Renault 19 phase 2, Under construction
![]() ![]() ![]() |
Renault 19 phase 2, Under construction
M M |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 13 February 08 From: iasi ![]() |
|
||
--------------------
Renault
R 19
1993 motor 1.9 dT 90 HP
|
|||
vepman_ro |
![]()
Post
#2
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Te asteptam si speram ca impreuna sa il punem pe linia de pluture ...
|
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
- IF-80-VEP
2015 Dinamique / 1988 GTS Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
selfdistruct |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 30 January 08 ![]() |
salutare, iti urez bafta cu reconditionarea masinii. e o masina foarte buna si eu am acelasi tip doar ca a mea e din '94. nici eu nu stiam ca masina are ECU. e adevarat? poate sa-mi spuna cineva cum arata ecu la F8Q?
|
--------------------
RENAULT
19 TD
- CJ-05-MKM
1994
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#4
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.908 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Nu cred sa aiba ECU, eu am pus un motor din asta pe un R 21, motorul este din 1993 si nu are nici o electronica pe el, in afara de modulul pentru bujiile preincalzite. Socul automat functioneaza pe baza de vacuum si EGR-ul poate fi dezafectat ca nu-i nici o problema. Bafta multa, este un motor superb care se preteaza si la ceva marire de putere (admisie directa, umblat in tarajul pompei de injectie etc...urca la peste 100 de cai). Iar cutia JC5 este fenomenala pentru timpul ei...
|
--------------------
Renault
21
- B 06 FCN
1.9dT, 1989 MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
M M |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 13 February 08 From: iasi ![]() |
Multumesc pentru urari, Tipul de la Renault care s-a uitat la motor mi-a zis ca are ECU. Si l-am intrebat : Dom'le ce ECU sa aiba masina asta, are 15 ani ce naiba? Si imi raspunde ca are ECU doar ca nu e ca cel de pe masinile mai noi, e ceva mult mai inapoiat. Acuma ramane de vazut maine, sa vedem ce si cum, ce are si ce nu are. A zis ca EGR-ul poate afecta relati-ul. Cutia de viteze habar nu am de care e, stiu doar ca e in 5 trepte.
|
--------------------
Renault
R 19
1993 motor 1.9 dT 90 HP
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#6
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.908 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
EGR-ul poate afecta relantiul, dar exista o solutie simpla in sensul ca se decupleaza vacuumul care intra in vana si se pun dupuri pe circuitul respectiv si pe vana.
Iar ECU, continui sa cred cu tarie ca nu exista, atata timp cat injectia este mecanica si restul de functii sunt controlate vacuumatic (servodirectie, AC, soc automat - de asta chiar nu e nevoie). Daca esti din Bucuresti, pot sa-ti dau sa fotocopiezi un manual de reparatii de r19 dT, cu conditia sa il gasesc pe acasa pe la ai mei... |
--------------------
Renault
21
- B 06 FCN
1.9dT, 1989 MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
M M |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 13 February 08 From: iasi ![]() |
Sunt din Iasi, am sa ma descurc eu cumva. Totusi vreau sa fac masina sa functioneze 100 %.Cat poate sa coste un EGR? are unul singur sau mai multe ?
<span class='edit'>15 Feb 2008, 13:08:</span> Tocmai am sosit de la vestitul service BRAS ( Reprezentanta Renault ), un pic cam dezamagit .M-am dus pentru problema cu mersul sacadat al motorului rece.Initial credeam ca nu functioneaza socul automat dar baietii au verificat si acesta functioneaza aproape perfect.Totusi au ramas suspecte 2 electrovalve si EGR-ul, cum ca ar influentza cu ceva relantiul si socul.Ma gandesc sa le schimb cu unele noi. Dar, adevarata problema este din motor, motorul avand 194500 km compresia nu mai este egala in toti cilindrii iar injectoarele sunt vai de capul lor.Mi-au recomandat sa fac o segmentare si sa verific injectoarele,iar in cazul in care sunt prea varza sa le schimb cu altele noi.Asta ca sa fac treaba buna, dupa sfatul mecanicilor. Acum sa ma interesez de niste preturi si daca tot am sa dau motorul jos am sa schimb si kitul de ambreiaj Initial au zis ca pun masina pe un diag tester dar cum si-au dat seama ca masina nu are ECU ci un sistem de control slab care nu permite nici o conexiune au inceput verificatul clasic.Si uite asa am mai aflat o chestie. Numai bine This post has been edited by M M: 15 Feb 2008, 12:10 |
--------------------
Renault
R 19
1993 motor 1.9 dT 90 HP
|
|
selfdistruct |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 30 January 08 ![]() |
nu sunt eu un mecanic foarte reusit dar iti recomand sa schimbi intr-o prima etapa filtrele (motorina si aer). eu am avut aceeasi problema cu mersul sacadat la rece si am schimbat filtrul de motorina si gata.
ma intereseaza cam la ce pret gasesti un kit de ambreiaj bafta |
--------------------
RENAULT
19 TD
- CJ-05-MKM
1994
|
|
M M |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 13 February 08 From: iasi ![]() |
Filtrul de aer l-am schimbat in octombrie iar cel de motorina in decembrie
|
--------------------
Renault
R 19
1993 motor 1.9 dT 90 HP
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
195 de mii nu e mult ca numar de km pntru un motor F8Q, am vazut si motoare cu mai bine de 300 de mii, acu depinde enorm de cum a fost ingrijit si exploatat.
Daca ai masurat compresia si a dat naspa trebe clar data chiulasa jos si vazut de unde apare pierderea de compresie, ce este acolo, e din supape sau segmenti Daca e din supape, pui supape noi, semeringuri, ghiduri, etc., e indicat sa le schimbi pe toate daca vrei sa faci o treaba sanatoasa, costa ceva bani da se merita. Daca e din segmenti e mai nasol, trebe adus motorul la cota si pusi segmenti, partea cea mai nasoala e adusul la cota de reparatie, trebe un meserias bun cu o scula buna Asa la ghici eu zic este din supape. |
--------------------
Toyota
AURIS
- IF-94-URS
Touring Sport 2015
|
|
M M |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 13 February 08 From: iasi ![]() |
Vreau sa o fac calumea, ca sa nu mai am probleme cel putin vreo 2-3 ani pana o dau, ca asa e in program. Motorul a fost ingrijit binisor, nu bine ci binisor,din pacate. Are pierderi mari de compresie, dar nu prea inteleg o chestie. Motorul e cam varza dar trage si accelereaza foarte bine, am prins 180 cu ea. Mai astept putin sa se incalzeasca si apoi ma apuc de treaba, pana atunci ma interesez de preturi, mai adunam bani si rezultatul va fi pe masura asteptarilor ( sper )
Totul e in functie de ce gasesc in motor,ce trebuie schimbat si pus nou, ca abia cand il desfac vad exact ce si cum trebuie This post has been edited by M M: 15 Feb 2008, 18:31 |
--------------------
Renault
R 19
1993 motor 1.9 dT 90 HP
|
|
M M |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 13 February 08 From: iasi ![]() |
Trebuie sa fac zilele astea schimbul de ulei dar mai intai as vrea sa aud parerea voastra:
Pe capac scrie ELF Lubricants.Pana acum am folosit ELF turbodiesel 15w-40. Are ceva daca incep sa pun Mobil? cu ce ar influenta ? Am fost astazi si am vazut 2 tipuri de Mobil si nu stiu care ar fi cel mai bine sa il cumpar, deoarece motorul meu este Turbo Diesel cu intercooler 66kw/90 cai 1. Mobil Super M 15w-40 Diesel Motor Oil sau 2. Mobil Super M 15w-40 Multigrade Motor Oil Performance Diferenta de pret nu este, aproape deloc. O alta problema ar fi, ca as vrea curatz orice urma de ulei vechi din motor.Mai exact dupa ce scot uleiul care il am acum, sa bag o solutie ceva care sa imi stearga toate urmele de ulei. Si apoi sa bag uleiul nou. Desigur, nu am pomenit nimic de filtru, il schimb si pe el, nici o problema. Aveti idee care e cantitatea exacta de ulei care trebuie introdusa? This post has been edited by M M: 2 Mar 2008, 23:01 |
--------------------
Renault
R 19
1993 motor 1.9 dT 90 HP
|
|
vepman_ro |
![]()
Post
#13
|
![]() VEPman Group: Members Posts: 1.026 Joined: 25 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Recomandarea mea sa ramai pe elf
![]() eventual sa treci pe un grad superior 10W30 parca diesel ...(competition) |
--------------------
Renault
CAPTUR 1.5DCI 90CP EDC/ R19 GTS 1721-F3N740
- IF-80-VEP
2015 Dinamique / 1988 GTS Intreaba de 3 ori inainte de a te apuca de executie ;)
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#14
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Vepman ti-a dat un sfat excelent - ramai la ELF!
10W40 API CF / ACEA B2-96 > 5.5litri - motor + filtru |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
M M |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 13 February 08 From: iasi ![]() |
10w-40 sau 10w-30 ?
Care ar fi avantajul daca trec pe tipul asta?. Totusi cum as putea sa curat urmele de ulei vechi? am un fix cu asta This post has been edited by M M: 3 Mar 2008, 09:44 |
--------------------
Renault
R 19
1993 motor 1.9 dT 90 HP
|
|
dan_mar |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru cu portbagaj Group: Members Posts: 348 Joined: 31 August 06 From: HD ![]() |
Eu iti recomand sa desfaci baia de ulei si sa o cureti, cu ocazia schimbului de ulei. Macar asa stii ca ai scos impuritatile care s-au adunat acolo de-a lungul timpului (zic asta deoarece baia de ulei are o zona in care ramane ulei, chiar si dupa golire pe la surub, cel putin la modelul meu).
Ce pot eu sa-ti spun ca am facut: De cativa ani am trecut pe un ulei mai scump, ELF sintetic nu mai stiu de care (caut bidonul si revin), mi l-a recomadat mecanicul, odata cu curatatul baii de ulei. Intre timp am bagat in ulei si un aditiv si am observat o functionare mai silentioasa a motorului. Nu stiu daca e de la aditiv sau de la ulei dar acum sunt multumit de cum merge. This post has been edited by dan_mar: 3 Mar 2008, 11:44 |
--------------------
RENAULT
19 Chamade
GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
|
|
M M |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 13 February 08 From: iasi ![]() |
La mine e mai nasol ca e turbo, si ma duce in eroare uleiul simplu vs turbo diesel. habar n-am ce sa fac. De asta ma tot agit si nu stiu ce ulei sa pun. Nu stiu ce naiba are, dar intre 2200 rpm si 3000 in fiecare treapta parca vibreaza tot motorul si scoate un zgomot aiurea. In plus de asta, acum 2-3 luni ma duceam in 180 maxim,acuma abia urca pana la 140. Mi-e sa nu fie de la ulei si de asta stau asa stresat. Mi-a zis cineva sa bag benzina,dar fara sa pornesc motorul, un fel de spalare. HAVE NO IDEA
|
--------------------
Renault
R 19
1993 motor 1.9 dT 90 HP
|
|
dan_mar |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru cu portbagaj Group: Members Posts: 348 Joined: 31 August 06 From: HD ![]() |
Pentru spalatul motorului exista ceva solutii speciale, cica scoti uleiul vechi, bagi solutia, pornesti motorul si-l ti pornit cateva minute, dupa care scoti solutia si bagi uleiul nou.
Nu am incercat asa ceva, nu pot spune daca e sigura sau nu, doar am auzit. Oricum fiind vorba de diesel si turbo pe deasupra, eu zic ca e un pic riscant. Nu ma pricep la diesel, dar dupa simptomele descrise nu prea cred ca de la ulei s-ar trage. |
--------------------
RENAULT
19 Chamade
GTR 1990, C1J / JB1 1.4 57CP RENAULT Megane I hatchback 1997 1.6 75CP 199.000 km
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#19
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.908 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Ai cam prajit turbina...
Ce cauciucuri si ce cutie ai pe masina? Teoretic, R 19 1.9dT vine cu gume 175/70/13 si cutie JC5002. Din combinatia asta rezulta ca viteza maxima de 180 km/h este realizata exact la 4300 rpm (+/-), adica pe inceputul de zona rosie. Daca ai mers mult cu ea asa si nu ai avut grija sa lasi turbina sa se raceasca dupa aia asa se intampla. Se mai poate sa fi sarit vreun furtunel de vacuum de la turbina si de la wastegate si de aia sa nu mai intre turbina in parametrii ei normali. Cel mai bine, sacrifici un schimb de ulei (ulei + filtru), mergi cam 200 - 500 km cu el si schimbi iar uleiul si filtrul. Iar ca ulei, eu merg pe Elf Turbo Diesel, 10W50 parca, semi-sintetic. |
--------------------
Renault
21
- B 06 FCN
1.9dT, 1989 MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
M M |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 13 February 08 From: iasi ![]() |
Cauciucuri am Debica passio, 175/ 70 R 13, Turbina abia am schimbat-o, deoarece cea veche scapa ulei, si ma trezeam ca am ulei in filtru de aer, si pe conductele de la intercooler.Acum de cand am turbina asta, care este acelas model, se vede ca trage mult mai bine motorul, ulei nu mai am in filtru de aer.Deci e mult mai bine. Foarte rar si foarte putin o tin la 180, de fapt de cateva ori am dat talpa sa vad cat prinde, in certificat scrie 183, nah de obicei la 140-150 ma opresc, ca sa nu rup motorul in 4.S-ar putea sa fie suportul de deasupra distributiei rupt, nu stiu cum arata el normal,e din 2 bucati sau din 1?(imi poate arata cineva o schema, o poza ceva ?), Asa au zis mecanicii ca e rupt.Zilele astea il schimb si pe el daca itr-adevar e rupt.Acuma sa vad, prima chestie sa schimb uleiul, dar inca nu stiu care e cel mai bine sa pun. Poate nu m-am facut inteles referitor cu turatiile, de la relanti pana la 2200 se aude, foarte bine motorul, intre 2200 si 3000 face ca toti dracii, dupa 3000 se aude f bine, aud turbina fain.E ca si cum intre 2200 si 3000 se aseaza motorul calumea.Cred ca e de la suportul ala,la mine a iesit cauciucul din el,afara.Deci in mod sigur ar trebui sa-l schimb. Am mai patit mai demult tot ceva de genul, nu puteam sa depasesc viteza de 90, facea un zgomot infernal, parca decola masina, si atunci beleaua au fost rulmentii de de la roti. Dar acuma e in functie de turatie.Tre sa vad ce naiba pot sa fac. Cu turbina veche, abia urcam un deal,vroiam sa urc cu a4-a, si abia urcam cu 3, dar acum cu turbina asta,urc cu 4 lejer, si se aude turbina cum lucreaza
This post has been edited by M M: 3 Mar 2008, 13:34 |
--------------------
Renault
R 19
1993 motor 1.9 dT 90 HP
|
|
M M |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 13 February 08 From: iasi ![]() |
R19/16 v poti sa-mi spui te rog ce filtru de ulei imi trebuie mie?o poza, o dimensiune, un cod ceva, orice
Tipul de motor este F8Q-T7-44. Multumesc frumos |
--------------------
Renault
R 19
1993 motor 1.9 dT 90 HP
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
suportul de motor la diesel este din 3 piese din care doar doua se schimba, a treia e cea care se prinde de motor in 3 suruburi. Ai asa:
- Tamponul 77 00 802 927 - care arata ca un pivot si care de obicei se rupe, cele mai bune sunt cele hidraulice (au un ulei, o ceara in ele) (1.jpg) - "potcoava" 77 00 788 381 - care se prinde in 2 prezoane la un loc cu tamponul, cu "putza" aia care vine in sus este imbracata in cauciuc si tre sa stea exact in mijlocul gaurii din piesa care vine de pe motor si se prinde in tampon, cand accelerezi, decelerezi motorul se misca si se sprijina pe ea, daca nu e pusa corect bate. (2.jpg) In plus vezi ca mai exista sub motor o articulatie cu 2 bucsi care are legatura cu balansul motorului (3.jpg) This post has been edited by BiGBearRO: 14 Mar 2008, 18:16 Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 2.46k ) Number of downloads: 168 2.jpg ( Size: 33.02k ) Number of downloads: 170 3.jpg ( Size: 2.08k ) Number of downloads: 158 |
--------------------
Toyota
AURIS
- IF-94-URS
Touring Sport 2015
|
|
M M |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 13 February 08 From: iasi ![]() |
Vai, Multumesc frumos pentru poze.Zilele astea trebuie sa schimb suportul si nu aveam nici o idee din cate piese e facut.La mine cauciucul de pe piesa din prima poza a iesit afara bucati,e rupt, e ca o rufa vai de capul ei.Bucsa din poza 3 o stiu, am verificat si e ok.Trebuie sa plec la Bucuresti sambata viitoare si pana atunci vreau sa rezolv problemele.Mutumesc frumos inca o data.
15 Mar 2008, 12:40: BigbearRo, pivotul ala e rupt, chestia cealalta e ok.Sa le schimb pe amandoua, asa se procedeaza de obicei sau numai ce e defect?Cum ma sfatuiesti? Pivotul e 100 ron si cealalta e 250 ron This post has been edited by M M: 15 Mar 2008, 11:40 |
--------------------
Renault
R 19
1993 motor 1.9 dT 90 HP
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
Piesa 2 daca are "putza" de cauciuc intreaga nu are rost sa o schimbi, de obicei se ciupeste si atunci trebuie schimbata.
Iar cat priveste "pivotu" daca e rupt clar trebuie schimbata, el practic tine motoru, iti dai seama ca atunci cand e rupt motoru joaca acolo ca la nunta. Ai grija ce iei ca sunt unele facute in Turcia si sunt doar din cauciuc, cele care sunt bune sun moi in "fund" de la ceara/ulei (nu stiu exact ce au in interior). Eu le-am schimbat pe ambele ca erau duse, ai grija la montaj sa centrezi "putza" exact pe centru gaurii cu masina pe o suprafata plana (adica nu in panta), cei de la reno au o chestie care o baga acolo si centreaza si apoi strang si dupa o scot, eu am masurat cu un subler |
--------------------
Toyota
AURIS
- IF-94-URS
Touring Sport 2015
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#25
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
In suportul de motor se afla un lichid destul de vascos.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
Exact, cele care au asa ceva sunt ok, dar au aparut si "fake"-uri care sunt doar din cauciuc
|
--------------------
Toyota
AURIS
- IF-94-URS
Touring Sport 2015
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#27
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Cat dai, atata face...
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
M M |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 13 February 08 From: iasi ![]() |
Stie cineva exact care e relanti-ul pentru 1.9 turbo 66kw F8Q ?
|
--------------------
Renault
R 19
1993 motor 1.9 dT 90 HP
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#29
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
825±50rpm
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th August 2025 - 16:04 |