Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

pivoti + bucsi bascula, a schimbat careva pivotii si bucsile de pe fata?

PMG_tr
post 10 Jul 2009, 16:56
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 737
Joined: 14 January 09
From: Turnu Magurele




Salut, cred ca a sosit momentul sa schimb si pivotii si bucsile de pe fata (capetele de bara si bieletele de directie le-am schimbat cu un an in urma si inca sunt bune), a schimbat careva bucsile alea si pivotii acasa? as vrea sa le schimb numai ca din cate am observat eu pivotul nu este prins cu surub de bascula...are cap rotund...deci probabil va trebui sa-l tai, iar bucsile alea doar cu presa presupun nu? pe care nu o am...daca a facut cineva aceasta operatiune..help me!
Multumesc


--------------------
Renault Laguna 2 1,9 DCI 74kw - TR-04-CWY 2003 expresion
NU FURA! Guvernul uraste concurenta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stanyc2003
post 10 Jul 2009, 18:07
Post #2


Omu cu Fluensu'


Group: Members
Posts: 622
Joined: 2 December 08
From: Bucharest




nu stiu cum e la laguna, dar daca nu sunt prinse cu suruburi sau nituri, pot fi schimbate ca la megane. in service-uri (dar nu Renault) exista niste prese. si prin presare sunt scoase bucsile si pivotii vechii, urmand sa fie montate piesele noi
sper sa nu ma insel
bafta


--------------------
Renault Fluence - numere roșii 2010,1,5 dci, 105 CP, negru metalizat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
floryn85
post 10 Jul 2009, 19:21
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 187
Joined: 12 June 08




pivotii daca sunt originali pe masina,adica nu au fost schimbati niciodata trebuiesc taiati cu flexul,nu merg altfel,eu asa am procedat.


--------------------
renault laguna 2 2003 expresion
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 10 Jul 2009, 20:15
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




parerea mea este sa cumeri direct bratul daca si cele 2 bucsi au jos si pivotul ca esti tot cam pe acolo ca pret plus ca nu ai treaba cu presatul bucselor. In schimb am inteles nu stiu cat de exacta e informatia ca trebuie desfacute multe suruburi pentru a schimba bratul inclusiv trebuie suspendat motorul dar iti zic numai ce am auzit nu am si facut.
P.S. am sapat putin prin documentatie e horror demontatul bratului. Trebuie demontat la greu de pe masina toata structura de jos subframe in engleza. Nu cred ca o sa poti face asa ceva acasa asa ca iti recomand un service cu experienta ca nu cred ca e ceva intalnit. Pare super complicat un lucru care ar trebui sa poata fi demontat si remontat foarte usor.

This post has been edited by ViperRS: 10 Jul 2009, 20:45


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b_gabi
post 10 Jul 2009, 20:41
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 28 October 06




Arunca un ochi si pe aici.


--------------------
renault laguna 2 - AG 70 BUB 2001 Privilege 1,8 I 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 10 Jul 2009, 23:00
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Am facut eu acasa.
E un surub lung pus ca dracu, dar am taiat din el si am slabit cateva suruburi din jur si pana la urma am reusit. El iese in sus, dar nu are loc. Daca francezu prost l-ar fi pus invers ar fi fost foarte simplu.
Oricum e greu cu bucsele, eu am folosit o menghina , e mult de munca.
Recomand bratul cu totul.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 11 Jul 2009, 06:50
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




PMG_tr , esti convins ca sunt uzate bucsile de la brat? Mi s-au parut foarte solide si nici n-au cam facut probleme la altii de pe aici. Nu de altceva dar sa nu le schimbi degeaba.
Si ca o completare la tutorialul cu shimbatul pivotilor: recomand demontarea celor doua suruburi de la baza telescopului altfel este chin la introducerea noului pivot si este si riscul sa-i afectezi filetul.


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 11 Jul 2009, 08:38
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Am uitat... cu masina pe roti se introduc 2 S-uri pe arc, apoi se ridica masina (arcul ramane comprimat).
Astfel e mult mai usor de scos pivotul.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
matrix67b
post 11 Jul 2009, 09:20
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 428
Joined: 26 August 06
From: Targu-Jiu




Bine marcat Silviu! Sau se ridica bascula cu ajutorul cricului apoi se leaga spirele arculuicu o franghie sau banda de genul centurii de siguranta(sa nu fie prea elastica) apoi se elibereaza arcul. Asta daca nu ai o presa de arcuri. Eu asa am facut cand mi-am controlat flansele si rulmentii la amortizoare fata.


--------------------
Renault Laguna 2 / Privilege 2003 1,9dci /120cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PMG_tr
post 12 Jul 2009, 07:52
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 737
Joined: 14 January 09
From: Turnu Magurele




aham..interesante observatii, numai ca..nu sunt sigur si de bucsi...in nu as vrea sa schimb doar pivotii iar apoi sa constat ca trebuiau schimbate si bucsile, ca asa mai bine schimbam cu toul toata bascula...zic si eu...atata munca...sun 4 bucsi, nu? eu stiu ce munca a fost la bucsile de pe spate...juma de zi..


--------------------
Renault Laguna 2 1,9 DCI 74kw - TR-04-CWY 2003 expresion
NU FURA! Guvernul uraste concurenta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byby
post 12 Jul 2009, 11:50
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 489
Joined: 29 July 07
From: IASI




Nu prea cred ca se duc biucsele de la brat. Daca ai un zgomat infiorator si troncaneala , ala e numai pivotul. Eu am schimbat un pivot acum 2 ani si unul anul acesta. Cu bucsele nu am nici o problema. Sfatul meu e sa schimbi picotii si sa verifici bileta antirului, cap de bara , bieleta directie si bucsele de la bara stabilizatoare.


--------------------
Renault Laguna 2003 1,9 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PMG_tr
post 12 Jul 2009, 14:46
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 737
Joined: 14 January 09
From: Turnu Magurele




bieletele de directie si capetele de bara le-am schimbat in toamna, inca sunt bune, nu au nimic...bieletele antiruliu nu se misca deloc...nu stiu care e treaba cu bucsi bara stabilizatoare...


--------------------
Renault Laguna 2 1,9 DCI 74kw - TR-04-CWY 2003 expresion
NU FURA! Guvernul uraste concurenta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 12 Jul 2009, 15:28
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Alea prind bara stabilizatoare de sasiu.
Daca au joc troncane ca naiba.
Daca sunt uzate si vrei sa le schimbi vezi ca am eu la Bursa. In magazine eu unul nu am gasit.


--------------------
Renault Laguna - NT-97-SLR Initiale 2002
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dinu_victor_88
post 13 Jul 2009, 15:53
Post #14


Membru Ager


Group: Members
Posts: 229
Joined: 7 December 08




Intradevar PMG sunt prinse ca naiba!pe cele originale eu le-am scos cu flexul ca altfel nu prea mergea si am muncit cu drag si spor vreo 2 ore!daca vrei piese incearca la autokarma..au preturi bune si sunt si ok!au site daca vrei sa vezi mai in detaliu


--------------------
Renault Laguna - CT-07-MEV 2003 Lux Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccv81
post 20 Jul 2009, 20:02
Post #15


intr-o lume plina de gropi ma feresc si eu cum pot!!!


Group: Members
Posts: 396
Joined: 4 November 07
From: Botosani




mare atentie la scos bratul,sa nu patesti ca mine.am fost la un mecanic sa-mi schimb bucsele,a fortat ansamblul cu o ranga,iar acum umblu cu caseta de directie rupta.mai exact e rupta prinderea pe ansamblu.stie cineva din ce material e fabricata?


--------------------
renault laguna2 - BT 01 XUA 2003 EXPRESSION 79kw 107cp
Ciuclea Cristian.(cristianciuclea@yahoo.com) 0740780113-pt cei care vor sa ma contacteze,oricand cu placere
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PMG_tr
post 20 Jul 2009, 22:32
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 737
Joined: 14 January 09
From: Turnu Magurele




am mai comandat de pe autokarma, ii stiu, sunt seriosi si au preturi bune...akm trebuie doar sa ma hotarasc ce marca sa fie...totusi lemforder mi se par cam scumpi..


--------------------
Renault Laguna 2 1,9 DCI 74kw - TR-04-CWY 2003 expresion
NU FURA! Guvernul uraste concurenta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PMG_tr
post 22 Jul 2009, 12:17
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 737
Joined: 14 January 09
From: Turnu Magurele




as dori daca se poate cateva sfaturi, pareri cu ce firma ar trebui sa fie pivotii...care a mai schimbat si ce, cat de multumiti sunteti si.. daca are cineva o schema cu pasii care trebuie urmati pt inlocuirea lor..Va multumesc mult


--------------------
Renault Laguna 2 1,9 DCI 74kw - TR-04-CWY 2003 expresion
NU FURA! Guvernul uraste concurenta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PMG_tr
post 28 Jul 2009, 17:14
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 737
Joined: 14 January 09
From: Turnu Magurele




dinu_victor_88 - tu ce pivoti ai cumparat, esti multumit de ei?
ce parere aveti de febi? sunt buni? nu vreau sa-i schimb si-n cateva luni sa trebuiasca sa-i schimb...lemforder am schimbat capetele de bara si bieletele de directie si-s f multumit...insa nu prea-mi vine sa mai arunc asa cu banii pe criza asta..chiar nu erau o prioritate acum..rog sfaturi...schita cu schimbul lor daca se poate, orice..Multumesc


--------------------
Renault Laguna 2 1,9 DCI 74kw - TR-04-CWY 2003 expresion
NU FURA! Guvernul uraste concurenta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byby
post 30 Jul 2009, 18:07
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 489
Joined: 29 July 07
From: IASI




Febi am pus eu pe masina si sunt OK si ca pret si calitate. Unul il am de doi ani pe masina iar celalalt de 4 luni.


--------------------
Renault Laguna 2003 1,9 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PMG_tr
post 31 Jul 2009, 08:43
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 737
Joined: 14 January 09
From: Turnu Magurele




Multumesc mult byby, la leafa imi comand si eu 2...ps am fost ieri cu masina la revizie si nu mi-a zis nimic ala, cand am terminat i-am zis ca in curand va treb sa schimb si eu pivotii..mi-a zis ca nu are nimic masina ca altfel o simtea el...


--------------------
Renault Laguna 2 1,9 DCI 74kw - TR-04-CWY 2003 expresion
NU FURA! Guvernul uraste concurenta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PMG_tr
post 6 Nov 2009, 00:18
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 737
Joined: 14 January 09
From: Turnu Magurele




astazi am schimbat basculele in intregime...mi s-a parut mai profitabil asa, 225 ron buc,swag, insa sunt dezamagit pt k tot a mai ramas un sunet,cloncanit, parca mai mult pe partea dreapta...banuiesc acele bucsi de pe bara de torsiune, pt ca altceva....basculele schimbate, capete de bara, bielete de directie schimbate...voi ce parere aveti? cam in 2 sapt o sa merg sa schimb distributia si o sa-i pun pe baieti sa-mi spuna ce parere au legat de bara de torsiune..numai bine


--------------------
Renault Laguna 2 1,9 DCI 74kw - TR-04-CWY 2003 expresion
NU FURA! Guvernul uraste concurenta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ViperRS
post 6 Nov 2009, 13:41
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 712
Joined: 20 September 04
From: Cluj Napoca




flanse amortizor ar trebui verificate


--------------------
Dacia 1310 - cj
Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PMG_tr
post 6 Nov 2009, 15:43
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 737
Joined: 14 January 09
From: Turnu Magurele




am schimbat acum vreo juma de an rulmentii de la flanse, iar flansele erau ok... de-asta zic ca nu-mi ramane decat bara stabilizatoare...


--------------------
Renault Laguna 2 1,9 DCI 74kw - TR-04-CWY 2003 expresion
NU FURA! Guvernul uraste concurenta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PMG_tr
post 7 Nov 2009, 18:28
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 737
Joined: 14 January 09
From: Turnu Magurele




mentionez ca am tras si de bara de torsiune si de bieletele antiruliu si nu au joc, cel putin mie nu mi se pare...deja cred ca am schimbat prematur basculele, doar pt faptul ca eu pe ele le-am banuit(bucsele in mod special) si asa mi-a spus un "mecanic" ca am joc la bucsile de la bascula si ca ar fi si pivotul dreapta uzat...daca ma mai duc la alt mecanic si imi mai spune si ala ca se aude de la nu-s ce si iar schimb si tot am acele cloncanituri..nu-s cum sa le numesc, care se aud undeva in dreptul rotilor...nu stiu...sunt depasit de situatie


--------------------
Renault Laguna 2 1,9 DCI 74kw - TR-04-CWY 2003 expresion
NU FURA! Guvernul uraste concurenta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b_gabi
post 12 Oct 2011, 22:00
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 28 October 06




In urma unor zgomote suspecte, ca si @PMG_tr desi toate celelelalte pieseerau ok am schimbat bucsile la bascula dreapta. Operatiune nu prea utila intrucat cele vechi erau destul de sanatoase. In fine....nu e chiar asa de speriat schimbarea lor ... a mers facuta operatiunea in curte pe 2 cricuri...a durat vreo 2 ore...iar surubul acela buclucas din partea din spate, ca sa le arat francezilor cum suntem noi romanii l-am montat invers...de jos in sus. Si asa de bine sta....ma mir cum nu le-a dat prin cap....astfel scutesti o ora de munca.

Attached thumbnail(s)
12102011011.jpg ( Size: 185.25k ) Number of downloads: 1625


--------------------
renault laguna 2 - AG 70 BUB 2001 Privilege 1,8 I 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 12 Oct 2011, 22:11
Post #26


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(b_gabi @ 12 Oct 2011, 22:00)
iar surubul acela buclucas din partea din spate, ca sa le arat francezilor cum suntem noi romanii l-am montat invers...de jos in sus. Si asa de bine sta....ma mir cum nu le-a dat prin cap....

Surubul ala face parte din caietul de obtinere de 5 stele.
Asa cer normele de securitate pentru 5 stele.
Acum daca tu ai decis sa-l pui invers......

@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b_gabi
post 12 Oct 2011, 22:23
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 28 October 06




Scuza-mi indrazneala. Care e diferenta, argumentata te rog, daca la prinderea respectiva surubul vine de jos in sus cu piulita montata la partea superioara, stransa la acelasi cuplu, fata de prinderea originala cu surubul de sus si piulita in partea ingerioara. Ma inclin la orice explicatie logica si ai cuvantul meu ca maine il pun invers daca ma convingi.


--------------------
renault laguna 2 - AG 70 BUB 2001 Privilege 1,8 I 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 12 Oct 2011, 22:31
Post #28


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(b_gabi @ 12 Oct 2011, 22:23)
Care e diferenta

Diferenta este(dupa spusele celor de la Renault)ca in caz ca se desface piulita ramane surubul si se sustine bascula chiar si cu piulita desfacuta.
Dar bineinteles ca nu pot eu sa argumentez(nici nu cred ca sunt in masura) asa ca lasa-l acolo.
@+


--------------------
. . - . .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b_gabi
post 12 Oct 2011, 22:57
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 28 October 06




Exita o logica in ceea ce spui. Corect ...Insa daca ar exista pericolul desfacerii accidentale (greu de crezut la 18 daN.m cuplu de strangere) in mod normal nu ar trebui prevazute piulite antidesfacere (cele cu plastic in cap si cu saiba zimtata sudata) ca la articulatii? Si celelalte suruburi care sustin cadrul motor (H) nu sunt tot de jos in sus? Ma gandesc si eu....oricum, iti multumesc, maine voi schimba piulita cu una din acestea antidesfacere. Asa....ca sa n-o las ca frantuzii tongue.gif !


--------------------
renault laguna 2 - AG 70 BUB 2001 Privilege 1,8 I 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian_74
post 12 Oct 2011, 23:33
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.296
Joined: 25 May 10
From: Bucuresti




@b_gabi- sau poti sa-i mai pui o contra piulita!
Astazi am fost la service sa-mi schimb pivoti si bascule, cand au vazut mecanicii (2) ce-i acolo ia luat damblaua blink.gif , mai exact trebuie desfacut cadrul motor (lasat in jos), se plictisesc pana desfac toata surubaraia, daca se desfac!!!!, altfel WD40 din abundenta , rabdare si nervii tari. Manopera 100 ron (dupa ce s-au apucat au regretat wacko.gif ). Inafara de bascule am schimbat si pivotii (masina are 276k/km), unu era din fabrica, inafara de bascule si pivoti am mai inlocuit si teava de la EGR la intercooler, total 150 ron, timp de lucru 3 ore. Pivotii 55ron x 2, bascule 40ron x 2. Bafta!


--------------------
renault laguna2 - b545hnj expression2003
1,9dci galben 270k km, sunt in crestere!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th August 2025 - 15:59
Dacia