Cum se schimbă placuțele de frână față, Megane 2.1
![]() ![]() ![]() |
Cum se schimbă placuțele de frână față, Megane 2.1
mafia_ooops |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 591 Joined: 23 September 07 ![]() |
|
||
--------------------
Reno
Megane 2.1
2005 Megane Sedan 2005, 1.6 16V Benzina
|
|||
xgoldmine |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 11 November 07 ![]() |
Frumos, felicitari pentru un DIY bine facut!
|
--------------------
Renault
Megane 2.2 Pack Autentique
2006
- DJ 11 AID BMW 320D E90 2005
|
|
tr_viorel |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 11 January 08 From: Craiova, Dolj ![]() |
Salut! Ieri am verificat placutele frana fata. Dupa cum se vede in semnatura M2.1 al meu este tot din 2005, dar este diferit constructiv la sistemul de franare fata. 1. Plachetii sunt Ferodo, dar cel din interior are prins prin constructie un fel de cos care intra in cilindrul de frana. Deci la demontare se scoate o data cu etrierul si trebuiesc desfacute ambele suruburi, altfel nu se basculeaza.
2. Suruburile de prindere a etrierilor se desfac cu un imbuss de 7 si sunt acoperite cu un cilindru de plastic, prevazut cu un dop, care acopera gaura de imbuss. 3. Etrierul are oarecare mobilitate datorita unui arc exterior in forma de U cu bratele scurte, fixate in partea prinsa pe butuc, iar partea lunga apasa pe port cilindru. |
--------------------
RENAULT
Megane 2.1
dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
|
|
manucu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 3 November 06 From: Iasi ![]() |
bravo, mafia!
This post has been edited by manucu01: 6 May 2008, 11:32 |
--------------------
Renault
Megane Sedan II 1.6 16V
2006
- IS-07-MAN Ea - foarte multumita de Meganescu :)
El - Kia cee'd 1,4 GSL LX BEST 109 CP BLACk |
|
sorin209 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 15 March 08 From: bucuresti ![]() |
mafia multumesc mult!!!!!
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2005 Privilege
|
|
Gabi |
![]()
Post
#6
|
![]() Preacuvincios moderator Group: Members Posts: 591 Joined: 25 July 03 From: Bucuresti ![]() |
Mafia mersi frumos pentru totrial.
Azi mi-am luat inima in dinti ai mi-am schimbat placute de frana la m2-ul din semnatura. Placutele au fost cele originale ( mersi frumos Sorin) iar schimbarea lor a durat exact 1 ora pentru ambele roti. La prima a fost mai greu ca ba ma uitam la tutorial ba la roata. La a doua in 10 minute am terminat. Pentru cei care vor face pe viitor, NU SARITI punctul 2 pentru ca va chinuiti la final sa impingeti pistonul. |
--------------------
Renault
Megane 2 bicorp
2004 - 1.5 dci Conf Exp
- XXXXXXX
|
|
catalin_jianu |
![]()
Post
#7
|
![]() Megane Rider Group: Members Posts: 184 Joined: 13 June 06 From: Craiova ![]() |
Bravo mafia, fain tutorialu
![]() Am si eu o mare rugaminte, dintre cei care au reusit sa isi schimbe placutele, mai are cineva clemele acelea din tabla, ce fixeaza placutele? Mi-a sarit d la o groapa, sau nu stiu c s-a intamplat cu ea, dar de ceva timp se aude un zdrancanit enervant cand dau in gropi A fost la mecanic, mi-a spus ca din cauza acelei cleme, placuta nu mai sta fixa si da in etrier...parte proasta e ca placutele le-am schimbat recent, iar cleme ...cum a scris si mafia, vin odata cu placutele... si sincer, nu as vrea sa dau banii din nou pe ele ![]() V-as fi recunoscator, platesc eu transportul si asa mai departe Va multumesc!!! |
--------------------
Renault
Megane II
2005 Renault Megane 2.1 1.5dci 74kW Sedan
|
|
mafia_ooops |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 591 Joined: 23 September 07 ![]() |
Un sfat pt."catalin_jianu", mergi intr-un service reno, vezi in ce zi au programat o revizie cu schimbare placute frana si mergi in acea zi, vb cu mecanicu sau proprietaru masinii si iti ei clema, sau vb cu un mecanic sa iti pastreze o clema, promiti si tu o bere. Exact asa a patit un prieten cu un opel corsa, dar pana sa ajunga in service a rezolvat "romandeste", a pus niste lame de metal in locul clemei si vad ca are o saptamana si nu se aude, dar sigur vor cadea. Succes.
|
--------------------
Reno
Megane 2.1
2005 Megane Sedan 2005, 1.6 16V Benzina
|
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#9
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
iti dau eu cleme din alea cate vrei... am adunat un pumn in 4 ani
![]() vad ca esti din Craiova... eu fix peste o saptamana voi fi in drum inspre si dinspre Timisoara si poti veni la tren sa le iei clemele sunt de doua tipuri .. dar o sa-ti aduc din fiecare ca sa ai lasa-mi mesaj pe PM daca ti se pare ok asa This post has been edited by Meghitzanul: 23 Jul 2008, 12:48 |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
elro |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
daca placutele de frana,atat de pe fata cat si spate,se tocesc,te anunta in bord ca trebuiesc inlocuite?
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
Hack |
![]()
Post
#11
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
Nu.
|
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
rada_ady |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 19 Joined: 16 January 09 From: Bucuresti ![]() |
cele de PE FATA LE-AM SCHIMBAT
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 .2
2006 hach , ac man ,1,5dci Masinile bune te duc din punctul X in punctul Y in siguranta ,Masinile magnifice...eee,astea te baga in belele
|
|
catalin_jianu |
![]()
Post
#13
|
![]() Megane Rider Group: Members Posts: 184 Joined: 13 June 06 From: Craiova ![]() |
Am reusit eu sa schimb placutele de frana de pe spate, operatiune este asemanatoare, insa trebuie o cheie speciala pentru a baga pistonasul etrierului la loc, totusi o sa va desriu operatiunea, poate o sa gasiti ca si mine, la cineva o astfel de cheie si reusiti sa schimbati placutele...
Pasii sunt identici cu ce'i descrisi de mafia la palcutele de pe fata, astfel: 1.Asigurati stabilitatea masinii, insa de aceasta data fara frana de mana, bagati-o in viteza si puneti ceva la rotile din fata 2.Ridicati masina pe cric si dati roata jos 3.Spre diferenta de operatiunea de schimbare a placutelor de pe fata, aici trebuie desfacute ambele suruburi ale etrierului. * sper ca nu este nicio problema, am atasat cateva poze ca sa va ajut, preluate de pe un alt forum...deoarece: spre uimirea mea la magazinul de piese auto, placutele de pe spate sunt identice cu cele de la VW, Audi, Peugeot samd...bineinteles la unele modele, de exemplu golf 3 si golf 4 au placute identice, astfel afland asta, am cautat p alte forumuri ajutor in schimbarea acestor placute - Placutele sunt cele din poza 1 - Sculele de care aveti nevoie sunt cele din poza 2 - Cele doua suruburi ale etricerului sunt cele marcate in poza 3 Tot in poza 3 o sa vedeti ca aveti nevoie de cheie de 13 si de 15 pt a desface aceste suruburi, cu cheia de 13 desfati surubul iar cu cheia de 15 trebuie tinut contra 4.Etrierul aici, nu este trebuie basculat in sus ca la placutele de pe fata, ci se da pur si simplu cu totul jos prin tragere in sus (poza 4) Inainte de a trage de el, bateti putin cu ciocanul, sau chiar si cu cheia de roti pt a-l slabi putin 5.Scoateti placutele vechi, la fel inainte bateti putin cu ciocanul sau cheia in ele pt a le slabil iar apoi cu o surubelnita departatile de dis si scoteti-le afara. 6.Puneti noile placute, de sus in jos, o sa intre putin mai greu, locasul in care intra ele este cam fix si astfel trebuie sa impindeti putin mai tare in ele, eventual sa bateti usor cu ciocanul sau cheia de roti cum am facut eu 7.Impingeti pistonasul la loc, aici apare problema de care v-am zis la inceputul postului, spre diferenta de etrierele de pe fata, aici pistonasul nu intra prin impindegerea sa inauntru,,,el trebui infiletat in sensul acelor de ceas, exact cum se strange orice surub normal. Pt asta aveti nevoie de o cheie speciala, care sa invarta capul pistonasului. Spre diferenta de etrierul din poza, capul pistonasului nu are 2 gauri, are o cruce in relief pe care se fixeaza cheia special de care v-am spus pentru a infileta pistonasul. Eu unul am avut norocul sa gasesc o astfel de cheie la cineva, insa cred ca se poate improviza si altceva, de exemplu ce'i de pe forumul de unde am luat eu pozele si am vazut modul in care se schimba foloseau o cheie de polizor de 115 sau 125mmm, nu stiu exact daca la etrierele noastre merge, dupa cum vedeti in poza ei au alt sistem acolo la pistonas, au acele 2 gauri in care se poate fixa cheia si cruce ca noi * Am inteles ca tocmai din cauza franei de mana, capul pistonasului este asa, pentru ca si frana de mana si frana normal sa actioneze si sa tina la fel cand se tocesc placutele 8.Daca reusiti sa bagati pistonasul la loc, restul e simplu, etrierul se pune inapoi pe disc, peste noile placute (placutele se fixeaza pe disc in suportul special si nu pe etrier, exact ca la placutele din fata) se impinge cu mana pana cand se potrivesc gaurile suruburilor ca sa poate fi strans. Dupa cum ati vazut in poza 1, fiecare placuta are acele 2 sarme in forma literei V care au rol de arc pentru a fixa placutele in etrier sa nu joace, cand puneti etrierul la loc acele 2 sarme vor tine contra astfel trebuie impins mai tare ca sa fixati etrierul pe cele doua gauri unde intra suruburile. Ar mai fi cateva precizari de facut: * Folositi peria de sarma si un spray gen WD40 pt a curata suruburile, depunerile de pe etrier, de pe pistonas etc, aici se umpla mai rar si e plin de pamant intarit si alte gunoie, o sa vedeti ca si suruburile se desfac destul de greu * Nu uitati sa strangeti bine suruburile, nu prea mult ca poate se rupe insa nici prea putin ca sa se poate desface * Dati cateva pedale inainte sa plecati de pe loc * Spre diferenta de vechea dacie, cand schimbati aceste placute, frana de mana va tine mai sus si nu mai jos, asta se intampla pt ca acel cablu care actioneaza etrierul se tensioneaza si el pe masura ce placutele se tocesc, o data cu pistonasul care iese mai mult in functie de uzura placutelor, astfel cand schimbati placutele sa stiti ca e normal ca frana de mana sa tina mai sus. * Stiti bine povestea, pana cand placutele se aseaza calumea pe disc usor cu franele bruste s-ar putea sa aveti surprinze...sper sa nu fie cazul, franati din timp * Daca cumva faceti rost de cheie pt a impinge pistonasul la loc, mare atenti cum faceti asta, aici etrietul e liber, nu mai e fixat de disc, tineti contra si incercati sa il miscati prea rau, sa nu distruge conducta de la lichidul de frana * Mare atentie, schimbati placutele mai devreme decat cele de pe fata, in sensul ca trebuie sa le schimbati cand "grosimea in carne" este mai mare decat ar fi la cele de pe fata, dupa cum vedeti in poza, ele au un nit care prinde acele 2 sarme in forma literei V, acel nit e destul de gros, eu am avut surpriza sa vad ca de ceva km eu franam cu nitul acel:P...pt ca era mai gros decat ce mai avea placutele pe ele...schimbatile cand mai au cel mult aprox 5mm de "carne" ... daca va uitati bine se vede si in poza asta ------totusi, nu va speriati prea rau, problema nu e asa critica, acel nit nu va freca chiar p suprafata activa a discului ci pe acea margine externa care ramane cand se toceste discul. * Poza 5 - pistonasul de etrierul lor de care v-am zis ca l-au bagat la loc invartind cu cheiua de flex * Poza 6 - o incercare de a va arata cam cum esta capul pistonasului in cazul nostru, cu aceeasi precizare..acea cruce este in relief * Poza 7 - cheia de flex pe care au folosit-o ei, in caz ca nu stiati cum arata * Imi pare rau eu nu am apucat sa fac poze, aveam telu descarcat Sper sa va ajute si sper ca intelegeti si nu am uitat nimic, eventaul puteti intreba revin cu completari Multa bafta Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 58.9k ) Number of downloads: 6851 2.jpg ( Size: 83.77k ) Number of downloads: 4087 3.jpg ( Size: 73.99k ) Number of downloads: 4185 4.jpg ( Size: 61.22k ) Number of downloads: 4447 5.jpg ( Size: 64.1k ) Number of downloads: 4713 6.jpg ( Size: 69.62k ) Number of downloads: 4680 7.jpg ( Size: 66.77k ) Number of downloads: 4555 |
--------------------
Renault
Megane II
2005 Renault Megane 2.1 1.5dci 74kW Sedan
|
|
xymzar |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 3 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Am schimbat si eu placutele pe spate.
Foarte util ce a scris Catalin. Cu un singur amendament: - daca se foloseste cheia de "biax" pentru comprimarea pistonului, sa nu va asteptati ca dupa 2-3 ture sa se comprime. - aplicati 2-3 lovituri de ciocan si veti vedea ca dupa 3 ture pistonul se va comprima total. Am facut si eu poze, le "urc" cand ajung acasa. Pentru cei carora le place sa aiba scule acasa, am vazut in Vitan presa, dar costa cam 150 lei. |
--------------------
Renault
Megane II Estate
2006 / 1.5 dci-74KW
|
|
catalin_jianu |
![]()
Post
#15
|
![]() Megane Rider Group: Members Posts: 184 Joined: 13 June 06 From: Craiova ![]() |
Ma bucur ca ti-a fost de folos, apropo de turele pt comprimarea pistonasului sa stii ca am dat ceva la cheia aia
![]() Cam mult cheia aia intradevar, ar merge sa punem mana d la mana sa luam o cheie si o imprumutam de la unu la altu:P...si asa nu cred ca schimba nimeni mai des de 2 ori palcutele pe spate cat timp tine masina ![]() |
--------------------
Renault
Megane II
2005 Renault Megane 2.1 1.5dci 74kW Sedan
|
|
19vik |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Pistonasul ala are filet??! Pai si cum il impinge lichidul in afara?
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
xymzar |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 3 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Va spun ceva dar ramane intre noi.
Sambata cand am purces la schimbarea placutelor, cred ca am dat vre-o 50 de ture cu schimbul cand eu cand cumnatu' ![]() Am vrut sa dau si eu cu ciocanul din prima dar am zis ca totusi suntem in secolul 21 si nu mai este nevoie de ciocan, dar tot ciocanul ramane sfant. Noroc ca am un vecin care lucreaza la Cobalcescu si a sunat un mecanic care a scos "porumbelul" cu ciocanul ca muream prost ![]() Ma apuc imediat de prelucrat pozele si le pun aici |
--------------------
Renault
Megane II Estate
2006 / 1.5 dci-74KW
|
|
danut81 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.499 Joined: 2 March 08 From: Iasi ![]() |
Hai mai baieti ,chiar ciocanul
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 2005
Lux Privillege
- vs.01.smb
|
|
catalin_jianu |
![]()
Post
#19
|
![]() Megane Rider Group: Members Posts: 184 Joined: 13 June 06 From: Craiova ![]() |
19vik, sincer sa fiu...nu stiu ce sa zic, eu unul l-am cam "infiletat" la loc ca sa zic asa, cu scula care am folosit-o si am presupus ca are un filet acolo in interior...altfel ar fi intrat la fel ca cel de la rotile din fata, pur si simplu prin impingere.
Oricum daca nu e filet cum cred eu, ceva are el acolo si atata timp cat s-a creat o cheie speciala pt pistonasu asta, nu cred ca e prea recomandat sa folosesti ciocanu:P |
--------------------
Renault
Megane II
2005 Renault Megane 2.1 1.5dci 74kW Sedan
|
|
Madriann |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 967 Joined: 1 April 06 From: Tunisia ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane RT
1,6e 8v 1996 Peugeot 407 SV Executive 2.2l/163CP - 2007
|
|
gap2007 |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 29 May 07 ![]() |
Am schimbat si eu placutele de frana fata/spate. Mentionez ca am megane 2.2. Lucrurile cam difera fata de ce e in tutorial. Am facut poze la toate operatiunile ca sa se poata face un tutorial detaliat pentru aceasta versiune (masina e din primavara 2007). Ma poate cineva ajuta sa fac tutorialul? Eu furnizez un word cu tutorialul si cineva sa il "transforme" pentru site (nu am experienta pe forumuri si nu stiu cum se poate face). Multam!
|
--------------------
-
-
-
- - Megane 2.2 1.5 DCI 85CP 06-2007
|
|
Hack |
![]()
Post
#22
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
Pai ataseaza fisierul ala unui post.
|
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
gap2007 |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 29 May 07 ![]() |
Asta e tutorialul pentru un megane 2.2 din 2007. Sper sa va fie de folos. Poze au fost comprimate si au mai pierdut din calitate. Daca e cineva interesat pot sa ii dau pozele originale (sunt si mai multe si se poate vedea mai bine cum se face, dar sunt 800MB
![]() ![]() LE: Am corectat greselile gramaticale din tutorial ![]() This post has been edited by gap2007: 28 Sep 2009, 20:48 Attached File(s) ![]() |
--------------------
-
-
-
- - Megane 2.2 1.5 DCI 85CP 06-2007
|
|
Hack |
![]()
Post
#24
|
![]() Megan' ti-ai luat?! Group: Members Posts: 5.147 Joined: 12 April 07 From: The Moon ![]() |
Bravo! Foarte detaliat si util. Mersi
![]() |
--------------------
Reno
Megan' Sedan 2.2
2007 Expression 1.6l/16V/110CP
|
|
dandutulescu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 376 Joined: 8 March 07 From: Dambovita ![]() |
Foarte bun tutorialul,dar cred ca te-ai grabit mai mergeau placutele cel putin 10 000km.
|
--------------------
megane sedane2 GPL
logan laureat GPL
08
-
|
|
catalin_jianu |
![]()
Post
#26
|
![]() Megane Rider Group: Members Posts: 184 Joined: 13 June 06 From: Craiova ![]() |
Bravo gap2007, foarte fain tutorialu, in special pentru placutele de spate...al meu avea prea mult text:P ... apropo de asta, vad ca megane-u 2.2 are aceleasi placute pe spate ca si 2.1, bine de stiut
A...si foarte tare acea scula, buna idee, e chiar foarte usor de confectionat, felicitari inca o data This post has been edited by catalin_jianu: 28 Sep 2009, 18:12 |
--------------------
Renault
Megane II
2005 Renault Megane 2.1 1.5dci 74kW Sedan
|
|
gap2007 |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 29 May 07 ![]() |
Pentru dandutulescu
Da mai tineau, cel putin alea de fata. Alea de spate erau mai consumate, si nu aveam chef sa fac chestia asta prin ianuarie - februarie la -15 grade ![]() Apropos, dupa ce schimbati placutele, mergeti pe o sosea mai pustie si faceti cateva cicluri de franare de la 40-90 Km/h la 0. Placutele noi nu vor "calca" perfect in santurile celor vechi, si pana se aseaza, au o eficienta mai mica. CU ocazia asta am descoperit si eu ca faza cu avariile la franare de urgenta chiar functioneaza ![]() This post has been edited by gap2007: 28 Sep 2009, 20:25 |
--------------------
-
-
-
- - Megane 2.2 1.5 DCI 85CP 06-2007
|
|
19vik |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
De pe site-ul autokarma am dedus la un moment dat ca pana la 09.2005 e un sistem, de la 10.2005 altul.
This post has been edited by 19vik: 29 Sep 2009, 08:14 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
rcnarcis |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 9 March 09 ![]() |
gap2007 MULTUMIM
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane2.2 1.5 106cp
Lux privilege2008
|
|
SorinCT |
![]()
Post
#30
|
![]() Honor et Patria Group: Members Posts: 3.441 Joined: 22 July 07 From: Constanta ![]() |
Mi-am pus azi Ferordo FDB1866 pe fata cu 160 RON si pe spate m-au costat 130 ron dar nu mai tin minte modelul exact.
Mai aveam aproximativ 4mm din suprafata de grip din franele originale cu care a venit masina la aproape 80.000 km ![]() Inca vreo 2-3 mii si dadeam cu metal. This post has been edited by CT-07-JGA: 22 Oct 2009, 21:02 |
--------------------
Renault
Megane Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI
- CT-XX-LEA Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007 EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 22:02 |