Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme Amortizoare- pozitionare, flanse decalate

vepman_ro
post 21 Apr 2008, 22:25
Post #1


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Am intampinat urmatoarea problema : Flansa amortizorului din partea stanga a masinii apare umeda si presupun ca este de la amortizor. Acum ce intreb ? daca merg asa cu amortizoarele defecte (scurse ) ce risc sa patesc? pot strica bucsaraia , pivoti si ce mai am pe acolo , pe care le-am schimbat in urma cu doar 3-4 luni ?

In alta ordine de idei am inteles ca flansa amortizorului se prinde in cele doua gauri pozitionate in fata in cazul in care este directie manuala si in celelalte doua gauri care sunt pozionate un pic mai in spate cu vreo 2-3 cm in cazul in care exista directie asistata ( servodirectie ) .

Cum detin un model GTS din 88 fara servodirectie nu vi se pare un pic suspecta pozitionarea flanselor mele ?
plus ca cea de pe dreapta este in diagonala .

In cazul in care le las asa din punct de vedere tehnic cu ce ma ingreuneaza pe mine ?

PS:
Daca as desface acele suruburi si sa pozitionez pe cele 2 gauri apoi s ale strang la loc ? imi este dificil ?
Imi poate explica cineva pe larg operatia ? mai necesita reglare, geometria rotilor ?

MS frumos !

This post has been edited by vepman_ro: 21 Apr 2008, 22:34


Attached thumbnail(s)
DSC06532Mic.JPG ( Size: 1.05mb ) Number of downloads: 268
DSC06533mic.JPG ( Size: 1019.91k ) Number of downloads: 283


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 23 Apr 2008, 10:09
Post #2


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Desigur pot aparea uzuri premature la toate elementele directiei si suspensiei, datorita faptului ca amortizorul nu lucreaza bine, dar asta in timp mai indelungat. Dar e bine sa-l schimbi daca ai ocazia. Chiar ambele amortizoare. Daca ai probleme cu bugetul si nu poti cheltui 100+ euro pe un amortizor, cele de solenza sunt identice, cel putin la prima vedere. Eventual iei unul de-al tau si compari toate cotele cand cumperi.
In ce priveste pozitia, ale mele (fara servo) sunt prinse in gaurile din fata. E posibil ca masina ta in 20 de ani sa fi suferit si alte interventii si de aceea sa fie puse altfel. Depinde cum se comporta la drum. Daca iti pare ca merge bine le poti lasa asa.
Repozitionarea e simpla, exact cum ai scris tu, doar ca trebuie sa ridici masina pe cric pentru a elibera ansamblul arc+amortizor.

Eu chiar la astea lucrez zilele astea, am schimat arcurile si rulmentii.
Numai bine!


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 23 Apr 2008, 19:26
Post #3


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Bun si urmele alea de ulei de unde sunt ? amortizor sau vaselina de prin flansa-rulmenti de presiune?
Si ideea este ca locuiesc la bloc si din pacate nu ma pot apuca sa fac nimic la masina ..ca s apot avea amortizorul cu mine ..nu-mi ramane decat service ....


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 23 Apr 2008, 20:34
Post #4


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Rulmentii sunt mai jos, pe amortizor. Uleiul ala nu imi dau seama de unde poate fi - nu vad cum uleiul din amortizor ar ajunge acolo.

Tu ar trebui sa ai flansele prinse in perechea de gauri dinspre fata masinii, daca nu ai servo-directie.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 23 Apr 2008, 22:20
Post #5


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Scurgerea nu poate fi de la rulmenti care sunt chiar la imbinarea intre amortizor si arc sub oala din partea de jos a arcului.
Tot acolo s-ar vedea si o eventuala scurgere a uleiului din amortizor, nu in capatul de sus al tijei amortizorului.
Chiar mi-e greu sa-mi dau cu parerea de unde ar putea fi umed suportul de sus al arcului.
Image283_res.jpg ( Size: 61.76k ) Number of downloads: 275


De asemenea, am mai discutat si aici despre amortizoare, arcuri, flanse si rulmenti... poate te ajuta cu ceva.
Oricum am mai evoluat de atunci la capitolul macanica biggrin.gif

Bafta!

This post has been edited by dan_mar: 23 Apr 2008, 22:26


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BiGBearRO
post 24 Apr 2008, 12:54
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.338
Joined: 19 October 05
From: de unde se da ora exacta




eu cred ca masina respectiva a fost reparata in urma unui accident si findca dadea cu virgula la geometrie sa optat pentru prinderea respectiva sau e opera unui "meserias"

cat priveste umezeala de acolo, chiar nu vad cum ar ajunge ceva acolo, sterge bine si vezi daca se umezesc din nou, poate cand sa montat amortizorul in jamba sa lasat "murdar" capatul ala

This post has been edited by BiGBearRO: 24 Apr 2008, 12:55


--------------------
Toyota AURIS - IF-94-URS Touring Sport 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vepman_ro
post 24 Apr 2008, 23:19
Post #7


VEPman


Group: Members
Posts: 1.026
Joined: 25 May 07
From: Bucuresti




Masina nu a suferit nici un accident care sa modifica structura ( geometria masinii ) , doar aripile pe fata ( stanga - dreapta sifonate ) si bineinteles schimbate.A condus o femeie foarte scurt timp si de aici si sifonarea..biggrin.gif
De mecanici ce pot spune s-ar putea s aai dreptate .
Tot am incercat zilele astea sa fac o poza a arcului dar cum stam cu umezeala si baltile prin bucuresti nu reusesc sa il gasesc curat .Dar totusi parca are urme de ulei smile.gif si la o verificare a balansului , ar sta bine , adi\ca nu este repetat . Nu stiuc e s-a cred orcum nu raspunde la fel ca inainte la micile gropi din bucuretsi .
Am sa incerc sa sterg acea urma care este aparuta de o saptamana si a vad ce se intampla pe viitor biggrin.gif

Mersi frumso de raspunsuris i link smile.gif


--------------------
Renault CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740 - IF-80-VEP 2015 Dinamique / 1988 GTS
Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 24 Apr 2008, 23:33
Post #8


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Du-te la o statie de ITP si masoara eficienta amortizoarelor.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 12 May 2008, 23:53
Post #9


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Ca sa nu deschid alt topic (nu-mi place sa discut 2-3 cuvinte si gata) va intreb aici: cat influenteaza arcurile directia?
Am inteles ca daca sunt prea tensionate, amortizoarele "lucreaza pe capat" si riscul de a le defecta e mai mare. Alte componente mai sunt supra-solicitate ?

Problema mea e ca am montat arcuri de solenza ale caror spire sunt oarecum mai distantate, deci masina sta mult mai inaltata de fata. Le voi schimba cu unele originale reno, dar cred ca si acelea vor fi mai rigide decat ce aveam pe masina. E recomandat sa schimb ansamblul cu totul? Amortizoarele par in regula, nu sunt curse, dar nici nu le-am masurat eficienta.
Salutari!


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 13 May 2008, 00:03
Post #10


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Fiecare amortizor e gandit sa lucreze cu un anume arc. Daca arcul e prea lung sau prea scurt, amortizorul va lua o parte din socurile pe care arcul ar trebui sa le amortizeze, dar nu o face din cauza diferentei de lungime.

Ce amortizoare vei pune?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 13 May 2008, 00:08
Post #11


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




Amortizoarele as vrea sa ramana cele de pe masina. Arcurile sunt nevoit sa le inlocuiesc deoarece s-a rupt unul dintre cele originale.
Cele de solenza pe care le-am probat sunt prea tari (sta masina prea inaltata si zguduie destul de tare) semn ca nu sunt de loc potrivite.
Urmeaza sa comand arcuri de R19 + suporti sus/jos. Rulmentii sunt tot de solenza, dar s-au potrivit perfect.


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
renault19tse
post 13 May 2008, 11:22
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.318
Joined: 8 April 07




am eu o pereche de arcuri originale de R 19.
Sunt foarte bune, eu le-am schimbat ca am avut ocazia sa gasesc unele noi si originale la un pret bun.
Unul nou si original Renault este vreo 600 RON dar cred ca cele de pe piata care sunt fabricate de diversi producatori sunt pe la 250 RON.
Dar daca intentionezi sa pui asa ceva mai bine le lasi pe alea de Solenza ca situatia nu se va schimba.

Daca te intereseaza arcurile da-mi PM . Sunt in stare foarte buna.




--------------------
Renault 19&21 19TXE,1916V,19Cabrio16V,21Baccara
Colectionar si restaurator de Renault19 si Renault21
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan_mar
post 13 May 2008, 13:09
Post #13


Membru cu portbagaj


Group: Members
Posts: 348
Joined: 31 August 06
From: HD




M-am interesat azi de preturi... cam maricele, pentru un arc, dar asta e. Cel mai ieftin 230 lei fara TVA nu sunt sigur ce marca.
Asa ca astept oferta 19tse biggrin.gif


--------------------
RENAULT 19 Chamade GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP
RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th August 2025 - 13:09
Dacia