Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cu sau fara climatronic

bear_mc
post 7 Feb 2008, 14:24
Post #31


Half-Life 2 Fan


Group: Members
Posts: 678
Joined: 10 January 05
From: Bucuresti




Daca masina e buna si are un pret bun eu zic sa o iei. E adevarat,climatornic-ul e mai comod dar face acelasi lucru.


--------------------
Renault Megane II 2005 - B-43-ZHY (sau 42)
Confort Expression+clima+jante+vopsea metalizata
(masina lu'tata) for( int i=0, i<68730, i++)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ccc78
post 7 Feb 2008, 18:32
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 5 August 07




Va multumesc mult pentru raspunsuri voastre. Sunt convins ca beneficind de clima automata confortul pasagerilor este mai mare insa daca iti place o masina o iei chiar daca are doar AC manual.


--------------------
Renault Megane 2004 - CS 14 CLA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 7 Feb 2008, 19:16
Post #33


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.854
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




O problema la climatronic este ca, dupa ce a ajuns la o anumita temperatura ambianta, incepe si baga aer mai rece pe sus si cald la picioare, ceea ce nu este tocmai ideal...mai ales iarna...Desi am climatizare automata pe 4 dintre masini, iarna le prefer oricand pe cele cu AC normal...


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cristi39
post 7 Feb 2008, 19:29
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 359
Joined: 19 November 06




pai e cat se poate de normal sa faca treaba asta.doar trebuie sa mentina temperatura setata.poti elimina inconvenientul asta prin oprirea ventilatiei in momentul in care a ajuns la temperatura setata.
oricum ar fi,dupa parerea mea,clima face toti banii.acum ca m-am obisnuit cu ea,nu as concepe sa am masina fara clima....


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 Privillege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
enemi
post 7 Feb 2008, 19:40
Post #35


doar membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 5 September 05
From: Bucuresti




Asa cum a precizat si altcineva cu cateva post-uri in urma, aerul conditionat automat este foarte util daca ai copii sau daca esti un tip care raceste usor (suferi de sinuzita, rinita alergica, ai polipi etc). Altfel se poate trai foarte bine si cu AC manual.


--------------------
Renault Megane Bicorp 2007 Extreme 1.5dci 78kW
"Don't steal! Goverment hates competition..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 7 Feb 2008, 19:46
Post #36


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Cei care spun că nu e mare diferența, probabil folosesc clima pe temperaturile extreme, ori maxim cald (26 grade, mă rog, valoarea poate diferi), ori maxim rece. Clima, pe aceste valori, funcțonează în flux continuu de aer, cu aceeași temperatură, precum la un sistem clasic...

Pe valori intermediare de temperatură, viteza ventilației, precum și temperatura aerului introdus este variată automat (în funcție de diferiți senzori de lumină solară, temperatură, umiditate și calitate a aerului), pentru asigurarea în habitaclu a temperaturii setate.

Și să nu uităm de modul "dezaburire rapidă".

Cam asta e clima...

This post has been edited by MAERSK: 7 Feb 2008, 19:52


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catsclaw
post 7 Feb 2008, 22:27
Post #37


Membru


Group: Members
Posts: 120
Joined: 13 May 07




O parere asupra dilemei clima manuala sau climatronic:
Clima manuala asigura o racire/incalzire mai rapida a habitaclului in functie de debitul aerului pe care il alegi tu. In consecinta clima manuala este eficienta la drumurile scurte si la mersul prin oras.
La clima automata intervin algoritmii setati pentru clima de calculatorul de bord si se ajunge mai lent la valorile de temperatura dorite.
Iti dau un exemplu de comportament al climatronicului: E vara, sunt 35 grade la umbra
si clima este setata pe racire maxima. Cand treci printr-o zona umbrita sau un tunel, senzorii comanda un debit de aer care nu mai este asa rece, pana se iese din zona respectiva. Climatronicul este eficient la drum lung, cand iti mentine o temperatura ambientala constanta, fara a fi nevoit sa reglezi mereu debitul de aer, lucru destul de incomod in cazul climei manuale



--------------------
Renault Megane Sedan 2007 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 7 Feb 2008, 22:34
Post #38


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Numai ca o clima automata poate sa functioneze si manual.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 7 Feb 2008, 22:35
Post #39


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Gresit. Cum tocmai scrisesem mai sus, setată pe valorile extreme, clima are "eficiență" maximă, aerul furnizat fiind la temperatura cea mai caldă sau cea mai rece posibilă, pe toată perioada cât este setată așa.

În plus modul AUTO poate fi activat sau dezactivat.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 7 Feb 2008, 22:48
Post #40


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Corect!...
A/C automat poate functiona in modul MANUAL.
Pe cand A/C manual nu are cum sa functioneze in modul AUTOMAT.

Vara, la drumurile in oras, ca sa-mi ''racesc'' mai iute oasele, ii dau 15° - adica racoare fortata -, apoi, ii reglez 18° pe display si gata: e racoare si placut.
La drum intins, insa, ii dau 21°-22° si ma amuz vazand cum, din cand in cand, pe display apare - dispare inscriptia ''AC"... Fara sa mai ating nicio alta comanda. Deci, confort.


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 - / aka Kurulina
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catsclaw
post 7 Feb 2008, 22:49
Post #41


Membru


Group: Members
Posts: 120
Joined: 13 May 07




Chiar si pe modul Auto dezactivat, sau la valori maxime/minime pe Auto, algoritmii climatronicului detin controlul asupra temperaturii ambiante si rapiditatea obtinerii ei. Numai la clima manuala poti fi sigur ca tu detii controlul asupra a ceea ce vrei sa iasa pe aeratoare


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 7 Feb 2008, 22:51
Post #42


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Poți demonstra asta? smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catsclaw
post 7 Feb 2008, 22:56
Post #43


Membru


Group: Members
Posts: 120
Joined: 13 May 07




Din manualul de service al climatronicului biggrin.gif


7 Feb 2008, 22:59:
Am avut niste discutii interminabile pe tema asta cu un inginer pe parte electrica de la un service Renault. radmasa.gif


This post has been edited by Catsclaw: 7 Feb 2008, 22:59


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 7 Feb 2008, 22:59
Post #44


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Mai exact unde? Pune o poză... Manuale am și eu...

L.E.: Nici eu n-am văzut să scrie așa ceva, nici în manualele de service, nici în cel de utilizare, cel puțin în cazul Laguna II.

Și e ilogic, pentru ca ar interfera cu funcția OFF a butonului AUTO.

This post has been edited by MAERSK: 7 Feb 2008, 23:07


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 7 Feb 2008, 23:00
Post #45


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Nu scrie asa ceva in manual.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 7 Feb 2008, 23:07
Post #46


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




In ce sens ''senzorii detin controlul'', daca eu reglez ''ad labam'' pe unde sa imi iasa aerul din bord, cu ce temperatura si cu ce debit?...

Daca, insa, eu reglez numai unul dintre parametri, turatia turbinei sau zona de deflectie (moment in care dispare mesajul AUTO de pe display), atunci ceilalti doi ar fi, de acord, controlati de senzori.


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 - / aka Kurulina
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catsclaw
post 7 Feb 2008, 23:10
Post #47


Membru


Group: Members
Posts: 120
Joined: 13 May 07




Daca iesi din Auto nu inseamna ca esti chiar pe clima manuala. Senzorii climatronicului nu se decupleaza niciodata.
Cat "cartea de service climatronic" a fost o gluma, nu va suparati pe mine.


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 7 Feb 2008, 23:18
Post #48


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Catsclaw, nu ai citit bine in manual. Ai citit tu ceva, dar nu ai priceput. Atunci cand clima se afla in modul auto si modifici un parametru manual, atunci ceilalti parametrii se modifica in mod automat ca sa faca fata la temperatura pe care i-o dai tu acolo.

Astfel spus, esti in auto si alegi sa bage aer pe sus. El incearca pe urma variind turatia ventilatorului si raportul de aer cald rece sa ajunga la temperatura setata de tine.

Dar, la clima manuala ai trei comenzi principale, de aer rece/cald, pe unde baga si turatia ventilatorului. Toate astea pot fi comandate si manual la clima automata.

Ar fi bine totusi pe viitor cei care nu au clima automata sa se abtina de la a mai face comentarii pe baza acestui subiect.

This post has been edited by ssilviu: 7 Feb 2008, 23:18


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 7 Feb 2008, 23:23
Post #49


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Daca scot clima din modul AUTOMAT si nu intra pe mod MANUAL, atunci, sigur, functioneaza in modul SEMI-AUTOMAT... tongue.gif

Parol!

O sa caut manualul masinii. Parca retin ca scria acolo ceva legat de exploatarea in modul MANUAL... unsure.gif


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 - / aka Kurulina
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catsclaw
post 7 Feb 2008, 23:31
Post #50


Membru


Group: Members
Posts: 120
Joined: 13 May 07




Daca nu am climatronic nu inseamna ca nu am mers cu masini cu climatronic si nu stiu cum se comporta o clima cu 2 zone, spre exemplu. Cat despre parerea mea, mi-o mentin, mai ales ca nu e din manualul de utilizare prost inteles.

This post has been edited by Catsclaw: 7 Feb 2008, 23:33


--------------------
Renault Megane Sedan 2007 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
berki
post 8 Feb 2008, 08:29
Post #51


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 4 January 08
From: Sf.Gheorghe




Eu nu as sta pe ganduri: as achizitiona Megane-ul (ca doar 2 ani are, nu?). Si in fine nu-ti cumperi masine pentru o viata: merge si fara climatronic, esential e sa ai clima.smile.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 1,4 8V 2006/decembrie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucien
post 8 Feb 2008, 11:45
Post #52


Membru


Group: Members
Posts: 158
Joined: 29 May 07




In primul rand conteaza masina , care trebuie sa aiba o stare buna de functionare, un aspect placut, cat mai putine ( preferabil fara ) defecte si cu un minim de dotari care sa sporeasca confortul in utilizare - printre care ca minim necesar ar fi aerul conditionat manual - ( aici intervine parerea fiecaruia ) de exemplu eu recomand aerul conditionat automat datorita plusului de confort oferit in utilizare, dar daca masina merita investitia nu ezita ( se poate trai foarte bine si fara ,, clima" ). Bafta la achizitie !


--------------------
Renault Megane sedan an 2007 ; 1,5 dci ; 124 hp ; model privilege - PH -- xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dack
post 8 Feb 2008, 12:35
Post #53


Membru cu atitudine


Group: Members
Posts: 607
Joined: 1 September 06
From: Bucuresti




QUOTE(b06fcn @ 7 Feb 2008, 20:16)
O problema la climatronic este ca, dupa ce a ajuns la o anumita temperatura ambianta, incepe si baga aer mai rece pe sus si cald la picioare, ceea ce nu este tocmai ideal...mai ales iarna...Desi am climatizare automata pe 4 dintre masini, iarna le prefer oricand pe cele cu AC normal...
*




Eu nu am remarcat lucrul asta. Din contra, iarna o tin numai pe automat, pe la 22-23 de grade. Incepe sa sufle caldura aproape imediat (desi motorul e inca rece) si mentine o temperatura placuta in toate zonele, fara sa mai am treaba cu butoanele. Ce am observat si chiar as nevoie sa ma lamuriti este ca atunci cand activez comanda de recirculare (fara AC pornit), temperatura scade vizibil in habitaclu (de ce???? - in masina nu e mai cald ca inainte), asa ca daca vreau sa fac cald din nou, trebuie sa bag aer din exterior..

Vara in schimb, eu fiind un tip sensibil (in ciuda aparentelor biggrin.gif ), nu pot sa o tin niciodata pe auto, pentru ca in primele minute dupa activare sulfa aer rece in draci (pana atinge temperatura setata), ceea ce face sa imi irite instantaneu gatul si urechile.. Asa ca o dau cat mai usor, din butonel, pe AC.

This post has been edited by dack: 8 Feb 2008, 22:11


--------------------
Renault Megane Sedan 1.5dCI 126CP Privilege, martie 2007
Fiat Stilo Dynamic, 1.9 MJT 148CP, 2006
Riding on the wind.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fanu_WZI
post 9 Feb 2008, 19:11
Post #54


Membru in trecere


Group: Members
Posts: 160
Joined: 14 August 07
From: Bucuresti




am o nedumerire : la incalzirea habitaclului ajuta si aerul conditionat? acel compresor se comporta la fel ca AC-ul de apartament care raceste aerul dar il si incalzeste iarna?


--------------------
Megane Sedan Manager 2007 - 1.5dCI 85CP Euro4
Logan VAN 2007 - 1.4 MPi
Clio Symbol Expression 2005 - 1.5 dCi 65CP Euro3
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 9 Feb 2008, 19:20
Post #55


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu. Pentru încălzire este folosit lichidul de răcire al motorului, trecut printr-un calorifer din consola centrală, și, la unele mașini, până la încălzirea motorului, aer trecut prin rezistențe electrice cu incandescență.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fanu_WZI
post 9 Feb 2008, 19:31
Post #56


Membru in trecere


Group: Members
Posts: 160
Joined: 14 August 07
From: Bucuresti




asa stiam si eu. si am bagat de seama ca pe orice fel de vreme daca pornesc AC-ul imi baga aer rece ca gheata.

dar nu inteleg cum la dack se intampla :

QUOTE(dack @ 8 Feb 2008, 12:35)
Din contra, iarna o tin numai pe automat, pe la 22-23 de grade. Incepe sa sufle caldura aproape imediat (desi motorul e inca rece) si mentine o temperatura placuta in toate zonele, fara sa mai am treaba cu butoanele.
*



pentru ca la mine (si am tot diesel ca si dack) imi bag aer rece minute bune pana se incalzeste motorul. ma gandeam ca ar fi si asta o diferenta intre clima si AC manual


--------------------
Megane Sedan Manager 2007 - 1.5dCI 85CP Euro4
Logan VAN 2007 - 1.4 MPi
Clio Symbol Expression 2005 - 1.5 dCi 65CP Euro3
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 9 Feb 2008, 19:35
Post #57


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Cum am spus, diferența e că probabil, la tine nu există acele rezistențe electrice de încălzire.

Ca un exemplu, o singură motorizare pe Logan are așa ceva.

Nu are legătură cu tipul de climă sau A/C. Mai degrabă cu politica de "economie" a Renault.

L.E.: Decât să desfaci consola pentru a monta eventualele rezistențe, mai bine pui huse cu încălzire, pe perioada rece.

This post has been edited by MAERSK: 9 Feb 2008, 20:15


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fanu_WZI
post 9 Feb 2008, 20:10
Post #58


Membru in trecere


Group: Members
Posts: 160
Joined: 14 August 07
From: Bucuresti




foarte interesant, se poate pune o astfel de "dotare" after-market? sufar cu frigul rau de tot.


--------------------
Megane Sedan Manager 2007 - 1.5dCI 85CP Euro4
Logan VAN 2007 - 1.4 MPi
Clio Symbol Expression 2005 - 1.5 dCi 65CP Euro3
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AIX
post 9 Feb 2008, 22:25
Post #59


quite a regular


Group: Members
Posts: 604
Joined: 21 October 04
From: Bucuresti




QUOTE(ssilviu @ 8 Feb 2008, 00:18)
Ar fi bine totusi pe viitor cei care nu au clima automata sa se abtina de la a mai face comentarii pe baza acestui subiect.
*



Asta a fost tare icon_mrgreen.gif
In concluzie, daca n-ai ESP, e bine sa te abtii de la comentarii despre ESP. Hu-ha.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
19vik
post 9 Feb 2008, 22:44
Post #60


Membru


Group: Members
Posts: 2.948
Joined: 23 October 07
From: Bucuresti




QUOTE(fanu_WZI @ 9 Feb 2008, 20:10)
foarte interesant, se poate pune o astfel de "dotare" after-market? sufar cu frigul rau de tot.
*



dack are privilege, probabil ca managerul nu are acele rezistente. E vorba de un grup de rezistente montat (numai la diesel) in conducta de antigel care duce la calorifer, pornesc automat la pornirea motorului de pe la ~3 grade in jos si e complicat sa le montezi aftermarket.


--------------------
Renault Megane 2.1 Sedan 2005/1.6 16v Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 02:57
Dacia