La schimbarea treptelor de viteza se ineaca
![]() ![]() ![]() |
La schimbarea treptelor de viteza se ineaca
Roby_B |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 45 Joined: 21 March 09 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Break 1,9 dCi
2003
|
|||
lary2201 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 2 November 08 ![]() |
poate par banal da la service ai fost ??? ia un mecanic cu tine si arata_i ce se intimpla si vezi dupa aia. nu te-am ajutat prea mult da cel putin poti sa incerci ca asa fiecare are o parere.
![]() |
--------------------
renault
megane
2000 denis_s
|
|
Roby_B |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 45 Joined: 21 March 09 ![]() |
Am fost si la service (Autocobalcescu) dar degeaba. Au pus-o pe tester si mi-au zis ca au gasit ceva erori la injectie, pe care le-au remediat. Dar tot degeaba. M-am saturat si de oamenii din service. Nu isi dau deloc interesul, desi facturile sunt substantiale. Daca nu e ceva evident in neregula, imi spun ori ca "asa fac toate" ori ca mi se pare mie sau ca sunt prea pretentios. Si cand incerci sa le explici care e simptomul, se uita la tine ca tanti de la aprozar. Parca n-ar fi mecanici.
|
--------------------
Renault
Megane Break 1,9 dCi
2003
|
|
lary2201 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 2 November 08 ![]() |
pai hai sa o luam pe rind .... deci ...... se manifesta doar cind schimbi repede treapta sau si cind o faci in doru leli ....adica lent .caci dupa mintea mea aia bleaga io cred ca sint mai multe cauze. si anume 1 problema la cutia de viteze, 2 injectoare infundate apropo ai observat o modificare la consum.? sau 3 cu pompa de injectie nu neaparat o problema electronica ci una mecanica care nu se vede neaparat la test ci doar un ochi experimentat.
![]() ![]() |
--------------------
renault
megane
2000 denis_s
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Ce cod de motor ai si cati KW/CP putere are... vreau in prumul rand sa vad daca este dCi sau dTi... si la mine motorul este dCi dar inteligentii de la RAR l-au trecut dTi... cu toate ca tipul motorului si KW i-au trecut bine...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
lary2201 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 2 November 08 ![]() |
io benzina K7M 90kw 1.6 cc, 8v. 100cp
|
--------------------
renault
megane
2000 denis_s
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Eu ma refeream la Roby
![]() lary2201 - benzina 1.6 8v este 90 de cai...cel de 1.6 16v are 107.. This post has been edited by cj98czh: 22 Mar 2009, 18:37 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
alex0507 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 402 Joined: 28 January 07 From: BV ![]() |
@Roby: Eu patesc asta cand e motorul rece asa ca pana nu se incalzeste ca lumea nu mai schimb viteza ca la F1
![]() |
--------------------
Renault
Megane
2002 Classic Expression, 1.9 dCi
|
|
Roby_B |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 45 Joined: 21 March 09 ![]() |
Ca sa raspund pe rand:
1. Tipul motorului este F9Q-K7-32 Putere: 75 Kw Cilindree: 1870 Cred ca este DCi, mai ales ca si pe capacul motorului scrie tot DCi. Probabil au gresit cei de la RAR 2. Daca schimb lent, nu e nicio problema. 3. Stiu ca atunci cand motorul e rece e normal sa nu raspunda la fel de prompt. Pe langa asta oricum nu o fortez pana nu se incalzeste corespunzator. Un alt aspect mai e faptul ca problema nu se manifesta mereu. De exemplu, de 2 zile incoace nu a mai facut. Ce am mai sesizat e ca in zilele cand face probleme, chiar si accelerand-o pe loc, acceleratia raspunde foarte greu (cu intarziere). Multumesc! |
--------------------
Renault
Megane Break 1,9 dCi
2003
|
|
Afrodita |
![]()
Post
#10
|
![]() membru Group: Members Posts: 73 Joined: 25 March 09 From: Bucuresti ![]() |
este posibil sa fie de la injectoare. ce fel de combustibil folosesti?
vezi ca si benzinariile conteaza. incearca sa alimentezi cu aditivi, in cazul in care benzina pe care o gasesti nu are cumpara din supermarket sticluta, una buna e vreo 25 RON. se toarna una intreaga la un rezervor plin. eu am patit asta pe fiat-ul prietenului, apoi a ajuns in service. au gasit o mare pacla in motor (facatura de la revizie, aveti grij si la asta). ![]() |
--------------------
Renault
Megane I
1996 1.6
- DYD when in doubt google it!
i tend to make mistakes when learning something new. then again, who doesn't? |
|
lary2201 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 2 November 08 ![]() |
scuze am gresit un pic nu aveam talonu la indemina da e clar cod motor K7M 1.6 cc, 8v
![]() ![]() |
--------------------
renault
megane
2000 denis_s
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Larry este foarte bun !
Roby... mie imi suna a EGR infundat simtomele tale... da-l jos si curata-l...gasesti topic de discutii depre EGR. Spor. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Roby_B |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 45 Joined: 21 March 09 ![]() |
Afrodita!
Parerea mea e ca nu e de la injectoare! Ar fi iesit pe tester acum 1 luna de zile cand am fost la service. Atunci mi-au zis ca injectoarele sunt ok. Bine acuma ... asta nu exclude ca distinsii domni mecanici sa fi mintit. Legat de motorina, alimentez numai de la Rompetrol - Efix Diesel (din ianuarie incoace numai Euro 5). CJ98CZH! Nu ma pricep foarte bine, dar daca EGR-ul ar fi infundat, asta nu s-ar cunoaste la noxe? Te intreb pt. ca am facut un test la inceputul anului si mi-a iesit o valoare de opacitate 0,13 raportat la limita maxima admisa de 3. Cred totusi ca toata treaba asta e legata cumva si de pedala de acceleratie. Asa cum spuneam mai sus, am sesizat ca atunci cand face problemele cu inecatul, pedala raspunde extrem de greu. Si atunci ma gandesc ca in momentul cand vreau sa schimb viteza mai rapid, si urmand operatiunea fireasca de apasare ambreiaj si reducere acceleratie, la momentul preluarii in sarcina de catre noua treapta de viteza, motorul se ingatuie tocmai pt ca re-accelerarea vine mai tarziu decat eliberarea ambreiajului. Nu stiu daca reusesc sa explic eu foarte bine! Multumesc! |
--------------------
Renault
Megane Break 1,9 dCi
2003
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Se prea poate sa fie si potentiometrul pedalei de acceleratie..
Nu nu se cunoaste la noxe... Ti se aprinde ceva in bord cand pierde putere?? |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Roby_B |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 45 Joined: 21 March 09 ![]() |
Nu! Nu se aprinde nimic in bord! Ramane atunci sa verific cumva EGR-ul si pedala de acceleratie!
|
--------------------
Renault
Megane Break 1,9 dCi
2003
|
|
radunre |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
Roby_B, vezi link-ul urmator: http://reno.ro/a-inceput-sa-faca-figuri-t120006.html
Si eu am aceeasi problema, se prezinta aleator. Dupa cum scriam si in postul lui "tuner", am sa verific potentiometrul de accelertie cand se mai incalzeste putin. Eu am verificat/curatat EGR (atunci am observat ca e definitiv deconectat prin taierea unui fir) si l-am exclus. Ce am mai observat pe parcurs: am inceput sa conduc mai sportiv, cu pedala in podea mult mai des decat inainte si problema a disparut de ceva vreme, ~ 2-3 luni. Pana la proba contrarie eu suspectez potentiometrul acceleratie in proportie de 90%. |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
lary2201 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 2 November 08 ![]() |
cj98czh multumesc p t raspuns.
![]() |
--------------------
renault
megane
2000 denis_s
|
|
Roby_B |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 45 Joined: 21 March 09 ![]() |
Radunre,
Multumesc foarte mult pentru post si pentru link. Cu prima ocazie cand mai ajung la service o sa verific si potentiometrul pedalei de acceleratie. Oricum simptomele descrise de catre tine sunt exact ca si ale mele. In masura in care reusesti sa afli noutati, solutii sau alte opinii, le asteptam pe forum. |
--------------------
Renault
Megane Break 1,9 dCi
2003
|
|
b44ef |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 30 November 05 ![]() |
Salut,
am si eu aceeasi problema (1.9 dCI 2002 - motor F9Q-K7-32). la inceput facea numai iarna si doar cateva schimbari de viteza. Am fost la Reno...au pus testerul si nu au gasit nimic...insa mecanicul a zic ca suspecteaza EGR-ul si la curatat. Cumva s-a rezolvat temporar (probabil ca a venise si primavara si nu mai era asa frig). Acum a inceput sa faca si cand e rece si cand e cald (si cu motorul rece sau cald) nu mai conteaza. e foarte evident cand ajung la 2500 - 2700 ture si schimb...are cateva secunde (2-3) in care eu apas acceleratia dar turatia scade in continuare (cand esti intr-o depasire si face asa iti sta inima - stiu, nu se schimba viteaza in depasire dar eu mai fac asta - adica mai faceam ca acum nu). Am schimbat filtru de motorina, de aer, am curatat EGR-ul dar tot degeaba. Aproape ca face in continu (pentru ca mai are si momente cand merge bine). Pe tester nu are nici o eroare. daca unul dintre voi a rezolvat cumva va rog sa-mi spuneti. Roby...ai verificat cumva acceleratia ? daca da cum e? Multumesc |
--------------------
Renault
Megane
2002 1.9 dCi
|
|
Roby_B |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 45 Joined: 21 March 09 ![]() |
Salut!
Chiar ieri am vorbit din nou cu cei la Autocobalcescu legat de problema asta. Desi nu par convinsi 100%, mi-au zis si ei ce cel mai probabil e de la potentiometrul de la acceleratie. Costa cam 400 lei (doar receptorul - fara cablaj si manopera). Voi merge saptamana viitoare sa o schimb si va anunt cu privire la rezultate. Intre timp, am vazut ca functioneaza surprinzator de bine "frecusul" pedalei de acceleratie. Dupa 10-15 apasari rapide pe toata cursa pedalei, 2 saptamani nu mai face deloc, apoi reapare timid. |
--------------------
Renault
Megane Break 1,9 dCi
2003
|
|
Roby_B |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 45 Joined: 21 March 09 ![]() |
Am schimbat joi, 28.05.2009, atat potentiometrul de acceleratie (receptorul) cat si cablul. Am testat-o in weekend pe aici prin Bucuresti, iar azi am facut un drum pana la Constanta si simptomele nu se mai manifesta. Acceleratia raspunde acum mult mai prompt ca inainte si aparent nu mai are nicio problema. Chiar si dimineata, la prima accelerare raspunde perfect fara nicio intarziere. Bineinteles ca testul suprem a fost in depasiri in sarcina maxima, unde inainte imi "dadea cel mai des in nas", insa acum se pare ca totul e ok. Sper doar sa tina chestia asta si sa nu fie doar o intamplare.
Oricum, pana in momentul de fata se pare ca asta ar fi problema! Succes! si bineinteles ... Drive safely! |
--------------------
Renault
Megane Break 1,9 dCi
2003
|
|
b44ef |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 30 November 05 ![]() |
salut,
eu am desfacut potentiometrul, l-am curatat un pic cu solutie si i-am tensionat un gherutele. l-am pus la loc si merge ok (am facut operatiunea acum o luna si nu am mai avut probleme). parerea mea e ca de vina e mufa care se cupleaza pe potentiometru - se oxideaza. (si nu faptul ca am curatat-o in interior a rezolvat problema). numai bine. PS: multumesc de informatii Roby_B |
--------------------
Renault
Megane
2002 1.9 dCi
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 00:26 |