Probleme cutia viteze..., Schimb de ulei...
![]() ![]() ![]() |
Probleme cutia viteze..., Schimb de ulei...
unicooll |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 25 May 07 From: Galati ![]() |
|
||
--------------------
Renault 19
TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina
1989
|
|||
R19/16v |
![]()
Post
#2
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
De ce sa schimbi planetara? Schimba burduful!
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
unicooll |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 25 May 07 From: Galati ![]() |
QUOTE(R19/16v @ 14 Jun 2008, 23:40) Am spus sa schimb planetara pentru ca nu ma pricep ce este de facut...deci pot scapa doar prin a schimba burduful??? Cat ajunge un burduf??? Burduful e acea bucata de cauciuc??? ![]() This post has been edited by unicooll: 14 Jun 2008, 23:46 |
--------------------
Renault 19
TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina
1989
|
|
renault19tse |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.318 Joined: 8 April 07 ![]() |
este un burduf cu semering, adica un fel de garnitura care tine uleiul sa nu iasa.
se schimba doar burduful. Cumpara unul original Renault altfel mai bine il lasi pe cel vechi. Costa vreo 150 RON In cutie pune Tranself ptr cutie manuala...iti trebuie 2litri (sper sa nu gresesc) |
--------------------
Renault
19&21
19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
|
|
unicooll |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 25 May 07 From: Galati ![]() |
QUOTE(renault19tse @ 15 Jun 2008, 00:05) este un burduf cu semering, adica un fel de garnitura care tine uleiul sa nu iasa. se schimba doar burduful. Cumpara unul original Renault altfel mai bine il lasi pe cel vechi. Costa vreo 150 RON In cutie pune Tranself ptr cutie manuala...iti trebuie 2litri (sper sa nu gresesc) Sunt mai multe tipuri de ulei Tranself? sau doar un singur fel? ca sa stiu ce sa cer ed la magazin.... ![]() |
--------------------
Renault 19
TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina
1989
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#6
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Ulei pentru cutia de viteze TransElf TRX 75W80W , il gasesti in lanturile de magazine Metro , fabricat in Franta. Cantitate : 2,9- pana la 3,4 litri functie de modelul de cutie ce este pe masina.
Ca modalitate de schimbare : se desface surubul de golire ce se afla sub cutia de viteze ( veiz poza atasata ) si de pe lateralul cutiei ( inspre radiator ) exista un surub de plastic tip fluture se scoate acesta si se umple usor cu grija cua jutorul unei palnii cu diametrul mic . Acest surub- fluture are si rol de preaplin ..deci pui ului pana in momentul in care curge pe acest orificu dar atentie : masina sa fie in pozitie dreapta . Alta metoda este sa pui pe partea superioara pe la acel furtun de cauciuc cu rol de aerisiotr al cutiei de viteze , dar pe aici intampini problema unui orificu cu diametrul de aprox 4 mm. Spor la munca ... Attached thumbnail(s) Cv_umplere.jpg ( Size: 608.69k ) Number of downloads: 1029 cutie_de_viteze_nivel.JPG ( Size: 89.63k ) Number of downloads: 1084 |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
2015 Dinamique / 1988 GTS
- IF-80-VEP Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
unicooll |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 25 May 07 From: Galati ![]() |
QUOTE(vepman_ro @ 15 Jun 2008, 22:28) Ulei pentru cutia de viteze TransElf TRX 75W80W , il gasesti in lanturile de magazine Metro , fabricat in Franta. Cantitate : 2,9- pana la 3,4 litri functie de modelul de cutie ce este pe masina. Ca modalitate de schimbare : se desface surubul de golire ce se afla sub cutia de viteze ( veiz poza atasata ) si de pe lateralul cutiei ( inspre radiator ) exista un surub de plastic tip fluture se scoate acesta si se umple usor cu grija cua jutorul unei palnii cu diametrul mic . Acest surub- fluture are si rol de preaplin ..deci pui ului pana in momentul in care curge pe acest orificu dar atentie : masina sa fie in pozitie dreapta . Alta metoda este sa pui pe partea superioara pe la acel furtun de cauciuc cu rol de aerisiotr al cutiei de viteze , dar pe aici intampini problema unui orificu cu diametrul de aprox 4 mm. Spor la munca ... Sa inteleg ca trebuie sa trag de acel furtun pana iese, si pe acolo vine turnat uleiul??????.....se mai poate pune inapoi daca trag e el si il scot???? Presupun ca surubul care trebuie scos pentru a goli vechiul ulei din cutie e cel cu numarul 1 din poza atasata... Nu inteleg ce inseamna Plug with distick si Plug no with dipstick...sunt doua tipuri de suruburi??? Deci uleiul de care ai precizat trebuie pus la cutia mea...adica ma refer daca nu cumva sunt diverse tipuri de ulei in functie de puterea motorului, carburatie, etc... Cat este in Metro acel ulei daca stii cumva...si cam de cati litri as avea eu nevoie pentru a umple cuita cu cat trebuie??? Exista si alte tipuri de ulei compatibile pentru cutia mea??? sau e indicat doar acest tip de ulei??? |
--------------------
Renault 19
TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina
1989
|
|
MuciX |
![]()
Post
#8
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Aceea cu dipstick si no dipstick se refera la 2 tipuri de surub, probabil in functie de cutie. Primul are si o joja (pentru a vedea nivelul) si al doilea nu are.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
unicooll |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 25 May 07 From: Galati ![]() |
QUOTE(MuciX @ 16 Jun 2008, 16:14) Aceea cu dipstick si no dipstick se refera la 2 tipuri de surub, probabil in functie de cutie. Primul are si o joja (pentru a vedea nivelul) si al doilea nu are. Si trebuie sa actionez in vreun fel la scoaterea acelui surub in functie de cum e el, adica daca are joja sau nu? Cum sa procedez in caz ca are si in caz ca nu are...Daca are se poate scoate cu totul sau se desface doar putin...??? |
--------------------
Renault 19
TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina
1989
|
|
MuciX |
![]()
Post
#10
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Pai se vede in a doua poza postata de vepman_ro cum e asezata joja, se poate vedea clar cum se procedeaza la scoaterea ei. Se trage putin afara, pana cand cotul jojei atinge corpul cutiei de viteze, dupa care, in functie de pozitia in care a ajuns cotul jojei dupa desurubare, se trage sububul in directia necesara.
PS Incearca sa nu mai citezi inutil, afecteaza modjo-ul forumului ![]() ![]() This post has been edited by MuciX: 16 Jun 2008, 16:46 |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#11
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Uleiul precizat de mine este cel indicat de producator ..normal ca exista si alte uleiuri ( mobil , texaco etc ) cuc alitati mai bune , proaste sau cu caracteristici tehnice diferite ( in bine sau rau ) .
Cantitatea de ulei ti-o pot preciza numai in cazul in care stii ce model de cutie de viteza ai.eu am spus acolo intre minim si maxim . Ti-am dat doua solutii de umplere ( hobby) o alegi pe cea care ti s epare mai usoara functie de indemanare si ce fel de "ustensile" ai ![]() Esti constient c aintr-uns ervice inc azul in care schimbi semeringul-burduful . te va txa si umplerea cutiei de viteza cu ulei ? de c enu apelezi cel mai bine la ei : 1- schimbat burduf cu semering si 2 - umplut cutie de viteze cu ulei nou . daca cumperi 4 litri de ulei , restul il pui bine in cazul in care ai probleme pe viitor completezi :0 sau mai precis vezi in tabelul din poza cantitatea necesara de ulei functie de modelul cutiei de viteza . Attached thumbnail(s) ulei_CV_cantitate.jpg ( Size: 22.47k ) Number of downloads: 983 |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
2015 Dinamique / 1988 GTS
- IF-80-VEP Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
unicooll |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 25 May 07 From: Galati ![]() |
Si unde pot vedea ce cutie de viteze am la masina???
This post has been edited by unicooll: 16 Jun 2008, 22:35 |
--------------------
Renault 19
TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina
1989
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#13
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Tipul si seria cutiei sunt scrise pe o tablita la imbinarea cutiei cu motorul, pe partea dinspre habitaclu.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
unicooll |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 25 May 07 From: Galati ![]() |
M-am uitat dar nu am reusit sa gasesc acea tablita...ori nu o am ori nu stiu eu unde trebuie sa caut...
![]() <span class='edit'>19 Jun 2008, 18:31:</span> Are ceva daca voi mi-ati recomandat sa pun in cutie ulei TransElf TRX 75W80W, si dat fiind faptul ca nu am gasit de asta, am pus TransElf TRJ 75W80W??? This post has been edited by unicooll: 19 Jun 2008, 18:32 |
--------------------
Renault 19
TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina
1989
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#15
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Este foarte bun si TRJ, este approved by Renault.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
unicooll |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 25 May 07 From: Galati ![]() |
Sa inteleg ca si pentru motor ar trebui sa folosesc tot ulei de la Elf???? Sau ce ulei e indicat sa pun la motor??? Daca tot de la Elf, de care ar trebui sa fie? Ce cifre sa fie in fata W-ului???
|
--------------------
Renault 19
TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina
1989
|
|
seby_16 |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 11 December 05 From: Galati ![]() |
Tot Elf, si ai mai jos tabelul cu caracteristicile uleiului in functie de temperatura.
Attached File(s) |
--------------------
Renault
19
'89 TXE 1.7 92CP
- TL-11-TGN
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#18
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu folosesc Elf 10w40 Competition . Saptamana asta am achizitionat 6 litri din Metro ..dar surpriza ..pe unul dintre bidoane scria Made in France ..iar pe altul (lot mai nou probabil) Produs in UE si deja aparea importatorul etc ....
Daca esti atent 10W40 este indicat pana la o temperatura de minus 20 grade..in comparatie cu 15W40 la -15 grade Celsius . sau poti opta pentru celelate %w30 etc dar nu cred ca preferi sa ils chimbi dupa anotimpuri ![]() |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
2015 Dinamique / 1988 GTS
- IF-80-VEP Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
unicooll |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 25 May 07 From: Galati ![]() |
Daca motorul meu este C1G730, sa inteleg ca se incadreaza in categoria C din tabelul cu uleiul pentru motor? Adica trebuie sa ii pun doar 3 litri de ulei?
Zilele trecute cand am fost sa imi caut ulei pentru cutia de viteze, mi-au fost introduse cateva date din certificat in calculator pentru a vedea si eu cati litri de ulei ar trebui sa pun in cutia de viteze, iar tipul de la magazin mi-a spus ca dupa motorul pe care il am pe masina ar trebui sa scrie in certificat 40 kw la puterea motorului, iar la mine in certificat apar doar 35 Kw, ce sa mai inteleg? din nou o greseala a celor de la RAR???? |
--------------------
Renault 19
TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina
1989
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#20
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Din ceea ce stiam eu , fara a face un studiu amanuntit ..cam reiese in felul urmator :
C1G730 C- familie motor 1 - carburator simplu corp G- 1300cm cubi 730 - 73 CP ? sau m-a insel? |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
2015 Dinamique / 1988 GTS
- IF-80-VEP Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
unicooll |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 25 May 07 From: Galati ![]() |
1237 cm cubi e trecut in certificatul de inmatriculare.
Cu caii putere nu ai nimerit-o nu are in nici un caz 73 cai putere, as vrea eu... M-am uitat pe net putin si am vazut ca 1kw ar fi egal cu 1,36 cai putere dupa unii sau 1,34 dupa altii, de aici rezulta inmultind kw din certificatul meu cu 1,36 ar fi: 35kw*1,36=47,6 CP sau 35kw*1,34=46.9. Acum eu ma intreb daca acei kw ce sunt trecuti in certificat sunt corect trecuti, sau e corect ce mi-a spus vanzatorul de la piese auto...nu m-ar mira greseala in certificat, pentru ca dupa cum am mai spus pe forum am trecut si tipul motorului gresit in certificat, in loc de C1G730 cat scrie pe motor, la mine in certificat e trecut C1G710... Am facut si ITP-ul dar nu s-a holbat nimeni la seria motorului... |
--------------------
Renault 19
TRE, 1237 cmc, Motor C1G730, Benzina
1989
|
|
seby_16 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 11 December 05 From: Galati ![]() |
1.2 L Cléon 55 bhp
1.2 L Energy 60 bhp 1.4 L Cléon 65 bhp 1.4 L Energy 80 bhp 1.6 L Cléon 74 bhp 1.6i L Cléon 78 bhp 1.7 L F-Type 92 bhp 1.7 L i.e. F-Type 107 bhp 1.8 L F-Type 95 bhp 1.8 L i.e. F-Type 115 bhp 1.8 L 16v F-Type 140 bhp 1.9 L F-Type 65/70 bhp (atmo) and 95/100 bhp (turbo) Cam ce-am gasit si eu despre diferitele motoare de Renault 19 de Ph1 daca nu ma insel, pe un site. Uite aici mai exact pentru motoarele pe benzina: Engines: Gasoline * 1.2 "C2G" (1239 cc) 8-valve, 55 bhp (41 kW/56 PS); top speed: 156 km/h (97 mph) * 1.2e "E7F" (1171 cc) 8-valve monopoint injection, 62 bhp (46 kW/63 PS); top speed: 158 km/h (98 mph) * 1.4 "C2J" (1397 cc) 8-valve, 65 bhp (48 kW/66 PS); top speed: 159 km/h (99 mph) * 1.4renault energy "E7J" (1390 cc) 8-valve 80 bhp (60 kW/81 PS); top speed: 168 km/h (104 mph) * 1.6 "C2L" (1565 cc) 8-valve, 73 bhp (54 kW/74 PS); top speed: 163 km/h (101 mph) * 1.6i "C3L" (1565 cc) 8-valve monopoint injection, 78 bhp (58 kW/79 PS); top speed: 165 km/h (103 mph) * 1.7 "F2N" (1721 cc) 8-valve, 92 bhp (69 kW/93 PS); top speed: 178 km/h (111 mph) * 1.7ie "F3N" (1721 cc) 8-valve multipoint injection, 107 bhp (80 kW/108 PS); top speed: 190 km/h (118 mph) * 1.8 "F2P" (1794 cc) 8-valve, 95 bhp (71 kW/96 PS); top speed: 185 km/h (115 mph) * 1.8ie "F3P" (1794 cc) 8-valve multipoint injection, 115 bhp (86 kW/117 PS); top speed: 197 km/h (122 mph) * 1.8 16S "F7P" (1764 cc) 16-valve multipoint injection, 137/140 bhp; top speed: 217/220 km/h (136/138 mph) Am cautat oleaca motor de 1.2 cu 35 de kw pe net, dar nu prea am gasit ceva concret. Acum o intrebare..., unde ai facut itp-ul fara sa se uite la seria de la motor, ca as fi si eu interesat..., da-mi un pm cu detalii te rog. |
--------------------
Renault
19
'89 TXE 1.7 92CP
- TL-11-TGN
|
|
maruk84 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 29 December 10 From: ostroveni,dolj ![]() |
am si eu un megan 2 din 2002 si nu mai vrea sa mearga in treapta a 5 - a, adica cand incerc sa-i dau pe a 5 - a sare din viteza.
|
--------------------
renault
laguna 2
2003
- dj 11 mru laguna II 1.9 dci, 74 KW, 2003
|
|
XtreZz |
![]()
Post
#24
|
![]() Addicted Group: Members Posts: 794 Joined: 28 June 08 ![]() |
Cauta alta cutie la dezmembrari.
|
--------------------
Seat
Leon
2008 1.9 TDI BXE
- BV 69 XTZ EX: Renault 21 GTD 1986
EX: Vw Golf 3 1.6 Renault Fluence 1.6 DCI Seat Leon 1P 1.9 TDI |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 20:03 |