Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Jante late+cheie briceag

zeu_4u_sweety
post 11 May 2008, 23:05
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




Sal, am observat o chestie f tare la masina mea fara servo. Cu cat pui cauciucuri mai late cu atat tragi de volan mai usor. De curand am trecut de la 165/70 cu 13 la 175/60 cu 14 si s-a simtit diferenta. In acest weekend am probat niste roti 205/50 cu 14 (de pe un matiz smile.gif))...ce sa mai vorbim se misca volanu incredibil de usor nu imi venea sa cred. Asta in ciuda faptului ca toata lumea zice "nu pun roti late ca tragi ca de camion de ea", zvon neadevarat smile.gif)
In acest weekend am reusit sa finalizez un proiect inceput de cam mult timp...sa schimb cheia normala impreuna cu telecomanda de la alarma , sa le montez intr o cheie briceag, tip cea de la passat.Ce nu am reusit inca este sa mut acel integrat din telecomanda de la alarma in noua cheie, sper ca voi reusi in curand la niste baieti care se ocupa de tel mobile pt ca e o lucrare de finete ca sa zic asa ...Iata ce a iesit (am uitat sa mentionez ca mi am montat si cheia de la casa tot intr o cheie briceag =)))

This post has been edited by zeu_4u_sweety: 11 May 2008, 23:07


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 11 May 2008, 23:38
Post #2


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Anvelope late nu inseamna aderenta mai mare.

Documenteaza-te:

http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html

Fat or thin? The question of contact patches and grip.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 12 May 2008, 23:03
Post #3


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Volanul se misca mai usor sau mai greoi datorita frecarii dintre suprafata de contact a anvelopei si asfalt. Cu cat e mai lata, cu atat suprafata de contact e mai mare, deci frecare mai mare.
Acum intra in discutie si uzura anvelopelor. Am observat o diferenta majora intre aceleasi dimensiuni (195/50/R15) dar anvelope vechi, la limita, si noi noute. La cele noi, datorita profilului, frecarea e mai mica, deci volanul se misca mai usor.
Aceeasi poveste si cu cele normale, 165/70/R13. Cele noi se comporta exceptional, parca ar avea servo masina.


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 12 May 2008, 23:04
Post #4


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Dan, citeste si tu acolo, te rog.

Suprafata mai mare de contact nu inseamna neaparat frecare mai mare.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 12 May 2008, 23:18
Post #5


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Ok, in teorie am inteles ca frecarea e egala sau mai mica la gume mai late.
Dar in practica eu zic ca nu e chiar asa. Si latimea si greutatea lor ingreuneaza directia. Poate nu e vorba de frecare in special, dar volanul se misca simtitor mai greu cu roti mai late.

This post has been edited by dan_mar: 12 May 2008, 23:47


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 13 May 2008, 07:41
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




Off...c incercam noi sa spunem si ce intelegi tu..in fine...


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 13 May 2008, 08:28
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




Cu gume mai late suprafata de contact cum este ea denumita "pata de contact", este mai mare si deci greutatea luata pe cm2 este mai mica, rezulta in final per total ca fortele de frecare sun egale daca ai un cauciuc de ex de 5cm sau unul de 20cm latime, fortele de frecare sunt egale pt ca greutatea masinii este aceeasi !
Problema este ca un cauciuc mai lat(mare) este mai greu deci ingreuneaza directia.
P.S. daca bagi 6atm in el este adevarat poti avea senzatia ca directia este mai usoara dar vei merge la dentist mai des !!! 168.gif


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 13 May 2008, 09:20
Post #8


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




QUOTE(zeu_4u_sweety @ 13 May 2008, 08:41)
Off...c incercam noi sa spunem si ce intelegi tu..in fine...
*




La ce te referi?!


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 13 May 2008, 09:25
Post #9


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




QUOTE(zeu_4u_sweety @ 13 May 2008, 08:41)
Off...c incercam noi sa spunem si ce intelegi tu..in fine...
*



Chiar, la ce te referi? dry.gif


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 13 May 2008, 11:25
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




fratilor, va spune un inginer .
frecarea=coef de frecare x forta de apasare normala la suprafata(adica in modul greutatea care se distribuie pe fiecare roata)

Deci totul depinde nu de suprafata ci de coeficientul de frecare.
Sper ca m-am facut inteles.


--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonkyR19
post 15 May 2008, 17:26
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 17 February 07
From: Baia Mare




Cum ai facut cheie briceag ,exista demo-ul in comert si doar adaugi cheia de reno.E am cheia originala si merge doar la portbagaj si rezervor ,am contact de dacie ca s-a stricat intr-un moment nu tocmai bun si nu aveam altceva ce sa pun ,iar la usa am butuc original valeo dar montat aftermarket...in total 3 chei la o masina ...ucigator de nasol.Vreau sa le raresc si ma gandesc cum?


--------------------
Renault 19 / Renault Megane Grandtour 2.1 1.7 injectie monopunct / 1.9DCI 120Hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 15 May 2008, 18:03
Post #12


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.907
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Cu set complet de yale si contact de Logan restilat (pentru deschidere portbagaj care e ca la R19) - costa acum un an si ceva in jur de 100 RON la Vitan in targ...Ma batea gandul sa fac asta la R 21


--------------------
Renault 21 - B 06 FCN 1.9dT, 1989
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 16 May 2008, 11:21
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




@sonkyR19, uita te si tu la poze si o sa vezi cum am facut cheia briceag wink.gif


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 16 May 2008, 12:54
Post #14


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Si eu am schimbat contactul + usile cu yale de logan. La portbagaj + rezervor inca am cheia originala.
Ma bate gandul sa pun si pe portbagaj de logan, dar trebuie sa gasesc un mester sa modifice yala dupa cheia mea. Rezervorul se rezolva, in setul de logan existand si un butuc de rezervor, dar nu l-am pus din lipsa de timp.


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sonkyR19
post 16 May 2008, 19:35
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 111
Joined: 17 February 07
From: Baia Mare




Ma intrebam unde se gaseste cheia briceag bruta(demo).dan_mar cat e setul de logan,ca sunt si eu tentat sa fac miscarea asta.Dar deocamdata am alte prioritati de ordin mecanic si tablarie.


--------------------
Renault 19 / Renault Megane Grandtour 2.1 1.7 injectie monopunct / 1.9DCI 120Hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 16 May 2008, 22:54
Post #16


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Uite aici am discutat despre setul de yale de logan.

P.S. Si pe mine m-ar tenta o cheie de genul asta, oare reusesc sa montez in ea telecomanda de la alarma Eaglemaster


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeu_4u_sweety
post 17 May 2008, 11:15
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 793
Joined: 7 December 07




Deci cheia asta briceag se gaseste in targ autovit pe intrarea dinspre sere (practiker), este urmatoarea "taraba" dupa aia cu sisteme audio, pe partea dreapta. In ceeea ce priveste montarea telecomenzii in cheia asta e p[utin mai complicat....Intre placa din telecomanda mea si placa din cheia asta briceag nu exista absolut nici o diferenta, singura fiind insa la cuartz, la alarma mea avand 4 pini, iar la cheia briceag 2 pini, deci imposibilitatea de adaptare sad.gif( . Asa ca inainte sa faci mutarea desfa telecomanda de alarma si si vezi cati pini are cuartzul!!! o sa postez niste poze dak nu s-a inteles c am vrut sa zic..


--------------------
BMW 318 1998/touring/M43
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 19 May 2008, 07:33
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




dar cum rezolvati cu chipu din cheie daca schimbati contactele cu cele de logan, sau are si loganu chip ?

This post has been edited by Axe: 19 May 2008, 07:34


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 19 May 2008, 12:31
Post #19


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




A mea nu avea cip, de asemenea nici setul de logan nu are nici un cip. Una din chei are transmitter-ul pentru inchidere si chiar si baterie, dar modulul IR receptor nu e in pachet.
Am inteles de la dealer-ul Dacia ca ar trebui reprogramat ceva la masina (logan) pentru a functiona inchiderea cu noua telecomanda de pe cheie.
La mine nu e cazul, eu aveam nevoie doar de partea metalica a cheii, nu folosesc telecomanda.


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 20 May 2008, 08:09
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




dar cum ash rezolva de ex eu problema ?
eu am chip in cheie si mai am doar una, daca se pierde care ar fi rezolvarea ?


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 20 May 2008, 10:26
Post #21


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Nu stiu cum arata cip-ul din cheie.
Vad ca ai megane, deci mai "tanara" asa ca ai putea sa te adresezi un service reno.
Daca reusesti sa desfaci cheia, poate iti dai seama unde si cum e prins cip-ul.
Contactul are un inel cu un receptor care comunica cu cip-ul din cheie. Acel inel il vei pastra si pe noul contact.
De asemenea, multe centre de copiat chei s-au specializat in copierea cheilor cu cip, deci poti incerca si la ei.


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Axe
post 21 May 2008, 08:30
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.678
Joined: 24 February 08




nu vrei sa sti ce preturi nesimtite au astia la reprezentanta sau centrele astea de copiat, am gasit chiar aici pe forum unul scapase ff ieftin , cam 2000ron 173.gif

This post has been edited by Axe: 21 May 2008, 08:30


--------------------
Renault Megane 1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 21 May 2008, 10:19
Post #23


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Exagerat de scump, dar ma asteptam, pentru R19 era cam 1000 lei setul original Nieman sau Valeo (repet, fara cip si fara inchidere).
Oricum, in cel mai rau caz, poti renunta la cip.


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 21 May 2008, 18:39
Post #24


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




In general costa undeva pe la 400RON manopera ( montaj toate incuietorile si reprogramare cipuri ) asta pret fara factura ......


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th August 2025 - 20:10
Dacia