Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Pozitionare roti conform senzori, senzori presiune pozitionati diferit

naighba
post 9 Apr 2008, 12:03
Post #1


Benzinar din mosi stramosi


Group: Members
Posts: 589
Joined: 27 February 07
From: Bacau (Ro) / Bar sur Aube (Fr)




Salutari. Am o problema nu foarte importanta dar ma roade gandul. Am un senzor de presiune care tot face figuri...cand merge...cand nu merge...Dupa schema de pe bord este cel din stanga spate. Acum cateva zile m-am hotarat sa ma uit dupa culori la valve....dar doar o singura valva mai are culoare cea rosie.....care dupa schema de pe marginea portierei este exact cea din stanga spate. Problema este ca valva rosie la mine este montata pe stanga fata blink.gif si pe celelante 3 roti nu se mai vede nici urma de culoare. Cum as putea afla culorile fiecarei valve pentru a le pozitiona corect pe masina? Am incercat sa dau o roata jos si sa o departez de masina si am pornit motorul rolleyes.gif ....dar nu mi-a vazut ca si cand nu ar fi...dupa aia mi-am amintit ca senzori se activeaza doar la miscare. Ar mai fi o rezolvare la care m-am gandit ulterior...sa incerc sa dezumflu pneurile si sa merg putin pentru ca computerul sa imi identifice roata.....dar am azot in pneuri.....si abia ce am facut presiunea care m-a costat aprox 30 euro huh.gif . Ma mai gandeam sa scot borna de la baterie.....poate reusesc sa resetez cumva senzorii....si cu roata scoasa de pe masina sa imi arata unde lipseste roata....dar nu cred ca fara miscare senzorii aia dau vreun semnal....si iarasi exista un "dar".....nu am codul de la cd player...am incercat sa il aflu la renault si mi-au spus ca nu pot face asa ceva.... wacko.gif ...cu toate ca am vazut ca in Romania se poate.....eu sunt in Franta apropo.
Deci prieteni forumisti.....exista vreo rezolvare simpla la "problema" mea?.....sau ma apuc sa merg cu pneurile dezumflate......si mai dau 30 de euro pe azot.

Multumesc anticipat


--------------------
Renault Laguna 3 GT 2.0T 4Control 2008
Laguna 2001 1.8 16v - Privilege
Clio 2002 1.4 16v - Privilege
Peugeot 206 1.4 HDI - Comercial
Solenza 1.4 MPI - Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipi13
post 10 Apr 2008, 10:50
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 14 December 07




Am avut si cam aceleasi probleme. Singura varianta ar fi cu dezumflatul rotilor pe rind. Pentru ca altfel nu merge. Senzorii nu se reseteaza, calculatorul il cauta indiferent de resetat.


--------------------
Laguna 2 Dinamique Grandtour 2.2 dci, 110 kw - B-62-TPG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 10 Apr 2008, 11:02
Post #3


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Decat sa mergi cu rotile desumflate, mai strici si pneurile, apeleaza la un service Renault! Pun calculatorul si poti vedea daca vreun senzor ce problema are si daca se mai pot pune in ordine sau nu.
Mai incearca odata la Renault, nu are nici o legatura codul radio cu o problema tehnica. In privinta codului...faptul ca un dealer nu este obligat sa furnizeze acest cod, lasa loc interpretarii fiecarei situatii.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 10 Apr 2008, 17:04
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Dai jos roata si pui rezerva.
Mergi 10 metri si o sa apara eroarea pe roata respectiva.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 11 Apr 2008, 03:44
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




In interiorul fiecarui senzor se gaseste un captor mecanic, ce functioneaza pe baza de inertie. El se activeaza la viteza de peste 30km/h.
Daca viteza masinii este sub 30km/h, atunci senzorul masoara presiunea la fiecare 15 minute si trimite semnal la fiecare ora.
Daca viteza masinii este peste 30km/h, atunci senzorul masoara presiunea la 10 secunde si trimite semnal la fiecare minut.

Daca presiunea este prea mica, atunci se va emite semnal chiar in momentul masurarii.
Deci, in cazul in care stai cu masina pe loc sau nu treci de 30km/h , trebuie sa astepti cele 15 min.

Mi-e ca daca pui rezerva si pe cealalta o asezi in portbagaj, n-o sa rezolvi nimic. Mai simplu, eu as cauta un automat de aer de la benzinarie.

Scazi presiunea la prima roata la 1.5atm. Mergi cu ea peste 30km/h si vezi la ce roata iti arata eroarea. Daca e alta decat cea la care ai scazut presiunea, o inversezi cu aceea. Faci operatiunea pana aranjezi toate rotile in ordine.

This post has been edited by andu911: 11 Apr 2008, 03:51


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
naighba
post 11 Apr 2008, 11:36
Post #6


Benzinar din mosi stramosi


Group: Members
Posts: 589
Joined: 27 February 07
From: Bacau (Ro) / Bar sur Aube (Fr)




Multumesc de raspunsuri. La varianta cu rezerva uite ca nu m-am gandit. Ideea e ca am azot in pneuri si nu as vrea sa il pierd ca si asa m-au "jecmanit" aia de la service. Dar oricum daca gasesc rotile inversate voi trebui sa desfac cauciucurile de pe jante si sa le inversez ca sa pot respecta sensul de rotatie....asa ca oricum ar fi tot pierd "minunatul" azot. Apropo de azot...nu simt nici o diferenta intre azot si aer wacko.gif .... presiunea fluctueaza cu 0.2 - 0.3 atmosfere de la rece la cald plus ca senzorii imi aratau 2.7 la inceput cand eu stiu sigur ca s-a bagat 2.5 .... si pot exclude varianta "sculei" decalibrate de la vulcanizare.......ca era un manometru digital de ziceai ca e la Formula 1 blush.gif . Acum dupa 3500km am 2.5 la rece si vad ca nu prea creste nici la cald. In weekend am de gand sa fac un drum de aprox 1200km asa ca azi ma duc sa echilibrez totate rotile si sa le verific presiunea. Pe luna viitoare am de gand sa schimb distributia si cu ocazia asta am sa vorbesc cu cei de la service si de problema asta poate imi pot ei indica pozitionarea rotilor.......nu de alta dar la mine ploua de vreo 3 zile......si numai de umblat cu rotile desumflate si de facut teste nu imi arde.

Offtopic (sper sa nu imi sara lumea in cap).....
Am reusit sa scot CD Playerul Cabbase pentru a lua seria de pe el....caci am gasit pe forum un mic soft care cica reuseste sa imi indice codul. Pe partea de sus a cd playerului am gasit o eticheta mare alba pe care scrie seria sasiului, modelul cd playerului (cred) si un numar format de 4 cifre care este evidentiat prin caractere de 2 ori mai mari ca celelalte . E posibil sa fie acela codul cd playerului ?? a mai intalnit cineva.

Inchei prin a va multumi inca odata pentru raspunsuri.

12 Apr 2008, 11:25:
Revin cu completari. Ieri am fost sa echilibrez rotile. I-am explicat omului ca imi face figuri un senzor de presiune (spate stanga - dupa ecranul din bord - cand merge cand nu merge...dar in ultimul timp cum puneam cintactul imi zicea tantea din bord ca presiunea nu este supravegheata si imi aparea ca merg pe 3 roti) si am presiunea 1.9 - 2.0( spate dreapta - ecranul din bord). Ok...s-a pus omu pe desfacut rotile si verificat presiunea si echilibrat: fata dreapta - presiune ok 2.5 , fata stanga - presiune ok 2.5 , mi-a scos plumbii de pe fata jentii si mi-a pus pe interior alti plumbi pe ambele roti ... una 10g una 15g. Acum sa trecem la spate. Spate dreapta (unde aveam presiunea 1.9 2.0 dupa ecranul din bord..... blink.gif la verificare chiar asa era presiunea 2.1......ok a pus-o pe aparatul de echilibrat cu plumbii pe care ii avea initial.....concluzie...varza echilibratul aveam un plumb de 40g pe fata jentii si unul de 30g pe spatele jentii......i-a dat jos si a scos-o la 0 cu un plumb de 10g pe spatele jentii. Acum spate stanga (captorul cu probleme) cand a dat-o jos s-a speriat....pe spatele jentii aveam vreo 3 plubi nu mai situ greutate....si unul pe fata jentii de vreo 2 cm lungime. Verificat presiune ok. A pus-o pe masina de echilibrat....mai mai ca nu a sarit....se vedea cu ochiul liber ca avea o miscare foarte ciudata. Roata s-a adus la 0 cu un plumb de 40g pus tot pe spatele jentii. Platesc dau noroc cu omu....si bag cartela pun contactul....si ohmy.gif ....tantea din bord nu mai zicea nimic de defaut capteur..presiune nesupravegheata. Am facut aseara in jur de 60km si nu mi-a mai aparut eroarea. Singura chestie este ca la testul care il face la inceput imi arata presiunea in felul urmator : fata dreapta 2.5 / fata stanga 2.5 - spate dreapta 2.3 (roata cu presiunea scazuta) / spate stanga 2.7 (roata cu captorul "defect"). Azi urmeaza sa plec la drum si am sa revin cu pareri cand ma introrc duminica.

Concluzii:
1.E posibil ca captorii sa fie pozitionati corect pe masina....cel putin spatele.....cu toate ca din cate am vazut eu cel rosu (singurul pe care se mai vede culoarea) e pus pe fata stanga si ar trebui sa fie spate stanga (de aici a pornit toata problema mea)
2. In cazul in care sunt pusi corect....e posibil ca acel captor sa fi facut figuri din cauza jentii super dezechilibrate?
3. E posibil ca cei doi captori de pe spate sa fie setat pentru alte dimensiuni de pneuri....sau jenti...de imi arata presiunea diferit (unul mai mica cu 0.2 Bar unu mai mare cu 0.2 Bar)....sau sa fie pur si simplu defecti.

Oricum cand ajung la service am sa incerc sa le expun si aceasta problema sa vad si parerea lor.
Cu toate spuse va multumesc tuturor pentru raspunsurile oferite si sper ca poate mai este cineva in aceasi problema cu mine care poate incerca "rezolvarea" (cel putin aparenta) pe care am expus-o mai sus.


This post has been edited by naighba: 12 Apr 2008, 09:25


--------------------
Renault Laguna 3 GT 2.0T 4Control 2008
Laguna 2001 1.8 16v - Privilege
Clio 2002 1.4 16v - Privilege
Peugeot 206 1.4 HDI - Comercial
Solenza 1.4 MPI - Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 12 Apr 2008, 19:09
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Am patit-o si eu cu un senzor.
Cand mergea... cand nu si pana la urma m-a lasat. Probabil bateria descarcata.
M-am enervat si am dezactivat sistemul.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzavalau
post 12 Apr 2008, 19:15
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 438
Joined: 9 February 08
From: Petrosani




Si "caruta" din semnatura functioneaza la fel, fara un senzor de presiune dar...........inca am rabdare (poate crapa si ceilalti) blush.gif . E cam enervant,mai ales iarna sa pornesti "utilaju" si sa vezi ca trebuie sa umfli rotile;am jante de aliaj si am inteles ca la frig asa se manifesta: mai scade presiunea cu 0,2-0,5atm dar te obisnuiesti cu timpul si incepi sa apreciezi...........pozitiv biggrin.gif


--------------------
KGM Korando 1.5Tgdi Black/2024 /C300 - HD 55 BXL
Cugetare: "Românul e un fel de om care se supără dacă nu îl inviți, și dacă îl inviți nu vine".
Sursa: "Moftul Român",10 iunie 1901
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MTA
post 26 Apr 2008, 12:17
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 21 April 08




daca nu esti sigur de pozitionarea rotilor/senzorilor, du-te la renault si vor seta senzorii in pozitia actuala. Asa vei fi sigur ca vor indica corect. NU costa mult, e o simpla "testare". 30ron.Cand dai rotile jos (vreodata) semneaza-le


--------------------
Renault Laguna II 2003 - bv70MTA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
naighba
post 2 May 2008, 09:56
Post #10


Benzinar din mosi stramosi


Group: Members
Posts: 589
Joined: 27 February 07
From: Bacau (Ro) / Bar sur Aube (Fr)




Multumesc de raspunsuri....incerc si iar incerc sa ajung la Renault.....dar dupa cum poate stiti frncezu' are program de "femeie gravida"....9-12 / 14-18 de luni pana vineri.....si jobul nu prea imi permite. "Problema" mea a inceput sa devina foarteeee enervanta. Dupa cum va spuneam un senzor cand merge cand nu merge si unul imi indica gresit presiunea......astfel dimineata cand pornesc masina incepe sa "urle" doamna ca atentie presiunea dreapta spate...atentie presiunea stanga spate. Acest lucru se datoreaza diferenetei foarte mari de presiunea intre pneuri.....asta dupa cum "vede" el (2.8 dreapta / 2.0 stanga). Dupa aproximativ 1km de mers is revine.....sau depinde dupa caz..."moare" unul din senzori. Presiunea este verificata si "rasverificata" ea fiind constanta de 2.5 pe toate pneurile. Deja m-am obisnuit cu ideea....poate cand vin in tara in vacanta ajung la Renault in Romania pentru a rezolva problema blush.gif . De la ultima postare am mai reusit sa adun vreo 3000 km......90% pe autostrada rolleyes.gif si masina merge perfect in rest.

Offtopic:
Daca recititi posturile mele anterioare veti afla ca masina a fost cumparata acum 3 luni in Franta cu 5500 euro model Privilege 1.8 16v - 95.000 km. Am facut aprox. 11.000 km cu ea pana acum si totul merge perfect. Acum cateva zile am reusit sa fac rost de "istoric" de la un prieten din Romania care lucreaza la Renault si il atasez. Din cate am observat din acel "istoric" masina a avut cateva probleme minore si nu se precizeaza nimic de senzorii de presiune.....deci era si timpul sa faca figuri...deh...problema comuna la Laguna. In concluzie pot spune ca am facut o afacere buna. Sper sa nu fi fost offtopic...prea mult ph34r.gif


Attached thumbnail(s)
istoric_copy.jpg ( Size: 408.36k ) Number of downloads: 659


--------------------
Renault Laguna 3 GT 2.0T 4Control 2008
Laguna 2001 1.8 16v - Privilege
Clio 2002 1.4 16v - Privilege
Peugeot 206 1.4 HDI - Comercial
Solenza 1.4 MPI - Clima
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kanny69
post 3 May 2008, 13:28
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 499
Joined: 6 April 08




$$ilvviu: salut, cum ai reusit sa dezactivezi sistemul?
Iti sta aprins beculetul galben in bord care avertizeaza ca lipseste vreun senzor?
Mersi

PS: eu am observat ca pe usa soferului sunt indicate pozitiile senzorilor prin culori. Fiecare senzor are o culoare separata. Asa e la mine.


--------------------
Ex Renault Laguna II 2002 1,9 dci 140 Cp
Ford Mondeo 2.0 TDCI 131 Cp Ghia Denso
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jordy_seba
post 23 Jul 2008, 12:22
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 167
Joined: 11 May 08
From: vaslui




si eu am probleme cu senzorii,si dupa ce am citit topicul m-am dus si am verificat culorile la roti si am una galbena, una rosie si doua negre si sunt si puse pe masina total aiurea. Ce se poate face?


--------------------
renault laguna 2002 1,8 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dj_captainu
post 23 Jul 2008, 19:26
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 362
Joined: 14 June 08
From: Bucuresti




Si eu am avut rotile inversate dar mi-am schimbat cauciucurile si i-am pus pe baietii de la vulcanizare sa le inverseze conform schemei de pe usa de la sofer....insa cu alea doua negre nu stiu cum sta treaba ...probabil iti vor aparea numai 3 roti pe afisaj.


--------------------
Renault Laguna 2 2003 , 1.9DCI, 120CP - IL-16-RYN
Laguna 2 Dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 23 Jul 2008, 21:09
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Kanny69, abia acum am vazut intrebarea ta.
Am dezactivat cu DDT2000 si nu ma mai deranjeaza.
Totusi o sa imi iau senzori noi dupa ce rezolv alte probleme care ma streseaza mai rau.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusa10
post 23 Jul 2008, 21:34
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 420
Joined: 18 December 07




Ca sa gasesc pozitia corecta a senzorilor am aplicat o metoda pe care am botezat-o Mr.Bean.Am umflat toate cauciucurile la aceasi presiune dupa care am dezumflat unul dintre ele cu 0,5bar si am mers cu masina pina cind pe bord imi afisa unde este acea roata dezumflata.Am umflat la loc si am dezumflat alta roata si tot asa.Important este ca dupa fiecare umflare-dezumllare sa mergi cu masina pina cind sistemul citeste senzorii. Asa am aflat pozitia corecta a rotilor si am ars si ceva calorii ca am dat la pompa radmasa.gif

23 Jul 2008, 22:41:
P.S. La roti am avut un singur senm rosu restul nu se vedeau.

This post has been edited by mariusa10: 23 Jul 2008, 21:41


--------------------
laguna II 1,9dci 2003 privilege
“Nu aruncați gunoaiele! Din ele se fac show-uri TV”
Woody Allen
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan2u
post 25 Jul 2008, 18:51
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 8 October 07




nono.gif


--------------------
Renault Laguna II Privilege Carminat, 2007 - 1,9 dci 130 Megane 4 2017 - 1.6 dci 130
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrew98
post 29 Jul 2008, 09:49
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 20 April 07
From: Cluj Napoca




In privinta aranjarii rotilor, am avut si eu aceeasi problema, dar s-a rezolvat cu putin noroc: am nimerit de prima data combinatia inversand 2 roti.
A trecut timpul si acum, la drumuri mai lungi, imi dispare una din roti de pe display vreo 15 minute, dupa care apare din senin. Am pus-o si pe seama gropilor sau a vibratiilor mai puternice datorate calitatii exceptionale a drumurilor noastre, dar incep sa cred ca totusi senzorul e pe cale sa-si dea obstescul sfarsit. Ati mai patit si voi sa va dispara in mers indicatorul rotii si apoi sa apara din senin?


--------------------
Renault Laguna 1.9 Dci 10.2003 - CJ - 98 - LAM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 29 Jul 2008, 09:51
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Da, asa a facut al meu cam o luna pana la deces.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrew98
post 29 Jul 2008, 09:58
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 20 April 07
From: Cluj Napoca




daca va continua sa faca asa, ii voi dezactiva pana cand mi cumpar pe toti noi


--------------------
Renault Laguna 1.9 Dci 10.2003 - CJ - 98 - LAM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
traffictours
post 29 Jul 2008, 10:20
Post #20


Membru autentic


Group: Validating Reno
Posts: 1.013
Joined: 9 January 07
From: Bucuresti




QUOTE($$ilvviu @ 23 Jul 2008, 22:09)
Am dezactivat cu DDT2000 si nu ma mai deranjeaza.
*


Da-ne un mic tutorial cu dezactivarea senzorilor cu DDT2000. Mersi!


--------------------
BMW - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 29 Jul 2008, 11:08
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Se rezolva.... Aici


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 05:15
Dacia