--------------------
renault 25 - B-19-HTP 1989 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adytym
post 8 Aug 2009, 12:09
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.172
Joined: 6 May 09
From: TIMISOARA




sonda de linga termostat , scoate-i mufa ii una cu doua fire si cu siguranta metalica, apoi da-i cheie

sa nu cumperi sonde noi dela magazin daca-i sonda ca is proaste cauta una second sau mergi cu firul scos ca nu-i nici o problema bafta


--------------------
Ex Megane 3; Volvo XC60; Toyota Yaris - TIMISOARA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik01
post 13 Aug 2009, 17:59
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 1 July 06




fa cum s-a spus mai sus si schimba sonda de temperatura ,ce vorbesti tu regleaza avansul ,am avut furtunul spart si scotea fum alb de ma si speriat
nu este corp comun cu bobina de inductie?


--------------------
renault 25GTX - B25SHS 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iosif.h
post 22 Aug 2009, 09:14
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 June 09




Multumesc pentru sfaturi,

Adytym, am scos mufa, am inlocuit sonda si .........nimic.

Nik01, regulatorul de aer scurtcircuiteaza (cu aer) clapeta de acceleratie si se afla intre filtru de aer si galeria de admisie , este o valva actionata electric care deschizindu-se mareste turatia motorului, ea functioneaza , fiindca daca ii scot mufa se inchide si nu mai tine ralantiul, (sub turata) , daca o bag la loc creste tutatia la 1700 - 1800 !!
unsure.gif


--------------------
renault 25 - B-19-HTP 1989 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petry
post 24 Aug 2009, 08:15
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 201
Joined: 27 April 07
From: Calafat Dolj




Salut.Incearca si desfa corpul unde se afla clapeta de admisie,poate a ramas cumva intepenita pe deschis,orice este posibil.Ai umblat cumva la cablul de aceleratie?Verifica si cablul sa nu aiba rupte din sarme.Trebuie sa iei prin eliminare si cu rabdare toate variantele posibile.Bafta.


--------------------
Renault 25 TX - DJ06XMJ 1989 Injectie 120CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iosif.h
post 25 Aug 2009, 10:40
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 June 09




Multumesc pentru sfat, am verificat clapeta , curatat cu spray pt. carburator, demontat galeria de admisie, curatat injectoare ( aditiv in benzina ) , schimbat sonda de temperatura aer ( pe tubulatura admisie ), schimbat avansul vacumatic ( sub bobina de inductie), verificat sonda lambda ( scos mufa), verificat traductor pozitie a clapetei de aer ( scos mufa), schimbat sonda temperatura apa, schimbat regulator aer, incercat alt calculator .........intodeauna acelasi simptom
............. unsure.gif unsure.gif


--------------------
renault 25 - B-19-HTP 1989 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik01
post 26 Aug 2009, 09:56
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 137
Joined: 1 July 06




imi cer scuze ca am inteles gresit,daca nu am avut probleme cu ea uitasem de existenta acelei valve.
credeam ca ai umblat la avans,succes la reparatie


--------------------
renault 25GTX - B25SHS 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iosif.h
post 13 Oct 2009, 23:44
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 June 09




nedumerire.gif
se mai pricepe cineva la motoare de R25 ???


--------------------
renault 25 - B-19-HTP 1989 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R25_GTS
post 15 Oct 2009, 12:25
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 260
Joined: 4 June 06




Salut

Cred ca ai un scurt pe cablajul care merge de la calculator la regulatorul de turatie (valva de aer). Unul dintre firele laterale atinge la masa tot timpul si iti sta deschisa pe maxim valva.

Numai bine


--------------------
Old Romb Fan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iosif.h
post 17 Oct 2009, 13:18
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 June 09




Multumesc pentru sfat,
Cablajele instalatiei electrice sunnt in varnisul original si nu prezinta "rosaturi" am verificat-o amanuntit, am masurat tensiunile la mufa (cu 2 ghidaje in sus de la stg. la dr. : 11,3 v / 19,3 v / 7,3 v cu motorul rece, si 11, 4 v / 19, 4 v / 7,3 v cu motorul peste 80 grade Celsius ( de remarcat ca tensiunile nu sunt constante, variaza permanent ) naughty.gif nedumerire.gif



Attached thumbnail(s)
R25_test_valva_aer.jpg ( Size: 60.9k ) Number of downloads: 981


--------------------
renault 25 - B-19-HTP 1989 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R25_GTS
post 18 Oct 2009, 11:59
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 260
Joined: 4 June 06




Salut

Pe pin-ul din mijloc 19 V e prea mult, trebuie sa fie 12, ceva nu e bine acolo. Pe laterale e bine, asa trebuie sa varieze tensiunea. Incearca daca se poate sa scoti firele laterale din mufa si sa le inversezi intre ele. Poate a umblat cineva pe acolo .. se poate orice. Din cate inteleg eu valva e tot timpul deschisa si de acolo turatia mare. Aer fals nu trage pe undeva? pe la corpul clapeta? poti sa verifici cu un spray de pornire de diesel sau poate chiar cu WD40, sa pulverizezi cu motorul pornit pe langa galerie. Daca trage pe undeva o sa-i creasca turatia. Cum a aparut fenomenul? A mers bine si dintr-o data?


Ar mai putea fi 2 variante.

1: potentiometrul de la clapeta, cel care simte daca e apasata pedala
2: surubul de by-pass pentru aer de la clapeta

Pt. 1

Conectorul de la potentiometru are 3 pini, A, B si C. Cand pedala nu e apasata trebuie sa masori intre A si B 0 iar intre B si C infinit, pedala partial apasata intre A si B infinit, intre B si C infinit, cand pedala e la maxim intre A si B infinit si intre B si C 0. Daca nu-s valorile astea trebuie desfacut din suruburi si reglat pana e bine.

Pt. 2

Pe corpul clapeta e un surub pt aer. Cand il desfaci creste turatia, invers scade. Vezi daca are ceva influenta. L-am marcat pe poza . E negru.

Numai bine

This post has been edited by R25_GTS: 18 Oct 2009, 12:31

Attached thumbnail(s)
surub.jpg ( Size: 62.43k ) Number of downloads: 1035


--------------------
Old Romb Fan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iosif.h
post 19 Oct 2009, 17:19
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 June 09




Multumesc pentru sfat,

-La masina nu a mai umblat nimeni fara sa fiu de fata, mufele si instalatia sunt originale , fara modificari sau improvizatii, 19 V blink.gif ... nu stiu de ce , nu sunt atat de curajos sa tai mufele si sa-mi incerc norocul.... ma gandesc ca se poate praji calculatorul...
- Aer fals nu trage fiindca daca se inchide valva de aer , moare motorul, oricum am strins-o corespunzator , iar garnitura este intacta.
- Masina a stat in garaj nepornita deloc de cel putin 4 ani, acum din motive de criza am resuscitat-o ......asa ca nu am o explicatie cu privire la aparitia defectului.
- Potentometru de la clapeta, l-am demontat , (vezi foto) se pare ca nu afecteaza ralantiul, modificandu-i pozitia , masurat nu are modificari de rezistivitate , insa la capat de cursa se inchide contactul intre A si B (se pare ca e numai microcontact )
- Surubul de la clapeta, era si este la capat de cursa, pentru turatie mica.( avea un capacel de protectie din plastic negru)


nedumerire.gif nedumerire.gif nedumerire.gif

19 Oct 2009, 17:20:
traductor clapeta

This post has been edited by iosif.h: 19 Oct 2009, 17:20

Attached thumbnail(s)
R25_test_traductor_clapeta.jpg ( Size: 50.98k ) Number of downloads: 1008


--------------------
renault 25 - B-19-HTP 1989 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R25_GTS
post 19 Oct 2009, 18:32
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 260
Joined: 4 June 06




Calculatorul se prajeste doar daca ii vine un 12V extern pe pinul din mijloc al mufei. Traductorul de la pedala nu are rezistenta, are doar contacte. Face toate 3 cazurile? Adica se comporta asa cum am scris eu? Alte idei nu imi mai vin pe moment. Vacuumul care merge la senzorul de presiune absoluta de unde vine? Adica pleaca de unde trebuie de pe galerie? E furtun de care trebuie?

Numai bine


--------------------
Old Romb Fan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iosif.h
post 20 Oct 2009, 17:56
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 June 09




Multumesc din nou pentru sfaturi,

-Traductorul de la pedala functioneaza, insa cu el demontat si pus in pozitii diferite nu a influentat turatia decat foarte putin, l-am demontat (in eventualitatea unui contact imperfect ) am atasat foto pentru curiosi, Bosch si Solex
- Furtunele sunt pozitionate ca in foto anexata, la modul pleaca din capatul galeriei de admisie, mai sunt doua, dupa amestec, unul preia gazele de la capac culbutori iar celalalt de langa el, dinspre clapeta vine intr-un senzor cu reglaj care deasemenea are o mica influenta asupra turatiei.


Attached thumbnail(s)
R25_traductoare_poz_clapeta.jpg ( Size: 57.92k ) Number of downloads: 980
R25_pozitionare_furtune.jpg ( Size: 40.5k ) Number of downloads: 942


--------------------
renault 25 - B-19-HTP 1989 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iosif.h
post 2 Jan 2010, 17:33
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 June 09




La multi ani !!
party.gif party.gif

Astept in continuare sfaturi ....


--------------------
renault 25 - B-19-HTP 1989 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct87flo
post 2 Jan 2010, 23:12
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 25 October 09




La multi ani.
Inca nu ai rezolvat problema cu relantiul?


--------------------
Renault Renault 25 1991/2.2 injectie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R25_GTS
post 3 Jan 2010, 10:06
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 260
Joined: 4 June 06




La Multi Ani!!!!

Pentru ca nu s-a rezolvat problema, am o intrebare. Cutia automata mai este pe masina? sau s-a pus manuala?


--------------------
Old Romb Fan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tutu
post 4 Jan 2010, 10:21
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 19 June 07
From: Bucuresti




Nu va bazati pe ce indica - Aparatul acela de masura digital - deoarece are abateri foarte mari la masuratori in special pe Tensiune continua, pe pozitia ohmetru indicatiile sunt cat de cat apropiate de valorile corecte.
Am si eu un astfel de aparat dar nu-l folosesc pt. masuratori nici macar la Dacia 1310 din cauza ca nu am incredere in ce indica el acolo !
Folosesc un aparat de masura romanesc cu ac indicator de tipul MAVO- 35.


--------------------
Renault 25 GTX Dacia Break - B-08-BYP 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iosif.h
post 26 Jan 2010, 14:51
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 June 09




Nu am rezolvat inca problema, am cutie manuala.


--------------------
renault 25 - B-19-HTP 1989 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R25_GTS
post 26 Jan 2010, 15:13
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 260
Joined: 4 June 06




Daca e manuala pe masina acum, calculatorul este de la aia automata? E posibil sa astepte ceva semnal de la aia automata, semnal care nu mai vine.... ma gandesc.



--------------------
Old Romb Fan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iosif.h
post 29 Jan 2010, 10:02
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 June 09




........... " am facut proba cu un alt calculator de rezerva tot de R25, automat si .... acelasi simptom. "

Poate nu am fost prea explicit , masina este si a fost manuala, in incercarea de a rezolva problema am facut probe cu un alt calculator de la o masina de rezerva.
R25 care-l utilizez acum il am din 1998, de curand, din motive de criza , am revenit la dragostea dintai , nu-mi pare rau, dimpotriva .





--------------------
renault 25 - B-19-HTP 1989 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tutu
post 6 Mar 2010, 11:24
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 19 June 07
From: Bucuresti




Pt. iosif h : Intre timp am dat peste aceeasi problema ca si tine, dupa ce se incalzeste motorul de la rece ( unde sta la cca. 1000 ture ) creste relantiul la 1500-1700 ture.
Pe moment am rezolvat asa : am constatat ca pirghia de acceleratie la capatul dinspre regulatorul de aer -cel cu clapeta , nu revine complet la pozitia initiala, am dat cu spray de curatat si am ajutat-o cu mana in jos, turatia a scazut spre 900 ture si a fost bine.Ulterior i-am mai dat cu spray si nu mai statea turat motorul - relantiul statea la 900 ture aprox.
Apoi am lasat masina fara sa circul vreo 2 luni, dupa caream avut surpriza sa vad ca iar sta relantiul in 1400-1700 ture.Am incercat sa apas iar cu mana cum faceam inainte dar clapeta nu mai coboara parca si turatia ramane mare.

am schimbat deja valva electrica de pe aer si nu se simte nicio schimbare.Si tot la fel cineva de meserie zicea ca e calculatorul de vina. Acuma , nu stiu dar as vrea sa schimb si corpul ala cu clapeta pe care tot apasam eu cu mana - eu pe el il banuiesc.



Attached thumbnail(s)
IMG_0331.JPG ( Size: 153.69k ) Number of downloads: 101
IMG_0332.JPG ( Size: 151.91k ) Number of downloads: 172
IMG_0333.JPG ( Size: 160.39k ) Number of downloads: 117


--------------------
Renault 25 GTX Dacia Break - B-08-BYP 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tutu
post 13 Mar 2010, 12:14
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 19 June 07
From: Bucuresti




Gata baeti ! Am rezolvat -o ! Am schimbat iarasi valva de pe circuitul de aer de care ziceam mai sus si acum turatia de relanti sta la 950 ture. La clapeta din poze n-am mai umblat doar am spreyat-o.
Se da jos dupa motor ,se da cu spray degripant se lasa ceva timp sa se inmoaie bine ( eu lasat-o cateva zile) , se verifica cu o surubelnita introdusa pe rand in stuturile de intrare - iesire ca sa se roteasca usor axul dinauntru, de cateva ori si daca se misca usor- s-a rezolvat !
Altfel se mai insista cu spray degripant pana se roteste usor axul si face cursa completa - cca 90 grade rotire - nu mai mult!


--------------------
Renault 25 GTX Dacia Break - B-08-BYP 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iosif.h
post 21 Apr 2010, 13:24
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 June 09




Draga tutu, ma bucur ca ai rezolvat problema ta , valva despre care vorbesti ( regulatorul de aer ) a fost verificata si functioneaza corespunzator in functie de semnalul transmis de calculator ( eronat in cazul meu ) , postul deschis cu aproape un an in urma se refera la verificarea semnalului de la calculator......

Eventual daca stie cineva un mecanic care sa se priceapa intradevar la renault 25 ....


--------------------
renault 25 - B-19-HTP 1989 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tutu
post 21 Apr 2010, 14:16
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 454
Joined: 19 June 07
From: Bucuresti




La Dl. Parvulescu ( pe Sos. Buc - Magurele - Tel. 0722.343.042 ) ai fost ? El are si trusa de masura speciala XR 25 , care se cupleaza la mufa de sub parbriz si face unele diagnoze mai aparte.!


--------------------
Renault 25 GTX Dacia Break - B-08-BYP 1987
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iosif.h
post 27 Apr 2010, 11:32
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 June 09




Multumesc draga tutu, am fost in anul trecut la dl. Parvulescu si nu a reusit sa rezolve problema....

Am primit un mesaj PM de la R20 ...

Salut,
Daca nu ai rezolvat problema da-mi urmatoarele date: tipul calculatorului(S--- --- ---) si modelul de masina/motor (B29.../J7T...).
Dupa ce am aceste date o sa te rog sa faci niste masuratori pe mufa calculatorului si vedem daca pot sa te ajut.
Toate cele bune.

Nu am reusit sa-i raspund PM

You don't have enough posts to access the PM system.

seria celui pe masina este :
S101108102A
HOM7700 734 613 bvm
7700 748 185
seria celui de rezerva este :
S100807201E
HOM 7700 734 614 BVA
7700 736 394
seria motorului:
J7TA732
F254769



--------------------
renault 25 - B-19-HTP 1989 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R20
post 29 Apr 2010, 11:19
Post #27


R20 (prima mea masina)


Group: Members
Posts: 256
Joined: 22 September 06
From: Bucuresti




Salut,
Nu ai spus ce model de masina este si din ce an.


--------------------
R25GTX/R25 Baccara 1985/1990 Masini din vremea cand firma Renault se respecta.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iosif.h
post 8 May 2010, 18:14
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 June 09




Draga R20,
Este un Tx din 1989 -- b29
multumesc pentru mesajul PM , nu am reusit sa-t raspund direct,
You don't have enough posts to access the PM system
Am facut masuratorile, si acestea sunt :
cu motorul rece
14/32 aer - 6,2 k
15/32 apa - 6,2 k
cu motorul cald
14/32 aer - 6 k
15/32 apa - 8 k
la o temperatura ambianta de 26 C
nu exista continuitate intre 8/25/2 senzori clapeta deoarece (cred ) clapeta este electromagnetica, masuratorile fiind facute cu fisa scoasa din calculator nu se mai automentine...
osciloscop nu am insa daca este nevoie voi imprumuta, am ceva documentatie insa nu pentru calculator.

multumesc,




--------------------
renault 25 - B-19-HTP 1989 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R20
post 8 May 2010, 23:09
Post #29


R20 (prima mea masina)


Group: Members
Posts: 256
Joined: 22 September 06
From: Bucuresti




Salut,
In primul rand nu am gasit corespondenta intre codurile calculatorului pe care spui ca-l ai pe masina. HOM7700 734 613 bvm corespunde cu 100 807 101, dar vorbim despre Renault si totul este posibil. Nu am avut timp sa-l caut printre NT-urile ulterioare MR-urilor dar cf. codului HOM si a documentatiei aferente ai urmatoarele probleme:
1. Senzorii de temp. apa si aer trebuiesc sa fie CTP amandoi. Din masuratorile efectuate de tine rezulta ca unul este CTN. Oricum, ambi par defecti sau ai ohmetrul defect ori modificari in instalatia electrica(fata de documentatia mea).
Pentru apa trebuia sa gasesti undeva in jurul la 300 Ohmi cu motorul rece(26C), si peste 400 Ohmi( la valoarea termocuplei).
Pentru temperatura aerului de 26 C rezistenta senzorului trebuia sa fie tot in jurul lui 300 Ohmi.
Presupun ca ai verificat continuitatea instalatiei electrice si ai facut masuratori si direct pe senzori. Daca nu, trebuie sa verifici.

2. Senzorul de clapeta original nu este electromagnetic si nici cele din poza atasata de tine. Deci, ori nu este reglat corect ansamblul ori ai comutatorul intern defect.
Incearca sa masori intre pinii 2,3,18 (cf. MRINJR). Cu pedala libera trebuie sa ai contact intre 2 si 18, iar cu pedala apasata la maxim intre 3 si 18. Daca este asa, inseamna ca trebuie sa verifici si pinii care corespund senzorilor de temperatura.

Asa cum am spus, nu am gasit corespondenta intre coduri si se poate ca instalatia ta sa nu corespunda cu schemele pe care le consult eu, adica cele pt. HOM7700 734 613 si modelul tau de masina. Asta nu este o problema ci doar un deranj in plus pana ne sincronizam. Incearca sa faci poze cu placutele si seria de caroserie si da-mi un email.

Pana nu rezolvam aceste probleme minore nu putem merge mai departe; dar inclin sa cred ca odata rezolvate, totul va reintra in normal.
Am atasat schema pt. motorul tau. Stiu ca nu se vede foarte bine dar asta e. Cauta in forum si descarca-ti pdf-ul.

Succes si spor la treaba.

This post has been edited by R20: 9 May 2010, 12:18


--------------------
R25GTX/R25 Baccara 1985/1990 Masini din vremea cand firma Renault se respecta.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iosif.h
post 14 May 2010, 07:51
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 12 June 09




respekt.gif respekt.gif

Catre mihai1677 care ma contactat si a venit la mine sa rezolve problema personal si deasemenea R20 care a sesizat corect unde ar fi putut fi problema ....

Senzorul de clapeta.....
Era pus invers , de fapt axul ce antreneaza senzorul este montat cu catarea in alta pozitie pentru masinile cu cutie automata , eu am schimbat si galeria cu tot cu injectoare de la o masina automata , folosind senzorul vechi cu doua microintrerupatoare spre deosebire de celalalt mai complex cu contacte si pentru cutie.

valuri.gif

Multumesc sincer tuturor celor care s-au implicat si m-au sfatuit prin intermediul acestui forum.
sofer1.gif


--------------------
renault 25 - B-19-HTP 1989 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd August 2025 - 17:09
Dacia