Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

verificare sonda lamda?

danyell79
post 8 Jan 2009, 13:11
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 24 October 08
From: Rasnov




Am fost azi la service deoarece motorul a inceput sa tremure, mi-au schimbat sonda lamda au dat o cheie tremuratul n-a incetat, au desfacut bobinele si cica una dintre ele nu lucreaza cum trebe( zic ei din cauza sondei a picat si bobina), intrebarea mea este: oare nu aia o fii fost problema si nu sonda? Se poate verifica sonda veche (pe care le-am cerut-o bineinteles) cu vre-un aparat de masura...?
P.S: Masina merge exact la fel ca inainte


--------------------
Renault Laguna 3 2.0 DCI GrandTour, R-link, Bose edition 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MEGGY_1.6E
post 14 May 2009, 16:25
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 10 April 09




QUOTE(danyell79 @ 8 Jan 2009, 13:11)
Am fost azi la service deoarece motorul a inceput sa tremure, mi-au schimbat sonda lamda au dat o cheie tremuratul n-a incetat, au desfacut bobinele si cica una dintre ele nu lucreaza cum trebe( zic ei din cauza sondei a picat si bobina), intrebarea mea este: oare nu aia o fii fost problema si nu sonda? Se poate verifica sonda veche (pe care le-am cerut-o bineinteles) cu vre-un aparat de masura...?
P.S: Masina merge exact la fel ca inainte
*


zimi si mie te rog ce simtome clare are masina ta din cauza asa zisei sonde lambda/ caci eu am problema ca dupa ce iau piciorul de pe aceleratie deseori cand revine la relanti acul turometrului are balans in re 500 -1000 de zici ca se opreste motorul...(parca pierde curent ) pana se stabilizeaza, e casi cum nu ar avea benzina in rezervor si trage cu goluri de aer... , nu se opreste motorul dar cand il vezi cum face zici ca acum se opreste apoi usor usor se stabilizeaza.... iar accelerez si daca iau brusc picioruld e pe acceleratie iar face la fel .... te intreb de sonda asta pt ca am puso la tester masina si au zis ca sonda lambda e de vina / si ijectia insa nu au fost in stare sa imi spuna cu precizie nimik ...ba mai mult la retestarea dupa 10 minute de la p[rimul test cu acelasi tester nu a mai dat nimic eroare si se uitau unul la altul marii mewcanici cu testerul lor si ziceau ca ei nu mai inteleg nimik...!!! si mi-au luat banii si m-au lasat nelamurit ... ce sa fac sa merg la alt tester sa mai dau 80 ron iar degeaba...???sau sa ma duc in franta la service la renault ... ca in romania nu ai la cine sa te duci... k 4 mecanici si electromecanici si un tester nu au fost capabili sa puna un diagnostic prezumtiv !!! am spus la toata lumea cu masini ce simtome are , am aratat uni spun : ca e motorasul pas cu pas , alti ca bobina , bujiile ,ingectoar,.... pai daca ar fi sa le schimb pe toate dau o gramada de bani si poate fi altceva ...smile.gif)) ca cei de la service au zis sa incerce sa schimbe pe ea piese sa vada care nu e buna...am ramas crucit...."masina mea devenise cobai pt ei!!!:))
PS: MENTIOnez ca masina trace , are demaraj dezvolta viteza... alearga bine ...dar cum iau piciorul de pe aceleratie cand turatia scade repede catre 500 pe la 1000 are un soc , o intrerupere, apoi oscileaza intre 500 /1000, in valuri merge motorul dar nu se opreste si daca ii mai dau un pic de benzina revine la 700 mers in gol rotund..

e ca si cum ar face eforturi mari sa se stabilizeeze la ralanti de 700...turatia scazand normal spre relanti cu acea intrerupere la 1000 si oscilatia in tre 500-1000 apoi

This post has been edited by MEGGY_1.6E: 14 May 2009, 16:42


--------------------
renault megane coupe 1.6e megane coupe 1.6e 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danyell79
post 14 May 2009, 18:42
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 24 October 08
From: Rasnov




QUOTE(MEGGY_1.6E @ 14 May 2009, 16:25)
zi-mi si mie te rog ce simtome clare are masina ta din cauza asa zisei sonde lambda/ caci eu am problema ca dupa ce iau piciorul de pe aceleratie deseori cand revine la relanti acul turometrului are balans in re 500 -1000 de zici ca se opreste motorul...(parca pierde curent ) pana se stabilizeaza, e casi cum nu ar avea benzina in rezervor si trage cu goluri de aer... , nu se opreste motorul dar cand il vezi cum face zici ca acum se opreste apoi usor usor  se stabilizeaza.... iar accelerez si daca iau brusc picioruld e pe acceleratie iar face la fel .... te intreb de sonda asta pt ca am puso la tester masina si au zis ca sonda lambda e de vina / si ijectia insa nu au fost in stare sa imi spuna cu precizie nimik ...ba mai mult la retestarea dupa 10 minute de la p[rimul test cu acelasi tester nu a mai dat nimic eroare si se uitau unul la altul marii mewcanici cu testerul lor si ziceau ca ei nu mai inteleg nimik...!!! si mi-au luat banii si m-au lasat nelamurit ... ce sa fac sa merg la alt tester sa mai dau 80 ron iar degeaba...???sau sa ma duc in franta la service la renault ... ca in romania nu ai la cine sa te duci... k 4 mecanici si electromecanici  si un tester nu au fost capabili sa puna un diagnostic prezumtiv  !!! am spus la toata lumea cu masini ce simtome are , am aratat  uni spun : ca e motorasul pas cu pas , alti ca bobina , bujiile ,ingectoar,.... pai daca ar fi sa le schimb pe toate dau o gramada de bani si poate fi altceva ...smile.gif)) ca cei de la service au  zis sa incerce sa schimbe pe ea piese sa vada care nu e buna...am ramas crucit...."masina mea devenise cobai pt ei!!!:))
PS: MENTIOnez ca masina trace , are demaraj dezvolta viteza... alearga bine ...dar cum iau piciorul de pe aceleratie cand turatia scade repede catre 500 pe la 1000 are un soc , o intrerupere, apoi oscileaza intre 500 /1000, in valuri merge motorul dar nu se opreste si daca ii mai dau un pic de benzina revine la 700  mers in gol rotund..

e ca si cum ar face eforturi mari sa se stabilizeeze la ralanti de 700...turatia scazand normal spre relanti cu acea intrerupere la 1000 si oscilatia in tre 500-1000 apoi
*


Problema la mine se pare ca a fost o bobina, nici in ziua de azi nu stiu daca a fost si vina sondei deoarece cum am spus mai sus dupa schimbarea sondei masina facea la fel ca inainte, simptomele erau:
tremurat mare tot timpul, nu mai avea putere (nu mai puteam trece de 100 km la ora) si demarajul foarte lent.


--------------------
Renault Laguna 3 2.0 DCI GrandTour, R-link, Bose edition 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MEGGY_1.6E
post 15 May 2009, 16:58
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 10 April 09




QUOTE(danyell79 @ 14 May 2009, 18:42)
Problema la mine se pare ca a fost o bobina, nici in ziua de azi nu stiu daca a fost si vina sondei deoarece cum am spus mai sus dupa schimbarea sondei masina facea la fel ca inainte, simptomele erau:
tremurat mare tot timpul, nu mai avea putere (nu mai puteam trece de 100 km la ora) si demarajul foarte lent.
*



ei da intr-adevar daca nu mai treceai de 100 km ... atunci problema era de labobina / fise de la o bobina ..... caci eu am patito o data cu o bobina ( a doua ) care era dusa si nu mai depaseam 60km si trageam de ea , ma rugam sa mearga./tremura rau... dar problema mea ... de acum mi-a zis cineva ca ar fi si senzorul de pe volanta . si ca ar trebui sa ma uit la el..


--------------------
renault megane coupe 1.6e megane coupe 1.6e 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovy_deo
post 15 Jul 2009, 20:42
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 30 December 07




Vreau sa adaug si eu ceva legat de sonda asta dubioasa.M-i s-a aprins ledul portocaliu ce contureaza un motor , ma duc la tester acolo gaseste o eroare de la sonda lambda. O sterge se stinge becul da drumul la motor verifica sonda (tot pe tester) si spune ca merge bine chiar foarte bine .Plec acasa dupa cateva porniri prin oras se aprinde iarasi beculetul buclucas (tre' sa zic ca masina merge bine trage, fuge ) , ma intorc inapoi la meserias "n-am ce sa-ti fac sonda merge , consuma toata benzina care o ai in rezervor si fa un plin cu benzina de calitate".Cam asta ar fi dar mi-e teama ca mai urmeaza ceva ca incepe sa porneasca la cheie mai lunga.Ce credeti?


--------------------
renault megane 1,4 16v 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stoik_bogdan
post 16 Jul 2009, 01:02
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 28 June 09
From: Gaesti, Dambovita




sonda landa este o sita pe toba de esapament care diminueaza noxele, nu are nici o treaba, aia unii o rup bagand un fier pe toba pentru a fugi mai tare masina, dar da o spaga la itp ca sa poata sa treaca de noxe, asa ca va luat bani degeaba, parerea mea!


--------------------
renault megane 2000 versiune break 1 - DB-03-WCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 16 Jul 2009, 08:01
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Tu defapt vrei sa zici catalizatorul. Ala este acea sita despre care vorbesti.
Sonda lambda este altceva. Este o piesa (un senzor) montat pe circuitul de evacuare - care are rolul de a masura cantitatea de oxigen din gazele de evacuare (de aia ii se mai spune si O2 senzor).
De fapt de la masinile EURO3 in sus, exista cate 2 sonde lambda: una amonte si una aval (una inainte de catalizator si una dupa catalizator).
In functie de cantitatea de oxigen din evacuare, sondele lambda trimit un semnal catre computerul de injectie iar acesta regleaza optim amestecul benzina-aer in timp real in scopul de a reduce cantitatea de noxe emisa. Cand sunt 2 sonde se masoara si diferenta de nivel de noxe inainte si dupa catalizare in scopul unui un calcul mai precis.
Atentie nedepistarea respectiv inlocuirea unei sonde lambda defecte duce la "otravirea" catalizatorului (defectare pe scurt) care este foarte scump (cel putin cel de origine) + noxe ca la balamuc. Mai sunt si catalizatoare afermarket - asa-numitele catalizatoare universale insa sincer nu sunt in masura sa ma pronunt cu privire la ele daca sunt bune sau rele. Aaa era sa uit exista si sonde lambda universale (facute de Bosch) si se spunde despre ele ca ar fi foarte bune - cel putin Bosch sustine asta biggrin.gif .
Cam asta e cu catalizatoarele si sondele lambda. In rest va doresc o zi buna la toata lumea.

This post has been edited by bubu782001: 16 Jul 2009, 08:03


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stoik_bogdan
post 16 Jul 2009, 12:32
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 28 June 09
From: Gaesti, Dambovita




da bubu782001 ai dreptate, le-am confundat smile.gif aia era despre catalizator, imi cer mii de scuze! o zi buna tuturor!


--------------------
renault megane 2000 versiune break 1 - DB-03-WCT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bubu782001
post 16 Jul 2009, 17:40
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.897
Joined: 24 July 06




Nici o problema stoik_bogdan cu totii gresim - aa si nu am facut vreo observatie, ci mai degraba am lamurit situatia.


--------------------
Renault Clio 3 2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovy_deo
post 20 Jul 2009, 19:32
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 30 December 07




ce sa fac ca nu se stinge becul desi am consumat rezervorul si am bagat alta benzina?


--------------------
renault megane 1,4 16v 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ovy_deo
post 1 Aug 2009, 12:29
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 30 December 07




S-a incheiat aventura "sonda lambda".
Deci , daca vreti sa depistati o sonda defecta (si nu numai) trebuie sa faceti un test , dar , atentie nu toate sevice-urile au soft pentru renault si daca au nu toate softurile sunt originale .Cele mai bune softuri le au cei de la reprezentanta (normal) apoi urmeaza cei de la dacia dar mai gasesti si cite un service care se respecta si are soft original .Eu am facut testul si cu soft prafuit si cu cel original .La softul prafuit a aparut doar eroare la sonda lambda dar zicea meseriasul ca sonda lucreaza , la cel original de renault sonda era pe rosu adica era moarta pe deasupra inca doi senzori dadeau semne de slabiciune .Am luat sonda am schimbat-o (greu a mers dar asta e alta poveste ) am sters eroarea si asta e merge treaba, si ca sa fie treaba treaba schimbai si senzorii ailalti ca sa nu fie probleme.


--------------------
renault megane 1,4 16v 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
_HoR_
post 16 Jun 2010, 16:52
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 79
Joined: 16 June 08




cam aceeasi problema am si eu, doar ca am incercat cu o sonda noua si tot a aparut eroarea.

1.4 16V (95% ca cel de 1.6 16V)

mi-a aparut o eroare insotita de MIL. Eroarea zice asa: Oxygen sensor circuit malfunction (sensor 1 bank 1).
Cauze:
- sonda lamda amonte (prima) - schimbata (la fel)
- gauri in evacuare inainte de sonda - nu am
- traseu cablu de la ecu la sonda - contactele sunt neoxidate, iar firele sunt neintrerupte (sunt sunate cu aparat)
- presiune mica benzina - nu are cum ca la turatii mari nu ar trage (si la mine rupe) - schimbat filtru benzina
- aer fals - am schimbat toate garniturile de la admisie

- senzor temperatura apa - maine il schimb

Am mai schimbat: motoras pas cu pas (relanti), potentiometru clapeta acc, senzor presiune(MAP), curatat clapeta acc, bujii, filtru benzina).

Masina functioneaza bine

daca nici senzorul acela nu e de vina, atunci ramane ECU, ori schimbat ori resoftat daca fac astia la Renault


OVY_DEO - tu ce senzori ai mai schimbat?


--------------------
Renault Megane I 2002 Coupe
Renault Megane Coupe 2001 1.4 16V - CS 86 HOR
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 19th March 2024 - 16:00
Dacia