Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inlocuire filtru motorina
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio > Tutoriale
b28rdw
filtru nou: Delphi HDF913 cu loc de senzor de apa

1) se trage cu o surubelnita de siguranta mufei de la senzor. putin grija sa nu o scapati pe jos
2) se trage balansand nitel mufa cu fire pentru a iesi din senzor
3) se apasa pe fiecare parte colorata de la furtunuri. cu rosu si verde se apasa pe ambele fete in acelasi timp, la albastru si alb e doar un buton. se apasa asa de mult pana cand se poate ridica de furtun
4) se pun capacele de la senzorul nou pe senzorul vechi pentru a nu face o mare balta de motorina pe zonele adiacente (cum am facut eu smile.gif
5) se trage de filtru in sus. el culiseaza pe niste urechi. nu are nici o siguranta, nici un surub, doar se trage in sus.
6) senzorul se invarte 90 de grade in sensul invers al acelor de ceasornic (eu am invartit in sensul acelor de ceasornic si am reusit sa crap o buza de pe senzor, fortandu-l sa iasa sad.gif. acum vad ca sta etans, voi mai verifica sa vad daca e moturina pe langa)
7) daca se doreste, se inlocuieste garnitura de cauciuc de pe senzor, cu cea noua, din cutia noului filtru (eu am lasat-o pe cea originala)
8) verificati ca surubul de sub filtru sa fie strans

la montare, se executa operatiunile in ordine inversa, cu precizarea ca la pct. 3 se apasa pe mufele furtunurilor pana intra la maxim pe tevile filtrului.

se apasa pe pompa de langa filtru de vreo 20-30 de ori. bule de aer se vor vedea pe retur oricum. se porneste masina si se duce imediat orice bula de aer.

operatiunea se executa de preferat dupa 30 de minute de mers cu masina daca afara sunt 0 grade (cum a fost cazul meu) sau de la 10-15 grade in sus. cauciucul tevilor de motorina se intareste destul de repede, existand riscul ca pe frig sa crape.

spor la treaba wink.gif

[attachmentid=1627424403]
[attachmentid=1627424404]
[attachmentid=1627424406]
danutz_r
la montare se pun toate furtunele si dupa se amorseaza ? am mai citit pe undeva ca furtunasul alb tre montat dupa ce se incepe amorsarea si vine motorina pe el... wacko.gif
b28rdw
eu am pus toate furtunele. filtrul era gol. am apasat pompa de 20-30 de ori. bulele de aer se duceau doar pe retur, inapoi in rezervor. m-am oprit sa tot dau al pompa cand am vazut ca se tot duc bule inapoi in rezervor si nu se mai termina odata. n-am vazut vreo bula de aer sa mearga inspre motor. oricum, la demontare nu am zdranganit furtunele, tocmai sa nu curga din motorina, in special cele doua care duceau la motor. dupa aceasta operatiune am pornit simplu masina, a mers vreun minut, am si turat-o tocmai sa vad daca moare. nici o simptoma aiurea. a mers ca inainte wink.gif

sa ai spor wink.gif
marius2606
exact acelasi lucru l-am facut si eu la clio-ul meu de 65 de cai , acum vreo luna si merge fara probleme.
danutz_r
ustensile necesare pentru schimbarea filtrului de motorina:
- surubelnita
- cheie de 10

montarea senzorului... [attachmentid=1627424978]

dupa montarea unei noi garnituri trebuie apasat mai tare pe senzor, dupa ce acesta se aseaza pe pozitie astfel incat garnitura sa nu se vada din exterior... si apoi se infileteaza in sensul acelor de ceas biggrin.gif

excl.gif este mai usor ca dupa ce se scot furtunele, sa se traga filtrul in sus, si apoi sa se scoata siguranta si mufa de la senzor... montarea lor se va face inaintea introducerii filtrului in suport
pepe_wett
sfat:
comparati doar filtru Delphi.
am patit-o eu.am cumparat unul mai ieftin si s-au infundat injectoarele.
george_ss
.. si luati filtre fara senzor de apa ... un motiv in plus sa se mai strice ceva ... eu am renuntat la ele de vreo 80000 .. si nu i nici o diferenta ... sunt mai ieftine atat smile.gif
cip21_ro
Am schimbat si eu filtrul de motorina numai ca am facut o mare prostie; nu am fost atent si am scapat siguranta de la senzor pe la motor si nici nu am mai gasit-o.Am cautat pe la magazinele de profil si nu am gasit asa ceva.Aveti idee unde as putea gasi una fara sa schimb tot senzorul ,care e o caruta de bani cred?
tr_viorel
Cu experienta a trei filtre de motorina schimbate, Va recomand sa ii puneti motorina in interior, prin orificiul senzorului de apa, tinandu-l in pozitie orizontala, cu 2-3 tevi de intrare/iesire motorina, astupate cu degetele. Incercati sa gasiti o pozitie incat sa intre cat mai multa motorina, dupa care montati senzorul. Procedand astfel, nu mai este necesara folosirea pompei.
dany2k
Am schimbat si eu filtrul de motorina ieri.
Siguranta mufei de la senzor nu se scoate cu surubelnita. Se apasa pe ea si se scoate mufa, iese usor.
mmihaita2005
sal
ce diferenta este intre filtrul WK 939/9 x si WK 939/17 x diferenta la pret este de aproximatic 100 lei
si ce filtru de motorina pot monat pentru un symbol 2007 dci E (coduri si modele), mann, bosh, delphi
Yan78
QUOTE(cip21_ro @ 15 Jan 2011, 23:10)
Am schimbat si eu filtrul de motorina numai ca am facut o mare prostie; nu am fost atent si am scapat siguranta de la senzor pe la motor si nici nu am mai gasit-o.Am cautat pe la magazinele de profil si nu am gasit asa ceva.Aveti idee unde as putea gasi una fara sa schimb tot senzorul ,care e o caruta de bani cred?
*



de obicei filtrul Delphi vine cu o garnitura la pachet. depinde ce ai luat si tu.
sonetdeprimavara
QUOTE(mmihaita2005 @ 22 May 2014, 08:09)
sal
ce diferenta este intre filtrul WK 939/9 x si WK 939/17 x diferenta la pret este de aproximatic 100 lei
si ce filtru de motorina pot monat pentru un symbol 2007 dci E (coduri si modele), mann, bosh, delphi
*


va salut, cred ca avem acelasi model de masina...eu de abia am cumparat-o si nu stiu cum sa gasesc codurile pentru filtre....de niciun fel..puteti sa ma ajutati? Va multumesc anticipat!
Yan78
salut sonetdeprimavara blush.gif

cel mai simplu intri aici http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=168470&hl=

si rogi frumos rolleyes.gif sa iti spuna codul pentru filtrul de motorina pentru codul VIN al masinii.

eu asa o sa fac peste cateva luni. de obicei puneam delphi de care nimeream.nu cred ca am facut bine, sigur sunt diferente intre ele.
andutu
Ok am schimbat si eu filtru de motorina si din pura curiozitate eram curios cum arata dupa un an km nu stiu sa spun pentru ca niciodata nu fac revizia la km ci la an pentru ca nu ajung niciodata la 10000 in fine, asa ca am scurs filtrul de motorina care ramase in el si l.am spart cu un ciocan smile.gif).
[attachmentid=1627962406]
In acest an am alimentat de la petrom sau omv.acum nu stiu daca e de bine ca e asa curat sau de rau mie unu mi se pare curat.la fel a fost si motorina scoasa din el curata.
RazvanF
A folosit cineva filtru de la MANN? Sau de la KNECHT? Cel pe care il am acum este de la BOSH si mi-a facut o mica problema, bosonul de golire nu se inchide etans si intra aer in filtru.
RazvanF
Filtru Bosh cu locas pentru senzor de apa, folosit 20.000 km.
Probleme: Nu mai statea etans busonul de golire, dupa astuparea lui a inceput sa traga aer pe la senzorul de apa.
Am optat pentru un filtru de la Knecht fara locas pentru senzor de apa.
octavp
Poate sa imi spuna cineva la ce interval de kilometrii trebuie schimbat filtrul de motorina pt. Un symbol 1.5dci?
Yan78
recomandat de Renault, la mine cel putin, 30000km.
florinbarca
salutare,

am cumparat astazi de la un magazin de piese auto un filtru de motorina MANN pentru symbolul meu smile.gif.
filtrul are codul pe el WK939/8 prevazut cu locas pentru senzor apa.
Acum am ajuns acasa si ma uit pe un site de piese iar acolo zice ca pentru symbol fabricat dupa an 2005 trebuie WK939/9. Al meu e fabricatie 2006.
Care e diferenta intre cele 2? mie mi se par identice si inaltimea e aceeasi numai pretul difera.
stie cineva care e diferenta intre cele 2?

multumesc
MisuSYM
pentru cei care aveau filtru cu senzor si au optat pentru unul fara senzor, ce ati facut cu acea mufa? ma gandesc ca ar trebui izolata dar nu da vreo eroare daca nu e conectata?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.