-GPL-, pareri - sfaturi
![]() ![]() ![]() |
-GPL-, pareri - sfaturi
rcataro |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 31 March 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault Twingo
16V 75cp
2001
- BC 04 VHK
|
|||
calinormy |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 4 March 07 From: Cluj - Napoca ![]() |
Din cate am vazut, pe afara se vinde direct din fabrica cu GPL si cu catalizator EURO4. E o idee buna ( nu vb din punct de vedere tehnic) dar trebuie sa te gandesti ca pierzi cu totul portbagajul. Sa te gandesti daca nu pierzi mai mult decat castigi....
|
--------------------
Renault
Twingo 1,2 8V
1999
- Cj 11 ESG
|
|
rcataro |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 31 March 07 ![]() |
Nu pierzi tot portbagajul, deoarece exista butelii toroidale de 30-40L care vin montate in locul rotii de rezerva, iar rezerva, cu o husa pe ea poate sta linistita in portbagaj, ocupand sub 20% din volumul mic , cu banchetele date la maxim in spate.
|
--------------------
Renault Twingo
16V 75cp
2001
- BC 04 VHK
|
|
twingooo |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru de partid din Republica Ceha Group: Members Posts: 747 Joined: 13 October 06 From: Ceska Republika, Praha 4 ![]() |
cam asa arata bine facut!tipii au cumparat-o din fabrica si imaginile sunt luate de pe un forum francez
|
--------------------
Renault
Espace 2.0 dci
2007, Privilege mens sana in corpore barosano!
|
|
twingooo |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru de partid din Republica Ceha Group: Members Posts: 747 Joined: 13 October 06 From: Ceska Republika, Praha 4 ![]() |
din ce am citit, e ok daca vine din fabrica...daca nu, nu e recomandat datorita costurilor care nu se vor amortiza asa repede!
|
--------------------
Renault
Espace 2.0 dci
2007, Privilege mens sana in corpore barosano!
|
|
yhf |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 10 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Decat GPL, mai bine scuter
![]() |
--------------------
renault
twingo
2001/1.2 16v Alfa Romeo 156 2.0 TS-155CP putin modificata :)
Mitac Mio A701 - iGO 2006+ silviu |
|
alyyn77 |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 5 November 11 ![]() |
gpl eu am pus si mai mult de atat am reusit cu gpl-ul de pe batrana dacie care era pe carburatie reuind sa il adaptez pe monopunct
![]() |
--------------------
Renault
Twingo
1994
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Acum FIX o saptamana am vorbit cu cineva care are GPL pe Twingo - mai precis colegul nostru de forum, Gedan.
Concluzia dansului a fost ca nu se merita. Consuma mult mai mult masina si in plus pierde din putere deci nu e o mare afacere. NU mai spun ca injectia masinii o sa aiba de suferit - erori si alte probleme. Daca aveam masini care se duceau cu un consum in 16 - 18% da, atunci se merita... Acuma ca opinie pur personala eu nu recomand GPL pe Twingo - este o masina de mic litraj la care nu se justifica aceasta modificare. alyyn77 daca ai facut TU PERSONAL aceasta modificare, pot sa iti spun ca ai facut o MARE prostie. GPL-ul chiar este o chestie care implica niste nivele de securitate ceva mai speciale, ori ca sa faci aceasta modificare trebuie sa ai o acoperire legala - un service cu autorizatie pentru asfel de modificari, samd. Nu compara GPL-ul cu folosirea unui cauciuc mai mare decat ai scris in talon. This post has been edited by bubu782001: 13 Nov 2011, 12:53 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
TheEnZo |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 29 September 07 From: Craiova ![]() |
Cine cunoaste putina mecanica isi da seama ca o instalatie de GPL nu este ceva extrem de complicat ci mai mult o banalitate.
Din punctul meu de vedere cine are injectie monopunct (si cazul meu) nu are rost sa mearga pe benzina la pretul ei din ziua de azi si la ce consum in oras are acesta masina. Eu mi-am montat GPL singur, luat de pe un golf 3 cu injectie monopunct de la dezmembrari. De cand l-am montat am facut in circa 8 luni cam 35000 de km fara nici o problema , consum in oras 8-10% , extern undeva la 7.5%. Avantaje: - pretul gpl-ului (eu mi-am scos investitia in instalatie intr-o luna) - ulei ramane mult mai curat ( pe benzina la intervale din 8000 in 8000 de km, ulei era negru si apos cand il schimbam, decand cu gpl-ul la schimb, ulei inca mai are o culoare apropriata cu cea de noua) Dezavantaje: - schimbi bujiile mai des , se uzeaza electrodul bujiei mai repede. - trebuie sa ai o aprindere 100% functionala fara intreruperi ca sa iti mearga bine masina pe gpl e valabil pentru orice masina pe care e montat gpl. - statii de gpl mai rare, spre exemplu pe autostrada soarelui nici un peco nu are gpl. Nu as sfatui pe nimeni sa isi monteze care face mai putin de 10000 km pe an si in cazul twingo cei care au 16v. ( Spre surprinderea multora 16v consuma mai putin in oras decat 8v si injectie monopunct) LE: Nici un service autorizat care monteaza gpl nu iti ofera nici macar UN ELEMENT DE SINGURANTA IN PLUS fata de alea care le are instalatia din fabrica. This post has been edited by TheEnZo: 14 Nov 2011, 09:18 |
--------------------
Volvo/Renault
480/Twingo
'88 ES/96
|
|
Tamango |
![]()
Post
#10
|
![]() Biciclist Group: Members Posts: 1.330 Joined: 30 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Cum ai omologat instalatia la RAR daca ti-ai montat-o singur ? Au fost probleme ?
|
--------------------
Suzuki
Vitara 1,6 AT
2017 Confectionam fumigene direct din acordeoane ...
|
|
Axe |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.678 Joined: 24 February 08 ![]() |
PLUSURI
![]() 1. trage parca mai bine ca pe benzina 2. functionare mai rotunda si raspuns mai bun la acceleratii 3. portofelul se simte putin mai bine dar nu extraordinar(vezi minusuri) 4. fiabilitatea motorului crescuta(restul sunt doar supozitii) 5. uleiul se pastreaza in mai bune conditii 6. durata de viata a catalizatorului crescuta MINUSURI ![]() 1. reglaje dese plus costuri aferente 2. furaciuni demonstrate si incontrolabile la alimentare 3. defectiuni ale filtrului si carcasei filtrului de aer(poate si alte componente) datorate deselor rateuri. 4. portbagaj micsorat LE: toate cele de mai sus au fost enuntate in urma detinerii a doua masini pe gpl... This post has been edited by Axe: 14 Nov 2011, 10:14 |
--------------------
Renault
Megane
1.5dci, 2013, 90CP inca vii...
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Eu cand spuneam pe forum si explicam ca nu consuma atat de mult 16v multi ziceau ca aberez...
Apropo o sa postez poze, filmulete, samd cu consum mediu + instant de pe un Twingo (al meu) caruia i-am montat CB de Clio - Cum? Poveste mai lunga, destul de complicata, insa zic eu destul de reusita. Cu aceasta ocazie am profitat de semnalele provenite din reteaua CAN-BUS de la injectie si am pus si turometru... Totul este amplasat in 2 ceasuri frumoase - OEM (insa nu de la Renault) - dar o sa las pozele si filmuletele sa vorbeasca... Informatiile sunt incredibil de reale atat cele la nivel de turatie cat si cele legate de consum, cantitatea de combustibil consumata samd - aici este foarte foarte utila chestia ca stii EXACT cat a consumat masina si nu iti mai faci griji cu priviure la cantitatea de benzina din rezervor (vechea pb la lintrometrul de la Twingo). Pot spune ca in aprox 6000 de km, am avut cam 0,6 litrii diferenta la cantitatea de benzina consumata - deci destul de aproape. Am sa continui topicul la sectiunea adecvata de imbunatatiri Twingo. |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
andreib |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 16 November 04 From: Iasi ![]() |
Mare atentie cu GPL pe D4F, are nevoie neaparat de valve-saver daca nu se uzeaza accelerat scaunele de supape si supapele.
Daca instalatia e buna nu consuma decat cu cca 1l mai mult decat pe benzina si nu ar trebui sa se simta diferente la demaraj. Din pacate o instalatie buna sare de 3000-3500RON... |
--------------------
Reno
Kangoo 1.2 16v GPL
2005 Reno Kangoo 1.2 16v GPL
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Sunt de parere ca sa pui GPL pe motor in 16v este culmea prostiei...
Care este rostul la 16v? Atunci sa punem GPL si pe motoare cu turbocharger... Motoarele cu 16v sunt destinate performantei. This post has been edited by bubu782001: 15 Nov 2011, 18:58 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
andreib |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 16 November 04 From: Iasi ![]() |
Eu asa am cumparat masina (adusa din Germania). Cu toate acestea, nu cred ca un motor de 1.2 a trebui sa starneasca mari pasiuni, fie el si 16v. Decizia de a monta sau nu o instalatie de GPL ar trebui luata cu pixul pe hartie (sau pe excel).
Economia reala ar fi undeva la 8.5lei/100km (luand in calcul si intretinerea instalatiei). Deci, o instalatie bunicica care costa sa spunem 3200RON s-ar amortiza in 38-40.000KM. Cati km fac acum, in cat timp se amortizeaza si merita riscul de a avea probleme (avand in vedere ca putini montatori sunt profesionisti)? Eu am ambele masini pe GPL. Dar experientele sunt opuse: daca nubira este un exemplu de fiabilitate si instalatia functioneaza perfect(Landi omegas) dupa 100.000km kangoo-ul mi-a scos par alb cu reglajele si tot nu pot spune ca am reusit sa o reglez optim. PS: Instalatia PRINS VSIa costat in Germania 2200EUR si tot nu e montata cum trebuie (injectoare prea mari, lambda neconectata). Va puteti imagina ca la un pret de mai putin de jumatate in ro montatorii mai taie colturi iar componentele nu sunt chiar la acelasi nivel de calitate. This post has been edited by andreib: 16 Nov 2011, 14:57 |
--------------------
Reno
Kangoo 1.2 16v GPL
2005 Reno Kangoo 1.2 16v GPL
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Eu zic pe langa acest calcul, mai trebuie luat in calcul si faptul ca uleiul se schimba mai des si multe altfel de aspecte care apar odata cu trecerea la GPL.
Nu cred ca are vreo importanta capacitatea cilindrica a unui motor pentru a starni sau nu o pasiune. Nu prea este vorba de pasiune aici. Daca trebuie sa reglezi tot timpul instalatia (tu ai spus-o) si alte eventuale batai de cap, atunci nu vad castigul. Aaa ca in 5 ani se amortizeaza investitia? Pai in 5 ani se schimba masina... Chestia cu mersul cu masina "aproape gratis" este un mit. Si GPL-ul se scumpeste, iar pretul acestui tip de combustibil va creste proportional cu inmultirea posesorilor de masini pe GPL. Asa au spus si posesorii de diesel ca fac o super afacere. Unde e afacerea? Ca motorina e mai scumpa ca benzina? Sau ca piesele costa de 3 ori mai mult ca la motoarele benzina? This post has been edited by bubu782001: 16 Nov 2011, 16:18 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
andreib |
![]()
Post
#17
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 16 November 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(bubu782001 @ 16 Nov 2011, 16:55) Eu zic pe langa acest calcul, mai trebuie luat in calcul si faptul ca uleiul se schimba mai des si multe altfel de aspecte care apar odata cu trecerea la GPL. Daca trebuie sa reglezi tot timpul instalatia (tu ai spus-o) si alte eventuale batai de cap, atunci nu vad castigul. Aaa ca in 5 ani se amortizeaza investitia? Pai in 5 ani se schimba masina... Mersul aproape gratis e un mit de cand gpl-ul era 1.5 ron (si nu va mirati, in 2006 poate 2007 cam atat era!). Instalatia nu trebuie reglata tot tipul, trebuie reglata odata si bine. Pe mine m-a chinuit mult pentru ca tipul acesta de instalatie este noua pt Romania, in Iasi nu stia nimeni sa o regleze si a trebuit sa invat eu. Ca sa mai pun benzina pe foc, dupa mult timp de documentare mi-am dat seama de ce nu-mi iesea mie: montatorul nu a folosit tipul de injectoare care trebuie. Drept concluzie, eu unul NU mi-as monta instalatie de GPL pe o masina euro 4-5, cu atat mai putin pe reno care este mult mai sensibil decat un daewoo la parametri de injectie si uzura supape. This post has been edited by andreib: 16 Nov 2011, 16:26 |
--------------------
Reno
Kangoo 1.2 16v GPL
2005 Reno Kangoo 1.2 16v GPL
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Cum a pus injectoare de alt tip? Destul de nasol. Daca esti din Bucuresti (sau daca ai drum) am un foarte bun prieten care lucreaza la Meridian. Pot vorbi cu el sa se uite/asculte masina ta. Omul este foarte bun pe chestiile astea (ma refer la GPL) mai ales ca Logan-urile de taxi sunt cam 90% pe GPL. Acuma mai nou au primit Logan-uri 1.2 16v (pe care or sa le puna pe GPL - din fabrica au venit doar pe benzina).
|
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
andreib |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 147 Joined: 16 November 04 From: Iasi ![]() |
Ma refer la injectoare de gaz pea mari. In fine, problema este rezolvata in mare parte . Lipsa de specialisti tine de tipul de instalatie care abia a aparut in or si este f scump (Deci fara cerere).
Loganurile vin din fabrica cu instalatie landi renzo omegas care este f fiabila si realtiv usor de calibrat. |
--------------------
Reno
Kangoo 1.2 16v GPL
2005 Reno Kangoo 1.2 16v GPL
|
|
TheEnZo |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 29 September 07 From: Craiova ![]() |
Ulei nu se schimba mai des daca mergi pe GPL ci din contra mai rar, deoarece in urma arderii GPL-ului nu se emana hidrocarburi, din aces motiv GPL este mai putin poluant decat benzina.
Un alt avantaj este ca nu face depuneri de calamina si chiar le si curata pe cele aparute in urma functionari o perioada destul de mare pe benzina si mai ales in oras. Eu decand mi-am pus instalatia am reglat-o de 3 ori in 8 luni, am reglat-o acuma de curand ca a dat frigul afara , si dimineata trebuia sa merg un pic mai mult pe benzina pana sa trec pe gpl. Si acuma vreau sa imi pun si pe BMW , da caut una la mana a2a secventiala ca acolo e motorul mult mai mare si as vrea sa fac totul din laptop la reglaje ca mi-ar fi mai usor. Probleme de compatibilitati apar mai ales la EURO 5 unde anumite instalatii nu se potrivesc cu electronica masini si de aici apar si multe probleme de reglaj, am mai intampinat si eu. This post has been edited by TheEnZo: 16 Nov 2011, 21:07 |
--------------------
Volvo/Renault
480/Twingo
'88 ES/96
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
16v de la renault adica motoarele D4F sunt Euro 4 din cate stiu eu.
|
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
RadulescuRomulus |
![]()
Post
#22
|
![]() Sunt cu ochii pe voi! Group: Members Posts: 1.780 Joined: 7 December 10 From: naufragiat ![]() |
intrebare: inafara de elf, stiti poate ce alt ulei dedicat pt GPL exista? dedicat sau recomandat, in fine.
Masina are 45.000 km, trecut acum proaspat pe gpl... este un motor de 1.6MPI, logan mcv. Mersi, Romulus |
--------------------
VW Passat berlina
2.0 Tdi CR + DSG
04.2009 - diesel, 140cp
- B 69 COI EX: megane 2.1, 1.5dci, 101 magari - B 314 ZDA
|
|
T.rac3Er |
![]()
Post
#23
|
![]() cr8or Group: Members Posts: 1.461 Joined: 25 July 04 ![]() |
motul are ulei special pt LPG/CNG - adica gepeleu.
cand se ataca din necunostinta de cauza niste solutii sunt niste adjective care caracterizeaza acei oameni. se contruiesc motoare care merg numai pe gaz in anumite tari cu apa calda. adica se contruiesc masini sport. gepeleul este eco friendly si acolo existe deduceri de diverse impozite daca folosesti combustibili mai sanatosi. numai la noi in bananier country of rrromania mai sunt mitologii antice cu privire la gaz. am 2 ani si 60k km parcuri fara nici o problema. instalatia nu este de ultima generatie, ci culmea a fost apogeul fiabilitatii producatorului BRC de care am montat eu. de fapt la momentul respectiv acest produs era no.1 calitativ, si cu pret natural, nu umflat pe baza originii. montatorii au experienta larga cu acest brand si au suportul producatorului din italia la orice situatii noi. am fost primul din tara care si-a montat gpl pe masina si motoriazarea mea de la ei, si cu putin research, au facut treaba foarte bine. in doua revizii nu a fost necesara chimbarea filtrului de gaz (verificarile ca si montatul s-au facut cu sarg si pe buna constiinta). performantele NU sunt mult mai slabe ci poate chiar comparative cu benzina 95 de pe meleaburile mioritice. cand zic benzina 95 ma refer la denumirea comerciala oferita acesteia de catre vanzatori, caci cifra octanica reala este poate 92. cu niste aditivi (cenzuraturi pt motor) se creste valoare CO, dar cu efecte negative pentru motor. versus o benzina 95 din vest, da, e diferenta mare, dar si gpl-ul alimentat din vest ofera o alta senzatie. la gpl petrolisti castiga inmiit fata de benzina. fara accize benzina costa 2.7lei/litru. la gpl accizele sunt mult mai mici si el este doar un rest petrolier. in mod normal cu 3 lei ar trebui sa faci un plin de gpl...dar pretul la pompa e mai mic, pt ca statul are o cota MULT mai mica. si in vest se ofera deduceri pt utilizatorii de gpl, asa ca ar fi culmea sa creasca pretul nejustificat. bine, in BananierContryRrromania orice e posibil |
--------------------
Citro-mobil
C4
2006 VTR+ Why waste energy on fighting the old when you can just use it to create something new. All life has the creation gift inside. Use it.
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
T.rac3Er, multi romani din aceasta "tara" refuza montarea "gepeleului" si din alte motive. Unul dintre ele ar fi calitatea acestui montaj care duce la un consum marit (intreaba-l pe dl gedan de pe aceasta sectiune si o sa te convingi) respectiv manareala instalatiilor electrice care este facuta de catre "specialistii lu peste prajit". Cam asta e parerea mea in mare...
Asa ca nu intotdeauna motivatia o reprezinta tipul de combustibil utilizat, cat alte aspecte. QUOTE montatorii au experienta larga cu acest brand si au suportul producatorului din italia la orice situatii noi. Nu odata am fost nevoit sa ajut la refacerea instalatiei electrice de la motor - din cauza "inventiilor" facute de catre acesti specialisti cu experienta vasta. Twingo userului sageata albastra la fel a avut de suferit din aceasta cauza - nu mai ii mergea senzorul de turatie, drept urmare directia asistata, abs-ul si kilometrajul nu ii mai functionau. Lui gedan ii pusesera aia sonda lambda in scurt... Astea sunt 2 cazuri luate la prima intamplare pe care le stiu personal. Si dl. andreib din acest post dupa cum vezi, nu se plange de GPL in sine, cat cat de calitatea defectuasa a serviciilor celor care monteaza GPL. Deci te rog mult, nu mai ridica in slavi ceva ce din start este PROST implementat. Nu vorbesc aici de carburantul GPL - ci de calitatea instalatiei si calitatea montarii acesteia... Faptul ca tie iti merge bine si nu ai avut pb 60 de mii de km se datoreaza probabil norocului, sau poate cunosti pe cineva... Nu este valabil insa pentru toti. Nu mai spunem ca MULTI montatori habar nu au (sau nu ii intereseaza) sa faca un reglaj corect al instalatiei GPL in functie de motorizare, in functie de implementare. De aici apare si un consum marit respectiv o functionare defectuasa. Ce facem acuma? Invatam toti mecanica auto si IT ca sa ne reparam singuri masinile? Acuma nici sa mergem zilnic cu masina la verificari si ras-verificari nu prea se poate - de ce? Pentru ca in tara asta bananiera cum ii zici, multi iti dau cu flit si/sau manaresc in continuare (merg pe principiul lasa ca o sa merge si asa...), pana cand proprietarul se satura de atatea drumuri facute la ei sau este nevoit sa renunte cand expira garantia. Si daca tot pomenesti de vest, te rog, adu-ti aminte ca in vest, calitatea serviciilor este alta decat la noi. This post has been edited by bubu782001: 8 Dec 2011, 21:35 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
RadulescuRomulus |
![]()
Post
#25
|
![]() Sunt cu ochii pe voi! Group: Members Posts: 1.780 Joined: 7 December 10 From: naufragiat ![]() |
domnilor,
as aprecia un raspuns si pt mine, 2 posturi mai sus, daca aveti. ori macar o parere. mersi. |
--------------------
VW Passat berlina
2.0 Tdi CR + DSG
04.2009 - diesel, 140cp
- B 69 COI EX: megane 2.1, 1.5dci, 101 magari - B 314 ZDA
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Daca citest atent postarea Dl. T.rac3Er o sa gasesti un raspuns
QUOTE motul are ulei special pt LPG/CNG - adica gepeleu. Din punctul meu de vedere imi pare rau, insa nu stiu acest aspect. Din cate am inteles, uleiul la masinile cu instalatie GPL este schimbat mai des decat in mod normal (ma refer la un interval mai redus). Acuma tipul uleiului, perioada la care se recomanda schimbarea acesstuia...habar nu am. This post has been edited by bubu782001: 8 Dec 2011, 21:32 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
T.rac3Er |
![]()
Post
#27
|
![]() cr8or Group: Members Posts: 1.461 Joined: 25 July 04 ![]() |
aveti dreptate cu "specialistii" mecanici din rrrromania. sunt oameni normali care stiu mai mult ca ei, specialistii, invatand din pasiune.
dar informarea e cea mai buna arma a oricarui om. asa am putut sa aleg si montatorul si instalatia potrivita. internetul mi-a oferit mereu o cale de rezolvare a problemelor. dar tre sa te si interesezi. http://online-store.bg/userfiles/productla...product_282.jpg |
--------------------
Citro-mobil
C4
2006 VTR+ Why waste energy on fighting the old when you can just use it to create something new. All life has the creation gift inside. Use it.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 05:13 |