Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Dimensiuni simering timonerie cutie viteze

sckhreech
post 19 May 2009, 15:44
Post #1


TWINGAR


Group: Members
Posts: 233
Joined: 11 January 07
From: Bucuresti




Salut ,
Stie cineva ce dimensiune are simeringul de la timonerie de la cutia de viteze , pt ca am vazut de cateva zile ca imi raman pete de ulei sub Twingo (an fab. 1995) si cred ca trebuie schimbat simeringul. Este cel unde intrea tija de la schimbator in cutie. Problema este ca nu stiu ce dimensiune are simeringul respectiv , si nici nu am timp sa desfac , sa vad dimensiunile , sa montez la loc , sa il cumpar si apoi sa fac operatiunea inca odata.

Va multumesc.


--------------------
Twingo C064 - DE BUCURESTI 1995
Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 19 May 2009, 17:17
Post #2


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Esti sigur ca iti curge pe acolo?
Petele de ulei de sub masina pot aparea si din alte cauze: neetanseitati la buson baie ulei motor, buson golire cutie, simering planetara dreapta, burduf planetara stanga, acumulare de ulei in scut de la schimburile de ulei la motor/cutie, fisuri la baie sau carcasa sutiei de viteze, etc.

Nu prea pare a fi un simering standard.
Daca curge pe acolo, eu personal l-as demonta mai intai (si nu trebuie demontata toata cutia ca sa inlocuiesti simeringul) dar pana la urma este decizia ta.

This post has been edited by tunderbird: 20 May 2009, 11:35


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 19 May 2009, 17:48
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




sckhreech hai sa-ti spun cum putem sa aflam dimensiunea.
Este relativ simplu sa aflii codul respectivului simering (dintr-un catalog in functie de VIN si de codul de fabricatie al masinii). Pe urma catam pe net codul respectiv, eventual la firme ce fac asa ceva (aftermarket) si in cataloagele lor...o sa gasim dimensiunile respectivului siemering. Oricum odata aflat codul acelui siemering nu trebuie decat sa te duci la o firma sa il comanzi.
Voila. Si nici macar nu trebuie deschisa capota.
Pentru a te putea ajuta cu acel cod am nevoie de urmatoarele informatii de la tine:
VIN-ul complet al masinii.
Mai este nevoie si de codul de fabricatie al masinii.
Pentru codul de fabricatie al masinii uita-te pe stalpul din dreapta masinii si o sa vezi o eticheta cu acel cod. Codul este format din 7 caractere (primul o litera urmand apoi 6 cifre), ex: F020139
Numai bine.

This post has been edited by bubu782001: 19 May 2009, 18:45


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 19 May 2009, 22:26
Post #4


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Ai dreptate Bubule... pana la urma cat poate sa coste un simering din ala, in caz ca-l ia dupa referinta si nu se potriveste?
Totusi, in cazul de fata nu ai nevoie de datele masinii.
E clar ca are cutie JB1.
Toate variantele de JB1 au aceeasi referinta pentru simering-ul in discutie.

Pentru cutia JB1, pozitia 6 cu referinta RENAULT 7703087163 are denumirea "Joint 16x26x12"

This post has been edited by tunderbird: 20 May 2009, 00:25

Attached thumbnail(s)
rn32.jpg ( Size: 14.35k ) Number of downloads: 1824
timonerie.JPG ( Size: 168.24k ) Number of downloads: 2042


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 19 May 2009, 22:33
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Ce te face sa crezi ca nu are cutie JH1? Twingo are si acest tip de cutie si sincer eu am vazut pana acuma vreo 2 modele cu aceasta cutie. Daca are nevoie nu crezi ca este cazul sa il lasi pe el sa intrebe ? Din moment ce nu a intrebat inseamna ca nu are nevoie.

This post has been edited by bubu782001: 19 May 2009, 22:48


--------------------
Renault Clio 3 - - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 19 May 2009, 23:02
Post #6


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Cu motorizarea din'95 nu are cum sa aiba JH1.

Pai, chiar daca nu a folosit semnul adecvat, totusi postul sau a fost formulat ca o intrebare.
Si-apoi informatia de pe forum ar putea fi utila si altor useri, daca tot s-a deschis topicul asta, de ce sa ramana "in coada de peste"?

This post has been edited by tunderbird: 20 May 2009, 00:59


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sckhreech
post 21 May 2009, 15:39
Post #7


TWINGAR


Group: Members
Posts: 233
Joined: 11 January 07
From: Bucuresti




Salut ,

Va multumesc pt promptitudine .
M-am uitat sub masina si uleiul pare ca se scurge pe la intrarea cautatorului in cutie. Seria este : VF1C0640513761198 . Din pacate codul masinii nu vi-l pot da deoarece la mine nu mai exista eticheta respectiva sad.gif.

Si cum la mine o belea nu vine niciodata singura ..... azi a urmat alta: mi s-a aprins becul de la temperatura de la apa. Am tras imediat pe dreapta , oprit motorul instant. Clar ca electroventilatorul nu isi facea treaba . Am verificat electroventilatorul , cu fire puse direct pe el alimentate din baterie si merge. An scos mufa de la termocupla si am pus un sunt pe ea , sa mearga pe direct......si electroventilatorul nu se invarte. Am verificat sigurantele , toate sunt ok.... cred ca am intrat un pic in zona crepusculatea smile.gif) . Daca aveti idei si la problema asta , astept cu nerabdare raspunsuri.

Bafta multa tuturor.


--------------------
Twingo C064 - DE BUCURESTI 1995
Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 21 May 2009, 15:41
Post #8


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Este o greseala foarte mare sa opresti motorul imediat ce ti se aprine martorul de avertizare.

Corect este sa te opresti cat mai repede posibil, sa lasi motorul la ralanti 1 minut, si d-abia dup-aia il poti opri.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sckhreech
post 21 May 2009, 15:50
Post #9


TWINGAR


Group: Members
Posts: 233
Joined: 11 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(R19/16v @ 21 May 2009, 16:41)
Este o greseala foarte mare sa opresti motorul imediat ce ti se aprine martorul de avertizare.

Corect este sa te opresti cat mai repede posibil, sa lasi motorul la ralanti 1 minut, si d-abia dup-aia il poti opri.
*


Stiu ca nu este bine dar sincer nici nu vroiam sa ard garnitura de chiuloasa...

21 May 2009, 23:21:
Am rezolvat cu electroventiilatorul biggrin.gif . Problema era ca ....era siguranta arsa.... defapt intrerupta in asa fel incat nu se vedea pe ea. Am stat si am scos toate sigurantele de 3 ori. A 3-a oara le-am masurat pe fiecare in parte. Evident cea de la electroventilator era intrerupta , nu arsa.

This post has been edited by sckhreech: 21 May 2009, 22:21


--------------------
Twingo C064 - DE BUCURESTI 1995
Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 22 May 2009, 09:22
Post #10


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Tocmai! Oprind motorul, opresti circularea lichidul de racire, temperatura in motor creste, chiulasa se stramba, garnitura se arde.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sckhreech
post 22 May 2009, 11:58
Post #11


TWINGAR


Group: Members
Posts: 233
Joined: 11 January 07
From: Bucuresti




E ...e bine ca nu s-a ars.
Multa bafta


--------------------
Twingo C064 - DE BUCURESTI 1995
Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 29 May 2009, 10:07
Post #12


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Ai rezolvat cu scurgerea de ulei de la cutie?


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sckhreech
post 29 May 2009, 11:27
Post #13


TWINGAR


Group: Members
Posts: 233
Joined: 11 January 07
From: Bucuresti




QUOTE(tunderbird @ 29 May 2009, 11:07)
Ai rezolvat cu scurgerea de ulei de la cutie?
*


Salut ,
Din pacate nu am avut timp deloc sa ma ocup. Sper ca saptamana viitoare sa rezolv.


--------------------
Twingo C064 - DE BUCURESTI 1995
Renault Twingo 1.2 16v Expression 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lag_ph
post 29 May 2009, 12:31
Post #14


miles away...


Group: Members
Posts: 2.253
Joined: 12 September 07
From: Bucuresti // Ploiesti




Unde-s 2 puterea creste. Exact beleaua asta o am si eu.

Povestea e cam asa : avand probleme cu tr.1 si 2, mers la mecanic. Am schimbat ceva bucsa timonerie si ceva plastice pe acolo, si mesterul m-a intrebat daca vreau si un "arc", pe care nu-l aveam (o fi sarit).

Zic ok, vreau.. aduce arcul, pune toate alea la loc si da si probeaza cum merge. Problema : am ramas fara marsarier.

De ce? din cauza arcului ala. In momentul in care incercam sa intru in R, se bloca in ceva. Dupa o analiza, simeringul ala era de vina.

Asa ca acum stau fara arc, cu un simering coborat vreo 3 mm (in loc de 1 mm),dar cu marsarier valabil.

Propunerea lor era :
1. Dat cu ciocanu pana intra la loc.. daca o merge asa si nu o crapa ceva pe acolo.
2. Demontat si desfacut CV (vreo 10 ore de manopera) pentru a inlocui dracovenia aia.

Varianta aleasa a fost sa ramana asa, pana una alta.
Intrebarea mea : se poate schimba si mai simplu?


--------------------
Renault Laguna 1.8 16v - de PH - 05.10.1998
_________________________________________________
Nothing's impossible
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 29 May 2009, 14:19
Post #15


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Pai vezi poza de la postul 4 si spune unde a umblat mecanicul ...pentru ca din cate vad, initial ai avut probleme cu cuplarea treptelor de viteza si abia dupa aceea a inceput sa curga.

Pana la urma cine era de vina de imposibilitatea cuplarii in marche-arriere? Prezenta arcului sau pozitia simeringului?

Eu tind sa cred ca nemernicul ala a fortat timoneria si a strambat ceva pe acolo si acuma da vina pe arc si simering.

This post has been edited by tunderbird: 29 May 2009, 15:07


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lag_ph
post 29 May 2009, 14:46
Post #16


miles away...


Group: Members
Posts: 2.253
Joined: 12 September 07
From: Bucuresti // Ploiesti




Precum ziceam, acelasi simering, nr.6. Ala e coborat un pic din CV.

Problema cu schimbatul treptelor era pe de-o parte de la bucsa de timonerie si plasticele de langa... si a mai ramas bieleta de descarcare/antibalans.. care cum vrea sa-i zica. Si aia mai trebuie schimbata.

Problema era si inca e ca din cand in cand nu mai gasesc tr.1 si 2. Se plimba un pic cutia si nu mai are cursa dreapta.

Vinovatul cu marsarierul. Schimbatorul meu e d'ala cu tamburus, adica tragi de el ca sa poti baga in R. Eh, cand era pus arcul, nu-i permitea sa faca cursa completa.

Altfel zis, cu arcul pus nu vroia sa mearga pana la capat, pentru ca se lovea in simeringul ala decazut. Fara arc, imi cumpleaza normal, insa am joc la schimbator...

Simeringul ala era acoperit de un burduf. Cand a coborat burduful, s-a vazut destul de clar ca nu era chiar cum trebuia, plus ca CV in sine era un pic uleioasa. Deci problema exista de ceva vreme.

Acum, cum sa fac sa pun simeringul ala unde e locul lui? Si asta fara variante clasice de 1000 de lei... Merci de sfaturi (anticipat) biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 1.8 16v - de PH - 05.10.1998
_________________________________________________
Nothing's impossible
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 29 May 2009, 16:08
Post #17


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Esti sigur ca este uleioasa cutia din cauza acelui simering?
Uleiul poate sa se scurga si pe la simeringul de planetara si pe la garnitura de chiulasa.
La mine de exemplu, curge ulei pe la garnitura de chiulasa si se scurge pe un piciorus aflat pe blocul motor aflat exact deasupra diferentialului...de pe acel piciorus pica din cand in cand ulei pe diferential dand senzatia ca sunt scurgeri pe la simeringul de planetara si/sau pe la simeringul axului cautatorului.


In legatura cu arcul nu-mi este prea clar ce cursa este limitata de montarea lui: cursa inelului de selectare de sub maciulie sau cursa manetei schimbatoare de viteze? Asta ca sa-mi dau seama despre care arc vorbesti.

In ceea ce priveste imposibilitatea cuplarii treptei 1 si 2 datorita deteriorarii suportului central al ansamblului motor-cutie (sau cum ii spui, bieleta antibalans) parerea mea este ca mecanicul tau a remediat efectul dar nu a eliminat cauza...si este foarte posibil ca si ceilalti doi suporti ai motorului sa fie deteriorati sau dereglati.

Eu zic asa: simeringul trebuie reimpins in locasul lui...nu are ce sa se strice acolo.
Incearca sa-l impingi tu in locasul lui si vezi dupa aceea ce se intampla. Ai grija sa nu fortezi...daca simeringul a cazut pur si simplu din cauza vibratiilor ar trebui sa poata fi impins cu degetul pana cand pragul acela (ca borurile de la o palarie) atinge carcasa.
Cred ca niste poze cu zona cu probleme, ne-ar ajuta foarte mult in depistarea problemei.

This post has been edited by tunderbird: 29 May 2009, 16:19


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lag_ph
post 29 May 2009, 16:25
Post #18


miles away...


Group: Members
Posts: 2.253
Joined: 12 September 07
From: Bucuresti // Ploiesti




Nu mi-a trecut prin gand sa fac o poza atunci.

Nu curge pe la planetare.. sunt curate. E posibil sa fie din alta parte uleiul.. de fapt, aproape sigur e din alta parte, daca stau eu sa ma gandesc mai bine. biggrin.gif

Pentru trecerea in marsarier : se trage de "nuca" sau cum vrei sa-i zici si se baga in treapta R.
* cu acel arc, probabil nr.25 din poza, mergea sa trag de nuca, dar cand dadeam sa misc levierul spre treapta dorita, undeva se bloca, ca si cum ar fi ajuns la capat de linie.
* fara acel arc, procesul se deruleaza normal.

Diferenta cu/fara arc : manevrabilitatea levierului. Cu el era super fixat, intra in trepte ca la cutiile sport, fara el se balangane, e ca la Dacie biggrin.gif
Fie, nu asta e problema mea.

Dupa ce am plecat de acolo, parca simteam altfel schimbatorul, parca mai bine ghidat. Dar tot nu am scapat de problema principala, si anume ca din cand in cand nu gasesc tr.1 (in special).. se misca un pic cutia sau ceva pe acolo. Asa ca trebuie si bieleta de descarcare (cel putin asa mi-au zis 2 mesteri care s-au uitat, in zile diferite).

Cu impinsul, nu prea vad sanse. S-a facut o incercare si urmatoarea pe linie crescatoare la cost era Sf.Ciocan. Decat sa dau cu ciocanul in speranta ca va intra... Si nu as prea vrea sa-mi complic viata inutil. Nu le prea am cu mecanica ... si nici nu am castigat la loto tongue.gif ca sa-mi permit chestii periculoase.

Eu intrebam pentru ca am vazut ca mai e cineva care se confrunta cu aceeasi problema si poate exista o varianta sigura si simpla.


--------------------
Renault Laguna 1.8 16v - de PH - 05.10.1998
_________________________________________________
Nothing's impossible
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 17 Jun 2009, 09:37
Post #19


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Asa cum se vede in figura, simeringul trebuie sa intre in locasul lui.

Ma tem ca va trebui sa incerci intr-un mod sau altul sa-l impingi in locas.

Din pacate, pentru inlocuirea lui trebuie demontata cutia de viteze (vezi paginile 53-55 din manualul de service).

This post has been edited by tunderbird: 18 Jun 2009, 00:40

Attached thumbnail(s)
comanda_selector_viteze.jpg ( Size: 77.57k ) Number of downloads: 1845


Attached File(s)
Attached File  JB1.pdf ( 1.4mb ) Number of downloads: 166


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lag_ph
post 17 Jun 2009, 09:52
Post #20


miles away...


Group: Members
Posts: 2.253
Joined: 12 September 07
From: Bucuresti // Ploiesti




Cand o sa umblu sa schimb ambreiajul, ma ocup si de CV. Vedem atunci cum se poate rezolva.


--------------------
Renault Laguna 1.8 16v - de PH - 05.10.1998
_________________________________________________
Nothing's impossible
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusu
post 17 Jun 2009, 10:05
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 17 June 09




sal
am si eu un twingo si sunt curios ce probleme a-ti avut cu el


--------------------
renault twingo 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 17 Jun 2009, 12:08
Post #22


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Bine ai venit si lectura placuta!


This post has been edited by tunderbird: 17 Jun 2009, 12:12


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tunderbird
post 18 May 2010, 20:56
Post #23


tunzator de iarba & atacator de integritatzuri


Group: Members
Posts: 3.193
Joined: 26 October 04
From: Bucuresti




Se pare ca putem sa rezolvam problema si fara demontarea cutiei de viteze

http://www.tnd-france.com/etanche_fr.htm


--------------------
Dacia Dacia - B 13 ABC 1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999

Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura!
(N. Iorga)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 07:34
Dacia