AndreiPavel
30 Jan 2008, 19:55
De cateva zile, dupa ce am fost cu masina la spalatorie, am observat la Clio, ca farurile au un aspect mat. Nu extrem de puternic, dar se observa.
Aveti idee daca este vreo solutie de polish pentru plasticul ala, sa ii redau cumva transparenta?
Si la mine am observat ca sunt patate dar pe interior nu stiu de ce pt. ca nu am umblat niciodata la ele ,proiectoarele in schimb sunt matuite si la mine am citit pe undeva ca se poate folosi pasta de dinti pe post de polish o sa incerc sa vad daca da rezultate
octav_
30 Jan 2008, 23:08
Vedeti la sectiunea Anunturi, cei de la Mania Detailing fac polish si la faruri.
Pismialex
30 Jan 2008, 23:22
Sau exista si o pasta de polish pentru materiale din pexiglass care este chiar buna! Pret aprox 90Ron
AndreiPavel
31 Jan 2008, 14:25
Multumesc pentru informatii. O sa incerc sa gasesc pasta aceea pentru plexiglass, probabil ca prin supermarketuri sau benzinarii.
Cu pasta de dinti nu stiu daca e o solutie. Merita incercat
.
crisolro
31 Jan 2008, 14:32
ai sa razi, da' pasta de dinti face cateva "minuni"!
vezi sa fie dual-floruri!
OVIDIUS
31 Jan 2008, 15:05
Confirm treaba cu pasta de dinti. La inox iese bestial, ca nou. Frecat, lasat 5 minutele si spalat...Merita incercat si la plastic.
AndreiPavel
31 Jan 2008, 17:52
Mertita incercat, in fond e doar pasta de dinti, in cel mai rau caz, curata farul. Ma duc sa incerc si vedem rezultatul.
Nu va grabiti. O perie de lustruit actionata electric degaja caldura care topeste plexiglas-ul farului.Rabdare si turatii mici cu pauze dese.
curatati farul pe exterior cu smirghel fin, cel mai fin posibil la coala, smirgheluiti farul cu apa si smirghel dupa aia va cumparati polish auto dur si fin si dati cu ala dur dupa aia cu ala fin de preferat sa aveti o masina de polishat, eu l am curatat asa la un megan 1 ca avea farurile mate si ingalbenite au iesit beton totul e sa aveti rabdare si pricepere
andutu
19 Mar 2015, 13:15
Salutare, de anul trecut a inceput un proces de exfoliere protectiei (lacul) de pe faruri, sunt si zgariate in unele locuri si au inceput sa se si ingalbeneasca putin.
Vreau sa le dau un polish.Operatiunea doresc sa o fac acasa.
1.Coli de smirghel de 1000, 1500, 2000 waterproff.
2.Dupa ultima finisare cu 2000 voi avea un aspect de mat si planuiesc sa cumpar un LAC.Am gasit pe cineva care vindea cica special pentru faruri dar costa 1 milion ceea ce mi se pare foarte scump.
Cineva mi-a recomandat un lac de exterior din acela la cutie cum e vopseaua, dar acesta se dilueaza cu diluant care din cate stiu afecteaza plasticul.Am mai gasit LAC la spray insa mie cam frica la spray sa nu iasa prost, voi ce parere aveti?
Nu vreau sa dau polish si atat fara protectie ca dai degeaba...
https://www.youtube.com/watch?v=Z3M5NwV7Klg
serj88
19 Mar 2015, 13:30
O solutie este sa aplici folie transparenta dupa polish, ar suplini rolul lacului (care e distrus de aceasta operatiune).
CipTal
19 Mar 2015, 13:35
Polish simplu fara lac sau folie.
serj88
19 Mar 2015, 13:42
Rezultatul e bun pe moment, dar se matuiesc din nou mult mai repede in absenta lacului/foliei.
OVIDIUS
19 Mar 2015, 14:03
QUOTE(serj88 @ 19 Mar 2015, 14:42)
Rezultatul e bun pe moment, dar se matuiesc din nou mult mai repede in absenta lacului/foliei.
Confirm. Daca vreti sa ramana ca noi dupa polish, puneti si folie. Apara si de pietre. Altfel, in 3-4 luni se fac la fel.
andutu
19 Mar 2015, 14:14
Stiu acest lucru ca daca le las fara protectie se fac la loc mult mai repede e logic.Probabil le voi pune si folie dar ma intereseaza ce lac sa folosesc.
espacern
19 Mar 2015, 14:16
Lac special de plastic.....altfel intra in reactie din lipsa primer.
yulyan19
19 Mar 2015, 14:36
polish la un service oarecare.70 roni am dat.asta anul trecut in martie.deci au un an si inca is ok
alexgeogabriel
19 Mar 2015, 18:20
Nu ai mai pus folie? Eu am un prieten care si-a polishat farurile si nu a mai pus folie, isi dadea pumni in cap ca trebuie sa le polisheze din nou, se facusera mult mai galbene si mai mate ca inainte.
yulyan19
19 Mar 2015, 22:02
QUOTE(alexgeogabriel @ 19 Mar 2015, 18:20)
Nu ai mai pus folie? Eu am un prieten care si-a polishat farurile si nu a mai pus folie, isi dadea pumni in cap ca trebuie sa le polisheze din nou, se facusera mult mai galbene si mai mate ca inainte.
nu am pus.nici macar nu stiam atunci ca se poate pune ,ca puneam
kimi_ro
4 Apr 2015, 14:49
Buna ziua,
Cum ar fi mai bine, pana la urma, sa facem acest polish? Cu sau fara folie? Eu am polisat farurile in urma cu 1 an si iar sunt matuite. Nu s-a folosit folie. Aveti vreo recomandare de service auto unde se efectueaza cum trebuie aceasta operatiune?
Am impresia ca nu vad nimic pe strada, indiferent ce fel de becuri am folosit pana acum (Orsram Nightbreaker, Philips X-Treme Vision etc)
Multumesc,
hellcat
4 Apr 2015, 15:30
Da, trebuie folie odata ce ai polishat farul. Pe una din masini am folie de 3 ani si e ca-n prima zi, nu s-a matuit, ingalbenit sau zgariat.
devilgenius
4 Apr 2015, 16:07
Lacul transparent pentru plastic cu protectie UV nu e bun de dat dupa polish?
hellcat
4 Apr 2015, 16:16
Daca nu apuca sa se cojeasca, ii vine sigur de hac prima iarna.
andutu
13 May 2015, 20:38
Le-am dat polish, de iesit au iesit ok acum sa vedem cat o tine daca tine 2 ani sunt multumit.
Stare initiala
[attachmentid=1627994035]
1.Am declipsat bara din margine sa am acces la suruburile de prindere al farurilor.
[attachmentid=1627994033]
Sunt tutoriale pe aici cum sa dai bara jos dar nu e nevoie sa o dai de tot jos doar o tragi cat sa poti baga mana sa desfaci suruburile.
2.Am inceput sa frec la el cu 1000 dar zgarieturile adanci care mama masii stie de la s-au facut se incapatanau sa iasa, am ajuns la 400 dupa 800, 1000, 1500 de abia de aici dupa ce dadeam cu apa pe el am inceput sa vad mai clar prin el la sfarsit 2500 deja cand dadeam cu apa pe al ramanea frumos si lucios.Am frecat circular cu bucati marime A6, adica coala de smirghel A4 impartita in 4 bucati.
[attachmentid=1627994034]
Cu toate ca am frecat la el de mi-au iesit alti peri albi tot au ramas cateva mici imperfectiuni dar se vad de aproape.
3.Spalat bine dupa care am degresat bine si sters bine farul, dupa ce il stergi trebuie sa ramana mat
Degresat cu Alcool etilic tehnic luat tot din dedeman este la bidon de 1L costa 6 lei si ceva
4.Aplicat LAC protector , 2 maini bune.
[attachmentid=1627994036]
Luat din dedeman raionul de lacuri.Exista doua variante mat si lucios.Pe spatele lui zice ca merge si pe materiale plastice.Cost 16 lei
<span class='edit'>13 May 2015, 21:41:</span>
Rezultate
[attachmentid=1627994037] [attachmentid=1627994038] [attachmentid=1627994039] [attachmentid=1627994040]
Celalalt far am inceput cu 1000 1500 2000 si 2500 nu avea zgarieturi multe doar se exfoliase lacul si avea o tenta galbuie.
Farurile le-am dat cu lac in casa nu afara, deoarece batea vantul si arunca tot praful.
PS. Sa le faceti cand nu e nevasta acasa ca o sa miroasa in casa a vopsea
alexgeogabriel
13 May 2015, 21:30
Prea tareee, preaaaaa ca la tara:D, n-ai mai dat cu polish? Sau n-ai mai mentionat, ce ai folosit dupa smilgherul cel mai fin? Inainte de lac ma refer. Ptiu... dar bine ti-au iesit, pune-le folie ca la cat ai muncit la ele. Ma tu faci misto de noi, ti-ai montat faruri noi si zici ca le-ai refacut. Glumesc, nu te tin 2 ani doar cu lacul ala, sau mai stii? Deci, m-ai facut sa le curat si eu pe ale mele. Nu am zgarieturi ci doar s-au matuit in partea de sus si ma deranjeaza la atingere.
RazvanF
13 May 2015, 21:34
Felicitari! Au iesit ca noi! Si la mine au inceput sa apara zgarieturi in special pe margine, cred ca iti voi urma tutorialul.
andutu
13 May 2015, 21:52
Nu am mai facut pana acum, pentru mine important este sa reziste cat de cat poate le voi pune si folie sa vad sa caut.Nu au iesit asa perfect se vad cateva imperfectiuni daca te apropii in poze nu se vad cum ar fi zgarieturi care inca au ramas pe farul rau deteriorat, si din greseala am pulverizat prea aproape si a iesit un mic val dar si ala se vede doar de aproape.
Dupa 2500 le-am degresat si dat direct cu lac.
z_fdd bacau
15 May 2015, 06:54
foarte tare, sincer!
si eu voiam sa le fac pe ale mele, dar nu am mai apucat... folie gasesti pe un site cu vanzari... scrii folie transparenta oracal la cautare si e destul de ieftina, parca vreo 10 lei pentru un far (50x50)
ale mele sunt matuite sus, la semnalizari, si pe laterale, spre aripi...
zi-mi si mie de unde ai facut rost de smirghel 2500???? ca aici nu gasesc nicaieri, cel mai fin pe care l-am gasit in BC e de 2000, la coala, la un magazin de materiale de constructii
alexgeogabriel
15 May 2015, 07:06
Da, ale mele tot in partea de sus au prinj pojghita aia, unde ai gasit tu folie la 10 lei? Am cautat pe google simi da doar rezultate de 40E per metru.
aurelyan
15 May 2015, 07:56
z_fdd bacau
15 May 2015, 08:58
uite ca are hellcat mai ieftin
iti dau si un PM in cateva minute
andutu
15 May 2015, 15:30
Eu am gasit de 2500 la magazin de vopsele auto in Vitan dar asta este in Bucuresti.
alexgeogabriel
15 May 2015, 15:54
Nu e mare problema, ii aduce frasu'.
andutu
15 May 2015, 16:36
Exact si ale mele erau la semnalizare si pe margine , cred ca zona asta este cea mai expusa, m-am decis si le pun si folie nu de alta dar imi este mila de cele 4 ore de frecat sa se zgarie iarasi.
alexgeogabriel
15 May 2015, 16:45
Mi-am facut de lucru azi si am luat o pasta de dinti Colgate Whitening, a curatat petele alea dar matuirea a ramas, deci nu va chinuiti aiurea cu pasta de dinti. Daca tot eram liber, am profitat, am spalat masina si am dat luciu cu Prevent pe toata caroseria. Asa procedez in fiecare primavara.
@andutu, eu tot nu inteleg ceva, ai dat cu 400,800,1000,1500,2500, bunnnn...ai mentionat ca de fiecare data cand uzi farul, acesta este clar dar la uscare este mat. Corect, insa, cand devine farul clar, dupa ce il cureti cu alcool izopropilic sau abia dupa ce il dai cu lac? Eu nu vreau sa il mai dau cu lac ci doar sa ii pun folie deasupra. Am si eu Dedeman in zona Berceni, deci am de unde lua tot ce vreau, plus targul. In Dedeman nu ai gasit foile de smilgher de ai alergat pana in targ?
andutu
15 May 2015, 19:21
In dedeman am gasit folie de smirghel dar pana in 2000 nu stiu daca in Berceni au eu am fost in Colentina.Alcool-ul izopropilic dai sa degresezi farul inainte sa dai cu lac plasticul ramane lucios dupa ce il dai cu lac.
Atentie nu recomand sa se inceapa cu 400 eu am inceput cu 400 pentru ca avea zgarieturi foarte adanci si nu se luau.La celalalt far care nu era zgariat doar lacul exfoliat si o tenta galbena am inceput cu 1000.
Incepeti cu 1000 vedeti cum iese sunt filmulete pe youtube cu lacuire faruri.
Trebuie dat cu lac ca altfel ramane mat.
Initial am vrut sa iau un lac la cutie metalica de exterior cu protectie UV, si il inmuiam cu un diluant de la policolor special pentru lacuri sau curatarea ustensilelor.Acest diluant l-am probat am pus niste bucati de plastic si nu a afectat cu nimic acel plastic, insa am dat de acest spray pe care zice ca merge si pe mase plastice si am zis sa incerc, cat o tine o tine.Acum caut folie cu protectie UV pe spray nu am vazut sa scrie ca ar avea lacul si aceasta protectie.
z_fdd bacau
15 May 2015, 19:23
la dedeman (bacau, ce-i drept) am gasit eu de 2000... cand am intrebat de 3000 s-a uitat ala stramb la mine
la celelalte magazine cu materiale de constructii nu am gasit mai fin de 1200.....
vasilecool
15 May 2015, 22:04
Smirghel fin gasiti la magazinele pentru vopseluri(auto), sau la piese auto. 2000+ cam 1.5-2 lei/coala.
Eu am dat cu lac pe faruri. Bineinteles ca s-au matuit in timp. E o munca de Sisif sa scoti lacul matuit la urmatoarea lustruire...
Cred ca e mai practic cu folie.
z_fdd bacau
15 May 2015, 22:17
cat te-a tinut lacul???
alexgeogabriel
16 May 2015, 06:29
Eu nu am zgrieturi asa de adanci, sunt destul de fine, nu prea circul ncu masina. Cred ca o sa iau si 1200-1500 sa il am acolo in ca de ceva. Andutu, vezi la "sefu" mai sus in link.
Daca este stoneguardul pe care il stiu eu, are 150 microni, inclusiv cu protectie uv.
vasilecool
16 May 2015, 07:08
Cam un an si cateva luni. Dar cand s-a matuit lacul, parca era vopsit farul cu alb. Munca a fost tripla decat la lustruirea unui far doar matuit...
Ultima data, le-am facut in vara trecuta cu smirghel de 800,1000,1500,2000si 3000.
La final, pe o carpa moale, am pus pasta de dinti si am frecat temeinic, tot cu apa. Nu am mai aplicat nimic. O sa le fac o data pe an, doar cu smirghel fin si pasta de dinti. Iti ia cam 15 min/ far.
La cat de putin muncesc, am hotarat ca nu mai merita alte artificii...
alexgeogabriel
16 May 2015, 11:25
Ma nene, cum va reuseste voua cu pasta de dinti? Ca am frecat ieri degeaba. 15 minute la frecat cu mana?
, cam putin.
andutu
16 May 2015, 12:37
Vasilecool solutia ta merge o perioada pana subtiezi plasticul farului atat de mult cat la o pietricica luata s a spart farul.
RazvanF
16 May 2015, 19:34
QUOTE(andutu @ 16 May 2015, 12:37)
Vasilecool solutia ta merge o perioada pana subtiezi plasticul farului atat de mult cat la o pietricica luata s a spart farul.
Deci tot folia ramane sfanta dupa o astfel de operatie.
valikris2002
16 May 2015, 21:53
Daca lacul e cel care se matueste la farul la cere "sticla" e din plastic, nu exista nici o substanta cu care sa se indeparteze acest lac fara sa afecteze si plasticul, fara sa slefuim suprafata? La masinile mai vechi de 2007 am vazut ca e super clara sticla care e sticla nici macar mizeria nu sta pe el, ce o fi fost in capul lor sa il lacuiasca, doar daca e element de siguranta pasiva pentu pietoni sa nu il mai faca din sticla sa nu provoace taieturi.
Daca se decapeaza lacul, ar trebui sa ramana plasticul transparent, sau lacul are rol de protectie pentru plastic sa nu devina opac?
vasilecool
17 May 2015, 01:42
Nu cred ca farurile vin lacuite din fabrica, le-am dat noi cu lac. De matuit se matuieste plasticul de la praf si frecarea cu alte obiecte... Mai demult citeam ca si becurile proaste le matuiesc, ca nu au protectie UV...
Cred ca trecerea de la sticla la plastic, s-a facut din conceptii economice si tehnologice, oricare ar fi motivul invocat... Daca ar putea ar face ei si parbrizul din plastic, dar probabil ca nu au gasit o metoda ieftina si durabila. Ca si siguranta, se sparge capul aluia, iar farul din sticla nu cred ca are nimic, la cat e de groa. Mai repede se taie in cioburile de plastic...
andutu
17 May 2015, 18:03
Eu cred ca vin cu lac din fabrica sau ceva asemanator deoarece la mine incepuse sa se decojeasca.Ala ce era?
z_fdd bacau
17 May 2015, 18:51
si la mine la fel... deci sigur au un lac protector
tocmai de aia itri trebuie folie sau alt lac dupa ce le polishezi, ca plasticul ala nu mai are nicio protectie
razvan_kalibra92
28 Aug 2015, 14:37
Salut! Ideea cu lacul este cea mai inteleapta si utila, in detrimentul simplului polish care doar uniformizeaza suprafata.
Sa va raspund la intrebari, sau mai bine spus, sa va satisfac o curiozitate, DA! Farurile si stopurile au peste plexi-glass-ul acesta un strat de lac protector pentru a preveni matuirea, intrucat este mai dur decat textura plexicului. Cu timpul, din cauza factorilor externi (criblura/nisip/praf) aruncate in mers de masina din fata, pentru ca dupa cum deja ati observat, doar suprafetele din extremitatea farului unde se produce fenomenul de "glisare" a particulelor, este mai intens matuit.
Ideea cu folie UV aplicata dupa lacuire, de asemenea mi se pare o idee inteligenta, pentru a preveni matuirea lacului din cauza radiatiei solare.
Eu am un symbol din 2006 si il tin in parcarea din spatele blocului. De-a lungul timpului, din cauza ca il "arde" soarele toata ziua, s-au ingalbenit plexicurile de la faruri, dar, mai mult, am observat ca prezinta niste microfisuri, ca niste zgarieturi foarte fine in textura farului, care se observa doar cand aprind farurile, sau pozitiile. De acelea nu stiu daca se poate scapa. Cert este ca dupa ce le-am polisat, acestea au ramas.
Ne poate informa colegul andutu daca si el a avut astfel de microfisuri si s-au "astupat" dupa lacuire.
Numai bine! Va salut!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.