QUOTE(billabong @ 3 Jan 2008, 14:25)
Am auzit si eu zvonuri ca daca conduci sportiv inveti calculatorul si modifica timpi de injectie dupa stilul tau de condus.Nu stiu ce sa zic.Nu mi se pare plauzibil.Tu esti inca in rodaj cu masina asa ca ai rabdare sa treci de rodaj si dupaia o sa te bucuri de 98 caluti.
Nu, condusul lenes invata bujiile cu cocs pe ele, rezultatul e o aprindere mai proasta cand ai nevoie de zvac, de aici un motor lenes. In schimb se curata ele in timp si poti obtine performante bune, numai sa nu mergi subturat.
Teoria cu "cum inveti masina, asa o ai" se aplica de pe vremuri, inca de la daciile cu carburator, care n-aveau nici un fel de soft adaptativ.
Inainte, cand mergeam pe benzina, simteam si eu ca, dupa o perioada de mers prin oras, in regimuri variate de turatie, se cam cocsau bujiile si tragea mai greu motorul. Dupa un drum in extraurban, se curatau bujiile si motorul mergea mai bine.
Acum merg pe gaz, depuneri de cocs nu prea se fac, gazul arde la o temperatura ceva mai mare decat benzina, favorizand autocuratirea bujiilor, asa ca la orice ora eu am bujiile rosii si curate. Si nu doar la Clio, ci si la dacie, unde nu este controlata prea strict alimentarea cu carburant.
O solutie ar fi montarea de bujii mai "calde" pentru urban si bujii normale pentru extraurban, dar nu merita deranjul. Mai bine o talpa din cand in cand si gata.