relanti ridicat, salut
![]() ![]() ![]() |
relanti ridicat, salut
dudulag |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 7 March 09 ![]() |
|
||
--------------------
renault
laguna
2003
|
|||
baron |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 194 Joined: 28 June 04 From: Iasi ![]() |
Mie imi sta pe la 600 rpm la relanti, cu motorul cald. Ma enerveaza la culme si cateodata mi se mai opreste si motorul cand o las pe liber... Cred ca am sa merg in service poate imi ridica putin relatiul si moralul...
|
--------------------
Laguna II,
1.6l, 16v - motor K4MD-710,
- IS 33 BAR
2001, Expression Sfatul este ceea ce cerem atunci cand stim deja raspunsul, dar ne-am fi dorit sa nu-l fi stiut.
|
|
WaxLaguna |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 29 November 07 ![]() |
Fi fericit ca nu iti moare motorul in mers, asa am patit eu. Acum de cand am curatat clapeta de aer nu mai am treaba, ba chiar mi se tureaza UNEORI la vreo 1300-1400 ture cand la p liber si frane.
Bafta |
--------------------
Renault
Laguna 2
- TM xx WAX
2001 Privilege 1.8 16v
|
|
rmg |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Ai pe masina un dispozitiv numit I.A.C. (Idle Air control) care are grija ralantiului. Se mai umple de praf si trebuie curatat.
|
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
dulovet25 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 19 May 08 ![]() |
nu va suparati si unde se afla acel I.A.C
daca se poate o fototografie |
--------------------
Renault
Laguna 2/3
- tm83scd
2002/2014
|
|
rmg |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu stiu sa-ti spun exact, insa el este in zona clapetei de acceleratie, ar trebui sa aiba un furtun si o mufa in el. Poate are cineva acces la o poza cu motorul sa poti identifica piesa. La baza e un motorash cu pas mic care in functie de comanda primita de la ECU (senzor de turatie si la rece senzorul de temperatura) suplimenteaza cu aer amestecul crescand sau micsorand turatia. In zona unde circula aerul se aduna mizerie, praf si e posibil sa nu mai functioneze corect ralanti-ul. Cum e la fel de corect ca informatiile de la senzori sa fie gresite si IAC-ul sa primeasca comenzi gresite de la ECU. Insa incepeti cu un curatat. Spor!
|
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
przamfiri |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru in crestere :} Group: Members Posts: 1.607 Joined: 2 May 07 From: Moreni ![]() |
IAC-ul asta este si la DCI sau doar la benzina ?
|
--------------------
renault
laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO
si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:} |
|
rmg |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Dieselul nu are clapeta de acceleratie, ralanti-ul este reglat din pompa de injectie. La benzina IAC-ul imbogateste/saraceste amestecul cu aer si ridica/scade ralanti-ul, la diesel nu se amesteca aerul cu motorina, se regleaza doar debitul motorinei in injectoare.
Oricum IAC-ul nu e pentru a regla ralanti-ul ci pentru a mentine turatia comandata de ECU. La motoarele noi ralanti-ul cand motorul e cald nu e reglabil, cat e programat in ECU atat ar trebui sa-l potriveasca si IAC-ul. Sau IACV mai corect (Idle Air control valve). Toate bune. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
bad_ovi |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 21 May 08 ![]() |
Si cum e cu IAC acela se poate curata acasa ? Pe unde e localizat ? Raspundeti va roog !
|
--------------------
Renault
laguna
- MS 07 VOT
2001 privilege
|
|
iglu |
![]() ![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 10 May 08 ![]() |
Problemă identică cu cea ridicată de inițiatorul acestui topic am avut și eu: relanti ridicat, mai ales cu frâna apăsată, cca. 1200-1400 rpm. La service a fost curățată clapeta de accelerație și au spus că s-a rezolvat. Însă la proba de drum se tura acum până la 1600-1800 rpm. A fost resoftat calculatorul de injecție și acum merge perfect.
Tind să cred că și la tine e tot de la soft: avem același tip de motor, același an de fabricație... |
--------------------
Renault
Laguna II
2003 / 1.8 16V
|
|
rmg |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Daca are cineva Dialogys v-ar putea ajuta cu niste poze. Se poate curata si IACV-ul si clapeta. Praful se aduna in amandoua. La clapeta ori se aduna praful si nu se mai inchide clapeta bine, ori ramane intepenita, ori se deformeaza clapeta si nu mai inchide perfect.
|
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
bad_ovi |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 21 May 08 ![]() |
S-a tot discutat de IATCV ul ala pe aici si nimeni nu a reusit sa puna o poza sa vedem unde este situat si nimeni nu a raspuns daca se poate curata acasa sau trebuie sa mergem la service sa ne curete ei de bani. E chiar asa de greu ?
|
--------------------
Renault
laguna
- MS 07 VOT
2001 privilege
|
|
rmg |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Azi am dat de topicul colegului nostru: http://www.reno.ro/Curatare-corp-clapeta-S...01-t110500.html
Foarte util si bine detaliat. In principiu, cam la toate benzinarele e la fel. Am vazut la Clio ca IACV e chiar in corpul clapetei. Spor la curatat! |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
bad_ovi |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 21 May 08 ![]() |
rmg foarte bune imaginile care prezinta modul de curatare dar singura problema este ca de la clio pina la laguna este totusi o diferenta. Imaginile de acolo sunt valabile pentru clio dar laguna are cu totul alt sistem. De imagini cu laguna am avea nevoie sau macar o descriere de procedura eventual si riscuri ce putem strica pe acolo sau la ce trebuie sa avem grija cind curatam.
18 Mar 2009, 18:56: Vad ca nu raspundenimeni si eu simbata vreau sa ma apuc de treaba si vroiam sa stiu cam la ce sa ma astept 18 Mar 2009, 20:41: ?? nimic nici un raspuns ?? This post has been edited by bad_ovi: 18 Mar 2009, 20:41 |
--------------------
Renault
laguna
- MS 07 VOT
2001 privilege
|
|
rmg |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Sorry ca nu te pot ajuta cu niste poze din Dialogys!
![]() Poate are cineva o poza cu un motor pe benzina, sa vedem in poza localizarea IACV-ului. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
b_gabi |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 28 October 06 ![]() |
Deci IACV-ul sa fie ansamblul (motor + melc) care mărește turația la pornire în locul tradiționalului șoc de la vechile motoare cu carburator?
Hmmmm....înseamnă că la motorizările cu ESP unde clapeta de accelerație este oricum motorizată și nu acționată de pedală prin cablu se pare că lipsește....Părerea mea ![]() |
--------------------
renault
laguna 2
- AG 70 BUB
2001 Privilege 1,8 I 16V
|
|
bad_ovi |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 21 May 08 ![]() |
Oricum eu am sa incerc sa fac simbata operatia de curatire si o sa fa tin la curent cu ceea ce am realizat poate mai sunt si altii interesati.
19 Mar 2009, 18:47: Din cite am mai inteles eu IATC trebuie sa fie in continuarea cutiei unde este filtrul de aer nu ? This post has been edited by bad_ovi: 19 Mar 2009, 18:47 |
--------------------
Renault
laguna
- MS 07 VOT
2001 privilege
|
|
rmg |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 512 Joined: 5 April 04 From: Bucuresti ![]() |
"Deci IACV-ul sa fie ansamblul (motor + melc) care mărește turația la pornire în locul tradiționalului șoc de la vechile motoare cu carburator? "
Corect. Nu stiu cum e la drive by wire, posibil sa nu mai fie nevoie de IACV. Corpul clapetei are un actuator care regleaza printr-un servo motor clapeta, poate are rol si de regulator ralanti. Cu toate ca IACV bypasseaza clapeta si amestecul creat, livrand aerul direct spre admisie, dupa clapeta. As inclina totusi sa cred ca exista si la DBW acest regulator, prins in corpul clapetei de acceleratie sau separat. |
--------------------
Renault
Laguna II 1.9dCI break
2002 Initiale Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu! |
|
gmt97hr |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 11 April 08 ![]() |
Intru si eu in randul celor care au probleme cu clapeta de acceleratie.
simptome: s-a aprins o rezistenta galbena in bord si turometrul fluctueaza la relanti intre 2000 - 3000 rpm. Opresc, scot cartela si pornesc din nou. Citeodata isi revine, dar in scurt timp, ecelasi rezultat. La test, a aparut eroare la "senzor clapeta acceleratie". Pentru inceput s-a curatat ecea clapeta, dar deocamdata fara rezultat. Urmeaza o verificare a partii electrice, dupa care, se poate ca va fi nevoie de un nou senzor (clapeta acceleratie). Din cei care au postat anterior, se pare ca motourul de 1.8 16V are astfel de probleme. La voi cum s-a rezolvat? |
--------------------
RENAULT
LAGUNA II
2001 1.8 16 V DYNAMIQUE
|
|
mihai vulcan |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 172 Joined: 27 July 08 From: Sibiu ![]() |
salut! Mi-a facut si mie de doua - trei ori figura asta, anul trecut prin august. Am curatat contactele (mufele) de la clapeta de acceleratie si de la pedala. De atunci nu am mai avut probleme...
|
--------------------
HYUNDAI
I30 1.4 tgdi exclusive launch edition
- SB 06 YCP
2017 Ex Renault Laguna Ii
Ex Renault 25 GTX |
|
gmt97hr |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 11 April 08 ![]() |
No, s-au curatat ceva contacte si acum merge. Sunt curios pana cand? Eu sper sa nu mai am probleme (si nici altii).
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA II
2001 1.8 16 V DYNAMIQUE
|
|
gmt97hr |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 11 April 08 ![]() |
Toate bune pana azi... Directia service Renault !!!- Sper sa nu ma arda prea tare la buzunar!?
![]() Verdict de la service: schimbare clapeta acceleratie. Garantia lor: 99,9% ca astfel se va rezolva problema ! This post has been edited by gmt97hr: 1 Apr 2009, 19:32 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA II
2001 1.8 16 V DYNAMIQUE
|
|
bsd_dex |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 19 March 09 From: Salaj ![]() |
Salutare!
- am avut si eu aceasi problema ca si gmt97hr; - Megane 1.4 16V (constructia clapetei identica la Megane 1.6 16V; 1.8 16V si Laguna 1.6 16V; 1.8 16V) - dar amplificata de faptul ca in momentul aprinderii acelei "rezistente" (problema electrica la motor) de pe bord aveam fluctuatii (mai rar) de turatie intre 2000-3000 rpm sau in majoritatea cazurilor calculatorul masinii nu ma lasa sa turez peste 2800-3000 rpm motorul - fapt tare neplacut si periculos daca eram in trafic! - dupa curatarea acelei clapete de acceleratie nici o problema! - o sa pun si poze! |
--------------------
Renault
Megane
- SJ 18 DEX
2001 1.4 16V
|
|
gmt97hr |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 11 April 08 ![]() |
La mine s-a curatat clapeta, dar fara niciun rezultat. Am comandat noua clapeta la service Renault si miercuri se schimba. Sper ca astfel se va rezolva, deoarece acum nu am curaj sa ies din oras!
Voi posta si rezultatul final si rezolvarea ! ![]() Intrebare: se da garantie de la service la astfel de lucrari? This post has been edited by gmt97hr: 6 Apr 2009, 19:51 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA II
2001 1.8 16 V DYNAMIQUE
|
|
gmt97hr |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 132 Joined: 11 April 08 ![]() |
Schimbat senzor, resoftat calculatorul (piesa de schimb vine cu un CD), pret total 988 lei, garantie pentru piesa schimbata 1 an.
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA II
2001 1.8 16 V DYNAMIQUE
|
|
cosminbirla |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 7 November 08 ![]() |
pentru mihai vulcan daca se poate sa-mi spui si mie cu ce ai curatat,unde ai curatat si daca este greu,ca deja am ajuns la exasperare te rog din suflet astept raspuns
|
--------------------
renault
laguna 2
- GR 83 GOE
2001 1,6 16v 107cp
|
|
mihai vulcan |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 172 Joined: 27 July 08 From: Sibiu ![]() |
Salut! Pt. siguranta scoate borna de la baterie inainte! Am curatat cu spray de contacte electrice mufa care vine la corpul clapetei de acceleratie (cea cu mai multe fire din poza) si pe cea de la pedala de acceleratie. Dupa ce dai cu spray lasi sa se usuce bine! Asta este partea simpla a operatiunii!
Daca problema persista, trebuiesc verificate reostatul din pedala de acceleratie si motorasul care comanda clapeta de acceleratie. Atentie, nu este chiar simplu si le poti distruge. Bafta! This post has been edited by mihai vulcan: 4 Sep 2009, 11:51 Attached thumbnail(s) Fotografii_0001.jpg ( Size: 262.1k ) Number of downloads: 2111 |
--------------------
HYUNDAI
I30 1.4 tgdi exclusive launch edition
- SB 06 YCP
2017 Ex Renault Laguna Ii
Ex Renault 25 GTX |
|
Yutcaru |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.180 Joined: 1 August 08 From: Timisoara ![]() |
Salut,am si eu o mica problema de relanti si anume :
- cand pornesc dimineata masina ( prima data ) imi sta turometrul ridicat la 1400 - 1600 timp de cateva minute,dupa care scade intr-un ritm foarte,foarte lent si e destul de enervant. Daca asa imi face acuma,cum va fi la - 20 de grade.......... ![]() Cand pun frana ( schimbatorul in punctul mort ) nu am nici un fel de oscilatie,nimic.Dupa prima cheie,turometrul scade la normal in cateva secunde,dar la prima cheie ma ucide cu turatia lui.Daca mai merg cu masina in aceeasi zi,totul e ok si perfect normal ![]() Ce poate sa fie: - clapeta de acceleratie? - poate sa fie si de la benzina?...pana acuma bagam `98 de luk,o sa incerc sa o schimb sa trec iar pe `99 + petrom sa vad daca mai face si atunci. - senzorul clapetei de acceleratie? Ultima revizie facuta in urma cu un an ( schimb ulei,distributie,filtre ) Acest lucru se intampla de vre-o 2-3 zile.In mod normal,la mine turometrul urca pana la 1600 dar scadea imediat,asta si cand era afara fff frig. Mersi frumos si ......baftalo!! |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16 valve 120 CP
- TM 24 GBY
2001 Expression
|
|
Yutcaru |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.180 Joined: 1 August 08 From: Timisoara ![]() |
Ce efect are bioetanolul la masinile noastre?
Poate fi afectata cumva si turatia motorului?......cifra octanica a ramas la fel,acuma cu introducerea obligatorie de bio in benzina? Nu mai contenesc cu acest relanti ridicat,si e destul de suparator. Ce efect negativ are daca plec de pe loc cu o turatie mai mare ( 1400 - 1600 ) ?? Mersi, |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16 valve 120 CP
- TM 24 GBY
2001 Expression
|
|
jon_nxt |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru declarat anti-bizoni Group: Members Posts: 216 Joined: 15 August 08 From: Bucuresti ![]() |
Despre efectele bioetanolului nu stiu sa-ti spun...
Insa atunci cand motorul e rece e bine sa nu o turezi si sa schimbi treapta incercand sa nu depasesti peste 2200-2300 rpm. Asta pana se incalzeste la temperatura normala, cand poti sa treci in regim normal de turatie adica sa schimbi pe la 3000-3500. Unii spun ca dupa ce s-a incalzit bine motorul, macar o data pe zi poate sa vada si peste 4000 rpm ![]() Adica, pentru a-ti raspunde la intrebare direct, poti sa pleci de pe loc cu turatia spusa de tine (si presupun ca pleci cu ambreiajul "patinat", ca sa nu fortezi nici cutia). Normal e totusi ca dupa ce se incalzeste motorul sa scada relanti-ul la 850 rpm. Daca nu scade turatia dupa ce s-a incalzit atunci fa-ti probleme. Edit: ...si inca ceva ca mi-am amintit dupa ce am adaugat postul asa ca editez: daca ai mufa de la EGR scoasa si mergi asa cu ea, atunci motorul se va incalzi mai greu si de aici poti sa ai si acest relanti ridicat cand e rece pentru o perioada mai indelungata. Unul dintre rolurile EGR este sa bage gazele fierbinti si nearse inapoi in admisie pentru o incalzire mai rapida a motorului. E ca si cartonul pe care-l puneau iarna ãi mai batrani la Dacie obturand partial sau total radiatorul. Asa ca, daca ai probleme cu EGR, e bine sa il conectezi iarna, chiar daca "iti va da in nas" pe la 2000-2200 rpm. Eventual, dupa ce se incalzeste motorul poti sa scoti mufa de la EGR iar. This post has been edited by jon_nxt: 18 Oct 2009, 16:42 |
--------------------
Renault
Laguna 2, phase 1
1.9 dCi Dynamique, 2001 "Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st August 2025 - 07:11 |