Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Calutii 1.4 16v
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
gabygiovanny
pai eu am avut un opel vectra de 90 de cai inainte dar parca se infingea mai bine ca asta de 98 cai
cmandrei
Te rog citeste regulamentul. Cauta inaite de a deschide un topic. Citeste inainte de a deschide un topic ( http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=44809 ) si incearca sa pui intrebari ceva mai "normale".

Raspuns 1 : NU.
Raspuns 2 : DA.

In comparatie cu ce ?
billabong
Atata timp cat o sa conduci normal < 3500 rpm nu o sa simti mare lucru o sa simti ca un motor normal de 1.4. Incearca sa conduci sportiv si de la 4000rpm in sus o sa vezi diferenta clara fata de vectra.
Ayden_CJ
calutii?, da se simt confirm si eu trebe doar sa ii gasesti:)
gabygiovanny
pai....inseamna ca dupa rodaj, dar e adevarat ca, cum il obisnuiesc acum asa merge si dupa aia? adica sportiv sau mai lenes
cmandrei
Cum obisnuiesti tu sa conduci masina asa merge ... daca nu e stricat nimic ... [discutia poate continua "aiurea" pe aceasta tema prea mult din pacate sad.gif]
gabygiovanny
multumesc mult
billabong
Am auzit si eu zvonuri ca daca conduci sportiv inveti calculatorul si modifica timpi de injectie dupa stilul tau de condus.Nu stiu ce sa zic.Nu mi se pare plauzibil.Tu esti inca in rodaj cu masina asa ca ai rabdare sa treci de rodaj si dupaia o sa te bucuri de 98 caluti.
Ayden_CJ
nu cred ca unitatea centrala de calcul a motorului este adaptiva,... daca ii pui juma de rezervor mereu sa refuze un plin? masina trebuie sa ofere mereu puterea maxima ca nu se stie cand iti trebuie... fa rodajul dupa carte si apoi daca iti place forjeaz/o insa nu uita ca viteza costa mult (si financiar si poate fi riscanta) putere max obtii la turatie max. mai bine invata/te sa mergi la cuplul maxim 3500-4000 rpm.
succes
Adrian
billabong
Un priten care lucreaza cu asa ceva adica cu microcontrolere (ECU e tot asa ceva pana la urma) spunea ca aceste softuri (mapari) sunt defapt nsite softuri in timp real adica adaptive.Poate ca cineva stie mai bine sa ne lumineze si pe noi mai bine
Racky
Eu am auzit altceva, dar de la cineva cu un Clio Symbol 1.4 16V, cutie automata(BVA parca ii zice)...precum ca se modifica timpii pentru schimbarea rapoartelor cutiei de viteze daca conduci mai sportiv, dar nu cred ca se pot modifica timpi de injectie...
billabong
Referitor la masinile din ziua da azi...toate au puteri fenomenale pe hartie dar daca ai face un drive test cu una si nu ti-ar spune ce motor are pun pariu ca nici unul dintre noi nu ar ghicii toti am zice ca ar avea mult mai putin decat pe hartie si asta din cauza maselor tot mai mari datorate elelemtelor de siguranta si a ranforsarii sasiului pentru a obtine un numar de : x stele la NCAP.Asa ca idee in anii 90 o masina cu motor de 1.6 scotea maxim vreo 75 caluti dar care faceau masina foarte sprintena.Imi aduc aminte de fiatul meu uno cu motor de 1.0 care in primele 2 trepte rupea.Probabil si de aici nemultumirea celui ce a initiat topicul se astepta sa fie o diferenta nu numai pe hartie ci si la comportament.
cmandrei
Exact ce am spus tongue.gif ca se poate continua asa cam mult sad.gif ... una peste alta ... da sa zicem ca daca conduci sportiv in mod constant injectoarele "iti stau mai curate", "catalizatorul nu se imbacseste", "bujiile sunt mai curate" si deci "trage mai bine" ... rolleyes.gif ... teoretic
Laurentziu83
QUOTE(billabong @ 3 Jan 2008, 14:25)
Am auzit si eu zvonuri ca daca conduci sportiv inveti calculatorul si modifica timpi de injectie dupa stilul tau de condus.Nu stiu ce sa zic.Nu mi se pare plauzibil.Tu esti inca in rodaj cu masina asa ca ai rabdare sa treci de rodaj si dupaia o sa te bucuri de 98 caluti.
*


Nu, condusul lenes invata bujiile cu cocs pe ele, rezultatul e o aprindere mai proasta cand ai nevoie de zvac, de aici un motor lenes. In schimb se curata ele in timp si poti obtine performante bune, numai sa nu mergi subturat.
Teoria cu "cum inveti masina, asa o ai" se aplica de pe vremuri, inca de la daciile cu carburator, care n-aveau nici un fel de soft adaptativ.

Inainte, cand mergeam pe benzina, simteam si eu ca, dupa o perioada de mers prin oras, in regimuri variate de turatie, se cam cocsau bujiile si tragea mai greu motorul. Dupa un drum in extraurban, se curatau bujiile si motorul mergea mai bine.
Acum merg pe gaz, depuneri de cocs nu prea se fac, gazul arde la o temperatura ceva mai mare decat benzina, favorizand autocuratirea bujiilor, asa ca la orice ora eu am bujiile rosii si curate. Si nu doar la Clio, ci si la dacie, unde nu este controlata prea strict alimentarea cu carburant.


O solutie ar fi montarea de bujii mai "calde" pentru urban si bujii normale pentru extraurban, dar nu merita deranjul. Mai bine o talpa din cand in cand si gata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.