Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

probleme frana de mana ?, probleme

scenic1988
post 8 Jul 2009, 15:56
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 8 May 08




hmmm cum sa incep sa nu fiu injurat de voi ? ...sa incep asa ieri pe ploaia aia grava ce a lovit bucurestiul pana seara fiind la stadionul lia manoliu la rondul nebunilor am incercat sa ma duc in drifturi cu leguma mea insa stupoare nu am reusit sa fac nimic ohmy.gif frana de mana trasa la maxim masina mea nu intra in drift esp-ul tin sa mentionez ca era activat .......ce sa fie oare ? probleme cu frana de mana ? sauu calculatorul isi facea de cap si cupla esp-ul si nu ma lasa sa ma invart ? nu as vrea sa fiu criticat ca baaa tu ai laguna ce cauti sa te rasucesti cu ea ia-ti bmw si alte alea ca ,chiar nu am nevoie de astfel de sfaturi multumiri anticipate


--------------------
Renault Laguna II 1.9 DCI 2006 - B 99 UBS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b_gabi
post 8 Jul 2009, 16:55
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 28 October 06




Rolul esp-ului este tocmai menținerea traiectoriei și cat timp este activat comportamentul masinii va fi corectat în anumite limite de calculator.


--------------------
renault laguna 2 2001 Privilege 1,8 I 16V - AG 70 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scenic1988
post 8 Jul 2009, 17:25
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 8 May 08




tocmai ca lam decuplat ...exista posibiltatea ca acesta sa se cupleze automat cand simte ca masina o ia ''razna''?


--------------------
Renault Laguna II 1.9 DCI 2006 - B 99 UBS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b_gabi
post 8 Jul 2009, 17:30
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 28 October 06




Pai spui că
QUOTE
in drift esp-ul tin sa mentionez ca era activat .......
. Il dezactivezi de la buton si ramane dezactivat pana la urmatoarea pornire a motorului.


--------------------
renault laguna 2 2001 Privilege 1,8 I 16V - AG 70 BUB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scenic1988
post 8 Jul 2009, 17:37
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 8 May 08




da a fost o eroare de a mea nu am verificat ce am scris deci e cclar daca cu el dezactivat nu am reusit sa o invart am probleme cu frana de mana nu ? desiii daca stau p loc cu ea trasa nici dracu nu o urneste dupa loc


--------------------
Renault Laguna II 1.9 DCI 2006 - B 99 UBS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CT-05-DGP
post 8 Jul 2009, 19:15
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 243
Joined: 26 January 07




Daca frana de mana tine ...un singur lucru e clar..frate nu te pricepi... no offence


--------------------
Renault Megane 4 Estate 1.5 dci
Ex. Renault Laguna 2 1.9 dci Ex. Renault Clio Symbol 1.4 mpi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
scenic1988
post 8 Jul 2009, 20:37
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 8 May 08




am scoala de pilotaj facuta crez ca nu ma pricep wink.gif ? loganu faceam 360 cu el laa fel si meganu si asta pe uscat biggrin.gif dar laguna nu vrea si nu vrea bine a fost si prima data cand am incercat asa ceva cu ea ...ma gandesc ca eu ar trebui sa schimb si placutele de frana


This post has been edited by scenic1988: 8 Jul 2009, 20:40


--------------------
Renault Laguna II 1.9 DCI 2006 - B 99 UBS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 9 Jul 2009, 01:12
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Hai mai, domn pilot... ce naiba, nu poti sa iti dai seama singur daca frana de mana tine sau e vreun sistem care nu te lasa sa-ti faci damblaua ? Pai ce pilot esti tu ?

Asa dupa logica ta... cam ce treaba are ESP cu frana de mana ? Tu stii ce inseamna frana de mana ? Un cablu care trage de placutele sau de sabotii de spate, ca sa infraneze rotile. Deci daca tu infranezi rotile cu mana ta, ce mai poate face ESP in cazul asta ? Ca ESP inseamna blocare si deblocare, functie de necesitati.
Tu stii ce fel de tractiune are Laguna ? Sigur ca stii. Fata.
Atunci e clar ca rotile de pe spate nu sunt roti motoare. Pai si cine crezi ca nu te lasa pe tine sa le infranezi ? Cine crezi ca se chinuie sa iti invarta tie rotile de pe spate, in timp ce tu vrei sa le infranezi ? Vreun spiridus ? Nu.

Concluzia o tragi singur, domn' pilot.

This post has been edited by andu911: 9 Jul 2009, 01:31


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eject
post 9 Jul 2009, 10:21
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 18
Joined: 24 June 09




QUOTE(andu911 @ 9 Jul 2009, 01:12)
Un cablu care trage de placutele sau de sabotii de spate, ca sa infraneze rotile.
*




mai pe intelesul tuturor.....e ca la bicicleta smile.gif tongue.gif


--------------------
Dacia Logan 2008, 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chitzy87_laguna
post 9 Jul 2009, 12:03
Post #10


Reno Member


Group: Members
Posts: 316
Joined: 30 May 09
From: Brasov




si din cauza aia nu are bicicleta nici ABS, nici ESP biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna II 2003 Privilege / 1.9dci / 120cp - BV 11 VeSeL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidy
post 9 Jul 2009, 16:46
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 29 September 08




Poate ca pilotu' o fi incercat sa faca driftu-ul cu frana de mana trasa s masina in sarcina accelerata.Daca ESP-ul era cuplat e clar ca nu mergea drift-ul ... nu?
Eu am incercat o singura data pe zapada, fara ESP a mers, da' sincer nu eram suparat daca nu mergea, nu e asta masina de drift-uri.


--------------------
Renault Laguna II 2001 1.8 16V + GPL - GJ-16-MSW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boriss007
post 10 Jul 2009, 12:17
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 208
Joined: 7 September 08
From: Iasi




Salutare,

Pentru scenic1988 ... din cate stiu eu, practic, cam asa se intampla:

tu tragi frana de mana si ea este ok ... iti blocheaza rotile spate
apoi cand accelerezi, ESP-ul determina o traiectorie gresita si incearca s-o corecteze.

Cel mai important: ESP intra chiar daca este dezactivat ... si incearca sa corecteze traiectoria masinii. In acest moment iti taie tie acceleratia. Tu nu mai ai control pe masina, decat in volan.

Chiar daca e dezactivat, ESP intra in situatii limita. Sigur vi s-a intamplat iarna, la urcarea unei pante sa lunece masina si sa ramai fara acceleratie pentru cateva secunde.

Andu: ai dreptate in mare dar nu e chiar cum ai spus tu la ESP.
Eu am avut un accident din cauza lu' ESP-ul asta si m-am ducumentat putin.


--------------------
Renault Koleos 2 2019 2.0
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidy
post 10 Jul 2009, 16:50
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 29 September 08




@boriss007 cum sa mai intre esp-ul in situatii limita daca este dezactivat, in situatii limita poti sa faci ceva pe el ca oricum nu te-ar mai ajuta nici mama esp-ului, deci nu vad logica pt care ar mai intra daca este dezactivat. La un 320 am vazut cu ochii mei esp-dezactivat si scartaiala de roti(cu esp activ nu se poate asa ceva). Iar esp-ul nu cred ca ar putea corecta traiectoria masinii, el doar nu lasa roata sa patineze(franeaza o roata, transmite tractiunea pe cealalta bla bla bla) pt a nu pierde aderenta. Corect??


--------------------
Renault Laguna II 2001 1.8 16V + GPL - GJ-16-MSW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itadrian
post 10 Jul 2009, 17:51
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 1 February 09




QUOTE(ovidy @ 10 Jul 2009, 16:50)
...cum sa mai intre esp-ul in situatii limita daca este dezactivat...
*


Sunt unii producatori care in momentul cand dezactivezi ESP-ul din buton, pur si simplu nu mai ai ESP. Alti producatori micsoreaza cazurile de actiune ale ESP-ului atunci cand el este dezactivat din buton. (adica nu mai functioneaza in toate cazurile posibile, dar tot mai ramane ceva). Laguna face parte din cea de-a doua categorie.

Si da, pe zapada merge cu frana de mana pentru ca oricum ESP-ul chiar daca este cuplat, el nu mai poate face nimic pentru ca nu mai are aderenta la roti si doar se mai "joaca" un pic cu acceleratia.


--------------------
Renault Laguna II 2002, Dynamique, 1,8L 16V
Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boriss007
post 11 Jul 2009, 14:49
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 208
Joined: 7 September 08
From: Iasi




@Itadrian - ai dreptate iarna nu mai poate face nimic cand tragi frana de mana. eu ma refeream mai sus la situatia cand urci o panta si masina pierde putin din traiectorie si intra ESP.

@ovidy - ai preluat cateva aspecte de la ABS. ESP este diferit de ABS. ESP controleaza tractiunea pe fiecare roata pentru a corecta traiectoria. Si sa stii ca si chiar la 320KM/h tot incearca ... e adevarat ca nu mai reuseste dar nu e Superman. ESP-ul evalueaza situatia in functie de unghiul care il ai tu pe volan si traiectoria care o are masina. In cazul in care acestea difera ... intra ESP si corecteaza traiectoria in asa fel incat sa ajunsa pe trasa dorita de tine din volan.
Sa nu confundam ABS cu ESP ... sunt 2 lucruri total diferite.

This post has been edited by boriss007: 11 Jul 2009, 14:50


--------------------
Renault Koleos 2 2019 2.0
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bas|cX
post 11 Jul 2009, 16:34
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 490
Joined: 18 April 07




anu trecut era doar 900 lei un etrier ...si noh acuma ..nu va luati de el ..la scoala de pilotaj nu inveti pe masini cu esp ..


--------------------
none ex Lag 2 1.9dci - none
Brasov
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovidy
post 11 Jul 2009, 17:48
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 29 September 08




@ovidy - ai preluat cateva aspecte de la ABS. ESP este diferit de ABS.
*

[/quote]

Serios? nu stiam! tongue.gif
In primul rand am incercat sa explic cum functioneaza ESP(mai exact ASR din ce am descris eu)
In al doilea rand ESP extinde functia ABS pt e controla stabilitatea. E clar ca franeaza putin una din roti sau o decelereaza pt a evita derapajul.
In al treilea rand vezi ca eu ziceam de un BMW 320, nu de viteza de 320km/h.

This post has been edited by ovidy: 11 Jul 2009, 17:48


--------------------
Renault Laguna II 2001 1.8 16V + GPL - GJ-16-MSW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IULYAN24BUC
post 11 Jul 2009, 20:09
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 20 July 08




In al treilea rand vezi ca eu ziceam de un BMW 320, nu de viteza de 320km/h.

TARE ASTA!!!
smile.gif))
MAI BINE LASATI PARTEA CU DRIFTUL SI POATE MA AJUTATI SI PE MINE

DE CEM AM ESP APRINS PE BORD
TIN SA MENTIONESZ CA NU SUNT BLOND...DECI NU ESTE DE LA BUTON
BUTONUL DACA IL APASA.........PAUZA NU SE INTAPLA NIMIK
THX


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 2003 - B 67 U L Y
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byby
post 12 Jul 2009, 12:00
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 489
Joined: 29 July 07
From: IASI




Poate se f.tu butonu ! Posibil sa nu mai faca contact si de aia. Incearca cu un buton de la vreun coleg si apoi vezi. Poti sa scoti si bornele de la baterie pentru cca 15 min.
O alta cauza pentru care se poate aprinde martorul respectiv (adica serviciul ESP nefunctional) este ca una sau mai multe din componentele acestui serviciu este defecta. Si anume: senzorii de la roti, senzorul de la coloana de directie, computerul de ESP, etc . Incearca mai intai cu butonul, apoi verifica fiecare cablu de la roti (vezi sa nu fie intrerupt pe undeva , sau ai vre-un rulment busit) senzorul de la coloana de directie, desfa si curata cu spray de contacte mufele(chiar si cea de la calculatorul de ESP). Aceste lucturi le poti face tu singur. Daca nici dupa aceste lucruri nu se stinge martorul, mergi si fa o diagnoza serioasa(CLIP), numai asa vei descoperi problema.


--------------------
Renault Laguna 2003 1,9 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 12 Jul 2009, 21:28
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




QUOTE(itadrian @ 10 Jul 2009, 17:51)
Sunt unii producatori care in momentul cand dezactivezi ESP-ul din buton, pur si simplu nu mai ai ESP. Alti producatori micsoreaza cazurile de actiune ale ESP-ului atunci cand el este dezactivat din buton. (adica nu mai functioneaza in toate cazurile posibile, dar tot mai ramane ceva). Laguna face parte din cea de-a doua categorie.

Si da, pe zapada merge cu frana de mana pentru ca oricum ESP-ul chiar daca este cuplat, el nu mai poate face nimic pentru ca nu mai are aderenta la roti si doar se mai "joaca" un pic cu acceleratia.
*



Uite cum sta treaba:

Întrerupătorul permite inhibarea funcției ESP și ASR la cererea conducătorului.
Avem un buton de tip impulsional. La fiecare apăsare pe buton calculatorul inhibă sau reactivează cele două funcții.

Pentru sistemul BOSCH 8.0 activarea ESP și ASR se face automat la viteze mai mari de 50 km/h din motive de securitate activă.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itadrian
post 12 Jul 2009, 23:23
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 1 February 09




QUOTE(andu911 @ 12 Jul 2009, 21:28)
Uite cum sta treaba: ...
*



ESP-ul nu se poate dezactiva total pe Laguna (si de fapt pe majoritatea masinilor normale): "What does the ESP off switch do? ... and thus reduces the computer's intervention capabilities to about 20%."

Si treaba cu 50Km/h este valabila pentru ASR: "The ASR system can be inhibited below 50km/h, by way of a dashboard switch, when starting from rest on low-grip or uneven surfaces. Reconnection is automatic each time the engine is started or when the speed exceeds 50km/h."

Adica, pe romaneste, sub 50km/h cu butonul ESP dezactivat, nu ai ASR, dar ai ESP 80%. (daca tot e sa fim tehnici).


--------------------
Renault Laguna II 2002, Dynamique, 1,8L 16V
Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 13 Jul 2009, 10:21
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Deci ti-am dat din cursurile de pregatire pentru Laguna, de la Renault Romania, dar daca tu stii mai bine... nu te contrazic.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IULYAN24BUC
post 13 Jul 2009, 22:22
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 20 July 08




ESP UL MEU
SI A revenit supperrr!!!!

14 Jul 2009, 11:34:
avand in vedere ca asta e postul cu frana de mana
am probleme si cu frana de mana
nu imi tine egal pe ambele roti
de ce?

This post has been edited by IULYAN24BUC: 14 Jul 2009, 10:34


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 2003 - B 67 U L Y
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driver_tavi
post 14 Jul 2009, 19:14
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 3 March 09




daca o roata tine mai mult ca alta inseamna ca ai probleme cu etrierele sau etrierul de pe roata care tine mai putin. Posibil asta. Incearca sa mai strangi putin cablul.


--------------------
Renault Laguna II 2001, 1.9dci - xx.12.xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IULYAN24BUC
post 14 Jul 2009, 23:21
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 20 July 08




QUOTE(driver_tavi @ 14 Jul 2009, 20:14)
daca o roata tine mai mult ca alta inseamna ca ai probleme cu etrierele sau etrierul de pe roata care tine mai putin. Posibil asta. Incearca sa mai strangi putin cablul.
*



MERCI MULT DE INFORMATIE
O SA VAD CE NAIBII II FAC CA ERA SA MA RASTORN.........WEEKENNDU TRECUT!


--------------------
RENAULT LAGUNA 2 2003 - B 67 U L Y
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fynax
post 15 Jul 2009, 15:36
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 25 January 07
From: Timisoara




[QUOTE]senzorul de la coloana de directie, desfa si curata cu spray de contacte mufele(chiar si cea de la calculatorul de ESP).


byby daca esti amabil poti sa dezvolti putin problema asta. adica cum se curata contactele, unde le gasesc etc..
mersi


--------------------
Renault Laguna 2001, 1.6, 16V, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byby
post 15 Jul 2009, 17:36
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 489
Joined: 29 July 07
From: IASI




contactele se curtata prin pulverizare de spray de contacte si se sufla cu aer comprimat, sau se lasa sa se usuce. A nu se confunda spray de contact cu WD40. Contactele sunt peste tot unde ai mufe de plastic. Adicalea pe circuitul electric ( la senzorii de la roti, la senzorul de la volan, la mufele de la calculator). Un sfat ar mai fi: daca aveti doua maini stangi si chiar sunteti total atehnici, mergeti la cineva care se pricepe. Nu de alta dar va faceti probleme suplimentare de cele pe care le aveti deja.


--------------------
Renault Laguna 2003 1,9 dci Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yutcaru
post 17 Jul 2009, 18:39
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.180
Joined: 1 August 08
From: Timisoara




Fiind tot in domeniu franei vreau si eu sa va intreb:cum schimb si aerisesc franele la masina din semnatura?
Si ce lichid e mai bun ( unul mai scump ca nu vreau sa bag ceva ieftin ) ??
Mai trebuie putin completat si nu stiu ce lichid am in rezervor Dot 3 sau Dot 4 si de aceea vreau sa-l schimb ( a fost pus de fostul propietar )



--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16 valve 120 CP 2001 Expression - TM 24 GBY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
chitzy87_laguna
post 17 Jul 2009, 19:41
Post #29


Reno Member


Group: Members
Posts: 316
Joined: 30 May 09
From: Brasov




Dupa carte DOT 4 ar trebui sa ai...si aerisirea franelor s face cu aerisitorul din spatele discului de frana, iar schimbul placutelor nu se face greu, nu am desfacut la reno inca, dar ar trebui sa ia am un surub de desfacut dupa care trebuie impins cilindul(pistonasul) cu o surubelnita , se rabateaza etrierul si se inlocuiesc placutele....bafta wink.gif

Si pt aerisire se apasa pedala succesiv pentru a crea presiune , dupa care se tin apasat si se desface putin aerisitorul,, operatiunea repetandu-se pana o sa curga numai lichid.....si sa nu uiti dupa sa completezi lichidul...nu conteaza cat de putin sau mult ai pierdut.

This post has been edited by chitzy87_laguna: 17 Jul 2009, 19:44


--------------------
Renault Laguna II 2003 Privilege / 1.9dci / 120cp - BV 11 VeSeL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dinu_victor_88
post 18 Jul 2009, 15:25
Post #30


Membru Ager


Group: Members
Posts: 229
Joined: 7 December 08




Dupa cum spun majoritatea membrilor ESP intra in situatii limita cand aderenta scade sub 40%!degeaba fortezi acceleratia atunci pentru ca nu ai mari performante!transmisia nu e pe cardan si are treaba cu directia deci e mult mai greu!nu te lua la intreceri cu bmw decat daca esti prea bun,alftel nu ai sanse!ce iti recomand e sa iti lasi masina in pace cu drifturile si sa le arati celor cu bmw cam ce poate laguna la drum lung(atunci demonstrezi ca esti sofer)!da-mi un rezultat dupa o incercare.salut!


--------------------
Renault Laguna 2003 Lux Privillege - CT-07-MEV
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd May 2025 - 22:45
Dacia