Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Instalare sistem de incalzire suplimentar antigel
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane I > Tutoriale
Dodone
Mi-am adus din Germania Megane-ul din semnatura si am fost la Renault TM sa-mi dea lista cu echiparea din fabricatie.La un moment dat apare "fara termoplonjon motor".Se refera la un sistem de preincalzire al motorului,care ar fi existat in optiunile de echipare,dar cumparatorul nu l-a solicitat,sau la altceva?
19vik
Cred ca e vorba de acel preincalzitor electric (gen webasto), prezent la unele diesel-uri, chiar si la Megane, care intra in functiune la motorul rece si temperaturi scazute afara, ca sa ai caldura aproape imediat ce ai pornit motorul.
romeo3108ro
da este un grup de 3 rezistente care iti incalzesc lichidul de racire mai repede,iar descrierea detaliata a masinii sa stii ca nu avea voie sa ti-o dea din punct de vedere legal

2 Jan 2008, 00:30:
19vik:eu nu am auzit pana acuma de webasto electric si nimeni sper sa nu ma contrazica.Webasto este un sistem de incalzire auxiliara care functioneaza si atunci cand auto este stationat .Ce ar insemna sa fie pe rezistenta electrica?cum ai mai porni masina dupa o noapte de frig daca ai avea incalzirea auxiliara activata?
ai chema pe vecinul sa iti dea curent?
19vik
Scuze, am gresit, nu ma refeream la un sistem auxiliar, ci la cel din constructia masinii, e vorba de acele rezistente electrice, de care spui si tu, mi se pare ca e un bloc montat undeva in conducta de antigel care duce la calorifer si nu se alimenteaza decat dupa ce pornesti motorul. Ma insel?
romeo3108ro
nu te inseli deloc ai perfecta dreptate
RADU__
POate se refera la sistemele din Suedia cu incalzire direct la priza de 220v. Se monteaza in blocul motor, de obicei in locul dopurilor de apa si mentin motorul cald toata noaptea. am vazut asa ceva montat si consuma cam 25-30W
Dodone
Nici nu mi-am pus problema legalitatii atata timp cat am cerut detalii pentru masina mea si nu a altuia.Deci nu vad nici o problema in asta.Din contra,daca nu mi-ar fi oferit detaliile consider ca ar fi fost o problema.
In plus prin sistemul acesta m-am ferit de o teapa imensa.Inainte de a merge in Germania,am vrut sa cumpar o masina identica de la un bisnitar de masini care spune a ca masina are 112 k. reali .La verificare s-a dovedit ca avea 230 k.
Teparul a fost si el uimit cum de am primit datele de la reprezentanta,prentru ca si el stia ca si tine ca nu se pot obtine date.
Din aceasta cauza m-am inervat si am decis sa plec personal dincolo sa-mi iau masina ca sa reduc cat mai mult riscul unei tepe.
Daca datele ar fi la liber,teparii (inclusiv cei din vest) ar avea o viata mult mai grea.Pot face ei orice resetari,nu pot schimba nici o data din serverele firmelor producatoare.
La masina mea mi-a aratat inclusiv servizarile si piesele inlocuite in Germania,inclusiv si data.
Asa ca,imi mentin pozitia.
gotty
QUOTE(romeo3108ro @ 1 Jan 2008, 23:27)
da este un grup de 3 rezistente care iti incalzesc lichidul de racire mai repede,iar descrierea detaliata a masinii sa stii ca nu avea voie sa ti-o dea din punct de vedere legal

<span class='edit'>2 Jan 2008, 00:30:</span>

*



putin offtopic:de ce nu au voie sa dea acele date?chiar ma intereseaza....
Dodone
@19vik,
@romeo3108ro

Se poate monta sistemul de incalzire si acum la masina mea?Eventual ceva preturi? Merci anticipat.
30 mdc
si mie mi sau dat toate datele despre masina , nu stiu daca mi lea dat pentru ca il cunosteam?
romeo3108ro
gotty : sunt date care sunt din reteaua renault adica se gasesc numai pe intranet asa ca renault isi rezarva dreptul la confidentialitate
gotty
[quote=romeo3108ro,2 Jan 2008, 00:06]
gotty : sunt date care sunt din reteaua renault adica se gasesc numai pe intranet asa ca renault isi rezarva dreptul la confidentialitate
*

[/quo

multumesc!
Dodone
@romeo3108ro

Cred ca ar fi destul de productiv pentru toata lumea sa dai niste replici la situatiile descrise de mine in postul #7.
19vik
QUOTE(RADU__ @ 1 Jan 2008, 23:46)
POate se refera la sistemele din Suedia cu incalzire direct la priza de 220v. Se monteaza in blocul motor, de obicei in locul dopurilor de apa si mentin motorul cald toata noaptea. am vazut asa ceva montat si consuma cam 25-30W
*


Intradevar, am citit si eu undeva, nu mai gasesc sursa, despre un sistem de preincalzire stationar, alimentat la 220V, dar parca era vorba de putere mai mare, il pui in functiune cu, sa zicem, 20-30 minute inainte de a porni motorul si iti aduce temperatura acestuia chiar si la 90 de grade. Se monteaza in tarile nordice, nu numai in Suedia.

Dodone: ia legatura cu acest user, daca vrei sa pui Webasto pe M1.
Dodone
Merci. cheers.gif
B-85-DNT
sal sunt si eu interesat de chestia asta dak se monteaza si pe megan2 1.5dci. iarna trebuie sa merg cu ea cel putin 10 min pana incepe sa bage ceva caldura. ma refer la cele 3 rezistente dupa ce pornesti motorul. Dak se poate si la ce bani. Merci
Dacus_Malus
la o diagnosticare computerizata (masina din semnatura) mi-a dat o eroare referitoare la defectiune a acestui termoplonjon...
cu ce afecteaza el mersul masinii?
in afara ca am observat ca iarna dadea mai greu caldura, mai poate afecta mersul masinii?
radunre
Bine ai venit in randul celor fara termoplonjon smile.gif
Lasand gluma deoparte, nu afecteaza deloc functionarea motorului (cel putin nu in asa masura sa merite o atentie deosebita).
Avantajul major, in afara de confortul personal pe timp de iarna, atingerea regimului optim de functionare a motorului intr-un timp mult mai scurt decat fara acest "termoplonjon" deci, teoretic, o viata ceva mai indelungata a motorului (depinde mult si de utilizare).
Oricum ar fii, eu recomand un diagnostic elaborat al "termoplonjonului" in vederea repunerii in functiune, astfel ca toate sistemele sunt "up and running"

succes
Dacus_Malus
mie, la un test clip facut de un prieten, a aparut eroarea: "termoplonjon defect"..
unde se afla si se poate schimba acel bloc de rezistente?
ligrivis
Francezii cam asa explica ce este sistemul de incalzire suplimentar, habar nu aveam ca am asa ceva la masina pana sa citesc acest text:
RECHAUFFEUR ADDITIONNEL DE CIRCUIT DE REFROIDISSEMENT
II est situe sur une dent de radiateur de chauffage et est constitue de 3 bougies de rechauffage electrique baignant dans le liquide de refroidissement. Ces dernieres sont pilotees par le calculateur de gestion moteur via 2 relais. Le premier alimente deux bougies, le deuxieme, si necessaire, la troisieme.
Les bougies sont alimentees si :
- le pare-brise degivrant n'est pas en fonction.
- Is regime moteur est superieur a 650 tr/min.
- si le postchauffage est commande.
Fonctionnement du rechauffeur
- Temperature d'eau inferieure a 75°C et temperature de l'air inferieur a 7°C. - Temperature d'eau entre 5 et 75°C et temperature de l'air entre 7 et 10°C. - Temperature d'eau inferieur a 5°C et temperature de l'air superieur a 10°C.
Resistance des bougies : 0,6 ± 0,1 Q.
Shafu
182.gif Merci beaucoup! J'ai tout compris! 173.gif

blush.gif wink.gif
Dodone
Se poate monta acest dispozitiv si la cele care nu au din fabricatie ?
Daca da, ce presupune acest lucru ?
Aveti careva vreo schita, poza a termoplonjonului ?
Cu toate ca scrie ca nu am asa ceva, iarna mi se incalzeste motorul suspect de repede, iar vara nu am avut nicio problema cu termostatul. huh.gif
INFANTERIST
Si mie mi se incalzeste suspect de repede motorul iarna 182.gif .
Am fost si eu la renault sa cer informatii despre masina si nu mi-au dat, au zis : "ca nu au voie sa puna la dispozitia clientilor aceste informatii", cred ca cine le-a otinut a avut ceva "pile" tongue.gif
Dodone
Nu am avut nicio pila. Am vorbit politicos, i-am explicat ce vreau eu, l-am platit cu 30 de lei. A trebuit sa insist mult, pentru ca i-a fost jena sa ia banii. L-am "amenintat" ca ma intorc in service cu pizza suc si bere, in vazul sefilor. A cedat.
INFANTERIST
coolspeak.gif ........... da ..... buna tactica biggrin.gif
radunre
Instalare sistem de incalzire suplimentar:


Am inceput intr-o vineri dupamasa, pe la 5 cu urmatoarele demontari:
- baterie
- capac siurante compartiment motor
- capac plastic motor
- tubulatura superioara intercooler
- tubulatura recirculare gaze ulei (de la decantorul de ulei pana in spatele motorului)
- vas expansiune+golire partiala circuit racire
Am continuat cu pozarea firelor de la ECU la cutia cu sigurante, le-am trecut prin spatele farurilor si prin fata radiatorului, era mult mai simplu asa decat sa urmez calea cablajului original care mergea pe motor.
[attachmentid=1627691554] [attachmentid=1627691555]

Pt. ECU am folosit papuci originali extrasi dintr-o mufa identica. Aceasta mufa este compusa din mai multe parti si se demonteaza in felul urmator:
- extrageti mufa din ECU prin apasare in jos a clemei gri simultan cu apasarea blocajului situat imediat sub ea in pozitie centrala. Cleam gri trebuie sa se roteasca cu 90 grade si in acelasi timp extrage mufa.
[attachmentid=1627691561]
- mufele se extrag in ordine de jos in sus, demontati colierul de fixare a cablajului si punctul de masa de langa ECU
- "disectia" mufei este putin mai sensibila, taiati colierul care strange firele, capacul negru culiseaza daca i se departeaza cele 2 urechiuse de pe culisa.
- Fagurele albastru iese prin apasari repetate pe cele 4 blocaje de pe fiecare latura a mufei dupa care il trageti pe fire la ~2cm de mufa.
- Scoateti siguranta culisanta din plastic gri. In acest moment pinii din mufa se tin doar de urechile metalice, nu fortati firele ca sa nu se smulga.
- Stratul de silicon nu trebuie scos, pinii se introduc prin el.
- Pt. extragerea pinilor din mufa veche, introduceti un ac in gaurile dreptunghiulare (nu patrate) sau cele curbe de pe colturile conexiunilor mai mari.
[attachmentid=1627691562] [attachmentid=1627691563] [attachmentid=1627691564]
- La introducerea pinilor trebuie sa auziti un "click", pinii mici au o singura pozitie de intrare, cei mai au doua pozitii, daca nu intra le rotiti cu 90 grade si incercati din nou.
- Verificati de 5 ori pozitia corecta inainte de a remonta mufele...

Am continuat lucrarea in cutia cu relee si sigurante:
- folositi tub termocontractil pt. fiecare conexiune (prin cositorire pe o lungime de ~1,5cm la firele de forta)
- fiindca nu am vrut sa alterez instalatia originala a masinii, am adaugat o siguranta de 60A pt. acest sistem (original, siguranta F11, 70A deserveste si acest modul) folosind papuci originali (dezmembrari Laguna 1)
- am folosit relee de 50A, 2 buc.
[attachmentid=1627691565] [attachmentid=1627691566]
- pinul 1 de la cele 2 relee se leaga la firul alb care iese din releul B (injectie), astfel ele pot fi alimentate doar cand este pornit ECU (dupa sistemul original). Pt. aceasta conexiune am dezizolat firul alb pe o portiune de 1cm (fara al taia), infasurat firele de la relee, am scos papucul din soclu, si am tras un tub termocontractil pt. izolatie.

Firele de la ECU le-am conectat in felul urmator:
- Releu cu 1 bujie - pin H3 mufa GRI (prima/sus)
- Releu cu 2 bujii - pin E4 mufa NEAGRA (ultima/jos)
- Cele 2 relee corespund la "thermoplungers 1" si "thermoplungers 3" (nu e greseala)
Pe schema originala a sistemului de incalzire erau notati pinii J4 si E4 dar nu este corect. Pinii corecti se vad in schema de ansamblu a sistemului de injectie din urmatorul pdf.
[attachmentid=1627691570]

Am tras si firele pentru corpul de incalzire si le-am conectat la relee, pinul 3 de la fiecare rele la siguranta de 60A si pinul 5 de la fiecare releu catre bujii
Pt. conectarea la bujii am folosit 3 fire de 4mm patrati + 1 fir de 12mm patrati pt. conectarea la masa (maro).
[attachmentid=1627691574] [attachmentid=1627691575] [attachmentid=1627691576]

Instalarea corpului de bujii a fost mai anevoioasa fiindca nu este original. L-am conectat intre stutul superior din cutia termostatului si stutul inferior al radiatorului de habitaclu.
Din pacate l-am pozat dupa ce am terminat lucrarea si era aglomerat...
[attachmentid=1627691577]

Dupa remontarea tuturor elementelor, am tras un somn ca era 1.30 si a 2-a zi m-am apucat de butonat prin DDT2000.
Cu contactul pus (motor oprit), in ecranul de configurare selectezi "Avec thermoplongeurs" si apesi butonul "Thermoplongeurs"
[attachmentid=1627691578]
Am facut un ciclu e pornit/oprit dupa care am testat functionarea in ecranul "Pilotage de sorties", pe rand, "Relais thermo. 3" si "Relais thermo. 1", cu motorul oprit, se aud releele si plafoniera scade in intensitate.
[attachmentid=1627691579]

Din prima dimineata dupa montare (-2 grade), am avut un confort sporit prin scurtarea serioasa a timpului de incalzire in habitaclu.
Daca, fara sistem, in traficul de dimineata la -10 grade, pornit motor si lasat la relanti 5-7 minute (pana dau zapada, curat geamurile, imbarc copii), circuit de ~4 km, temperatura de ridica pana pe la primul semn, dupa montare temperatura ajunge la 3,5-4 linii...
xjc0c0
Felicitari ! Un tutorial foarte bun,iar operatia NU este una usoara .
radunre
Multumesc

O ultima precizare, toate datele de mai sus sunt valabile pt. motorul cu cod F9Q732, 1.9 dCi, an 2002, ECU: Bosch - EDC15C3.
Aceasta optiune e posibil sa existe si pe alte motorizari dar eu nu am studiat-o.

La instalare am folosit schema de legaturi la ECU prezentata in postul http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=196...dpost&p=2692548 dar care din pacate a functionat doar pe jumatate, pinul E4-negru raspundea la comenzi dar J4 ba...
Studiind schema de ansamblu a injectiei (pdf-ul din tutorial) am descoperit discrepanta, al 2-lea releu era conectat pe H3-gri.
Ce e si mai ciudat, E4 si J4 apar si in alte documentatii, probabil depinde de tipul de ECU.

Daca cineva se decide pt. o operatiune asemanatoare, il rog sa se docmenteze cat mai temeinic si sa verifice de 5 ori lucrarea inainte de punere sub tensiune, un ECU se parleste destul de usor.
Nu raspund pt. nici o defectiune aparuta in urma actiunilor voastre
bubu782001
Depinde versiunea de software din ECU.

Asa cum unele EDC15C3 suporta tempomat iar altele nu.

Totul tine de SW din ECU. Hardware sunt la fel ECU-urile.
mitzunator
am instalat si eu asa ceva dupa un scenic pe meganeul meu si am vrut sa fac un test.am pus firul de plus direct la baterie cu motorul pornit si dupa 10 secunde a iesit putin fum asa ca de tigare si toate 3 bujiile s-au ars sad.gif(( de ce? firul era de 2,5 litat,firul merge e intreg masa a fost pe caroserie.
menyayto2
Salut.

Ar fi foarte util daca un coleg de forum ar pune niste poze cu localizarea acestor rezistente, ca sa ne dam si noi seama daca le avem sau daca am putea sa ne punem aceste rezistente.
radunre
Instalare sistem de incalzire suplimentar:


Am inceput intr-o vineri dupamasa, pe la 5 cu urmatoarele demontari:
- baterie
- capac siurante compartiment motor
- capac plastic motor
- tubulatura superioara intercooler
- tubulatura recirculare gaze ulei (de la decantorul de ulei pana in spatele motorului)
- vas expansiune+golire partiala circuit racire
Am continuat cu pozarea firelor de la ECU la cutia cu sigurante, le-am trecut prin spatele farurilor si prin fata radiatorului, era mult mai simplu asa decat sa urmez calea cablajului original care mergea pe motor.
[attachmentid=1627779358] [attachmentid=1627779359] [attachmentid=1627779360]

Pt. ECU am folosit papuci originali extrasi dintr-o mufa identica. Aceasta mufa este compusa din mai multe parti si se demonteaza in felul urmator:
- extrageti mufa din ECU prin apasare in jos a clemei gri simultan cu apasarea blocajului situat imediat sub ea in pozitie centrala. Clema gri trebuie sa se roteasca cu 90 grade si in acelasi timp extrage mufa.
[attachmentid=1627779364]
- mufele se extrag in ordine de jos in sus, demontati colierul de fixare a cablajului si punctul de masa de langa ECU
- "disectia" mufei este putin mai sensibila, taiati colierul care strange firele, capacul negru culiseaza daca i se departeaza cele 2 urechiuse de pe culisa.
- Fagurele albastru iese prin apasari repetate pe cele 4 blocaje de pe fiecare latura a mufei dupa care il trageti pe fire la ~2cm de mufa.
- Scoateti siguranta culisanta din plastic gri. In acest moment pinii din mufa se tin doar de urechile metalice, nu fortati firele ca sa nu se smulga.
- Stratul de silicon nu trebuie scos, pinii se introduc prin el.
- Pt. extragerea pinilor din mufa veche, introduceti un ac in gaurile dreptunghiulare (nu patrate) sau cele curbe de pe colturile conexiunilor mai mari.
[attachmentid=1627779362] [attachmentid=1627779363] [attachmentid=1627779365]
- La introducerea pinilor trebuie sa auziti un "click", pinii mici au o singura pozitie de intrare, cei mai au doua pozitii, daca nu intra le rotiti cu 90 grade si incercati din nou.
- Verificati de 5 ori pozitia corecta inainte de a remonta mufele...

Am continuat lucrarea in cutia cu relee si sigurante:
- folositi tub termocontractil pt. fiecare conexiune (prin cositorire pe o lungime de ~1,5cm la firele de forta)
- fiindca nu am vrut sa alterez instalatia originala a masinii, am adaugat o siguranta de 60A pt. acest sistem (original, siguranta F11, 70A deserveste si acest modul) folosind papuci originali (dezmembrari Laguna 1)
- am folosit relee de 50A, 2 buc.
[attachmentid=1627779366] [attachmentid=1627779367] [attachmentid=1627779368] [attachmentid=1627779369]
- pinul 1 de la cele 2 relee se leaga la firul alb care iese din releul B (injectie), astfel ele pot fi alimentate doar cand este pornit ECU (dupa sistemul original). Pt. aceasta conexiune am dezizolat firul alb pe o portiune de 1cm (fara al taia), infasurat firele de la relee, am scos papucul din soclu, si am tras un tub termocontractil pt. izolatie.

Firele de la ECU le-am conectat in felul urmator:
- Releu cu 1 bujie - pin H3 mufa GRI (prima/sus)
- Releu cu 2 bujii - pin E4 mufa NEAGRA (ultima/jos)
- Cele 2 relee corespund la "thermoplungers 1" si "thermoplungers 3" (nu e greseala)
Pe schema originala a sistemului de incalzire erau notati pinii J4 si E4 dar nu este corect. Pinii corecti se vad in schema de ansamblu a sistemului de injectie din urmatorul pdf.
[attachmentid=1627779370]

Am tras si firele pentru corpul de incalzire si le-am conectat la relee, pinul 3 de la fiecare relu la siguranta de 60A si pinul 5 de la fiecare releu catre bujii
Pt. conectarea la bujii am folosit 3 fire de 4mm patrati + 1 fir de 12mm patrati pt. conectarea la masa (maro).

Instalarea corpului de bujii a fost mai anevoioasa fiindca nu este original. L-am conectat intre stutul superior din cutia termostatului si stutul inferior al radiatorului de habitaclu.
Din pacate l-am pozat dupa ce am terminat lucrarea si era aglomerat...
[attachmentid=1627779371] [attachmentid=1627779372]

Dupa remontarea tuturor elementelor, am tras un somn ca era 1.30 si a 2-a zi m-am apucat de butonat prin DDT2000.
Cu contactul pus (motor oprit), in ecranul de configurare selectezi "Avec thermoplongeurs" si apesi butonul "Thermoplongeurs"
[attachmentid=1627779373]
Am facut un ciclu e pornit/oprit dupa care am testat functionarea in ecranul "Pilotage de sorties", pe rand, "Relais thermo. 3" si "Relais thermo. 1", cu motorul oprit, se aud releele si plafoniera scade in intensitate.
[attachmentid=1627779374]

Din prima dimineata dupa montare (-2 grade), am avut un confort sporit prin scurtarea serioasa a timpului de incalzire in habitaclu.
Daca, fara sistem, in traficul de dimineata la -10 grade, pornit motor si lasat la relanti 5-7 minute (pana dau zapada, curat geamurile, imbarc copii), circuit de ~4 km, temperatura de ridica pana pe la primul semn, dupa montare temperatura ajunge la 3,5-4 linii...

Atasez cateva fisiere care pot fi de ajutor la montare, intelegerea functionarii si diagnoza.
[attachmentid=1627779376] [attachmentid=1627779377] [attachmentid=1627779378] [attachmentid=1627779379] [attachmentid=1627779380] [attachmentid=1627779381] [attachmentid=1627779382]
Dodone
Excelenta treaba ! Felicitari ! Ar trebui sa faci un tutorial, sa nu se piarda informatii pretioasa in noianul de postari.
Pe de alta parte, la masina mea nu cred ca ar fi necesar, devreme ce aerul e dezmortit deja dupa un rulaj de 200-300 m. la - 3 gr. Celsius. Unde mai pui ca am si scaune incalzite...
radunre
Multam fain Dodone... tutorialul era facut cu fix un an in urma dar in urma unor probleme tehnice, au disparut imaginile... colegul cj98czh m-a rugat sa reincarc imaginile dar fiin atat de vechi, functia edit nu mai exista asa ca am copiat textul si adaugat imaginile.
Ciudat e ca la postul din ianuarie 2011 au reaparut imaginile dupa ce eu le-am incarcat, mai bine de 2 ori decat deloc smile.gif

PS. Tu ai motor pe benzina, se incalzeste muuuult mai repede decat cele diesel, parca spunea cineva pe aici ca si benzinarele beneficiau de un astfel de sistem, el fiind gandit pt. reducerea poluarii si nu comfortul pasagerilor.
hwe
Am si eu o intrebare pt randure sau altii care au sistemu de termoplonjoane.eu mi-am montat pe buton si am legat doar 2 bujii si cand le activez la relanti sau pana in 1500 de ture se aud cum lucreaza.cred ca se transmite un bazait prin calorifer pt ca la motor nu se aude nimic.intrebarea este daca le leg la ecu se m-ai aud?
radunre
La mine nu se aude nici un bazait. Ai montat sistemul original ?
Daca le conectezi la ECU si activezi functia, acele bujii intra in functiune doar dupa indeplinirea unor conditii. La pornirea lor, ECU ridica relantiul pana la 950rpm sau mai mult in functie de temp. exterioara.

Eu le-am testat si cu motorul oprit, prin interfata, in acel caz se aude un sunet usor, asemanator celui produs de un fierbator electric. Motivul sunetului e ca antigelul nu e pompat si se supraincalzeste in jurul bujiei.
hwe
Da exact asa se aude, am sa le montez cat de curand pe original si daca nu se m ai aude inseamna ca la turatii joase functioneaza doar una,daca tot se aude inseamna ca pompa mea de apa nu are debitu care trebuie.multumesc.
hwe
radunre am ajuns intr-o dilema.am 2 scheme de la autodata si pe una la masini pana 02.2002(j4 si e4 mufa c)si a doua 03.2002 pana s-au terminat masinile(h3 mufa a si e4 mufa c).singura diferenta intre ele in afara de termoplonjoane m-ai apare la schema cu j4 si e4 ca are senzor temperatura motorina.masina mea are prima inmatriculare 04.2002 si omologare rar 02.2002.
Ce crezi ca se poate intampla daca nu ar fi si la mine pinu H3 A ci J4 C?teoretic e doar o masa care ajunge in ecu, si oricum nu ar fi conectata ca s-ar opri in releu zic eu.pe ecu nu am vazut ce serie are.
radunre
Initial eu am conectat pe E4+J4 si mi-a functionat doar un releu dupa care am mai studiat si am facut o legatura pe H3.
ECU nu a avut de suferit smile.gif
hwe
Problemele sunt altele acum,cu zgomotul de fiert am rezolvat prin schimbarea bujiilor cere erau de clio si asa fac ele din fabrica am vazut pe forum,cu unele de golf 4.
Am conectat E4 si J4 dar si H3 si surpriza pe H3 si E4 am semnal masa de cand pun contactu si pana il i-au.deci nu am putut lasa instalatia asa ca ar fi mers non stop.am lasat firile in ecu si astept sa ajung pe un tester m ai performant sa incerc sa activez funcia daca o am.
cj98czh
Renault nu face bujii ... asa cu nici golf 4 nu este producator de bujii smile.gif
hwe
radunre zi-mi te rog daca si la tine aveai semnal masa dupa conectarea pinilor in ecu sau dupa activarea functiei? cj98czh stii bine la ce m am referit.
dan.gorea
Eu am scenic 1.9dci si este montat acel sistem de încălzire a antigelului ,cred ca este de fabrica si este cu 3 bujii acelasi sistem l-am văzut si pe vw si skoda dar cred ca este si pe alta mărci auto. Este foarte bun acest sistem ,încălzești apa repede si da si căldura la fel de repede. Cred ca sistemul este montat pe masinile diesel cu motor mare 1.9 si peste pt ca am si un Ford de 1.4tdci si acesta nu are sistemul de încălzire a antigelului si sa stiti ca se vede diferenta scenicul de 1. 9 se încălzirii ste mai repede decât Fordul de 1.4 . In schimb Fordul are sistemul de încălzire a motorinei ambele lăsat direct pe filtrul de motorina dar acest lucru se vede si la pret 175ron filtru de motorina Man. Mi-ar plăcea sa montez si pe Ford acel sistem de încălzire a apei dar nu cunosc un meserias pe masura .
espacern
Sistemul respectiv este pentru reducerea poluarii.....nu pentru confort.
Pentru interior exista rezistente electrice care incalzesc aerul.....nu incalzire indirecta prin lichid.
Dreamer
Am vrut sa fac si eu sistemul respectiv, am corp cu 4 bujii incandescente, am bujiile, dar nu am mai apucat sa il finalizez,am schimbat masina smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.