Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

relanti ridicat, salut

dudulag
post 7 Mar 2009, 22:30
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 7 March 09




am o laguna 2,1.8 16v,2003 rulez normal si cand o scot la liber relantiul ramane intre 1200 si 2000 de ture.Asta nu de fiecare data dar de cele mai multe ori si isi revine sigur daca opresc masina in loc sau sub 10 km/h


--------------------
renault laguna 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baron
post 11 Mar 2009, 13:06
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 28 June 04
From: Iasi




Mie imi sta pe la 600 rpm la relanti, cu motorul cald. Ma enerveaza la culme si cateodata mi se mai opreste si motorul cand o las pe liber... Cred ca am sa merg in service poate imi ridica putin relatiul si moralul...


--------------------
Laguna II, 1.6l, 16v - motor K4MD-710, - IS 33 BAR 2001, Expression
Sfatul este ceea ce cerem atunci cand stim deja raspunsul, dar ne-am fi dorit sa nu-l fi stiut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
WaxLaguna
post 11 Mar 2009, 14:44
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 29 November 07




Fi fericit ca nu iti moare motorul in mers, asa am patit eu. Acum de cand am curatat clapeta de aer nu mai am treaba, ba chiar mi se tureaza UNEORI la vreo 1300-1400 ture cand la p liber si frane.
Bafta


--------------------
Renault Laguna 2 - TM xx WAX 2001 Privilege 1.8 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 11 Mar 2009, 17:29
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Ai pe masina un dispozitiv numit I.A.C. (Idle Air control) care are grija ralantiului. Se mai umple de praf si trebuie curatat.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dulovet25
post 11 Mar 2009, 20:46
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 56
Joined: 19 May 08




nu va suparati si unde se afla acel I.A.C
daca se poate o fototografie


--------------------
Renault Laguna 2/3 - tm83scd 2002/2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 11 Mar 2009, 23:21
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Nu stiu sa-ti spun exact, insa el este in zona clapetei de acceleratie, ar trebui sa aiba un furtun si o mufa in el. Poate are cineva acces la o poza cu motorul sa poti identifica piesa. La baza e un motorash cu pas mic care in functie de comanda primita de la ECU (senzor de turatie si la rece senzorul de temperatura) suplimenteaza cu aer amestecul crescand sau micsorand turatia. In zona unde circula aerul se aduna mizerie, praf si e posibil sa nu mai functioneze corect ralanti-ul. Cum e la fel de corect ca informatiile de la senzori sa fie gresite si IAC-ul sa primeasca comenzi gresite de la ECU. Insa incepeti cu un curatat. Spor!


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 11 Mar 2009, 23:59
Post #7


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




IAC-ul asta este si la DCI sau doar la benzina ?


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 12 Mar 2009, 15:37
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Dieselul nu are clapeta de acceleratie, ralanti-ul este reglat din pompa de injectie. La benzina IAC-ul imbogateste/saraceste amestecul cu aer si ridica/scade ralanti-ul, la diesel nu se amesteca aerul cu motorina, se regleaza doar debitul motorinei in injectoare.
Oricum IAC-ul nu e pentru a regla ralanti-ul ci pentru a mentine turatia comandata de ECU. La motoarele noi ralanti-ul cand motorul e cald nu e reglabil, cat e programat in ECU atat ar trebui sa-l potriveasca si IAC-ul. Sau IACV mai corect (Idle Air control valve). Toate bune.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bad_ovi
post 13 Mar 2009, 18:50
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 287
Joined: 21 May 08




Si cum e cu IAC acela se poate curata acasa ? Pe unde e localizat ? Raspundeti va roog !


--------------------
Renault laguna - MS 07 VOT 2001 privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iglu
post 13 Mar 2009, 20:56
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 287
Joined: 10 May 08




Problemă identică cu cea ridicată de inițiatorul acestui topic am avut și eu: relanti ridicat, mai ales cu frâna apăsată, cca. 1200-1400 rpm. La service a fost curățată clapeta de accelerație și au spus că s-a rezolvat. Însă la proba de drum se tura acum până la 1600-1800 rpm. A fost resoftat calculatorul de injecție și acum merge perfect.

Tind să cred că și la tine e tot de la soft: avem același tip de motor, același an de fabricație...


--------------------
Renault Laguna II 2003 / 1.8 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 13 Mar 2009, 22:57
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Daca are cineva Dialogys v-ar putea ajuta cu niste poze. Se poate curata si IACV-ul si clapeta. Praful se aduna in amandoua. La clapeta ori se aduna praful si nu se mai inchide clapeta bine, ori ramane intepenita, ori se deformeaza clapeta si nu mai inchide perfect.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bad_ovi
post 14 Mar 2009, 13:49
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 287
Joined: 21 May 08




S-a tot discutat de IATCV ul ala pe aici si nimeni nu a reusit sa puna o poza sa vedem unde este situat si nimeni nu a raspuns daca se poate curata acasa sau trebuie sa mergem la service sa ne curete ei de bani. E chiar asa de greu ?


--------------------
Renault laguna - MS 07 VOT 2001 privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 16 Mar 2009, 23:00
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Azi am dat de topicul colegului nostru: http://www.reno.ro/Curatare-corp-clapeta-S...01-t110500.html

Foarte util si bine detaliat. In principiu, cam la toate benzinarele e la fel. Am vazut la Clio ca IACV e chiar in corpul clapetei. Spor la curatat!


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bad_ovi
post 18 Mar 2009, 16:13
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 287
Joined: 21 May 08




rmg foarte bune imaginile care prezinta modul de curatare dar singura problema este ca de la clio pina la laguna este totusi o diferenta. Imaginile de acolo sunt valabile pentru clio dar laguna are cu totul alt sistem. De imagini cu laguna am avea nevoie sau macar o descriere de procedura eventual si riscuri ce putem strica pe acolo sau la ce trebuie sa avem grija cind curatam.

18 Mar 2009, 18:56:
Vad ca nu raspundenimeni si eu simbata vreau sa ma apuc de treaba si vroiam sa stiu cam la ce sa ma astept

18 Mar 2009, 20:41:
?? nimic nici un raspuns ??


This post has been edited by bad_ovi: 18 Mar 2009, 20:41


--------------------
Renault laguna - MS 07 VOT 2001 privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 19 Mar 2009, 11:50
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Sorry ca nu te pot ajuta cu niste poze din Dialogys! sad.gif Am tot cautat pe net poze cu un motor de Laguna 2 benzina si nu am reusit sa gasesc.
Poate are cineva o poza cu un motor pe benzina, sa vedem in poza localizarea IACV-ului.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b_gabi
post 19 Mar 2009, 15:58
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 28 October 06




Deci IACV-ul sa fie ansamblul (motor + melc) care mărește turația la pornire în locul tradiționalului șoc de la vechile motoare cu carburator?
Hmmmm....înseamnă că la motorizările cu ESP unde clapeta de accelerație este oricum motorizată și nu acționată de pedală prin cablu se pare că lipsește....Părerea mea blush.gif


--------------------
renault laguna 2 - AG 70 BUB 2001 Privilege 1,8 I 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bad_ovi
post 19 Mar 2009, 18:32
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 287
Joined: 21 May 08




Oricum eu am sa incerc sa fac simbata operatia de curatire si o sa fa tin la curent cu ceea ce am realizat poate mai sunt si altii interesati.

19 Mar 2009, 18:47:
Din cite am mai inteles eu IATC trebuie sa fie in continuarea cutiei unde este filtrul de aer nu ?

This post has been edited by bad_ovi: 19 Mar 2009, 18:47


--------------------
Renault laguna - MS 07 VOT 2001 privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 19 Mar 2009, 21:34
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




"Deci IACV-ul sa fie ansamblul (motor + melc) care mărește turația la pornire în locul tradiționalului șoc de la vechile motoare cu carburator? "
Corect.
Nu stiu cum e la drive by wire, posibil sa nu mai fie nevoie de IACV. Corpul clapetei are un actuator care regleaza printr-un servo motor clapeta, poate are rol si de regulator ralanti. Cu toate ca IACV bypasseaza clapeta si amestecul creat, livrand aerul direct spre admisie, dupa clapeta. As inclina totusi sa cred ca exista si la DBW acest regulator, prins in corpul clapetei de acceleratie sau separat.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gmt97hr
post 29 Mar 2009, 14:44
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 11 April 08




Intru si eu in randul celor care au probleme cu clapeta de acceleratie.
simptome: s-a aprins o rezistenta galbena in bord si turometrul fluctueaza la relanti intre 2000 - 3000 rpm. Opresc, scot cartela si pornesc din nou. Citeodata isi revine, dar in scurt timp, ecelasi rezultat.
La test, a aparut eroare la "senzor clapeta acceleratie". Pentru inceput s-a curatat ecea clapeta, dar deocamdata fara rezultat. Urmeaza o verificare a partii electrice, dupa care, se poate ca va fi nevoie de un nou senzor (clapeta acceleratie).
Din cei care au postat anterior, se pare ca motourul de 1.8 16V are astfel de probleme.
La voi cum s-a rezolvat?


--------------------
RENAULT LAGUNA II 2001 1.8 16 V DYNAMIQUE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai vulcan
post 29 Mar 2009, 16:39
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 172
Joined: 27 July 08
From: Sibiu




salut! Mi-a facut si mie de doua - trei ori figura asta, anul trecut prin august. Am curatat contactele (mufele) de la clapeta de acceleratie si de la pedala. De atunci nu am mai avut probleme...


--------------------
HYUNDAI I30 1.4 tgdi exclusive launch edition - SB 06 YCP 2017
Ex Renault Laguna Ii
Ex Renault 25 GTX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gmt97hr
post 30 Mar 2009, 19:56
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 11 April 08




No, s-au curatat ceva contacte si acum merge. Sunt curios pana cand? Eu sper sa nu mai am probleme (si nici altii). smile.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA II 2001 1.8 16 V DYNAMIQUE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gmt97hr
post 31 Mar 2009, 20:00
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 11 April 08




Toate bune pana azi... Directia service Renault !!!- Sper sa nu ma arda prea tare la buzunar!? sad.gif
Verdict de la service: schimbare clapeta acceleratie. Garantia lor: 99,9% ca astfel se va rezolva problema !

This post has been edited by gmt97hr: 1 Apr 2009, 19:32


--------------------
RENAULT LAGUNA II 2001 1.8 16 V DYNAMIQUE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bsd_dex
post 5 Apr 2009, 23:16
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 19 March 09
From: Salaj




Salutare!
- am avut si eu aceasi problema ca si gmt97hr;
- Megane 1.4 16V (constructia clapetei identica la Megane 1.6 16V; 1.8 16V si Laguna 1.6 16V; 1.8 16V)
- dar amplificata de faptul ca in momentul aprinderii acelei "rezistente" (problema electrica la motor) de pe bord aveam fluctuatii (mai rar) de turatie intre 2000-3000 rpm sau in majoritatea cazurilor calculatorul masinii nu ma lasa sa turez peste 2800-3000 rpm motorul - fapt tare neplacut si periculos daca eram in trafic!
- dupa curatarea acelei clapete de acceleratie nici o problema!
- o sa pun si poze!


--------------------
Renault Megane - SJ 18 DEX 2001 1.4 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gmt97hr
post 6 Apr 2009, 19:48
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 11 April 08




La mine s-a curatat clapeta, dar fara niciun rezultat. Am comandat noua clapeta la service Renault si miercuri se schimba. Sper ca astfel se va rezolva, deoarece acum nu am curaj sa ies din oras!
Voi posta si rezultatul final si rezolvarea ! smile.gif
Intrebare: se da garantie de la service la astfel de lucrari?

This post has been edited by gmt97hr: 6 Apr 2009, 19:51


--------------------
RENAULT LAGUNA II 2001 1.8 16 V DYNAMIQUE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gmt97hr
post 10 Apr 2009, 18:38
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 132
Joined: 11 April 08




Schimbat senzor, resoftat calculatorul (piesa de schimb vine cu un CD), pret total 988 lei, garantie pentru piesa schimbata 1 an. smile.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA II 2001 1.8 16 V DYNAMIQUE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosminbirla
post 3 Sep 2009, 18:11
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 7 November 08




pentru mihai vulcan daca se poate sa-mi spui si mie cu ce ai curatat,unde ai curatat si daca este greu,ca deja am ajuns la exasperare te rog din suflet astept raspuns


--------------------
renault laguna 2 - GR 83 GOE 2001 1,6 16v 107cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai vulcan
post 3 Sep 2009, 23:18
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 172
Joined: 27 July 08
From: Sibiu




Salut! Pt. siguranta scoate borna de la baterie inainte! Am curatat cu spray de contacte electrice mufa care vine la corpul clapetei de acceleratie (cea cu mai multe fire din poza) si pe cea de la pedala de acceleratie. Dupa ce dai cu spray lasi sa se usuce bine! Asta este partea simpla a operatiunii!
Daca problema persista, trebuiesc verificate reostatul din pedala de acceleratie si motorasul care comanda clapeta de acceleratie. Atentie, nu este chiar simplu si le poti distruge.
Bafta!

This post has been edited by mihai vulcan: 4 Sep 2009, 11:51

Attached thumbnail(s)
Fotografii_0001.jpg ( Size: 262.1k ) Number of downloads: 2111


--------------------
HYUNDAI I30 1.4 tgdi exclusive launch edition - SB 06 YCP 2017
Ex Renault Laguna Ii
Ex Renault 25 GTX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yutcaru
post 16 Oct 2009, 13:10
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.180
Joined: 1 August 08
From: Timisoara




Salut,am si eu o mica problema de relanti si anume :
- cand pornesc dimineata masina ( prima data ) imi sta turometrul ridicat la 1400 - 1600 timp de cateva minute,dupa care scade intr-un ritm foarte,foarte lent si e destul de enervant.
Daca asa imi face acuma,cum va fi la - 20 de grade.......... blink.gif
Cand pun frana ( schimbatorul in punctul mort ) nu am nici un fel de oscilatie,nimic.Dupa prima cheie,turometrul scade la normal in cateva secunde,dar la prima cheie ma ucide cu turatia lui.Daca mai merg cu masina in aceeasi zi,totul e ok si perfect normal ohmy.gif
Ce poate sa fie:
- clapeta de acceleratie?
- poate sa fie si de la benzina?...pana acuma bagam `98 de luk,o sa incerc sa o schimb sa trec iar pe `99 + petrom sa vad daca mai face si atunci.
- senzorul clapetei de acceleratie?
Ultima revizie facuta in urma cu un an ( schimb ulei,distributie,filtre )

Acest lucru se intampla de vre-o 2-3 zile.In mod normal,la mine turometrul urca pana la 1600 dar scadea imediat,asta si cand era afara fff frig.

Mersi frumos si ......baftalo!!


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16 valve 120 CP - TM 24 GBY 2001 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yutcaru
post 18 Oct 2009, 13:07
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.180
Joined: 1 August 08
From: Timisoara




Ce efect are bioetanolul la masinile noastre?
Poate fi afectata cumva si turatia motorului?......cifra octanica a ramas la fel,acuma cu introducerea obligatorie de bio in benzina?
Nu mai contenesc cu acest relanti ridicat,si e destul de suparator.
Ce efect negativ are daca plec de pe loc cu o turatie mai mare ( 1400 - 1600 ) ??

Mersi,


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16 valve 120 CP - TM 24 GBY 2001 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jon_nxt
post 18 Oct 2009, 16:35
Post #30


Membru declarat anti-bizoni


Group: Members
Posts: 216
Joined: 15 August 08
From: Bucuresti




Despre efectele bioetanolului nu stiu sa-ti spun...
Insa atunci cand motorul e rece e bine sa nu o turezi si sa schimbi treapta incercand sa nu depasesti peste 2200-2300 rpm. Asta pana se incalzeste la temperatura normala, cand poti sa treci in regim normal de turatie adica sa schimbi pe la 3000-3500. Unii spun ca dupa ce s-a incalzit bine motorul, macar o data pe zi poate sa vada si peste 4000 rpm wink.gif.
Adica, pentru a-ti raspunde la intrebare direct, poti sa pleci de pe loc cu turatia spusa de tine (si presupun ca pleci cu ambreiajul "patinat", ca sa nu fortezi nici cutia). Normal e totusi ca dupa ce se incalzeste motorul sa scada relanti-ul la 850 rpm. Daca nu scade turatia dupa ce s-a incalzit atunci fa-ti probleme.

Edit: ...si inca ceva ca mi-am amintit dupa ce am adaugat postul asa ca editez: daca ai mufa de la EGR scoasa si mergi asa cu ea, atunci motorul se va incalzi mai greu si de aici poti sa ai si acest relanti ridicat cand e rece pentru o perioada mai indelungata. Unul dintre rolurile EGR este sa bage gazele fierbinti si nearse inapoi in admisie pentru o incalzire mai rapida a motorului. E ca si cartonul pe care-l puneau iarna ãi mai batrani la Dacie obturand partial sau total radiatorul. Asa ca, daca ai probleme cu EGR, e bine sa il conectezi iarna, chiar daca "iti va da in nas" pe la 2000-2200 rpm. Eventual, dupa ce se incalzeste motorul poti sa scoti mufa de la EGR iar.

This post has been edited by jon_nxt: 18 Oct 2009, 16:42


--------------------
Renault Laguna 2, phase 1 1.9 dCi Dynamique, 2001
"Din fericire, gandirea corecta vine din experienta. Din nefericire, experienta vine din gandirea incorecta."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 07:11
Dacia